Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat sneu voor Morris! Hoop dat hij snel opknapt en jullie morgen gewoon lekker kunnen gaan shoppen.

Ook hier een kleintje die heel aandachtig de kleinste details kan bestuderen. De voorkant, de achterkant, de zijkant en weer terug naar de voorkant. Van de ene hand naar de andere hand. Mooi inderdaad hoe ze de wereld aan het ontdekken zijn. Maar na 5 minuten is ze uitgekeken en wil ze iets nieuws.

Pien, ben aan de ene kant maar blij dat hij niet zoveel wil draaien nog... je bent er namelijk maar druk mee... Yinthe doet niks anders, maar ze heeft helaas nog steeds niet ontdekt hoe ze terug moet draaien op haar rug. Ben haar dus de hele tijd van haar buik aan het vissen. En maar voordoen hoe het moet, maar ik denk dat ze het stiekem maar wat makkelijk vindt dat mama het steeds voor haar doet. Zal haar eens laten liggen, kijken wat er dan gebeurt...

Wat ze ook heel mooi vindt is in haar tripp trapp zitten met een stapel speeltjes voor zich om ze vervolgens 1 voor 1 van tafel te gooien. En nakijken dan he, ze hangt zowat ondersteboven in haar stoeltje om zich vervolgens op het volgende speeltje te richten. Ook heel mooi om te zien. En als ze klaar is met alle speeltjes op de grond te gooien dan gaat ze met haar handjes op tafel slaan, zo van 'mama! de speeltjes liggen op de grond!'

Je hebt het er maar druk mee...

liefs,

Mariek

• Reacties 735
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Het is inderdaad echt prachtig, Snoeske. Zo ontzettend mooi. En zo'n genot om naar te kijken. Ik heb een filmpje gemaakt van haar tripp trapp-aan-tafel-spel, zal eens kijken of ik die in de film-topic kan zetten.

Geplaatst

Hier ook een kleine wetenschapper. Ik had tijdens de autorit een rietje van een pakje chocomelk gegeven en verhip dat ze het er na een tijdje frunniken uit had gekregen. Toch wordt ze ook wel erg graag vermaakt. Inderdaad spulletjes van de grond ruimen en samen spelen op het boxkleed. Isis kan wel terugdraaien maar doet dat vrij weinig. Kruipen is ze helemaal mee gestopt....?!

Oh ja, ik ben ook helemaal gestopt met bv. Het lukte totaal niet meer toen ze zo ziek was. Ik heb toen meteen de knoop doorgehakt. Na 7 maanden en 7 dagen vond ik het ook wel welletjes, en ik moet zeggen, het geeft wat meer vrijheid.

Hoe was het op het cb? Mijn laatste bezoek was erg positief. Hoofdomtrek is helemaal bij gegroeid. Ze zit nu op de laagste curve. Gewicht iets meer dan 7 kilo, lengte 65. Kortom, een klein propje.

Groetjes!

Geplaatst

7 maanden en 7 dagen is echt iets om heel trots op te zijn! Ik had de 2 voedingen per dag nog wel iets langer willen volhouden, maar Yinthe was er klaar mee. Ze had geen zin meer in de borst, wilde liever de fles. Mooi natuurlijk moment om te stoppen.

En tjaaa, mama of papa blijven de mooiste en interessantste speeltjes he ;-)

Fijn dat het laatste bezoek aan het cb zo positief was! Geen zorgen meer. Klein, fijn meisje hebben jullie. Prima toch!

Wij moeten einde van de middag. Yinthe is nog steeds lang en slank. Broekjes passen goed om haar middel en zijn veel te kort of ze zijn lang genoeg maar dan zit het heel ruim om haar middel. Ben dus op zoek naar slanke broekjes met lange pijp... Ducky Beau past haar goed, maar die zijn weer zo duur...

Leeuwtje, we moeten binnenkort maar eens afspreken! Dan kan ik je meteen het rompertje geven, voor je het weet is ze er anders al weer uitgegroeid ;-) Benieuwd hoe het met je sollicitaties gaat.

liefs,

Mariek

p.s. Pien, wat een verslaving, FarmVille.....hahahaha

Geplaatst

Hee meiden,

Nou, de antibiotica doet zijn werk hoor, een veel vrolijker mannetje vandaag! Toch maar niet naar het KDV gebracht, dat voelde niet goed..

Vanmiddag nemen we hem gewoon even mee naar Alkmaar, gaan we daar even shoppen...

Enne.. meiden, inderdaad petje af voor onszelf dat we het zo lang hebben volgehouden met de BV .. Ik denk dat we elkaar daar in ook wel gestimuleerd hebben want dit is best uniek!

Moet vanmiddag ook nodig nieuwe kleertje voor Morris zien te scoren, de 68 truitjes zijn nu echt veel te klein! En hij blijft ook nog best stevig hoor, lekker bolletje!

Liefs Pien

Geplaatst

Vind ook dat we echt wel trots mogen zijn op onze BV successen! Denk ook dat we elkaar zeker hebben gestimuleerd en gemotiveerd om door te gaan en het zo lang vol te houden.

Pien, ben je nog geslaagd voor kleertjes voor Morris? Leuk he, shoppen voor de kids.

Gisteren bij het CB geweest. Alles gaat goed met de kleine meid. Ze heeft alleen nog steeds die plekken in de hals en nek en ook de CB arts kon me niet vertellen wat het was. Hmm... had toch wel een beetje mijn hoop op haar gevestigd. Maar blijkbaar is het iets aparts, de plekken van Yinthe. De CB arts had het over hormoonzalf proberen de volgende keer. Vreemd hoor, dat niemand weet wat voor'n plekken het zijn. Gelukkig heeft ze er niet heel veel last van, op een beetje jeuk na.

Verder prima op gewicht en weer lekker gegroeid in de lengte: 7670 gram en 69,5 cm. Ze volgt de curve perfect.

Ben begonnen om Yinthe naast het fruithapje en de groentenhap ook af en toe een baby liga of broodkorstje te geven. Ze vindt het interessant maar is er ook snel op uitgekeken. Komt nog wel.

Verder hier ook een snotterig kindje.

En wat nieuw is deze week: veel gehuil 's nachts. We worden regelmatig wakker van haar gehuil. En als je dan gaat kijken is ze niet eens echt wakker, maar ligt ze heel zielig te jammeren in haar slaap. Meestal duurt het maar een paar tellen en dan is het weer over. Geen idee wat er aan de hand is. Dingen aan het verwerken in haar slaap?? Herkennen jullie dit?

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hee hallo,

Ja wel een paar leuke shirtjes gevonden van name it bij Kixx en bij H&M (met een rolling stones logo haha) maar verder weinig, we hadden ook niet zoveel tijd en wilden heel veel dus dan weet je het wel..

Nu lekker aan het chillen in Friesland, M zit nog even per telefoon te vergaderen en Thijs bouwt lego, Morris zit lekker in de wipstoel.. Hij is ook nog steeds een beetje pieperig, iedere keer als ik uit zicht loop gaat hij brullen, heel vermoeiend maar hoort wel een beetje bij de leeftijd geloof ik..

Slaapt Yinthe nu wel goed door Mariek? Vervelend dat die plekken nog niet over zijn.. Morris heeft behoorlijk exceem in zijn gezicht, en nu hij niet fit is is het nog erger, maar ik hou het goed vet met vaseline-cetamacogrol zalf van de apotheek, en probeer hormoonzalf nog even uit te stellen..

Tot snel!

Liefs Pien

Tot snel!

Geplaatst

Lekker hoor, nog even een paar dagen naar jullie huisje in Friesland. Geniet ervan!!

Dat huilen als je uit het zicht loopt begint ook hier op te spelen. Met name 's avonds als we Yinthe voor haar nachtslaap wegleggen. Brullen zodra we de kamer uitlopen. Arme schatten, ze gaan doorhebben dat we er het ene moment zijn en het andere moment niet.

Vervelend van die eczeem bij Morris. Helpt die zalf goed? Ik heb dat ook gekregen maar moet eerlijk zeggen dat ik het er niet veel opsmeer omdat ik niet het idee had dat het ook maar iets hielp. De plekken werden eerder vuriger dan beter.

Ja, ze slaapt nu wel door! Heerlijk! We geven alleen nog steeds de laatste fles rond half 11 's avonds. Ga proberen dat de komende tijd terug te brengen naar 7 uur, half 8. Maar voor de rest slaapt ze prima, op het huilerige van de afgelopen nachten na. Wat scheelt dat een boel zeg! En nu ook geen bv meer, voel me echt stukken fitter. Klaar voor de volgende spruit ;-)

Hilde, hebben jullie al een idee wanneer jullie weer gaan beginnen? Misschien gaan we de komende keer weer gelijk op, als alles goed gaat...

Pien, veel plezier nogmaals!

Tot snel,

Mariek

Geplaatst

Hier ook een lekker snotterig meisje, die heeeeeeel hard begint te huilen als je weer die lekkere snotpegels weg wil vegen!

Wat vervelend die eczeem! Hier is ons meisje wel wat pukkelig rond de neus en mond, maar ik denk dat dat van het regelmatig vieze neusje komt.

Nou, hier nog geen concrete plannen hoor, Mariek. Ik moet inderdaad eerst ook weer aansterken van mijn man. Hij vindt dat ik op z'n minst 9 mnd moet ontzwangeren na het geven van de borstvoeding... dus dat duurt nog wel eventjes. En eh, mijn libido is ook nog beneden peil.... Dus eh, nog effe wat dingen om aan te werken! Maar als ik zwangere buikjes zie, dan wil ik wel weer errug graag!!!

Pien, geniet van je daagjes friesland!!!

En Nora, als je naar je schoonzus gaat: de Peulenstraat is afgesloten :blink:

Groetjessssssssssssssssss

Geplaatst

Ook hier eerst nog even aansterken hoor. Ik geef het nog zeker een half jaar. Dus als ik dan een beetje ga rekenen... komen we toch aardig in de buurt van elkaar ;-)

Pukkeltjes komen me bekend voor. Yinthe heeft er ook een aantal zitten rond haar neusje en op haar kinnetje.

Hoe gaat het op je werk, Hilde? Is het een beetje vol te houden?

Geplaatst

Hahaha! De dames zijn alweer aan het 'plannen' lees ik zo. Ik heb momenteel echt geen kinderwens. Ben zelfs een beetje oververmoeid op het moment. Hebben jullie dat niet? Dat je er even helemaal doorheen zit. Werken, de verzorging van Isis, het huishouden (ook nog drie diertjes); ik heb amper tijd voor mijzelf. Gelukkig heeft ze nu weer wat goede dagen (zondag was drama, nasleep van de terugreis). Ik leg haar om half zeven op bed en dan slaapt ze het klokje rond. Heerlijk! Hoe ziet jullie voedingsschema er nu uit? Die van mij is als volgt: 07.00 uur flesje 180 cc, 10.00 uur hele boterham (zonder korst), tukkietijd, 13.00 uur flesje 180 cc, tukkietijd, 16.30 uur groente- en fruithap, 18.00 uur flesje 150 cc. De fruithap krijgt ze soms ook 's middags. Ik wil ook een toetje gaan geven want nu heeft ze meestal honger als wij net gaan eten......

Mariek, balen van die plekken. En wat raar dat zelfs de arts niet weet wat het is....schiet je niet veel mee op. Misschien eens vragen aan een dermatoloog?

Hilde, ik had het al gezien, ja. Uiteindelijk zijn we er toch gekomen.

Pien, fijne dagen in Friesland! Ik vind het een prachtige provincie!

Hier trouwens ook wat pukkeltjes hoor. Toch wat geïrriteerde huid door vegen met doekjes of wellicht de schrale wind?!....

Zo, ik ga nu even relaxen. Gisteren lag ik om half negen op bed en ook meteen ko. Misschien dat ik er vanavond maar weer vroeg in duik...

Groetjes!

Geplaatst

Oh ja, jullie hadden het vast al gezien maar wat super dat Otjes nu ook zwanger is!

Geplaatst

Ja, gaaf he, van Natas! Ben echt heel blij voor haar, het is dan toch eindelijk gelukt.

Tjaaa... lastig he, die voeding. Ben ook zoekende. Ons schema ziet er op dit moment als volgt uit:

07.30 wakker (fles wil ze dan niet, heel vaak geprobeerd maar ze drinkt haast niks)

09.00 zelfgemaakt fruithapje (geprakte banaan met geraspte appel - vindt ze heeeerlijk)

09.30 fles 180cc en dan naar bed

12.00 broodkorstje of liga en beetje water uit bekertje (drinkt ze al best goed uit, zonder tuitje zelfs) dan weer naar bed

tussen 13.00 en 14.00 fles 180cc

17.00 groentenhapje en dan klein tukkie

19.30 fles 120cc en naar bed

en dan wordt ze rond 22.30 meestal weer wakker en geven we haar nog een fles van 180cc

Heb deze week de broodkorst geintroduceerd. Ga dat verder uitbreiden de komende tijd met af en toe een stukje brood en dan op ten duur mét beleg. Benieuwd hoe dat gaat. De liga vindt ze op zich wel lekker, alleen eet ze nog amper van en ik vind eigenlijk dat er teveel suiker in zit. Mijn moeder kwam met de suggestie om rijstwafels te geven, dat lijkt me wel wat.

Ga ook vroeg naar bed vandaag, ben best moe door de gebroken nachten van afgelopen tijd. Tot morgen!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Kwam dit schema op internet tegen. Komt aardig overeen met hoe wij het nu doen.

7:00 Opstaan en fles 1

8:45 Fruithap (potje of vers fruit)

9:00 Naar bed

11:30 Uit bed en fles 2

13:15 Broodkorst (lichtbruin brood) en bekertje drinken (bijv diksap, water of lauwwarme thee)

13:30 Naar bed

16:30 Uit bed en groentehap met toetje

17:45 Naar bed

19:00 Eventueel in bad en dan fles 3 met 3 tot 6 eetlepels rijstebloem

19:30 Eventueel tandje(s) poetsen en dan naar bed

Geplaatst

Hee dat komt ook wel aardig overeen met wat ik nu doe (alleen is dit wel erg veel slapen..)

Ik zit ook een beetje te hannesen met die flessen, ze gaan vaak niet leeg en dan heeft hij later weer trek.. Hij krijgt nu zo tussen de 3 en 4 flessen van 180 (wisselt van 2 x 180 en 2 x 90 tot 4 x 180 ofzoiets)

Heb vandaag voor het eerst een korstje brood gegeven, vind het zelf namelijk nogal eng (ben altijd bang dat er iets in zijn keel schiet) en zat er dan ook boven op... Hij vond het vreselijk interessant en erg lekker, at hem bijna helemaal op! Had van de week al dat ik een soepstengel zat te eten en hem een fruithapje zat te geven dat hij iedere keer probeerde mijn soepstengel te pakken dus hij is er echt aan toe vlgs mij..

Fruit vind hij ook heerlijk, vooral alles waar een geprakt banaantje door zit, dan gaat hij echt uit zijn dak..

Warm eten wisselt nog erg, soms eet hij heel enthousiast een kommetje leeg en de andere keer is hij na 2 happen het al zat.. Merk dat het er ook erg vanaf hangt hoeveel honger hij heeft (bij veel honger wil hij niet gek genoeg) en hoe moe hij is (dan ook geen succes)

Weten jullie een goede site met wanneer ze wat mogen eten etc.. Ik heb even geen idee op het moment dus doe maar wat..

Nou, meneertje is weer wakker dus ga hem maar halen..

Liefs Pien

Geplaatst

Isis heeft net anderhalve boterham (zonder korst!) op! Stouwen dat ze kan!

Ik vrees met grote vrezen voor het terugdraaien van de klok.....

Geplaatst

Zo dan, die kleine Isis kan er wat van! Ik ga morgen ook maar eens een broodje geven.. Als ik zo naar de schema´s kijk krijgt Morris ook wel een beetje weinig. Waarschijnlijk is hij daarom een beetje ontevreden de laatste dagen.. Na een paar dagen met oorpijn weinig gegeten te hebben lijkt hij nu wel de hele dag honger te hebben!

Het is hier trouwens heerlijk! Ben erg brak en moe, de drukte van de afgelopen tijd komt er een beetje uit denk ik, en dan is het hier heerlijk bijkomen! Vanmiddag zelfs even samen met Morris naar bed geweest ;-) luxe hoor!

Wat vrees je precies Nora, ik snapte hem niet.. ?

Liefs Pien

Geplaatst

Als de klok een uur achteruit gaat, wordt Isis voortaan om half zes wakker in plaats van half zeven (ze is nogal van de klok). En om vijf uur 's avonds wil ze dan al naar bed. Volgens mij is het een drama om dat vaste ritme zomaar een uur te 'wijzigen'.

Lekker is dat he. Zo'n middagtuk.

Geplaatst

Nu is de kleine heel erg verkouden (leuk die opvang!). Iemand tips? Hoe lang duurt dat meestal?

Geplaatst

Hier ook een kwakkelig kindje. Ze was gisteren echt heel ziek na terugkomst van het KDV. Ze heeft enorm lopen overgeven (liggend vanuit haar bedje zo op de grond ernaast, van die explosieve braakgevallen) en huilen, huilen. We hebben haar bedje tot 3x toe moeten verschonen. Ze gooide alles eruit. Ze voelde ook warm aan, maar hoger dan 37,7 graden heeft ze volgens mij niet gehad.

Vandaag gaat het weer iets beter, op de verkoudheid na. Ze zit echt heel vol. Als het niet zo zielig was dan zou het bijna grappig zijn hoe zo'n kleintje kan snurken...

Maak me heel klein beetje zorgen over uitdroging. Ze heeft gisteren dus amper iets gedronken en dat wat ze heeft gedronken heeft ze niet binnen kunnen houden. Ook vandaag wil ze niet goed drinken, maar 30-40 cc ipv een hele fles. Het fruithapje vanochtend ging er wel goed in daarentegen... Ze loopt nog steeds te kokhalzen, maar heeft de kleine beetjes tot nu toe wel binnen kunnen houden.

Ja, fijn he, die opvang...

Ben ook benieuwd hoe lang dit duurt en of en wanneer ik eventueel even met haar naar de ha moet gaan....

Geplaatst

Oh no, wat zielig toch, al die zieke kindjes!

Mariek, kan me voorstellen dat je je zorgen maakt maar als ze zelfs maar een beetje drinkt valt het vaak wel mee hoor.. Misschien dat ze wel diksap of verdunde appelsap ofzoiets wil drinken? Morris vind diksap zoo super lekker, dat hij dat van de week toen hij ziek was beter dronk dan melk.

Maar als je twijfelt, of als ze morgen nog steeds niet wil drinken, gewoon even naar de HApost hoor, daar zijn ze voor!

Verkoudheid kan echt wel eventjes duren, een paar weken is het zo.. zolang ze geen koorts hebben niets aan de hand en gewoon symptoombestrijding doen (luuf op het borstje, ui naast bed en regelmatig zoutoplossing sprayen werkt hier aardig)

En nu maar hopen dat ze allemaal snel weer opknappen! Heb het idee dat Morris ook nog steeds last van zijn oortjes heeft.. hij zit er nog steeds aan en gaat nog regelmatig keihard brullen als ik hem in bed leg (terwijl hij normaal gaat lachen, hij vind het heerlijk!)

Liefs Pien

Geplaatst

Hee Mariek, dat klinkt hetzelfde als wat Isis had. Een dag lang alles in een grote boog eruit spugen. Bij Isis heeft het gelukkig maar een dagje geduurd. De dag er na kleine beetje melk (50 cc) gegegeven om de paar uur en dat ging goed. Om eventuele uitdroging te voorkomen (de dag na het spugen heel weinig plasluiers) heb ik bij de drogisterij ORS gehaald (glucosepoeder wat je door water kunt gooien). Isis wilde het natuurlijk weer niet maar wellicht dat Yinthe het wel drinkt...

Hier gaat het gelukkig wat beter met de verkoudheid. Is inderdaad grappig hoe ze snurkt. Omdat ze gisteren vroeg op bed lag (dagje bij opa en oma geweest dus heel erg moe) werd ze vanmorgen al om 5 uur (eigenlijk 4 uur) wakker. Ik heb het daarna gelukkig nog even kunnen rekken tot de eerste fles.

Pien, een oorontsteking, is dat iets wat jij of je man ook vaker hebt? Morris is nog zo klein en nu al oorpijn. Het lijkt me heel pijnlijk.

Hee, ik ga de kleine in bad doen, twee wassen draaien etc. etc. Druk druk!

Fijne zondag.

Liefs, Nora.

Geplaatst

Hey meiden,

Ook even een teken van leven uit Amsterdam. Alles gaat hier goed hoor, beetje weinig op het forum geweest, sorry!

Wat naar om te lezen dat jullie kindjes zo aan het snotteren, spugen en zo zijn. Zou het KDV het verschil maken? Tessa gaat natuurlijk nog niet en is op een paar schorre dagen na nog niet ziek geweest. In ieder geval heel veel sterkte ermee, ik kan me voorstellen dat je met een ziek kindje zelf ook een beetje wil bijslapen, dus doen hoor! Ik lag er gisteren ook gewoon om 21u al in omdat ik niet wist wat er zou gebeuren door de nieuwe tijd. Gisteren weinig slaap door een hele drukke verjaardag met harde muziek, maar ons prinsesje ging rustig slapen om half acht. Wel een late avond fles, zoals altijd tegenwoordig, en om kwart voor zes vanochtend huilen, ik denk van de honger, want na weer een klein flesje (120 ml) ging ze verder slapen tot half acht. Tja, en nu alweer aan het tweede slaapje vandaag, dus hopelijk komt ze zo weer in het nieuwe ritme. Verder moet ik zeggen, dat ik sinds een week of drie echt superontspannen ben, heb het gevoel dat Tessa een heel stuk makkelijk is geworden, of zou het aan mezelf liggen? Zou bijna gaan denken aan nog een baby, maar nee hoor... Het is echt goed zo, ik ga straks fanatiek meelezen en -hopen met jullie verhalen!!!

O ja, het schema hier is ongeveer gelijk met die van jullie, alleen dus meestal wel 5 flessen. Verder een half stuk fruit in de ochtend of vroege middag (banaan, mango, peer of meloen, appel lust ze niet, maar ga ik wel een keer mixen) en als wij zelf eten de groente-hap, die ik ook wel eens 's middags geef. Pien, hier hetzelfde hoor, soms een heel bordje warm eten en soms maar een paar hapjes, hoe meer uitgerust, hoe beter het gaat. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor we aan vast voedsel zitten, het lijkt erg langzaam te gaan, maar kan aan mij liggen. En ja, wat ik echt nog even wilde zeggen, wat super dat we allemaal zolang borstvoeding hebben gegeven, applaus!!! Zijn we er nu allemaal vanaf?

Nog even wat vorderingen hier: het 3e tandje komt door, Tessa is gisteren in de box gaan staan, en we hebben gisteren voor het eerst gefietst op mijn nieuwe moederfiets (alvast mezelf kado gedaan voor m'n 40e verjaardag). Wat gaat het snel...

O ja, qua solliciteren nog niet veel te melden, ik ga in gesprek met een bank om weer voor mezelf te beginnen als adviseur (m'n oude vak). I keep you posted!

Groeten!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden