Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Hermien,

Het is afhankelijk van hoeveel mensen al staan ingepland dus kan het idd voorkomen dat je iets langer de pil moet gaan slikken. Dat was mij toen ook verteld toen ik in dec 2009 mocht gaan beginnen met de pil. Ik heb toen 25 dagen de pil geslikt.

Onze 1ste behandeling is helaas ook mislukt

Vandaag kreeg ik de brief uit Zwolle dat ik weer voor April sta ingepland en dat ik dan de Flare up behandeling krijg, ik ga dus geen pil meer slikken maar begin op de 1ste dag van mijn volgende menstruatie met de Decapeptyl en op de 2de dag al de echo en als dat er goed uitziet dan spuit ik vanaf de 2de dag ook de GonalF 300IE, dit hebben ze ook verhoogd omdat ik met onze 1ste behandeling niet zoveel Follikels en eicellen had. Ze dachten dat mijn cyclus te plat was gelegt door de lange schema

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Hermien,

Het is afhankelijk van hoeveel mensen al staan ingepland dus kan het idd voorkomen dat je iets langer de pil moet gaan slikken. Dat was mij toen ook verteld toen ik in dec 2009 mocht gaan beginnen met de pil. Ik heb toen 25 dagen de pil geslikt.

Onze 1ste behandeling is helaas ook mislukt

Vandaag kreeg ik de brief uit Zwolle dat ik weer voor April sta ingepland en dat ik dan de Flare up behandeling krijg, ik ga dus geen pil meer slikken maar begin op de 1ste dag van mijn volgende menstruatie met de Decapeptyl en op de 2de dag al de echo en als dat er goed uitziet dan spuit ik vanaf de 2de dag ook de GonalF 300IE, dit hebben ze ook verhoogd omdat ik met onze 1ste behandeling niet zoveel Follikels en eicellen had. Ze dachten dat mijn cyclus te plat was gelegt door de lange schema

Hoi,

Bedankt, voor je reactie!

Spannend dat je weer mag beginnen, maar ik zie dat jij wel met gonal F

gaat spuiten?

Bij mijn 1e behandeling had ik ook gonal F en nu moet ik met puregon spuiten, waarom? Geen idee!

Ik dacht dat ze op een ander merk waren overgestapt, maar zoals ik

het nu begrijp dus niet.

Ik heb geen problemen gehad met gonal F, maar zal het toch eens navragen.

Ik wens je in ieder geval succes met wachten tot april, maar voor je het weet is het weer zover.

We spreken elkaar vast nog wel.:icon_flower:

@Sandra,

Jij ook bedankt voor je reactie, ik vind het toch wel fijn om te weten

dat er vaker en langer moet worden doorgeslikt met de pil.., je

gaat je er toch een beetje onzeker doorvoelen als je leest dat bijna

iedereen na 21 dagen stopt met de pil.

Jij volgt dus ook het lange protocol?

En 8 maart 1e echo? Spannend he'!

Ik moet zeggen dat tussen de 1e behandeling en nu de 2e een hele lange tijd tussen zit, en ik er weer helemaal zin in heb.

Ik hoop dat ik me net zo ga voelen als met de 1e behandeling, maar ik

ben wel blij dat ik nu nog maar een weekje de pil moet slikken.

Daar voel ik me vaak heel slecht door en 5 maart beginnen met decapeptyl.

We zullen zien!

Laat je nog even weten hoe 1e echo gaat op dit forum, ik wens je

in ieder geval ook veel succes toe en nu maar op naar die groene regel!!

Succes:toppie:

Geplaatst

ik laat alles weten op het forum als jullie het nou willen horen of niet haha

ik heb ook 5 maand gewacht op de volgende poging

moet straks ook weer gonal f prikken net zo als de vorige pogingen

Geplaatst

Heeey meiden...

Net terug van een weekje vakantie en vanmorgen positief getest!

Officiele testdag is zondag, maar ik kan me niet voorstellen dat ik zondag niet positief zou testen!

Spannend allemaal..dus heel voorzichtig positief aan deze kant!!

Ik hoop dat er snel meiden volgen...

'nieuwe' meiden: welkom welkom hier aan deze kant van het forum :)

Geplaatst

Hoi Hoi

Aan de nieuwe dames,Welkom hier loopt iedereen by de isala klinieken zijn idd erg lieve mensen zowel de artsen als de verpleegkundigen,heb zelf het lange protocol a.s woe worden de hormonen bezorgd dus we kunnen byna starten met de pil halvewege maart

@Kyra joepie super zeg!! Gefeliciteerd en ik weet ook dat je a,s zondag positief test eindelijk van de zenuwslopende wachtweken af:handh9mos:

Liefs Elvira

Geplaatst

dank dank dank........meiden!!!

Het is allemaal wel spannend allemaal moet ik zeggen!

En inderdaad in Zwolle zijn voornamelijk prettige mensen, hoewel ik wel voorkeuren heb;)

Geplaatst

Dankdank meiden!

Vanmorgen nog een test gedaan en ook deze was positief..toen ik op een engelstalig forum mijn uitgetelde datum uit ging rekenen, stond daar dat ik de 25e al had kunnen testen..

In ieder geval heb ik maandag goed nieuws te brengen in Zwolle, hoewel het nog onwerkelijk is zo nu en dan.

Geplaatst
Hai,

Wij hadden 3 cryo s en bij ons zijn ze apart ingevroren.

Sas

Bedankt, voor je reactie!

Als het bij deze behandeling weer zover komt, dat ze gaan invriezen

dan zal ik ook vragen of ze per stuk kunnen.

Ik zie dat je binnenkort gaat trouwen, geweldig, en geniet ervan!!

Je kijkt er vaak lang tegenaan, maar voor je het weet, is de dag

weer voorbij, dus echt van genieten.

En dan met heel veel liefde weer beginnen met de behandeling!

Geplaatst

Hoi Kyra

Echt super ,dus nu kun je echt geruststellend zeggen ,dat je zwanger:zwanger: bent

Echt gefeliciteerd super geniet ervan meid!!!:pregwalk:

Nu wij nog met zen allen

Liefs Elvira

Geplaatst
Hoi Moos, welkom. Als ik het goed begrijp doe je de echo's in Meppel en krijg je spuitinstructies dus ook in Meppel. En de punctie dan? Was die ook in Meppel? In ieder geval wens ik je veel succes met wachten. Dat zijn spannende weken en zeker niet de gemakkelijkste.

Hoi Chris H. De punctie is idd. ook in Meppel. (De bevruchting is dan vervolgens in Zwolle) De partner brengt dus na de punctie de follikels naar Zwolle en doet daar zijn "bijdrage". Als alles naar wens verloopt is de terugplaatsing in Zwolle.

(Zeg ik uit ervaring.) Groet Joy1

Geplaatst

[FHoi Kyra

Ja ik ga binnen kort starten a,s woe worden de hormonen bezorgd en dan ong 10 dg later kan ik starten met de pil ,en dan de kliniek bellen voor de startdatum van de deca dus super spannend,ik begin nu wel een beetje zenuwachtig te worden omdat het nu redelijk snel gaat allemaal maar we staan er wel positief tegen over en gelukkig zijn er daar op de ivf afd lieve artsen en verpleegkudigen dus dat scheelt gelukkig ook al een heleboel,en ook natuurlijk dat er genoeg vrouwen voor me zijn geweest en dat je niet de enige bent die daar door heen moet dat bewijst dit forum ook al ,en jij bent nu het positieve bewijs dat de behandeling ook slaagt en dan weten we met zen allen waar we het voor doen!!

En hoe voel jij je verder,je zult denk ik zo blij zijn nu het gelukt is deze poging echt super

Liefs ElviraONT="Comic Sans MS"][/font]

Geplaatst

Elvira

Voor jou begint al snel een spannende periode!

En inderdaad, ze doen enorm hun best in Zwolle. Ik heb ook echt het idee dat ze kundig zijn daar (geen idee waar ik dat op basseer)

Geplaatst

Ja, ik vind dat ze in zwolle echt kundig zijn en je kunt

ook altijd bellen, mocht je vragen hebben.

Ik mag vrijdag dan eindelijk beginnen met decapeptyl en 16 maart

1e echo en dan beginnen met puregon.

Ik heb er helemaal zin in, en ben er weer helemaal klaar voor!!

@ Elvira,

Ik zie dat jij ook mag beginnen, en vooral als je het schema krijgt

dan weet je helemaal waar je aan toe bent.

In ieder geval veel succes, maar ik zal het allemaal wel blijven volgen!!

Geplaatst

Gefeliciteerd Kyra!! Ik lees dit net pas.. Super voor jullie!!! Op naar meer goed nieuws vanuit Zwolle! Laten we er maar vanuit gaan dat ze nu de smaak goed te pakken hebben!!

Geplaatst

Ik ben ongesteld geworden.Dus .......spannend maandje want het is onze laatste poging van de cryo's. Krijg nu al de zenuwen....Gatsie. Nu of nooit he? We hebben al 2 kinderen dus waar heb ik het over maar.....het zou zo mooi zijn dat.....Goed,Ik dacht dat ik eigenlijk een week later moest worden maar misschien ben ik ook wel in de bonen. Want ergens staat me bij dat ik de vorige keer zei tegen mijn mannetje laten we nog maar een maandje doorschuiven zodat we zeker weten dat "we" een regelmatige menstruatie hebben. (Daarvoor was het wat rommelig na de mislukte cryo terugplaatsing.) Nou, echt alles gaat dus in Maart plaats vinden want het is morgen de 1e. Groet Joy1

Geplaatst

Spannend Joy!!

En natuurlijk is het weer spannend. En dat je er al 2 hebt, wil toch niet zeggen dat je geen wens hebt?

Alle goedsssss

Geplaatst

Joy,

Ik lees net je berichtje hier.

Op de één of andere manier blijf je dezelfde personen 'een beetje' in de gaten houden

En nee, ik wil je niet stalken hoor!

Ik wil je heel veel succes toewensen voor deze aller laatste kans die jullie gaan 'ondernemen'. (of hoe moet ik dit hier neer zetten)?

Zoals Kyra ook al schrijft, je wens om nog een kindje te mogen krijgen blijft, ondanks dat je er 2 hebt!!!!

Beste Joy:

:goodluck:

Geplaatst

Hey Gefeliciteerd Kyra. Dat is zeker heel goed nieuws! Geniet van het gevoel. Lijkt me heerlijk. En Joy..Veel succes met je behandelingen

Zelf zijn mijn partner en ik ook in behandeling in Zwolle bij het Sophiaziekenhuis fertiliteitslab en nu weet ik de naam van mijn arts alleen niet meer, maar het is iniedergeval een vrouw van rond de 45.

Ik moet zeggen dat het me tot nu toe erg goed bevallen is. Ik vind de mensen erg vriendelijk en vrolijk en ook aan de informatie telefoonlijn ben ik goed geholpen met mijn vragen. Ze hebben er ook maatschappelijke medewerkers die je kunnen helpen.

Fijn hoor.

Verder werden de medicijnen gewoon thuis gebracht! Geweldig.

en dat nieuwe inlog apparaat wat ze hebben vind ik ook het einde. Scheelt een hoop wachttijd, vooral voor ongeduldige hormoonstuiterende vrouwen is het ideaal. hihi.

Liefs Bengel

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden