Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Yolande, ik heb Dr Frank gedaan en veel sporten. Ik doe nu nog steeds Dr Frank maar dan wat minder streng dus wel weer wat koolhydraten af en toe. Daar ben ik echt veel kilootjes mee kwijtgeraakt, in een relatief korte periode, nu is dat natuurlijk niet zo goed, maar t heeft me wel gestimuleerd om door te gaan en nu ben ik inderdaad klaar voor een nieuwe poging. Helaas moeten wij icsi doen.....En dat zal idd rond die periode zijn.

Hoe lijn jij nu?

• Reacties 392
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ha Yolane, wij hopen ergens in februari een tp te kunnen doen. Maar ik moet eerst weer twee keer ongesteld zijn geweest en met die dubbele curettage is natuurlijk ook weer tijd verloren gegaan. Geen idee wat mijn lijf gaat doen. Ik heb wel gelijk acupunctuur weer opgepakt om mijn cyclus op orde te krijgen. Zelf hoop ik dit jaar nog een keer ongesteld te worden. Liever nog gisteren dan vandaag haha.

En in het kader van fit worden. Ik heb voor geen meter zin, maar ik ga toch nú wat oefeningen voor mijn rug doen. Al is 't maar tien minuten, het is een begin.

Geplaatst

Whaaa ik heb ook geen zin vandaag om te trainen, heb overal pijn, spierpijn van de koorts en ontzettende hoofdpijn..Maar ja in groepsverband laat je je niet zo snel kennen he? Dus ik sta om 1930 toch weer paraat...Ben jij al klaar met je oefeningen Klaartje?

Word je van acupunctuur ook fitter? of iets in die geest? Ik ga naar de osteopaat, volgende week weer en dan laat ik hem ook meteen weer aan mijn baarmoeder 'voelen' . Hopelijk helpt het allemaal voor de nieuwe poging...

Geplaatst

Ik ben naast alle ivf sors ook chronisch vermoeid en ik word van acu wel degelijk fitter. Het doet niks voor spierkracht en conditie natuurlijk, maar minder moe helpt wel om te kunnen trainen ;-) Osteo heb ik ook voor m'n rug.

Oefeningen viel tegen!!!! Heb maar heel weinig gedaan en toen had ik al benen alsof ik hard had gelopen. Ook wat kramp in m'n onderbuik en een beetje misselijk. Het is duidelijk nog niet helemaal hersteld allemaal. Volgende sessie staat gepland voor zondag....

Geplaatst

Nou nogmaals, ik vind het nogal wat dat je nu alweer oefeningen aan het doen bent hoor! :notworthy: En dat het dan tegenvalt ja dat snap ik wel, maar ik heb niets bijzonders meegemaakt de laatste tijd en zelfs ik heb het, na 4 weken gemiste trainingen door rugpijn, zwaar met oppakken, dus ja...

Gewoon rustig aan beginnen en voor je t weet ben je weer een stuk fitter!

Acupunctuur, wordt dat vergoed? ( Ik heb t op 1 na zwaarste pakket) Misschien dat ik me er ook eens aan ga wagen...

Geplaatst

Ik heb een zeer uitgebreid aanvullend pakket en kan tot 1500 euro alternatieve geneeswijzen vergoed krijgen. Nu ben ik daar met acupunctuur en osteopathie zo doorheen, maar het helpt me beiden enorm dus dan heb ik er zelf wel wat voor over.

En die fitheid komt idd ook wel weer. Het is net 1,5 week na de 2e curettage. Ben gewoon erg ongeduldig op dit moment.

Geplaatst

Twee weken na de 2e curettage en het gaat een stuk beter. Net weer wat oefeningen gedaan. Maar vijf minuten hoor, gewoon wat sit ups en wat oefeningen met zo'n grote bal. Maar het ging toch een stuk beter dan donderdag. Proberen overmorgen weer wat meer te doen. Ben ook weer strenger met eten. De chocoladeletetrs zijn op ;-0 en er komt niks nieuws meer in huis. Gisteravond zelfs niet bezweken voor de chips. Ben best trots op mezelf!

Geplaatst

Jee wat goed zeg! Poeh ik weet niet of ik dat zou kunnen hoor, alles laten liggen als ik geen overgewicht zou kennen maar eerder te licht zou zijn haha.Dus ik vind het superknap dat je dat kunt. En ook je oefeningen, vandaag weer lees ik ;-)

Ik heb nog spierpijn van dinsdag, je zou toch denken als je regelmatig (3x pw ) traint dat je dan geen spierpijn meer krijgt maar ik voel nu nog dat ik buikspieren heb....auw met rekken.....

Vanavond weer, maar eerst naar de osteopaat, eens kijken hoe ik ervoor sta vandaag...Ben altijd blij dat die man weer in nederland is, zou t liefst 1x per 2 weken gaan, maar ja....

Geplaatst

Sab als ik te veel 'slechte' dingen eet krijg ik last van m'n prikkelbare darm. Dus ondanks m'n gewicht moet ik ook erg opletten wat ik eet. Gister trouwens weer braaf m'n situps enzo gedaan. Merkte het smiddags wel in m'n buikspieren, poeh... Denk dat ik vandaag maar even oversla. Wil graag weer opbouwen zodat ik in het nieuwe jaar naar de sportschool kan gaan. Heeft nu weinig zin omdat ik na toen minuten al kapot ben. Beetje zonde van het geld dus.

Train jij drie keer per weer?! Wauw, knap. Zo thuis een kwartiertje rekken en strekken en met gewichtjes zwaaien lukt me nog wel. Maar ik zou echt geen drie keer in de week naar de sportschool kunnen. Succes bij de osteo!

Geplaatst

Oh ja sorry, was ik even vergeten dat jij zoe goed op moet letten met eten Klaar! Dat is idd vervelend. Ik heb geen gal meer en heb soms ook heel erg last van mijn darmen en dan in de vorm dan, ieks, sorry, diarree-aanvallen. M.n. als ik idd slecht heb gegeten, maar ja als ik t zit te eten denk ik daar meestal niet aan, maar ik moet niet buitenshuis dat soort dingen doen, tenzij er een toilet in de buurt is haha. W.b die 3x, ik zit iets steviger in elkaar dan jij denk ik ;-) en ik heb niet zulke zware maanden meegemaakt als jij. Dus kan me voorstellen dat je er niet aan moet denken en/of dat kan. Geeft toch ook niets? Ik heb t sporten echt nodig voor mijn lijn zeg maar, anders kan ik nooit iets nemen. Ik kom al aan van een patatje (niet overdreven) oh mijn moeder is er, tot later!

Geplaatst

Nou, hier na een feestelijk weekend weer de knop om en weer gezond bezig gaan per vandaag. Op advies van de osteo beginnen met omega zuren op peil te houden/brengen. Eventueel teunisbloem erbij gebruiken. Dus weer een soort van 'nieuwe' start vandaag.

Voel jij je al wat sterker lichamelijk Klaartje?

Geplaatst

Nou stom genoeg heb ik sinds ik braaf m'n oefeningen doe, last van m'n rug :dontknow: Hete en moment voel ik niks, het andere moment móet ik meteen plat. Maar het trekt soms ook door naar m'n benen dus ik denk dat er misschien binnenkort een menstruatie aankomt. De zwangerschap heeft wel eea met m'n spieren en banden gedaan merk ik en dan nu wéér een hormoonomslag.

Blijf oefeningen doen, maar wel heel voorzichting. Kan het me ook niet veroorloven om weer uit te vallen op werk. Ben net weer begonnen :happy: En dan maar hopen dat het snel weer herstelt. Ik ga 6 januari naar de osteo, daarna zal het zeker wel beter gaan.

Eten gaat ook nog steeds goed. Alleen op tijd naar bed gaan... ;-)

Zijn er nog meer meiden met (vroege) goede voornemens? Net als Sab en ik?

• 3 weken later...
Geplaatst

Zo, lekker druk weer met trainen hier en de vakantiekilootjes zijn er weer af!

Klaartje, hoe is het bij jou? Morgen naar de osteo, ben benieuwd hoe je je daarna voelt!

Ga je wel op tijd naar bed de laatste dagen? (zeg ik met een wijzend vingertje ;-) )

Geloof nooit dat er geen mensen hier zijn die geen goede voornemens hebben mbt hun gezondheid ;-)

Geplaatst

Ach jawel sab...maar ik ben echt geen ster in het volhouden van goeie voornemens...

Ik wil in elk geval niet aankomen, dat is het belangrijkste doel voor dit jaar. Of ik moet zwanger worden, dan wordt het een heel ander verhaal natuurlijk.

Ik ben niet echt te zwaar maar mijn gewicht is wel een isseu in mijn leven. Dus...normaal eten en zorgen dat mijn gewicht stabiel blijft en tegelijkertijd wel genieten van eten! Want ik geloof echt dat dat samen kan gaan hoor!

Verder merk ik aan mijn lijf dat ik 'wat ouder wordt'. Ik heb eerder last van nek/rugklachten. Misschien is het wel eens goed voor mij dat ik eens naar een fysio ga ofzo.

Geplaatst

Is het zo erg Esther? Oudje ;-) Sport je wel af en toe? Ik ben ook af en toe wat stijfig, niet meer zo soepel als...en van t sporten word je toch wel weer wat leniger hoor!

En ben t qua eten helemaal met je eens.

Ik ben zelf ook helemaal niet van goede voornemens op 1-1, ooit gestopt met roken op 12-1. Dat soort voornemens redden het meestal juist niet....

Geplaatst

Ja triest hé! Ik sport ook gewoon te weinig (lees niet), maar daar hebben we het al een keer over gehad.

ergens heb ik ook wel het gevoel dat het een klein beetje vanuit mijn werk komt hoor. Ik heb natuurlijk wel een beroep waarbij ik veel en zwaar moet tillen en waarbij je ergonomisch enorm op moet letten. En ik ben nogal van rap rap...niet eerst bed omhoog etc.

ben ook een keer gestopt met roken op 1 januari...vier maand volgehouden!

Geplaatst

Ook ik heb goede voornemens :)) afvallen (ben echt te zwaar op het moment), lekker sporten en gezond eten. mmmmm lastig allemaal als ik het zo lees!

Voor de meiden die last hebben van hun rug, nek etc. de chiropractor helpt ook. We gaan er nu heen sinds een maand en het werkt!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Ik ben in 2008 gestopt met roken, februari, weet niet eens meer welke dag en dat heeft geholpen...rook nog steeds niet :))

Misschien moet ik ook pas in februari beginnen met al die andere voornemens :)

Suc6 meiden!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

toch 4 maanden :-))) Kan me voorstellen als je lichamelijk werk doet dat je dan juist geen zin meer hebt om te sporten...maar ik zit 3 dagen per week op een stoel haha. Echt geen reet beweging op zo'n dag muv de verplichte loopjes, dus ja, sporten was bij mij wel noodzakelijk. Plus voor de lijn natuurlijk, dat was nummer 1!

Ik ben in oktober naar de chiro geweest omdat de nood aan de man was ivm mijn rug. Maar ik vind het zo grof allemaal. Ik ben een osteopaat gewend en die zijn zeer zachthandig (hoewel het soms echt énorm pijn kan doen, maar daar heb je later baat van). Maar als het je helpt is dat natuurlijk prima. Alleen word je daar ook fitter van ;-) en slanker? hahaha

Geplaatst

slanker allicht niet...maar ik denk dat ik alleen maar slanker word als ik zelf wat doe aan mijn eetpatroon (waar overigens momenteel niks mis mee is) en sporten. Maar sporten...ik vind het zo niet leuk! Poos op de sportschool gezeten maar kan geen mensen in mijn omgeving enthousiast krijgen om mee te gaan en alleen werkt echt niet bij mij hoor!

Verder loop ik op mijn werk de hele dag...ik heb drie kwartier pauze en dan zitten we even maar verder ben ik alleen maar lichamelijk bezig. Misschien zou ik nog weleens wat vaker de trap kunnen nemen i.p.v. de lift...maar ja dat werkt ook weer niet als ik een patient in bed naar ok moet brengen ofzo :)

Ik heb drie jaar geleden een week of vier thuis gezeten met rug/schouderklachten. Ben er wel gevoelig voor, ik heb alles ook echt altijd vastzitten, stijve nek enzo. Maar wat doet een chiropractor dan precies? Dat is toch een soort bottenkraker?

Geplaatst

ja klopt, een kraker, beetje simpel gezegd denk ik, maar ze kunnen beknelde zenuwen terug zetten en zo. Weet niet precies hoe uit te leggen.En een teamsport dan...?

Ik zit nu ook bij de sportschool en ik vind het ook zó niet leuk. Maar ik doe het nu in groepsverband met een p.t. en dat scheeeeelt enorm! En ivoor t weekend heb ik een slachtoffer gevonden die met me meegaat op zondagochtend om 9 uur! WHAAAA hihi

Geplaatst

Ha meiden. Sab, de rugpijn is gelukkig nagenog weg. Kwam denk ik idd van menstruatie. Morgen na de osteo zal ik me wel weer gekraakt voelen: rug, schouders, nek... Ga wel erg op tijd naar bed nu ik weer werk. Moet ook wel, anders trek ik het niet. Vanavond mag ik later want heb morgen vrij ;-) Eten gaat ook goed. Eigenlijk ben ik best wel netjes bezig. Ben ook wel gemotiveerd, frisse nieuwe start.

Geplaatst

Ik deed op de sportschool rpm en bodybalance, 2x2 uur en dat vond ik opzich wel leuk maar je moet dat idd echt samen doen. En ik word altijd een beetje onzeker van al die strakke typetjes die er rond lopen!

Zondagochtend 9 uur...dat zijn de echten! dat ga ik nooit niet redden hoor!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden