Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik bedoelde hoe laat gaat ze s'middags naar bed haha.

He effe over dat spiraaltje. Hiuj gaat er waarschijnlijk donderdag uit. Verleden week zaterdag ongesteld geworden nu nog steeds (niet heftig maar wel 3 inlegkruisjes per dag zeg maar) en zo'n enorme pijn in mijn buik elke dag. Dus denk er heel erg over om hem eruit te halen

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden,

ik hou het even kort want het is eigenlijk flessentijd :-)

Maar goed net terug van het CB en Amirah heeft waarschijnlijk een koemelkallergie, ze heeft er in ieder geval alle symptonen van.

We moeten nu aan de dieetvoeding (pepti), en ik mag haar niet meer in bad doen, en haar hele lijf insmeren met bepanthen.

Ze zit namelijk helemaal onder de huidschilfers die nu ook nog eens beginnen te ontsteken.

Ook komen ze van het CB langs vanwege het feit dat het met Amirah niet goed loopt.

Ze was qua lengte goed gegroeid (nu 54 cm) maar gewicht loopt nog achter (4190 gr)

XXX

Gast estrhalita
Geplaatst

Nou Meid hopelijk is het dat en werkt die speciale voeding voor je. wat fijn dat ze ook nog even thuis komen voor je he.

XX

Geplaatst

Inderdaad Es, ik ben zo blij en opgelucht!!!

Ik had het gevoel dat er nu eindelijk eens naar mij geluisterd werd dooor het CB, want ik vermoedde allang een allergie.

Het zit ook zo verschrikkelijk in de familie, dus de kans was groot.

Nu maar hopen dat het werkt!!!!

Geplaatst

Diana, het is natuurlijk niet leuk als ze een allergie heeft, maar aan de andere kant wel fijn dat er "iets "blijkt te zijn en dat ze bij CB luisteren enhopen dat ze er snle van opknapt, en inderdaad netjes dat ze van CB langs komen, erg fijn voor je.

Ilona gaat smiddags half 1 naar bed en haal haar nu om half 3 uit bed, maar al een paar keer voorgekomen dat ze om 2 uur al huilt en uit bed wilt.

Net is dr potje binnengekomen en mevr zat gelijk aan dr broek te trekken moest uit en wilde alleen maar op de blote kont en steeds op het potje, heb hem maar ff weggehaald en over nadneken hoe we dit het beste kunnen aan pakken.

Es, wat raar, heb je de dokter gebeld??? das niet lekker nee misschien zit ie wel niet goed, dat hoor je ook vaak laat je hem overnieuw zetten of helemaal eruit

Geplaatst

Ze heeft haar eerste nieuwe fles om 13.30 gekregen en ze is nog steeds stil!!!!!

Ga haar zo wakker maken voor de volgende fles, en dan maar duimen dat het goed gaat.

Jamillah heeft ook al tijden haar potje en zo af en toe wil ze er op, maar ze doet er niks meer op (in het begon wel eens).

Nu las ik van de week ergens dat je ze er naakt op moet zetten omdat ze dan meer ontspannen.

Ga ik vanavond eens proberen met haar.

Es, wat raar van dat spiraaltje dat je zo'n last hebt. Ik heb het wel eens eerder gehoord, maar vaker hoor je hele goede verhalen.

Ik zat er ook over te denken maar ik durf niet....

Jamillah gaat trouwens nog maar zelden 's middags naar bed en als ze al gaat is dat om half 3 a 3 uur.

Eerder is zo gewoon echt niet moe, en kan ik haar niet op bed krijgen.

's Avonds gaat ze om 19.30 naar boven en dan lezen tandjes poetsen en knuffelen en dan rond 20.00 ligt ze plat.

Ze is dan rond 8.00 weer wakker, dus als ze 's middags niet slaapt is dat wel erg weinig vinden wij....

XXX

Geplaatst

En gaat het nog steeds goed Diana????

Ja dat trainen met het potje, pfff moet er ff over nadenken wat wijsheid is, in ieder geval luierbroekjes dat is makkelijker

Hoe gaat het met je spiraaltje Es???

Geplaatst

Nou het was geen succes gisteren.

Na de fles om 17.00 was het weer brullen tot 23.30 Pffffffffff

Maar het was wel minder intens dan dat het was, de gilletjes waren minder en zo af en toe viel ze toch zo'n half uurtje in slaap.

Dus het is wel wat verbetering.

Gisteren jamillah naakt op het potje met een fles gezet, en ze heeft geplast!!! Jahoe!!!! We hebben er een groot feest van gemaakt, hihihi.

Vanmiddag zei ze dat ze moest poepen dus op het potjes en ze poepte!!! Hartstikke knap en ik ben heel trots.

Nu nog maar vol zien te houden.....

Geplaatst

Super van Jamillah, wat goed zeg en nu inderdaad maar doorzetten.

Jammer dat het na 17.00 uur toch niet goed hing met Amirah maar wel verbetering dus misschien nog wat egduld voor dat de allergische reaktie echt over is.

Ik heb net met mn stomme kop een zwangerschapstest gedaan, ik weet heus wel ik zal niet bij die groep horen die toch zwanger is ondanks ongi en zo, maar ik ben al dagen misselijk dat ik me niet lekker voel en ben verschrikkelijk moe en ondanks dat ik al vanaf vrijdag niet meer ongi ben blijf ik af en toe wat verliezen ( en vrijdag was ook officieel mn laatste ongi dag ) maar natuurlijk is de test negatief en ben dan toch terleurgetseld stom he. echt voel me zo stom nu blegh

Geplaatst

Ja het voelt wel stom vooral omdat ik wel terleugesteld was terwijl ik eigenlijk beter wist.

Hoe gaat het met jou zelf Diana?? gaat dat al beter?? ben je al bij een therapeut geweest???

Geplaatst

Nou medusa, ik kan het mij echt wel voorstellen hoor.

Het gaat met mij redelijk. Ben wat rustiger maar het blijft moeilijk.

Gelukkig dat we nu weten wat er met Amirah aan de hand is, want dat geeft rust.

XXX

Gast estrhalita
Geplaatst

He medusa had ik ook gedaan denk ik hoor. Je blijft toch op alle manieren hoop houden.

Diana wat fijn dat het iets beter gaat met Amirah. HOpelijk werkt het snel helemaal.

hier nog steeds ongesteld en elke dag enorme buikkrampen. Morgen ochtend om 9.20 uur een afspraak met de ha. Want ik ben nu 2 weken ongesteld en elke dag word ik weer opnieuw ongesteld zeg maar. 's morgens enorme buikkrampen en dan ga ik weer bloeden. Echt enorme buikkrampen. En als het aan mij ligt verwijderd hij hem morgen.

Geplaatst

Hallo Allemaal. Bah Es., Dat is idd. geen pretje, toestand zeg. Ik ben benieuwd wat de ha. morgen zegt. Succes, doet dat trouwens zeer dat verwijderen?????

Wat zielig voor Amerah zeg, pijn is niets he? Je staat dan zo hulpeloos en hopeloos erbij....En vermoeiend voor allen. Slechte start meis. Heel veel sterkte. Dat spul dat jij, Amirah.... nu krijgt, ken ik niet eigenlijk. Is er ook sojamelk voor die kleintjes? Geitenmelk? Of bestaat dat spul uit deze ingredienten?

Van ide zwangerschapstest snap ik alles hoor! Had ik ook gedaan, misschien tegen beter weten in maar uh...soms heb je toch bevestiging nodig?

Hier alles verder oke. Ben wat minder hier te vinden, ben druk met school, kerst, ed. groeten! Joy1

ps. Dat blote konten gedoe hoort er echt even bij hoor! Het is nieuw! Gaat vanzelf weer over. Een broekje is idd. voorlopig even heeel handig! Heel knap die zinnelijkheidsverhalen. Alles van zoonlief komt me weer boven. Eeen poepje is bijzonder want daar wachten ze naar verhouding lang mee!

Geplaatst

Hoi Joy,

Fijn om weer wat te horen!

Wat betreft de voeding van Amirah, dacht ik ook meteen aan soya of geitenmelk, maar helaas....

De eiwitten van geitenmelk zijn voor het lichaam vrijwel identiek aan die van koeienmelk, dus geeft ook een allergische reactie.

Soya mag nog niet omdat de darmen nog niet volgroeid zijn en er dan grote kans is dat ze ook allergisch zal worden voor soya, en dan mag ze later echt bijna niks meer eten, omdat soya toch de grote vervanger is van de koemelk.

De voeding die ze nu krijgt daarvan zijn de koemelkeiwitten heel klein "verknipt" waardoor het lichaam het niet als zodanig herkend en er geen reactie op komt.

XXX

P.s., Jamillah heeft vandaag weer 2 keer op het potje gepoept, maar helaas niet geplast....

Geplaatst

Joy1, je bent lekker druk bezig.... wat zijn de plannen voor de feestdagen??

Diana, wat goed zeg van Jamillah.

Ilona wil alleen maar in dr blote kont en roept de hele tijd plas plas omdat ze naar de wc wilt, niet omdat ze hoeft te plassen, potje wil mevr. ook niet ze wil op de grote mensen wc. Ben zelf erg benieuwd hoe dit gaat onwtikkelen.

Es, hoe was het bij de HA vandaag, is je spiraaltje eruit???

Gast estrhalita
Geplaatst

De ha vond het een beetje raar dat ik met mijn verhaal kwam, want ja wat wilde ik eigenlijk. HIj heeft gekeken en het spiraaltje zat goed. En hij zag ook geen bloed. Dus vandaag (nog) geen bloed en geen pijn in mijn buik. IK heb besloten het nog even te laten zitten en nog 1 menstruatie af te wachten. Rond nieuwjaarsdag staat dat gepland dus dan zien we wel. Ben ik dan weer zo lang ongesteld met veel pijn in mijn biuk dan gaat hij eruit en komt er niks voor terug.

Ik meot Robbie halen dus komen vanavond of morgen even terug. Hier ook druk met school en kerst. Vandaag kerstlunch op school en morgen kersttoneelstuk, dus veel op school te vinden. Het regent hier trouwens enorm, bah want ikm oet zo boodschappen doen met Robbie. Heb toch liever sneeuw hoor.

X

Geplaatst

Hm ja Es, maar ff afwachten hoe je volgende ongi gaat, ik weet dat het bij mij een paar maanden duurde voordat ik "blij " was met het spiraaltje en het goed voelde ( figuurlijk dan he goed voelen )

Ilona heeft hier vanmiddag de boel weer helemaal ondergespuugd klein wit aapje is het nu weer.

Hier ook dikke natte sneeuw en regen steeds erg natte bende, ik heb ook liever de sneeuw en dan overdag net onder vriespunt.

Ik ben wel druk met kerst maar echt volgende week pas, mijn schoonfamillie komt 2e kerstdag en dan kook ik indonesisch, dus de dagen voor de kerst druk met voorbereiden.

Speelt Robbie ook in het toneelstuk???

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja robbie zit ook in het toneelstuk, alle klassen. Dus super spannend natuurlijk. de foto en videocamera staan al klaar hoor.

Geplaatst

Dat is inderdaad erg leuk, ben benieuwd hoe Robbie het vind.

Nou Ilona heeft nog 2 keer de hele kamer ondergespuugd arm meisje.

Hier is de natte sneeuw en regen over gegaan in gewone sneeuw en is blijven liggen.

Gast estrhalita
Geplaatst

Ze is wel vaak ziek he? Zielig man.

Hier is ook de natte sneeuw overgegaan in sneeuw die blijft liggen.

Geplaatst

Ja volgens mij is dit de 6e keer dit jaar dat ze spuugt/buikgriep heeft, ik ga er ierder keer vanuit dat het buikgriep is ,dus gemiddeld elke 9 weken, ja het is heel erg zielig.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden