Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heb net als kraamkadootje voor een vriendin die een dochtertje heeft gekregen zo´n echt ouderwets poesiealbum met een setje plaatjes erbij gekocht.. Heel erg retro 70-ies zeg maar.. zo leuk!

En een RL poloshirtje voor Morris op ebay, lekker kakkieneus, maar die kraagjes staan hem zo leuk..

En een paar Koeka slabben in rood en donkerblauw.. witte slabben gaan niet echt samen met worteltjes, banaan (drama vlekken zijn dat!) en straks tomatensaus...

En een tweezerman pincet (Thijs had die van mij laatst tussen de radiator laten vallen dus ik begin een beetje op Brooke Shields in Blue Lagoon te lijken hahaha.. behalve die bos haar dan want ook hier mega haaruitval... :-((

Nu nog even wat leuke dingetjes voor Thijs, maar ga dit weekend maar eens even met hem naar de H&M denk ik..

Ach.. zo raak je je geld wel kwijt he!

Slaap lekker!

Liefs Pien

• Reacties 735
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

oh enne.. lastig he, dat KDV... Vind het ook nog steeds moeilijk hoor, al wordt het wel beter en heeft Morris het er prima naar zijn zin... Heb nog steeds heel sterk het gevoel dat ik zelf toch het beste voor hem kan zorgen... Maar ja... vind het toch ook wel leuk om weer te werken... iets minder zou ik wel willen.. maar helemaal stoppen toch niet hoor.. Wanneer gaat ze weer?

Geplaatst

Ja, zeker best lastig, dat KDV. Ben het helemaal met je eens dat wij zelf het beste voor onze ukkies kunnen zorgen. Wat dat betreft zou ik Yinthe het liefst zo lang mogelijk thuis willen houden. Maar aan de andere kant is het ook wel goed dat ze went aan wat meer drukte om haar heen, aan andere mensen die af en toe voor haar zorgen. En ik moet nu onderhand toch ook echt weer eens na gaan denken over werk etc. Hoewel, mag niet klagen, heb best wat kleine opdrachtjes lopen op dit moment die ik vanuit huis kan doen.

Morgen gaat ze weer.

Verslavend he, dat online shoppen. Ben gisteren ook weer uren zoet geweest op Flavourites.nl Mezelf gelukkig kunnen beheersen, maar wel weer een paar leuke nieuwe sites gezien en ideeen opgedaan.

We hebben een huis op het oog. Best spannend. Voor het eerst een keer een huis gezien waar we beide onszelf zien wonen. We hebben nogal wat uiteenlopende wensen namelijk, haha. Ik zoek wat meer rust en ruimte, H juist een plek waar hij lopend naar de bakker kan. Dit huis biedt beide. En voldoet daarnaast aan heel veel wensen, zoals scholen dichtbij, Haarlem op fietsafstand, het strand op fietsafstand etc. We gaan waarschijnlijk een bod doen. Eerst nog even met een vriend die bouwkundig inspecteur/ taxateur is er doorheen lopen. Kijken wat hij zegt.

Leeuwtje, huis in Warder is gezakt in prijs...

tot gauw weer!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Ohh wat spannend! Waar is het, heemstede ofzo? PB anders even waar het staat, ga ik ff op funda kijken, ben gek op huizen kijken!

wat een vies weer trouwens he... echt even wennen.. had gehoopt lekker naar school te wandelen straks maar word toch weer de auto ben ik bang...

XX

Geplaatst

Hey hallo,

Nog een paar daagjes tot de vakantie, in huis best wel een puinhoop van de spullen, die ik alvast aan het verzamelen ben. Vroeger kon ik 3 uur voor het vliegtuig vertrok eens bedenken wat ik mee zou nemen maar nu loop ik de hele dag met een inpaklijst onder de arm, haha...

Wat leuk Mariek, dat je huizenjacht resultaat oplevert en fijn ook dat je hier allebei een goed gevoel over hebt. Wanneer gaan jullie kijken? Inderdaad, Warder is gewoon een halve ton gezakt, niet normaal he? Zo gaat het dus op de huizenmarkt nu... Probeer er maar je voordeel mee te doen! In ieder geval succes met de eventuele onderhandelingen straks!

Tja, het kinderdagverblijf. We hebben dus een plek vanaf november, maar moeten nog steeds een keer gaan kijken. Ik twijfel zo, m'n schoonouders willen nog wel een half jaartje langer oppassen maar ik wil het mijn eigen ouders niet aandoen, van Zeist naar A'dam in de winter, het is echt ver, en met slecht weer en files doe je er echt veel te lang over. Verder ben ik bang dat ik dan m'n plek op het kdv kwijt ben voor lange tijd.

Tessa wordt echt al een dametje, 's nachts slaapt ze heerlijk, overdag steeds minder. Eerst dacht ik nog dat het kwam omdat m'n borstvoeding teruggelopen is, maar mevrouw wil gewoon korte slaapjes doen en dan weer gezellig in de woonkamer zijn. Tikkie vermoeiend, maar ik maak zo wel meer van haar mee en dat is erg leuk. Ik ga wel steeds verder de kunstvoeding opbouwen, want het bevalt goed, en na de vakantie met fruit of groente starten. Waar zijn jullie mee begonnen, dus welke fruit- of groentesoort, en wanneer geef je die? Ik vind trouwens vooral het flesje 's avonds relaxed, om de beurt geven en op tijd slapen als ik niet 'aan de beurt ben'..

Ben trouwens nog steeds niet ongesteld geworden voor de 2e keer, gek he? Gezien het nivo van de romantiek en mijn toch wel sterk verminderde vruchtbaarheid denk ik niet dat ik zwanger ben, maar durf de test nog steeds niet aan ;-)

Jullie hadden het over de kinderloosheid aan het begin van je relatie en ik wilde daar nog over zeggen dat ik het super vond, dat ik heel veel begrip kreeg van mijn schatje toen ik bijna meteen vertelde dat het van binnen niet helemaal goed zat en ik moeilijk of misschien helemaal geen kindjes kon krijgen. Na een paar maanden wilde A het toch proberen en we zijn blij dat we na een half jaar naar de huisarts zijn gegaan en met het traject zijn begonnen.

Nou, 't is weer een heel verhaal geworden (ik ben er niet of ik ben er lang, zeg maar)...

Tijd voor een broodje...

Liefs, Leeuwtje.

Geplaatst

Hee dames,

Even snel een berichtje want ik zit op mijn werk (ik kan het niet laten om ook hier op het forum te zitten; hoe bedoel je verslavend?). Leeuwtje, hele fijne vakantie! Waar ga je naar toe? Succes met pakken! Da's nu een hele organisatie.

En Mariek, opvang went vanzelf hoor. Isis heeft het er nu ontzettend goed naar haar zin. Dan zijn we bijna drie maanden verder. Ik moet er wel bij zeggen dat ze nu in een ontzettende vrolijke periode zit (lekker hoor).

En dames, internet shoppen? Daar heb ik nu echt niets mee. Ben meer van het 'echte' werk, zeg maar. Dat ik nu amper het huis uitkom, heeft daarom grote financiële voordelen. Hahaha.

Marieke, je lijkt wel een huis(s)hopper. Heel spannend! Blijf je in het noorden?

En Pien, gelukkig heb je ons even gewaarschuwd voor de borstentoestand na de bv. Ach, misschien dat het leuk staat bij mijn (hang) buikje. Op een of andere manier komen die buikspieroefeningen er niet van......

Groetjes!

Geplaatst

Hahaha, ja die combi is helemaal leuk he.. ach... anders gaan we toch gewoon voor een mummy makeover!

Leeuwtje waar ga je ook alweer heen? Veel succes met pakken in ieder geval, wel een hele operatie met zo´n kleintje he...

Liefs Pien

Geplaatst

Net Yinthe weer opgehaald van de 2e ochtend wennen op het KDV... een lief, vrolijk meisje, niks aan de hand! Wat doet me dat goed! Blijkbaar heeft ze het prima naar d'r zin gehad. Gelukkig.

Leeuwtje, hier ook alleen maar hazeslaapjes en veel op. Even wennen, he ;-) Maar inderdaad wel heel gezellig.

Nora, ja, we blijven in het noorden. Omgeving Haarlem/Amsterdam. En hopelijk wordt dit de laatste keer verhuizen in een heel lange tijd...

liefs,

Mariek

Geplaatst

Ja, gisteren een bod uitgebracht. Ruim een ton eronder... ben benieuwd hoe ze reageren... Nog niks gehoord. Maar we gaan stevig onderhandelen als het moet! Spannend.

Nog leuke plannen voor het weekend?

Geplaatst

Nou, ben hier wel weer eventjes druk:

Mijn mannetje is thuis gekomen uit Barcelona met griep.

Gisteren klaagde hij al over zere benen en hoofdpijn... vandaag belde hij me op het werk: hij had koorts. Ook meteen daar maar gevraagd wat het beleid is: als je zelf 38 graden of meer hebt, moet je je ziek melden.

Mijn man had contact gehad met de huisarts en het ms centrum: uitzieken. En wat Thirse betreft: als zij 38 graden krijgt of hoger: contact opnemen met de huisarts, ook in het weekend.

Volgende probleem: mijn schoonmoeder is ook ziek, en ik moet werken dit weekend. Mijn ouders geprobeerd te bellen, maar die waren er niet. Ik had 2 late diensten, maar heb dit geruild naar laat/vroeg. Dan moet ons meisje wel een nachtje ergens logeren (lieve mensen uit de kerk (ze moet het nog wel met haar man overleggen, die pas laat thuis komt vandaag)), maar dan hoef ik haar niet 2 keer s avonds erg laat uit een bedje te halen, haar te verhuizen en weer in bedje te leggen. Tja... niet leuk allemaal... Baal er ook enorm van dat ik haar weg moet brengen, maar ja, het is niet anders. Maar mijn lieve mannetje kan het ook niet.

Groetjessssssssssssss

Geplaatst

He bah, wat vervelend Hilde. Jammer dat we niet wat dichter bij elkaar wonen, anders had je Thirse met alle liefde bij ons mogen brengen!

Hoop dat het allemaal gaat lukken met regelen, en dat je mannetje snel weer beter is.

liefs,

Mariek

Geplaatst

Oh No, wat vervelend allemaal Hilde! Hoop dat hij snel een beetje opknapt.. En dat jullie het niet krijgen natuurlijk! Wel lastig he.. als je moet werken terwijl je thuis eigenlijk niet gemist kan worden.. Succes ermee he..

Liefs Pien

PS Diana, ik die dat jullie binnenkort ook voor een tweede gaan? Spannend hoor! Veel succes ermee!

Geplaatst

Nou, kijk er weer enorm naar uit om aan het eind van de middag ons mooie poppetje weer op te halen! Heb gisteren tijdens het werk niet gebeld. Had het even in de pauze willen doen... Ging er eigenlijk van uit dat mijn man misschien nog wel een keer gebeld had, maar nee dus....

Gelukkig knapt hij al wel een beetje op. Gisteren was hij even koortsvrij geweest. Nu komt er een goeie verkoudheid bij los, lijkt het. Hoesten deed hij al, maar de loopneus is er nu ook. Verder zijn de griepbenen veranderd in hele vermoeide benen. Nou, dat klinkt ook al weer wat beter. Al had hij vannacht wel weer enorm liggen zweten. Ben benieuwd wat ik vanavond aantref. En... tel de uurtjes af tot ik ons meisje weer mag halen. Stom zeg, zie haar normaal ook niet als ik laat/vroeg draai... Maar ja, dan hoor ik vaak wel hoe de middag/avond is geweest... En nu is dat extra spannend omdat ze weg is. Hoewel ik ook wel weet dat ze in goede handen is.....

Mariek, spannend met het huis... ben benieuwd!!! En fijn dat het de 2e keer al zoveel beter ging op de opvang.

Nou, ik stap weer in de auto.

Groetjessssssssssssssssss

Geplaatst

Och jee Hilde, wat balen. Het zit je niet mee deze week! Trouwring al gevonden?

En Mariek, huisje gekocht? Fijn dat het beter ging op de opvang. Even kwestie van wennen.

Hier weinig nieuws. Isis gedraag zich als een klein engetje. Vindt iedereen leuk en lacht heel veel. Genieten dus.

Liefs Nora.

Geplaatst

Hee meiden,

even een kort berichtje van mij, de stapel strijkgoed roept me helaas.... :-(

Lekker Nora, dat Isis zo lekker gaat! Is ze nog steeds volledig aan de borst of ben je al aan het afbouwen..

Hier gaat het afbouwen nu wel erg snel in ene (productie kakt nu wel redelijk in ben ik bang) en zit ik plotselijk nog maar op 1 voeding per dag.. Voel me wel iets fitter de laatste dagen, dus das wel lekker!

En vandaag de koe bij de horens gevat, en mijn oude eetpatroon weer opgepakt, ik eet dan koolhydraat beperkt, alleen dat werkt bij mij om gewicht te verliezen en op gewicht te blijven.. Even een paar dagen doorzetten en als ik dan weer in het ritme zit is het tot dusverre altijd goed te doen geweest!

Ik hoop half november, met de verjaardag van Thijs, het ergste kwijt te zijn.. Ik ben het zooooo zat! Wish me luck!

Fijne avond, tot snel!

Liefs Pien

Geplaatst

Merk het hier ook, dat zelf 1 vervangende voeding al zorgt voor een afbouw in productie. Gaat hard ineens dan he. Maar wel lekker dat je je fitter voelt! Ik merk dat nog niet echt zo, maar goed, ik geef dan ook nog 4-5 keer de borst per dag. Kan niet wachten op het moment dat ik me ook weer fit ga voelen, ben de chronische oververmoeidheid, stippen voor de ogen bij het opstaan en lichte constante hoofdpijn een beetje zat aan het worden...

Pien, wat eet je dan op een dag? Goed dat je weet dat dat voor je werkt. Even volhouden en dan vliegen de kilo's er weer af. Lekker vooruitzicht he!

Bij mij werkte het 'dieet' van Fit For Life altijd heel goed. Fruit 's ochtends en opletten met de combinaties. Geen vlees met pasta/rijst/brood etc. Veel groenten.

Gisteren met de kleine naar Artis geweest. Prachtige dag. Vriendin van me had haar zoontje bij zich, die een paar maanden ouder is dan Yinthe. Niet dat de kleintjes er veel van meekrijgen, maar toch is het leuk om daar rond te lopen. Had Yinthe afwisselend in de kinderwagen en in de Baby Björn. 's avonds was ze alleen helemaal van slag, arme meid. Teveel indrukken denk ik.

Nora, heerlijk he, als je meisje zo blij en vrolijk is! Echt genieten dan.

Hilde, heb je je trouwring al terug??

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hee dames,

Pffft, en toen sloeg haar goede humeur plots om. Argh! Weer meer huilen en aandacht vragen. Ik sta 's avonds te tollen op m'n benen van vermoeidheid. Ik zie ook dat mijn koppie in een half jaar tijd sterk is verouderd.....zo naar de kapper. Ik laat het weer lekker kort knippen. Hopelijk zie ik er dan wat fitter uit. Isis ligt nu nog vier maal aan de borst (als ik thuis ben) en drie maal als ik werk. Het plan is om deze week met groentehap te beginnen. Dan vervalt ook de 6 uur melkvoeding. Op m'n werk wil ik ook stoppen met kolven maar weet nog niet zo goed hoe ik dat moet aanpakken. Dat zou namelijk betekenen dat ze alleen nog 's ochtends en 's avonds aan de borst ligt. Ik ben bang dat ik dan na een werkdag op ontploffen thuis kom.....nou ja, gewoon maar eens uitproberen. Nu ligt madame weer in de kinderwagen in de woonkamer te slapen. Da's inmiddels een vast ritueel in rumoerige tijden. In de box en wieg is het brullen geblazen en in de wagen slaapt ze binnen no time.....

Ga nu naar de kapster.

groetjes!

Geplaatst

Hee Nora,

ik wist ook niet zo goed wat ik moest doen, maar heb uiteindelijk toen ik een paar dagen thuis was steeds midden op de dag, als hij normaal aan de borst zou gaan, eerst een flesje gegeven en daarna nog even aangelegd om de ergste spanning eraf te halen.. Dan wist ik zeker dat hij niet teveel dronk en na een paar dagen weer gaan werken en gewoon geprobeerd, en het ging eigenlijk prima tot ik onderweg naar huis was.. en dan weet je dat je bijna van je vrachtje af kan haha.. Heb ik nu ook gedaan met de ochtendvoeding, gewoon een paar dagen eerst een fles en dan aanleggen en toen ik op een ochtend merkte dat ze niet zo vol zaten de borstvoeding helemaal weggelaten.. En nu sta ik dus op het punt helemaal te stoppen, want zit nog maar op 1 voeding per dag.. Is dus echt nog een kwestie van dagen... slik.... vind het ook wel jammer hoor, is wel echt een afsluiting van dit tijdperk ofzo...

Heb wel nog aardig wat in de vriezer staan dus we gan de 6 maanden net halen denk ik...

Mariek, koolhydraat beperkt is eigenlijk net zoiets, dus geen suikers, brood, aardappelen, rijst en pasta enzo.. Ik heb speciale crackers voor ontbijt en lunch (die ik dus wel volop kan beleggen), maar ook maaltijdrepen (makkelijk in de auto) en eet veel salades met daarin kip, kaas of vlees oid.. ´s avonds vlees met groente en salade.. of speciale pasta met groentes en vlees/kaas.. ach.. er zijn onwijs veel heerlijke recepten, je hebt eigenlijk nooit honger (je moet alleen de eerste dagen even afkicken van de Kh´s, daar moet je bloedsuikerspiegel even aan wennen) en het werkt voor mij!

Wat leuk, Artis, daar kunnen we in het voorjaar wel een keer met de kleintjes afspreken!

Leeuwtje, alles oke, druk, druk, druk zeker?

Hilde, mannetje alweer wat opgeknapt? Jullie niet ziek geworden?

Liefs Pien

Geplaatst

Hey hoi,

Ja, mijn mannetje is weer opgeknapt. Heeft nog een luchtweginfectie en voorhoofdsholteonsteking, maar verder alles weer beter, geen koorts.

Wij zijn de dans gelukkig ontsprongen (Thirse en ik).

En eh, mijn ring is nog niet gevonden. Zal morgen de wasserij nog eens bellen.

Wat de afbouw van de borstvoeding betreft: ik heb elke keer gewoon een voeding laten vallen. En ja, de eerste dag staan je borsten dan wel op knappen, de eerstvolgende voeding. Maar dat wordt al heel snel minder. Vooral met die laatste voeding viel het heel erg mee.

Ik kreeg ruim een week later wel harde plekken in mijn borst. Wel borststuwingsachtig... maar er was geen melk meer. Ben toen wel even naar de huisarts geweest omdat ik wat blossen op de wangen had en de borst er ook als een bloemkool uit zag. Net op vrijdag... en vond het wel plezierig nog even naar de eigen huisarts te gaan. Het leek de laatste fase te zijn. Het was geen borstontsteking. Als ik koorts kreeg moest ik een anti biotica kuur halen. En als de knobbels bleven, moest ik de volgende week komen. En gelukkig was geen van beiden het geval.

Mariek, al wat gehoord op jullie bod?

En Pien, sterkte met het afvallen! Je klinkt in ieder geval vol goede moed.

Hier verder eigenlijk geen nieuws. Moe... maar ja.... dat is al een tijdje zo.

Nu tijd om nog even de laatste dingetjes weg te rommelen en dan lekker naar bed. Tot de volgende keer meiden!

Groetjessssssssssssssssss

Geplaatst

Had gisteravond de kleine in de babyjungle gelegd, vindt ze prachtig, al die rammelaars en vlinders enzo die erin hangen en geluid maken, ze raakt er maar niet op uitgekeken. Kon ik mooi even gaan koken. Ineens besefte ik dat ik al een tijdje geen belletjes, rammels of andere geluiden meer had gehoord. Ik snelde naar de woonkamer om te kijken wat er aan de hand was... lag ze op haar buik om zich heen te kijken! Het was haar eindelijk gelukt om te draaien!

Hilde, wat balen zeg, dat je trouwring nog niet terecht is. Hoop echt voor je dat je 'm terug vind. Fijn dat je mannetje zich weer wat beter voelt, en helemaal fijn dat de dames de dans zijn ontsprongen.

En nee, de makelaar heeft nog steeds niet terug gebeld. Vind het beetje onbeleefd eigenlijk... zal wel bij het spelletje horen, maar toch. Even een reactie op ons bod zou wel fijn zijn. Ik ga vanmiddag zelf even bellen.

Klinkt best heftig, Pien, KH vrij. Als ik me bedenk wat ik op een dag eet... zijn eigenlijk voornamelijk KH! Brood en nog eens brood, pasta, aardappelen, noodles... Kan me wel voorstellen dat als je die dingen laat staan en ze vervangt met vlees en groenten dat je dan afvalt. Ga het ook maar eens proberen straks! Kunnen we recepten uitwisselen en elkaar motiveren :2strangle: ;-)

Benieuwd hoe Leeuwtje het heeft op vakantie.

Wij willen eind september eigenlijk ook nog even 2 weken weg. Naar Italie of Frankrijk, misschien Spanje. We overwegen om één van de oma's mee te vragen. Beide zouden ze het geweldig vinden en dan kunnen H en ik af en toe een potje gaan tennissen of golfen ofzo.

Nora, wel fijn dat je een manier hebt gevonden om Isis rustig te maken/houden, zo in de wagen. Voor jou én voor haar fijn, lijkt me.

tot snel weer!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hee dames,

Wat is het hier rustig!? Gaat alles naar wens? Isis is gelukkig weer wat rustiger. Ze heeft vandaag haar eerste groentehap op. Ze vond het een paar hapjes interessant en toen werd alles netjes uitgespuugd. Morgen weer proberen!

Mariek, hoe gaat het met Yinthe en het draaien? Ben je het al zat.....ik heb Isis weken van haar buik gevist. Al een vakantie geboekt?

Isis kroop vandaag een heel klein beetje naar voren. Ze ging daarna weer net zo snel in de achteruit. Grappig gezicht hoor. Verder weinig nieuws. Ik ben blij dat het weekend is! Weer even een beetje bijtanken. Weer erg druk op het werk. Op zich wel lekker want dan gaan de dagen snel maar ook wel vermoeiend.

Groetjes!

Geplaatst

Hee meiden,

Hier ook een erg drukke week gehad, en al een paar dagen grieperig.. Voel me een beetje koortsig en heb enorme keelpijn.. heel fijn.. we zouden dit weekend naar Friesland maar denk dat we maar lekker thuisblijven... Het wordt toch k*tweer..

Morris vind de groentehapjes heerlijk! Vooral worteltjes, dan zit hij helemaal te wapperen in zijn stoeltje, heel grappig!

Wat goed dat Yinthe kan draaien zeg! Lijkt me heel grappig, maar zal vast ook wel vermoeiend worden, zoals je zegt Nora.. Hier gaat het nog wel even duren denk ik, meneer vind het allemaal wel best.. af en toe draait hij eens op zijn zij, zucht en steunt een paar keer en dan draait hij met een zucht van verlichting weer terug op zijn rug... Hij vind het nog niet erg belangrijk zeg maar.. haha..

Enne.. lekker hoor, nog een vakantie in het verschiet en een oppas mee! Golfen jullie vaak? M is lid hier in de buurt en ik heb het ook wel gedaan toen we nog in Engeland woonden.. Ben ook van plan met een jaartje of wat te gaan beginnen, met kleine kindjes vind ik het nu nog niet handig, je kunt toch bijna nooit samen en het kost zo veel tijd... wel leuk!

Lekker dat je man weer wat opgeknapt is Hilde, en dat jullie niet aangestoken zijn.. Hier in huis is iedereen snotterig en ik hoor Thijs nu ook flink hoesten in zijn slaap..Hoop niet dat hij ziek wordt, er gebeurt zo veel op school..

Meiden, tot snel, ik ga lekker mijn bedje opzoeken!

Liefs Pien

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden