Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat gaan jullie voor dr verjaardag doen Diana??

Ja gaat goed met mij hoor, vandaag bij een osteopaat geweest voor mn bekken, en heb vandaag wel minder pijn, hoop dat het een goed teken is.

Ik denk dat ik eergister de baby gevoeld heb, niet de plopjes maar een soort bewegende bult en had mn hand er op gelegd en voelde de drukplekjes van mn hand veranderen.

Hoop het nu vaker te gaan voelen, de gyn dacht de voirge keer dat de placenta voor ligt maar dan kan ik beeb nog niet voelen

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

O wat leuk dat je de baby hebt gevoelt. Dan wordt het echt echt echt he. Dat zou ik toch ook nog wel een keer willen voelen, maar dat gaat nooit meer gebeuren.

Wat een weertje he dames. Niet normaal meer zeg, zo warm als het is.

Hier weinig nieuws eigenlijk. Zaterdag ga ik shoppen bij Rosada, iemand als eens daar gweest?

Geplaatst

Ja ik herkende het gevoel en dacht ook weer jaaaa dat was het en das heel fijn.

ja ook echt heeeeerlijk weer, lekker genieten nog ff.

De badmeubel hangt de plankjes voor de spulletjes spiegel en zo, alleen zaterdag nog de 2 lange kasten voor de handdoeken en zo, maar verder is de badkamer af, en wat is ie moooooooi... vinden wij :-)

nee, ben daar nog nooit geweest, ben wel benieuwd, ben ook nog nooit in batavia stad geweest.

Gast estrhalita
Geplaatst

Ben dus vandaag in Rosada geweest. Een voordeel met dit weer is het dus superrustig daar. Vond het niet veel. Veel oude mode, maar misschien ben ik wel te veel wensend, dat zou ook kunnen he. Want je zag echt mensen lopen met hele volle tassen. We hebben 2 uur geshopt en de rest lekker op een terras gezeten, want daar is het nu echt weer voor. De jongens zijn met oma meegeweest naar hun favoriete neefje. En hebben reuze lol gehad. Gaan zo lekker naar bed en dan gaat mama op de bank met een heerlijk dvdtje of zo. Morgen de laatste dag van dat hele mooie weer dus daar gaan we nog van genieten. Als het 's morgens ook mooi is (ze voorspellen bewolking) ga ik effe met ze naar Plaswijckpark en anders 's middags lekker fietsen of zo. heerlijk zo nazomeren.

Geplaatst

Heb geen idee wat ik me bij rosada moet voorstellen, wie weet ben jij teveel wensend geen idee :-)

Lekker he zo van de nazomer genieten, ik zit nog gewoon lekker in mn hempje buiten heeeeerlijk, we krijgen vandaag visite, lekker buiten zitten en bbqen vanavond, dan ben ik ook weer f fklaar met de bbq.

na het geen wat ik van de week zei heb ik beeb niet meer gevoeld, ik voel ook geen plopjes en zo :-(

Dinsdag weer naar de vk, ff hartje horen en morgen over week weer naar het zh.

zal wel weer ff vragen om een foto te maken, mensen denken al dat ik redelijk op het eind loop :-S

en de badkamer is echt klaar 5 weken geduurd maar we hebben ook wat echt super super super blij mee :-D

Gast estrhalita
Geplaatst

Misschien waren het toch je darmen die je voelde. Is ook nog wel vroeg he 14 weken om de kleine te voelen. Ik weet niet precies meer wanneer ik Jens voelde, maar ik weet wel dat met 16 weken het bijna elke avond was op een vast tijdstip. Ach straks kan je er helemaal niet meer om heen. Ben wel heel benieuwd naar je buik hoor. Mijne was met 14 weken [ATTACH=CONFIG]2403[/ATTACH]

Ik denk ook dat ik het gisteren wat minder vond doordat we net tusssen zomer en winter collectie in zaten. En ja de zomer heb ik nu geen zin meer in om dat te kopen. Denk dat we na vandaag toch wel het een beetje hebben gehad met de extreme warmte.

Het is inderdaad genieten zo met dit weer. Wij zijn ook heel veel buiten te vinden. Zalig toch. Wie heeft er ooit op 2 oktober in zijn korte broek buiten gelopen haha

Gast estrhalita
Geplaatst

Zo vandaag zijn we sportief geweest. Op de fiets naar het bos geweest en daar lekker in het openbare pierenbadje gepoedelt. 8 km heen en 8 km terug. Jan kon niet meer haha. Moet zeggen dat ik wel zadelpijn heb hoor. Ben het ook niet echt gewend. Maar de kids hebben echt genoten. En Robbie begint al mee te trappen met fietsen. Dus we zijn super trots.

Geplaatst

Klinkt goed dat fietsen! Hoe fiets Robbie dan? Heeft hij een fiets met zijwieltjes of anders?

Dochterlief, fietst al geheel zelfstandig! Heel raar gezicht, zo'n klein wijfie.... Bochtjes, stoep af, niets is haar gek genoeg. Kleine meisjes worden groot niet waar? Nou, als ik het geloven mag gaan we nu de herfst in...vaarwel pierenbadje Es.........

Succes in het ziekenhuis. Joy1

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik fiets oP een duofiets, tandem. Ik traP en hij trapt mee met mijn beweging zeg maar snap je het nog?

Geplaatst

hey joy, hoe is het met jou???

Stoer van de kleine meid zo goed fietsen zeg! Zie ik die van ons nog niet doen......

Medusa, hoe gaat het met jou???

Gast estrhalita
Geplaatst

Jens zit achterop in een fiets stoeltje. Het is gewoon. Een echte tandem met bagagedrager alleen voorste gedeelte is kleiner en stuur kan niet mee sturen. Ik heb ook nog een gewone fiets met stoeltje voor als ik alleen met jens ben. Stoeltjes gewoon op mp gekocht 10 euro per stuk echt super stoeltjes

Geplaatst

O leuk zo fietsen, en ook leuk voor Robbie.

Joy1 knap van je kleine meid dat ze al zo kan fietsen, Ilona echt nog niet hoor, ze heeft ook nog geen fiets, wel bij opa en oma en dat gaat redelijk met zijwieltjes.

Wie moet er naar het ziekenhuis???

Ja met mij gaat goed, gister weer hartje gehoord, weer ff gerustgesteld, was niet beeb die ik laats gevoeld hebd at kon nog niet.

ben echt ongeduldig met voelen kan echt niet wachten.

zal weer ff vragen aan Mies of hij een foto maakt vanmiddag.

Amirah bijna jarig, wat gaat het toch snel

Ilona volgende maand al 3, ben al voor kado aan het speuren, een keukentje en dan van de sint krijg ze keukenspulletjes

Gast estrhalita
Geplaatst

KIndjes gaan meestal leren fietsen tussen 3-4 jaar. Dus Medusa zo erg is het nog niet hoor, Jens kan het ook nog niet.

Ja ik ben ook al druk bezig met kadootjes zoeken voor de verjaardag en Sinterklaas. Nog 1,5 maand en dan worden ze al weer 3 jaar. Wat gaat het snel he.

Gast estrhalita
Geplaatst

Wouw wat een buik zeg lijkt wel 40 weken jeetje

Geplaatst

Medusa, HA, ha ik dacht dat je naar het ziekenhuis ging voor een echo maar bedacht me dat je misschien ook wel naar de verloskundige gaat? Misschien was je ook wel geweest en was ik een dag te laat........

Zoonlief fietst ook nog maar net zelfstandig dus dat is echt iets wat zo verschillend kan zijn......Ben er wel actief in moet ik zeggen. Ben zelf gek op fietsen dus ja....ben er wel content mee mee. Heb hier van alles aan fietsen staan voel me net een fietsenhandelaar...Zo ziet de garage er ook uit! Al 2 dingen verkocht inmiddels, 12 1/2 inch fietsje want zoonlief fietst nu op een 16 inch.. (Van een tientje, haha.) En een duwdriewieler met zo'n stok, is ook de deur uit gegaan voor een verrassingspakket waar we allemaal plezier aan beleven! Nu nog een driewieler de deur uit en dan zijn we aardig bij!

Mooie buik zeg! Haha 40 weken....Nou, dan komt er niets meer bij joh!

Trusten, gaap, gaap. Joy1

ps. Ja Es., ik begrijp wat voor een fiets het is. Is een loopfiets een idee?

Geplaatst

Nee gister was ik bij de vk en volgende week maandag bij de gyn :-)

Zo goed bezig met je garage legen, ja het verscheelt wanneer kinderen leren fietsen, net als lopen praten enz.

Wij kopen in het voorjaar een fiets voor haar.

Gast estrhalita
Geplaatst

Joy ik heb een loopfiets, maar Robbie kan geen balans behouden ivm lage spierspanning dus die houden we wel, maar dat zal nog heel lang duren. Ik heb ook een 3-wieler (van de gemeente) met duwstang zodat hij straks zelf kan fietsen. Alles op zijn tijd toch.

[ATTACH=CONFIG]2480[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2479[/ATTACH]

Medusa misschien wordt je buik alleen maar strakker en niet groter dat had ik op een gegeven moment. Maar voor 15 weken is hij zeker heel groot.

Geplaatst

Leuke fietsen Es, die tandem heb ik nog nooit op die manier gezien, maar wel erg praktisch, die 3 wieler ook, jazeker gewoon bewaren hij komt er vanzelf wel op.

Ja hij is inderdaad groot mn buik, zelf zie je het niet zo pas ook op de foto.

Heb nu ook iets accentuerends aan, een lange gebreide trui zonder mouwen en dan de centuur onder mn borsten, moet er wel ff aan wennen dat ik mn buik dan echt "laat "zien inplaats verstoppen zoals ik altijd doe.

Ja ik zal zien hoe en op wat voor manier hij zal groeien, heb daar geen grip op.

Gast estrhalita
Geplaatst

Net de kledingkasten van de jongens opgeruimd. Jens had nog truien maatje 86/92 in zijn kast hangen. Dat kreeg ik niet eens meer over zijn hoofd heen haha. 98 kan nu nog wel dus die draagt hij nu maar even op. 104 is nog net iets te groot. Dus dat gaat wel lukken. En Robbie zit nu in grote 104, 110 is nog net te groot. Dus ze komen al aardig dicht bij elkaar in de buurt. Ze hebben in ieder geval genoeg kleding om de winter door te komen. Had nog een skibroek 92 en 104. Nou die kunnen ze beide nog aan hoor. Die van Jens (92) is net iets te klein, maar ja voor die 2x dat ze hem aanhebben trekt hij hem nog maar gewoon aan toch. Zitten toch laarsen onder.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden