Ga naar inhoud

wie met verhoogd FSH heeft goeie ervaringen?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Meiden ben helemaal van slag vanacht belde mijn vriendin dat haar zus is bevallen met 24 weken en dat hun zoontje het helaas niet heeft overleefd.

Voel me zo verdrietig en dit maakt mij ook gelijk weer zo bang.

Ga zo naar haar toe als ze weer terug is uit het ZH.

Poefff hoe vang je hun allemaal op ken ze allemaal zo goed............

Mij zien jullie dus vandaag even niet terug op het forum.

Lala heel veel succes vandaag.....

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sterkte Chantal..., het is confronterend, maar geniet wel van je zwangerschap hoor!

Ja wij zijn idd na de paas ingepland. ben benieuwd hoe ons behandelplan er uit komt te zien.

Ik ben altijd nog een beetje bang dat er iets tussen komt, zodat we niet mogen beginnen. stom he!

HP.., wat top een tweeling! goed dat je wel doorgezet hebt toen.

Lala het zijn er toch 4, ook al verwachte je meer, het is goed nieuws! Een kerstkindje zou prachtig zijn!!

Han.., gek he dat je nu met meer hormonen minder follikels hebt. Maar misschien groeit er nog wel meer bij, of kan dat niet?

andere meiden succes :good1:.

liefs Joske

Geplaatst

@Chantal: ow my god wat een vreselijk nieuws :( ik zou ook echt niet weten hoe ik moest reageren en zou zelf inderdaad ook angstig worden dat is denk ik heel erg logisch, je wordt zo erg met je neus op de feiten gedrukt op die manier. Heel veel sterkte en misschien (voor je eigen bestwil) toch een klein beetje afstand ervan proberen te nemen?

@Lala: meid gefeliciteerd, 4 bevruchtingen.. das toch geweldig!!! heb de foto's van je staffies gezien wat zijn ze cute zeg ik hou ervan

nou meiden fijne pasen voor zover mogelijk

xxx

Geplaatst

Ik wil iedereen even fijne paasdagen toewensen! Maak er wat van, ondanks dat het leven misschien een beetje tegen zit!!

Joske: heel veel succes meid!! Zet hem op! En natuurlijk als je ingepland bent, gaat het "gewoon"door hoor!!

Doei meiden....

Geplaatst

Lieve meiden,

Chantal, wat een verschrikkelijk nieuws. Weet helaas maar al te goed hoe je je voelt...

Aangezien dit de zus is van jouw donor, ken je haar waarschijnlijk goed en zelf als dat niet zo is, voel je natuurlijk enorm met hen mee en met je vriendin. Bah, waarom gaat het nu toch nog zo vaak fout. Ik moet zeggen dat door deze verhalen en ook door alles wat bij mijn zus gebeurd is, dat ik ook wel angst heb voor mijn tweelingzwangerschap. De kans dat deze 2 eerder gaan komen is natuurlijk toch wel erg groot. Zeker ook omdat ikzelf vrij klein en fijn ben om het zo maar te zeggen, dus ben bang dat dat dus ook gaat gebeuren. Mijn zus zegt dan, nou ik geloof niet dat het 2x in dezelfde familie fout gaat, dus geen zorgen! En weet je, je kan er verder ook weinig aan doen dan goed luisteren naar je lichaam en hopen dat alles goed gaat.

Ik wens je alle sterkte en kracht om je vriendin en haat zus bij te staan, maar laat het jouw geluk niet in de weg staan, oke?!

Lala, veel succes met de TP. 2 toch? Hopelijk ook nog 2 cryootjes voor jullie, maar die ga je nu vast niet nodig hebben voorlopig!

Han, fijne paasdagen. Ik krijg het gevoel dat je goed in je vel zit en er positief tegenaan gaat. Dat moet een positieve uitwerking hebben op je follie's toch. IK hoop dat er nog een aantal lekker mee gaan groeien, dat kan nog gemakkelijk hoor!

o ja, wat betreft dat even niet werken, dat is idd mooi dat dat kan bij jou. Helaas ben ik zelfstandig ondernemer, weliswaar in een maatschap, maar toch. Alle dagen die ik vrij ben, kosten in principe geld en moet een van de anderen voor mij waarnemen, dus helaas is dat geen optie. Mijn zwangerschapsverlof kost me al een hoop geld, maar heb dat er uiteraard graag voor over! Voel me overigens ook al weer beter hoor gelukkig!

Joske, jij ook veel succes komende week. Natuurlijk gaat alles gewoon door en jij gaat dus ook nog voor een kerstkindje!

Sen, nog leuke afspraken gepland voor de paasdagen? Voelt je vriend zich inmiddels wat beter of heeft hij nog steeds veel moeite met het gestopt zijn met roken? Hopelijk is het hoerna te merken dat zijn zaadkwaliteit echt beter is, dan heeft ie tenminste niet het gevoel dat hij het voor niks gedaan heeft.

Meiden, geniet van jullie lange vrije weekend!

Kuzz, Henkie

Geplaatst

Hoi HP,

Klopt, ik zit lekker in mijn vel. Heb het idee dat ik zelf ontspannender ben, alhoewel het me soms ook weer enorm kan overvallen. En dan komen de tranen! 1e paasdag hadden we een fm, en de arts zag eigenlijk maar 3 eitjes, en 3 kleintjes maar hiervan zei hij dat deze niet mee gingen doen. Dat was toch wel een enorme teleurstelling! En hoe positief ik ook probeer te blijven, dat hakte er wel in! Maar goed, 3 eitjes zijn voldoende om door te gaan, en nogmaals er hoeft er maar 1 goede bij te zitten..... Even over het werk: Ik zit momenteel in de ziektewet. Mijn contract loopt 1 juni af, en dat is allemaal erg slordig en absoluut niet netjes gegaan van mijn werkgevers kant uit. Hij heeft van alles belooft, en uiteindelijk mag ik "oprotten". En dus heb ik besloten me ziek te melden, tijd voor mezelf te nemen en natuurlijk druk op zoek naar een nieuwe baan. Hij heeft mij besodermieterd, en dus doe ik dat nu ook. Ik weet het: dit is misschien niet de juiste oplossing, maar het geeft mijzelf nu zoveel rust.... en dat is net wat ik nodig had! Ik begrijp dat het voor jou anders ligt! Wel stoer hoor! Zelfstandig ondernemer! Wat doe je precies? Mijn vriend is sinds 1 april ook zelfstandig ondernemer, spannend er komt veel op ons af.... en veel te regelen.

Zo vanmiddag heb ik weer een fm, ben eens benieuwd of de eitjes gegroeid zijn en dan hopelijk op naar de punctie.

Waar zijn trouwens alle andere meiden? Ik hoop dat alles goed gaat met iedereen!!

Geplaatst

Hoi hoi!!

Hoop dat iedereen een fijne pasen heeft gehad!!

Han: mijn eerste FM was er 1 links en 1 rechts ;-) Ze hebben er uiteindelijk 8 uitgehaald.

Je klinkt een stuk positiever dan een tijdje terug. Vasthouden hoor!!

Dikke knuffel!

HP: 2 terug ja, Jut & Jul. Jut was 4 cellig, Jul 5 cellig. Hans en Grietje zijn de vriezer ingegaan!!

Maar: ben ook grieperig :( Hoop dat t geen invloed heeft. Tot zover even. Moet dringend terug aan t werk! hihi

17 april kunnen we testen!

Tot!!

Knuffel voor iedereen!!

Angela

Geplaatst

Hey meiden,

Tjonge jonge zeg....ik word deze ronde wel op de proef gesteld! Blegh...... Vanmiddag voor een fm in ziekenhuis geweest. Bah, bah.....1 eitje was al zo groot (18,5) terwijl er nog 1tje van bijna 16 zat en de rest was allemaal zo rond de 10. Geen positief nieuws!! Ik moet nu nog 2 dagen door spuiten en dan weer komen en als die kleintjes niet zijn doorgegroeid gaat mijn ivf poging niet door! Dan wordt het een inseminatie. Bah, ik baal er zo van!! Zoveel meer van die klotenzooi in mijn lijf..... met zo'n slecht resultaat. Moest echt even een traantje wegpinken, want ik kom niet voor een inseminatie!! Dat stadium zijn wij al gepasseerd, uit ervaring weten we dat we zo niet zwanger worden! Of heeft iemand ervaring hiermee met een positief resultaat??? Maar goed, ga de moed nu nog maar niet opgeven! Dat kan donderdag altijd nog wel.... we zullen zien.

Lala: beterschap meis!! Heb je echt koorts?? Volgens mij (als ik me dat goed herinner) moest ik me na de TP een aantal dagen tempen??(wegen en tempen) Maar weet het niet meer zeker.... Sterkte!

Geplaatst

hoi meiden, hoe staat het hier?

@Lala: das mooi, Jut & Jul aan boord.. zo noemde mijn vriendin haar 2 emmies (en nu tweeling!) ook :)

@Han: je hebt groot gelijk dat je lekker in de ZW bent gegaan! had ik ook gedaan. Wel klote dat de poging misschien wordt afgeblazen. Heb het ook meegemaakt, zo'n vreselijke domper. Ga je eindelijk voor ivf, gaat het weer niet door.

waar zijn de andere girls?

met mij ging het de afgelopen dagen niet zo... ik was behoorlijk down en heb gisteren even een ontlading gehad, heb keihard gejankt. Het duurt ook allemaal zo lang en mn geduld wordt ZO op de proef gesteld.. waarom??? :(

Geplaatst

grom heel bericht getypt..., alles weg.

tja.., nou ik ben er nog wel hoor, alleen erg druk.

We beginnen deze week..., ik heb er zin in, en tegenlijkertijd heb ik nog steeds dat duiveltje die zegt van..., zie eerst maar eens dat je mag beginnen. zal wel onzekerheid zijn.

Best wel gek voor een nuchtere meid als ik.

Lala fijn 2 emmy's! heb je toch meer kans vindt ik.

Han baal baal baal..., snap het heel goed hoor! this soms zo prut dat je veel dingen niet zelf in de hand hebt.

Sen..., ik stuur je een digitale knuffel! meis ik gun je zo een beetje goed nieuws.

Ik heb ondekt dat vrienden al 4 ICI pogingen hebben gehad. Ze zijn al 8 jaar bezig. slik..., hebben fijn gepraat over van alles en met veel herkenning.

weer een bondgenoot erbij.

liefs joske

Geplaatst

Hey Han,

nee, geen koorts, wel verhoging. Maar da's nie zo erg. Heb me er doorheen gedronken hahhahaha......gezond dan wel he? Nee, dit kan t lichaam best zonder hulp oplossen. Met hulp gaat t alleen wat sneller ;-)

Ik snap dat je baalt, zou ik ook doen, maar aan de andere kant: IUI is wel meer kans dan helemaal niks doen, of zelf klussen, toch? Je weet t niet....kan zo maar zijn dat t dit keer wel gaat werken!

Joske: ja, ben ook blij dat er 2 terug gezet zijn. Al is het 2 honderdste meer kans, het is meer kans ;-) Zo kijk ik er ook tegenaan hoor, en gelukkig doen ze daar in Dusseldorf helemaal niet moeilijk over. 2 stuks én 2 in de vriezer. Meer dan we tot nu toe gehaald hebben, dus ...... ik zie het positief in.

Vraagje: weet iemand of je van de mutsenbollen giga moodswings kan krijgen? Mijn kerel is em vandaag gevlucht!! Wij zijn behalve partners ook collega's en werken deze maand voor hetzelfde project (en dan ook nog van huis uit.......) Hij heeft t gisteren aardig voor zn kiezen gekregen. Hij was blij dat hij vandaag even naar een andere klant kon ;-) Overigens, normaal werken we allebei voor andere klanten/projecten........dat scheelt een hoop gedoe.

Sen: hou de moed erin hoor! Je krijgt een dikke knuffel........zomaar.

Voor iedereen: succes!!

Angela

Geplaatst

Lieve Sen, zou jou ook zo graag eens goed nieuws gunnen. Kan het me goed voorstellen dat je er soms gewoon even helemaal doorheen zit. Zo'n grote wens, al zo lang en nog steeds met lege handen. Het is echt niet eerlijk!

Han, meissie, ook voor jou weer een harde tegenslag. Hoop zo voor je dat de andere eitjes nog een groeispurt gaan maken!! Is bij jullie ook het zaad een probleem, omdat je zegt dat een inseminatie geen kans geeft? Want als er een goed eitje zit door de stimulatie en het zaad is goed dan heb je toch gewoon een echte kans denk ik. Ik ga heel hard voor je duimen!!

Joske, voor jou dus een spannende weken die gaan komen! Gaat vast helemaal goed komen!

Lala, fijn dat Jut en Jul aan boord zijn!! En ook nog eens 2 eskimootjes! Goed resultaat hoor! Hoop dat er 1 of 2 mooie kindjes van gaan komen...

Hoe is het met de andere meissies?

Bloem, trek je het allemaal nog een beetje?

Pleun, bijna de testdag...

Dikke kus voor allemaal!

Geplaatst

Hey meiden,

@Sen: kop op meid, ik weet dat het moeilijk is..... geloof me! Maar lekker huilen lucht ook op.... Maar het is allemaal zo oneerlijk!! Ik hoop dat je weer een beetje uit de put kunt krabbelen..... Dikke knuffel!

@Joske: Spannend! En wat fijn dat je bondgenoten hebt gevonden. Alhoewel uit eigen ervaring weet ik dat het verhaal, de gevoelens en emotie's bij iedereen anders is. Maar het is toch heerlijk als je er met iemand over kunt praten. Het lucht misschien op en je kunt steun aan elkaar hebben.... Zet hem op!

@Lala: Ik weet eigenlijk niet of die bolletjes invloed hebben op je humeur. Ik denk het trouwens wel, het zijn toch weer hormonen..... Ach ja, je mannetje moet er ook maar wat voor over hebben.....hopelijk krijgt hij er iets heel moois en bijzonders voor terug! Toch??

@HP: Mijn vriend heeft altijd prima kwaliteit zaad afgeleverd. Alleeen we hebben in het voor traject al ontelbaar veel iui's gehad, met en zonder hormonen, helaas zonder resultaat. Dus daar vetrouwen we niet zo op. Maar goed, we gaan het toch gewoon proberen natuurlijk. Niet geschoten is altijd mis.... toch? Maar is een iui met zoveel eitjes niet een risico? Er zitten toch wel zo'n 6 eitjes, ook al zijn ze (nu) nog niet groot. Heeft iemand hier ervaring mee?? Ach ja, eerst maar eens de fm van morgen afwachten en dan zien we dan wel weer.

Nou, meiden tot snel weer

Geplaatst

Heee lieve meiden,

Dank jullie voor jullie lieve PB-tjes. Ik ben nog steeds een klein beetje in mijn grotje….het gaat op en af. Soms ben ik op het forum geweest en dan las ik de moeilijke berichten over alle slecht nieuws en dan werd ik nog verdrietiger en moedelozer…..soms las ik de mooie fijne berichtjes en kreeg ik hoop en andere keer las ik die zelfde berichtjes en werd ik jaloers en verdrietig (voor het eerst jaloers overigens)……….zoals jullie begrijpen zit ik dus nog steeds een beetje in de achtbaan van emoties. Soms gewoon doodsbang dat deze ellende nooit op zal leveren waar je op hoopt….dus sen, meid……we voelen hetzelfde. En janken kan ik op de meest ongeschikte momenten, al probeer ik me op mijn werk kranig te houden.

Begrijp me niet verkeerd…….ik ben echt blij voor alle lieve meiden die eindelijk zwanger zijn geworden maar na die eerste mislukte poging vond ik het gewoon even moeilijk. Ik hoop dat jullie dat snappen. Inmiddels ben ik wel iets meer uit mijn grotje dan eerst, maar voel me nog niet zo open en toegankelijk als altijd. Gek voelt dat…..alsof je een beetje het vertrouwen kwijt bent in alles, iedereen en vooral jezelf…. en dus wat meer in je schulp zit. Kan het niet goed uitleggen, maar het beïnvloedt me wel op veel manieren. Ik voel me vooral wat somber.

Ik ben gisteren in DD geweest. Volgens doc is het gewoon de speling van het lot en dus vette pech geweest maar dat wisten we al….. We hebben het over eicel-activatie gehad en hij vond het ok. Verder is er nog niet uitvoerig over gesproken omdat hij eerste de uitgangsecho wilde doen om te kijken of we door konden. En dat kon dus. Ik heb vanmorgen mijn eerste spuit weer gezet. Ik hoop zo dat het deze keer in elke geval tot een TP komt……

Ik weet niet of ik er zo veel zal zijn…..maar ik lees mee en denk hartstikke veel aan jullie.

Lieve meiden……we gaan nog steeds voor die baby-borrel……..

Dikke kus en alle liefs van de wereld,

Geplaatst

hey bloem!

Ik denk dat we allemaal wel een beetje van je gevoel herkennen. Vooral de teleurstelling in eigen lijf. Tenminste: dat herken ik zeker!

Neem je tijd om dit allemaal te verwerken. Heeft zeker ook tijd nodig, doe wat je moet doen. Ik vind t wel fijn om te horen dat jullie meteen door kunnen.

Hoe dan ook: een dikke :hugg: voor jullie.

Geplaatst

hey meiden, wederom bedankt voor jullie lieve woorden. Voel me nog steeds niet helemaal stabiel en heb ook veel last van hoofdpijn en ben snel aangebrand. Mijn botte zwanger overbuurvrouw heeft een uitnodiging voor de bruiloft (receptie) in onze bus gedaan met als kado-verzoek iets voor in het spaarvarken. Kheb de uitnodiging zo in de prullebak gesodemieterd.. opzouten. Ik heb nooit iets met die mensen gehad, zijn gewoon onze types niet dat heb je weleens toch.. ze zijn één keertje langsgeweest bij ons en toen waren we zo met hen uitgepraat je weet hoe dat gaat.. geen klik. Zij loopt ook alleen maar tegen die jongen te commanderen enzo.. bleah. Daarna zeiden we alleen nog maar gedag en sinds die laatste opmerking van haar laatst kan ze mooi de pest krijgen. Snap uberhaupt niet dat ze ons uitnodigen.. oja het spaarvarken moet natuurlijk vol..

Bloem wat goed dat je alweer gelijk bent gestart. Heb jij ook zo'n dubbel gevoel. Aan de ene kant blij weer te kunnen starten maar aan de andere kant bang voor de stress en de mogelijke teleurstelling... pfffff het is ook zo zwaar. Maar toch doen we het.. want je hebt er gewoon ALLES voor over. Spuit je nu menopur of gonal-f? Ik heb trouwens 5 spuiten cetrotide gehad van iemand die is overgegaan op deca maar die verlopen in mei dus dat is wel heel erg balen want die kan ik waarschijnlijk net niet gebruiken omdat ik eind mei/begin juni weer ga starten en kan ze niet ruilen bij mn apo omdat ik ze niet van hen heb. Spuit jij cetrotide of deca?

Geplaatst

om te beginnen

sorry dat ik al een hele tijd niet echt aanwezig geweest ben hier en dat ik zo weinig gereageerd heb op jullie allemaal maar ik heb wel alles gelezen hoor (denk ik toch)

dus hier kom ik effe reageren ok

hp ik vindt jou ticker echt super, zo enorm hoopvol

hoevaak heb je al stiekum zelf naar je ukje gekeken op het werk

ik weet wel dat als ik jou mogenlijkheden had ik in jou positie in iedere pauze zou proberen te kijken , gewoon om te kijken hihi

bloem ik denk ook veel aan jou ,en ik snap het gevoel van het niet hebben van vertrouwen ook een deel , maar nu mag je niet meer triest zijn hoor

nu ga je met frisse moed weer beginnen en daar passen geen rot gevoelens meer bij das vast niet goed voor jou

al besef ik dat het echt makkelijker gezegt dan gedaan is hoor

maar ik hoop dat positief zijn je helpt aan een ukje en om uit je grotje te komen dus :positive energie:hierbij wat positieve liefde van mijn kant

sen ik ben nog maar een fractie van de tijd bezig dat jij bezig bent , maar ik wil je toch moed geven om vol te houden en hoop te houden zodat je met al het wachten toch eindelijk beloond gaat worden maar soms is ontladen en huilen ook echt nodig

dus dikke dikke dikke knuf en een pak zakdoekjes voor jou

(ps die overbuurvrouw is een k*tmuts)

lala goed hoor 2 in je buik en 2 in de vriezer ,ik vindt dat 200ste meer kans zich nu maar uit moet betalen dus voor jou

:duimen draaien:

joske hee waneer mag je nou echt beginnen en met wat

zodat ik weer kaarsje voor je kan branden (moet er binnekort nieuwe halen doe niets anders dan karsjes branden voor iedereen )

bondgenoten zijn fijn (ken je dat liedje van guus meeuwis ? vind ik zoooooo mooi)

han tuurlijk wil je eigenlijk geen escape iui maar nu doorgaan en dan straks de hele kans missen en dan later zelf moeten gaan betalen is ook wel erg zuur

en het is niet dat je nu helemaal geen kans maakt want zoals je zegt heeft je man top zwemmers dus ook voor jullie een kaarsje dat je gewoon nu raak geschoten krijgt en helemaal niet terug hoeft voor welke behandeling dan ook

chantal ik hoop dat het verdriet om de geboorte van het zoontje van je vriendin een plekje krijgt en dat je zelf met moed en zonder problemen kan blijven genieten van je eigen zwangerschap

want niemand weet wat de morgen brengt en aan gister kun je niet meer veranderen maar wees gelukkig met het nu dan kan niemand je dat nog afnemen

kyra als je hier nog leest ik denk ook aan jou hoor

en dan als laatste effe over mij

ik heb vanavond al weer getest weer negatief dus ik ga er van uit dat de hele 1e poging nu over is

eerst mn verse mislukt en nu mn cryo dus op naar icsi 2

en nu heb ik net op freya gelezen dat ik nog wel even kan wachten op mn ongi ivm de progynova

daar schijn je geen eisprong van te hebben en dus ook geen ongi

dus nu loop ik te stressen want ik wilde meteen door zodat mn endo geen kans krijgt om weer moeilijk te gaan doen

maar ja dan moet ik wel eerst ongi gaan worden he

ik wil gewoon met frisse moed meteen door

ik heb deze kans al aan de kant geschoven en er eigenlijk van de cryo nog geen traan voor gelaten

het was leuk om te proberen maar helaas pindakaas deze luxe kans is ook niet gelukt

morgen is mijn echte test datum in tegen stelling van wat mijn ticker aan geeft (dit was ter bescherming voor mijn mams die hier soms ook leest )

dikke kus voor iedereen ,ik denk aan jullie

hopenlijk heb ik niemand vergeten

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Ik heb net weer een fm gehad, en het zag er toch niet zo hopeloos uit als dat ze dinsdag dachten. De kleinere eitjes zijn nu toch aan het groeien. En alhoewel ik me helemaal voorbereid had op de inseminatie, wordt het nu toch gewoon een punctie. Ik ben nog een beetje in twijfel (maar zo ben ik nu eenmaal....) maar ik vertrouw vol op mijn behandelend arts, zij heeft er tenslotte voor gestudeerd. De punctie is gepland op zondagmorgen 9.30uur! Laatst zei iemand tegen mij: laat je maar eens verrassen..... en ik ben blij verrast!

@Bloem: Fijn dat je er weer een beetje bent! En goed hoor dat je meteen weer de kracht hebt om door te gaan! Even een vraagje (misschien weten de andere meiden het ook wel) maar wat is eicel-activatie precies?? Nooit van gehoord. Ik hoop voor je dat het deze keer wel zo gaat als dat je wilt!! Succes...

@Sen: Wat een vervelende overbuurvrouw heb jij zeg! Blegh..... geen energie er verder in stoppen, want die energie kun je beter in jezelf stoppen! Maar goed, ik heb makkelijk praten, want ik woon er niet tegenover. Maar goed, heb ook zo'n enorme domme buurvrouw. Alleen het gekke is, ook hun zijn al jaren bezig met zwanger worden, en toch hebben we geen klik. Zij vraagt te pas en te onpas: en hoe gaat het met jullie en zwanger worden? Kun je niet eens wat anders vragen??? Ze moet me ook altijd in volle glorie vertelen wie er nu weer allemaal zwanger zijn in de buurt, en vervolgens heeft ze dan van iedereen ook wel weer een mening...... Gewoon negeren die handel!

@Pleun: Shit hoor! Je was en bent zo positief!! Jammer. Ik vind dat je het heel sterk en goed oppakt dat de cryo-poging niet gelukt is. Ondanks dat ik wist dat een cryo tp heel weinig % zwangerschapen oplevert, was ik toch weer erg verdrietig en teleurgesteld dat het bij mij niet was gelukt. En nu dus op met frisse moed naar je 2e poging en ik hoop voor je dat je geen/niet te veel last krijgt/hebt van de endometriose...... Succes meid!

@Lala: hoe gaat het nu met jou? Zaterdag al weer 1 week geleden de tp gehad, wat gaat de tijd toch snel he???

Veel liefs voor iedereen

Geplaatst

Han! Goed nieuws dus!! :D Go for it!! Ik duim heel hard voor je!!

Hier alles goed, denk ik tenminste. hihi

Vanochtend een krampje gehad, soortement ongi krampje, maar was zo ook weer weg. Wie weet, misschien was t wel een innestelling (of ook niet. hiihihi)

Hoe dan ook: gelukkig zit de eerste week er bijna op. Heb veel minder stress en spanningen dan vorige keren. Maf is dat. Maar wel fijn ook.

Vandaag geen überbitch, maar heel lief en aanhankelijk (is dat ook weer niet goed hihihi, ben em te lastig. En dan maakt t niet uit of ik lastig-lastig ben of aanhankelijk-lastig. Lastig is lastig. whahahahahaha). Maar goed: vandaag dus hele goede zin, en vrolijk!! Ondanks t slechte weer.

@Pleun: De utrogestan heeft bij mij in het verleden ook de menstruatie tegen gehouden. Is zeeeeer irritant. Ik zou er nog een testje tegenaan gooien, en dan meteen het ziekenhuis bellen. Misschien dat je toch meteen door kunt gaan. Je weet t niet!!

@Sen: negatieve energie kan je nu niet gebruiken, dus lekker de buurvrouw in dr sop gaar laten koken!!

Geplaatst

Pleun, ik lees hier nog steeds trouw elke keer hoor. Voel me van alle topics het meest betrokken hier...

Het is alleen zo dat ik het erg lastig vind om hier te posten.

Want wat zeg je als gelukkige zwangere tegen de hopende, vechtende vrouwen??

Deze topic is ook om elkaar te steunen en op te beuren tijdens teleurstellingen, daarin zijn we momenteel niet gelijk.

Daarnaast vind ik dat ik niets te klagen heb hier aan deze kant, want ik weet dat jullie allemaal maar al te graag willen ruilen met mijn klachtjes die eigenlijk niets voorstellen.

Toen ik nog niet zwanger was ergerde ik me kapot aan die klagende zwangere vrouwen en dat wil ik nu niet doen. Het is ook hier de plek niet.

En ik ben ook veel minder regelmatig op deze site, juist omdat er niet veel gebeurd met mij.

Weet dat ik aan jullie denk en trouw mee lees om op de hoogte te blijven van jullie proces.

Alle liefs,

Geplaatst

helaas moet ik melden dat het ook met het diepvries kleintje niet gelukt is om het te laten plakken

deze morgen weer getest, en helaas het was een heel duidelijke negatief

dit was mijn officiele test dag , heb daarom vandaag dus meteen naar het zkh gebeld , pff wat een gedoe hoor

ik heb me er maar weer bij neer gelegd en kan er nu ook niet om huilen oid ik moet nu wachten tot ik ongi ga worden wat door de hormonen mss wel nog 4 weken of mss zelfs nog wel langer kan duren (volgens het zkh)

als dat gebeurt mag ik weer met de pil beginnen en mag ik weer het zkh bellen zodat de planing weer gemaakt kan worden

ik hoop voor de verandering dat mijn ongi snel komt des te sneller kan ik weer beginnen met spuiten en kan alles weer opnieuw beginnen en dan gaan we al weer voor ronde 2

hopelijk heb ik geen 3e nodig

we wachten maar weer af

Geplaatst

verdorie Pleun..., balen weer. Wat is het een wonder als het wel lukt. Dat besef ik iedere keer weer.

Fijn bloem dat je weer mag. Ik hoop zo voor jullie dat alles deze keer eens goed mag gaan.

Nu we zijn gisteren in het ZH geweest, en helaas beginnen we niet meer in deze cyclus maar in mei dus.

Op zich kon het wel nog, maar ze zijn aan het verbouwen in het UMC en daardoor worden er iets minder behandelingen gepland.

Ik heb het lange protocol, omdat dit beter zou zijn als je boven de 40 bent.

Ik heb wel de recepten meegekregen, eerst decapeptyl op de 21 cd, dan 300 Gonal F op de 2e MS dag. Gelukkig wel een hoge dosering.

Omdat we van ver zijn gekomen hebben ze direct een uitgangsecho gedaan, en ook een prive prikinstructie, Top! pluim voor het UMC!!

De prikinstructie werd door een verpleegkundige gedaan die zelf ook een

IVf op haar 40 ste had gedaan, resultaat een tweeling. Was dus ook een leuke instructie.

echo was ook prima, en mag ik eindelijk dus begin mei beginnen.

HP, Jij hebt een lage dosering gonal gespoten toch? en mocht toch toen zelf klussen. Op welk cyclus dag ben jij begonnen met spuiten?

(Wil dit ook evt. als optie voorleggen voor als IVF niet mocht lukken).

Nu maar hopen hopen hopen hopen....., en hopen.

liefs joske

Geplaatst

Hoi lieve meiden,

Ook ik ben jullie niet vergeten hoor! Ik lees ook vrijwel elke dag trouw jullie berichtjes maar heb net als Kyra soms moeite om te reageren. Uiteraard wil ik jullie graag steunen maar door mijn ticker worden jullie ook steeds weer geconfronteerd met mijn zwangerschap....

Bloem, ben blij dat jullie weer strijdvaardig begonnen zijn en hopelijk heeft de doc gelijk dat jullie gewoon vette pech gehad hebben!!

Sen, spui maar hoor! Huilen is ook goed, opkroppen niet! Het is gewoon hardstikke moeilijk en verdrietig dat jullie geduld zo op de proef gesteld wordt.

Pleun, klote zeg dat deze poging over is. Hoop voor je dat de ongi snel komt en jullie snel doorkunnen. Kaarsje is opgestoken!

Han, fijn dat de andere follie's toch mee zijn gaan groeien, super hoor!

Gaan gewoon minstens 6 eitjes uitkomen!

Josje, ik heb vanaf dag 3/4 steeds 37,5 eh gespoten en de 2e keer af en toe op eigen initiatief 75eh. Daarna ovitrelle en dan mochten we zelf klussen.

De laatste keer zaten er 2 eitjes van 18 mm, 2 van 16 en 2 van 10. Was twijfel of ik door mocht gaan maar had het anders toch gedaan :-)

lala, hoop dat de innesteling is gebeurd!! Jij ook twins!!

Kus voor allemaal!

Geplaatst

Hey meiden,

Even een snel berichtje van mij. Ik ben een klein beetje zenuwachtig voor morgen.....Vanmiddag zat ik ineens weer helemaal in paniek op de bank.... waarom zus en waarom zo.... Allemaal vragen en onzekerheden die weer omhoog kwamen. Maar goed, straks komen vrienden van ons lekker eten. Mijn lief staat al de hele middag in de keuken, dus dat wordt smullen. En dan gaat de avond snel voorbij, hoef ik er niet steeds aan te denken.... en dan nog 1 nachtje slapen....

Lieve meiden, ik schrijf snel weer meer.....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden