Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Gast estrhalita
Geplaatst

Sorry daar ben ik weer. Ik ben dit weekend op cursus geweest (fotografie, mijn nieuwe hobby haha) dus even weinig online geweest.

Hoe is het met je Medusa? Morgen weer een echo?

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Was de cursus leuk???

Ben je alweer bij logopedie geweest?? ik moet volgende week maandag met Ilona naar cb, morgenochtend met haar naar de ha, misschien blaasontsteking of infectie, weet niet heb niet duidelijke aanwijzing maar ze trekt contstant aan dr kruis van dr broek en paas x moest ze huilen met plassen.

Morgen gesprek met de vk en morgen middag naar de gyn, laat het uiteraard weten

het heet trouwens urethra klepjes wat hij heeft, moet je maar eens opzoeken als je wilt.

Geplaatst

Medusa, ik heb het even opgezocht. Het klinkt wel heftig als het zo lees allemaal.

Ben benieuwd hoe het bij de VK en gyn is gegaan.

Es, hoe was je cursus? Is het moeilijk?

Groetjesssssssssssss

Gast estrhalita
Geplaatst

Cursus was heel leuk. Macrofoto's gaan goed, heel goed, maar foto's maken van bewegende objecten (waaronder dus kinderen ) is niet zo makkelijk helaas. Maar veel oefenen zeg maar.

Ja Medusa ik heb het ook even gelezen. Heftig hoor. Hoe was het vandaag bij de gyn? En met Ilona bij de dokter?

Jens is nu 1x echt naar de logo geweest. Thuis moesten we woordjes oefenen en deze woordjes kende hij al binnen 1 dag dus ja het gaat goed haha. Ik moet zeggen dat hij momenteel weer erg aan het praten is. Hij kan het hele liedje Zie ginds komt de stoomboot zingen. Kijk maar eens op mijn facebook daar staat het filmpje.

Geplaatst

Sorry late reaktie, ik dacht dat ik al gereageerd had.

De gyn kon moeilijk meer vertellen, het hangt ervan af hoe erg de verstopping is of wordt wat ze niet kunnen zeggen en hoe groot de druk dan op zn niertjes wordt en wat er dan wel of niet beschadigd raakt is pas na zn geboorte zichtbaar, hij kan nu nog plaasen maar over paar weken misschien niet meer, maar dat is ook afwcahten en dan zal het vruchtwater sterk verminderen, maar het is niet te voorspellen of dat dat gebeurd.

IK krijg wel een geplande ks.

Met Ilona goe,d geen blaasontsteking of infectie, het is wat rauw tussen dr beentjes en smeer dat goed in en hopelijk trekt dat snel weg en is dat de oorzaak.

Wat goed van Jens dat hij wel zo snel op de woordjes reaheert en opneemt.

Gast estrhalita
Geplaatst

Sorry voor mijn late reactie, maar heb wat dingetjes aan mijn hoofd.

Wat een onzekerheid zeg voor jullie bah. Het is dus echt afwachten meer kun je niet doen. Sterkte hoor heel moeilijk

Kom gauw online hoor denk morgenavond of zondagmorgen xx

Gast estrhalita
Geplaatst

Zo daar ben ik weer even.

Wij zijn de hele week al druk in de ban van Sinterklaas. het leeft echt hier. Woensdag naar de pietenkapper geweest, vrijdag naar de musical karel Kok en het geheim van Sinterklaas, gisteren naar de intocht van Sinterklaas hier in de wijk. Dus we hebben het weer even gehad.

met de logopedie zei ze vooral dat als je kind 2 woordjes achter elkaar zegt zoals bijvoorbeeld Jens eten, dat je het zinnetje dan herhaalt met Jens wilt (of gaat) eten. Zodat ze steeds horen hoe het in 3/4/5 woorden moet zijn. Dat blijkt snel te werken. Misschien een tippie voor jullie haha. Je moet er een 2de natuur van maken zeg maar. Normaal zeg ik altijd ja en nee tegen Jens en nu herhaal ik eerst de zin in hoe hij moet wezen.

zag op facebook dat Diana die pony heeft gekocht. Diana mocht je meelezen ik ben heel benieuwd? Waar staat hij, moeten jullie hem elke dag verzorgen, rijdt ze er ook al op dus met andere woorden vertel vertel.

medusa is Mies al weer thuis? Ik vind het echt zo klote voor jullie. En vooral die onzekerheid. je moet echt wachten tot na de bevalling om te zien hoe ernstig het is. Maar hopelijk valt het gewoon allemaal mee. En kan het geen kwaad dat als hij dadelijk in je buik al niet meer kan plassen???

Wel fijn dat je een geplande keizersnede krijgt. dan weet je wel wanneer je kindje geboren wordt en ook makkelijk met oppas regelen voor Ilona toch.

Woensdag hebben we feest, dan wordt Jens 3 jaar. Helaas heel veel afmeldingen voor zijn feestje dus zijn we maar met een klein clubje. Ook gezellig toch.

Geplaatst

Hey meiden,

Sorry dat ik weer zo weinig schrijf!!!

Medusa, wat vreselijk die onzekerheid. Het is dus echt wel heel spannend als de kleine man word geboren.

Ben je blij dat je een geplande KS krijgt? Of had je dat liever anders gezien?

Es, wij zijn ook erg in de sintsfeer hoor! Ik vind het zo verschrikkelijk leuk, en jamillah gelukkig ook.

Zondagmiddag vieren we pakjesavond bij mijn broer en hun kids en opa en oma, word vast super leuk.

We hebben inderdaad de pony gekocht, ze heet Jacquelien, is een 17 jarige kroonmerrie (dus goede papieren), en ze is 80 cm "groot".

Jamillah is er super blij mee! We proberen elke dag heen te gaan, en dan gaan we lekker knuffelen, borstelen en een beetje rijden.

Ze is voor zover we weten niet beleerd (dus gewend aan een zadel en/of ruiter) maar jamillah kan er met gemak op gaan zitten want dat vind ze prima.

Ze staat gewoon nog bij de vorige eigenaar op land. Hij heeft er nog 1 shetlander staan en een welshpony, die door zijn buurmeisje gereden word.

Hij voert ze dus ook elke dag (indien nodig), dus we hoeven niet elke dag heen. Ze staat ook niet op stal, maar alleen op het land dus stal mesten enzo is ook allemaal niet nodig.

De vorige eigenaar had ook nog een westernzadeltje en hoofdstel liggen, en die mogen we gewoon gebruiken, dus wat dat betreft geen kosten. Ook de hoefsmid en ontworming regelt hij (en betaald hij).

We hoeven dus alleen de dierenarts betalen indien nodig en het stallingsgeld (30 per maand).

Dus qua kosten hoefde we het zeker niet te laten. We hebben het getroffen.

Ik zal binnenkort wat foto's neerzetten.

Nou meiden, tot snel weer!

XXX

Geplaatst

Ik had dus een heel verhaal getypt en met opslaan werd er ineens ge up date, dus alles weg.

Leuk dat bij jullie sinterklaas zo leeft, een pietenkapper Es??? hebben ze nu allebei zwarte krullen??

Hoe gaat het trouwens met het huis??? en de grond die jullie gekocht hebben??

Ja, ze weten pas echt hoe of wat na zn geboorte, ze houden wel in de gaten hoeveel vruchtwater hij heeft, voor als hij niet meer kan plassen, en of zn niertjes en blaas niet groter worden, gebeurd dat wel dan wordt er gekeken in welke mate en dan welke maatregelen genomen worden.

Er worden wel vaak kindjes rond 33 weken al hierdoor geboren.

Ik vind het niet erg een ks, dan weten we zeker dat Mies thuis is

En als het er niet zo goed uitziet met hem dan is zn geboorte snel en kan er daarna sneller gehandeld worden.

Jammer dat er veel afgezegd wordt voor Jens zn verjaardag, maar het zal echt wel een leuke verjaardag worden.

Leuk hoor Diana, een ponytje, het scheelt inderdaad dat jullie niet hoeven te voeren enzo, en staat er helemaal geen stal???

Jamillah super blij zeker???

Geplaatst

Er zijn wel 2 stallen, maar shetlanders hoeven niet op stal en kunnen weer of geen weer op het land blijven, is zelfs ook beter voor ze.

Maar in nood kunnen ze dus wel naar binnen.

Ja ik kan mij voorstellen dat de KS wel handig is in deze situatie. Je hebt het ook al een keer gehad dus je weet wat je te wachten staat.

Al vond ik de tweede keer heftiger dan de eerste, maar dat was denk ik ook omdat het de eerste keer wel met weeën e.d. begon, dan ben je in de bevallingssfeer, en dat "mis" je nu wel. Maar in jullie geval ligt het wel wat anders denk ik.

Geplaatst

Ja ik vond het raar om naar het ziekenhuis te gaan en een paar uur later heb je een baby. Denk dat het mentaal zwaarder is. Maar misschien lag dat gewoon aan mij hoor!

Ja shetjes zijn erg leuk he?! Jamillah is er zo dol op! Ze knuffelt aan 1 stuk door.

Geplaatst

wat leuk zeg dat ze er zo dol op is, heb je foto???

ja, kan me voorstellen dat het zo voelt, ze zeggen niet voor niets dat je de bevalling mentaal nodig heb.

Gast estrhalita
Geplaatst

Zo daar ben ik weer. Zaterdagavond ben ik zo ziek geweest. Enorm koud, terwijl ik 3 lagen kleding aan had en 2 dekens had. Enorme pijn in mijn buik. Zondag was het gelukkig over, maar vanaf vanmorgen buikgriep. Gelukkig hou ik mijn avondeten nu wel binnen dus denk dat het ergste is geweest, al rommelen mijn darmen nog wel.

Ilona dus ook naar de logopedie. jens vindt het enorm gaaf hoor naar de logopediste.

Vandaag mocht Jens zijn verjaardag vieren op de psz en de gym. Nou hij loopt de hele dag mijn zijn verjaardagsmuts op en zegt de hele dag dat hij jarig is haha. Zal wat worden woensdag.

Ik hou het even kort, ga lekker op de bank liggen en hopelijk voel ik mij morgen weer beter. Moet met de 2 mannen naar de oogarts en Jens met afzwemmen voor de peuterzwemmen

Geplaatst

Jeetje Es, daar zit je niet op te wachten vlak voor Jens zn verjaardag.

Beterschap. uhhhh welke datum is jens ook alweer jarig???

Je onderschrift heb je niet meer, weet het niet precies meer

Ja, ach zien wel hoe het gaat bij de logopediste, het zal wel goed komen met dr en hopelijk voor dat ze naar school gaat.

Gast estrhalita
Geplaatst

Moest onderschrift weg halen van mij msn omdat als hè googled kOn je zo alle berichten lezen. Jens is de 30ste jarig

Ach en in 1 jaar leren ze een hoop hoor. Ben benieuwd of de werkwijze hetzelfde is?

Gast estrhalita
Geplaatst

Nou Jens is geslaagd voor zijn puppie 2 diploma hoor. Zal vanavond wat foto's hier plaatsen anders :)

Geplaatst

Gefeliciteerd met Jens!!!!

Hartstikke knap zeg!

Medusa, hoe gaat het met jou?

Wij zijn vandaag met de meiden naar het cb geweest, alles was goed.

Ze liggen prima op schema.

Amirah is nu 78 cm en bijna 10 kilo, en jamillah is 98 cm en 16 kilo.

De ontwikkeling is ook helemaal goed bij alletwee.

Alleen Jamillah loopt inderdaad erg op voor, we moesten haar blijven uitdagen, omdat ze zich zo snel verveelt.

Hier nog even een foto van onze pony:

[ATTACH=CONFIG]2982[/ATTACH]

Groetjessssssssssssss

Geplaatst

Gefeliciteerd met Jens!!!! fijne verjaardag vandaag.

Wat krijgt hij voor zn verjaardag???

Wat een leuk ponytje Diana, zijn erg schattig van de kleintjes.

Wat goed dat ze goed ontwikkelen.

Ilona was 99 cm en 16 kilo, kwa lengte en gewicht net boven het gemidelde, maar ze blijft vrij constant in het midden van de curve hangen.

Maar de arts zei omdat ze iets boven het gemiddelde zit met gewicht dat ze stevig is, vind ik helemaal niet, maar ze zit ook met lengte net boven gemiddelde dan klopt het toch weer??

Geplaatst

Gefeliciteerd met Jens!!!!!!!

Medusa, jamillah liep iets onder het gemiddelde met haar lengte en gewicht inderdaad wat erboven, maar dat was geen enkel probleem volgens onze CB.

Vind jamillah ook niet dik of stevig, gewoon gezond.

Amirah ligt op bed, en als ze wakker is gaan we maar lekker iets buiten doen. Dus of naar de pony of lekker in het bos wandelen met de hond.

Word een lekker dagje!

Geplaatst

Het is heerlijk weer, lekker om ff naar buiten te gaan.

Hoe gaat het met Amirah trouwens??? wil ze al zitten of staan en zo???

Is het ver lopen naar de pony of lekker dicht bij???

Ik vind Ilona ook gewoon gezond.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden