Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve Hermien,

Wat een verschrikkelijk nieuws lees ik zojuist....

Wat ongelooflijk oneerlijk om zo dicht bij te hebben mogen zijn, en dan niet verder....

(misschien niet zo gepaste vraag, maar ben je ook echt " wat " verloren? Je weet hoe t bij ons is gegaan....)

Ik wil jou en je man in ieder geval heel veel sterkte toe wensen!

Jou bedanken voor je steun bij ons en je vooral laten kijken naar jullie prachtige dochter!

Alle liefs naomi

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve Hermien,

Wat een dapper berichtje van je.

Ik vind het zo verschrikkelijk rot en verdrietig voor jullie.....ik kan er de juiste woorden niet voor vinden! Ik heb er begrip voor dat je wat afstand neemt van het forum, maar ik zal je berichtjes wel gaan missen hoor! Je bent altijd zo positief en weet je gevoel zo goed onder woorden te brengen, jammer dat je ons gaat verlaten, dank je wel dat ik je via het forum heb mogen leren kennen.

Ik wens jou en je man heel veel kracht toe om dit verlies te verwerken en hoop dat jullie samen met je dochter een hele mooie toekomst tegemoet gaan. De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik zou het geweldig vinden wanneer een wonder jullie gegeven is.

Dikke knuffel en liefs Esly!

Geplaatst

Hermien, Ik lees het berichtje..Wat een rotbericht zeg! Zwanger en dan dit.... Ik wil je heel veel sterkte toewensen! XXX Joy1

Geplaatst

Zo, ik moest het topic van ver halen!

Nou, gisteren heeft mijn man Nijmegen gebeld om alvast te melden dat we binnnenkort weer rietjes komen halen. De Isalaklinieken hadden ze schriftelijk hier ook al van op de hoogte gebracht. We kunnen natuurlijk nog niets zeggen over een datum. Nijmegen vertelde al wel vast dat het de 17e niet kon, omdat het vervoersvat dan weg is. Maar ja, dan is de punctie toch nog niet. Ik verwacht dan op zijn vroegst de 1e follikelmeting.

Morgen wrs. de laatste dag dat ik maar 1 spuit hoef te zetten. Ik moet eerlijk bekennen dat ik er wel weer naar uitkijk om donderdag weer naar Zwolle te gaan. Al moet ik dan weer charmant met de benen wijd. Ben benieuwd hoe het deze keer gaat. Maar ik voel mezelf nog heel positief.

Groetjesssssssssssss

Geplaatst

Hildever, het is inderdaad lekker rustig!!

Mooi dat alles zo goed in elkaar door loopt, spannend weer!! Is wel een tijdje voor jou geleden inderdaad alle controles op die leuke stoel ;)

Veel succes!!!!

Liefs

Geplaatst

Nou, ik heb de vriendelijke artsen en verpleegkundigen weer eens mogen ontmoeten!

Effe uitleg gekregen over de aanmeldzuil...

En, de uitgangsecho: alles oké! De eerste 225 eenheden Gonal F zitten er weer in. Volgende week donderdag terugkomen. Zien we dan wel weer wat het heeft gedaan.

Groetjesssssssssssss

Geplaatst

Succes Hildever!

Hermien misschien lees je hier af en toe nog wel eens;...ik moet vaak aan je denken en mis je hier eigenlijk ook wel erg.

Je was/bent altijd zo betrokken en attent voor iedereen. Je had altijd even een reactie. Daarvoor mijn dank voor je steun de tijd dat we hier samen geschreven hebben, ik hoop dat je mijn steun ook hebt mogen ervaren, ik heb het in elk geval geprobeert! Dikke knuffel.

ChrisH, hoe gaat het? heb je al meer duidelijkheid wanneer je tp kan plaatsvinden?

Koekka hoe ging het bij je fm gisteren?

Esly hoe gaat het met jou?

Liefs Disi

Geplaatst

Ik ben zojuist teruggekomen van een weekje Spanje. Het is gelukt om van de vakantie te genieten, maar ik heb niet alles rondom mijn behandelingen helemaal kunnen loslaten. Ik blijf er mee bezig in mijn hoofd.

Ik weet nog steeds niet wanneer ik voor een eerste echo, laat staan voor een tp mag langskomen. Ik moet namelijk nog ongesteld worden en dan kan ik bellen.

Geplaatst

Hey ChrisH,

Fijn dat je in ieder geval van je vakantie hebt kunnen genieten. En eh, ik ben heel blij dat je het zonnetje hebt ingepakt en mee hebt genomen naar Nederland :toppie:. Jammer dat je de behandeling niet helemaal uit je hoofd hebt kunnen zetten, maar aan de andere kant is dat ook weer heel logisch... Je bent gewoon bezig met een hartewens...

En nu maar wachten op het ongesteld worden.... Verwacht je nog lang te moeten wachten???

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

Hoi meiden,

Zo, na een tijdje weer eens op het forum, eigenlijk alleen even de priveberichten

bekijken en ik was eigenlijk ook wel een beetje nieuwsgierig naar jullie.

Ik vind het nog wel moeilijk maar het gaat gelukkig al weer wat beter.

Ik moet zeggen dat het zonder het forum wel wat beter gaat, hier lees je toch weer

verhalen, waar ik me nu bij neer moet leggen.... maar goed we gaan verder.

Chrish,

fijn dat je hebt kunnen genieten, is heel belangrijk en dan maar met goede moed verder.

Maar eerst dus nog even wachten op je menstruatie.....ik hoop voor je dat je niet al

te lang meer hoeft te wachten!

Hildever,

Ik lees dat je 1e fm er al weer bijna aankomt, spannend!!

Veel succes!!

Disi,

Jij ook bedankt meid, voor je steun dat heb ik als erg fijn ervaren.

Ik lees dat er zaadcellen zijn gevonden, super zeg!

En zoals ik lees dan weet je 16 maart wanneer jullie van start kunnen,

ik zal voor je duimen en wens jullie dan ook heel veel succes!!

Joy,

Jij ook nog bedankt voor je reactie, hoe gaat het met jou?

Naomi,

Hoe gaat het????

Esly,

hoe gaat het met jullie?

Ik hoop voor jullie dat jullie droom mag uitkomen!

Liefs Hermien!!

Ik zal af en toe eens kijken hier, je bouwt toch een bepaalde band op.

Maar voor jullie allemaal veel succes en maak die bank in zwolle maar supergroen!!

Geplaatst

Hey Hermien,

Stoer van je om nog effies om het hoekje te komen kijken hier! Ik kan me voorstellen dat het wat beter gaat als je hier wat minder komt... Maar het is ook zo'n vertrouwd plekje he?

We missen je hier wel hoor.... Er wordt veel minder gekletst sinds jij er niet meer bent! Maar je moet lekker doen waar jij je goed bij voelt! Jij bent belangrijk!!!!

Groetjessssssssssssssssss

Geplaatst

@Disi/Hermien; bij ons gaat het goed. Ik vind het erg fijn om weer thuis te zijn, dat is toch wel zo'n beetje m'n "veilige haven" geworden. Alles heeft z'n tijd nodig dus we houden de moed erin en hopen dat de volgende wintersport weer ouderwets leuk gaat worden! A.s. vrijdag worden de hormoontjes weer gebracht en ligt de koelkast weer vol. Dan nog 1 a 2 weekjes wachten en gaan ook wij weer van start!

Chris; fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad. Het is toch ook helemaal niet raar dat je aan je behandeling denkt en er op een bepaalde manier mee bezig bent?

Mijn mannetje is vandaag naar de ijsspeedway in Assen, dus............ik ga eens even heerlijk met de beentjes op de bank;)

Liefs Esly!

Geplaatst

Even een korte up-date: Op 21 maart mijn eerste echo. Ik ben gisteren ongesteld geworden.

Hermien, heel begrijpelijk dat je minder aanwezig zult zijn op dit forum. Ik heb je steun en woorden altijd erg gewaardeerd. Ik hoop dat jullie het een plekje kunnen geven.

Geplaatst

Ik ben blij dat ik weer verder mag. Mijn werkgever helaas wat minder nu er inmiddels drie collega's zijn die mij volgen in de mmm. En dan ook nog de dames op mijn werk die wel gewoon zwanger kunnen raken en elkaar opvolgen in verlof en soms ook gelijktijdig met verlof zijn. In 2010 had ik alle ruimte, nu gaat het wat lastiger. Maar ik kies voor mij zelf. Als ik er echt niet uitkom met de werkgever, dan meld ik me ziek. Dit soort stress kan ik er echt niet bij gebruiken.

Hilde, ik zie dat je donderdag een eerste fm hebt. Veel succes.

Geplaatst

Nou, weer terug uit Zwolle.

Op dit moment aan de rechterkant 1 heel aktief follikel, 17mm, 3 die ietsie kleiner zijn, maar wel heel goed mee doen en links 1 van rond de 12. Ik geloof dat er verder ook nog wel wat kleiner spul is, maar daar ben ik niet zeker van. Omdat er 1 toch al vrij grote bij zit, willen ze me zaterdag graag weer zien. Anders zou het zondag geweest zijn.

Aan de ene kant denk ik: da's niet heel veel... En aan de andere kant: vorige keer hebben ze 7 follikels aangeprikt en is daaruit ons meisje ontstaan... Dus eh, zal wel weer goed komen!

Groetjesssssssssssssssssssssssss

Geplaatst

Chris wat fijn dat je nu eindelijk verder kunt. Beetje lastig met je werkgever dus, dat is minder fijn. Hopelijk valt het mee maar kan me voorstellen dat je die druk er niet bij wilt hebben.

Hilde je schiet op! niet zo heel veel follikels inderdaad, hopelijk doen de kleintjes nog mee met een groeispurt. Spannend hoor. Jij kreeg je medicatie toch ook thuisgestuurd via een service? ik haalde ze namelijk de vorige keer via de apotheek maar kon nu kiezen dus heb ook voor de thuis-stuur-service gekozen alleen weet ik niet wanneer ik het ongeveer kan verwachten. Krijg je daar de pil ook bij geleverd?

Ik heb het schema ontvangen in het gesprek van afgelopen woensdag, in mei beginnen met de pil (mei zat vol) en in juni beginnen. Komt ook mooi uit want we gaan begin mei een weekend weg en begin juni een week naar Duitsland dus zal het na die vakantie zijn.

Liefs Disi

Geplaatst

He Disi,

Lekker vooruitzicht weer dat je kan gaan beginnen.

De apotheek belde van te voren op om een dagdeel af te spreken waarop ze bezorgen. En inderdaad, de pil zit er ook bij (bij mij ook de utrogestan, de decapeptyl en de gonal F.

Ook nog lekkere uitjes voor de boeg! Geniet er van... voor je het weet is het weer tijd.

Groetjessssssssssssss

Geplaatst

Disi, wat fijn dat jullie weer verder kunnen. Alles komt mee met de bezorgservice, ook de pil. Ik vond het ideaal. Met de apotheek kun je een afleverdatum afspreken, zodat je het hele pakketje persoonlijk in ontvangst kunt nemen.

Met mijn werkgever heb ik nog eens gepraat. Probleem met mijn werk is dat er veel deadlines zijn en dat wij elke week naar de rechtbank moeten. Verder werken er op mijn werk veel vrouwen en de laatste tijd zijn er veel zwanger geworden. En inmiddels zijn er drie vrouwelijke collega´s mij gevolgd in het ziekenhuistraject. Door deze omstandigheden ontstaan er nu ook wat planningsproblemen. Ik vind niet dat dit helemaal voor mijn rekening moet komen. Mijn manager twijfelt of het wel goed met mij gaat. Dat was terecht, want in februari ging het ook niet lekker. Ook zonder het spuiten van hormonen zit er aardig wat spanning in mij. Ze adviseerde mij om extra verlofuren bij te kopen of onbetaald verlof te nemen. Dus daar ben ik nu over na aan het denken. En ik denk dat ik zonodig extra verlofuren ga bijkopen. Maar vandaag geniet ik van mijn vrije dag en verder worden mijn acupunctuursessies opgevoerd. Dat is goed voor mijn ontspanning. Ik wil er toch vol voor gaan deze maand.

Geplaatst

Hey Chris!

Fijn dat je zo'n open gesprek hebt gehad met je werkgever. Maar eh... jij weet het best wat goed voor jou is. En als jij onbetaald verlof neemt, komt er dan tijdelijk een vervanger voor jou? Anders is het probleem toch nog niet opgelost? Wel fijn dat ze mee proberen te denken. Maar eh, lekker doen waar je jezelf het beste bij voelt!

Nou, ik mag maandag weer effe laten checken hoe het er voor staat. Vandaag werden er rechts 7 gevonden en links 1. Wrs. heb ik woensdag de punctie. Maar goed, dat horen we maandag wel. Morgen kan ik bellen hoe laat ik er terecht kan.

Groetjesssssssssss

Geplaatst

Chris, succes morgen met je 1e fm.

Ik hoop dat je er helemaal uit komt met je werkgever. Dat je hetgeen kunt doen waar jij je goed bij voelt.

Hildever, hoe ging het vandaag? woensdag punctie?

Esly, heb jij inmiddels de koelkast al weer vol? wanneer beginnen jullie weer?

Liefs Disi

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden