Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ow ja Mare, terugkomende op je vraag: wij zijn niet bij het bevrijdingsfestival geweest.

Ik heb vanmorgen weer met de benen in de beugels gelegen. Rechts zag er goed uit. Links een restantfollikel van 2,03 cm doorsnee. Als deze 2,5 cm of groter was geweest hadden we weer kunnen stoppen. Maar deze mocht. Baarmoederslijmvlies was nog wat dik, maar ja, dat wordt nu ook nog afgebroken natuurlijk (cyclusdag 2). Dus... ik mocht gaan spuiten. En nog even de vraag gekregen of we, indien beschikbaar, 1 of 2 embryo's terug gezet willen. De arts raadde aan 2, gezien mijn leeftijd, de niet al te grote opbrengst elke keer... Dat er dan ook daadwerkelijk een tweelingzwangerschap ontstaat was een kans van 10%. Nou, we gaan kijken en we gaan voor 2.

Thuis de groentela nog een keer weer open getrokken en de eerste 300 eenheden weer in mijn bij elkaar getrokken vetkwabbetje gespoten. We gaan kijken wat deze poging ons gaat brengen. Volgende week dinsdag mogen we kijken hoe het gaat.

Het zijn trouwens andere pennen van GonalF als dat ik was gewend. Deze gaan met 12,5 eenheden tegelijk. Moest wel een heel eind draaien voor ik bij de 300 was!

Mare, lukt het nog op het bankje?

En Chris, weet jij al wat meer over het lidteken?

Groetjessssss

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hildever, wat goed dat je weer begonnen bent! spannend weer

zet hem op!

@Mare ik hoop zo dat jij een mooi test krijgt! duimen draaien voor je!

Hier ook niet bij het bevrijdingsfestival geweest! hoorde dat het wel leuk is geweest!

wie weet volgend jaar weer ;-)

Geplaatst

Hilde, super dat je weer begonnen bent!! Die nieuwe gonalpennen zijn idd even wennen. Op naar een mooie score!

Hier is het meest relaxe er wel van af...pfff... wat kan een mens zichzelf gek maken zeg. Ik voel vanalles in mijn lijf (ondanks dat ik behalve 1x pregnyl verder geen andere hormonen heb gebruikt), maar weet tegelijkertijd dat het allemaal niets zegt. Het grote toverwoord is geduld.... en laat ik dat op dit moment nou net niet zoveel hebben. Lief dat jullie allemaal zo meeleven en voor me duimen. Dat doet me goed!

Geplaatst

Hilde, goed dat je weer bent begonnen. In ieder geval veel succes.

Morgen ga ik naar de gyn. Wat ik wel prettiger vind, is dat ik de plek van de knip al iets minder begin te voelen.

Mare, voor jou blijf ik duimen.

Sas27, het schiet lekker op bij jou. Gaat alles goed?

Ik heb gisteren de pil gehaald. Zo raar! Zelf geloof ik nog steeds niet dat wij spontaan zwanger kunnen worden, maar ik neem maar het zekere voor het onzekere. Op dit moment heb ik mijn handen vol aan Lisanne en Jasper.

Geplaatst

Chris, fijn dat je de knip minder voelt! Kan me voorstellen dat het raar is om weer aan de pil te gaan... maar snap jouw keuze wel.

Hier vind ik het steeds spannender worden.... voel vanalles in mijn lijf en krijg weer veel te veel hoop... pfff... vind het zo spannend....

:wetpants:

Geplaatst

Hey Cris, lijkt mij idd oo gek om weer aan de pil te gaan, maar snap het ook goed.. je leest op het internet toch nog genoeg wondertjes he :-)

Gaat alles goed met je? en met de kleintjes???

Hier idd alweer 30 weken, gaat nu wel snel hoor :-) maar alles gaat goed

Mare rot wacht weken he, dan voel je idd van alles wanneer is je test datum precies??

@kat hoe gaat het met jou?

Geplaatst

Gisteren naar de gyn geweest voor de knip. Ze concludeerde ook dat het niet helemaal goed is. Er zit wild vlees en dat gaat dus binnenkort verwijderd worden onder plaatselijke verdoving. Ik hoop daarna dat het goed herstelt en dat alles down under niet meer zo gevoelig is.

Geplaatst

Chris: Jakkie!

Hilde: Succes met spuiten

Mare: Ik kan je spanning vanaf hier voelen... Verschrikkelijk! Wanneer mag/moet je testen?

Sinds een paar uur ben ik weer thuis, godzijdank!

Maar meteen slaat de angst toe voor de echo van maandag...

Geplaatst

Chris, oeh dat klinkt niet fijn.

Kat, fijn dat je er weer bent! Logisch dat je de echo maandag retespannend vindt! Ik duim voor je.

Zit nu op wd 8 (dag van TP is wd 0). Voel vanalles in mijn lijf en heb goede hoop. Ben tegelijkertijd doodsbang...durf bijna niet naar het toilet, hihi. Ben van plan om zondag te testen. Dan zit ik op wd 10 (heb een blasto teruggeplaatst gekregen). Dan zou ik toch een streepje moeten krijgen als ik zwanger ben? Of zou ik zelfs al morgenvroeg kunnen testen volgens jullie?

Geplaatst

Even rekenen... ik kreeg een beginnende blastocyst terug op vrijdag, en testte op dinsdagmiddag overtuigend positief. Dat is... eh... wd 11. Achteraf denk ik dat ik ook wel een dagje eerder had kunnen testen...

Geplaatst

Ik heb ook een blastocyst terug gehad ik mog volgens mij op dag 12 testen maar heb ook dag 9 positief getest

spannend mare! wat voel je allemaal dan??? ben erg benieuwd

chris, dat klinkt niet fijn, maar hopelijk ben je er dan ook helemaal vanaf zeg!

@kat spannend maandag, ben je ee beetje optijd aan de beurt?

Geplaatst

Nee, sterker nog; ik moet eerst werken. Kan pas om 16:00 terecht.

En mijn drukte is hier nog niet voorbij: vanaf morgen ben ik twee weken gastvrouw voor mijn Amerikaanse uitwisselingspartner waar ik afgelopen oktober ben geweest. Als de echo niet goed is, zal ik er nog een flinke kluif aan krijgen om me te vermannen, en haar bezoek niet te verpesten...

Het komt weer lekker tegelijk allemaal...

Geplaatst

Brrr, dat lijkt me niet echt een feestje, Chris! Hopen dat het nu dan wel goed gaat genezen! Heb je al een datum doorgekregen? Wel fijn dat er 'iets' aan de hand is. Het zou ook vervelend zijn als je wel iets voelt, maar er niets aan de hand lijkt te zijn.

Katalaya, welkom terug in ons broeierige kikkerlandje. Het zonnetje is helaas niet met je meegereisd.... En brrr, inderdaad, spannend nu voor je! Rust lekker uit van de reis en hopelijk gaan de komende dagen snel voorbij voor je. Wanneer mag je ook al weer?

Mare, ik had bij de 1e poging voor een broertje of zusje op dag 10 de eerste donkere afscheiding. En uiteindelijk testte ik toen wel positief op de 14e wachtdag. Al was het een minimaal streepje toen. Ik vloeide toen ook al heftig. Dus ik vermoed dat als ik op de 10e dag had getest, ik ook wel een streep had gezien. Maar ik ga (als ik deze keer weer een terugplaatsing mag krijgen) pas weer testen op de 14e wachtdag.

En Sas, 3/4 van de zwangerschap zit erop! Nog een kwartje te gaan! Succes nog even!

Hier geen gekke dingen meer. Had woensdagochtend bij het opstaan last van duizeligheid en tot ver in de middag knallende koppijn. Ook trok het van me enorm door de rechterlies. Het trok door tot in mijn bil. Met name als ik me bukte of door de knieën ging. Lopen was ook niet grappig. Gooi het effe op dat ik weer moest wennen aan al die hormonen. Heb er gelukkig niet echt last van gehad. Vandaag trok het bij het lopen heel even in de schaamstreek naar mijn rechter been. Maar dat was gelukkig zo over. Verder hopen we volgende week nog een dagje naar de sauna te gaan. Kan nog mooi effe voor de rest van het circus. Na de terugplaatsing durf ik niet meer. En we hebben nog een leuke boeking via vakantieveiling. Als ik zwanger mocht gaan worden kunnen we hem anders niet meer gebruiken. Is ook jammer natuurlijk.

Groetjesssssss

Geplaatst

Tja, wat voel ik.... krampjes bij de baarmoeder die doortrekken richting liezen (eigenlijk al sinds begin deze week). En een cupmaatje groter ;)

en voor mij belangrijk...nog geen 'zweetnacht' gehad!

Aangezien dit een TP in eigen cyclus is en de pregnyl al weer uit mijn lijf moet zijn (15 dagen geleden gezet), worden deze kenmerken door mijn eigen lijf gecreëerd en kunnen het geen bijwerkingen zijn vd hormonen...

Geplaatst

Mare! Dat klinkt hoopvol! Ik had ook een soort spierpijn, maar alleen in mijn rechterlies. Dit al een paar dagen voordat ik positief testte. Ik hoop het zo voor je..!

Wanneer zou je volgens je eigen cyclus ongesteld moeten worden?

Ik krijg altijd een bepaalde soort hoofdpijn voordat ik ongesteld moet worden. Bij beide positieve testen had ik dat een paar dagen 'te vroeg' volgens mijn eigen cyclus, en tegen de tijd dat ik de hoofdpijn zou moeten krijgen, had ik er juist geen last van. En doordat ik niet ongesteld werd (bij mij altijd op 12-13 dpo) was bij mij een hint om eens een testje te wagen.

Geplaatst

Het was trouwens heerlijk om weer in mijn eigen bed te slapen, maar de 'analysis, synthesis, strategies, generalisations, principals en allegories' buitelden over me heen vannacht...

En *huil* ik ben 3 kilo aangekomen! Baal daar enorm van...

Ik was sinds de eerste IVF nou juist 15 kilo afgevallen, en wilde zo enorm goed oppassen dat mijn gewicht niet oncontroleerbare vormen aannneemt. Maar probeer dat maar eens in een ver land, waar je vanwege misselijkheid constant iets moet eten. Ik heb me kapot gezocht naar redelijk verantwoorde tussendoortjes, maar elk koekje/cracker was omhuld met een verpakking met tekst als kromme spijkers (Hebreeuws), en bleek een suikerbom te zijn.

Gewichtstoename is nog tot week 12 te vermijden, toch?

Geplaatst

Kat, volgens mijn eigen cyclus zou ik gisteren of vandaag moeten gaan menstrueren. Vaak voel ik dat ook wel aankomen (beetje zweterig, niet helemaal fit etc). Heb nog niet het idee dat,mijn menstruatie er aan komt, of is het wishful thinking....?3 kilo erbij, hopelijk weet je hier gezondere tussendoortjes te vinden. Dat gaat je vast lukken (mijn Nederlands is over het algemeen ook beter dan mijn Hebreeuws ;)

Geplaatst

Wauw, spannend Mare! Ik ben benieuwd of je tot morgen kan wachten!? Het lijkt zooooo positief!!!!

Katalaya, dat is ook waar ik het meest naar verlang als ik een poosje weg ben geweest: mijn eigen bed. Jammer dat je zo'n onrustige nacht hebt gehad. Maar logisch: retespannend natuurlijk die echo! Nog 2 nachtjes! En nu moet je echt wachten! Je kan niet stiekem eerder, zoals bij het testen na de wachtbekken;).

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden