Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sas, volgens mij moet de pregnyl er wel uit zijn, gefeliciteerd!!!

Wow, wow, wow, gewoon 4 zwangeren in 1 week tijd! Wat geweldig en onvoorstelbaar! Het is jullie super gegund! ....ben stiekem erg jaloers...

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sas!!!!! Om de een of andere reden had ik jou goede nieuws gemist! Van harte gefeliciteerd.....!!! yoehoe...zwolle kleurt GROEN!!!!

Geplaatst

@katalaya goed zeg 7 bevruchtingen!! hopelijk kunnen we wat in de vriezer... succes dinsdag en dan ook jij lekker 2 weekjes broeden

hoe is het met de rest hier?

hier alles goed, vandaag weer getest nog steeds positief die van vanmiddag was wat duidelijker na vanochtend. maar heb ooknog steeds bruinverlies kan dus alle kanten nog op. erg hoor die onzekerheid

toen ik in feb een positieve test had had ik ook erg vaak bruinverlies. volgens zkh niet erg veel vrouwen hebben dat . zolang het niet rood word.

we wachten af

fijn weekend all

Geplaatst

Eslyyyyyyy supernieuws heb ik gelezen wat fijn zeg en tegelijk ook heel spannend natuurlijk...op naar een fijne zwangerschap met uiteindelijk een kindje in je armen (en 1 in je hart) en dan Bumbums ook al goed nieuws en Danielle en Sas....WAUW wat een supernieuws hier, ein-de-lijk! Gefeliciteerd allemaal.

De rest van de wachtenden, sterkte met dit -toch misschien confronterende- nieuws en heel veel succes met afwachten op alles wat komen gaat...

Dikke knuf voor allen,

Disi

Geplaatst

Heeee Sas hahaha, hier alles goed. Ik heb ook vandaag gebeld. Wij hebben 9 december de eerste echo. Ik mocht ook 7 december, maar dan kon ik geen vrij krijgen. Dus 2 daagjes later :) Hoe gaat het met jou?

En hoe is het met de andere zwangere meiden???

Geplaatst

haha dat dacht ik al dat jij ook 7 dec kon komen. nou ja die 2 dagen later maken ook niet veel uit he erg spannend weer.

Hier alles goed moet nog wel erg wennen aan het idee dat ik nu zwanger ben van een cryo, had het namelijk nooit gedacht

nou ja op na de eerste echo!

Geplaatst

Hier ook alles goed. Vandaag was de officiële testdag maar we hebben al een week eerder getest.

Vandaag gebeld met het ziekenhuis voor een echo, over 3 weken mogen we komen :)

Geplaatst

Een topper (cavitatie) is teruggeplaatst, en we hebben maar liefst vier cryo's!

Samengevat: 10 eicellen, 7 bevruchtingen en 5 succesvolle celdelingen! Dat is een hele mooie score, als ik dr. Cohlen mag geloven!

*trots*

Geplaatst

@Disi; ja gaaf he??!! Het heeft even geduurd, maarrrrrrrrr....daar ben ik dan ook!! En t gaat momenteel echt SUPER in Zwolle!!! Het voelt inderdaad allemaal erg dubbel...aan de ene kant zijn we erg blij, aan de andere kant....zo bang!!! Ik heb ook nog helemaal geen kwaaltjes! Kan niet wachten tot dat gaat beginnen, dan weet ik in elk geval zeker dat t goedzit! Nu moet ik maar aannemen dat t zo is.....

@Bunbums, Sas en Danielle: zoooo gaaf dat we met zn allen kunnen aanschuiven bij Chris, Disi en Noukie!! Nu weer 3 weken wachten voor de echo....Ik mag volgende week dinsdag al! Vind t zo spannend! Wil eerst t hartje zien kloppen...ook wij kunnen het haast nog niet geloven!

@Katalaya; Heeft Dr Cohlen de tp gedaan????? SUPER meid!! Ik heb inmiddels zoveel terugplaatsingen gehad....vorig jaar heeft hij ook mijn tp gedaan waar ik zwanger uit ben geworden, toen heb ik een heeeeeeeeeeleboel tp gehad door andere artsen en deze tp is weer door Dr Cohlen gedaan....je snapt vast wel dat deze meneer bij mij niet meer kapot kan haha! Hoop dat hij bij jou net zo magisch heeft teruggeplaatst als bij mij! Zet em op meid en veel sterkte in de wachtweken! Ik hoop dat je over 2 weekjes bij ons mag neerploffen!

Liefs!!!!!!!!

Geplaatst

Goed nieuws Katalaya! Super dat je ook veel cryo's hebt. Mij is altijd verteld dat cryo's 'luxe' zijn en dat gemiddeld maar 1 op de 5 keer cryo's ontstaan. Hopelijk volg je de andere groene dames! Ik duim voor je!

Dames op naar een goede echo! Spannend!

Hilde, hopelijk volgen wij in 2012.....

Herstel gaat langzaam maar gelukkig wel de goede kant op. Start volgende week weer halve dagen op het werk. Kijk er naar uit, want dat thuis zitten is niet echt wat voor mij.

Heb nog wel een vraag aan iedereen: hebben jullie nog bijzondere dingen gedaan of juist gelaten tijdens de poging of bijv nog extra vitamines oid genomen? Wil me namelijk zo goed mogelijk voorbereiden op de laatste poging.

Geplaatst

Hey meiden...

Wow, wat een groen!!! Super!!!! En Katalaya... voor jou ook een mooie uitslag. Daar zou toch een hele mooie zwangerschap uit moeten kunnen volgen?

Esly, ik heb inderdaad een heel goed gesprek gehad met van Kamp. Hij vroeg ook nog of die operatie en de cyste de reden waren voor gesprek, of dat er andere dingen waren die we nog wilden bespreken. Vond dat toch heel plezierig. Hij was heel rustig en duidelijk. Ik vond het klasse! Hij heeft bij mij 2 keer een terugplaatsing gedaan waar ik zwanger van ben geworden, alleen was de laatste maar van hele korte duur... normaal gesproken zelfs onopgemerkt.

Hoe het hier gaat... Nou eh, een paar dagen overtijd... mega borsten, vaginale schimmelinfectie, helemaal een beetje opgeblazen tot en met mijn voeten toe. Vandaag even naar de huisarts geweest i.v.m. de schimmelinfectie. Gevraagd of de cysten daar de oorzaak van konden zijn. Volgens haar waren die inderdaad de boosdoeners van dit ongemak. Ik geloof dat nu het ongesteld zijn gaat beginnen... Gelukkig: krijg ik mijn eigen lijf weer terug.

Mare, hoop ook dat die groene Zwolle golf nog even verder duurt.... Maar ik merk dat ik een steeds grotere angst krijg dat het bij ons mooie meisje blijft. En natuurlijk ben ik super dankbaar voor haar!!!!

Groetjessssssssssssssssssss

Geplaatst

@hilde, ik hoop dat je snel je oude lijf weer terug krijgt, want dit is ook niet wat! Fijn dat het gesprek met v kamp goed was. Heb hem ook als arts en vind hem prettig. Luchtig en vrolijk waar mogelijk, maar ook serieus waar nodig. een mooie balans!

De angst die jij beschrijft is erg herkenbaar. Wat als de laatste poging niet lukt..... dan zullen we nooit een kindje krijgen... probeer er maar zo min mogelijk aan te denken voor zover dat lukt. Gelukkig heb ik ook nog steeds veel hoop, dat houdt me op de been! Vooral als ik hier lees dat bijna iedereen wel zwanger wordt, dan zou het dus moeten kunnen! Ben alleen soms zo bang dat ik zelfs op dit topic een uitzondering ben...

Geplaatst

Goeiemorregeh allemaal..!

Hier zit ik inmiddels 9 dagen na de punctie (vr 11-11) en 5 dagen na de tp (di15-11).

Sinds gisteren heb ik, (behalve extreme vermoeidheid) last van een rare hoge pijn in in mijn rug. Daar waar mijn middenrif en mijn longen bij elkaar liggen.

Vooral bij inademen voel ik pijnlijke steken. Kortademig dus.

Uiteraard ben ik goed op de hoogte van het risico op overstimulatie, maar ik heb dus geen gewichtstoename, geen opgezwollen buik, geen koorts en ben niet misselijk.

Ik weet dat er hier wat ervaringsdeskundigen zitten, wat raden jullie mij aan? Moet ik even met het ziekenhuis bellen, of valt het wel mee?

Geplaatst

Hoi Katalaya,

Ik weet t ook niet...ben op dit vlak geen ervaringsdeskundigen. Wel weet ik dat ik me na elke tp weer anders heb gevoeld. De laatste keer heb ik aan het einde van dag 2 ongelofelijke buikpijn gehad die ongeveer 2 dagen heeft geduurd....ik heb altijd zoiets van als ik het niet vertrouw gewoon bellen meid, vinden ze helemaal niet erg!

Sterkte meid...ik hoop dat het gauw over is, t lijkt me geen pretje!

Liefs!

Geplaatst

katalaya, vervelend wat jij beschrijft! Kan me voorstellen dat het je onzeker maakt.

Je noemt zelf al een heel aantal dingen die je niet bij jezelf herkent, maar die wel bij overstimulatie horen. Dat waren idd ook de klachten die ik had (muv de koorts). Kortademigheid is echter ook een klacht die er bij hoort. Dit had ik echter alleen toen ik 8 ltr vocht vast hield en mijn longen voor mijn gevoel een beetje in de verdrukking kwamen. De steken herken ik niet.

Ik zou zeker even contact opnemen met het zkh en gewoon het verhaal uitleggen. Ze hebben liever dat je belt en dat het niets blijkt te zijn, dan dat je te laat belt....

Wie weet zijn de klachten heel goed te verklaren en ben je snel gerust gesteld. Ik hoop het voor je!

Hilde, heb je inmiddels weer een beetje vertrouwen in je lijf?

En hoe is het met de zwangere dames? al aan het idee gewend dat jullie zwanger zijn? Esly en bunbums, wanneer hebben jullie de echo? Bij sas en danielle kon ik het in het onderschrift zien.

Chris, is het een beetje vol het houden met werk etc? Jij zou toch nog een uitgebreidere echo ofzo krijgen (of heb ik dat nou verkeerd begrepen?), is die inmiddels al geweest?

Disi, 21 weken al weer, super!

Noekie, hoe is het met jou?

Morgen start ik weer met halve dagen op het werk, heb er veel zin in! Ik merk nog wel (en mijn omgeving overigens ook, sorry) dat ik erg veel hormonen in mijn lijf heb.... hoop dat ze snel verdwijnen. Zal mijn collega's morgen eerst even waarschuwen voor mijn (te) korte lontje ;)

Fijne zondag allemaal!

Geplaatst

hier gaat alles goed, fijn dat het met jou ook weer een stuk beter gaat mare!!

Katalaya ik zou inderdaad gewoon even bellen al is het alleen voor je eigen geruststelling!

Het weekend kan mij niet snel genoeg om gaan :D Maandag de 20 weken echo :D

Geplaatst

@Mare; goed te horen dat je morgen weer halve dagen gaat werken! Misschien handig om een boksbal mee te nemen zodat je je kan afreageren? hihi!

@Disi; ik zag net ook dat jij alweer 21 weken bent.....heb je je 20 weken echo al gehad?

@Noekie; heel veel succes morgen met jou 20 weken echo! Spannend!!!

@De rest van de dames; hoe is het met jullie?

Wij hebben a.s. dinsdag onze eerste echo! Ik vind het echt superspannend en stuiter alle kanten op! Vanochtend was ik weer in slaap gevallen en heb ik gedroomd dat het hartje niet klopte....owww....soms wil je dat dromen werkelijkheid worden, maar deze droom mag bedrog zijn!!!!!!!!!!! Verder voel ik nog steeds niks....en maakt me dat knetteronzeker! Zo van: als het maar goed is...pfff....nog 33 weken te gaan......

Fijne dag vandaag!

Liefs!

Geplaatst

Hey allemaal,

@Katalaya ik zou ook even bellen met het zkh het lijk mij erg vervelend wat jij nu hebt. hopelijk knap je snel weer op!

@mare wat fijn dat je morgen weer aan het werk gaat misschien is zo kneetballetje wat voor je? als je hormomen dat opspelen ga je daar in kneden om rustig te worden:P

stressballetjes heten ze toch?

Ik zou zeggen wekse morgen en succes :)

@noekie morgen de echo spannend! veel plezier :)

Hier verder alles goed... vind het nog wel een beetje onwerkelijk dat ik nu zwanger ben maar wel erg blij. al ben ik ook wel behoorlijk onzeker nog hoor ben zo bang dat het toch mis gaat , kan mij niet snel genoeg dat we de echo krijgen :)

nou fijne zondag allemaal

Geplaatst

Hey zwangere meiden ;-)!

Esly, super, dinsdag kijken! Tuurlijk... heel spannend!!! Nog maar 2 nachtjes slapen!

Mare, lekker dat je weer aan het werk kan!

Katalaya, fijn dat je klachten weg zijn. En merk zelf ook: als ik twijfel vinden ze het daar helemaal niet erg als je belt! En succes met die zware wachtweken!

Hier: nog steeds mega stuiters (lees borsten), vloei vanaf dinsdag... en dat blijft tot op de dag van vandaag helder rood. Ben dus dinsdag ook weer met de pil begonnen.

Was naar de huisarts geweest en die verdenkt dat de klachten van de borsten, vaginale schimmelinfectie en de vertraagde menstruatie met de cysten te maken hebben. Nu mijn borsten maar niet in omvang afnemen en ze ook wat pijnlijk zijn, vooral als iemand of iets er tegen aan stoot, ben ik wel wat bang dat die cysten er op dit moment nog steeds zitten.... Ze hebben nog 2 weken om te vertrekken.... Hoop dat ze het gauw gaan doen.

Groetjessssssssssssss

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden