Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

heey meiden ,

hoe gaat het met jullie?heb al een tijdje niet meer geschreven maar denk wel aan jullie hoor.

@hermien,je bent weer begonnen met spuiten?valt het nog mee of heb je er veel last van?

met mij gaat alles goed,voel me ook wel goed,maar kan niet zo goed over die warmte,gelukkig is het weer iets koeler.

ben vandaag 16 weken en moet vanmiddag weer naar de verloskundige.

voor de rest heel veel succes nog en zal voor jullie duimen

liefs miranda

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Miranda,

16 weken alweer, gaat snel nog even en je zit al op de helft.

En dan krijg je de 20 weken echo, spannend!

Geniet ervan, maar dan met iets fijnere temperaturen, ha ha!

Disi,

Nog even geduld hebben dus, maar voor je het weet kun

je starten.

Succes!

Geplaatst

kom ook nog ff mee geluren hier

hoef dan niet meer naar zwolle maar voel me nog wel een zwollegangster haha

ga nu iedere keer in emmen voor controle, dat is voor ons een stuk dichter bij

Geplaatst

@hermien

het gaat nog steeds op en af met mij

maar met de beeb is alles goed tot nu toe

hebben volgende week de 20 weken echo ben nu 18,6 wk

zie mijn ticker eronder

loop sinds deze week ook bij de fysio ivm mijn bekken ik ben superlenig

wat nu een nadeel is en veel pijn geeft

heb oefeningen gekregen waarvan het een beetje beter moet gaan en mag geen zwaar werk buk of til werk meer doen

lekker he ik werk in de zorg

maar het is volgens mij goed geregeld, krijg er iemand bij op het werk die die dingen voor mij gaat doen

dan doe ik medicijnen delen en lichte mensen helpen enz.

mocht ik dan toch nog meer last krijgen moet ik het aan geven

ben ook nog steeds wel regelmatig misselijk maar hoef niet meer zo vaak over te geven(1 a 2 x p/w)

en heb lage bloeddruk en vitamine tekort

probeer hier mijn voedingspatroon goed op aan te passen heb pillen gekregen en moet regelmatig bloedprikken

begin wel steeds meer te genieten en te beseffen dat we toch echt zwanger zijn

ben al aan het fantaseren en uitzoeken hoe het kamertje moet zijn

hebben al meubeltjes besteld, deze zijn wit dus kan voor allebei

en de kinderwagen die we besteld hebben is een mutsy zilvergrijs

aan de binnenkant afgekleed met felblauw maar vind dat dat ook bij allebei kan

lees dat je weer bent begonnen met de volgende poging, dus flink aan het prikken nu

hoop dat ook voor jullie 3x scheepsrecht mag zijn

wij hebben ook heel lang gedacht dat het niet meer zou worden en dan toch gelukt bij de laatste poging 6 jaar later

had bij de 3ex ook wel direkt een heel goed gevoel, alles zat ook mee

het prikken, de punctie alles zonder pijn

heb tot op de dag van vandaag nog geen drup bloed meer verloren, de laatste keer was in januari voor de poging

toi toi toi

ik hou jullie wel een beetje in de gaten hoor haha

liefs sandra

Geplaatst

@sandra,dus jullie hebben volgende week de 20 weken echo spannend hoor.willen jullie ook weten wat het word?je zit dan alweer op de helft vd zwangerschap,gaat dan best wel snel.

@hermien,heel veel succes met prikken,gaat alles goed?moet je nu vaak naar zwolle toe?

woensdag naar de vk geweest en alles was goed.het hartje hebben we ook gehoord.we hebben 11 aug de 20 weken echo.wij doen die in zwolle.maar wij zijn er nog niet over uit of we het willen weten.

alvast fijn weekend

groetjes miranda

Geplaatst

miranda wij willen het wel weten wat het word laat het dan ook hier wel weten hoor

heb al hele leuke spulletjes gezien voor een jongentje, maar dat komt ook door mijn man die is er van overtuigd dat het een jochie is en kijkt alleen maar naar blauw spul

ik denk zelf steeds meer dat het een meisje is

moet dan nog wel ff goed na denken over het behang en etc. kamer inrichting

ben blij met allebei, ben allang blij dat we eindelijk zwanger mogen zijn en in december ons babytje mogen vast houden

jij dus op 11 augustus spannend

Geplaatst

Sandra,

Zo, dus je zit nog niet helemaal goed in je vel, dat is wel

balen zeg.

Maarja zoals je zegt, je bent zwanger en dan volgende week

de 20 weken echo.

Dat is altijd spannend, maar ook erg mooi om te zien.

En jullie willen dus wel weten wat het wordt, ben erg benieuwd.

Bij ons dacht iedereen dat we een jongen zouden krijgen, maar

dat was dus niet het geval, en we hebben dus een mooie dochter.

En zo te horen is alles goed geregeld op je werk, is ook altijd

prettig om te weten, ben je zelf toch wat geruster.

Ik lees ook dat je een musty hebt gekocht, die hebben wij ook,

bevalt erg goed!

Met mij gaat het heel goed, vandaag de 2e fm gehad, en moet

maandag weer komen.

Ik denk dat ik eind volgende week de punctie heb, maar dat is

nog even afwachten.

Het gaat allemaal iets anders, doe mee aan een onderzoek, maar

het gaat wel een stuk sneller, datis dus niet verkeerd!

Ik hoop dat alles goed is volgende week, en dan als het een

beetje meezit, je er nog lekker van kunt genieten!!

Miranda,

Wat een wonder he', om het hartje te horen!

Binnenkort jij dus ook de 20 weken echo, heb je nog even

tijd om te beslissen of jullie willen weten wat het wordt!

We hoeven niet echt vaak naar zwolle, ben dus maandag

en vandaag geweest en dan as maandag weer.

Hoop dus dan de punctiedatum door te krijgen.........

Ik hoop voor jou ook dat de 20 weken echo, helemaal goed

is, blijft toch altijd spannend!

En ik wens jou nog een hele fijne tijd toe en geniet ervan!

Geplaatst

Bedankt voor jullie antwoorden, maakt voor mij weer een hoop duidelijk.

De Cetrotrail is ook al uitgelegd, ik heb een heel boekwerk gekregen en zat al te denken hoe ik dit kort kon uitleggen. Maar Hermien heeft dat gelukkig al gedaan.

Ook leuk om de succesverhalen uit Zwolle te horen! Gefeliciteerd met jullie zwangerschap.

@ Disi: Ik had om 14.30 uur een afspraak. Dr. C.ohlen deed de terugplaatsing.

Er werd me trouwens verteld dat ik een aantal dagen niet mag tillen en sporten en het rustig aan moet doen om de innesteling te bevorderen. Hoe gaan jullie daar mee om? Ik heb bijvoorbeeld een zoontje van bijna 3 en onbewust til je die toch vaak. Even op de wc, even in bad etc. Ik durf me bijna niet te bewegen uit angst dat ik iets teveel doe. Nog 11 dagen...

Geplaatst

Ik ben dus deze week ook weer begonnen.

Ik heb afgelopen maandag de startecho gehad en ben begonnen

met het spuiten met gonal F.

Vrijdag de 2e echo en dan beginnen met de cetrotide!!

Nu zie ik ook hoe ver jij bent. Ik hoop voor jou op heel veel goede follikels met prachtige eicelen erin. Hoe was je echo vandaag?

Groetjes,

Zomer

Geplaatst

zomer

ik heb me erg aan de regeltjes van het ziekenhuis gehouden misschien wel te

heb helemaal niks gedaan

mijn man baalde er wel van hij mocht alles overnemen haha

kan die vast wennen als ik moet bevallen

lag veel op de bank, ging shoppen of op visite

en natuurlijk lang proberen uitslapen zodat de wachtweken wat sneller voorbij waren

Geplaatst

hoi Hermien,

Hoe gaat het met de follikels? willen er al veel groeien?

vraagje: jij doet mee aan t onderzoek cetrotrail, telt dat ook als poging? of doordat het een onderzoek is niet? (was ff beieuwd)

Succes met het verdere prikken en hopelijk is dan de punctie bijna in zicht.

liefs Naomi

Geplaatst

Meiden bedankt voor jullie belangstelling.

Het ging goed afgelopen vrijdag, er waren ongeveer 10 eicellen

te zien, dus dat ziet er wel goed uit volgens mij!

Morgen de 2e fm en dan hoop ik te horen te krijgen wanneer

ik de punctie zal krijgen, maar dat is nog even afwachten.

En, volgens mij vroeg naomi mij, of dit onderzoek ook een

poging is?

Ja, deze geldt ook als poging, dus het is geen extra kans!

We zullen zien hoe het uitpakt, maar het scheelt wel tijd en

minder prikken.

Ik heb positieve en negatieve verhalen gehoord, maar tot nu

toe gaat het goed.

Morgen maar even weer afwachten!

Joy,

Hoe gaat het met jou meid?

Kun je het al een plekje geven?

Geplaatst

Hoi Hermien, Dat ziet er veel belovend uit! Ik wens je heel veel succes toe in de volgende stappen. Stap voor stap naar je wens, ik hoop het zo dat de wens uitkomt!!! Ik ga je volgen hoor. Af en toe gluur ik hier even mee om het hoekje. Er staan weer wat nieuwe mensen bij. Ik vond het in Zwolle altijd erg fijn, we hebben natuurlijk er ook fijne herinneringen aan omdat onze wens al twee keer is uitgekomen. Daar zijn we heel blij mee. Het plekje geven is nog niet gelukt. Dat we uit het medische systeem zijn heb ik wel geaccepteerd. Een baby, ja, die wens is er wel maar dat het kindje er spontaan zal komen.......aj, ik vrees van niet en hoop op een wonder.....Misschien, misschien?

Maar ik wil wel benadrukken dat we intens blij zijn dat we 2 kinderen hebben gekregen en daar mogen we natuurlijk heel blij mee zijn. Ik hoop dat een ieder dit mag meemaken want dat is toch de hoop als je in een traject zit!!!Allen een warme groet Joy1

Geplaatst

Joy,

Wat ben je toch een schat!

Ik heb bewondering voor je en bedankt voor je belanstelling!

Het gaat goed met me, en doordat ik nu met het onderzoek

mee doe gaat het lekker snel.

Geen pil en minder spuiten, maar nu nog afwachten op het

resultaat....

We zien het wel.

Ik hoop voor jullie dat er nog een wonder mag gebeuren.

Er is er maar een aan wie je dit kan vragen, en ik zal dan

ook m'n handen voor je vouwen.

Meer kan ik helaas niet voor je doen!

Veel liefs Hermien

Geplaatst

Dat ontroerd mij weer!! Dat er een is, jij dus Hermien, die de handen voor mij wil vouwen, waar maak je dat nou mee???? Dit maakt me dag helemaal goed!!! (Beetje rare dag gehad....dus wel heel blij met dit bericht!!!!)

Al zullen er misschien ook weer mensen zijn die dit misschien wel erg eenvoudig vinden en boos en verbitterd afvragen of God hun vergeten is en zich uberhaupt niet met een god bezighouden of zich hier vreselijk aan storen?

Maar Hermien, persoonlijk geloof ik er in. (God dus.) Joy1

Geplaatst

Joy,

Ik denk altijd maar zo, hij heeft het beste met ons voor en

hij zal er wel de juiste redenen voor hebben.

Wij weten niet hoe de toekomst er voor ons uit komt te zien, en hij

wel, dus....

Maar het blijft natuurlijk moeilijk!

Misschien kan hij voor jullie nog een wonder verrichten of anders

je pijn wat verzachten.

Ik denk aan je hoor,

Veel liefs

Geplaatst

Sandra,

Hierbij dus een vette felicitatie en kom nu maar op met

al dat rose, ha ha!

Fijn dat het goed is gegaan!

Ik ben vandaag weer voor een echo geweest en ik heb zaterdag

de punctie!!

Waarschijnlijk dan woensdag de tp, als alles goed is natuurlijk!

Geplaatst

@hermien,heel veel succes met de punctie en de tp,zal voor je duimen en aan je denken hoor.

@sandra,wat super dat de 20 weken echo goed was.lijkt me ook heel spannend moment.en een meisje,had je toch gelijk.

ik moet nog 3 weken wachten ben erg benieuwd,voor ons blijft het een verrassing wat het gaat worden.hoop wel dat alles goed is.

groetjes miranda

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden