Ga naar inhoud

wie met verhoogd FSH heeft goeie ervaringen?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey sen,

Dat klinkt erg positief, ik hoop dat de punctie een beetje mee valt.

Heel veel succes morgen.

ga heel hard duimen en zal een kaarsje aansteken morgen voor je.

Liefs

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Zoë: misschien zien we elkaar wel ja alleen ik weet niet hoe je eruit ziet en maandag staan er behoorlijk wat puncties op de planning zei de assistente. Ik heb in ieder geval blond lang haar en bruine ogen :happy7:

@Chantal: wat lief dat je een kaarsje voor me gaat branden! thx

Geplaatst

Hallo meiden,

Kom effe binnen vallen......wilde even kwijt dat het hier GAME OVER is. Ik ben ongesteld geworden, helaas. Ik heb weer de nodige traantjes gelaten. het had zo mooi kunnen zijn, maar helaas.

Meissies.........ik wens jullie veel succes de komende dagen met alles wat er speelt.

- Mia, dat alles alnog heel hard aant groeien is daar binnen in je stokskes.

- HP, meid, ik hoop dat je waanzinnig EIverig bezig bent geweest met een megafantastisch resultaat.

- Sen, go grllllll.......maandag wordt een goeie, dan ben ik jarig dus dat brengt geluk (wat een redenering, maar goed, als ie maar werkt he?)

- Jootje, meisje toch. Ik hoop dat het gauw beter met je gaat. Wat een toestanden meid!

- Chantal............en meissie.....rode duivels al gearriveerd??? Of is het gewoon dat je de medische wetenschap versteld gaat doen staan?

Ik denk aan jullie, heel hard en zal morgen een extra toast uit brengen.

Op jullie en mijn (baby)geluk

Kussss

Geplaatst

Lieve Bloem,

Meis wat ontzettend jammer! Hopelijk kan je snel terecht in dd.

Ondanks dit alees toch gefeliciteerd met je verjaardag vandaag.Een hele dikke kus

van mij!

Sen heel veel succes vandaag!

Kissie Mia

Geplaatst

Ahhh nee bloem wat een shit nieuws had zo gehoopt voor jullie.

het is misschien wat vroeg om te vragen maar wat gaan jullie nu doen weten jullie dat al??????

Bah wat dubbel maar toch gefeliciteerd met je verjaardag.

Ik hoop dat je vandaag toch nog een beetje kunt genieten.

Meid een hele dikke knuffel van mij.

Hier nog steeds geen rode duivels en ik heb ook nog geen tekens dat dat vandaag ook gaat komen.

Ik weet niet zo goed of ik nu wel of niet moet gaan testen ik zit nu op cd 29, mijn mannetje wil dat ik nog een paar dagen wacht maar ik zelf wil liever nu al testen dan weet ik in iedergeval wat er gaat komen of niet natuurlijk.

Wat zouden jullie doen?????

Sen en Zoë nog maals heel veel succes en Sen het kaarsje brand al.

Liefs

Geplaatst

Hey lieve meiden,

Allereerst Bloem, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Had zo gehoopt dat je je droom (zwanger voor je 35e) nog net zou halen. Wat vreselijk jammer. Hopelijk kunnen jullie wat moed putten uit het feit dat er nog 3 poging in DD mogelijk zijn! Bij Sen groeien daar ook 5 mooie eitjes dus dat moet bij jou toch ook kunnen....

Meissie, maak er ondanks alles een mooie en leuke dag van, goed voornemen toch?

Sen, en natuurlijk ook Zoe, veel succes vandaag. Dat er maar minstens 5 mooie eitjes zullen zijn (en misschien nog wel een extra) en dat ze allemaal mooi bevrucht worden!! De duimen draaien weer als een gek!

Mia, hoop dat je stokjes heel goed gaan reageren op de hogere dosering. Woensdag zijn er vast nog een paar follikels bij gekomen en kan alles gewoon doorgaan. Er hoeft er maar een te blijven plakken, kan het niet vaak genoeg zeggen en heb ook al veel positieve verhalen gelezen op dit forum, waarbij prachtige kindjes geboren zijn uit de 1e poging waarbij het aantal follikels tegen viel. Geef de meod niet op!

Chantal, jeetje jij maakt het wel weer spannend hoor. Je zegt dat je op cyclusdag 29 bent, maar op welke dag had je volgens jou de eisprong moeten hebben. Ikzelf zou denk ik niet eerder dan 14 dagen na de eisprong testen.... We zijn wel toe aan de eerste "wie met verhoogd fsh heeft goede ervaringen" wonderbaby, dus aan jou de eer!! Kan het me voorstellen dat je staat te trappelen om te testen. Ach, je moet gewoon doen wat je gevoel je ingeeft toch?! Ben ook wel erg benieuwd....

Jootje, meis, alles weer een beetje rustig aan het worden. Hopelijk terkt de zwelling snel weg en heb je er niet teveel pijn meer aan. De volgende poging komt voor jou ook alweer snel in beeld, tijd vliegt voorbij.... Maar helaas niet als je op "iets" wacht....

Ik heb vanochtend vroeg mijn hubbie op het vliegtuig gezet. Baal toch wel een beetje dat hij deze 2 dagen ook weg is. Zit nu steeds te denken van, wat als het eitjes besluit niet vannacht te springen maar pas morgenmiddag ofzo, dan was het wel handig geweest als we vandaag ook gewoon hadden kunnen klussen, just to be sure....

Weten jullie dat trouwens? Is het altijd zo dat het eitje ongeveer 36 uur na pregnyl/ovitrelle springt? Ik heb ook wel eens gelezen nl dat bij sommigen het eitje bijv pas springt bij 24 mm ofzo en dat het dan dus langer duurt, ook na pregnyl. Ik hoop dat pregnyl echt de eisprong forceert, maar dat is dacht ik toch niet zo....

En zo blijf ik lekker onzeker over alles doordenken, haha, ben eigenlijk ook een muts he. Kan van elk positief punt toch weer iets negatiefs maken. In ieder geval ga ik er maar vanuit dat voor mij nu ook voor het eerst de wachtweken begonnen zijn, da's tenminste weer eens wat anders!

Meiden, tot snel weer.

Kuzzz

Geplaatst

Hey Henkie,

Normaal heb ik een cycles van 28 dagen plus of min een dag maar dit keer heb ik een eisprong kunnen waarnemen op dag 19 en 20 dus dat houd in dat ik nu 9 dagen na deeisprong zit.... dus ja testen wordt gek van mijzelf, ik heb de test in huis gehaald maar durf hem nog niet te doen maar als ik vrijdag nog geen rode duivels heb dan ga ik echt wel testen.

Misschien zorg ik wel voor een wonder zou leuk zijn hihihi......

Kan mij trouwens voorstellen dat je wou dat je hub nog bij je was om nog even te klussen zodat je zeker weet dat je een eisprong hebt gehad.

Ik ga heel hard duimen voor jullie....

Liefs

Geplaatst

Hey Henkie,

Normaal heb ik een cycles van 28 dagen plus of min een dag maar dit keer heb ik een eisprong kunnen waarnemen op dag 19 en 20 dus dat houd in dat ik nu 9 dagen na deeisprong zit.... dus ja testen wordt gek van mijzelf, ik heb de test in huis gehaald maar durf hem nog niet te doen maar als ik vrijdag nog geen rode duivels heb dan ga ik echt wel testen.

Misschien zorg ik wel voor een wonder zou leuk zijn hihihi......

Kan mij trouwens voorstellen dat je wou dat je hub nog bij je was om nog even te klussen zodat je zeker weet dat je een eisprong hebt gehad.

Ik ga heel hard duimen voor jullie....

Liefs

Geplaatst

ey meiden, bedankt voor jullie lieve berichtjes. De opbrengst is 3 bruikbare eicellen, die andere 2 waren geloof ik niet rijp genoeg. Maarja altijd nog één meer dan vorige keer, toen had ik 4 eicellen waarvan er maar 2 bruikbaar waren. Die narcose valt reuze mee en eigenlijk wel beter want zo merk je helemaal niets ervan en ik ben nu helmaal niet gaar en dat had ik bij zo'n roesje wel. Je valt in slaap en wordt weer wakker als het achter de rug is. Ik werd om 14.25 opgehaald door de anesthesist en om 15.00 uur werd ik wakker en om 15.30 uur zat ik bij de Mac. Ik trok mn spijkerbroek aan en die verpleegster zei 'wat gaat u doen?' ik zei "ik ga weg ik sterf van de honger" :laugh:

Nu afwachten tot morgen, dan horen we of er bevruchting is en hoeveel. We doen trouwens PICSI en Assisted hatching erbij.

@HP: volgens mij is niet de grootte van een follikel het meest van belang voor het doen springen maar meer de regulering van de hormonen. Ik had toch in nov. die vervroegde eisprong. Nou, toen was het eitje nog maar 17 a 18mm maar ik had natuurlijk geen cetrotide genomen dus de hormonen zijn volgens mij doorslaggevend.

Nou ik ga nu ff bankhangen hoor... kheb wel een beetje de zenuwen hoor voor morgen maarja dat hoort erbij. Positief blijven!!!

fijne avond meiden

liefs

Sen

Geplaatst

ey meiden, bedankt voor jullie lieve berichtjes. De opbrengst is 3 bruikbare eicellen, die andere 2 waren geloof ik niet rijp genoeg. Maarja altijd nog één meer dan vorige keer, toen had ik 4 eicellen waarvan er maar 2 bruikbaar waren. Die narcose valt reuze mee en eigenlijk wel beter want zo merk je helemaal niets ervan en ik ben nu helmaal niet gaar en dat had ik bij zo'n roesje wel. Je valt in slaap en wordt weer wakker als het achter de rug is. Ik werd om 14.25 opgehaald door de anesthesist en om 15.00 uur werd ik wakker en om 15.30 uur zat ik bij de Mac. Ik trok mn spijkerbroek aan en die verpleegster zei 'wat gaat u doen?' ik zei "ik ga weg ik sterf van de honger" :laugh:

Nu afwachten tot morgen, dan horen we of er bevruchting is en hoeveel. We doen trouwens PICSI en Assisted hatching erbij.

@HP: volgens mij is niet de grootte van een follikel het meest van belang voor het doen springen maar meer de regulering van de hormonen. Ik had toch in nov. die vervroegde eisprong. Nou, toen was het eitje nog maar 17 a 18mm maar ik had natuurlijk geen cetrotide genomen dus de hormonen zijn volgens mij doorslaggevend.

Nou ik ga nu ff bankhangen hoor... kheb wel een beetje de zenuwen hoor voor morgen maarja dat hoort erbij. Positief blijven!!!

fijne avond meiden

liefs

Sen

Geplaatst

Hey Chantal,

Cyclusdag 9 is een beetje vroeg denk idd om te testen, maar vrijdag zou ik het ook zeker doen! Heb jij normaal gesproken maandelijks een ovulatie of was dit echt een wondertje?? Ik heb van mezelf dus helemaal geen ovulatie nl.

Sterkte nog even met de wachtweek, hoop dat er snel duidelijkheid mag komen: of gewoon zwanger en anders maar snel de rode duivels zodat je dan weer door kunt met een cryo.

Ik moest net nog even voor de dienst in het ziekenhuis zijn, dus heb toch maar even snel zelf met de echo gekeken en dde follikel is weg en ik had een beetje vrij vocht inde onderbuik, dus hij is toch gesprongen. Had het idee dat ik vanmiddag wat voelde, maar weet het ook niet zeker. In ieder geval binnen 24 uur na de sex, dus moet voldoende zijn.

Liefs, Henkie

Geplaatst

Hey Chantal,

Cyclusdag 9 is een beetje vroeg denk idd om te testen, maar vrijdag zou ik het ook zeker doen! Heb jij normaal gesproken maandelijks een ovulatie of was dit echt een wondertje?? Ik heb van mezelf dus helemaal geen ovulatie nl.

Sterkte nog even met de wachtweek, hoop dat er snel duidelijkheid mag komen: of gewoon zwanger en anders maar snel de rode duivels zodat je dan weer door kunt met een cryo.

Ik moest net nog even voor de dienst in het ziekenhuis zijn, dus heb toch maar even snel zelf met de echo gekeken en dde follikel is weg en ik had een beetje vrij vocht inde onderbuik, dus hij is toch gesprongen. Had het idee dat ik vanmiddag wat voelde, maar weet het ook niet zeker. In ieder geval binnen 24 uur na de sex, dus moet voldoende zijn.

Liefs, Henkie

Geplaatst

Hey sen,

3 goede eitjes!!! Da's toch gewoon 3 goede kansen. Jippie!! Ik wist overigens niet dat je onder narcose ging voor de punctie. Is dat gebruikelijk in Dusseldorf? Hier in nederland niet toch? In ieder geval ben ik blij dat het allemaal goed gegaan is. Nu maar hopen dat ze alle 3 mooi bevrucht worden. Wat is eigenlijk PICSI (ICSI maar dan het echt kiezen van een zaadcel op bepaalde kenmerken ofzo)? Assisted hatching schijnt de innesteling te bevorderen he, nou alle beetjes helpen toch. Wanneer krijg je nu de TP? Vrijdag ofzo? Hoop zo voor jullie dat het deze keer gaat lukken!!! Duimen maken overuren....

Nou, meissie, ga maar lekker lamguit op de bank en relaxen.

Liefs, Henkie

Geplaatst

Hey sen,

3 goede eitjes!!! Da's toch gewoon 3 goede kansen. Jippie!! Ik wist overigens niet dat je onder narcose ging voor de punctie. Is dat gebruikelijk in Dusseldorf? Hier in nederland niet toch? In ieder geval ben ik blij dat het allemaal goed gegaan is. Nu maar hopen dat ze alle 3 mooi bevrucht worden. Wat is eigenlijk PICSI (ICSI maar dan het echt kiezen van een zaadcel op bepaalde kenmerken ofzo)? Assisted hatching schijnt de innesteling te bevorderen he, nou alle beetjes helpen toch. Wanneer krijg je nu de TP? Vrijdag ofzo? Hoop zo voor jullie dat het deze keer gaat lukken!!! Duimen maken overuren....

Nou, meissie, ga maar lekker lamguit op de bank en relaxen.

Liefs, Henkie

Geplaatst

sorry Bloem ik vergeet in alle consternatie je helemaal te feliciteren *schaam* nou meid ondanks de tegenvaller hoop ik dat je toch nog een leuke dag hebt gehad. Dikke knuffel

@HP; ja in DD is de punctie standaard onder narcose. Helemaal top! Het is overigens een heeeeele lichte narcose hoor, je bent helemaal niet gaar ofzo als je wakker wordt. Ik was veel meer gaar met een roesje in ieder geval! dat had een langer nasleep. Nu doen je je ogen dicht en als ze weer open gaan is alles achter de rug! werelds! PICSI is inderdaad iets waarbij de betere zaadcellen worden gefilterd.

nu ga ik echt liggen

truste meiden

Geplaatst

sorry Bloem ik vergeet in alle consternatie je helemaal te feliciteren *schaam* nou meid ondanks de tegenvaller hoop ik dat je toch nog een leuke dag hebt gehad. Dikke knuffel

@HP; ja in DD is de punctie standaard onder narcose. Helemaal top! Het is overigens een heeeeele lichte narcose hoor, je bent helemaal niet gaar ofzo als je wakker wordt. Ik was veel meer gaar met een roesje in ieder geval! dat had een langer nasleep. Nu doen je je ogen dicht en als ze weer open gaan is alles achter de rug! werelds! PICSI is inderdaad iets waarbij de betere zaadcellen worden gefilterd.

nu ga ik echt liggen

truste meiden

Geplaatst

hoi meiden, van de 3 eicellen is er 1 bevrucht. Ben een beetje teleurgesteld, had gehoopt op minimaal 2 maar ik moet positief blijven want 1 is nog altijd beter dan helemaal geen. Het was echt zenuwslopend vanmorgen. Je zit naar 9.30 uur toe te leven, dan bel je en zijn de lab-uitslagen er nog niet en word je verzocht 20 min. later terug te bellen. Afijn 20 min. later continue in gesprek. Eindelijk weer contact, nog geen labuitslagen, belt u maar over een half uurtje terug. Nou een uur later om 11.30 uur maar teruggebeld en had onderhand een halve hartverzakking volgens mij. Morgen dus weer naar DD voor de tp.

liefs

Sen

Geplaatst

hoi meiden, van de 3 eicellen is er 1 bevrucht. Ben een beetje teleurgesteld, had gehoopt op minimaal 2 maar ik moet positief blijven want 1 is nog altijd beter dan helemaal geen. Het was echt zenuwslopend vanmorgen. Je zit naar 9.30 uur toe te leven, dan bel je en zijn de lab-uitslagen er nog niet en word je verzocht 20 min. later terug te bellen. Afijn 20 min. later continue in gesprek. Eindelijk weer contact, nog geen labuitslagen, belt u maar over een half uurtje terug. Nou een uur later om 11.30 uur maar teruggebeld en had onderhand een halve hartverzakking volgens mij. Morgen dus weer naar DD voor de tp.

liefs

Sen

Geplaatst

Lieve Sen,

Wat jammer, had ook zekr gehoopt op 2... Maar idd positief blijven, je hebt er maar 1 nodig die blijft plakken toch! En dit wordt een plakkertje, daar gaan we nu vanuit. Succes morgen met de TP.

Mia, jij ook morgen veel succes met deecho Hopelijk zijn er nog een paar mooie follikeltjes bij gekomen.

Chantal, nog steeds geen rode duivels???

Liefs, henkie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden