Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hmmm... iets te vroeg gejuicht: ze bleken twee follikels voor één aangezien te hebben. Dus in plaats van 1 van ruim 18, heb ik nu twee kleintjes van 10 mm...

Op zich ben ik daar wel blij mee, want ik meende me al te kunnen herinneren dat ik normaal gesproken veel meer bms had.

Maar goed; zaterdag terugkomen, dan zou er meer te zeggen moeten zijn.

Ondertussen ben ik op een quest naar Ovitrelle of Pregnyl geweest. De hele middag Zwolle doorgecrosst, want vanwege de beperkte leverbaarheid van de Pregnyl is ook de Ovitrelle overal op. Uiteindelijk na vier apotheken bij nummer vijf wat kunnen vinden. Naam erop en meteen afhalen, voordat iemand me voor is.

Phew, de Ovitrelle is binnen.

Je moet je toch niet voorstellen dat als je midden in een verse poging zit, je geen Pregnyl of Ovitrelle zou kunnen krijgen??!!

In mijn geval (cryo in eigen cyclus) zou dat hooguit betekenen dat we volgende maand nog maar eens moesten proberen, maar gelukkig niet dus. Je zou er het hele land voor doorrijden..!

Geplaatst

Katalaya, dus twee kleine follikels...vond het ook al zo snel gaan bij je.

Fijn dat je een ovitrelle hebt kunnen scoren! Goed dat ik het weet, denk er over anderhalve maand één nodig te hebben...

Succes met de controle! Hoeveel cryo's hebben jullie?

Hoest met de andere dames?

Geplaatst

Ja, ga op tijd achter je Pregnyl of Ovitrelle aan..!

Vandaag was het follikel 18mm, dus de Ovitrelle zit er alweer in. Donderdag het ontdooien, vrijdag hopelijk de terugplaatsing.

We hebben 4 cryo's: compactie, morula en 2 achtcelligen.

Geplaatst

Oh, spannend! Heb je zelf gevraagd naar de kwaliteit van de cryo's? Ik heb namelijk geen idee wat de kwaliteit van die van ons is.

Geplaatst

Succes, Katalaya. Wat een gedoe trouwens met de Ovitrelle en Pregnyl.

Hier gaat alles goed. Volgende week een nacontrole bij de gyn en dan zit mijn kraamtijd er zo´n beetje weer op.

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

Onderstaande heb ik geschreven in het topic wat Dee voor me heeft geopend:

Hallo lieve meiden,

Dank jullie wel voor alle lieve en meelevende berichtjes! Wat is dit toch een bijzonder forum....hoe iedereen met elkaar meeleeft is echt geweldig! Babeth, jij in het bijzonder...dank je wel dat je de meiden hier op het forum op de hoogte hebt willen houden! En Marlijn, dank je wel voor je lieve mailtjes, ik mail je gauw weer en hoop dat het goed met je gaat! De meiden van het "Zwolle topic" en de meiden van het "uitgerekend in juli 2012 topic" ik hoop dat het ook met jullie goedgaat

Maar ja...daar zit je dan weer....3 weken geleden was er nog niets aan de hand. Oke, ik had een cerclage en lag al vanaf 13 weken zwangerschap plat op de bank, maar dat was allemaal voor het goede doel en ik had het er graag voor over! Elke week naar het ziekenhuis voor controles en onze uk groeide uitstekend. Ook met mij leek het goed te gaan....tot die beruchte dinsdagavond 6 maart! s Avonds rond 23.30 uur braken mijn vliezen plotseling en de paniek was groot! Hetzelfde scenario hadden we 1,5 jaar geleden ook al eens meegemaakt en die film staat op ons netvlies gegraveerd! Na veel gesteggel kwam de ambulance voorrijden en ben ik met gillende sirenes afgevoerd naar het ziekenhuis. Mijn vriend met de auto erachteraan.....De vorige keer hadden we nog hoop en vertrouwen, nu wisten we min of meer hoe de afloop zou zijn en de sombere gezichten van de artsen versterkten dat gevoel alleen maar! Uiteindelijk ben ik donderdagmiddag 8 maart ingeleid omdat het anders voor mij te gevaarlijk zou worden....en een kleine 2 uur later is onze 2e zoon geboren. Hij leefde, heeft geknokt en zo z'n best gedaan om bij ons te blijven maar na een uur is hij overleden. Hij was zo mooi, zo compleet en vooral zo van ons! De volgende dag "mag" je weer naar huis en kom je weer samen binnen. Zo leeg, zo verdrietig en vooral zo zinloos! Het is nu de 2e keer dat we dit moeten meemaken en de grote vraag is: WAAROM??????!!!!!!! Wat is er aan de hand dat er 2x op hetzelfde punt in de zwangerschap hetzelfde gebeurd??!! We waren bezorgd, wilden eerst de 22 wekengrens voorbij en hadden afgesproken om met 26 weken een mooi kamertje voor ons zo gewenste mannetje te gaan kopen....en weer zit je met lege handen! Eind april hebben we gesprek in het ziekenhuis en we willen graag een dieper onderzoek om te kijken of we vragen beantwoord kunnen krijgen! En vooral hoe nu verder??? Zullen we dan echt samen verder moeten?? Nooit geen vriendjes over de vloer, nooit geen tekening voor vaderdag, nooit geen eendjes voeren, nooit je zoon aanmoedigen langs het voetbalveld en zo kan ik nog wel even doorgaan! 2 x waren we er zo dichtbij.....2 x bevallen van een kerngezond kindje dat kort na de geboorte komt te overlijden....1 x was al erg heftig en we hebben veel tijd nodig gehad om ermee om te leren gaan. We waren hier amper van bijgekomen en zullen nu ons 2e grote verlies zullen moeten verwerken. Hoe dit moet..........we weten het echt niet en we zijn bang voor de toekomst. We zijn knock out...weten het niet meer! Onze kinderwens is er nog altijd en misschien nog wel weer sterker....maar ja durven we het nog een keer aan? En wat zeggen ze er in het ziekenhuis van? En dan word ik over een paar maanden ook nog eens 43.....o wat moeten we toch???! Radeloos zijn we en het liefst slapen we de hele dag....Ik weet het echt even niet meer!

De komende tijd zal ik niet veel op het forum te vinden zijn! Het is te moeilijk....Wel wens ik jullie allemaal het allerbeste en zal ik af en toe lezen hoe het met jullie gaat!

Nogmaals bedankt!

Veel liefs en dikke knuffel Esly! **

Geplaatst

Lieve esly ik had al op je geeageerd in het juli gedeelte.

Maar meid ik hoop dat ze jullie de antwoorden kunnen geven straks in het ziekenhuis!

heel veel sterkte

Knuf

Geplaatst

Lieve Esly, fijn om iets van je te lezen. wat blijft het allemaal toch verschrikkelijk en oneerlijk! Ik wens jullie heel veel kracht en sterkte! Hopelijk levert het gesprek in april jullie de antwoorden op waar jullie zo naar op zoek zijn......Dikke knuffel..

Geplaatst

Lieve Esly, ik zit echt met tranen in mijn ogen.. Ik moest de laatste tijd zoveel aan jullie denken, fijn om iets van je te horen. Wat een ongelofelijk heftig verhaal, ik zou zo graag willen dat ik de tijd terug kon draaien. Het is jullie zo gegund!!! Ik hoop ook echt dat er in april wellicht wel een oorzaak word gevonden zodat jullie alsnog de uitdaging aan kunnen gaan en een gezond en voldragen kindje mogen krijgen. Doe rustig aan meis, volkomen begrijpelijk dat je even niet op het forum bent. Veel sterkte!! Liefsss

Geplaatst

Wat een heftige berichten hier. Esly, ik heb je een berichtje gestuurd. Wat krijg jij een enorme hoop ellende voor je kiezen! Eén keer is al vreselijk, 2 keer bijna niet te doen! Bergen sterkte en hopen lieve en begripvolle mensen om je heen toegewenst!!!!

Wij zijn vandaag weer in Zwolle geweest en stonden zo weer buiten de spreekkamer. De dame achter de balie vroeg: hebben jullie wel gezeten?

Maar de uitslag van het bloedonderzoek was goed. Al mijn hormonale waarden zijn oké. De AMH gaf aan dat ik nog niet in de overgang ben! We mochten dus meteen weer naar het loket om af te spreken wanneer we weer gaan beginnen. Waarom de waardes de vorige keer niet oké waren, is niet duidelijk. Kan een keer gebeuren ofzo. Ik ben net vandaag weer ongesteld geworden, volgende menstruatie slaan we over, en daarna mogen we er weer voor gaan. Flare up weer. Onze allerlaatste kans. Tjonge, het is nog wel wat onwerkelijk. Heb de hele weg naar huis bijna zitten janken, een combinatie van ontladen van spanning en blijdschap denk ik. Ging al zo uit van het feit dat we alles moesten gaan opruimen/verkopen, we de medicijnen naar Zwolle konden brengen.... Ben zo blij met de kans die we nog krijgen! En dan gelijk gaan mijn gedachten naar Esly..... En dan schaam ik me bijna....

Groetjessssssss

Groetjes

Geplaatst

Hilde, wat een fantastisch nieuws... Maar tegelijkertijd doodeng, kan ik me voorstellen.

Vandaag heb ik het verlossende telefoontje van het lab gehad; de eerste van de vier cryo's is goed ontdooid, en als deze niet alsnog het loodje legt, hebben we morgen om 15:15 de terugplaatsing!

Ze hebben de morula ontdooid. Dat betekent dat er nog een compactie en twee achtcelligen over zijn...

Ik heb goede hoop: dit cryo is uit dezelfde IVF als waaruit ik zwanger was. Dat geeft aan de ene kant moed, aan de andere kant de angst voor te hoge verwachtingen.

Geplaatst

Whoehoewww! De morula is in rap tempo uitgegroeid via compactie, cavitatie al naar een vroege blastocyst!

Tijdens de 10-minuten-naliggen hadden KatMan en ik het erover of hij zich het moment van het PotjeVullen nog kon herinneren. Neu... Dit na aanleiding van dat we het erover hadden dat sommige vrouwen zich de Wip-der-Conceptie nog kunnen herinneren...

Hoe dan ook, mocht deze poging lukken, dan zullen wij bij het terugdenken aan het Zwanger-Worden-Moment voor altijd weer terugdenken aan KatMan die tijdens het wachten niet van de pedalen van de gynaecologenstoel kon afblijven.

Omhoog-BZZZT - omlaag.. ik sis hem toe dat hij er met zijn tengels vanaf moet blijven, maar hij vindt het leuk speelgoed.

Omhoog - BZZZT - omlaag - BZZZT - achterover - BZZZZZZZT nog verder achterover (!!).. ik smeek hem toe dat hij moet stoppen, hij gaat uiteraard pesterig door.

Op het moment dat hij ook denkt 'het is leuk geweest, ik zet die stoel weer normaal' ... produceert de stoelbediening alleen nog een droog klikje, en gaat over tot de stand 'defect'!!

Kortom... ik heb zeker vijf minuten ondersteboven in die stoel gehangen, mijn blote doos de lucht in, mijn benen vastklampend in de beugels,maar met tranen van het lachen...!

(We durven er niet over na te denken wat het fertiliteitspersoneel moet denken als ze die kamer binnenkomen, en die stoel in een zeeer ongebruikelijke stand aantreffen)

Hoe dan ook, Episode 1 van 'in het leven van onze spruit' is geschreven.

En het 'zwanger worden' zullen we ons altijd kunnen heugen.

Geplaatst

Whaha Katalaya! Ik las het mijn man voor en die zei: o, zo moet dat.... En hij grijnsde een keer. Misschien had ik het beter niet voor kunnen lezen?!

Maar gaaf van die goed doorontwikkelde embryo! Nu maar hopen dat hij het erg naar zijn In heeft in je warme baarmoeder nadat hij in de kou heeft gezeten. Hij is nu wel zover naar binnen gerold dat ie er voorlopig niet meer uit rolt, toch?!

Geplaatst

Ik hoop dat ik 'm haar geklutst heb met het lachen...

(Inderdaad, ik heb heel sterk het gevoel dat dit een meisje is. Hadden jullie dat ook?)

Geplaatst

Nee, en zeker niet vanaf het begin. Ik gunde. Mijn schoonvader heel erg een jongen. En of dat gunnen nou omgezet werd in een vermoeden? Maar het werd een prachtige meid!

Geplaatst

Ik had bij de vorige zwangerschap juist sterk het beeld van een jongetje. Dit keer een meisje.

Maar meestal zit ik er juist mijlenver naast met die 'gevoelens' van mij...

Geplaatst

Hilde, wat super dat jullie nog een kans krijgen!

Katalaya, hilarisch hoe jij het weet te beschrijven :) broed ze! Wat is jouw testdatum?

Hier gaat alles z'n gangetje. Wacht op mijn menstruatie en dan we ook op poolexpeditie.

Esly, het voelt wel raar om hier 'gewoon' verder te schrijven na alles wat jullie mee maken...denk veel aan jullie! Dikke knuffel!

Geplaatst

Bij een natuurlijke cyclus word ik meestal op 13dpo ongesteld. Soms een dag eerder of later.

Dat zou volgende week zondag zijn, eerste paasdag.

Dus testen is pas een optie na de pasen, denk ik. De vorige keer had ik op 18dpo ook nog geen knaltest. Wel overtuigend een lijntje, maar blijkbaar een late 'knallert'.

Geplaatst

Mwoah, gaat. De dagen kruipen inderdaad voorbij, en ik vind het moelijk in te schatten wanneer ik zou kunnen/moeten/willen testen.

Volgens mijn eigen cyclus zou ik rond zondag ongesteld moeten worden, rond 13dpo.

Maandag is het dan dus twee weken na eisprong, maar vrijdag pas twee weken na de terugplaatsing.

Ik denk dat als ik na de pasen nog niet ongesteld ben, ik misschien een testje durf te wagen.

Van de vorige keer herinner ik me nog dat ik vanaf 15dpo lichte symptomen kreeg als duizelingen, gevoelige borsten en slapeloze nachten. Tot die tijd voelde ik vooral helemaal niets. Ik had wel een vreemde rust over me, en totaaaaal geen testdrang.

Dus stiekem zit ik daarop te wachten...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden