Ga naar inhoud

Wachtbankje augustus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Siebje: kan me voorstellen dat je onrustig wordt.

Maar veel meiden hebben een lichte bloeding aan het begin (en soms de hele 9 maanden door!) hoor. En lichte buik/rugpijn schijnt er ook bij te horen!

Heb vertouwen in je lijf. En doe maar ff rustig aan de komende dagen als dat kan.

Hou je taai, liefs -M

• Reacties 775
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ siebje

ik lees al de hele tijd je verhaal mee en dacht meteen aan mijn eigen verhaal.

ook zwanger, hcg steeg maar niet de verdubbeling om de dag. met 5 weken 4 dagen een echo zoals die hoort en een week later hetzelfde beeld. ook bloedverlies en rugpijn. ik wil je echt niet een negatief bericht geven maar vanaf het begin was het bij jou ook niet echt duidelijk! Ik hoop voor je dat ik er helemaal naast zit.

heel veel sterkte en ik weet als geen ander wat je meemaakt

Geplaatst

Hellen, bedankt voor je berichtje! Daarom maakt het mij dus ook allemaal onzeker. Het was wel hele lichte bloeding en het leek ook op oud bloed. Maar toch... En nu weer wachten wachten wachten... Heb de 26e pas een echo.

Geplaatst

Siebje,

Kun je niet gewoon nog een keer een zwangerschapstest doen?

Dan weet je toch ook of het nog goed zit?

Groet

Lisette

Geplaatst

Nou hier ook heel veel twijfel nu hoor...:-(

Vanmorgen nog een test gedaan en die was positief.

Vanmiddag naar een verjaardag geweest maar op tijd naar huis gegaan aangezien mijn zoontje na 3 weken vakantie met opa en oma weer terug kwam. Eenmaal thuis aangekomen voel ik opeens nattigheid, en dan bedoel ik echt letterlijk nattigheid...ik was dus al heel wat bloed aan het verliezen. Even later kwam er ook echt een bloedprop uit.

Nu thuis heb ik er geen goed gevoel over. Alleen wil ik nog even wachten met testen aangezien dit net pas is gebeurd. Maar ik ben bang dat ik toch gewoon ongesteld ben/word.

Zo dit moest ik even kwijt aan iemand en jullie weten precies hoe zoiets voelt.

Geplaatst

Lisette, dacht er ook aan om een test te halen maar ben bang voor de uitslag en denk dat ik maar beter de echo kan afwachten.

Marjon, jeetje wat zal jij toch geschrokken zijn! Ik weet precies hoe jij je voelt! Ik hoop dat het niks ernstigs zal zijn. Hou je taai!

Geplaatst

Was even aan het googelen en heb wat gevonden. Marjon misschien heb je er iets aan.

Bloedverlies, vóór de 16 weken, komt in ongeveer 20% van de zwangerschappen voor. Gelukkig betekent dit lang niet altijd dat er een miskraam dreigt, ongeveer 50% van de zwangerschappen met bloedverlies verlopen verder probleemloos, er ontstaat dus geen miskraam. Heb je een beetje bloedverlies, maar geen buikpijn, dan is dit een gunstig teken.

Staat nog veel meer nuttige info op www.medicinfo.nl

Geplaatst

Hallo dames,

Mama27: Ik denk dat nu testen niet veel zin heeft.... Mocht het wel mis zijn gegaan blijft het hcg nog eventjes in je lichaam zitten.. Ik hoop voor je dat je over een paar dagen nog een super posi-test hebt!!!

Siebje: dat is ff schrikken zeg!! maar ik denk zolang het maar een klein beetje is geweest zonder buikkrampen dat het allemaal wel meevalt... Nog 10 dagen wachten op de echo.. duurt lang he.. heb het ook hoor, heb ook op de 26ste mijn eerste echo en ben gewoon de dagen aan het aftellen!!

Alicia

Geplaatst

Ik wist zelf ook al dat een klein beetje bloedverlies niet erg is, maar ik vond het nu toch redelijk veel...zelfs mijn vriend schrok er van. Dus ben er toch bang voor :-(

En ik had tijdens het autorijden ook al wel buikpijn en rugpijn, zei al tegen mijn vriend dat het hetzelfde aanvoelde als wanneer ik ongesteld moet worden.

Maar weet iemand wanneer ik nu weer het beste kan testen?

Na hoeveel dagen zou het hcg uit je lichaam zijn?

Ik kan het ziekenhuis niet bellen aangezien ze nog zomerstop hebben en de huisarts kan ik morgen ook niet bellen, i.v.m. mijn werk. Heeft iemand een idee?

Geplaatst

mama27: over een paar daagjes zul je dan toch moeten zien dat het streepje minder/vager word... hoe lang ben je zwanger?? heel pril of las ik dat verkeerd???

Ik hoop voor je dat alles goed zit meid!!

Alicia

Geplaatst

siebje en Marjon: alsof de wachtweken nog niet slopend genoeg waren he. Nu dit weer. Doe rustig aan en ik duim voor jullie allebei voor het beste.

Heb wel eens gehoord dat juist bij IVF-behandelingen vaak bloedingen voorkomen in het begin en dat dat dus lang niet altijd hoeft te betekenen dat het misgaat. Geef dus niet op en heb vertrouwen in je lichaam.

dikke knuffel,

Daan

Geplaatst

Het schiet ook inderdaad niet op zeg :waiting:

Ik had vrijdag pas positief getest, Alicia...dus echt nog maar heel kort.

Ik verlies nu nog steeds wel een heel klein beetje bloed maar dat is niet de moeite vergeleken met gisteren. Wel heb ik vandaag nog last gehad van steken in mijn buik/zij/rug. En vanavond werd ik ineens heel erg misselijk....ik weet het nu ook niet meer. Het ergste vind ik dat ik gewoon nog 3 weken moet wachten totdat ik iets meer weet. En dan ook nog of het er 1 of 2 is/zijn/was/waren (kan van alles zijn hahaha).

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik ga ws. ook niet voor een groener bankje zorgen. Ik heb vanochtend negatief getest. Wel balen, maar 't was te mooi om waar te zijn, de eerste keer raak.

Als ik donderdag nog niet ongesteld ben geworden mag ik nog een poging wagen, maar daar geloof ik eigenlijk niet zo in. Hebben jullie daar misschien ervaringen mee of kennen jullie iemand die eerst negatief test en 2 dagen later positief? Het is trouwens vandaag 18 dagen na de punctie (14 dagen na TP)

Hier overigens nog steeds geen enkel teken van een naderende menstruatie.

Gelukkig hebben we nog een cryo, maar eerst dit even verwerken en dan gaan we vol goede moed op naar de volgende poging.

Liefs van Eveline

Geplaatst

Hoi Eveline,

Wat balen dat je ook negatief getest hebt. Ik heb geen idee of je later nog positief zou kunnen testen. Er gebeuren wel eens wonderbaarlijke dingen dus wie weet.

14 dagen na TP en nog geen ongi is best wel al een poosje dus er is misschien nog een beetje hoop. Gebruik je nog steeds Utrogestan of die ook al niet meer?

Heel veel sterkte de komende dagen en ik blijf stiekem toch nog wel een beetje voor je duimen!

Groetjes Dorine

Geplaatst

hey iedereen!

Ik ben nieuw hier.. en zit ook al op het wachtbankje..

12/8 terugplaatsing gehad van 1 embryo (IVF)... en nu maar wachten wachten wachten... het duurt ontzettend lang!

Ondertussen ook het slechte nieuws gekregen dat onze andere eicel niet is ingevrozen... pfft. Voor ons niet goed want we moeten werken met een eiceldonor! Achja.

24/8 terug voor de zwangerschapstest! Spannend!

Geplaatst

Wachtbankje augustus

Siebje, IVF, 22 juli TP, 3 aug testen, licht positief getest, maar HCG in bloed te laag, 10 aug opnieuw bloedtest hcg gestegen naar 900 en zwanger

Mnail, IVF, 20 juli TP, 3 aug testen, negatief getest en ongi geworden

Daan75, IVF, 22 juli TP, 3 aug testen, dag 11 negatief getest

Groentje, IVF, 20 juli TP, 3 aug testen, ongi geworden

Nellas, ICSI, 19 juli TP, 3 aug testen, positief getest, maar helaas mk (5wk5dg)

Marike2, IVF, 20 juli TP, 4 aug testen, positief getest

Manon (Taurus71), IVF, 21 juli TP, 5 aug testen, licht positief getest, maar HCG in bloed te laag, 5 aug opnieuw bloedtest --> niet goed

Natasja (Otjes), IVF, 23 juli TP, 5 aug testen, negatief getest

Annelies (SJSL), Cryo, 23 juli TP, 7 aug testen, negatief getest

Charmedone, IVF, 29 juli TP, 10 aug testen

Dorine (Simonja), IVF, 31 juli TP, 12 aug testen

Cindy, IVF, ??? TP, 14 aug testen

Marjon (mama27), Cryo, 31 juli TP, 15 aug testen

Eveline (herms169), IVF, 4 aug TP, 18 aug testen

Hanneke, Cryo, 28 juli TP, 18 aug testen

Siene, 1e IVF, 7 aug TP, 24 aug (bloed)test

Luna, 2 cryo's van 1e IVF, 13 aug TP, 25 aug testen

Agnes, 2 e cryo, 11 aug TP, 25 aug testen

Sandy(01), 1e IVF, 13 aug TP, 25 aug testen

Emma, 2deICSI, 11 aug TP, 25 aug. testen

Eindelijk zekerheid, vandaag ongi doorgebroken. Ben er eigenlijk wel blij mee. Nu kunnen we tenminste verder, dit voelde toch niet echt als een kans. En ben superblij want we mogen al heel snel beginnen aan poging 2. Donderdag beginnen met de pil en 9 september de 1e deca. Spannend..!!! Rest van de dames op het wachtbankje heel veel succes..!!

Groetjes,

Hanneke

Geplaatst

Daan, dankjewel voor je berichtje! Dat heb ik ook vaak gehoord. Het is idd die onzekerheid wat je gek maakt, maar ik heb er nog wel vertrouwen in!

Voel me ook wel goed eigenlijk, het was niet echt een bloeding en ben niks verloren en sinds gisteren heb ik ook helemaal niks meer. Het kan van alles geweest zijn. Volgende week weten we meer...

Eveline, wat jammer dat je negatief getest hebt! Ik hoop dat ie later toch wel positief aangeeft. Ik ga voor je duimen!

Shalini succes tijdens de wachtweken en hopelijk met een mooie uitslag!

Hanneke, balen zeg! Maar ik moet zeggen dat je heel positief overkomt! Jullie mogen idd al heel snel beginnen zeg!

Geplaatst

Eveline,

Wat ontzettend zonde dat het niet is gelukt. Het leek allemaal zo voorspoedig te gaan. Wel fijn dat je nog een cryo'tje hebt.....

Veel sterke

Groet

Lisette

Geplaatst

hey

Ik had eens een vraagje. ik zit volop in de wachtweken (maandag weet k het) en vroeg me af of je iets specifiek moet voelen? Momenteel denk ik bij alles veel te hard na, elke ding voel ik in heel mijn lichaam. Komt wss groot deel door de hormonen.

Maar heb sinds de terugplaatsing enorm gevoelige, pijnlijke borsten, ze zijn zelfs gegroeid!, mijn onderbuik is de laatste dagen harder dan normaal, heb 's morgens (en 's middags) geen eetlust.

Ik beeld het me mss allemaal in, en mss is het allemaal omdat je zo in spanning leeft, maar kan iemand me iets vertellen of julle iets voelden of totaal niets voelden?

Ik zit met zoveel vragen, ook al weet k dat ieder lichaam anders reageert, maar toch! Het is gewoon die onwetendheid, dat wachten... word je gewoon zot van! :-)

Alvast bedankt!

groetjes!

Geplaatst

Hoi Shalini,

Killing die wachtweken!! Ik was er ook 24 u per dag mee bezig (dus niks losgelaten, zoals anderen je vaak als advies geven). Ik had ook pijnlijke/ grotere borsten, maar dat nam wel af dag of 4 voor de testdatum weer af. Dus dat kwam echt door de hormonen. Pas toen ik 6 weken zwanger was kreeg ik weer pijnlijke borsten. En ik had aan het eind van de wachtweken echt het gevoel dat ik ongesteld ging worden. Ik was er dan ook heilig van overtuigd dat de poging mislukt was. Dat ongesteldheidsgevoel heeft nog tot de 7e week geduurd. OPgezette buik had ik ook, maar dat is echt van het spuiten (ik weet niet of je dat ook hebt gedaan?)

Heel veel succes en sterkte met laatste loodjes!!

Geplaatst

Neel: ik hoop voor je dat je maandag een posi-test in je handen vast mag houden!!!

Mama27: en?? weet je al iets meer?? heb je nog weer getest???

Alicia

Geplaatst

@Alicia

Ik heb nog niet getest, wil het morgenochtend doen.

Mijn vriend had naar het ziekenhuis gebeld maar ik kon alleen gisteren terecht voor een echo maar toen was ik aan het werken en kon het helaas niet doorgaan. Kreeg gisteren van een vriendin van mij een sms met de vraag of zij haar verloskundige in moest schakelen voor hulp....heel lief van haar (Zij was zelf 4 dagen geleden uitgeteld en toch denkt ze zo mee). Nu hebben we kunnen regelen dat ik vrijdagmiddag terecht kan, ben benieuwd maar vrees dat het toch misgegaan is. Ik heb de afgelopen dagen weinig bloed verloren maar sinds gisteravond lijkt het net of ik ongesteld ben. Ik wil toch nog even zelf een test doen, om te kijken of het streepje lichter is geworden, voordat ik naar het ziekenhuis ga vrijdag. Ik laat het vrijdagmiddag wel weten hoe het gegaan is.

Geplaatst

Hier is het afgelopen, ik ben er zo kapot van! Vanmiddag voelde ik het, rennen naar de wc en plop een bloedstolsel, en hup nog een keer een hele grote. En zo is het een paar keer gegaan. Het rare was dat ik helemaal niks voelde, geen pijn en geen steken in buik/rug? M'n man het ziekenhuis bellen en zeiden dat het stengels konden zijn? Morgen een echo maar ik heb er geen vertrouwen meer in. Ik voel me zo leeg, zo eenzaam...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden