Ga naar inhoud

wie met verhoogd FSH heeft goeie ervaringen?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Joske,

Gefeliciteerd! Wat een gelukkig toeval..

Lala,

Spijtig te horen dat het niet gelukt is, op naar de herkansing.

Sen en Bloem, ik lees(f) nog steeds met jullie mee!

Meiden, hier geen goed nieuws.

Afgelopen maandag nekplooimeting gehad en mijn jochie(!) slaagde met vlag en wimpel. Ben ook eerder uitgerekend, nl 31 okt. Dus hij heeft zijn best gedaan met ontwikkelen.

Mááár; uit de triple test in het bloed is een sterk verhoogde kans waargenomen dat ons jochie syndroom van down zou kunnen hebben!

Afgelopen maandag heb ik een vlokkentest gehad (werkelijk afschuwelijk, als je je minimensje in je buik ziet spartelen, maar niet meer weet of het wel gezond is)

Volgende week vrijdag de uitslag. Ben er helemaal kapot van.

Zeker omdat dit ook onze laatste kans is. We hebben toen gezegd stoppen en daar staan we, ook nu, nog steeds achter.

Afschuwelijk om in het zh al te praten over een eventuele curretage of vroege bevalling...

Verdikkeme, denk je na jaren je doel te hebben bereikt, zit ik wéér op dat klotewachtbankje!

Geplaatst

Kyra, jeetje...........

ik hoop voor je dat de uitslag niet gaat tegenvallen, en jullie droom kan uitkomen.

Ik duim heel hard met je mee, en hoop dat het wachtweken snel omgaan.

liefs,

Angela

Geplaatst

Lieve Kyra,

Wat een vreselijk nieuws! Ik hoop dat de uitslagen toch positef blijken te zijn, en dat je je zorgen hebt gemaakt om niks! (sorry.... ik weet niet precies hoe dat allemaal werkt met die testen....) Zit er toch een kans in dat het loos alarm is?? Och, meis heb er geen woorden voor! Heel veel sterkte! Hou je ons op de hoogte?? Ik duim voor jullie!

Liefs, Hanneke

Geplaatst

jezus Kyra..., nee toch!!

ben je blij dat je de 12 weken haal, heb je dit.

Maar misschien valt het nog mee??? hoe groot is de kans dat je beebje toch gezond is?

Wat moet je nog lang wachten, nog een week. pff meis ik denk aan je hoor!!

ik ben niet gelovig, maar nu ga ik een kaarsje aan steken dat alles toch nog mee mag vallen.

Een dikke knuffel van mij.

liefs joske

Geplaatst

Lieve meiden,

dank dank!

De kans dat ik zwanger ben van een kindje met downsyndroom is 1:46

Er is inderdaad een kans dat het loos alarm is, ik hoop er zo op!!

Hou jullie op de hoogte én blijf jullie volgen, meiden..

Geplaatst

Kyra, dat meeeeeeeeen je niet?!?!?! jeetje meid wat een stess weer! ik weet ook niet precies hoe dat zit met die testen maar ik hoop met heel mijn hart dat'tie helemaal gezond is. Sterkte meid!

Geplaatst

Kyra ,

1 op 46...., dan heb ik toch goede hoop hoor!! echt wel!

Het is natuurlijk best wel een kans dat het zo is, maar ook echt een grote kans dat er niets aan de hand is.

Ik geloof (nee ik weet) dat het goed komt!

liefs joske

Geplaatst

p.s.

Sen heb je al uitslag van het bloed???

en weet je al wanneer jullie weer beginnen?

liefs joske

Geplaatst

ja heb de uitslag vh bloed gehad. Alle waarden liggen binnen de marges en mn dhea was 11,2 (bovengrens is 12)

we gaan in juni weer beginnen

Geplaatst

Lieve Sen,

dankje wel!

Maareeh..ik ben heel nieuwsgierig. Hoe zit dat nu met je dhea?

Ben je vooruit gegaan (heet dat zo?) met dhea?

Juni weer beginnen. Ik ga voor je duimen!!!

Geplaatst

hoi Kyra, dat is een beetje moeilijk te zeggen want ik heb geen 0-meting gedaan snap je. Dus weet niet wat mn DHEA waarde was. Maar aangezien die daalt als je ouder wordt, zal hij wel lager zijn geweest want nu zit'tie dus bijna tegen het maximale. Ik zal dus moeten afwachten. Had eigenlijk ook even FSH moeten laten meten maar zat al te ver in mn cyclus, misschien volgende maand maar doen... vind het gewoon een beetje eng.

Ik heb gisteren trouwens weer zitten googlen op vanalles en toen kwam ik tegen dat low-responders helemaal geen POF hoeven te hebben (Premature Ovarian Faillure). Het kan namelijk ook RO zijn, Restistant Ovarium d.w.z. er zijn wel eicellen maar om één of andere reden reageren de eierstokken niet op de hormonen. Dit kan o.a. komen door een auto-immuunaandoening. Bij POF moet je bovendien al minimaal 1 jaar niet ongesteld zijn geweest en een FSH van > 40 hebben, nou daar is bij mij geen sprake van. Ik ben elke maand ongesteld en mn maximale FSH is 24 geweest, daarna is hij weer een keer gezakt naar 14. Dus ik vind dat ze wel erg snel een diagnosestempel op je zetten hier in NL. Maarja, de tijd zal het leren....

het wordt mooi weer dames, probeer je zorgen even opzij te zetten en geniet! (hoor mij: de lamme helpt de blinde hahaha)

liefs

Sen

Geplaatst

Vind je erg goed bezig Sen!

Hopelijk wordt het jou ook snel gegund waar je recht op hebt!

En wat betreft de info die je opgezocht hebt zei de gyn tegen mij ook zoiets.

Ook ik ben elke maand heel regelmatig ongesteld en voel zelfs regelmatig (niet meer zo vaak als vroeger idd) halverwege de maand mijn ovulatie. Daarnaast produceerde ik de eerste ivf ongeveer 11 eicellen op de hormonen. Dat schijnt ook (te) veel te zijn voor iemand met POF. Mijn arts kon niet zeggen wat er met mij aan de hand is.

Zeker omdat pof over gaat van moeder op dochter wilde ik wel mijn dochter waarschuwen, maar dat was bij mij niet met zekerheid vast te stellen.....zucht!

Geplaatst

lieve Kyra, meid....

wat een ontzettend K..-nieuws.....altijd maar die onzekerheid en dat wachten.....Ik hoop en bid en duim zo hard ik kan dat dit waanzinnig loos alarm is.

Dikke vette knuffel voor jou,

xxx

Geplaatst

Hoi meiden,

wat is het stil hier....... Waar is iedereen?? Ik mis het "kletsen"..... ben niet bij een andere topic, omdat ik het hier zo fijn vind.

Ik hoop dat alles goed gaat met iedereen??

Geplaatst
Hoi meiden,

wat is het stil hier....... Waar is iedereen?? Ik mis het "kletsen"..... ben niet bij een andere topic, omdat ik het hier zo fijn vind.

Ik hoop dat alles goed gaat met iedereen??

Ja han je hebt gelijk, ik kijk ook altijd ff.

Meiden waar zijn jullie??? Misschien komt het door het mooie weer?

Han meis, hoe is het met je?

Sen wat goed dat je zo dicht bij de bovengrens bent met je DHEA.

Als je de volgende keer echt meer eicellen heb met een goede kwaliteit ligt dat toch echt wel aan de DHEA.

liefs joske

Geplaatst

Hee Han & Joske,

weinig nieuws hier. Nog steeds druk op t werk, dus ook nog geen plannen om verder te gaan. Maar t weer begint de goede kant op te gaan!!

Ben blij als ik straks weer even een lang weekend heb. Kan ik de tuin in ;-)

Maar hoe is t met jullie?

Hier even een dip gehad, zag t even niet meer zitten. Gaat inmiddels weer, met name door het goede nieuws van Shanna(42). Spontaan zwanger!!

Tot zover weer!

Angela

Geplaatst

Hey meiden,

Hehe.... eindelijk een beetje actie hier! Haha....

@Joske: Hoe gaat het met je? Hoelang ben je nu zwanger en heb je al een echo gepland staan?? Je zit zeker bij de topic van de zwangeren te kletsen.... Da's ook leuk... Zou ik ook wel willen....Kijk er wel eens stiekum even, want ik wil zo graag, net als iedereen hier, bij die groep horen!! Wie weet.... ik moet bijna testen en voel nog niets... Spannend.

@Lala: En het kippenhok in Echt al af?? Ja, heerlijk he als we weer eens lekker de tuin in kunnen, genieten van alle bloemetjes.... Bij welke topic zit jij dan te kletsen als ik vragen mag? Het is hier zo stil, en wil toch heel graag ergens aansluiten... Toch wel logisch dat je je dip hebt gehad, de tranen, de teleurstelling en je angst moeten er toch eens uit, anders krop je al die gevoelens op. En da's niet handig! Vind het goed en positief van je dat je een "boost" krijgt doordat die Shanna (42) spontaan zwanger is geraakt.... Net als bij Joske, alleen weet ik niet hoe oud/jong Joske precies is.... Nou meiden, tot schrijfs...

Geplaatst

Joske en shanna zijn de 40 gepasseerd. ;-)

Ehm, zit in wie begint in maart 2010 en bij wachtbankje april doe ik ook nog mee. nou ja...mee doen.

Kletsen in ieder geval wel. Het is er bij beiden heel erg gezellig.

Kom er bij zou ik zo zeggen. In ieder geval wachtbankje april dan! ;-)

Kippenhok is inderdaad af. Had ik afgelopen zaterdag al gedaan, in etappes. Kreeg t even in mn rug erdoor hihihi

Lekker hoor, dat goede weer. Wordt er helemaal vrolijk van!!

:bye: Angela

Geplaatst

hee lieve meiden.

Het is idd erg stil geworden hier he? Er zijn veel mensen die vanaf het eerste uuir zaten inmiddels zwanger en wrs overgestapt naar een ander hoekje of men voelt zich bezwaard om te schrijven of......om dat blije nieuws te lezen? beiden is logisch, toch?

Ikzelf merk som dat ik het gewoon op dit moment heel moeilijk vind om te schrijven. Ik krijg me er soms niet toe aangezet. Ik schrijf nu bijna een jaar op mijn blog en op het forum en soms ben ik gewoon bang om in herhaling te vallen......ik heb er vandaag ook iets over geschreven op mijn blog.....het lijkt zelfs alsof je leven met een onvervulde kinderwens, gewoon het dagelijkse leven wordt? Of druk ik me nu verkeerd uit? Misschien zit ik nu wel in de overlevingsmodus.....lekker veilig even niet te veel voelen...........

Maar weet lieve meiden, dat ik nog steeds aan jullie denk en net zo hard als voor mezelf, voor iedereen hoop dat het grote wonder eindelijk eens gaat gebeuren.

Dikke knuffel voor jullie allemaal.

Kus bloem

Geplaatst

Hey Bloemetje,

Hoe gaat het met jou? Jij zit nu ook in de shit-wachtweken of niet? Ik zie tenminste dat je over 5 dagen mag testen?? Spannend, of niet? Ik vind het wel spannend hoor....!

Ik begrijp je gevoel heel erg goed! Het is ook allemaal zo ontzettend moeilijk en zwaar. Ik heb het gevoel dat ik wordt geleefd, ik ben alleen maar bezig met zwanger worden. En alhoewel ik weet dat dat niet goed is, weet ik echt niet hoe het anders zou moeten. Dit is wat ik wil, en ik wil er alles aan doen om dit te verwezelijken, maar helaas niets biedt garantie's. En dat maakt het allemaal zo moeilijk!

Ik had gisteren een afspraak bij de bedrijfsarts, ik ben daar 40 min. binnen geweest en ik heb letterlijk 40 min mijn ogen uit mijn lijf gejankt! Wat een verdriet..... ik kon soms niet eens meer "adem krijgen". Dit waren tranen van 3,5 jaar ellende..... maar het luchtte wel heel erg op!!

Nou, meiden..... tot een volgende keer....

Geplaatst

Lieve meiden,

ik lees nog wel mee met jullie en leef ook mee met jullie, Ik weet ook wat voor gevoel jullie hebben. Ik vind het inderdaad moeilijk om hier te schrijven, ik wil hier niet te veel pronken. Ik wacht op de dag, dat ik jullie mag feliciteren, zodat we toch nog die babyborrel kunnen houden!

Ik denk aan jullie en gun jullie uiteraard het beste!

Kissie Mia

Geplaatst

hey lieve meiden,

Ook ik lees en leef nog altijd met jullie mee hoor maar ook ik vind het erg moeilijk om hier te reageren en als ik dan al die terleurstellingen en verdriet van jullie hier lees dan komt ook hier bij mij nog elke keer weer de tranen over mijn wangen ik hoop namelijk ook nog dat we binnenkort gewoon weer alleen maar goed nieuws hier kunnen lezen.

Bloem en Han, voor jullie is het nu erg spannend ik hoop zo dat jullie over een paar dagen ook een mooi positieve test in jullie handen mogen hebbben.

Ik wil jullie wel vertellen hoe het met mij gaat maar hoop dat ik niemand kwets en ik weet dat dat gewoon gebeurd we zijn immers altijd zo blij voor een ander maar het steekt altijd wel en dat wil ik jullie niet aan doen.

meiden ik denk veel aan jullie en wil gewoon graag een keer die babyborrel met zijn allen.

Liefs en een dikke knuffel

Chantal

Geplaatst

chantal, mia,

ik spreek natuurlijk voor mezelf, maar ik wordt altijd wel een beetje vrolijk van "ik ben zwanger en t gaat...." verhalen.

Dus, wat mij betreft kunnen jullie je gang gaan hier.

Ik ben blij voor jullie!!!

Groetjes,

Angela

Geplaatst

Lieve meiden,

Uiteraard volg ik jullie ook nog steeds op de voet, hopend op weer iemand die volgt met goed nieuws!

Dus bij deze draaien de duimen voor Han en Bloem heel hard, hopend op weer een wondertje!

Hier gaat alles goed, inmiddels de 12 weken gepasseerd en dat geeft wel wat opluchting moet ik zeggen. Morgen zou mijn zus officieel uitgerekend zijn dus wel weer een beetje een verdrietige dag. Gelukkig gaat het naar omstandigheden erg goed met hen.

Lieve meiden, ook al schrijf ik hier wat minder (om dezelfde reden als Mia en Chantal), ik leef en lees altijd met jullie mee!

Dikke kus, Henkie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden