Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ooo wat leuk, en niet zo groot is alleen maar beter.

wij waren naar ouwehands dierenpark, die met het berenbos, misschien wel eens van gehoord en gelukkig ook niet super duur, en we hadden kortingskaartjes van de zeeman, 50% korting

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zo dat zijn pas kortingen!!! Dan is het inderdaad leuk om heen te gaan.

Ik ken het wel van naam maar ik denk niet dat ik er ooit ben geweest.

Geplaatst

Ja inderdaad goeie korting.

Die dierentuin zit in Rhenen.

Het heeft wel naamsbekendheid vanwege het berenbos, hun kopen/stelen beren van circussen en straat dansers in europa, enzo en worden dan daar heen gebracht, een 2 hectare stuk bos waar ze blijven tot aan hun dood.

zijn allemaal mishandeld en zo heel zielig.

Geplaatst

Voorweeen komen voor de echte weeen dus zullen uiteindelijk wat gaan doen maar jij bedoeld denk ik dat je hoopt dat ze er niet voor gaan zorgen dat ze echt vroeger gaan beginnen? joy1

Geplaatst

Joy1, ik hoop inderdaad dat het voorlopig nog niet gaat doorzetten!

Week 38 a 39 vind ik goed zat hoor, maar aan de andere kant is dit ook best vervelend.

Net even met gezinnetje boodschappen gedaan (tja het is zaterdag he?!) En zometeen moet hubbie werken. Jamillah ligt nu lekker op bed en dat ga ik zo ook maar doen. Ben stiekem toch wel weer moe.

Renaat, hoe gaat het met jou???

Geplaatst

Hier nog een paar foto's van de dierentuin gisteren:

Nee ik plof niet bijna uitelkaar en ik ben het ook helemaal niet zat:-)

Foto-TIEXS88K-D.jpg

Jamillah heeft de nijntjes ontdekt:

Foto-NRBCMURG-D.jpg

Foto-JK6JJ7D3-D.jpg

Geplaatst

hahahah wat een leuke fotoos Diana, en je ploft inderdaad niet uitelkaar :tongue2:

Ja gaat goed hier, hier en daar een lichte steek, maar dat komt nog door de IUI

Vandaag samen met een vriendin en haar dochtertje ( 7 weken ouder als Ilona ) naar een overdekte speeltuin geweest, waar alles van dat dikke mat spul is uit een gymzaal.

allemaal klauter en klim dingen glijbanen, ballenbakken noem maar op.

echt super leuk, vlak voor we wegingen begon de kinder disco dus nog ff gedanst.

Afgesproken met mn vriendin dat we vaker gaan, is heel goedkoop, overzichtelijk en de kinderen kunnen maar aan ravotten echt Super

nou ff boodschappen doen

Geplaatst

Ha, ha Diana, leuke foto's! Nog 'efkes' meid! Ja, hier ook gewoon burgelijk gedaan, wel lekker hoor!

En Renaat is nog in afwachting....wel leuk nu nog ....deze dagen kan er niets mis gaan toch ...dan is de spanning nog wel te dragen....maar dan...als het nog belangrijker gaat worden en de test gewoon positief moet zijn! Nou, ik weet er alles van...maar goed, nu ben je nog relaxt en geniet je lekker van je dagje uit. Klinkt goed zeg! Ik ga slapen en tot mails! Joy1

Geplaatst

Zo Joy1, nog laat aanwezig, lekker geslapen???

ja hoor, ik ben nu nog hartstikke relaxet onder, net wat je zegt die 2e week, en elke dag wordt ook steeds zwaarder.

hebben jullie ook zo'n overdekte speeltuin in de buurt???

is anders zeker het waard om heen te gaan.

Mn neefje gaat eigenlijk met elke verjaardagsfeestje daar heen, die jongens vinden het helemaal geweldig, patatje en korketje erbij en klaar.

Ik merk trouwens wel dat sinds ik nu dus langer aan de puregon gezeten heb wat vaker eigenlijk dat mn gewicht langzaam omhoog kruipt, grrr

Morgen weer met een nieuwe kaart beginnen met sporten.

Geplaatst

Tja die eerste week van de WW zijn nog wel te doen he?! maar die tweede, brrrrrr, dat is ook meteen de allerlangste...Maar we slepen je er doorheen!!!!!

Ik wilde gisterenmiddag nog naar ballorig gaan, is ook een overdekte speeltuin, maar omdat het zo'n lekker weer was zijn we naar het strand gegaan, en bij hubbie een ijsje gaan eten. Vond jamillah helemaal leuk!

vanmiddag even een wandeling langs de kinderboerderij denk ik. Zal ook wel weer heel leuk zijn voor haar!

Joy, je was inderdaad nog laat op :-) Lekker kunnen uitslapen vanochtend?

Ons hummeltje werd pas 9.15 wakker, dus het was en luxe zondag weer :-)

Net lekker met z'n allen ontbeten (vind ze zoooo leuk). Ow ja, ze zingt nu tegenwoordig "smakelijk eten" aan tafel. Onwijs leuk en vertederend!! Het is zelfs verstaanbaar, best knap nog.

Fijne zondag allemaal!!!! Geniet van het weer!

Geplaatst

Ik vind dat Jamillah sowieso heeel erg goed praat, kan me voorstellen dat het aandoenlijk is.

Ilona zegt nog steeds alleen papa en mama, en verder kletst ze de hele dag door maar onverstaanbaar, echt van pga pga dbijka diedak pgr kta kta kta

dit zijn wat klanken die voorbij komen

Wij hebben net een wandeling door het park gemaakt, hond is nu helemaal total loss hihihi, met zo'n werparm met een bal gooien.

mocht ik geen zwangerschapsverschijnselen krijgen dan zal week 2 ook wel makkelijk gaan denk ik, kweet niet zal wel zien

Geplaatst

Nou hier even de consequenties van een paar dagen leuke dingen doen gekregen :-(

Verschrikkelijke bekkenpijn en rugpijn....knallende koppijn....en vreselijk moe.

Ik ben vlak na mijn berichtje op bed gaan liggen en ben er net uitgekomen.

Jeetje wat baal ik hier van!

Renaat, inderdaad praat jamillah best goed, maar is de marge voor deze leeftijd ook niet super groot? Een paar woordjes zijn normaal, maar ook hele zinnen? Jamillah is nu ook zinnen aan het maken, zoals, papa waar ben je, of mama waar ben je. Wat doe je en wat gaan we doen zegt ze nu ook heel vaak. Al deze zinnen zijn wel vrij slecht verstaanbaar hoor! Hubbie verstaat het ook meestal niet hihihi.

Sinds kort gaat onze hond 1 keer per week met de uitlaatservice mee, dan is hij ook helemaal total-loss als hij thuiskomt. Ik vind het heerlijk! En hij ook :-)

Geplaatst

Wat balen Diana, dat je nu zo'n last van je lijf heb, oneerlijk he, om zo gestraft te worden van leuke dingen doen.

Heerlijk zeg voor jullie hond 1 keer per week met zo'n uitlaatservice ff uit razen

Vanavond gaat Michel weg t/m donderdag naar een cursus, blegh geen zin in, dit is de laatste week van de vakantie

Geplaatst

JA, Het was later en uh....heb ook nog een 1 gezien...aj...Maar goed, soms is dat dat dan maar zo, vanavond wat vroeger he? Ja Balen Diana, dat je zo wordt teruggeworpen op je zelf, niet lekker he? Rust kan u redden is dan het motto. (Voor mij geld dat dan ook.)

O, Renaat, dje denkt al dat het mislukt is, mmmm, we zullen zien, ik hoop dat je ht helemaal mis hebt.

We hebben hier Ballorig, bedoel je zoiets? Ik ga eten, bye, Joy1

Geplaatst

Ach het was zaterdagavond dan mag het laat worden Joy1 ;-)

Ballorig daar heb ik Diana ook over gehoord, volgens mij is dat net zo iets ja.

Ik ben er wel kalm onder hoor dat ik denk dat het mislukt is, maar alle 3 de andere keren kreeg ik al verschijnselen rond wd 4 en dat heb ik nu dus helemaal niet.

Ach, alle 3 de iui's tot nu toe raak geweest mk's meegerekend dus mag niet klagen dat het dan nu een keer niet raak is, ook al hoop ik van wel.

Ik kan natuurlijk niet zovaak geluk blijven hebben he!!

Geplaatst

Ja, Dat klopt wel dat je iedere keer een geluk hebt maar....nu toch maar laten plakken he? Helaas kun je het niet afdwingen... Nou, verder geen nieuws hier. Tot later Joy1

Geplaatst

Ik heb ff voor de vorm om te weten hoe lang het duurt met de pregnyl een test gedaan, en ik had een hele lichte pos.test nu doe ik op dw7 weer een test en vergelijk of die minder is of helemaal niet pos. dan is de pregnyl uit mn lichaam.

deze test was wel beduidend lichter dan mijn post. test van mn vorige iui op wd11 ( nu wd4 ) dus kan niet anders denken dat ik de vorige keer zwanger was

truste meiden

Geplaatst

Ik ben ook wel benieuwd hoelang je die pregnyl nog in je lichaam terugziet!!

Wel apart dat die streep lichter is dan de vorige keer, je was dus inderdaad zwanger dat kan niet anders. Raar idee om dat nu eigenlijk met zekerheid te weten lijkt mij.

Ben ook heel benieuwd wat de volgende test dan gaat doen. Als het goed is zou de pregnyl er dan uit moeten zijn maar is het nog te vroeg voor een positieve test, dus zou je dan een negatieve moeten krijgen, toch??

Hier vandaag een "drukke" dag voor de boeg. We moeten nog wat dingen regelen zoals de APK voor de auto, lijstjes voor de vakantie maken, en nu eindelijk ook eens kaartjes gaan uitzoeken, en een tekst voor erop natuurlijk.

Nou goed we gaan zo aan de slag en we zien wel hoever we komen.

XXX

Geplaatst

Zo Diana, lekker optijd met de kaartjes hihi, nou ja inprincipe nog wel genoeg tijd.

ja als ik op WD 7 nog een test doe, is het te vroeg om een echte pos. test te hebben maar zou ook de pregnyl uit mn lijf moeten zijn en een neg. test hebben.

maar ik heb wel de test van gisteravond bewaard om een eventuele pos. test te kunnen vergelijken.

woensdag doe ik de test, dat is wd7

Geplaatst

Ja we zijn zeker lekker optijd :-) Komt ook omdat we de bellypaint foto of misschien die van de fotoshoot willen gebruiken, en die hebben we nog niet.

Maar goed, we kijken nog even voor een alternatief, en de tekst klaar hebben is ook wel cruciaal denk ik zomaar.

Oke woensdag dus de volgende test. Ik ben heel erg benieuwd!

Inderdaad goed om die andere nu te bewaren! dan heb je iets om te vergelijken.

Geplaatst

Hey meiden,

Ik hoop niet dat je menstruatie nu al voelt aankomen hoor renaat!!!! Het moet nu toch eens gaan plakken en vooral dan ook 9 maanden blijven plakken!!!

Nou wij zijn in ieder geval vandaag lekker opgeschoten.

APK is geregeld (as donderdag), en als bonus ook nog een hele leuke auto gezien bij de garage, waar we donderdag dan maar even mee gaan cruisen :-)

En wonder boven wonder vonden we een kaartje wat we alletwee zo onwijs leuk vinden!!!

Nu wachten we de foto van de bellypaint nog af en die van de fotoshoot, maar mocht het eerder komen dan hebben we het alternatief geregeld. Fijn gevoel hoor!!!!

Morgen weer voor controle naar de gyno. Ben erg benieuwd hoe het gaat met de kleine en met mij natuurlijk ook :-)

Ik laat het nog wel weten.

xxx

Geplaatst

heerlijk dat jullie zo opgeschoten zijn.

En een kaartje uitgezocht, hebben jullie ook al de tekst???

Nu dacht ik eind van de middag en vanavond me lichtelijk misselijk te voelen, maar ja heb tegen mijzelf gezegd Renaat niet gaan zitten zoeken of vissen dan ga je voelen waar je naar zoekt.

Ik denk dat ik morgen een test doen, om de dag zakt het hcg en dan donderdag weer een test, donderdag is wd 8, dan heb ik wd4 en wd6 en wd8 getest, ben benieuwd wat voor verschil ik zal zien.

o ja, ik heb dinsdagavond om 20.15 de pregnyl gespoten, moet ik dan die dinsdag of woensdag als dag 1 tellen van de pregnyl??

ga je het morgen nog over een vroegere datum voor de ks hebben???

Geplaatst

Renaat, Oei, zou eigenlijk niet weten. Als je op save speelt woensdag 20.15 dag 1......Maar goed, wel spannend dat je zo vaak gaat testen, ook leuk voor ons om mee te leven!

Diana, wat fijn dat de kaartjes dan toch geregeld zijn he? Moet je nog veel doen? Of...laat je het voor de rest maar wat op je af komen????

Nou, ik ga zo plat, hier is de verkoudheid bij ons allen toegeslagen. Groetjes Joy1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden