Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Gister na mn laatste berichtje hier is ze blijven slapen, gelukkig wel.

Bij de KNO arts, hij denkt dat mn maag lekt en dat er snachts maagzuur mn slokdarm in loopt waardoor ik sochtends moet overgeven.

Hij schreef een medicijn voor maar die mag ik niet slikken als je zwanger bent, dus zijn advies is zolang met mn bovenlichaam wat meer omhoog liggen zodat er geen maagzuur naar mn slokdarm kan gaan.

Moet maar ff kijken hoe we dat gaan oplossen, er moet toch sowieso iets komen in de zin van een verstelbaar bodem

hoe is het gegaan met Jens??

x

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Gast estrhalita
Geplaatst

Je hebt dus reflux. dat heeft Jens ook gehad. het komt veel voor bij baby's. Maar jij bent toch geen baby meer haha

jens is vannacht nog 1 x wakker geworden. Jan naar boven kwam de kamer binnen hij zat in zijn bed en ging meteen liggen en doen alsof hij sliep haha. Echt een dondersteen joh. We lachen er maar om.

Er is flink wat aan het groeien in mijn buik alles is opgezet ben benieuwd zaterdag

Geplaatst

hahaha, jeetjes das wazig, weet niet of dat letterlijk kan reflux bij volwassene.

Kan me nog wel herinneren van Jens ja dat hij reflux had.

Jeetje wat een dondersteen is hij zeg, ja is op zich ook wel grappig.

Als Ilona echt zo ondeuged is, trekt ze er ook zo'n snoetje bij moet ik ook lachen hoor.

Ik hoop zo voor je dat je een mooie score heb zaterdag

En we gaan er natuurlijk vanuit dat je van 3 x is scheepsrecht zwanger wordt maar dat je ook cryo's heb.

Gast estrhalita
Geplaatst

Reflux kan ook bij volwassen hoor. Dus het kan wel

Geplaatst

Ik had vanmorgen bloed, heb gelijk weer test gedaan en die gaf duidelijker positief dan van de week, maar ik ben nu toch heel erg bang dan het fout is.

Geplaatst

Jeetje Renaat, dat is even schrikken! Is het doorgezet of niet?

MIsschien anders het ziekenhuis even bellen voor de zekerheid?

Sterkte meis!

Geplaatst

heb al wel 100 x gecheckt maar niet door gezet in ongesteldheid, maar heb wel echt ongie gevoel, ben ook niet misselijk meer.

Kan wel bellen maar zeggen toch, afwachten.

Geplaatst

Ja dat is ook wel weer zo. Sjezus wat vervelend zeg!

Sterkte! Misschien is het gewoon vals alarm en is er een klein adertje ff geknapt, of hoe je dat ook noemt.

Gast estrhalita
Geplaatst

Renaat het kan van alles zijn en wil niet altijd meteen slecht betekenen. Toen ik zwanger was van mijn miskraam waren en bij de augustus 2010 dames zoveel die de 1ste weken enorm veel bloed verloren. En de test blijft positief aangeven tot dat je het vruchtje hebt verloren, helaas. Ik ga voor je duimen dat het innesteling is, of een adertje. Sterkte meid, gelukkig is maandag Michel weer thuis.

XX

Geplaatst

Ik weet dat het niet perse negatief hoeft te zijn, maar het geeft geen positief gevoel zeg maar.

Het werd steeds minder en nu net was het weer meer.

geen helder rood bloed en het is met vegen ( zit niet in mn onderbroek zeg maar ) sorry voor deze omschrijving, roestig van kleur.

het is afwachten, ik heb er zelf een negatief gevoel bij, ben blij dat Michel maandag weer thuis komt

Gast estrhalita
Geplaatst

Zolang het geen helderrood is kan het geen kwaad. Roestig bruin kan ook oud bloed zijn wat je gewoon verliest. Probeer er vertrouwen in te houden meid, hoe moeilijk het ook is. ik weet er alles van.

Hier gaat het niet zo lekker. Enorme pijn in mijn buik/eierstokken. ben ook benieuwd bij de echo morgen.

Gisteren nog op visite geweest bij een kennis met een dochtertje die 2 april geboren is en dan gaat het toch echt wel kriebelen.

Geplaatst

Het wisselt de hele dag al af van licht roze naar donker bruin, wordt er niet goed van.

Heb ook steeds best wel pijnlijke steken links van het midden laag in mn buik.

Pfff moet het gewoon afwachten ik weet het.

Es, jij heb morgen je fm, spannend hoor.

Zal hard duimen voor mooie goeie eitjes

Gast estrhalita
Geplaatst

Klote he renaat die onzekerheid. Ik had bij die miskraam ook het gevoel dat het niet goed was hoor. En helaas gelijk gekregen. Helaas kun je niks meer doen dan afwachten. Maar zolang het niet doorzet is het nog goed. Bij mij begon het 's morgens met een echte menstruatie en na een paar uur zoals na een bevalling zeg maar. Heel heftig.

ja morgen om 10.15 uur. Jan kan niet meer dus ik moet alleen met de jongens. Gezellig haha. Er groeit wel wat in mijn buik dat is duidelijk te voelen. Ben wel benieuwd hoeveel en hoe groot ze zijn.

Geplaatst

Ik vind het echt spannend voor je, hoe hou je je kids rustig als jij op de tafel ligt??

Ja, die onzekerheid is echt killing.

Gast estrhalita
Geplaatst

Vast in de kinderwagen met een koekje, drinken en een speeltje. Ach die echo is zo gelukt en anders ga ik liedjes zingen. Het is niet de 1ste keer dat ze mee zijn geweest en tot nu toe hebben ze zich goed gedragen. Ze vinden het spannend als het licht uit gaat voor de echo haha.

het lijkt trouwens wel meer ons topic te worden. Diana en Niki moeten een hoop bijlezen nu wij zo druk zijn haha

Geplaatst

hihihi, ja inderdaad, het is al een poosje een 1 op 1 gesprek, zullen wel druk zijn.

ja tuurlijk, "gewoon " in de wagen.

Robbie kan natuurlijk ook nog in de wagen.

Ilona gaat op 3 mei met de echo voor het eerst mee, o nee das niet waar, met de iui was ze ook mee maar toen bleef ze met Michel in de wachtkamer zitten. ( ik lag helemaal alleen in de behandel kamer zwanger te worden )

op 3 mei ga ik alleen met Ilona.

Kan me voorstellen dat je gister de baby van je kennis zag dat het kriebelt, heb ik ook.

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja de kinderwagen gaat nog wel, maar de buggy niet meer. Dus nu ga ik via de gemeente een aangepaste buggy aanvragen. Omdat hij een heupziekte heeft mag hij ook niet lang lopen en staan dus ja een buggy is toch wel handig.

Robbie was er ook bij toen ik zwanger werd gemaakt van jens, jan niet haha. Jan is er geen enkele keer bij geweest haha. Niet bij de IUI en ook niet bij de terugplaatsingen dat brengt blijkbaar geluk haha.

He ik ga lekker tv kijken X factor

heel veel sterkte en laat morgen even weten hoe het gaat. Ik laat ook wel weten hoe de fm ging, maar denk dat het pas later op de dag wordt ivm dat we misschien even naar Duitsland op een neer moeten. Jan wil naar een andere auto kijken. Pffffff mannen en auto's.

Geplaatst

succes morgen, en ik meld morgen hoe het gaat.

ik ben ook x factor aan het kijken.

fijne avond

( ps, gebeurd ivf niet met vers zaad?? )

Gast estrhalita
Geplaatst

Toch nog even online haha.

Jawel tuurlijk met vers zaad. Maar dat is tijdens de punctie en daar is Jan natuurlijk wel altijd bij. Maar bij de tp (die is 3 dagen later) hoeft hij niet bij te zijn. BIj de IUI deden we thuis het potje vullen (klinkt een beetje raar ;)), die bracht ik dan weg en 1,5 uur later de insemenatie en ja daar heb je je man niet bij nodig he.

Wel goed he x factor. Zitten echt een paar hele goede bij. Vind Donnie zo lachen en Jaap is ook een goede zanger.

Nou nogmaals weltrusten en tot morgen

Geplaatst

hahahaha, ik ook nog ff online. o ja tuurlijk de tp is een paar dagen later, en ja dan hoeft de man er niet bij te zijn.

Met de iui vullen we thuis ook het potje, maar Michel gaat wel mee naar het ziekenhuis, maar blijft in de wachtkamer.

Ja, ze zijn echt goed bij x factor.

mijn favo is Mathijs ( lekker ding ook )en Dony natuurlijk wat een schatje en vond Kelvin eigenlijk ook wel leuk., ja jaap was ook goed

ik heb nog niet echt bij 1 iemand zo iets van jaaaaaa doe MOET winnen. wederom succes morgen

X

Geplaatst

Hey Es, hoe was het vandaag bij de fm???? en hebben jullie ook een nieuwe auto????

Vanmorgen was ik schoon, maar nu is het weer bruinachtig. nnet zoals gister dus eigenlijk.

ff over x factor, ben blij dat janna dr uit is, vond dat zo'n stom wijf, die 3 meiden vond ik opzich wel grappig, die hadden er nog niet uit gehoeven van mij.

Gast estrhalita
Geplaatst

He hoi, oke dus het zet niet door. Dat is een heel goed teken. Bruin is en blijft oud bloed.

Hier gaat alles goed. Het zag er allemaal heel goed uit. ongeveer 7 goede eitjes die nu tussen de 12-14 mm waren. Dinsdag weer een fm en dan donderdag de punctie en zondag de tp. Dan mag ik 30 april testen.

En ja de auto is mondeling gekocht. We zijn om 11.30 uur weggegaan en nu 15 min terug ongeveer. Alles moet nog geregeld worden, de financieen, papieren, BMP etc etc. Over 2 a 3 weken rijdt Jan in zijn nieuwe auto. Een Mercedes, mooi grote auto.

Nog 2 dagen en dan is Michel thuis. Lekker gevoel lijkt me dat.

Vond het optreden van matthijs niet zo. Maar ben inderdaad blij dat

janna eruit is. Die door is (van de laatste 3) had van mij ook wel eruit gemogen. En die meiden mochten van mij wel blijven. Maar ja helaas.

Geplaatst

7 goede eitjes dat is best goed toch???? ik vind het goed klinken.

gefeliciteerd met jullie nieuwe auto.

spannend hoor, over een week dus de tp, en dan krijg je er 2 toch???

Mathijs zijn optreden was niet zo heeel goed nee, maar ik vind hem gewoon leuk :-)

Van de 3 die een herkansing hadden mocht van mij die 3 meiden ook door ja.

Maar bij mij stond wel bovenaan janna eruit.

hier de hele dag wisselend licht roze en bruin, weet zolang het geen helder bloed is, het niet erg hoeft te zijn, maar het is toch onzeker.

X

Gast estrhalita
Geplaatst

ja ik heb er altijd rond de 7 die ze goed kunnen zien en dan na de punctie meestal 8-9. En ja we gaan er 2 terug laten plaatsen. Toevallig vandaag erover gehad en als het een 2-ling is is het ook goed haha. Zal super druk worden maar eigenlijk lijkt het me toch wel leuk........ Jan zei:"en ja ik wilde nooit kinderen en dan heb ik er dadelijk 4".

Het is inderdaad heel onzeker. Weet Michel al van het bloedverlies? Klote he dat een echo niet eerder kan en zin heeft.

Jana moest van mij ook weg hoor. Vind haar zo verschrikkelijk eng. Bah.

Geplaatst

Dan zullen er echt wel zeker 2 goeie eitjes tussen zitten en dan moet het goed komen.

of misschien wel 2 -1eiige 2ling, zeg maar nee krijg je er 4 hahahaha, pffff moet je toch niet aan denken.

Nee Michel weet het niet, hij belde gister toevallig toen ik ff op de bank ging liggen met buikpijn, maar als ik het vertel daar kan hij niets mee en hij heeft geen zich op hoe het is, dat is alleen maar erger voor hem, nee vertel het maandag.

ja gelukkig komt hij bijna thuis

ja he Janna was echt brrr raar mens.

meestal halverweg de live shows krijg ik pas een favo en jij??

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden