Ga naar inhoud

wie met verhoogd FSH heeft goeie ervaringen?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Chantal,

Dank voor je lieve woorden.

Heb net even met mijn zus aan de lijn gehangen en ze krijgt een jongetje! Super!

Ook nog even bij haar uit kunnen huilen en dat lucht toch ook wel weer op. Snap overigens niet dat ik zo gezappig ben, misschien toch de invloed van de hormonen,haha?

Mijn zus zegt dat 2010 mijn jaar gaat worden, zoals ik dat ook al meerdere malen tegen jullie heb gezegd. Misschien moeten we er met z'n allen in blijven geloven, behalve jij dan natuurlijk, want voor jou wordt 2009 nog het jaar!

Gisteren gezellig sinterklaas gevierd bij mijn hub's familie. Door het dolle heen waren de 2 kleintjes. Die 2 zou ik zo meenemen als het mocht.....

Vandaag heb ik een dagje vrij. Heerlijk even niks, want vanaf morgen weer een aantal dagen dienst, bah. Gelukkig daarna relatief rustige weken en veel vrij met de feestdagen. Ga ik ook weer eens een lekker dagje sauna doen met een vriendinnetje.

Kan me goed voorstellen dat de wachtweken verschikkelijk zijn en eeuwig lang duren. Elk pijntje, krampje wordt op een gouden schaaltje gewogen. Is het een teken van innesteling of de voortekenen van de komende menstruatie? Lijkt me heel moeilijk, maar je moet er gewoon in geloven dat het goed gaat. Ik heb er een goed gevoel over dat jij 2009 positief gaat afsluiten!

Kuzz, HP

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve meiden,

Wilde even weten hoe het met jullie gaat het is namelijk een beetje rustig de laatste week en ik ben wel benieuwd of er bij jullie alweer stappen zijn ondernomen.

Dikke Kuzz

Geplaatst

Lieve meiden,

Alles goed met jullie? Ik heb inmiddels een beetje een prive conversatie met Chantal geloof ik. Maar waarschijnlijk is er gewoon even weinig te melden of hebben jullie even een rustpauze ingelast. Geeft niks hoor, maar ben dit rustige hier niet zo gewend!

Chantal, Hoe gaat het? De 17e kruipt langzaam dichterbij. Heb je er al stiekem een testje tegenaan gegooid of luister je goed naar je hubbie? Ben zoooo benieuwd! Ga ook even op je eigen blog lezen of er nieuws is.

Gisteren waren wij toevallig bij mijn schoonbroer en hebben we het nogmaals over onze situatie gehad. Zij had in het begin al aangegegeven dat ze evt wel donor zou willen zijn mocht dat nodig zijn. Nu is dat op dit moment even anders omdat het lijkt alsof er nog wel genoeg eitjes zijn. Zegt ze, nou dan wacht ik het even af hoe het gaat lopen bij jou en als het allemaal goed gaat dan wil ik misschien wel voor iemand anders doneren.... Was helemaal verbaasd en vond dat zo lief van haar! Het zou echt de perfecte donor zijn. Slim, heel realistisch en down to earth en wil gewoon graag iemand helpen. Ik hoop dat wij haar niet nodig zullen hebben maar zo wel dan zou ik geen andere donor wensen. En wie weet kan ze ooit nog iemand anders van dit forum helpen. Vond het in ieder geval erg mooi dat ze daar zomaar weer zelf mee kwam. Dat is nou echt een mooi mens!

Lieve meiden, take care en tot snel.

Kuzz, HP

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

Na een tijd weggeweest te zijn ben ik er weer. Als allereerste wil ik jullie bedanken voor jullie superlieve mailtjes, berichtjes, woordjes en steun. Jullie zijn schatten. Ik ben terug omdat mijn hubbie gisteren heeft laten weten er toch voor te willen gaan....(zie blog).

Ik zal aanstaande maandag starten met de decapeptyl....... en vanaf woensdag ga ik menopur spuiten.

Ik wil heel graag weten hoe het met jullie allemaal is.....ik moet dringend gaan bijlezen.........

Ik ben zo benieuwd. Ik wil me trouwens ook nog excuseren. het spijt me dat ik er zo weinig voor jullie was. Ik was gewoon even te veel met mezelf bezig.....en dat is geen excuus maar een verklaring. Ik vond het gewoon erg moeilijk om op het forum te komen.

Ik hoop dat ik dat de komende tijd weer goed kan maken. Ik heb veel aan jullie gedacht. Ik ga de komende dagen even bijlezen......maar hoor ook graag van jullie hoe het NU met jullie is.

Chantal......heeeeeeeel veel succes meid.........

Dikke knufff

Bloem

Geplaatst

Lieve Bloem,

fijn dat je weer terug bent en dan nog wel met dit goede nieuws ik hoop zo dat het allemaal gaat lukken voor jullie.

Je hoeft je voor mij niet je excuus aan te bieden hoor je moet eerst aan je zelf denken en aan je mannentje en daarna aan ons natuurlijk lalalalala. Maar ik ben erg blij weer is wat van je te horen.

Hier alles nog steeds spannend het plusje word helaas niet dikke dus ik ga morgen maar is een digitale van CB proberen misschien geeft die dan - weken aan en dan kan ik er niet meer onderuit en moet ik mijn onzekerheden betreft de testen opzij zetten.

Ik laat het jullie waarschijnlijk vrijdag weten omdat mijn mannetje vanavond weg gaat en morgen avond laat weer terug is en ik wil die test wel samen met hem doen want stel je voor dat het niet goed is.

ga nu even je blog lezen.

Liefs en hele dikke knuffel.

Geplaatst

Lieve Chantal....

Wow, dat ruikt toch naar goed nieuws?

Ik zal alle 'opgespaarde steun' inzetten om heel heel heel hard duimen voor je dat je een fantastische afsluiter van het jaar zult hebben!!!!

Ik denk aan je meissie!

Liefs bloem

Geplaatst

Hallo allemaal!

Hier ook eindelijk weer een berichtje van mij.

Bloem; welkom terug! En met goed nieuws!! Ik ben blij voor je.

Chantal; wow een licht streepje!!!! Spannend. Ze zeggen toch altijd streep is streep of ie nou dik of dun is. Ik hoop het zo voor je meid! Succes morgen!

Henkie; wat lief van je schoonzus. Zijn er al tekenen van een naderende eisprong?

Mia en Sen nog nieuws?

Met mij gaat het weer goed, even flink de griep te pakken gehad maar ik voel me weer oké.

Ons nieuws is dat we in februari weer een IVF of ICSI gaan wagen. Begin februari heb ik een afspraak voor de echo en dan krijg ik de recepten voor de medicijnen mee. Half februari begin ik dan met spuiten en de punctie is dan rond de 23e.

Liefs,

Joyce

Geplaatst

Hey Lieve meiden,

Bloempie, welkom terug en wat een fantastisch nieuws dat jullie er toch voor gaan. Had het stiekem al gelezen op je blog. Spannend hoor dat nu alles toch zo snel gaat beginnen!

Chantal, Ik zeg ook: een streep is een streep hoor! Moet je ook nog een bleodtest doen een dezer dagen? Hou de duimen nog even draaiende tot jij met het goede nieuws van een dikke plus komt! Hou vol.

Jootje, goed te horen dat je de griep weer de baas bent en dat jullie de IVF/IVSI plannen voor februari al klaar en geregeld hebben. Super!

Mia, jij gaat toch ook beginnen in januari?

Sen, hoe is het met jou? Ben je alweer opnieuw begonnen met spuiten of hebben jullie een maandje verplichte rust? Al meer duidelijkheid over hoeveel pogingen de verzekering nog gaat betalen (1 of 2)?

Dat betekent dus heel veel kansen en veranderingen op korte termijn. Opeens gaat het allemaal weer heel snel. Ben bijna een beetje jaloers op jullie. Ben nl het wachten zoooo ontzettend beu, maar uiteraard is het jullie enorm gegund, dus niet echt jaloers hoor!. Hier nog geen positieve ovulatietest geweest. Gisteren dag 16, heb ik nog wel even met de echo zelf gekeken en lijkt er wel een dominante follikel (16 tot 18 mm voor zover ik het zelf goed in beeld kon krijgen) aanwezig te zijn, maar ook dat heb ik al eerder gehad toen ik een cyclus echografisch door de gyn gevolgd werd en ook toen was er geen eisprong. Heb van midddag weer een afspraak met de gyn, en wil dan het vervolgbeleid bespreken. Wil zelf ook gonadotrofinen gaan spuiten en evt een IUI. Beetje vaart achter de dingen zetten. En dan is er natuurlijk ook nog de irritante hysteroscopie die nog moet volgen. Als daar maar niks engs uitkomt.... Daar ben ik wel een beetje bang voor, dat dat ook nog eens niet goed is. Laat jullie weten hoe het gegaan is vanmiddag.

Ben blij dat er weer geschreven wordt op dit forum. Het was met Chantal gezellig kletsen hoor, maar vind het met jullie allemaal actief hier nog gezelliger!

Dikke kuzz, HP

Geplaatst

hey meiden

@Bloem: welcome back! we hebben je gemist en was me echt zorgen aan het maken over je. Ben blij dat je weer een teken van leven geeft

@Chantal: oeeeh dat klinkt heel positief.. nog even en dan kan je testen spannenddddd. Ik duim mee voor je

@HP: wat een lieve schoonzus, echt een engel! maar gelijk heb je dat je die optie nog even achterwege houdt. Kan altijd nog toch.

@Jootje: zo weer lekker opgeknapt meid, toch geen mexicaanse griep gehad?

@Mia: hoe is het met jou?

Met mij gaat het iets minder. Ben nog steeds de AD aan het afbouwen en dat voel je soms wel (emotioneel en lichamelijk). Afgelopen weekend had ik echt een dip en zondag heb ik dan ook keihard gejankt. Ik had er zooo de balen van. Deze maand konden we niets doen omdat DD sluit van 18 dec. tot 4 jan. maar nu heb ik zitten rekenen en mijn NOD is omstreeks 31 dec. Dan moet ik op cd 3 een uitgangsecho maar dat valt dan in het weekend en dan doen ze geen echo's in het Bronovo en DD is dan nog dicht.. nu maar hopen dat die menstruatie dan 2 dagen later komt maarja daar heb je geen vat op natuurlijk dus ik voel de bui alweer hangen arghhh

Geplaatst

Hoi lieve meiden,

Sen, wat klote dat je je zo rot voelt. Maar valt natuurlijk ook niet mee met het afbouwen van de AD en dan alle stress over de afgelopen misgelopen behandeling en de stress over de nieuwe bahandeling en of je die wel kan gaan starten in januari. Herken die stress wel een beetje want ik weet ook nooit wanneer ik nou wel of niet ga menstrueren en dat is voor de planning funest. Kun je niet vragen of je cyclusdag 4/5 op maandag de 4e. Begin je gewoon vast volgens schema met je spuiten... Kan het me niet voorstellen dat er in 2 dagen cysten zouden ontstaan en als er geen cysten zitten is het OK. Of misschien tevoren (voor de menstruatie) een echo vragen, asl er dan geen cysten zitten is het ook onwrschl dat deze alsnog gaan ontstaan. Weet niet of dat mogelijk is natuurlijk, maar probeer een beetje met je mee te denken. Ik zou bijna zeggen kom op zo de 4e maar even langs Leiderdorp, kijk ik wel even met de echo, weliswaar transabdominaal, maar dat is voldoende om groete cysten te kunnen zien....

Chantal,

Een erg spannende dag voor jou vandaag..... D-day!! Weet dat je pas laat gaat testen, dus hou de duimen nog even draaiende tot hier een helemaal happy bericht verschijnt!!! Ik geloof er in!

Jootje,

Weer helemaal opgeknapt? Al leuke plannen voor de kerst. Jullie zoon is nu 3 zie ik. Leuke leeftijd he. Maar kan het me voorstellen dat het begint te kriebelen voor een broertje of zusje. Hoop dat in 2010 die wens voor jullie in vervulling mag gaan!

Bloem,

Alles OK? Klaar voor het grote avontuur? Hoop dat jullie dit samen maar 1x hoeven te ondergaan en dat daar maar 1 of 2 mooie kindjes uit mogen komen, en dat er dan een heleboel stress van jullie af mag vallen en het grote genieten mag beginnen natuurlijk!

Mia,

Je moet wel af en toe iets van je laten horen hoor.... Ga me zo nog een beetje zorgen maken of alles wel OK is. Weet wel dat je gewoon even pauze hebt voor je gevoel, nu en dat dat wrschl de reden is voor je afwezigheid. Anyway, ik hoop dat het goed met je gaat en hoop je snel hier weer terug te zien of beter gezegd horen met goede berichten over de ICSI start.

Oj, ik zou jullie ook nog even een update geven over mijn gyn bezoek van gisteren. Was wel een goed gesprek en gelukkig was hij het volledig met me eens. Ik heb tegen hem gezegd dat ik vind dat de clomid niet werkt. Hij is het hiermee eens en dus gaan we gelukkig door naar gonal-f. Er zit nu wel een dominante follikel maar ook dat heb ik al wel eens vaker gehad in een spontane cyclus en dan is er ook geen eisprong. Heb nu op dag 18 nog steeds geen positieve ovulatietest, dus ga ervan uit dat het ook niks meer gaat worden. Heb afgesproken dat ik nog 2 dagen afwacht en daarna met primolut ga beginnen. Dit om mijn mijn menstruatie beter te kunnen plannen. Als ik opnieuw vroeg zou gaan menstrueren zoals afgelopen cyclus dan moet ik tussen kerst en oud en nieuw voor een uitgangsecho en en nu zou dat nog niet zo'n probleem zijn, maar ik moet ook 7 januari nog voor een hysteroscopie en dat moet ook begin van de cyclus. Dus hebben we afgesproken dat als er toch geen ovulatie is is net zo goed mijn menstruatie kan plannen en dan op 7 januari de hysteroscopie en uitgangsecho te combineren en dan te starten met gonal-f. Het enige wat dan wel een beetje jammer is, is dat mijn hubbie de laatste 10 dagen van januari er niet is en ik dus wrchl het evt eitje niet kan gaan gebruiken, maar ja wil het wel allemaal door laten gaan want wil nu eindelijk wel eens weten of ik uberhaupt een ovulatie kan gaan krijgen! Snappen jullie hem nog. Beetje wazig verhaal geloof ik. Maar ja, al met al begint het wachten weer, maar wel weer met een positief gevoel want er gebeurt tenminste weer iets en dat maakt wachten een stukje makkelijker!

Meiden, hou je taai!

Kuzz, Henkie

Geplaatst

Beste Henkie,

Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad. Te hoog FSH en geen spontane ovulatie terwijl er wel een follikel groeit. Het woord eiceldonatie was al gevallen. Bij mij deed een pregnyl injectie wonderen. Het resultaat was na de derde cyclus een positieve test en nu een heel mooi zoontje.

Pientje

Geplaatst

Beste Pientje,

Dank voor je positieve reactie, dat geeft in ieder geval weer moed. Uit het AMH is gebleken dat de eicelvoorraad bij mij in principe nog normaal is. Maar helaas krijg ik geen ovulatie ook niet met clomid. Ga nu begin januari beginnen met gonal-f en dan ovitrelle om de eisprong op te wekken. Hoop dat het dan zo snel gaat verlopen als bij jou!

Henkie

Geplaatst

Hey Henkie,

Wat fijn dat je nu de arts is met je meedenkt en dat je dus je menstuatie kunt gaan regelen ik hoop zo dat het in januari goed komt en zoals Pientje hier boven zei er is nog echt hoop hoor daar ben ik van overtuigt.

Wij gaan vanavond niet meer testen helaas is mijn hub laat thuis dus dat wordt morgen.Ik baal hier vreselijk van begin weer zo te twijvelen bha wordt dus echt gek van mijzelf.

Ga zo lekker slapen ben erg moe en dan is het hopelijk snel morgen.

Liefs

Geplaatst

Lieve Chantal,

Slaap lekker meis, droom maar vast over het kleine beepje. Morgen fit weer op en een positieve test!!!

Mia, voor het geval je dit leest... Ik ben benieuwd naar de hoeveelheid gonal-f die jij gespoten hebt. Je habt het een keer gehad over een vrij lage dosering maar verder niet gespecificeerd.

Kuzz, HP

Geplaatst

Helaas heel hard van de bank gevallen we hebben vanacht negatief getest en vanmorgen weer dus voor ons moet 2010 ook het jaar worden waar het misschien wel gaat lukken.

Liefs

Geplaatst

Hey meiden,

heb net gebeld met het ziekenhuis en we hebben 7 jan weer een afspraak en als alles goed is kunnen we eind jan weer op het wachtbankje. Phoe dat lucht wel op zeg om over een 3 weken alweer een afspraak te hebben wij waren erg bang dat het erg lang zou duren.

Lieve meiden ik denk dat ik even iets minder hier zal zijn ivm met heel veel drukte ( verjaardagen, kerst, enz enz)

Maar ik denk wel aan jullie en hoor.

Liefs Chantal

Geplaatst

Lieve Chantal,

Wat jammer!! Had zo gehoopt dat jij 2009 zwanger zou afsluiten. Gelukkig kun je in januari weer snel door. En zoals je zegt: nu wordt 2010 voor ons allemaal het jaar!

Hoop dat jullie ondanks dit verdriet een mooie kerst mogen hebben en alvast een heel gelukkig nieuwjaar!

Liefs en een dikke knuffel,

Henkie

Geplaatst

hallo dames, hoe gaat het met jullie?

Ik vind het echt een kloteperiode en ik voel me heel erg wisselend. Ik hoop dat het snel begin januari is en dat we weer verder kunnen want dit schiet ook niet op. Om me heen is de één na de ander zwanger, zijn er nu al 8! Nou daar word je ook niet vrolijk van. Waarom zij wel en ik niet?! ik was aan de beurt! :(

Geplaatst

Oh Sen ik snap het helemaal bij ons het zelfde aaleen niet zoveel meiden maar toch het gevoel blijft het zelfde ook ik heb er vreselijk veel last van en gisteravond kwam een van mijn vriendinnen nog vertellen dat ze 13 weken zwanger is oh ik heb nog nooit zo hard mijn best moeten doen om niet in huilen uit tevallen. Natuurlijk ben ik heel erg blij voor haar maar het doet verdomde veel pijn.

OOk ik ben erg blij dat december bijna voorbij is en dat we in 2010 weer verder kunnen.

Meid heel veel sterke hopelijk heb je nog een beetje steun aan ons hier op het forum.

Liefs en een dikke knuffel

Geplaatst

Lieve, lieve meiden,

Ook al ben ik er weinig...........ik denk aan jullie.

Ik wens jullie, ondanks alle gemis waar we de komende dagen ongetwijfeld weer mee geconfronteerd zullen worden.......waanzinnig fijne kerstdagen......:openpresents: met fijne verassingen.

En op 31-12 een DIKKE VETTE PUNT achter alle verdriet, teleurstellingen, twijfels, wachten, tranen, leven tussen vrees en hoop van 2009....

Op naar 2010 waar we van afgesproken hebben dat het helemaal ONS jaar zal gaan worden.

Op dat we allemaal, stuk voor stuk, allemaal goed nieuws zullen krijgen in 2010.

Ik wil jullie bedanken voor jullie steun en lieve zorg.

Dank jullie wel,

DIKKE KUS VAN bloem:wave:

Geplaatst

Hey meiden,

Ik wens jullie natuurlijk het zelfde toe en dat 2010 voor ons maar een heel vruchtbaar jaar mag worden.

Hier gaat het allemaal zijn gangetje al moet ik wel zeggen dat ik een beetje in een dipje zit en het gteevoel heb dat wij waarschijnlijk altijd de kerst met zijn tweeen door moeten ( hoop het natuurlijk niet maar toch zie ik het niet erg positief op dit moment)

Wel zijn we gaan uitzoeken waar we naar toegaan als onze donor ons niet meer kan helpen en we zitten nu een beetje op het net te lezen tussen de verschillen van ECD in Spanje en in Rusland.

Rusland is een stuk goedkoper maar zou die ook goed zijn ahhh weet dus niet zo goed wat te doen.

tevens hebben wij de aanvraag vandaag op de post gedaan voor adoptie om zo die lange wachtlijsten een beetje in te korten wij zijn immers al 34 en als het echt 6 tot 8 jaar duurd dan is de kans nu al klein dat we een babytje kunnen adopteren, we moeten het maar is zien wat we gaan doen.

Nu eerst deze dagen door komen en dan de positieve energie weer vinden zodat we in januarie weer met goede moed kunnen verder gaan.

Sorry voor mijn depri mail maar ik moest het even kwijt.

Liefs Chantal

Geplaatst

Hallo lieve Chantal,

Meiske toch!!!! Wat kan ik me goed inleven in wat je voelt…..het is vooral in deze dagen zo confronterend om ongewenst kinderloos te zijn. En vooral nu je net het vervelende nieuws van die mislukte ecd-poging moet verwerken. Arme schat! Hier…….allereerst een hele dikke knuffel!

Ik snap zo goed dat je voorsturend de behoefte hebt om te zoeken naar oplossingen, te vergelijken en uitzoeken wat het beste is.

Goed dat je in elk geval die adoptie-papieren op de bus gedaan hebt zodat dat kan gaan lopen. Ik dacht dacht dat dat pas kon als je alle behandelingen al een jaar achter de rug had? Ik heb ook al vaak gedacht dat ik dat nu al zou willen maar dacht dat het niet kon.

Ik hoop zo dat die donor het nog een keer met jullie aan zal gaan…of dat er iemand anders zich bij jullie gaat melden als nieuwe engel. Ik zal een kaarsje voor je aanmaken in deze dagen…… Lieve meid, weet dat ik aan je denk

Dikke megatroostknuf voor jou, alle liefs

bloem

Geplaatst

Lieve Bloem,

Bedankt voor je lieve woorden en z'n virituele knuffel doet goed hoor!

gelukkig is het mogelijk om de adoptie pocedure op testarten zolang je nog geen gesprekken hebt met jeugdzorg mag je gewoon deelnemen aan de cursus deze is vooral bedoeld om meer te weten te komen van apotie.

Maar eerst maar is praten met onze donor misschien wil ons nog wel een keer helpen ( denk het wel hoor, het is gewoon een engel)

Hier blij dat deze dagen weer voorbij zijn en dus weer een week dichter bij het nieuwe jaar.

Hoe gaat het eigenlijk met jou jij bent toch nu ook begonnen met spuiten????

Voel je je goed of heb je er al last van????

Meidik hoop zo dat het goed gaat bij jullie het is jullie echt gegund, trouwens het is iedereen hier op het forum erg gegund.

Ik ga mij zo is aan kleden en misschien gaan we zo nog even een duikje maken in de plas hier en als het mij dan toch te koud is ga ik wel evenlekker wandelen om alles op een rijtje te zetten.

iedereen een hele fijne zondag.

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden