Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja diana, het is erg rot als de keus niet meer zwanger worden van iets anders afhangt en niet jullie keus is, maar inderdaad gezondheid gaat voor.

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Gast estrhalita
Geplaatst

Hè hier alles goed. Mijn laptop is kapot dus heb alleen mijn mobiel en dat is toch niet alles hoor. Dit weekend mijn opa van 91 te logeren gehad hen dus mOe nu. Jij dinsdag de pretecho toch? Spannend hè wat denk je zelf wat het wordt????

Geplaatst

Zo je opa te logeren, was het wel leuk??

Ben zooooo mee bezig met de echo, ben super benieuwd, de ene x denk ik heel sterk jongen en dan weer meisje, maar over het algemeen denk ik een meisje.

Maar zou met beide even blij zijn, heb geen voorkeur zeg maar

Gast estrhalita
Geplaatst

Heel spannend morgen hoe laat moet je?

Mijn opa woont in Zaandam, helemaal alleen zonder enige familie. Dus met alle nichtjes hebben we zo'n schema wanneer we naar hem toe gaan en nu hebben wij hem hier naar toe gehaald. Is leuker voor hem een heel weekend ipv 1 dag.

Vandaag met de jongens, alleen naar de Efteling geweest. We hebben do genoten en het is do goed gegaan. Wij hebben herfstvakantie dus kijken wat we nog meer kunnen doen van de week

Hoor je morgen ven ook wel nieuwsgierig hoor. Ik denk een jongen

Geplaatst

laat uiteraard vanmiddag weten hier.

ik heb heel sterk het gevoel een meisje, zal wel ff moeten omschakelen als het een jongetje is, waar ik niet minde rblij om zal zijn hoor :-)

wat leuk voor jullie opa dat jullie dat doen.

nog 3 daagjes is Amirah jarig, jeetje meid wat snel gegaan.

Gast estrhalita
Geplaatst

Yeah en wat heb ik gewonnen ????? Zei het toch. Super man,zo leuk een jongen

Geplaatst

Hallo girlies, hoe is het met jullie allemaal? Wat leuk te zien dat jullie nog steeds in dit forum heerlijk aan het kletsen zijn. :-) En wat gaaf Medusa dat je weer zwanger bent! Geweldig, en een jongetje!! Wat super gaaf. Ik ben heel benieuwd hoe het met jullie allemaal gaat. Hier gaat het goed maar nog steeds heel druk. Charlotte is een heerlijke puber van inmiddels alweer bijna drie, maar dat kennen jullie vast! :-) En Florence is bijna 1 jaar en wordt al echt een mensje ipv een baby heerlijk kind, lacht de hele dag, is de hele dag in de weer en geluiden aan het produceren. Verder nog bezig met studie en verbouwing en werk. Verbouwing wordt interessant, bijna 1e etage af en dan krijgen we zowaar een normale woonkamer, keuken en eetkamer. Kunnen we op de 2e etage gaan slapen en verder met het afmaken van de rest van het huis. Maar dan wordt het eindelijk wel wat leefbaarder.

Verder nog spannend nieuws. Nog geen idee waar het heen gaat maar het volgende. Merkte dat ik kindjes net zoals jullie toch wel geweldig vind. Maar ik dacht na lieve Florence zo is het goed, niet nog meer risico lopen. Maar het bleef een beetje knagen..... Afijn, afgelopen maand dachten we toch maar eens kijken waar het schip strand. Maar 8 dagen geleden werd ik ongesteld, helaas dus niets. Maar bleef wel last van mijn buik houden. Geen bloeding meer intussen, leek wel echt op een normale ongesteldheid. Maar omdat ik rare darmen bleef houden, toch maar een testje gedaan. Afijn, Predictor positief. Daarna Clearblue gedaan, negatief. En nu weet ik het niet meer.... waaaaaaaaaaaaaaaaaaah.... Spannend. Hub is nu testen kopen, maar ik snap het allemaal niet meer zo.... Rare buik wel nog steeds, maar niet echt gevoelige borsten ofzo. Spannend!

Maar ook heel benieuwd naar jullie allemaal. Ik hoor graag hoe het met iedereen gaat. Dikke knuf, niki

Geplaatst

Niki, oh......dat lijkt me toch spannend zeg! Kan alle kanten opgaan dus. Succes met wachten!!!!

Een jongetje, nou meid, dat is een leuke verassing niet waar? Hier alles verder goed. Nog geen vakantie maar...volgende week! joy1

Geplaatst

Niki, leuk weer van je te horen en wat knap nog steeds in verbouwen en studeren.

Hopelijk is het toch positief, zou erg mooi zijn.

Ja het heeft ff geduurd maar we zijn toch weer zwanger en inderdaad een jongetje, ben erg blij, ook al moet ik met mn verstand ff omschakelen van meisje naar jongetje.

Hoopvol dank je wel :-)

Joy1 volgende week pas vakantie??? wij hier al, vanmiddag komt mn nichtje met Ilona spelen.

Geplaatst

Hier ook vakantie! Jamillah mist de peuterschool wel heel erg hoor, wat dat betreft blij als ze maandag weer heen mag.

Geweldig hoor medusa om een jongetje te krijgen. Zoals es al zei, van beide 1, helemaal leuk!

Niki, ben benieuwd hoe jou testen gaan, succes!

Joy1, hoe gaat het met jou? En met de kids?

Hier helaas zondag weer een terugval gehad met mijn ITP. Kreeg de hele dag neusbloedingen die niet stopte, dus 's avonds toch maar de HA-post gebeld en moest meteen komen, vanaf daar weer door naar de EHBO, en nu weer een kuurtje prednison.

Dit keer gelukkig niet ziek ervan maar juist hyperactief, hihihi! Opzich wel heel handig met de aankomende verjaardag van Amirah, maar voor mijn bekkenpijn weer lastiger. Al verdoofd dat ook door de prednison, en dat is dan ook wel weer heel fijn.

Nou morgen is hier dus de grote dag voor amirah, al doen we er niks aan hoor.

Ze krijgt oorbellen voor haar verjaardag dus die gaan we morgen laten prikken (arm kindje, hihihi) en dan vieren we het zondag verder met de familie en vrienden.

Nou meiden een fijne dag nog, ik ga weer verder met hyperen :laughing9:

Geplaatst

Jeetje Diana, blijft dat altijd zo, dat je maar zo van die bloedneuzen kan krijgen??? heftig hoor ook als je steeds aan de prednison moet.

Ja erg leuk van alle 2 wat, begin al wel aan jongens dingetjes te denken.

Geplaatst

Pff Diana wat naar dat je dat hebt. Ik hoop dat je snel weer wat stabieler wordt met deze irritante ziekte. Jeetje wat leuk op de peuterschool.... Ik wist helemaal niet dat dat bestond. Ben ik dan blond?

Ik durf ff niet meer te testen. Ga morgen denk ik KV testen halen en dan weer eens kijken. Blijft een raar gedoe 1 wel, 2 niet inmiddels.... Misschien was mijn laatste menstruatie wel een miskraampje? Geen idee. Mysterieus gedoe ook dat kinderen krijgen. Helemaal niet meer van deze tijd! Hihi. Gewoon een lampje op je voorhoofd, groen ja zwanger, rood nee niet zwanger. Althans lijkt me ook wel onhandig weer. Ik waacht maar af.... Ben ik ook heel goed in geduld hebben, not!!!! !!!! :-)

Geplaatst

knap dat je niet meer getest heb Niki, maar ook zenuwslopend.

Peuterspeelzaal ken je toch wel, Ilona zit er ook op, heeft nu ook vakantie, maar Ilona is nog niet zo mondig als Jamillah

Morgen grote dag dan wordt Amirah alweer 1 jaar, leuk oorbelletjes.

Geplaatst

Nou die oorbellen morgen gaan het niet worden, de arme meid is ziek aan het worden.

Ze is al 2 nachten aan het spoken en vanavond heeft ze heel flink lopen overgeven.

Word dus eerder een dagje rust morgen voor haar. Gelukkig vieren we het zondag pas!

Die bloedneuzen is 1 van de bijverschijnselen. Op het moment dat mijn bloedplaatjes laag zijn stolt mijn bloed niet meer, dus bij het minste begin ik dan te bloeden en dat stopt bijna niet meer, heel irritant, aan de andere kant weet ik dan wel weer dat het foute boel is, dus ook wel weer handig.

Bloedneuzen en wondjes die bloeden kunnen weinig kwaad gelukkig. Het zal gevaarlijk worden bij een heftige bloeding, dus als ik flink val of een ongeluk zou krijgen.

Moet nu ook altijd een kaartje op zak houden waarop staat dat ik deze ziekte heb, en ik mag dus absoluut nooit bloedverdunners hebben of bepaalde pijnstillers. Best raar eigenlijk!

Nu heb ik vandaag mijn laatste prednison gehad, dus ik hoop dat het nu even goed zal gaan!

Morgen onze meid 1, pfffff, raar idee hoor!

Liefs

Geplaatst

GEFELICITEERD met Amirah, he wat sneu dat ze nu ziek is, maar gelukkig "weet " ze niet dat ze jarig is en vieren jullie het zondag.

Vind het allemaal wel heftig van je ziekte.

Gast estrhalita
Geplaatst

He meiden daar ben ik weer. Eindelijk heb ik weer een laptop.

Ik download toch altijd films en series. Nou blijkbaar had ik een virus meegenomen en die had heel mijn harde schrijf opgegeten. Met als gevolg dat ik dus alles kwijt ben (lees foto's van de jongens huil huil huil)

Gelukkig had ik 24 juli nog een backup gemaakt en had ik veel foto's op de sites van de jongens staan, maar toch. Nu maar elke week een backup maken en Jan gaat kijken naar een oude laptop (computer) waar we alleen op kunnen downloaden zodat onze laptops alleen voor mail etc gebruikt worden.

Maar ik ben er weer.

Niki wat leuk om wat van je te horen. Weinig veranderd bij jullie dus. En voor een 3de kindje, spannend hoor. Ik denk dat je een vervroegde miskraam heb waar je normaal niet achter komt omdat je ongesteld wordt. Maar omdat je een test hebt gedaan dat je wel HCG ziet. Medusa heeft dit helaas ook een paar keer gehad. Ik hoop voor jullie dat het nog mag lukken een 3de en ik hoop dat we je wat vaker gaan horen.

Diana gefeliciteerd met Amirah. 1 jaar al weer, wat gaat de tijd toch snel. Sneu dat ze ziek is, maar gelukkig vieren jullie het zondag pas en de gaatjes kunnen ook morgen of zaterdag toch. Leuk hoor kleine oorbelletjes bij een meisje. En echt klote die ziekte. Vooral dat bloeden bah.

Medusa al gewend aan een jongen, voor Mies heel leuk echt. Voor jullie wel wat duurder he, omdat je nu alles nieuw moet kopen. Helaas heb ik alle babykleren al weggedaan anders had je ze zo mogen hebben. Ik vind het echt leuk hoor 2 jongens. Had graag een meisje erbij gehad, maar ja. Jongens zijn wel stoer, lekker stoeien etc. En ik denk 1 van beide is helemaal top. Als je tips wilt haha dan hoor ik het wel.

Nou hier is het dus ook herfstvakantie van school en de PSZ (peuterspeelzaal). Heb niet het idee dat de jongens het missen, maar misschien is dat ook omdat ik altijd veel onderneem met de boys. Afgelopen maandag de vuurdoop gehad. Ik ben ALLEEN met de boys naar de Efteling geweest. t/m 3 jaar is gratis en bij de Hema kon je een kaartje kopen voor 25 Euro ipv 32 Euro. Robbie doe ik altijd nog gratis naar binnen (shame on me he) maar ja die zit toch in een buggy dus dat zien ze vaak niet. Was dus een "goedkoop" uitje. Ik was best wel bang hoor alleen, maar het ging echt super. Robbie vond het helemaal niet erg om in de buggy te zitten en Jens stond lekker op het buggyboard. We hebben echt alles gedaan wat ik wilde doen en sommige dingen nog wel dubbel ook. We waren er om 11.30 uur en om 17.20 uur zaten we weer in de auto. Super dag gehad dus. Dinsdag moest Robbie bij de KNO arts. Verleden jaar juni had hij weer buisjes gehad en ik dacht dat het nog wel even duurde voordat we weer moesten, maar helaas 14 november krijgt hij weer nieuwe buisjes. Dit maal T-buisjes die blijven langer zitten en hopelijk werkt het goed bij Robbie. HIj heeft nu veel vocht achter zijn trommelvlies en hierdoor verliest hij dus gehoor. Vooral nu hij aan het praten is (lees leren) is dat toch wel belangrijk. En gisteren bij de orthopeed geweest voor zijn heup. We hadden om 15.50 uur een afspraak en werden pas om 17.10 uur geholpen. Een Iphone is dan toch wel handig haha. Zijn heup gaat de goede kant op, het herstel zet goed voort. Gelukkig. Vandaag gaan we naar het vliegtuigmuseum in Soest en pannenkoeken eten, ook nog even een boswandeling maken vanmiddag. Morgen gaan ik met ze naar Minirailzworld. Soort madurodam maar dan met alleen maar treintjes en Thomas de Trein rijdt daar ook. Dus dat wordt feest denk ik.

Nou jullie zijn weer helemaal bij geloof ik haha. Ga mijn tasje pakken en wachten op mijn vriendin met haar zonen. Fijne dag.

Geplaatst

Jeetje dat is ook K als je fotoos kwijt bent, inderdaad dan voor de zekerheid enkel een computer voor het downloaden.

hahahaha groot gelijk heb je hoor dat je Robbie nog gratis naar binnen doet, alles is al duur zat.

Vind het knap van je dat je zoveel met de jongens doet, en ook erg leuk.

Ja begin wel te wennen aan het idee dat we zoontje krijgen, het is alleen met kleertjes, de rest hadden we neutraal gehouden alleen wat assecoires roze dus die veranderen.

Mn vriendin heeft 4 weken geleden een zoontje gekregen die zij al, ik schuif wel weer door naar jou, een nicht van Mies in April 2 jongetjes gehad zn tante zei ook al we schuiven door, en mn schoonzusje heeft 2 zoontjes 1 van 6 en 1 van 2,5, dat komt wel goed.

Ik heb ook ineens een naam in gedachte eb zit op hete kolen om Mies te vertellen maar dat kan niet kan hem nog niet spreken, ik hoop dat hij die naam wat vind.

Fijne dag meiden

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden