Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Esly,

Ik heb nu ook een paar dagen hoofdpijn gehad hoor! Tip: veel water drinken. Wordt het wel wat beter van.

En eh, beterschap voor je mannetje! Hopelijk zet het niet door!

Groetjessssssssss

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hilde, heel veel succes de komende twee weken. En eentje hoeft het maar te doen!

Esly, ik kreeg hoofdpijn van de Lucrin. Dus dat je hoofdpijn kunt krijgen van de hormonen, verbaast mij niets. Heel veel beterschap voor je vriend en hopelijk geen koorts voor hem. Aan de andere kant, het zaad dat het zometeen moet gaan doen, is toch al drie maanden eerder aangemaakt?

Geplaatst

Chrish,

Och meid, wat jammer nou!

Ik kan me zo goed voorstellen dat je nu vreselijk baalt en kwaad bent.

Je bent er zo mee bezig en dan dit.....

Probeer te ontspannen en denk goed aan jezelf, makkelijker gezegd dan gedaan

en ik hoop dat je weer de kracht krijgt om door te gaan voor juni.

Esly,

Zo alweer lekker aan de spuiten, hahahah

Van de deca kreeg ik ook altijd veel last van hoofdpijn.

Veel water drinken en een paracetamolletje zijn optie's en

het kan geen kwaad, zeggen ze!

Ik snap heel goed dat je bang bent dat je vriend koorts krijgt, tja het

zou natuurlijk zonde zijn als je daarom de behandeling moest afbreken.

Ik hoop dat het goed gaat, en sterkte allebei!

Hildever,

Goed nieuws zeg! Mooi om te horen!

En nu maar flink broeden en lekker warm houden.

Probeer te ontspannen en ik wens je dan ook veel sterkte toe

tijdens deze verschrikkelijke weken!

Allen,

Met mij gaat het goed, ene keer beter dan de andere.

Vandaag weer een goede dag en dan probeer ik er ook maar

alles uit te halen.

Extra genieten van onze dochter, ze is twee weken geleden alweer

3 jaar geworden.

We proberen te genieten van het leven wat we nu hebben en we gaan door

met de andere mooie dingen van het leven.

Liefs Hermien

Geplaatst

Hey Hermien, nog gefeliciteerd met jullie dochter. Speciaal he, hoe snel dat gaat en hoe veel ze in zo'n korte periode van hun leven al kunnen!

Ik laat tot nu toe de wachtweken vrij relaxed over me heen komen... Maar ja, heb nog maar een kwartje gehad zeg maar...

Gisteravond was het even heel erg minder relaxed... Er kwam vrij rap een mega-buikpijn op. Mijn man was er niet... zat tot vandaag in belgië... Meisje lag gelukkig al te slapen. Viel echt bijna flauw, heb mijn maag leeg gegooid van de pijn. Rillen, zweten en het enorm koud hebben. Effe gechecked op koorts... die was er niet.

Na een half uurtje onder de dekens te hebben liggen rillen heb ik eerst mijn man klappertandend gebeld. Die raadde me aan mijn ouders te bellen. Die wonen hier ruim 20 minuten rijden vandaan. Dat heb ik eerst maar gedaan, en daarna het ziekenhuis gebeld. De pijn zakte toen gelukkig wel weer wat af. De assistente van een gynaecoloog die ik aan de lijn kreeg, vermoed dat een eierstok even was gekanteld. Dat schijnt een erg pijnlijke aangelegenheid te zijn. Ze raadde me aan paracetemol te nemen (omdat de pijn weer afzakte) en als de pijn terug kwam en ik bleef overgeven, dan moest ik weer bellen. Nou, dat is gelukkig weg gebleven.

Toen mijn ouders kwamen was de pijn al aardig weg. Ze hebben effe een glaasje gedronken en zijn toen maar weer naar huis gegaan. Was wel lief dat ze even kwamen.

Tja, wil je een keer vroeg naar bed.... Maar goed... heb ik dat ook eens mee gemaakt. Maar dat hoeft van mij niet meer... Brrrrrrrrrrr

Esly, hoe gaat het met het spuiten? Nog steeds zo'n last van hoofdpijn?

Groetjessssssssssss

Geplaatst

Hilde wat herkenbaar wat je schrijft, dat zijn precies de symptomen die ik had bij mijn kantelingen (met een volledige kanteling van de eierstok kun je het thuis echt niet meer uithouden ;) verschrikkelijke pijn is dat). Hoe gaat het nu met je?

Chris wat een tegenvaller, dikke knuffel voor jou. Gaan we in juni weer samen.

Hermien, lief dat je hier weer even bent geweest. Nog gefeliciteerd met je meisje.

Esly, aan de spuit...succes meis. Dat jij ook maar een "winning team" aan de behandelstoel krijgt.

Liefs wachtende Disi

Geplaatst

Hermien, nog gefeliciteerd met je dochter. Heeft ze een leuke dag gehad?

Disi, dan zullen we elkaar vast nog wel eens zien in het ziekenhuis. Ik heb inmiddels het schema binnen en nu is het wachten wanneer de medicatie komt.

Ik spuit deze keer met de deca i.p.v. lucrin. Ik begreep dat dit verder niet uitmaakt.

Geplaatst

Nou Disi, ik ben heeeeeeeeeeeeel blij dat ie uit zich zelf weer terug gesprongen is... Pffft, ik moet er niet aan denken dat ie helemaal omgeslagen was.... Brrrrrrr... En dan alleen thuis zijn....

Succes nog met wachten op de behandeling... Is toch altijd fijn als het weer gaande is.

Chris, zou leuk zijn als je Disi nog eens tegen zou komen... Lekker dat je het schema weer in huis hebt. Toch het idee dat er weer iets gaat gebeuren dan...

Groetjessssssssss

Geplaatst

Gelukkig gaat het verder. Ergens in mei ga ik weer aan de pil. Mijn tsh was al goed genoeg om verder te mogen, maar mocht van internist nog wat lager zijn. Dus mijn tsh is straks hopelijk nog een stukje beter. Volgende week weer bloedprikken op de tsh en volgende week vrijdag moet ik weer naar de internist. Overigens moeten mijn man en ik ook opnieuw bloed laten testen op hiv etc. Onze screening is al bijna 1 jaar oud. Dus dat ga ik volgende week dan ook maar meteen laten doen.

Achteraf mag ik ergens ook wel blij zijn dat ik niet zwanger ben geraakt. Dat klinkt heel raar, maar op de website van de patientenverenging voor de schildklier blijkt dat er aardig wat risico´s voor het ongeboren kind zijn wanneer de moeder een schildklierprobleem heeft dat niet behandeld wordt. Van de internist begreep ik al dat een kind maar zo 10 IQ punten minder kan hebben wanneer de moeder een te traagwerkende schildklier heeft. Ook zijn er risico´s bij de bevalling. Het blijft alleen jammer dat dit allemaal niet mijn pogingen bekend was. Daarom zal ik ook zeker niet stoppen wanneer poging 3 mocht mislukken. Al met al duurt het allemaal wel erg lang, maar ben ik erg blij dat ik in juni verder mag.

Hilde, hou jij het nog vol? Zou toch perfect zijn als het weer gaat lukken...

Geplaatst

Hey Chris, tja, gelukkie bij een ongelukkie eigenlijk dat het inderdaad niet gelukt is. Je lijf heeft je eigenlijk beschermd... Maar ik kan me voorstellen dat je het enorm jammer vindt van je pogingen! Fijn dat je nog effe tijd hebt om je tsh nog even te laten zakken! En ach, dat screeningsprikkie is toch eigenlijk niks bij al die andere prikken die nog volgen moeten!

Ja hoor, het wachten gaat prima... Gisteren geen gekkigheid meer gehad... dus eh, ik wacht vrolijk verder tot maandag over een week.

Groetjessssssssss

Geplaatst

Hey iedereen,

Weer terug van weg geweest, na onze negatieve tp van 2 8cellige embryo's ben ik gister voor een start echo geweest.

Dit om te kijken of ik niet weer een cyste heb. Super goed nieuws ik had er geen en mag direct starten met decapeptyl en morgen al beginnen met hormonen.

Echt super snel allemaal, sta er zelf nog helemaal verstelt van, had dit totaal niet verwacht. Mijn slijmvlies was super dun dus aan de pil gaan had geen zin en mocht hierdoor direct starten met het korte programma. Wel af en toe online geweest de afgelopen tijd maar niet echt mee gelezen dus ga dat nu even doen :)

Veel liefs Danielle..

Geplaatst

@Danielle; Welkom terug! Fijn dat alles er goed uitzag en je weer mag gaan spuiten!

@Hermien; misschien lees je toch nog een beetje met ons mee...heel erg gefeliciteerd met je dochter!

@Hilde; jeetje wat zal jij geschrokken zijn zeg! Pfff....hopenlijk blijft het nu rustig. Nog een week he?! Nu gaat het spannend worden, zet em op meid!

Hier gaat het goed met het spuiten. De hoofdpijn is gelukkig na die maandag weggebleven en ik moet zeggen dat ik me naar omstandigheden goed voel. Ik ben wel een beetje aan het stuiteren, maar het valt gelukkig mee en het is beheersbaar. Tijdens de vorige poging vond mn vriend me echt niet leuk, nu zegt ie zelfs dat ie er niet heel veel van merkt! Gelukkig maar!

Gisteren ben ik weer in het zkh geweest voor een fm en het lijkt erop dat ik een mooi nestje met eitjes aan het leggen ben. Waarschijnlijk gaat woensdag of donderdag de punctie volgen! Nog even volhouden dus!

@Chris en Disi; ook voor jullie komt de start weer dichterbij! Ik hoop zo dat we hier straks met zn allen een soort van Zwols uitgerekend in....bankje van kunnen maken. Dat zou echt supergaaf zijn!

Liefs Esly!

Geplaatst

Wauw, Esly,

Klinkt allemaal lekker positief! Fijn dat je geen last meer hebt gehad van de hoofdpijn!

En ook al een punctiedatum in het vooruitzicht! Lekker (hoewel ik het het minst leuke deel van het proces blijf vinden!). Succes en dat er straks uit het nestje maar een mooie zwangerschap mag ontstaan!

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

Esly, wat goed nieuws dat de punctie aanstaande is. Ik zie het wel helemaal zitten, een zwanger Zwols bankje. Hopen op een goede oogst morgen of donderdag. Succes.

Mijn medicijnen worden volgende week vrijdag geleverd. Ik kan niet wachten tot het weer zover is.

Geplaatst

Hallo dames,

DE datum is bekend.....tadatadatadaaaaaaaaaaaaaa..............a.s. donderdagochtend hebben we de punctie! Ook ik vind het het meest vervelende deel van het traject maar ben toch wel erg blij dat ik er ben. Het lijkt er goed uit te zien, nu maar hopen dat dat ook zo is. Ik heb net de pregnyl gezet en hoop dat het mn allerlaatste spuit in het traject is! Op naar een mooi paascadeau!

Voor jullie ook veel succes en ik hou jullie op de hoogte!

Liefs Esly!

PS: Chris....dat Zwols Zwanger bankje klinkt ook wel lekker....laten we daarvoor gaan!

Geplaatst

Gek he? Chris, dat je zo blij kan zijn met een volle koelkast.... Ik moet eerlijk bekennen dat ik er zin in had om de eerste spuit er in te jassen... maar toen ik eenmaal bezig was, was ik ook blij dat de laatste gezet werd!!

Esly, lekker... vanavond je laatste spuit! En inderdaad: op naar een mooie opbrengst!

Groetjessssssssss

Geplaatst

Dat bankje zie ik ook helemaal zitten hahahaha!!

Esley, veel succes morgen!!! Waarschijnlijk maandag dan een tp??

Goodluck

Hier drie dagen spuiten erop zitten, voel nog niks dus dat is mooi :) Ik hoop dat ik niet weer als een gek eitjes ga produceren.. We wachten af..

Geplaatst

Mooi dat de eersten er weer in zitten, en dat je er geen last van hebt, Danielle!

En ik hoop met je mee dat het niet weer een enorme boost aan eieren wordt!

Succes!!!

Groetjesssssssssss

Geplaatst

@esly, hopelijk is de punctie je een beetje mee gevallen en heb je een goede oogst gehad! Op naar mooie bevruchtingen! En dan t gewenste resultaat!!

@hermien: hoe is t met jou meid? (zag dat je wat geschreven had...)

@hildever: maandag testen? Spannend hoor! Hoe voel je je?

@danielle: hopelijk dit x een mooi aantal eitjes en dus niet te veel!!

@chrish: mag jij ook weer bijna beginnen? Heb je de teleurstelling vh niet goed ontdooien v je cryo een plekje kunnen geven?

Hier gaat eigenlijk alles wel goed! Ben inmiddels al weer ruim 25wk zwanger.

Ik hoop alleen zo dat er nog vele mogen volgen vh Zwolle topic!! Voel me soms nl een beetje "schuldig"....

Liefs naomi

Geplaatst

Hallo dames,

Bij mij is de punctie weer achter de rug. Vanmorgen waren we er al op tijd en de punctie was pijnlijker dan de vorige keer. Het kan per keer natuurlijk ook verschillen en daarbij komt dat ik toch wel wat last van spanning had. Ik wist nu, in tegenstelling tot de vorige keer, precies wat een punctie is en daarbij komt dat het gisteren precies een jaar geleden is dat we de terugplaatsing hadden van ons mooie mannetje. De emoties lopen wat door elkaar heen en ik raak daarvan in de war. De opbrengst was wel goed: maar liefst 8 mooie eitjes...nu maar hopen dat de bevruchting lukt en we zaterdag een positief telefoontje gaan krijgen.

Nou meiden, ik hoop dat het met jullie ook allemaal goedgaat....Hilde....heb je er al stiekum een testje tegenaangegooid? Ik ben wel heel benieuwd hoor. En Naomi....alsweer 25 weken? Jeetje meid, want fantastisch! Ik hoop dat we je allemaal snel gaan volgen! Hermien, leuk wat van je te horen! We missen je hier wel hoor! Chris: wanneer verwacht jij ook alweer de tp? Ben het even kwijt. En Danielle? Wanneer weer fm?

Liefs Esly!

Geplaatst

Wauw, 8 eitjes! Mooi Esly! Heb je je zelf goed laten vertroetelen? Kan me voorstellen dat voor jou de emoties door elkaar heen liepen!!! Laat lekker gaan die tranen... Vandaag mag dat allemaal! Heb je morgen ook nog de kans om je rust te pakken?

Heb net vandaag de tests in huis gehaald. Maar meer vanuit praktisch oogpunt: kom er verder niet aan toe tot en met zaterdag. En zondag zijn de winkels dicht.... Natuurlijk wil ik wel gelijk testen maandagmorgen.

En Naomi, al weer over de helft! Ik kwam jullie net vergezellen volgens mij toen je zwanger testte! Wat gaat de tijd snel!!!

Chris... je lading arriveert morgen!!!

Groetjesssssssssssss

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden