Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Es dat zou heeerlijk zijn als je nu al niet meer ongi word.

Diana hoe gaat het met Amirah??

Ik sta stijf van de zenuwen zo ongveer , nee dat valt ook wel weer mee maar moet me echt tegenhouden om niet weer te testen maar ja moet toch echt wachten. grrrrrrr

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Gast estrhalita
Geplaatst

Als je weer gaat testen zou ik het zowieso met ochtendurine doen. Ik heb het altijd met ochtendurine gedaan en die van mij was op wd 9 heel licht. Dus bij jou overdag is logisch dat hij licht is he. Morgenochtend vroeg opstaan en de test doen. Wedden dat hij duidelijker en sneller te zien is.

Geplaatst

Ik heb net weer getest en die is echt negatief, denk dat gister toch nog de pregnyl was, ik toch nog wel morgenvroeg testen misschien was de urine niet goed ( was wel heel erg helder ) dus heb nog een heeeeeeel klein beetje hoop dat het toch nog zo is.

Anders weet ik het ook niet meer hoor, ik had deze keer 3 top eitjes als het nu niet gelukt is ,denk ik dat het nooit meer lukt.

Gast estrhalita
Geplaatst

Meid het kan echt niet meer de pegnyl zijn hoor. Dat is echt 100% zeker. De artsen weten niet hoe de innesteling precies werd en daar kunnen ze ook niet bij helpen. Top eitjes zegt helaas niet alles. Het heeft met van alles en niets te maken. Dat is juist het klote ervan. Meid ik hoop op een positieve test morgen voor je.

Geplaatst

Zou het dan betekenen dat ik een structueel innestel probleem heb??? en weet je wat ik nu in mn buik voel en mn schaambeen is gevoelig heb ik alleen als ik zwanger ben zoals vanmiddag heb een gevoel een soort branderige bal gevoel in mn buik.

Ik snap er gewoon echt niets meer van

Al is er morgen een streepje te zien ook al nog licht heb ik nog wel weer hoop.

Morgen wd11

Gast estrhalita
Geplaatst

Medusa jij hebt nog nooit IUI gehad zonder zwanger te zijn dus misschien zijn die dingen die je gevoelt wel normaal bij IUI voor jou en heeft het niks met zwangerschap te maken. Elke zwangerschap voelt anders. Bij Robbie wist ik het 3 dagen van te voren door mijn borsten die waren enorm in 2 dagen tijd. Bij Jens heb ik helemaal geen last van mijn borsten gehad. ...................?

Geplaatst

Maar ik ben niet misselijk meer en heb amper zere borsten, denk dat het misselijk nog na weeen waren van de buikgriep, het is dus echt alleen dat gevoel in mn buik, ik twijffel of die vorige keren ook wel zwanger was, maar aan de andere kant had ik toen nog na 5 dagen ongi een pos.test

Ik vind het allemaal zoooo oneerlijk K, maar ja daar weten jullie natuurlijk ook alles van helaas

Maar ik heb weinig hoop nog

Geplaatst

He bah...dat wil je natuurlijk niet zien zo'n negatieve test!!! Ja, ik zou zeker gewoon met ochtendurine testen. Nou meid, heel veel succes!!!!! Joy1

Geplaatst

Nee hoor, negatief, ik zal zondagnacht of maandag wel ongi worden, en dan moet ik weer aan de pil omdat het niet uitkomt met Michel, ik zie er geen hoop meer in, deze keer had hem echt moeten worden, snap het gewon niet.

Geplaatst

Heb net ff uitegerekend, ik ga dan weer aan de pil en hoop ergens rond 15 januari weer een iui te hebben, maar ik ga volgende week wel bellen voor een gesprek tussendoor, wil wel weten hoe zij er nu instaat en er over denkt

Geplaatst

He verdikkeme Medusa!!!! Ik had er goede hoop voor meis. Jeetje wat balen!!!!

Met Amirah gaat het best aardig. Gisteren wel weer erg onrustig, maar uiteindelijk viel ze toch om 21.30 weer in slaap en is het de hele dag goed gegaan.

Dus het gaat beter, maar nog niet helemaal goed. Ik heb in ieder geval hoop.

oef, hier begint het weer onwijs te sneeuwen, we hebben echt enorme bergen liggen.

Het was zelfs gisteren op het nieuws dat het hier in de kop van N-H zo slecht is :-)

De wegen zijn erg slecht begaanbaar en het is niet meer weg te krijgen lijkt het wel.

Maar ach Jamillah loopt er inmiddels wel doorheen :-)

XXX

Geplaatst

Wat fijn voor jullie dat er toch verbetering is bij Amirah, gaat nu alleen maar beter en je heb zelf ook goed kunnen slapen, dan kan je er ook wat beter tegen.

En dan is het maar goed ook dat Jamillah nu wel door de sneeuw loopt hihihi met zulke bergen bij jullie, bij ons is het ook helemaal wit maar geen bergen en niet zulke sneeuw buien zoals ik op het nieuws zag.

Ik ben eerlijk gezegd mn hele hoop een beetje kwijt nu, ik was zoooo positief over deze poging, 3 top eitjes, het was zelf zooo goed dat ze twijffelde of het wel door kon gaan vanwege kans op meerling, ik geloof er ff niet meer in dat er een brusje komt.

Michel zn zaad is steeds super goed, ik weet het gewoon niet meer, ben mn hele vetrouwen er in kwijt, deze poging ook nu op dit moemnbt moet ik er ook voor het eerst om huilen

Geplaatst

Ow Medusa, wat balen dat je je zo voelt!!!!! Maar ik snap het wel hoor, het is zo frustrerend.

Nou hier blijft het als een idioot sneeuwen. De doorgaande weg achter/naast ons huis is bijna niet te berijden. Auto's gaan stapvoets, en alles op de weg ligt vol met sneeuw.

Denk dat er nu in een uurtje een centimeter of 4 is gevallen. Echt belachelijk.

Vervelende is dat ik nog boodschappen MOET hebben. Zal er dus straks toch door moeten, oef.....

Geplaatst

Kan je je boodschappen niet laten bezorgen??? dan hoef je in ieder egval niet zelf te slepen, wat een verschil in het land he wat weer dan betreft, hier is het lekker wandel weer in de sneeuw zeg maar, gaan we straks ook doen, vanmiddag naar mn vader de kleinkinderen hebben daar wat in de schoen gekregen.

Geplaatst

medusa, krijg je ondersteunende medicijnen? Ik heb tijdens de eerste weken na tp crinone ingebracht, dit wordt o.a. gebruikt in noorwegen als je meerdere vroege miskramen hebt gehad. Succes!!!

Gast estrhalita
Geplaatst

He Medusa wat vervelend zeg. maar je moet de hoop niet verliezen. Ik had na Robbie ook 8x IUI en 2x IVF nodig om zwanger te worden. Je weet soms niet waar aan het ligt. De innesteling kunnen ze nog steeds niet helpen dat moet de natuur doen. En ja die doet wat hij wil. Balen meid maar verlies echt de moet niet. Misschien moet je IVF gaan bespreken?

Hier sneeuwt het ook enorm. Zeker ook in het laatste uurtje 5 cm gevallen. Jan is even op en neer naar Duitsland. Gelukkig is het daar goed en is het echt alleen in de kustgebieden (nog). Wij hebben net 1,5 uur op de speelkamer gespeelt. Daar spelen de jongens zo leuk samen. Vanmiddag gaan we een kerstboom kopen. Maar misschien moet Jan maar even alleen gaan. Voor de rest blijven we maar thuis. Misschien even in de tuin spelen vanmiddag met sneeuwbroek aan.

Ik ben inmiddels ongesteld geworden. Het mag nog geen naam hebben hoor. Ben dus heel benieuwd hoe erg ik het ga worden.

Dames een heel fijn weekend, Diana goed nieuws trouwens dat het al iets beter gaat met Amirah. Medusa sterkte meid.

Geplaatst

@Ursula, dank voor de tip, ik ga het sowieso bespreken met de gyn, ik heb inderdaad geen ondersteunende medicijnen.

Es, ik ga maandag bellen ook voor een gesprek met de gyn, maar vanmiddag gaan Michel en ik het er samen ook over hebben hoe of wij verder hier in staan.

Ik wil namelijk als we voor ivf gaan dat we er ook echt voor gaan dat hij niet halverwege zegt ik ben nu 37,5 bijvoorbeeld ik vind mijzelf te oud, ik wil er voor gaan of niet, niethalf om half, dus vanmiddag ff saampjes een gesprek om op 1 lijn te komen.

Ik voel me vandaag erg huilerig dat is echt voor het eerst.

Hoop dat het voor Jan mee valt de rit, wij gaan van het weekend ook ff de kerstspullen uitzoeken.

Wat leuk dat ze saampjes zo plezier hebben in de speelkamer.

Je ongi zal wel helemaal verdwijnen maar misschien nog 1 of 2 keer een muizebeetje.

Hier sneeuwt het ondertussen ook aardig

Gast estrhalita
Geplaatst

Goed dat jullie vanmiddag erover gaan praten. Je moet er wel beide achterstaan.

Er is hier inmiddels heel veel sneeuw gevallen dat we niet zeker weten of we vandaag wel een kerstboom gaan halen, want ja met dit weer de weg op. Wil vanmiddag nog wel met de jongens even naar buiten als ik het maar 15 min. Even lekker spelen in de sneeuw. Ze hebben beide een skibroek, pyjama eronder (ze hebben hun pyjama namelijk nog aan) en spelen maar.

Ik heb het gevoel alsof ik vreselijk ongesteld moet worden, maar heb nog maar 1 druppel bloed verloren. Raar toch he.

Geplaatst

J dat herken ik wel Es, wel het gevoel dat je ongi moet worden maar gebeurd niets, mijn zus is 1,5 half jaar geleden geholpen aan dr baarmoeder, hebben haar bm wand geschroeid, zij maakt geen bmslijm meer aan en wordt dus niet meer ongi maar ze merkt nog wel elke maand wanneer ze het eigenlijk had moeten worden. Maar volgens mij bij het spiraaltje ging wedr dat allemaal steeds minder

Ja hier sneeuwt het ook aardig door, vanmiddag met de slee naar mn vader, als Ilona wilt blijven zitten en dr wanten aan wilt, van de week absoluut niet dr wanten aan willen, janken janken van de zere handen.

Gast estrhalita
Geplaatst

Eerst wanten aan dan Jas. Is een beetje moeilijk om aan te doen, maar dan trekken ze ze minder snel uit. Bij mij werkt het in ieder geval.

Wij gaan zo voor een kerstboom en daarna misschien even sleeen naar de eendjes, brood geven. maar 2 op een slee gaat niet. Van de week geprobeerd maar omdat de slee een rugsteun heeft is er dan te weinig zit ruimte.

Geplaatst

goeie tip met de wanten, dat ga ik proberen, jammer dat dat niet lukt met zn 2en op de slee is wel erg leuk.

Heb zo juist met Michel gepraat, nou ja gepraat hij heeft erg weinig gezegd.

Hij wil er nog ff over nadenken, heb wel gevraagd of hij er absoluut op terug wil komen, want daar is hij niet goed in zeg maar.

De mogelijkheden zijn eigenlijk of voorlopig doorgaan iui of nog 1 keer iui en dan ivf, maar ik wil alleen door gaan met ivf als we er ook samen echt voor gaan.

Wil hij ook ivf dan zal optie 2 maar voorkeur hebben en ook daar mijn gesprek over gaan met de gyn.

Maar bij Michel speelt zijn leeftijd en erg grote rol, in januari 37 ,maar hij zegt wel dat dat de enige opstakel is.

gaan jullie vandaag dan ook al de kerstboom opzetten???

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden