Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Gefeliciteerd Diana, wat een goed bericht. Nu proberen moed te houden de komende twee weken.... En niet iedere minuut naar de wc rennen.. HIhi... Ik hoop voor jullie dat het meteen raak is. :happy2:

Gelukkig hebben wij toestemming gekregen om nog een poging te doen in het ziekenhuis. Heel blij mee. Dat wordt dan begin maart, tenzij ik natuurlijk deze maand weer spontaan zwanger word, wat ik altijd hoop, maar meestal niet gebeurt...

En voor de andere dames, jajaja.... een beetje willen plannen wanneer ze jarig zijn... hihi. Wat een luxe gevoel!! Geniet er maar van!! :laughing9:

Fijn weekend allemaal. Onze Charlotte is eindelijk weer beter na 1,5 week ziek te zijn geweest. Wat een opluchting.

groetjes, niki

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Gast estrhalita
Geplaatst

Niki fijn dat je nog een keer in je eigen ziekenhuis terecht kan. Waarb en jij nou verzekerd dat je 5 pogingen vergoed krijgt. Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.

En ja plannen wanneer ze geboren worden, zo is het niet hoor. Maar ontspanning tussen de behandelingen door is ook erg belangrijk vandaar dat wij het dus een maandje uitstellen en dat het dan zo uitkomt dat het niet rond Jens zijn verjaardag valt is dan een hele mooie bijkomstigheid. Maar als ik mijn behandeling in april doe heb ik de punctie rond 18 april. Dan ben ik in de 1ste week van januari uitgerekend, maar aangezien ik 2 weken van te voren een keizersnede krijgt wordt het dan tussen kerst en oud en nieuw. Dus ja niet echt handig he. Dus zo erg plannen we ook weer niet hoor.

Gast estrhalita
Geplaatst

Renaat ik vond dit nog over de taalontwikkeling van kids

Allereerst:

De meeste kinderen zeggen voor het eerst, doelbewust, een écht woordje tussen de tiende en de veertiende maand na hun geboorte. Een heel kleine groep kindjes begint al voor die tijd te praten. Het komt echter vaker voor dat kinderen wat later zijn met hun eerste woordjes. Daar hoef je je dan ook geen zorgen om te maken.

In het kort:

Vanaf 8 maanden

Actieve pogingen tot nabootsing, met zinsmelodie (sociaal brabbelen)

Willekeurige aaneenrijging van klanken (jargon)

Af en toe 2-lettergrepige klanken

Fluisteren lokt uit tot imitatie

Vanaf 9 maanden

Vocabuleer fase

Zinvol gebruik van bepaalde klankgroepen

Begrijpt simpele opdrachtjes

Vanaf 11 maanden

Voert simpele verzoeken uit

Kan gebaren interpreteren en er het juiste geluid bij maken

Vanaf 12 maanden

Eigenlijke taalfase

Systematisch gebruikte eerste woord(en)

12 - 18 maanden

Eenwoordfase (holofrase-periode)

Kan woorden nabootsen, maar gebruikt ze niet zelf

Relatie tussen bepaalde klankgroep en bepaald concept = begin symboolfunctie

Brabbelt veel; houdt monologen bij het spelen

Begrijpt steeds meer woorden.

Heeft met ca. 1,5 jaar een passieve woordenschat van ca. 70 woorden.

Interpretatie van wat het kind zegt is afhankelijk van de context waarin het gezegd wordt

Taalontwikkeling

De huidige ideeën over spraakontwikkeling zijn gebaseerd op het idee dat er een biologisch component is en een leer component. Met andere woorden, het kind wordt geboren met de aanleg om te leren praten, maar zal het praten enkel goed ontwikkelen wanneer hij/zij voldoende gestimuleerd wordt en voldoende voorbeelden krijgt om na te doen.

De baby-tijd

Om te kunnen praten, moet een baby eerst de principes van communicatie ontdekken. Het moet leren begrijpen wat er tegen hem gezegd wordt en leren welk doel communicatie heeft. Maar allereerst moet het kind leren luisteren naar de stemmen om hem heen. Baby's reageren sterk op de geluiden om hen heen. Een kind van twee maanden kan al gerustgesteld worden door geluiden van een ouder die in aantocht is om te troosten. En met zes maanden is een baby al in staat geluiden uit de keuken te herkennen als een signaal dat er eten aankomt. Door het kind te stimuleren in het luisteren naar spraak kunnen de ouders het kind al vroeg leren beter te luisteren. Belangrijk is het dan ook dat de omgeving rustig is. Wanneer er veel geluiden om het kind heen zijn als tv, radio, stofzuiger etcetera, zal het kind niet goed in staat zijn de stemmen hier uit te halen en hierdoor niet goed leren luisteren. Ook is het belangrijk dat een baby regelmatig toegesproken wordt op een heel directe en duidelijke manier met direct oogcontact. De zinnen moeten kort een eenvoudig zijn en het is belangrijk rustig te praten.

Vanaf drie maanden beginnen baby's te brabbelen. Wanneer het kind een reactie krijgt op zijn/haar gebrabbel, zal het hierdoor gestimuleerd worden vaker te gaan brabbelen en er mee gaan experimenteren. Zo ontdekt het steeds meer klanken. Baby's vinden het vaak geweldig wanneer de ouders een geluid na doen dat het kind gemaakt heeft.

Vanaf negen maanden

Zo rond de negen maanden beginnen kinderen woordjes en korte zinnetjes te begrijpen. Wanneer speelgoed benoemt wordt zullen ze er naar kijken en ze reageren op zinnetjes als "daar komt papa" of "waar is de bal". Nu kan het kind ook heel bewust gestimuleerd worden met spelletjes en opdrachtjes. Baby's van deze leeftijd vinden het geweldig dat aan te wijzen wat u benoemt.

Vanaf negen maanden is het ook goed om zoveel mogelijk dingen die u met het kind doet te beschrijven. Vertel tijdens het wassen, aankleden voeren etcetera wat u doet, benoem hierbij lichaamsdelen, kledingstukken, bestek etcetera. Kinderen beleven hier veel plezier aan en leren er ontzettend veel van. Wanneer het kind iets ouder is kunt u ook hetgeen u vertelt heeft terug gaan vragen, dus het kind vragen zijn neus aan te wijzen, zijn trui te pakken.

Vanaf negen maanden begint het kind steeds meer herkenbare klanken te maken en probeert het geluiden van de ouders na te doen. En zo rond het eerste jaar wordt vaak het eerste woordje gezegd. Het gaat dan meestal om woorden voor dingen die belangrijk zijn voor het kind, zoals, mama, papa, bal, poes etcetera.

Op deze leeftijd gebruiken kinderen een woord vaak nog te algemeen (overgeneraliseren). Alle beesten op vier poten zijn een hond of alle mannen zijn papa. Dit betekent niet dat het kind niet weet wat een hond is, maar hij/zij kan de andere beesten gewoon nog niet benoemen. En kinderen willen heel graag praten en gebruiken daarom maar een wel bekend woord voor een onbekend dier.

Maar ook wanneer het kind nog niet is begonnen met praten communiceert het al, met gebaren en geluiden. Door deze gebaren te begrijpen en het juiste woord er bij te zeggen, leert het kind het belang van communicatie. Het kind leert dat hij dingen kan bereiken door te gaan praten.

Rond de negen maanden beginnen kinderen ook meer interesse te krijgen voor boekjes. Boekjes met 1 of twee duidelijke eenvoudige plaatjes per bladzij, die de ouders samen met het kind kunnen bekijken. Belangrijk is te vertellen wat het is en daarbij geluiden na te doen (poes zegt mauw) of korte uitleg te geven (appel kun je eten). Ook versjes, liedjes en rijmpjes vinden kinderen van deze leeftijd vaak erg leuk.

Vanaf anderhalf jaar

Ergens tussen de anderhalf en twee jaar beginnen kinderen korte zinnen van twee woorden te maken. In deze fase is het belangrijk het kind goed te laten voelen dat u begrijpt wat hij/zij zegt. Dit zal het kind stimuleren meer te gaan zeggen. Maar u kunt het kind wel stimuleren door het kind te antwoorden in een volledige, correcte zin. Dus wanneer het kind zegt "poes aai" kan je als ouder reageren met: " Ja, ga de poes maar aaien" Wanneer het kind iets verkeerd zegt is het beter dit niet te verbeteren, maar te antwoorden met een zin waarin het zelfde woord wel goed gezegd wordt. Dus bij "mama titten" niet zeggen "nee het is zitten". Maar liever "Ja mama gaat even zitten." Het kind leert zo de juiste woorden zonder het gevoel te hebben steeds verbeterd te worden. Complimenten zijn zeer belangrijk in deze fase van de taalontwikkeling. Op dezelfde manier kan het kind ook geholpen worden woorden in de juiste volgorde te zetten wanneer het kind zinnen van 3/4 woorden gaan maken.

Wanneer het kind wat beter begint te praten kunt u het stimuleren door het dingen te laten vertellen die het mee gemaakt heeft. Luister goed, vraag door wanneer u iets niet begrijpt en voer een serieus gesprek. Neem ook de tijd voor het gesprek.

Op deze leeftijd zijn kinderen in staat een voorleesboekje te begrijpen en kan het kind een kort verhaal volgen. Al blijven op deze leeftijd de plaatjes nog een belangrijke rol spelen. Er zijn vele prentenboeken voor kinderen vanaf twee jaar.

Vanaf drie/vier jaar kunnen kinderen ook wat langere verhaaltjes volgen die wat ingewikkelder zijn.

Wanneer het niet verloopt zoals u verwacht

Bij het leren praten speelt ook de aanleg een rol, zoals werd vastgesteld aan het begin van dit artikel. U heeft het verloop van het leren praten dan ook niet geheel in de hand. Het ene kind ontwikkelt zich sneller dan het ander. En niet ieder kind doorloopt alle hier boven besproken stappen. Sommige kinderen slaan de fase van enkele woorden over en beginnen meteen in zinnen van twee woorden te praten. Het kan hierdoor lijken of ze laat beginnen met praten, maar ze slaan een stap over en halen hierdoor hun achterstand in een keer in.

Soms is er ook sprake van een stilstand in de taalontwikkeling, bijvoorbeeld omdat het kind zich op een ander vlak aan het ontwikkelen is, omdat het veel verkouden is en hierdoor slecht hoort of omdat er een ingrijpende gebeurtenis in het leven van het kind plaats vindt (geboorte broertje/zusje, ziekenhuisopname, echtscheiding etcetera). Een stilstand in de ontwikkeling van de spraak hoeft dan ook niet zorgelijk te zijn. Maar het is altijd goed om te overleggen met het consultatiebureau of de huisarts wanneer u zich zorgen maakt.

Hoe kan je de taalontwikkeling van je kind stimuleren?

-Praten moet leuk zijn. Praat samen met je kind over de gewone dagelijkse dingen: over wat je samen meemaakt of ziet, zoals in bad gaan, boodschappen doen, zwemmen, enz. Bijvoorbeeld: “Kijk daar loopt een poes.”

-Luister aandachtig als je kind iets vertelt. Als je geen tijd heeft om te luisteren, spreek dan een later tijdstip af om samen te gaan praten en houdt je aan de afspraak.

-Je kunt gebruik maken van boeken en plaatjes. Lees regelmatig een prentenboekje voor, liefst boekjes met veel plaatjes. De plaatjes kunt u gebruiken om er samen met uw kind over te praten. Uw kind leert door het voorlezen nieuwe woorden en het hoort goed geformuleerde zinnen.

-Let op je eigen manier van spreken. Dat wil zeggen: praat duidelijk en niet te snel. Maak goede, niet te lange zinnen. Spreek niet in kindertaal!

-Je kunt het praten van een kind aanmoedigen door steeds positief te reageren.

-Dwing je kind niet tot praten als het niet wil, bijvoorbeeld om de visite te laten horen dat hij “al zo goed kan praten.”

- Laat je kind ook niet een door jouw verbeterd woord nazeggen, maar laat in een eigen reactie het goede woord of de juiste zin gewoon even horen.

Voorbeeld:

Je kindje zegt "Wij hebben eieren gekoopt”,

reageer dan met : “Ja, wij hebben eieren gekocht.”

Als je een kind aanmoedigt om te praten tijdens de periode vlak nadat het zijn eerste looppasjes gezet heeft, leert het veel bij en met plezier.

Door hetgeen het kind zegt uitgebreider te herhalen, leer je het 'pratenderwijze' grammatica.

Als de peuter wat ouder is, is het belangrijk dat de ouders luisteren en antwoorden geven. Zo wordt de weetgierigheid van de peuter aangewakkerd. Er zijn aanwijzingen dat de mogelijkheid bestaat dat kinderen die in hun jeugd geen antwoorden kregen op hun vragen, apathisch kunnen worden.

Om de intelligentie van het kind te verhogen, zou het zelfs helpen als de grootmoeder thuis inwoont.

Door veel tv te kijken, praten de kinderen minder en wordt de spraak minder ontwikkelt.

Spontaan gedrag van de ouders is zeer belangrijk, wanneer ze communiceren met hun kind.

Ook spelen is belangrijk voor de ontwikkeling van de taal.

Het is belangrijk als ouder om de taalontwikkeling bij het kind op de voet te volgen. Zo kan je eventuele stoornissen opsporen en controleren of alles normaal verloopt.

Link met tips voor het stimuleren van spraak-taalontwikkeling bij kinderen van 12-18 maanden:

http://www.peuteren.nl/peuters/spraak_stimuleer_peuter_tips.php

Link naar ontwikkeling van taal en de problemen daarbij bij prematuur kindjes:

http://www.kenniscentrumprematuren.nl/thema/voeding_spraak/spraak_en_mondproblemen

Geplaatst

Vanmiddag wilde Jamillah eindelijk haar haar laten kammen, dus mama heeft twee staartjes voor elkaar weten te krijgen, en dat moet ik even snel delen:laugh:

Foto-HVSUQ4WC-D.jpg

Gast estrhalita
Geplaatst

Haha wat leuk zeg die 2 staartjes. Dat is zo leuk bij meisjes he.

En nog 1 week en dan heb je je eerste bloedtest al. Spannend............

Geplaatst

Hey meiden,

Bedankt voor dat bericht Es.

Wat leuk die staartjes zeg, echt super inderdaad echt leuk die meisjes dingen.

Ilona heeft al vanaf gister tegen de 40 graden koorts, en heel hangerig enzo, is best wel zielig.

Ik hoop dat ze morgen weer beter is.

Hoe gaat het met Jamillah???

En Diana, hoe voel je je???

Geplaatst

Niki, sorry late reaktie, maar goed nieuws dat jullie toch nog door mogen gaan.

Gaan jullie gekijk weer beginnen???

Bij mij slaan de zenuwen echt omzich heen, ik droom alleen nog maar van ziekenhuizen.

Morgen wordt een lekker dagje voor me, eerst een afspraak met de gyn, daarna uurtje wachten kan ik ff lunchen daar en daarna 2 afspraken voor de mri scan en daarna rugfoto's.

Volgende week dinsdag moet ik naar de kno arts en daarna naar de reumatoloog weer.

Ik voel me net af en toe een lopende laboratoruim.

Vannacht droomde ik dat ik met Ilona dr 2e verjaardag in het ziekenhuis lag.

Ik ga zo Ilona uit bed halen en hoop dat ze wat beter is.

Geplaatst

Hey meiden,

Zit weer op mijn werk, dus het moet weer even kort.

Hier gaat het heel goed. Jamillah is bijna van de waterpokken af, dat is wel heel fijn!

Met mij gaat het ook heel voorspoedig. Heb wat spierpijn gevoel in mijn buik, en heb vreselijke honger en misselijk (vreemde combi)

Misschien is het goed nieuws en misschien is het slecht nieuws. Ik heb geen idee.

Ben er gelukkig niet zo heel erg mee bezig, dus dat maakt het wel makkelijker.

Liefs DIana

Gast estrhalita
Geplaatst

He Renaat, lekker zeg die dromen. Nu maar hopen dat dromen bedrog zijn.

Diana gebruik je de progesteron bolletjes ook of niet. Want daar kan je misselijk van worden. En gelukkig ben je er niet zo mee bezig. Dat is alleen maar fijn. Ik was dat ook niet de 1ste wachtweek, maar tegen de datum van testen, man wat werd ik zenuwachtig.

Volgens mij heerst er heel veel griepjes etc. Hier waren de jongens 3 weken geleden aan de diarree voor de rest niks. Sinds zaterdag beide een loopneus en sinds vandaag beide aan de diarree. Dus er heerst genoeg denk ik.

Gaat het al weer wat beter met Ilona?

Geplaatst

Hey Es, ik gebruik inderdaad weer de vreselijke bolletjes.

Zou ook best daarvan kunnen komen hoor. Ik had het de vorige keer ook.

Het enige waar ik nu mee bezig ben is dat ik zondag moet bloedprikken en pas maandag de uitslag krijg, ik vind dat zooooo vervelend! Zit te denken dan zelf maar te gaan testen, maar daar vind ik het zondag wel wat vroeg voor, wat vinden jullie?

Zijn je mannen erg ziek? Of valt het mee?

Liefs Diana

Gast estrhalita
Geplaatst

Diana wat is je wachtdag zondag? Ik mag altijd op wachtdag 12 testen. De laatste keer heb ik op wachtdag 9 getest (de kruidvat 2 voor 5 Euro meet al heel snel) en toen wij hij licht positief. Dus ik denk dat je wel kan testen zondag hoor. Ik vind het ook wel raar dat je zondag moet komen prikken en maandag pas de uitslag krijgt. Dan kan je net zo goed maandag komen prikken.

Nee de jongens zijn helemaal niet ziek. Juist super gezellig. Alleen net beide helemaal onder de diarree. Benen, broek, romper tot aan hun nek. Lekker he.

Geplaatst

He getsie, dat is vervelend! Jamillah had daar erge last van net voordat ze haar pokken kreeg.

Hoe bereken je de wachtdagen? vanaf de TP of de punctie? en start je dan op 0 of 1?

Ik moet zondag prikken en kan maandag om 8.30 bellen voor de uitslag. als ik het maandag doe, moet ik voor 9.30 prikken en heb ik 14.30 de uitslag. Zijn beide niet echt aanlokkelijke opties vond ik. Maar goed ik moest ook op zondag van het ziekenhuis, dus ik had toch geen keuze.

Gast estrhalita
Geplaatst

9/2 tp gehad dus dat zou betekenen volgens mijn zkh 21/2 testdag. Dus zondag.

Ik had nl. op 16/12 tp (13/12 punctie dus embryo was 3 dagen oud) en mocht 28/12 testen. Op 25/12 had ik al een positieve test.

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja als je heel optimistich bent zou je donderdag al kunnen testen, maar als deze negatief is wil dat nog niks zeggen. Maar zondag kan je zeker testen. Welke test gebruik je altijd?

Geplaatst

Ik heb nooit getest :laugh:

1 keertje de dag dat ik bloed moest prikken van jamillah met een test van de etos (denk eigen merk) en die was toen negatief, terwijl het bloed toen iets van 58 HCG bevatte.

Heb dus geen idee wat ik moet hebben:laugh:

Gast estrhalita
Geplaatst

Haha wat netjes van je zeg. Nou ik zou je adviseren dat als je wilt testen je de test van het kruidvat koopt (2 voor 5 euro). Die meet al bij 10 HCG. Nu heeft predictor ook een nieuwe test die je al 4 dagen van te voren mag doen, maar daar heb ik geen ervaring mee. En de meeste dames hier op het forum gebruiken die van het Kruidvat, maar wel die van 2 voor 5 Euro en niet die van 2 voor 7 Euro.

Geplaatst

Hahaha, best netjes ja!

Voor de ICSi had ik nooit een cyclus, dus weinig te testen, en de eerste ICSI luisterde ik braaf naar het ziekenhuis, en wist niet beter.

En nu, tja nu hoor en lees je teveel.

Maar het houdt tegen omdat het vorige keer ook negatief testte terwijl ik toch echt zwanger was, hahaha

Gast estrhalita
Geplaatst

Meid je moet lekker zelf doen waar je je goed bij voelt. En als je wilt testen zondag die van het Kruidvat kunt nemen.

Ik heb me voorgenomen om geen zwangerschaptesten meer in huis te halen. Bij ons in het zkh doen ze geen bloedtest. Maar als ik de dag na mijn testdag zeg maar nog niet ongesteld ben dat ik dan pas ga testen. Anders ga ik weer eerder testen en ja.............. dat wil ik gewoon niet meer.

Geplaatst

Ja dat snap ik ook wel weer heel erg goed!

Daarom vind ik het fijn dat het zkh 2 maal een bloedtest doet, dan weet je in ieder geval of je HCG zich voldoende opbouwt. Maar ook dat is natuurlijk geen garantie.

Zal er nog eens goed overdenken wat ik ga doen, het is hoe dan ook een lastige beslissing.

MIsschien dat ik die kruidvat ga proberen, en eens kijken of het nu wel gaat werken. Is opzich wel een leuk expiriment, waar ik toch niet zoveel hoop aan zal hebben gezien de vorige keer, dus dat voorkomt dan eventuele teleurstelling *zei zij heel dapper*

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja het zo mooi zijn als het weer raak is, maar ja 2x de 1ste keer?? Het zou zo mooi zijn ik ga voor je duimen? Al ben ik wel jaloers dan op je hoor, maar dat snap je wel he, want ik gun het je natuurlijk wel enorm.

ik ga stoppen, batterij van mijn laptop is leeg, jan ligt ook ziek op de bank ( en mannen zijn zo zielig als ze ziek zijn he) en ik wil thee

XX

Geplaatst

Ik geloof er ook niks van dat het nu weer in 1 keer gaat lukken hoor, dat is te wonderbaarlijk. Dat zijn wonders en die gebeuren alleen bij anderen en nooit bij jezelf.

Maar goed, dat dachten we de eerste keer ook:laughing4:

Ik snap je jaloezie hoor!!! Ik vond het ook lastig toen de eerste poging werd afgebroken en jij die poging positief testte. Dat is geen negatieve jaloezie.

Zou mijzelf ook wel enigzins opgelaten voelen als het nu weer zo zou lopen hoor!

Succes met het vetroetelen van je mannen.

Ik ga maar nog wat werken, heb niks meer gedaan, hahahaha!!! Nou ja, zie dat het al bijna tijd is :toppie:

Geplaatst

Van jullie heen en weer geklets weet ik niets van, dus bemoei me er maar niet mee :laugh:

Ik heb toen 1 test gedaan 1 dag voor mn test dag eigenmerk kruidvat, waar er maar 1 in zit en daarna heb ik niet meer getest.

Ik hoop echt voor je dat je misselijk bent omdat je zwanger bent, maar dat van die bolletjes enzo weet ik niets van.

Het is sowieso echt een heel groot geluk als het de 1e x lukt of het nou ivf, icsi of iui is of wat dan ook.

Hoe groot is de kans dat het bij een 2e kindje weer de 1e x lukt???? ik probeer er voor mijzelf ook reeel in te zijn, niet teveel hopen, maar toch ergens doe ik het wel.

Ik ga zo naar het ziekenhuis, er gaat nog niets gebeuren alleen bespreken en wanneer we gaan beginnen, maar echt ik ben zooooooooo zenuwachtig slaat echt nergens op.

Vannacht heb ik gedroomd dat in mn wachtweken van de iui er met een mri achter kwamen dat mn eierstokken het niet meer doen en verwijdert moesten worden, en dat deed dokter House ( van de tv )

pffff word echt gek van mijzelf.

Ik laat straks natuurlijk wel weten hoe het gesprek gegaan is.

Geplaatst

Renaat, heel veel succes vandaag!!!!

Hoelaat moet je in het ziekenhuis zijn??

Ik ben super benieuwd wat ze gaan zeggen, en wanneer je kan starten!

Ik ga duimen voor je vandaag.

Liefs Diana

p.s de kans dat je House tegenkomt is klein hoor :)

Ik snap je zenuwen! Hopenlijk is het rare/enge dromen na vandaag over!

Geplaatst

Ben weer terug van een dagje ziekenhuisje, ben echt kapot, heb bijna 45 minuten in een mri scan gelegen, daar kom je brak uit.

Deze 2 weken dat Michel thuis is, komt het heeel strak gepland uit,en dan MOET ik vrijdag ongesteld worden en dan nog kan het zo zijn dat mn eitjes net niet hard genoeg gaan om uiterlijk volgende week zondag de iui te hebben.

We mogen het proberen van haar, ze zegt niet geschoten is altijd mis.

Maar heb net met Michel over gehad en we starten in Maart, dan beginnen me namelijk vrij vroeg met spuiten als hij thuis kom zodat we het zeker gaan redden.

Ik wil natuurlijk direkt beginnen, maar vind het diep van binnen wel fijn dat we een maandje wachten.

We gaan dus half maart starten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden