Ga naar inhoud

wie met verhoogd FSH heeft goeie ervaringen?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi lieve meiden,

HenkiePenkie, goed dat je weer terug bent. Hoe ging je werkweek, congress meende ik....?? En hoe gaat het verder met je? Morgen je 1e echo, wat toch heerlijk! Wat zou ik dat graag zeggen.....

Lala, weet jij al wanneer je je punctie hebt? Zet hem op he meis!! Ik zal voor je duimen!

En hoe is het met alle andere meiden? Bloem, ik hoop dat het met jou weer iets beter gaat?? Ik heb veel aan je gedacht! Wat een teleurstelling zeg? Hebben jullie al plannen hoe nu verder, of is dat nog te vers?....

Ik ben ondertussen begonnen met Gonal F spuiten, 1 x per dag 300 eenheden. Heb al een hele dikke week enorme koppijn van de decapeptyl, hoop dat het nu over gaat.... Ik heb as dinsdag een gesprek met onze beh. arts, ik heb toch een aantal vragen. En dan volgende week vrijdag, op goede vrijdag, weer een FM. Ik hoop dan dat mijn eitjes goed gegroeid zijn..... Ik heb me inmiddels op mijn werk ziek gemeld, rust..... en op zoek naar een baan!

Meiden, succes allemaal deze week!!! En tot schrijfs.....

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoihoi!

HP: nee, we hadden elkaar "nog niet gesproken". Dank je wel voor je steun. Ik hoop ook dat ik net zo als jullie strakkies kan zeggen dat ik zwanger ben. ;-)

Han: ik moet morgen weer terug voor de 3de meting, dus ik vermoed dat het donderdag wordt ipv woensdag. Maar we zullen zien! In ieder geval: deze week gaat het gebeuren (als alles goed gaat natuurlijk....).

Voor iedereen een dikke knuffel en succes!!

Groetjes,

Angela

Geplaatst

HP hoe was je echo??? ben zo benieuwd.

Al weer 8 weken, tjee gaat echt snel.

Wij moeten volgende week naar het ziekenhuis.... brrr gaat het echt beginnnen.

althans dat hoop ik, want de arts en ureloog van mijn man, vertelde (3 weken terug) dat ik met mijn 42 te oud was voor IVF, en dat ze dat niet doen. grommmm...

ik heb hem maar laten kletsen..., maar leuk is anders, het is al zo spannend. Wij zitten echt niet te wachten op nog een stressfactor.

We hebben het maar naast ons neer gelegd.

We zijn door de eerste gesprekken heen, zijn op de wachtlijst geplaatst. En hebben oficieel een brief gekregen met de datum voor de eerste afspraak en dat we binnenkort mogen beginnen.

Dat doen ze toch niet als ik niet meer zou mogen??.

Gyn weet echt wel hoe oud ik ben!!

ha ha, heb er echt niet meer aan gedacht aan die stomme opmerking van die man...., en nu oppeens wordt ik er boos en onzeker van. Ik zal onbewust toch wel een beetje bang zijn dat er iets tussen komt.

liefs joske

Geplaatst

Lieve meiden,

wel met een beetje een dubbel gevoel, ga ik hier mijn goede nieuws vertellen. Wil niemand extra pijn doen...

De echo was super! We krijgen een 2 ling, ook wel erg spannend gezien meerdere slecht afgelopen verhalen hier op het forum en de nog vers in het geheugen liggende vroeggeboorte van het jochie van mijn zus...

Maar zijn wel heel erg blij!!

Joske, Gwen zorgen, ze gaan het nu echt niet meer afzeggen hoor! De gym weet echt wel hoe oud je bent.

Kuzz, henkie

Geplaatst

hp wat een geweldig nieuws

en ik spreek alleen voor me zelf omdat ik het gevoel van een ander niet kan en mag bepalen

maar mij doe je er geen pijn mee , ik krijg echt moed van jou positive bericht

ik had het echt effe nodig dat het ook wel kan gaan zoals je wil , al dan niet met een omweg maar het komt toch goed

voorlopig zit mn emmy lekker warm bij me

maar dat is voor nu effe een van de weinige dingen die gaan zoals ik het wil

voor zolang als het duurt

Geplaatst

@Henkie: whoooo het zijn er 2 nog wel!!! jeetje mina wat wonder! gefeliciteerd meid :)

@Pleun; nu moet jouw emmie ook even lekker blijven plakken natuurlijk! de wachtweken zijn begonnen.. spannend hoor meid. Ik duim heel hard mee

@Joske: die uroloog moet zn snater houden en zich er niet mee bemoeien en gewoon zn werk doen. Trek het je niet aan...

@Lala: succes morgen met de FM

@Han: succes met je gesprek morgen

moet steeds aan Bloem denken.. die waarschijnlijk even helemaal in puin ligt.. Verdorie kl*tezooi kon ik maar iets doen het is zo oneerlijk en die onmacht arghhhhh. Bloem als je dit leest, meid... kom op he!!! denk erom, niet opgeven!!! takel jezelf a.u.b. omhoog. Je bent niet alleen, wij weten hoe je je voelt en we zijn er voor je. Dikke knuffel.

rest van de meiden ook een dikke knuffel...

Geplaatst

lieve meiden....

ben er nog....maar lees idd maar gewoon effe mee.

HP....IK WIST HET.....HEB IK HET JE TOEN NIET GEZEGD??? Van harte meid.....en ja......het steekt een beetje....maar ik gun het je daarom niet minder. Geniet er lekker van....wij krijgen er hoop door....

Sen....je bent een schat....dank je wel. Hoewel ik wel al weer een klein beetje er bovenop ben, heb ik nog niet de puf om uitvoerig hier te schrijven.

Maar weet dat ik aan jullie denk....succes met alles wat er speelt!!

ps: Op mijn blog heb ik overigens wel vandaag geschreven over mijn gesprek met de laborant over mijn eitjes....en....6 april heb ik een nieuwe date met doc. Misschien gaan sen en ik nu wel samen op.

dikke knuffel van mij

Geplaatst

Hey meiden,

HP: hiep hiep hoera! Da's toch geweldig! Na al jullie ellende, is dit toch prachtig!! Gefeliciteerd! Je kunt je goede nieuws voor mij hier ook gewoon kwijt hoor. Je hebt hetzelfde meegemaakt als ons, dus je weet hoe wij ons voelen. En tuurlijk had ik ook liever gehad dat ik kon zeggen: wij zijn zwanger....... maar onze tijd komt nog! Geniet ervan meis!!

Bloem: fijn dat je er weer een beetje bent! Wie schreef dat ook laatst weer naar mij: na regen komt zonneschijn..... Blijf erin geloven! En blijf in jezelf geloven! Laatst zei iemand tegen mij: de wonderen zijn de wereld nog niet uit! Dikke knuffel meis....

Lala: Hoe voel je je.... al een beetje zenuwachtig voor de punctie? In duitsland doen ze dat toch onder volledige narcose? Succes meid!

Nou, andere lieve meiden zet hem op! En ik schrijf snel meer, maar ga zo naar de kapper! Liefs, Hanneke

Geplaatst

Bloem,

net je blog gelezen..

Ik heb enorme bewondering voor je dat je verder kijkt/vraagt dan 'je neus lang is' en je laat doorverbinden met de laborant en zo weer eea te weten komt.

Goed van je dat je weer een gesprek plant idd. En ik begrijp dat je weer 100% aan het werk gaat? Is dat ook 36 uur? Tjeetje!

Heb trouwens met mijn werkgever afgesproken dat ik ten tijde van de hormonen minder kon werken, omdat ik niet voldoende kon functioneren bij mijn klanten. Hoe is dat voor jou geregeld?

Ga je nog met die DHEA beginnen?

Succes in ieder geval!

Geplaatst

HP: SUPER!!!!!!!!! Ben heel erg blij voor je!! En wat mij betreft mag je hier lekker alles zetten. ;-)

FM geweest, 6 links, 1 rechts en donderdag de punctie.

Han: nee, ben niet zenuwachtig. In DD inderdaad onder narcose. Heb het eigenlijk te druk met werken. ;-) Was vandaag pas om 1 uur thuis, dus moet nu keihard aan de bak om uurtjes bij te werken. En dan ook nog vanavond een andere klant..... het nadeel van thuiswerken :(

Ik heb er zin in!!

Donderdag is de verjaardag van mijn (inmiddels overleden) oma. Dat moet een goed voorteken zijn!

Voor iedereen: succes!!! (ik ga gauw maar aan t werk voordat mn collega/man lastig gaat doen hihihi)

Geplaatst

@Bloem, ben blij dat je weer wat van jezelf hebt laten horen. De strijdlust zit er weer in heb ik gemerkt.. zo mag ik het zien! ik heb je stuk over eicelactivatie gelezen, interessant. Ga het ook nog eens uitgebreid googlen natuurlijk ;) Ik heb me de laatste dagen verdiept in DHEA en heb a.h.v. ervaringsverhalen op een amerikaans forum de dosis verhoogd naar smorgens 2x 25mg en 'savonds 1x 25 mg. Ik las op een aantal belgische forums dat het in Belgie ook gewoon wordt voorgeschreven aan vrouwen met weinig eitjes. Als het werken gaat dan is dat op zn vroegst na 2-4 maanden. Onder anderen daarom willen we dus wachten voordat we weer een behandeling willen doen. Ook omdat mn vriend nu net m.b.v. medicijnen is gestopt met roken. Ik weet niet wat die medicijnen precies doen met zn zaad en hij voelt zich lichamelijk belabberd en erg gestressed. Dit tezamen heeft ons doen besluiten 2 maanden te wachten en eind mei/begin juni weer van start te gaan. Twijfel nog wel een beetje gezien de tijdsdruk maar ik denk dat dit toch het verstandigst is. Wat denken jullie?

Geplaatst

Lieve meiden,

Dank voor jullie lieve reacties allemaal! Ik hoop zo van harte dat dit jullie ook allemaal gegund gaat zijn en hopelijk op korte termijn!

Ik typ op mijn iPhone omdat het Internet eruit ligt, dus kan er geen lang verhaal van maken. Morgen dus uitgebreider.

Lala, 7 follie's goed zeg! Helemaal top!

Bloem, fijn te horen dat je weer uit je holletje bent en weer strijdvaardig als altijd. Moet toch eindelijk eens beloond gaan worden niet?

Sen, ik denk dat je een goede keus hebt gemaakt!

Pleun, goed broeden hoor!

Alle andere meiden een dikke kud en tot morgen uitgebreider.

Xxx

Geplaatst

Dikke knuffel voor iedereen!!

Sen, HP: ja, gaat goed. 7 stuks is volgens mij wel t minste dat ik tot nu toe gehad heb, maar heb wel t idee dat dit super-eitjes zijn. hihi Kwaliteit boven kwantiteit, toch? ;-)

We gaan ervoor! Ik had overigens al t idee dat er meer dan 1 links zouden worden hoor. Heb vanaf dag 3 spuiten al flink wat last van mn lies....

Begin die ene rechts nu ook te voelen, maar da's ook niet gek, die was 22 mm. :S

We gaan ervoor!!

Heb aangegeven dat we willen:

- icsi

- picsi

- AH

- invriezen

- 2 stuks terug plaatsen

- acupunctuur bij terugplaatsing

Dus we zijn benieuwd!!! Ik geloof er echt in, deze keer. Alles klopt: punctie op oma's verjaardag. Terugplaatsing vlak voor pasen ;-)

Nog steeds rustig hier. Misschien komen de zenuwen nog, maar ik denk het niet. Ben goed ontspannen, en t werk zorgt voor de nodige afleiding. Geen tijd om echt na te denken. Ga straks vanavond nog een lekker ontspannend badje nemen (niet te heet! hihi) en dan lekker op tijd t nestje in.

Maar da's nog ver weg, en er kan nog van alles gebeuren!

Hoe dan ook: voel me goed, ben rustig en positief. Beter kan toch niet?

Nogmaals dikke knuffel voor iedereen!!!!

Geplaatst

Lieve meiden,

Lala, veel succes morgen bij de punctie, Ik duim voor minstens 7 mooie eicellen en bevruchtingen natuurlijk!

Bloem, heb net je blog uitgebreid gelezen en ben weer onder de indruk van je doortastendheid. Klinkt allemaal erg positief. Als dat nu een de trick gaat doen, dan wordt het misschien idd nog wel een kerstkindje! Ik hoop het zo ontzettend.

Sen, hoe zit jij in de wachtweken? Een beetje leuke dingen aan het doen?

Pleuntje, hoe gaat het. Heb je er een goed gevoel over? De testdatum komt langzaam dichterbij.... Ben heel hard voor je aan het duimen dat dit een plakkertje is.

Han, met jou ook alles goed, niet teveel last van de hormonen?

Nog nieuws van de andere meisjes??

Kuzz, Henkie

Geplaatst

ja heb er wel een redelijk gevoel over

ik heb rare steekjes in mn buik, mn borsten zijn gevoelig en lijken groter

(vindt arjan ook ),ik ben erg nou en ik krijg mn bollen wat moeilijker er in en last but not least ik ben erg huilerig en dat heb ik nog niet eerder gehad

dus ja ik heb er een redelijk gevoel over maar al het bovenstaande kan ook van de progynova en ballen komen denk ik

Geplaatst

Hey meiden,

Hahaha.... ik heb moeten lachen Pleun! Ik hoop zo voor je dat je zwanger bent! Dat zou mooi zijn zeg!! Huil maar lekker....misschien al tranen van geluk?? En je bent al een hartstikke positief persoon, volgens mij...., dus keep up that feeling!! Ik ga voor je duimen... wanneer mag je testen?

HP: met mij gaat het nu goed, ik voel me goed en ben positief. Volgens mij heb ik toch het meeste last van de pil, qua uitbranders, ruzie maken, huilen, schreeuwen en me "niet"s waard" voelen. Met de decapeptyl erbij wordt ik ontzettend moe, ik kan me dan niet meer concentreren. Ik heb vorige week, voordat ik de Gonal F erbij spoot, bijna 3 ongelukken veroorzaakt. Dit was na mijn werk, eigenlijk was ik te moe om naar huis te rijden...... Gelukkig ben ik nu thuis, en ik moet zeggen: dat voelt heerlijk. Kan rusten wanneer ik wil, doe lekker waar ik zin in heb en wacht mijn tijd af tot de punctie en de tp.... en dan weer lekker rustig aan doen.

Sen: hoe gaat het met jou meis? Je moet doen waar je je goed bij voelt. Als dat 2 maanden wachten is.... dan moet je dat doen. En volgens mij weet jij zelf heel goed wat goed voelt voor jou! Wat bedoel je precies met: gezien de tijdsdruk?? Bedoel je daar mee dat je elke maand ouder wordt??

Bloem: Ik heb je blog niet gelezen, maar zoals ik van HP begrijp is er nog wel een manier zodat je dit jaar misschien nog zwanger zou kunnen worden?? Tenminste ze schrijft over een kerstkindje..... Och meis, ik hoop het zo voor je!! (trouwens voor ons allemaal hiero....!!!)

Lala: spannend meis, ik denk dat je nu ergens fijn aan het dromen bent..... Ik hoop en duim voor je op een prachtig resultaat!!

Waar zijn de andere meiden gebleven???

Met mij gaat alles goed, en rustig! Het doet me erg goed om even niet te werken. Gewoon met mezelf bezig zijn en mijn dingetjes in huis te doen en ook nog wat leuke dingen. Gewoon op de bank gaan liggen, omdat ik moe ben..... Wat een rust! Morgen moet ik naar het ziekenhuis voor mijn 1e FM. Ik hoop dat alles goed is met mijn eitjes..... (ik heb al genoeg paaseitjes op..... maar ja die zullen wel niet gaan groeien... hahaha...) En ik verwacht dat ik dan volgend weekend de punctie zal hebben, maar ik wil niet op zaken vooruit lopen. Wil meer van dag tot dag leven..... dus wie zien wel wanneer.....

Lieve groetjes Hanneke

Geplaatst

Hey lieve meiden,

Bloem, meis wat ben ik blij weer iets van je te lezen en heb natuurlijk je blog gelezen en het zou erg mooi zijn als dit gewoon goed werkt bij jullie en dan inderdaad een kerskindje in zicht..... I HOPE SO........

Lala, heel veel succes vandaag hopelijk voor jou een goede punctie met een mooie opbrengst en dan over 3 dagen een tp.

Han, fijn om te lezen dat jij je beter voelt en niet meer zoveel last heb van die akkelige hormonen, voor jou morgen een spannende dag hoeveel folikkels zul je nu hebben? ik hoop een heleboel

Meis hou hoop dat is het enige wat ik nu kan zeggen en luister goed na je eigen lichaamen als dat in houd dat je lekker rustig aan moet doen moet je dat lekker doen.

Sen meis ten eerste had ik volgens mij nog niet gezegt dat je een geweldige tato hebt gekregen z'n een zou ik ook wel willen als ik dat terminste zou durfen doen hahaha ben echt een schijtluis.

Dan even over of het verstandig is om even een paar maand rust te nemen ik denk het wel jij kent als geen ander je eigen lijf en dan ook nog eens een hub die gestresst is omdat hij is gestopt met roken ( dat is volgens mij ook niet bevordelijk voor zijn zaad)

Ik zou denk ik het zelfde hebben gedaan en ja de tijd dringt.....maar wanneer doen we het dan wel allemaal goed het is veel belangrijke dat jij en je hub gewoon goed in jullie vel zitten en dan verder gaan.

Pleun, huilerig was ik ook heel erg en nu nog dus dat kan een goed teken zijn maar het kan helaas ook van de spanning komen ( sorry wil je niet terleurstellen)

meid kom op nog 9 dagen en dan mag je testen of ga je eerder testen????

Meiden wil wel even zeggen dat het me spijd dat ik hier niet meer zo vaak ben lees wel mee hoor maar ben soms gewoon te moeilijk om hier te reageren wil namelijk van jullie allemaal zo gaag goed nieuws horen en dat we dan toch met zijn allen een babyborrel kunnen houden.

Meiden ik duim gewoon als een gek voor jullie door hoor.

Liefs en een dikke knuffel

Geplaatst

Hey Hallo!!

Het zijn er 8 geworden!! :D 8 eicelletjes, morgen bellen hoeveel ervan bevrucht zijn, en dan zaterdag de TP ;-)

Het zijn paas-kerst-kindjes, ik weet t zeker ! ;-)

Maar even zonder gekheid: t gaat goed. Punctie onder narcose heel erg aan te bevelen hihi Heb net lekker een gat in de dag geslapen, gewoon omdat dat wel lekker was ook hahaha.

Moet nog veel drinken en dus veel plassen en dat geeft een wat onprettig gevoel, maar voor de rest: alles okay en toppie!!

Han: fijn dat even niet werken zo goed voor je is. Vooral inderdaad lekker niks doen als je moe bent!! Enne: je zit er stukkkkken positiever in nu. :D Goed hoor!! Elke dag is er eentje!!

xx

Angela

PS Chantal: van mij mag je gewoon posten hoor! Fijn je weer eens te zien hier! Alles goed??

En nu als een idioot de honden eten geven voordat ze de boel gaan slopen ;-)

Geplaatst

Lala, SUPER 8 eitje, het lijkt alwel pasen!! Nu hopen dat ze allemaal bevrucht worden en dan op naar het kerstkindje, ook voor jou!

Ik heb net even mijn banner aangepast. Weer helemaal up to date.

Ben echt snipverkouden op dit moment. Ik krijg echt bijna geen lucht. Helaas is het ook nog een stikdruk op het werk dus lange dagen, bah. Ben toe aan het gelukkig lange weekend!!

Liefs, Henkie

Geplaatst

@Lala: WOW 8(!!!) eitjes, wat een luxe!!! nu wordt het steeds spannender. Hopelijk veel bevruchtingen morgen. Ik lees dat je staffies hebt, ik vind ze zooo leuk en lief heb je een foto?

@Chantal en HP: al last van kwaaltjes of gewoon misselijk van de vele chocolade-eitjes hehehe..

ik had vanmiddag opeens weer een pestbui. Ik ging op hyves en zag tussen de buzz van vrienden opeens een grote echofoto staan (altijd confronterend) en las dat mn nichtje dus de derde verwacht terwijl de tweede een paar weken geleden een jaar is geworden. Ik werd dus gelijk weer overvallen door dat gevoel van oneerlijk verdeeld enzo jullie begrijpen wel wat ik bedoel. Zie ik vanavond opeens dat het een 1 APRIL GRAP is... :icon_scratch: ik vind het niet grappig...

Geplaatst

sen, da's inderdaad niet grappig! Jeetje, hoe lomp kun je zijn?? pff.......

Van de 8 "slechts" 4 bevrucht dames. Kleine teleurstelling, maar genoeg om er mee door te gaan!! :D Als ze dan maar van super kwaliteit zijn, toch? LOL

Morgen de terugplaatsing, en dan gaan we broeden zodat dit kerstkindjes worden ;-)

Succes iedereen!!

Sen: stuur je een pb-tje met foto's van de staffies ;-)

Geplaatst

Hey meiden,

@Sen: wat een belachelijke grap zeg! Tjonge jonge..... sommige mensen kunnen echt niet nadenken!! Ik was ook altijd een fanatieke hyver, maar ik ben er inmiddels minder verslaafd aan. Telkens als ik het toch niet kon laten, werd ik geconfronteerd met leuke blije berichtjes die ik liever zelf zou plaatsen....Laatst werd ik tot 2 x toe uitgenodigd voor een babyhyveboek oid, en dusssssss tot 2 x toe geweigerd! Maar gelukkig heb ik gisteren niet van de belachelijke grappen meegemaakt!!

@Lala: Geweldig toch! 4 bevruchtingen!!!! Wees blij en trots! Veel succes morgen met de TP, en op naar je kerstkindje! Dubbel feest!

Chantal: leuk je hier weer eens te treffen, hoe gaat het met je?

HP: Beterschap, zorg goed voor jezelf!!! En voor je kleintjes! Als je werk je teveel is, dan even een beetje rust nemen.... is echt aan te raden!

Tja, ik had vandaag de 1e FM. Beetje teleurstellend nieuws, ik had bij de 1e poging namelijk 225 eenheden Gonal F, en omdat toen het resultaat niet echt super was (6 eitjes) hadden ze besloten nu meer eenheden te spuiten, dus nu 300 eenheden, maar nu had ik op dag 8 maar 5 eitjes ( 2 grote, 2 kleinere en 1 kleintje)...... Balen! Zoveel meer van die hormonen in je lijf..... en dan een minder resultaat!

Maar ach, zolang het er 5 zijn is er nog niks aan de hand. Want als ze nu eens alle 5 bevruchten? Dan is het een prachtig resultaat (maar dat zal te mooi zijn voor woorden.... dus dat zal wel niet!)..... Maar ja, loop alweer op de feiten vooruit en dat zou ik niet meer doen..... dus ik zie het zondag wel. En daarbij: je hebt maar 1-tje nodig voor een zwangerschap! Toch?? Maar goed, al met al wel spannend, want we hadden besloten dat we er dit x 2 emmy's teruggeplaatst wilden hebben, maar misschien hebben we dalijk helemaal geen keus.... We zullen zien.

@alle andere lieve meiden, dikke knuffel..... Liefs, Hanneke

Geplaatst

@Lala, ook ik zou blij zijn met 4 bevruchte eitjes hoor al moet ik wel zeggen dat ik ook zou hopen datalle 8 goed bevrucht zouden zijn dus snap je terleurstelling wel hoor snap me niet verkeerd.

Ik hoop dat ze alle 4 zo goed zijn dat je ook nog een cryo's hebt dus toi toi toi voor morgen.

@Han, ook jou terleurstelling snap ik hoor maar hoe groot waren jou follikes dan en misschien komen er nog wel een paar bij.

Wel spannend hoor 2 terug willen laten plaatsen ik hoopdat alles goed blijft gaan en dan over een aantal dagen een punctie en een tp.

@Sen,Bhah wat een misselijk 1 april grap zeg ( kan het haast niet geloven dat er van die ongevoelige mensen bestaan)Snap dan ook dat dit erg veel pijn doet.

Hoe is het eigenlijk nu met je mannetje houd hij het nog een beetje vol?

@ Henkie,ook nog steeds zo snip verkouden? Wel aan je zelf denken hè.

@Joske, voor jou gaat het volgens mij ook bijna beginnen of niet jij mocht toch na de pasen weer naar het ZH of heb ik dat mis????

Rest van de meiden alles goed met jullie???

Sen je vraag of wij al last hebben van kwaaltjes en ik kan je met een lach op mijn gezicht zeggen dat ik er erg veel last van, heb loop echt de hele dag te spugen en heb vreselijke zere boobs op het moment maar we hebbe het er graag voor over hoor en ik gun het jullie ook allemaal dat jullie groen zien van de misselijkheid

Wat wel erg vervelend is dat ook ik snipverkouden ben en weer erg veel last heb van mijn astma en weer aan de medicijnen moet maar mag mijn eigen meds niet meer gebruiken en moet dus over op iets anders maar die helpen niet zo goed en moet er dus nog eerst goed op ingesteld worden dus ik hoop dat het over een paar dagen een stuk beter gaat.

Tevens hebben wij vandaag een telefoontje gehad dat de zus van mijn vriendin die vorige week is opgenomen in het ZH met een te korte baarmoedermond en waar ze een ring hebben geplaats deze week met spoed naar Zwolle is gebracht en dat het kindje waarschijnlijk al heel snel geboren gaat worden maar ze is nog maar 24 weken zwanger dus of het kindje het haalt weten ze het niet het moet nu gewoon zolang mogelijk nog blijven zitten om een beetje kans te maken.... Dit maakt ons er erg van bewust dat we er nog lang niet zijn en dat er echt nog van alles mis kan gaan.

Meiden ik denk vaak aan jullie en wil jullie echt al het geluk van de wereld wensen.

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden