Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Klaar, ik heb ook dat ab. van een tientje, juist handig voor je schoonzusje want dan kan manlief bij de kids blijven. Dus geen excuus. En doordeweeks kan ze dan toch ook alleen maar onder schooltijden? Dus is helemaal niet handig joh voor haar om doordeweeks te gaan ;-) Moet ze oppas regelen na school en onder schooltijd is ze al zo druk met boodschappen en zo...

Zo moet je het een beetje brengen hihi.

En anders kom je naar Den Haag, eind van de A13 dan ga ik met je mee in t weekend als je echt niemand kan vinden haha

• Reacties 392
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoe was het bij de osteopaat?

Ik las net wat over je bloedprikken, wat een gedoe zeg, lekker op je vrije dag....

Geplaatst

Nou de osteopaat was niet eens erg ontevreden. Hij vond m'n buik zelfs veel soepeler dan normaal. Heeft het idee dat de curettage m'n baarmoeder mooi schoon heeft gemaakt. Ach, ik heb er dan ook twee gehad he ;-) Merkte wel dat m'n lijf veel te verduren heeft gehad, moet proberen beetje rustig aan te doen (even m'n baas bellen haha).

En hij vond me mentaal en qua uitstraling ook anders. Laatste keer was tijdens de 5e icsi, toen ik nog heel cynisch en afwachtend was. Nu ben ik op een bepaalde manier, ondanks de teleurstelling en het verdriet, veel positiever. Heb veel meer het idee dat het gaat lukken en dat zag hij kennelijk ook aan me. Grappig wel.

Ben ook best heel erg gemotiveerd op het moment. Op werk loopt een traject voor teamontwikkeling maar met een deel persoonlijke ontwikkeling die ook extern begeleid wordt. Daar hoop ik ook veel uit te halen. Heb bijvoorbeeld al voor mezelf drie doelen op een rijtje gezet: zwanger worden, groeien in werk (want dat is zowel met als zonder kids ook belangrijk) en mijn relaties onderhouden (het allerbelangrijkste). Aan die doelen heb ik dan bepaalde onderdelen en acties gehangen die nodig zijn om dat te bereiken: dus bijvoorbeeld fit worden (= goed eten, bewegen, op tijd naar bed), vriendinnen (=vaker bellen, kaartje sturen, afspreken), huwelijk (= vaker samen iets doen, al is het maar tv kijken, slechte dingen niet afreageren op man) etc. etc. Heb zo een hele lijst met kleine, maar haalbare voornemens waarmee ik dan mijn einddoelen hoop te bereiken. Erg leuk en motiverend om per dag te kijken welke punten je die dag in praktijk hebt gebracht. En eentje per dag is soms al genoeg tenslotte.

Geplaatst

al met al een goede afspraak geweest waar je ook weer wat energie van krijgt niet?

Hey wat en ontzettend leuk idee, dat van die lijstjes. Ga ik ook doen! Vind het zó leuk! Ik heb al een schrift met een harde kaft, Ga er meteen wat inzetten. Behalve je lijf moet je geest natuurlijk ook weer fit worden dus goed plan. Ik ben net als jij erg van de lijstjes haha. Verslavend die dingen. Heb de hele laptop volstaan met excel sheets etc hahaha

Geplaatst

Haha, 't Idee is trouwens wel een beetje gepikt van dat 'Dromen, durven, doen' van Tiggelaar dat een tijd geleden zo in was. Maar 't werkt wel. Heerlijk om af te kunnen strepen dat je braaf je oefeningen hebt gedaan of drie dagen op tijd naar bed bent gegaan. 't Is net als met kinderen en zo'n schemaatje van kamer opruimen, huiswerk maken etc, ik plak er nog net geen stickers op :-D En zorg vooral ook dat je er leuke dingen in zet. Iets met een hobby die je verwaarloost, of een weekendje weg als je een bepaald doel bereikt hebt...in plaats van de stickers zeg maar hihi.

Ik heb een collega die is erg van het mindmappen. Dus nu wil ik eigenlijk proberen er ook een mooi visueel iets van te maken. Gewoon voor m'n eigen lol maar ook ter stimulatie. Dat je ook ziet dat gezond eten en op tijd naar bed op alledrie de doelen invloed hebben en dus heel erg belangrijk zijn. Trouwens, dat merk ik ook direct want moe kan ik de helft van al m'n mooie voornemens en acties al niet eens uitvoeren. Vooral dat thuis niet kribbig zijn.... ahem.... 't ging net al bijna weer mis hoor.

Geplaatst

hmmm ik heb zeker in een grot gezeten, maar ken die hele Tiggelaar niet, oeps hahaha. Mindmappen, is dat dan met foto's en plaatjes of zo...?

Ik ga binnenkort een krijtbord in de keuken hangen, met magnetiserende verf, daar kunnen we dan ook briefjes enzo ophangen. Lijkt me ook handig.

Ik heb trouwens, we zitten tenslotte in het fit worden topic ;-), alle vitamines gehaald voor Sander, dus die kan vanaf vandaag ook 6 weken lang alles slikken. Nou, dat moet toch wel iets kunnen doen om alles wat te verbeteren eventueel voor de poging...

Ben benieuwd wat ie gaat zeggen. T zijn toch 3 dingen per keer zowat...hahaha

Gister weer lekker getraind, dus je zou toch denken dat ik ook aardig fit moet zijn over een aantal weken. Voel me nu niet zo, ben aardig verkouden met keelpijn erbij, bleh!

Ben jij nog op tijd naar bed gegaan ;-)

Geplaatst

Ik ga braaf op tijd naar bed, anders red ik het niet met werk. En ben ook al een week snotverkouden. Begon idd ook met keelpijn. Mijn man is er sinds vanochtend echt ziek van, al paar dagen vage keelpijn maar nu ook echt koorts. Hoera. Mijn eerste gedachte was 'godzijdank hebben we cryo's' en de tweede 'spontaan wordt het nu dus zeker niks'. Erg he, is je man ziek, denk je als eerste aan zijn zaad.... :-S

Geplaatst

haha, ja kan me wel voorstellen dat je zo denkt. Moet eerlijk zeggen dat ik nooit zo heb gedacht, was destijds geen tijd voor. Alleen nu sta ik er ook wat meer bij stil. Gelukkig is ie vorige week ziek geweest, maar geen koorts gehad, tenminste....zo ziek voelde hij zich net niet.

Ga je morgen ook weer wat oefeningen doen? Of ben je versleten na je werkweek?

Geplaatst

Meiden, ik breek even in....

Heb zojuist het boek besteld van Sonja Bakker, ga toch eens een poging wagen om mijn ideale gewicht te bereiken ( lees minstens 12 kg eraf).

Was hier nooit een voorstander van, maar ik raak zo gefrustreerd als ik mezelf in de spiegel zie of op een foto zie.

Het is totaal niet in proportie, heb nl. een hele dikke buik en onderkinnen. Voor de rest ben ik wel slank. Dus het ziet er gewoon niet uit.

Het is het proberen waard, daarna zien we wel weer.

Vrouwen hebben altijd wel wat te zeuren hierover, maar goed....

Is het handig om te diëten als je met icsi bezig bent? Ik ga nl. in februari weer starten met prikken e.d. Kan dit kwaad?

lfs

p.s. iemand ervaring met SB?

Geplaatst

Succes dame!

Ik heb geen ervaring met SB, maar heb het ook niet zo op haar eerlijk gezegd.

Lijnen tijdens ICSI lijtk mij niet handig (men zegt vaak dat je je al moet gedragen alsof je zwanger bent). Maar ervoor lijkt me geen kwaad kunnen? Ik zou het wel ff vragen aan een arts toch!

Ohja, ik sport momenteel best veel. Durfde ik nooit, maar wil nu echt graag actiever leven. Dat helpt ook al heel erg om strakker en fitter (fysiek en mentaal) te worden! En wij eten sinds de kerstgekte nu anders, geen pasta of aardappelen (max 2x pw). Maar veel salades, vis of wel pasta maar dan geen vlees erbij en... kleinere porties!

We hebben dan soms wel honger, maar voor die avond momenten hebben we een gezonde snack klaar liggen (manderijn, maiswafel, druifjes etc.). Ik ben dan nog niets afgevallen, maar zit na 2 weken al zoveel strakker in mijn vel. Kan het echt aanraden!!! Denk maar bij elke maaltijd, welk onderdeel kan ik weglaten? Dan niet de groente uiteraard. Slim is ook om af te meten, zodat je beschaafde porties eet. En kleinere borden, dan oogt het meer!

Haha...

Geplaatst

Haha, heb ik net het boek besteld :P

Ach ik zie het wel, goede tip om het volgende week even aan de arts te vragen idd. Zet het erbij op het lijstje ;)

Het is wel zo dat je bij SB ook alles mag eten, maar in proporties en de lekkere trek tussendoor laten staan, maar dan kiezen voor een stuk fruit, Liga, ontbijtkoek o.i.d. Je wordt je meer bewust van gevarieerd en gezond eten. En dat is nu net wat ik nodig heb ;)

Je bent trouwens goed bezig meid!!! Ga zo door!! Het is belangrijk dat je goed in je vel zit, is goed voor de mens.

Geplaatst

Dank je, ik zit zeker in een lekkere flow en die hou ik graag ook vast inderdaad! Merk dat ik me veel krachtiger voel en geen slachtoffer meer.

Klinkt toch ook wel goed dat boek, beetje dezelfde redenaties. Ben benieuwd naar je ervaringen! Zet hem op he meid, jouw vel kan ook nog lekkerder gaan zitten!

Geplaatst

hey Sowiebo!

Sorry, ik ben ook anti SB haha.

En pro Dr. Frank, die heeft mij van alllllllle allendige kilootjes afgeholpen. Ik eet nog steeds gerechten van hem omdat het me/ons goed bevalt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook nog steeds mijn eten afweeg omdat ik niet aan wil komen. Qua snacks eet ik ook alleen wat hij aanbeveelt zeg maar.

Ik heb ooit eens 2 dagen SB gedaan en vreselijk honger geleden. Nu ben ik ook lang, 1.86 en ik vind het ook gewoon niet reeel dat ik net zoveel mag bij SB als mijn collega die 1.58 is en (maar) 6 kilo wil afvallen.

Ondanks dit wens ik je veel succes. Oh ja ik sport er 3x per week bij, vrij streng en dat merk ik erg goed aan mijn buik/benen/armen etc.

Geplaatst

Ervaringen zijn altijd welkom.... :)

Nog nooit van Dr. Frank gehoord, ben ook een leek op dit gebied... was sowieso anti-dieet altijd.

Pffff 3 x in de week sporten, die discipline mis ik sowieso.

Fanatiek beginnen en na een maand geen zin meer hebben, haha.... Ik houd het bij lekker wandelen met de hond ;)

Geplaatst

sowieso sowiebo! :-)

Ik sport ook 3x per week nu, voor het eerst (ooit) denk ik.

Benieuwd of ik het volhou, als ik weer lange werkdagen maak. Maar ik denk dat het kip en ei is, dat ik het zonder sporten niet volhou.

Wij hebben echt te lang samen op de bank geplakt (letterlijk), suffe en saaie harries vonden we onszelf. Zijn we zooo klaar mee!!!!

Geplaatst

Hoi Lieve Sowiebo,

Wat goed om te lezen!! Je bent zo lekker positief en fit ingesteld!!!

Maar even over afvallen.Mij is namelijk verteld dat je kan sporten of dieeten wat je wilt als je bezig met met ivf of icsi maar dat je er eigenlijk niks af gaat krijgen.

Dit komt door de hormonen die dan in je lijf zitten.Aangezien je daar meestal ook al van aan komt.

Wil je positieve vibes niet afnemen hoor meis!!!Maar dat weet je wel he!!:D!!

Hopelijk lukt het bij jou wel!!En gezond eten kan nooit kwaad toch!!!!!

Dikke knuff voor jou!

Geplaatst

Dat weet ik toch ;)

Had het alleen voor de MMM ook al, maar ging toen onder het motto van...'ik ben geen 16 meer' door het leven haha...

Tuurlijk zullen de hormonen ook een rol spelen, maar ik ga gewoon de strijd aan en zie wel waar het schip strandt :)

lfs

Geplaatst

Gelukkig maar!!Voelde me al rot dat ik het geplaatst had haha.

Nu is de smoes komt door de hormonen ;)

Nee hoor kan me voorstellen dat het heel erg frustrerend is en dat je er vanaf wilt!!

You are go girl!!!!

Liefs xxx

Geplaatst

Hallo daar!

Ik ben een SB-lijner en vind het heel goed gaan.

Ik ben nu na Juni 6 kg afgevallen. (dit was ik ook aangekomen na het spuiten van de Deca en Puregon)

Ik heb nooit honger met het SB-dieet.

Je moet alleen goed doseren.

Goed aan het boek houden en bij je tussendoortje bijvoorbeeld snacktomaatjes of woteltjes extra eten.

Ik nam altijd van die bolletjes van de AH. Eet lekker makkelijk weg.

Ik ga zo 2 keer per week naar de sportschool nu, voorheen 3 keer maar dat werd te gek.

Met de hond wandelen kan ook hoor! Je bent dan ook bezig. Als je iedere dag 30 minuten stevig doorloopt, moet je eens kijken hoe hard die kilo's eraf vliegen. Bij de intake heb ik ook gevraagd of je mag lijnen bij de behandeling. Ik kreeg het advies, gewoon doen waar je zin in hebt. Je valt toch niet af als je lichaam de energie en balans niet heeft.

Dus ik zou zeggen.

Go girls.

Met SB of dr Frank.....

Groetjes,

Goofy

Geplaatst

Hoi,

Een vriendin van mij was 20 kilo afgevallen door SB en sporten, maar... toen ze met het dieet stopte is alles er langzaam weer bij gekomen, ze is dus terug bij af! Dat hoor ik vaker van Sonja, dat het op zich prima is, maar dat je er dan wel 'for life' aan vast zit anders zit het er zo weer aan.

Gewoon uitproberen zou ik zeggen. Succes!!

Geplaatst

Mijn fit de poging in, staat vanaf gisteravond op een laag pitje, ik ben aan de bank geluisterd met een dikke dikke knie. Dus alleen komkommers en thee voor mij hahaha.

Hopelijk is het niet ernstig en mag ik volgende week weer wat gaan doen, want ik mag deze week iig niet trainen, boehoe...Eens kijken hoe lang het duurt voordat er weer wat bij zit...

Geplaatst

Sterkte met de knie en kop op, positief blijven. Er komt gewoon niets aan!! Je kan het!!!!

Geniet van de komkommer en thee.

Groetjes en op naar een snel herstel, zodat je weer fris en fruitig kan gaan trainen!

Goofy

Geplaatst

Sab sterkte meis. En positief blijven hoor, het komt vast snel goed! En armspieren kun je best trainen terwijl je zit. Buikspieren ook ;-) Nu nog van de chips enzo afblijven (yummie, rijstewafels :-D) en dan valt de schade wel mee hihi. Sorry, ik heb makkelijk praten natuurlijk.

Hier ook nog niet echt fit. Na de verkoudheid de buikgriep, pffff. Morgen maar weer eens proberen wat oefeningen te doen en een eind te wandelen ofzo.

Geplaatst

Oh getsie Sab, hopelijk gaat het gauw weer beter. Als jij echt aan de thee en komkommers gaat, dan vliegen de kilo's er echt niet zomaar weer aan.

Sterkte!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden