Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kunnen we elkaar een handje geven.... ik ben gisteren ongesteld geworden en het stroomt er gewoon uit. Geen zin om daarmee in de sportschool te zitten. Vind mezelf wel suf, al vier weken niet geweest maar ja...

Wat betreft die verkoudheid: erg herkenbaar. Heb drie weken lopen snuiten, snuffen en niezen. Zat ook met een deadline op werk en wilde perse niet ziek worden, leefde op paracetamol en hoestdrank. De dag na de deadline stortte ik als en plumpudding in elkaar. Ben een week goed beroerd geweest maar nu lijkt het dan ook eindelijk écht over. Heeft dus bij elkaar wel ruim een maand (!) geduurd. Hoop voor je dat jij er sneller vanaf bent. BETERSCHAP!

• Reacties 392
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dag dames!

Mijn pogingen tot fit worden hebben geresulteerd in een afspraak voor een proefles Zumba a.s. woensdag! Maarrrr veel belangrijker... ik heb ook vandaag gehoord dat ik toch deze ronde mag beginnen met mijn 1e ICSI-poging!! En aangezien ik vandaag ongesteld ben geworden, mag ik morgen mijn eerste spuit zetten! Heel veel zal er dus niet meer komen van dat extra fit worden... maar ik zal zeker wel mijn best doen om gezond te eten, minder te snoepen en zolang het gaat lekker door te sporten!

Geplaatst

Dat is goed nieuws MarMira. Heel veel succes en als je gezond eet en regelmatig beweegt ben je ook goed bezig. Die kilo's komen dan vanzelf wel al gaat het misschien wat minder snel.

Geplaatst

Zo, eindelijk weer eens gaan sporten op vrijdagochtend. Lekker!!! Het ging eigenlijk best goed, had ik niet verwacht na de griep. Gisteren ook osteopathie gehad en hij kon echt merken dat ik anders ben gaan eten, mijn buik was veel soepeler en daar was ie zeer over te spreken. Ben dus best wel blij vandaag, ook wel weer eens lekker na een emotionele baalweek.

Even een vraagje: wie wilde er ook alweer de Minigids gezond gewicht van de Consumentenbond wel hebben? Ik heb 'm inmiddels binnen, dus als je me even een priveberichtje stuurt met je adres dan stuur ik 'm op. Het is echt erg mini hoor. Maar misschien biedt het net voldoende houvast.

MarMira hoe was de Zumba? En hoe gaat het met prikken?

Sandra heeft de griep / verkoudheid nog doorgezet? Of blijft het kwakkelen?

Caroline zijn de wondjes nu helemaal dicht? Alweer zin om te zwemmen? Voor jou komt de nieuwe poging nu toch ook dichertbij?

Groetjes,

Henne

Geplaatst

Hoi meiden!

Ik lees dat een aantal meiden hier kwakkelen met hun gezondheid, het heerst echt! Bij ons op het werk ook veel zieken, grieperig etc. Heb een aantal weken geleden 3 weken griep gehad en het heeft echt 6 weken geduurd voordat ik weer een beetje conditie had en dat is nu dus ongeveer 2 weken. Hoop niet voor je Sandra dat het ook zo'n griep is!

Was afgevallen van de griep (zonder te sporten) alleen heb het er weer aangevreten na een mislukte cryo poging maar ben nu weer volop aan het sporten heerlijk!! Heb er deze week al 7,5 uur opzitten en streef naar de 12 uur (moet lukken er zijn leuke groepslessen het weekend).

Vinden jullie 's ochtends sporten ook lekkerder dan 's avonds??

Ik wel eigenlijk, als ik 's avonds op de bank zit naar buiten te kijken (rotweer en donker) dan heb ik geen zin meer!

Marmira: zet hem op woensdag!! Breng je even verslag uit van de Zumba?? Heb het nog nooit gedaan, heb wel gezien dat die lessen altijd stampvol zitten!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Wow, 7,5 uur sport per week??? Dat doe ik je niet na hoor! Ik wandel wel elke lunchpauze minimaal een kwartier en sport dus eens per week. Vind sochtends ook veel fijner dan savonds. Het is niet alleen makkelijker om te gaan (hoewel ik er op m'n vrije dag om half acht voor opsta!), ik kan ook veel meer. Wil op den duur wel graag iets erbij gaan doen, of zwemmen of yoga denk ik. Maar 12 uur per week ga ik nooit redden haha.

Geplaatst

Hoi Henne,

Ik vind 2 avonden per week ook wel genoeg hoor... Begin na volgend weekend weer, de wondjes zijn wel goed dicht maar heb besloten nog heel even te wachten. Ga volgend weekend heerlijk met een vriendin een paar dagen naar thermae 2000 dus dat wordt weer voor het eerst in het water.

Ik ga inderdaad als het goed is al vrij snel weer beginnen. Heb op 10 november een controle afspraak met de chirurg en dan ga ik meteen het Maasstad bellen, ik heb namelijk te weinig hormonen gekregen, de vorige keer moest ik vrij lang doorspuiten dus die heb ik liever vast in huis. Ik moet rond de 24ste ongesteld worden, dus...

Caroline

Geplaatst

Ik ben vergeten te vertellen dat ik 8 maanden geleden gestopt ben met roken dus het is voor mij ook afleiding :))

Yoga is ook leuk Henne, en wat ook erg leuk is is "bodybalance", combinatie van tai chi, yoga en pilates. Best zwaar maar wel leuk!

Ik ga ook meestal 's ochtends vroeg Henne (we lijken wel gek eigenlijk he op onze vrije dag!), er is een rpm les om 7.15 uur wat een uur duurt, daarna nog even fitnessen. Wat je zei over dat je meer kunt dat heb ik ook ja..dan ben ik nog niet volgegeten wat ook weer scheelt!

Wat heerlijk Caroline naar thermae 2000, lekker genieten!!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Caroline, wat fijn dat je goed herstelt en al bijna weer mag beginnen!!

Henne, fijn dat het sporten lekker ging!

En Nathalie is een echt sportbeest, wauw! Daar kom ik niet aan hoor, al ben ik wel vrij gevarieerd bezig met paardrijden, stijldansen en af en toe een rondje op de hometrainer.

De Zumba-les was leuk! Ik ben alleen (nog?) niet zo gecoördineerd dat ik benen en armen tegelijk goed aan het bewegen krijg. Maar gelukkig waren er meer stuntelaars, haha! Misschien dat ik er wel een abonnementje aan vastknoop - mocht ik zwanger raken dan kan ik toch niet meer paardrijden en mocht het niet lukken dan kan het ook geen kwaad om nog wat fitter te worden... Het paardrijden gaat me wel aan het hart trouwens, want ik heb een eigen paard.

Het prikken gaat wel goed; ik verander elke avond wel in een trillend rietje maar gelukkig is mijn vriend superkoelbloedig! Maandag mag ik voor de 2e echo, spannend!

Geplaatst

Hoi MarMira,

Een vriendin van mij die een eigen paard heeft is net 3 dagen geleden bevallen en heeft heel lang doorgereden. Het schijnt vrij lang te mogen als je een goede rijder bent maar dat kun je natuurlijk het beste aan de arts/VK vragen. Ze vindt het nu ook zielig dat haar paard niet bereden wordt en heeft voor de laatste maanden en nu ze net bevallen is een meisje gezocht dat er op rijdt en het veel aandacht geeft! Dus: gewoon zwanger worden hoor, dat rijden komt wel weer!

Caroline

Geplaatst

Nou Henne ik ben absoluut niet fit, mijn hoofd knalt met momenten uit elkaar maar denk niet dat ik griep heb. Heb ook veel last van mijn maagstreek met soms hele gemene steken. Denk het het van alle spanningen komt van de afgelopen week. Wil er zijn voor me vriendin die in Brugge bevallen is van 2 knulletjes, maar dat is ruim een uur rijden dus kan het niet iedere dag. Ik heb ernaast mijn eigen baan, mijn eigen huisje met 2 katten en probeer ook haar man bij te staan met de verzorging van hun 6 katten en 2 konijnen en een hond. De hond komt dagelijks naar ons heerlijk hoor dat wandelen. Ben al een week niet gaan sporten, zou met deze hoofdpijn ook niet gezond zijn.

Ik probeer het rustig aan te doen, maar zul je net zien dat ik 5 diensten achter elkaar heb. Ik ben bang dat ik veel last heb van spanningen. Die verkoudheid die niet doorzet helpt er idd ook niet bij.

Vandaag werken tot 15 uur en dan weer naar Brugge, zijn nu al 2 dagen niet geweest :hmh:.

Maar ze maken het allemaal heel goed, hopelijk verhuizen ze ergens volgende week dichter naar huis zodat het bezoeken makkelijker gaat.

Geplaatst

Sandra, sterkte met de niet-fitheid!

Caroline, ze zeggen inderdaad dat je wel kunt blijven rijden als je zwanger bent zolang je lichaam het aan kan en je op een betrouwbaar paard rijdt. Maar helaas is de mijne niet zo heel braaf en daarnaast struikelt ze nogal vaak, waarbij we af en toe al bijna in het zand liggen. En ik zou het nog een ander verhaal vinden als ik 'gewoon' zwanger zou raken (al is dat eigenlijk een slechte overweging!), maar nu het op deze manier moet, kan ik het me voor mijn gevoel echt niet permitteren om onnodige risico's te nemen. Ik zou het me zelf nooit vergeven als het door een dom paardrijongelukje fout zou gaan - ik mag me al zo gelukkig prijzen als ik ooit zwanger raak...!

Gelukkig heb ik al een goede bijrijdster en ben ik op zoek naar nog iemand, zodat paardlief geen aandacht te kort komt als ik een tijdje 'uit de roulatie' ben!

Geplaatst

Hoi MarMira,

Wat leuk dat de Zumbales is bevallen, ik vind het er nogal ingewikkeld uitzien maar oefening baart kunst natuurlijk! Misschien ga ik net als jij een proeflesje volgen!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Ik doe ook Zumba en ik vind het een aanrader.

Na een paar keer leer je de pasjes wel en bovendien gaat het bij mijn sportschool meer om de fun. Ik val er wel van af. Bovendien wordt er bij Zumba op vrolijke muziek gesport en persoonlijk vind ik dat wel prettig.

Geplaatst

Hoi ChrisH,

Het probleem met mij is dat ik geen ritmegevoel heb, ik doe nu oa bodyattack en bodystep en dat vind ik al lastig qua pasjes. Ik ben geen pasjesmens.

Vandaag weer lekker 2 uur gesport: RPM, lekker makkelijk doorstampen zonder pasjes.

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Dames, voor mij is het nog niet zover, maar ik wil het toch vast vragen. Wat doen jullie de eerste weken na een terugplaatsing - gewoon doorsporten, zij het op een lager pitje? Of voor de 'veiligheid" maar helemaal niet?

Geplaatst

Hoi MarMira,

Ik heb de "verse tp" gewoon doorgesport maar dan niet meer dan 8 uur per week. (en lessen waar veel in gehuppeld werd of waar ik heftige buikspieren moest trainen deed ik niet)

De 1e en 2e cryo tp heb ik niks gedaan aan sport, ook dit had niet het gewenste resultaat (zwangerschap) dus de volgende tp ga ik gewoon weer sporten!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

nou ik ben nu al 2 weken niet naar de sportschool geweest. Had het druk met het hondje van mijn vriendin dus heb wel mijn beweging gehad.

Ik heb de afgelopen 14 dagen veel te veel hooi op mijn vork genomen, dus vanaf nu ga ik maar weer eens wat vaker aan mezelf denken.

De uitslagen van het genetisch onderzoek bleken ook geen afwijkingen aan te tonen. Hopelijk geeft dat weer wat meer rust in mijn hoofd en lijf.

Ben van plan donderdag ochtend weer eens een bezoekje aan de sportschool te brengen. Vanmiddag naar de dietist, woog toen ik daar voor het eerst

heen ging 87,6 kg en vanmorgen 82,3 kg, dus een vermindering van 5,3 kg in 6 weken. Ben er eigenlijk best trots op...............

Mijn vriendin is nu weer thuis, de kindjes verhuizen als alles goed blijft gaan naar een ziekenhuis in de buurt dus dat scheelt een hoop reistijd.

Geplaatst

Oh overal om me heen hoor ik van mensen dat ze zich grieperig voelen. Kennen jullie dit?????

Voel me zelf ook nog steeds niet top. Veel hoofdpijn en moe. Maar dat is denk ik te danken aan de spanning die ik de afgelopen 2 weken heb gehad. Staks maar eens een wandelingetje maken buiten. Gewoon wat frisse lucht.

Maar eerst mijn huisje een lekker soppen de komende uren, bij mij is een opgeruimd huis ook een opgeruimd hoofd.

Geplaatst

Hoi Sandra,

Ik herken dit zeker. Ik heb ook al een week af en toe hoofdpijn en 's ochtends een dichte neus maar dan zet het weer niet door. Merk ook dat ik me een beetje zorgen maak om de Mexicaanse griep, omdat ik over 2 weken weer ga beginnen als het goed is en wil dus niet ziek worden! Maar ook de gewone griep heerst inderdaad, probeer goed uit te kijken maar ja... lastig omdat je juist vaak besmettelijk bent zonder nog verschijnselen te hebben...

Wandel ze!

Caroline

Geplaatst

Hoi Sandra,

Wat een prettige uitslag zeg!! Dat moet zeker rust geven!!

Het huis soppen is trouwens even effectief als sporten in de sportschool hoor! Je verbrand er behoorlijk wat calorieen mee!

Wat goed van je dat je zoveel bent afgevallen, daar mag je zeker trots op zijn!

Heb vanochtend te horen gekregen dat het cryootje niet goed ontdooid was dus geen tp vandaag. Ik ga ook lekker schoonmaken om m'n hoofd leeg te maken en vanavond er flink tegenaan in de sportschool!

Caroline, hoe gaat het verder met je zo na die operatie?

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi Nathalie,

Wat jammer van je cryo... bah, wat een domper. Even verwerken hoor, wel mooi dat je weer gaat beginnen, weet je al wanneer precies?

Het gaat heel goed met me, toevallig gisteren naar de chirurg geweest voor controle en hij is tevreden. Heb vier streepjes op mijn buik, ben benieuwd of het littekens worden, maar dat kan me niet zoveel schelen eigenlijk. Belangrijkste is dat ik me goed voel en geen last meer heb van krampaanvallen! Heb gisteren het ziekenhuis gebeld en ik mag bellen op de eerste menstruatiedag, rond de 25ste. Dus we gaan misschien gelijk op!

Caroline

Geplaatst

Caroline wat fijn datje weer helemaal opgeknapt bent zeg en snel mag beginnen succes!!

Nathalie wat belen zeg dat jullie cryootje het niet heeft overleeft. Wel prettig dat je al zo snel weer doorkan. Een pleister op de wond zeg maar. Jij ook succes!!!!

Ik ben niet bang voor de Mexicaanse griep, ben gezond en zit niet in de risico groep. Wel werk ik in de ouderenzorg, maar heb er voor gekozen me niet in te laten enten. De gevolgen van het enten op de langere termijn zijn nog niet bekend. En niemand garandeerd je dat als je ingeënt ben dat je niet besmettelijk bent voor anderen dus vind ik het voor mezelf niet nodig.

Maar ja als ik in de risicogroep zou zitten zou ik eerlijk gezegt niet weten of ik het wel of niet zou doen. Vind het een moeilijke beslissing.

Liefs

Geplaatst

Vanmorgen weer naar de sportschool geweest, viel niet mee. Ondanks dat ik de laatste weken buiten de sportschool best veel beweging heb gehad. Zaterdag weer beter zal ik maar zeggen.

Vanmiddag maar weer eens werken na 3 dagen vrij geweest te zijn. Had ik ook wel nodig. Lekker ff aan mezelf denken, huisje soppen en beetje bankhangen 's avonds.

Dietist was ook tevreden met het behaalde resultaat van het afvallen. Nu ga ik voor de 75 kg halen voor mijn volgende icsi poging eind feb. Dat is nog 7 kg en dat moet lukken!!!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden