Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Witje, wat goed dat je bent afgevallen! Daar mag je trots op zijn. Misschien kun je bodybalance gaan doen, je valt er niet heel veel van af, maar het is wel ontspannend. Het is een combi van tai chi, yoga en pilates, voor zover je het niet kent. Je hoeft er geen super goede conditie voor te hebben. Maar ik kan mij voorstellen dat je met een tennisarm niet veel kunt sporten.

Zelf ik ik vanaf de punctie (zelfs een paar dagen ervoor vanwege gevoelige eierstokken) niet meer gesport. Ik ben vorige week weer begonnen met fitness (toestellen en body balance). Ik merkte het gelijk, drie weken niet sporten.. Ik wil ook weer beginnen met Zumba.

• Reacties 392
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Joehoee Sandra!!! Gefeliciteerd meid, dat is een lekkere opsteker. Hoe gaat het verder? Bijna de uitgangsecho zie ik.

Hier is het redelijk. Mijn rug gaat beter, ik sport nog niet, voornamelijk omdat ik zo moe ben de laatste weken. Heb echt last van de kou. Doe wel thuis braaf mijn oefeningen, dus dat scheelt.

Geplaatst

Het begint nu allemaal wel weer heel dichtbij te komen. De gezonde zenuwen beginnen weer door het lijf te circuleren. Morgen ochtend om 8 uur de afspraak en dan ergens van het weekend beginnen met spuiten. Omdat ik nu weet dat lichamelijk alles in orde is, is het in mijn hoofd toch wat rustiger. Ik had tot gisteren zo'n houding van kom maar op, maar ja dat mag een beetje gespannen zijn. Het is tenslotte niet niks.

Ik heb best veel vrij tijdens de stimulatie en in de vermoedelijke punctieweek en afleiding zoek ik dan genoeg en anders wordt daar wel voor gezorgt. Dat geeft ook rust in mijn koppie.

We gaan er weer voor!!!!

Gelukkig gaat het bij jou ook weer redelijk, weet wat het is als je last heb van je rug. Ik kon er jaren geleden ook heel weinig mee, gelukkig nu weer wel. Goed van je dat je braaf je oefeningen thuis doet hoor!!! Ik heb de Wij bv al in geen weken aangeraakt, moet me schamen, dat was erg duur dat ding. Maar goed vanaf nu kan die weer helemaal uit het stof vanwege de afleiding!!!

Hopelijk is de kou snel voorbij, zeker voor jou dan. Daar kan ik ook altijd zo moe van worden van kou dus dat zal bij jou helemaal wel meespelen.

Hou je goed!!!!!!

Geplaatst

pfff ik mis de sportschool.........................

Dat ik mezelf dat ooit nog zou horen zeggen. Heb veel last van mijn tennisarm. door de pijnstillers vanwege de kies voelde ik niks meer dus heb het behoorlijk overbelast, kan er nog minder mee.

Nu aan het spuiten dus is in combo met sporten bij mij ook geen oplossing.

Dan maar aan de wandel en de fiets (zolang het gaat, straks gaan de druiventrossen weer zeuren).

Vandaag dagje vrij, met dit weer lekker op de bank hangen met mijn vriendin en appelflappen bakken en filmpje kijken. Is heel goed om te relaxen.................

Geplaatst

Joepie!!!!!!!!!!!!!!!! Vanmorgen 80,5 kg!!!!!

De vorige keren had ik met de hormonen zulke (vr)eetbuien dat ik kilo's aankwam+ vocht vasthield. Nu voel ik me "gewoon" en heb ik minder spanning als de vorige keer.

Dus ben van de 3 pogingen deze keer het relaxed en het fitste, dat moet goed komen deze keer.

Geplaatst

We hebben vrijdag een afspraak voor de uitslagen van de bloedonderzoeken en zaadanalyse. Krijg dan ook nog een echo. Ben er behoorlijk zenuwachtig voor. Erg lekker gaat het dan ook niet op het moment. Twijfel over wel of niet doorgaan. Eerst vrijdag maar afwachten.

Geplaatst

Heel veel succes en probeer niet teveel te stressen (makkelijk gezegd, weet ik), aan de uitslag kun je toch niks doen, het gaat om daarna.

Sterkte!!

Caroline

Geplaatst

Henne ik denk aan je meis. Sterkte en besluit wat bij jullie past.... Probeer je lekker te ontspannen deze week. Keertje sauna of lekker shoppen samen. Mits je je niet te moe voelt natuurlijk.

Hoe is het verder met je rug???? en je eten lukt dat nog een beetje???

• 4 maanden later...
Geplaatst

Dit topic ook maar weer eens omhooggehaald.

Weer fit proberen te worden voor onze laatste poging. We gaan er van uit dat er geen bezwaren zijn vanuit het ziekenhuis volgende week.

Om toch af te vallen en de bezoeken aan de dietist niet echt helpen zijn we met zijn 2en aan de Herbalife begonnen. Wie weet lukt het hier mee om minstens 10% af te vallen. Vorrige week begonnen en het is best te pruimen maar wel duur. Wie weet lukt het ons zo een keer.

Iemand ervaring hiermee????

Geplaatst

Super hoor dat jullie dat met z'n tweetjes doen... helpt altijd wel he..

Ik heb zelf geen ervaring met Herbalife, wel met Cambridge..

maar ik weet van mezelf dat ik het niet zo heb op hele weken teren op shakes, soepjes en rare 'candybars'... ik moet wat te kauwen hebben.

Dus heel gezond eten, niet snoepen, weinig koolhydraten, 2 liter water per dag, zeker 5 keer per week naar de sportschool, op de fiets naar mijn werk..

En dat dan 20 kilo lang... :-)

Maar succes en ik hoop echt voor je dat je snel je doel haalt hoor..

Geplaatst

Hoi hoi, ik sluit me ook weer aan. Moet zeggen dat het redelijk goed gaat. Had na de icsi weer vreselijk veel last van prikkelbare darm, maar het herstelt zich best vlot deze keer. Heb er wel flink wat acupunctuur en osteopathie tegenaan gegooid, wilde snel fit zijn voor onze cryo's (en de bruiloft ;-))

Baal wel een beetje van het buikje dat ik aan de Menopur heb overgehouden. Las in het andere topic dat veel meiden daarmee tobben. Gister dus gelijk weer aan de buislpieroefeningen gegaan. Voelde het vandaag met lachen, dus heb het in ieder geval goed gedaan (en gelachen vandaag, ook veel waard). De sportschool is er nog steeds niet van gekomen. Ook omdat we het druk hebben met de trouwerij. Er moet op vrije dagen zoveel geregeld worden! Maar gisteren wel gefietst en savonds nog een blokje om geweest. Het is mijn voornemen om elke avond wel even te fietsen of te lopen. Benieuwd of het gaat lukken.

Sandra goed dat jullie ook weer zijn begonnen. Het is toch wel weer een stap elke keer, om stug de draad weer op te pakken en door te gaan. Fijn dat jullie het samen doen, gedeelde smart is tenslotte halve smart. Ik begin trouwens wel steeds meer het idee te krijgen dat afvallen en hormonen een onmogelijke combinatie is. Lees ook steeds vaker over de invloed van hormonen op gewicht. Zal wel weer de nieuwste hype zijn, maar ook mijn osteopaat geeft wel aan dat er een verband is. Veel jonge meisjes die te dik zijn, puberjongens met bortsvorming...het zou toch komen door teveel oestrogenen in onze voeding. Als je dan bedenkt wat wij allemaal in ons lijf stoppen, náást die voeding... Heb ooit een lijstje gekregen van wat ik dan wel en niet mocht eten in de twee fases van mijn cyclus maar het was me te ingewikkeld en afvallen hoefde ik toch niet. Kan zoeken of ik het nog heb, misschien heeft één van jullie er wat aan.

Meiden, ik ga mijn vent overhalen tot een wandeling of fietstochtje. Zal lastig zijn tussen de tour en het voetbal door :walk:

Fijne avond en succes met fit worden!

Henne

Geplaatst

Fijn Henne dat je je zo snel weer hersteld hebt. Idd is gedeelde smart halve smart en we hebben nog een lange weg te gaan maar ja het is voor een goed doel. Dat houden we ons maar voor.

Vandaag gaan we met mijn man zijn ouders een dagje naar Antwerpen en donderdag naar Brugge. Dus dat gaat vast gezellig worden!!! En proberen gezonde keuzes te maken wat eten en drinken betreft. Ga dan echt mijn shakes en pillen niet meenemen. Te veel gedoe en af en toe een smokkeldagje maakt het makkelijker om vol te houden. (dat zeggen we tegen onszelf hihi)

Groeten!!

Geplaatst

Welja joh, je loopt vast ook veel die dagen ;-) En lekker veel sapjes, salades, niet te veel snoepen....dan valt het toch wel mee? Ja wat dat betreft heb ik dan weer makkelijk praten ondanks die 3 kilos die ik best kwijt wil.

Gisteravond wel braaf gefietst, vanavond zal het we wel niet van komen :-)

• 2 maanden later...
Geplaatst

hoi meiden, hoe is het hier? Als ik snel kijk dan zie ik (helaas eigenlijk) veel bekenden die nog steeds fit aan het worden zijn hihi.

Witje hoe is het? Zit je ondertussen op je goede gewicht?

Groetjes Sab

Geplaatst

He Sab dat is ff lang geleden, hoe is het met je??? Balen zeg dat alle onderzoeken weer over moeten grrrrrrrr.......

Hier nog steeds even zwaar en net zo fit als toen ik begon met proberen fit te worden. Heb het helemaal los gelaten, voelt ook gelijk een stuk beter.

Liefs

Geplaatst

Ja, tis even geleden, maar verhuisd/verbouwd etc. en nu alles op z'n plek.

Wat lekker dat het beter voelt nu, ik hoop dat je zó relaxed bent dat deze poging lukt! Ik duim iig met je mee.

Hier gaat alles goed, nog niet helemaal op gewicht maar ik train (fitness, bleh ;-) ) wel 3x per week en per volgende week wordt dat nog 2x per week en ga ik 1x per week trimhockeyen. Ik train bij fit for free en doe daar sinds april/mei met STOB, een programma voor mensen met overgewicht, echt super want je wordt dan helemaal begeleid. Daarnaast 'lijn' ik natuurlijk ook nog en ik voel me ook goed fit! Flink wat beenspieren gekweekt en strak(ker) in mijn vel. Goede conditie ook alleen nu nog een paar extra kilootjes kwijt.

Als straks mijn geest ook fit is dan gaan we voor de poging, maar dat zal niet voor 2011 zijn...

Doe jij nu herbalife? Is dat wat?

Geplaatst

We hebben aan de herbalife gezeten, ik heb het 6 weken gebruikt. Niet vies, niet lekker en erg ongezellig om te shakken als maaltijd. Geen honger gehad maar wel 2 kilo aangekomen. Sommige zweren erbij maar bij mij koste het alleen maar geld en een hoop winderigheid hihi. Toen heb ik alles overboord gegooid. Ben iig blij dat ik rust in mijn hoofd heb, dat vind ik het belangrijkste.

Lekker dat jullie er helemaal klaar voor zijn. Onze verhuizing staat voor de deur in de komende 2 maanden, een tijdelijk onderkomen tot de bouw van onze woning af is. Hopelijk gaan ze er ooit nog eens aan beginnen, het ziet er somber uit of er ubberhaubt begonnen zal worden. Ach dan zien we wel weer en nu is ons huis in ieder geval verkocht, dus die stress hebben we niet meer. Dat is ook wel lekker in deze tijden.

Goed van je dat je zo veel sport en je lekker strak in je vel zit hihi. Goede conditie is ook lekker nietwaar.

• 2 maanden later...
Geplaatst

Hier nog een topic uit de oude doos, ben ik echt de enige die zich bezighoudt met lijnen/aankomen of andere dingen ter voorbereiding op een poging en dus fit worden voor de poging?:jawdrop: :happy8:

Geplaatst

Ik stond gisteren op het punt de fysiosport te bellen. Heb na drie maanden zwanger en moe alweer ontzettend last van m'n rug enzo dus voor een nieuwe zwangerschap wil ik daar wel iets aan doen. Gewicht is hier gelukkig geen issue, eerder te weinig dan te veel. Maar fitheid, spierkracht en conditie.....pfooeeeee.... Mijn plan is nu om eerst zelf braaf thuis oefeningen te doen (heb zo'n bal en gewichtjes enzo), in ieder geval twee keer per week. Morgenochtend eerste sessie. Zal hier melden of het wel of niet gelukt is haha!

Geplaatst

Jeetje Klaar wat stoer dat je alweer gaat beginnen zeg! Petje af hoor. "gezellig' dat je meedoet hier. Enne...Ze krijgen daar in Voorburg straks alleen maar topfitte mensen ;-)

Geplaatst

Ik zal ook weer wat vaker van me laten horen op dit topic, ben nu tijdelijk in de overgang en ga ergens februari met de eerste ivfpogong beginnen.spannend.! Ik probeer af te vallen, circa 7 kg wil ik kwijt maar het lukt me gewoon niet. Wat doen jullie om af te vallen.

Henne, ik heb jou al die tijd gevolgd. Hoe gaat het nu, op welke termijn verwacht je een cryo poging te gaan doen?

Sab, goed bezig ben jij! Begin jij ook in februari met IVF?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden