Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

O ja, bij de Hema zie ik wat romper en slaapzakaanbiedingen (tip).

Mariek, gaan we binnenkort even afspreken (de rest is ook welkom hoor)?

X.

• Reacties 735
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hee Leeuwtje,

Fijn dat ook bij jou alles goed gaat. Ondanks de verkoudheid is Isis een vrolijk meisje hoor. En inderdaad ik denk dat je via de opvang van alles oppikt.....

Maar eh, gaan we elkaar niet binnenkort op onze sauna dag zien? Heb ik iets gemist?

groetjes, Nora.

Geplaatst

Natuurlijk, de sauna staat nog steeds hoor! Heb er echt zin in, ik was afgelopen vrijdag met een vriendin en ga aanstaande vrijdag met m'n schatje, heerlijk!

Mariek heeft een rompertje meegenomen uit Frankrijk, dus die wil ik graag in ontvangst nemen voordat Tessa er niet meer in past ;-) Vandaar dat we een keer gaan afspreken, maar de rest ook welkom is hier...

Geplaatst

Hahaha, ja het gaat snel he. Ik had in de kraamtijd slofjes gekregen die ze vandaag voor het eerst aan heeft omdat ik ze toevallig zag liggen. Ze past ze nog net....oeps.

Ik heb het momenteel superdruk dus eerder dan onze saunadate gaat niet lukken. Enneh vraagje, zal je net zien.....ik ben dan ongesteld. Eerlijk gezegd ben ik zo nog nooit eerder naar de sauna geweest. Is dat een probleem? Ben een beetje bang voor doorlekken namelijk. Tips?....

Groetjes!

Geplaatst

Terwijl Isis helemaal niet zo groot is, gaat het ook bij haar snel he? Hier wordt ook op 'grote voet' geleefd. De kleintje schoentjes past Tessa al niet meer. Best zonde, want ze draagt bijna nooit schoentjes...

Ik zou zeggen, gewoon gaan als je je er goed bij voelt, heb ik ook gedaan, ik knipte alleen het touwtje even af anders ziet iedereen meteen dat je ongesteld bent ;-)

Geplaatst

Och, het gaat zo snel. Ik was gisteren bij mijn schoonzus en haar dochtertje is 3,5 weken jonger dan Isis, maar ze is wel een stuk groter. Qua ontwikkeling ligt Isis weer wat verder. Ze is best wel druk, de hele dag bezig, op onderzoek uit etc. Terwijl haar nichtje gewoon lekker stilletjes in de box ligt. Wat een verschil toch tussen kinderen!

Ja, goede tip. Ga ik zeker doen.

Ik heb er erg veel zin in.

groetjes!

Geplaatst

he meiden,

Ben nu zelf door de griep getroffen, gaat lekker hier in huize Alkmaar. Yinthe is nog steeds niet helemaal de oude. Gisteren nog verhoging en overgeven. Maar gelukkig drinkt ze verder wel redelijk, dus ze krijgt wel voldoende vocht binnen. Geen hoest op een paar kuchtjes na... dus denk niet dat het de Mexicaanse griep is. Ik ook niet. Gewoon griep.

Blijft vervelend.

Leeuwtje, wat dacht je van volgende week woensdag? Kan jij dan?

Nora, ben waarschijnlijk ook ongi dan. Maar dat weerhoudt mij er ook niet van. Ik duw het touwtje altijd naar binnen. Ziet er inderdaad zo raar uit als je met een touwtje tussen je benen rondloopt ;-) En wij moeten het zwemmen maar even overslaan... en vaak verschonen...

Tessa staan... wat is het toch een snelle op dat gebied!

Yinthe is meer van de fijne motoriek op dit moment. Hoe kleiner hoe beter. Ze maakt hele studies van labels aan kleren of van de ritssluiting en koortjes. Pakt ze dan met haar vingertjes vast en draait ze om en om.

Wel wil ze de laatste tijd steeds meer zittend doorbrengen. Heb de wipper dan ook in halve zitstand gezet en als ze daar dan in zit is ze een hele tijd zoet met de knuffels en stoffen boekjes.

Leuk he, die ontwikkelingen. Vind het elke keer nog zo wonderlijk hoe hard het gaat. Nog geen 6 maanden geleden had ze nog niet eens door dat ze handjes en voeten had!

Ga weer even plat. Tot snel weer!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hee Mariek, wat vervelend voor je. Beterschap! Ik ben ook al een paar dagen snotterig, maar niets ernstigs ofzo. Isis kucht een beetje, is snotterig en heeft een lichte verhoging. Weer een cadeautje van de opvang! Heel fijn! Ach, ze bout zo wel weerstand op moet je maar denken.

Groetjes!

Geplaatst

Hee Mariek, hoe is het, alweer een beetje opgeknapt?

Ik zit ook een beetje in de lappenmand, een oude kwaal is weer opgedoken, door mij endometriose gaat mijn eisprong wel eens mis als het aan de rechterkant is, dan ontstaat er een soort cyste die overal tegenaan drukt en veel pijn geeft.. ben er al diverse keren mee bij de dokter beland en zelfs wel op de EHBO, maar er kan niets aan gedaan worden, behalve rustig aan doen en pijnstillers slikken. Op een gegeven moment knapt hij dan en is de pijn weer weg.. Ik hoop dat het niet te lang gaat duren want het is heel vervelend.. vanavond met manlief naar het theater, hoop dat ik het volhou want wil het eigenlijk niet missen, zo vaak doen we zoiets niet!

Morris is ook aan het brood nu trouwens en het valt me mee, het gaat best goed! Hij vind het heerlijk, vooral als hij zelf een korstje vast mag houden.. Uit zijn eigen handjes eten is vreselijk interessant nu! verder heeft hij het omrollen nu echt ontdekt, van af en toe per ongeluk rolt hij nu de hele kamer door als hij de kans krijgt, heel grappig! Hij lijkt trouwens echt sprekend op thijs nu, als ik foto´s vergelijk is het heeel duidelijk. Zal wel even een fotootje van allebei posten van dezelfde leeftijd!

Leeuwtje, succes met de sollicitaties enzo!

Nora, kan Isis alweer een beetje langer slapen of heeft ze last van de klok?

Hilde, a hallloooooo? Alles goed?

Liefs Pien

Geplaatst

hey hoi!

Ja, alles is hier wel okidoki geloof ik...

Druk,druk,druk..... hoofdzakelijk met werken.

En de afgelopen nacht een heeeeeeeeeeeeele lange nacht gemaakt omdat ons meisje ons 2 nachten lang toch wel vrij veel uit de slaap heeft gehouden.... Tja... hoort er ook bij.

Heb de indruk dat ons meisje nu niet zo heel graag alleen gelaten wordt. Schijnt een fase te zijn. En ze heeft geloof ik ook goed in de gaten dat ik regelmatig weg ben. Ik heb de indruk dat ze daardoor altijd wat angstig reageert als ik bij haar weg loop. Ze weet dan niet wanneer ik weer terug kom.

Tegenwoordig kijken we lekker s avonds sesamstraat op de bank saampjes (als ik geen late dienst heb). Ze vindt dat echt interessant. Het muziekje/filmpje van zappelin daarna vindt ze helemaal het einde. Gekke grietje van ons!

We zijn nu ook lid geworden van de bieb om samen met haar boekjes te lezen.

We gaan morgen naar amsterdam voor 2 nachtjes. Hotel vlak bij het rembrandplein. Heeft mijn mannetje geregeld. Ik weet niet welke, zie ik morgen wel. Thirse gaat dan bij mijn schoonouders logeren. Dat vind ik wel wat minder, maar owkeey. We halen haar maandag weer op, en dan gaan we een midweekje voor 69 euro naar een Roompotpark met een 2 persoons bubbelbad, zonnebank, openhaard.... Het park heeft lekker een zwembad. Heerlijk... lekker een week niets doen. Boeken lezen (voor school) en lekker van elkaar genieten.

Hahahah, was aan de pil gegaan om er voor te zorgen dat ik dit weekend/volgende week niet ongesteld zou zijn (vond mijn mannetje wel plezierig), vloei ik gewoon lekker door, zeg maar... Tja, ben nu dus ook maar gestopt met de pil (eergisteren), want zo heeft het natuurlijk ook geen nut. Kon het me trouwens ook wel herinneren van de ICSI poging, dat ik toen ook wat vloeide tijdens de pil.

Nou, ik ga slapen... weet niet of ik morgen nog effies tijd heb...... we zien wel!

Groetjesssssssssssssssss

Geplaatst

Hee dames,

Pien, dat klinkt heftig zeg. Ook heel pijnlijk. Hoe lang duurt het doorgaans eerdat zo'n cyste knapt? Zoiets kan toch ook heel lang doorgroeien?

Mariek, is Yinthe alweer een beetje opgeknapt?

Hilde, dat klinkt goed; eventjes met z'n drietjes weg. Isis heeft nog niet gelogeerd maar dat gaat er binnenkort vast wel een keer van komen. Ik vraag me alleen af of ik zelf dan wel zo lekker slaap. Ik ben er inmiddels zo op ingesteld dat ik rond half zeven wakker word. Het gaat trouwens goed met Isis d'r ritme. Weinig last van gehad van de klok (afgezien van twee ochtendjes). We zitten in een rustige periode. Ik zit eigenlijk op de omslag te wachten. Hilde, Isis houdt er ook niet van als je bij haar wegloopt. Grappig dat ze dat zo goed doorhebben.

Leeuwtje, ook met Tessa alles goed?

Liefs van Nora.

Geplaatst

he bah, Pien, dat klinkt inderdaad niet erg fijn. En dan gewoon moeten zitten wachten totdat het vanzelf weer weg gaat... vervelend hoor. Kan me zo voorstellen dat het een zeurende pijn moet zijn. Hoop dat deze ronde snel weer achter je is.

Hier gaat alles weer stukken beter gelukkig. Yinthe is sinds vandaag weer helemaal de oude. Druk, actief, overal in geinteresseerd en vol praatjes. Ook met mij gaat het weer goed. Afgelopen week is mijn moeder een paar dagen over gekomen uit Friesland om mij bij te staan toen ik en Yinthe ziek waren. Dat was echt heel fijn en ook wel nodig.

Fijn Nora, dat je in een rustige periode zit met Isis. Lekker van genieten!

Hilde, lijkt me best pittig voor je, dat harde en vele werken en dan ook nog moeten merken dat Thirse er moeite mee heeft dat ze je zo weinig ziet. Gelukkig wordt ze thuis goed opgevangen door je mannetje.

Hoe was je weekend in Amsterdam?? Leeuwtje en ik hadden je nog een heleboel tips kunnen geven. Ik mis de stad soms echt. Je raakt er aan gehecht als je het beter leert kennen. Met de fiets over de grachten om te gaan winkelen in de Jordaan en dan een koffie doen bij een van de vele leuke tentjes. Over wandelen in het Vondelpark en broodjes halen bij Vertigo of het Blauwe Theehuis... zwijmel, zwijmel...

Ik ga maar eens afsluiten. Heb vanmiddag een Clothes Swop party bij een vriendin. Geinig initiatief. Ze heeft al haar vriendinnen uitgenodigd om kleding mee te nemen die je zelf niet meer draagt of weg wilt doen. En dan gaan we bij elkaar graaien. Ik heb veel mee te nemen en moet mijn kledingkast nog doorlopen.

Tot later!

Mariek

Geplaatst

Dames, Isis kruipt! Het zat er al aan te komen, maar gisteren was het dus eindelijk zover! Zo schattig. Ben er helemaal vol van.

Ga nu weer snel aan het werk (druk!) maar moest het even kwijt.

Liefs van Nora.

Geplaatst

Wauw! Wat gaaf zeg! Nou, maar je maar op voor een drukke periode ;-) Die moet je vanaf nu constant in de gaten houden.

Hier alles goed. Yinthe is weer haar vrolijke, goedlachse zelve en doet verwoede pogingen om verder vooruit te komen.

Even een fotootje van gisteren:

1nov09_spelen.jpg

Geplaatst

Wat een leuke foto! Echt schattig.

Isis zit ook in zo'n goede periode. Sta er helemaal versteld van. Zo word ik wel heel erg verwend.

Ik ga nu lekker ontbijten. Ik vind dat zo gezellig nou. Isis in de eetstoel, alle spullen op tafel uitgestald, kopje thee erbij. Helemaal top.

Groetjes!

Geplaatst

Wow, Isis kruipt, wat goed zeg! De (bijna?) kleinste van het stel en al in de versnelling, knap hoor! Heb je de snoeren, planten, kastjes, tafeltjes en zo al baby-veilig gemaakt?

Hier alles goed, weer eens een dagje lekker thuis, veel op pad geweest met de kleine de afgelopen tijd. Ze doet het prima, gaat staan en weer zitten in de box, eten gaan steeds beter en meer, kortom een tevreden baby en mama.

Pien, wat naar zeg van zo'n cyste, ik heb ze ook gehad, maar volgens mij knapte er nooit een, doet dat niet enorm veel pijn? Sterkte!!!

Yinthe, wat ben je toch een popje zeg, net zo fotogeniek als je moeder, en wat krijg je mooi haar!!!

Hilde, Amsterdam overleefd? Hoe was Spandau Ballet??????????????

Kus, M.

PS Even een voedingsvraagje: ik overweeg om van Hypo-allergeen naar gewone voeding te gaan, Tessa is nu 7,5 maand en heeft nog nooit allergische reacties laten zien. Zelf had ik als baby en kind wel eczeem en heb daarom altijd HA gegeven (en borstvoeding natuurlijk, dat zal wel geholpen hebben, haha). Weten jullie hoelang ik er het beste mee door kan gaan? Alvast bedankt voor de reacties!

Geplaatst

Fijn he, die ontbijtjes samen? Hier gaat altijd een enorm bord pap naar binnen, Tessa's ontbijt is groter dan dat van ons. Vooral als we met z'n 3-en zijn is het de mooiste start van de dag!

Geplaatst

Grappig dat je met die vraag komt, Leeuwtje, ik zit er namelijk ook mee. Ik geef ook sinds de bv de HA variant, maar vraag me ook af of ik niet gewoon moet overstappen op de normale melk. Op die uitslag in haar hals na heeft ook Yinthe geen rare dingen gehad. H is allergisch, maar meer voor stof en huismijt dan voor eten. Dus overweeg ook om over te stappen.

Ben 2 weken terug naar een ouderavond op het kdv geweest waar ze ook 2 kinderdietisten uit het ziekenhuis hadden uitgenodigd om wat te vertellen over voeding. Erg nuttig en goede info. Maar werd niet veel wijzer over de HA voeding. Wel hadden ze het erover dat als je overstapt op andere voeding je dit minimaal 2 weken moet aanhouden voordat je eventueel weer switcht of iets anders probeert. Een kindje moet tijd krijgen om te wennen aan de nieuwe voeding.

Ja, ontbijtjes zijn super! En avond eten tegenwoordig ook. Yinthe zit dan ook in de stoel aan tafel als wij aan het eten zijn. Zelf heeft ze haar potje dan net op en is ze helemaal tevreden en lekker aan het spelen. En leuk dat ze het vindt om samen aan tafel te zitten.

tot gauw weer!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hee meiden,

Jeetje wat een bikkels die meiden van jullie; mooie lachjes, staan, kruipen.. hahaha Ik ben toevallig van de week overgestapt op gewone Friso, ik gaf ook nog steeds HA, maar tegelijk wel kwark als toetje en dat ging ook prima.. Verder komt hier ook geen koemelkallergie in de familie voor, dus heb het maar geprobeerd en ik merk geen verschil (geef het nu sinds zaterdag)!

Ik ben ook met brood begonnen en het gaat best goed.. veel minder gekokhals dan bij zijn broer hihihi... En af en toe een halve liga waar hij dan even op sabbelt, vind hij heerlijk, maar die twee enorm scherpe ondertandjes nemen voor je het weet een hele grote hap dus zit er als een havik bovenop.. Iets uit zijn handen eten vind hij wel vreselijk interessant!

Buik was trouwens redelijk snel weer over gelukkig! Viel dus mee dit keer!

nou ga lekker met een boek mijn bedje in want mijn wekker gaat weer om 6 uur!

Liefs Pien

Geplaatst

PS.. Heb onwijze babykriebels momenteel.. Ik wil er nog een! Zelfs M begon van de week zo van.. Zullen we er nog een keer voor gaan? Pff.. best lastig hoor.. het voelt een beetje tegenstrijdig om nog een keer voor IVF te gaan nu we al 2 kindjes hebben.. aan de andere kant, moet dat ons dan tegenhouden? Hier zijn we nog niet over uitgepraat......!

Geplaatst

PSPS mijn schoonzusje, 33 wkn zwanger van een eeneiige tweeling, is gisteren opgenomen in het ZH met (voor)weeen... SPANNUND! Zou me niet verbazen als de kleintjes zich nog deze week gaan aandienen.. ik hou jullie op de hoogte!

XX

Geplaatst

Hé Pien,

Goed dat je even vertelt over de voeding, denk dat ik na dit pak maar overstap. Moest Morris wennen aan een andere smaak of viel het mee?

Hier gingen de broodkorsten ook goed tot gisteren, Tessa nam een grote hap en stikte er zowat in, ben me echt rot geschrokken, geen korsten meer hier dus, alleen maar stukjes brood in de stoel en rustig zitten.

Dat klinkt inderdaad spannend bij je schoonzus (zeker bij 33 weken)! Kan me voorstellen dat je de kriebels weer hebt hoor, zeker nu de kindjes steeds leukere dingen gaan doen en het echte baby-baby gedrag eraf gaat, begin je het te missen he?

Maar laat je vooral niet weerhouden weer voor IVF te gaan met 2 kinderen, je bent niet de enige (kijk maar naar Esthralita -zo heet ze toch?-), enne...het is is je van harte gegund dat het weer zo snel lukt! Nou ja, in ieder geval succes met het erover denken... ;-)

Ga maar even wat doen, voordat Mariek zo op de koffie komt. Tessa's dag begon al vroeg dus die ligt allang weer op 1 oor, kan ik mooi even een beetje opruimen...

Groetjes,

Leeuwtje

Geplaatst

Ok, ga overstappen op normale voeding. Geef Nutrilon, maar misschien dat ik dan ook meteen switch naar Friso. Want in Frankrijk verdwenen de plekjes in haar nek en nu komen ze ineens weer terug. Kan natuurlijk aan vanalles liggen, maar misschien ook wel aan de poedermelk... het begon ook destijds toen ze af en toe de fles erbij kreeg...

Ook hier babykriebels! Goh, dat zou wat zijn he, als we (op Leeuwtje na dan) allemaal opnieuw er weer voor gaan rond dezelfde tijd.

Ik geef Yinthe al een paar weken de baby liga. Vindt ze heerlijk. Ik houd haar wel in de gaten, maar op zich gaat het heel goed. Ze bijt er ook af en toe een heel stuk vanaf, maar dan gaat ze daar rustig op zitten kauwen en sabbelen voordat ze nog een hap neemt. Gisteren had ze voor het eerst een hele liga (halfje bedoel ik) op! Helemaal zelf opgegeten. Haar snoetje en handjes zaten natuurlijk onder de kruimels, haha.

Kwark toe, dat ga ik ook maar eens proberen. En vanaf nu ook een boterham.

Leeuwtje, zie dat je online bent. Zie je straks! Gezellig!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden