Ga naar inhoud

wie met verhoogd FSH heeft goeie ervaringen?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hey meiden, het was inderdaad even stil hier. Ik kwam wel dagelijks effe kijken maar zag weinig reaktie. Tot vandaag :) en zelf heb ik verder ook effe niet zoveel te melden qua behandeling enzo want we hebben nu even pauze. Ik zou willen dat ik het mocht meemaken dat ik opeens niet ongesteld word en spontaan zwanger blijk te zijn.. ik zou denk ik gek worden, in positieve zin dan natuurlijk. Stiekem hoop je daar altijd nog op.. wat zit een mens toch raar in elkaar. Maar ik denk dan gelijk weer dat overkomt alleen anderen.. want ik heb toch altijd alleen maar pech. Geen positieve gedachte maar als je al best veel shit in je leven hebt meegemaakt en ook nog eens al 4 jaar aan het ploeteren bent en zoveel obstakels tegenkomt, komt die gedachte automatisch.

Mia, Chantal en HP, wat gaan jullie hard zeg! voor je het weet is/zijn de kleintjes er alweer! ben blij dat alles voorspoedig verloopt met jullie en jullie beebjes.

Kyra, wanneer weet jij nou meer? en zoals iemand (Joske dacht ik) al eerder zei: 1:46 das toch nog een goede kans dat het gewoon okay is? Ik hoop dat je snel uitsluitsel krijgt meid, die onzekerheid is ook slopend

Bloem en Han, wanneer mogen jullie nou testen?

Lala, hoe gaat het met jou.. hebben jullie deze teleurstelling al een plaatsje kunnen geven?

Hoe is het met onze Pleun?

hoop dat ik niemand vergeet...

liefs

Sen

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hallo dames

hier is alles ok hoor

ben sinds gister weer aan het spuiten

maar door mijn nieuwe baan en alle weekeinds naar de camping ben ik helaas erg weinig hier en allen maar erg druk maar das wel een fijne afleiding al mis ik jullie heeeeeel erg hoor

ik lees wel bij maar kom amper aan terug schrijven toe

maar ik ben jullie echt niet vergeten hoor

kusjes voor jullie allemaal

Geplaatst

Ja, het heeft inmiddels een plaatsje gekregen. Natuurlijk af en toe nog de vraag waarom deze keer weer mis gegaan is, maar we hebben nog 2 cryo's. omdat het zo giga druk is op t werk heb ik gewoonweg geen zin om te gaan plannen en vooruit te kijken. Nu even prio werk. Daarna gaan we weer met goede moed, en rustig verder...

Dank je voor t vragen en mede leven.

Ik moet jullie allemaal alvast een bedankje geven, want zonder dit forum was ik zeker weten veel harder van t bankje gevallen dan ik nu gedaan heb. Jullie zijn allemaal een super steun in de rug, en een fijne schouder om op te steunen. Dank jullie!!

:positive energie:

Geplaatst

Waauuww..meiden, wat een reacties!

Hier geldt hetzelfde als voor de andere zwangere dames. Het is voor mij heel moeilijk te schrijven over mijn geluk, maar ook over mijn zorgen en klachtjes die zo bij een zwangerschap horen maar zo irrelevant lijken als je druk in het proces zit.

En wat zeg je als (gelukkige) zwangere die het even niet ziet zitten? Maar ook; hoe wordt het opgevat door de ander?

Dat is lastig.

Ik hoop nog zo op een babyborrel!

Wat betreft de kans van 1:46. Toen ze het mij aan de telefoon vertelde raakte ik ook niet direct in paniek en dacht ik ook dat er een grotere kans was dat ik bij die 45 hoorde dan bij die 1.

Maar toen ze zei dat een verhoogde kans 1:250 betekent besef je dat je dus 5x zoveel kans hebt als iemand met een verhoogd risico.

Daarnaast, als je zoveel hebt doorstaan, opgeofferd en toch ook geleden hebt en dan eindelijk zwanger bent, wil je horen dat het goed is. En niet dit. Vlak voor de vlokkentest heb je met de arts ook een intake-gesprek waar hij het heeft over de keuze tussen curretage en natuurlijk bevallen. Maar ook over het eventueel hernieuwd uitvoeren van een vruchtwaterpunctie.

Het doet iets met mijn gevoel van vertrouwen in mijn lijf en de vraag of dit kindje mag/gaat komen of niet. Dat zijn geen dingen waar ik me mee bezig wil houden. Ik wil een blije zwangere zijn met vooruitzichten en niet met zorgen.

Han en Bloem......heel veel sterkte en hopen op een goede uitslag!

Sen, veel rust toegewenst in je wachttijd.

Geweldig om te zien dat alle zwangeren direct reageren, want iedereen leest dus nog steeds trouw mee, hopend en wensend op positieve berichten...zo ook ik. Ik heb zo ontzettend veel steun en warmte ervaren in deze topic!!

Maar goed, ik weet niet of men zit te wachten op zwangerschapsverhalen en -kwalen? In dat geval ben ik graag weer van de partij.

Lieve mensen: vrijdag kan ik jullie meer vertellen of er een kindje komt of nooit meer...

Geplaatst

arghhh Kyra, die laatste zin bezorgt me kippevel. Het MOET gewoon goed zijn!!!! Laten we daar alsjeblieft vanuit gaan. Heeel veel sterkte en hopelijk vrijdag helemaal opgelucht!!!

Geplaatst

lieve kyra het kindje komt er daar geloof ik in maar voor wat extra steun brand mn kaarsje voor jou en je kleintje

ik denk echt aan je

Geplaatst

Lieve lieve lieve Kyra.....

ook ik denk heel vaak aan je.....het leven mag niet zo oneerlijk zijn!!!

Laten we heel hard wees-gegroetjes zeggen en hopen dat het echt gewoon allemaal helemaal goed is en dat je lekker mag gaan genieten van je kleine geluk

Lieve dikke troostknuffel van mij

Geplaatst

han.....meid....

WAANZINNIG VEEL SUCCES MET TESTEN!!!!!

Het forumpje hier is wel weer toe aan goed nieuws!

dikke knuf van mij

ps: ik heb vandaag, dag 12, een testje gedaan......kon me niet beheersen.....gewoon negatief, terwijl het een erg gevoelige was. Ik heb niet echt de hoop dat dat nog anders gaat worden. ......maar je weet natuurlijk nooit. Voel in elk geval helemaal niks.

Geplaatst

Lieve meiden....

Ik heb dit topic ook apart nog neergezet maar wil het ook even aan jullie kwijt...

Ik ben me toch een potje kwaad, en misschien onterecht. Maar ik wil het volgende graag aan jullie voorleggen. Ik heb vandaag het vergoedingen-overzicht ontvangen van mijn mislukte icsi in DD. Krijg ik ipv de 2000 euro die het kost, niet de 1533 euro die ik verwacht had, maar maar 995 euro terug. Omdat er al eerder lab-kosten zijn gemaakt. Ik heb aangegeven dat die kosten niet de ‘lab-kosten van de ICSI-poging zelf zijn, (die volgens mij onder het DBC vallen dat je vergoed krijgt) maar van voor-onderzoeken, bloedonderzoeken en echo’s, maar dat klopt volgens hen niet. Nog een keer proberen uit te leggen dat ze in het DBc met de lab-fase, de fase bedoelen na de punctie. Zegt die dame: het is maar hoe je het interpreteerd….????

Volgens hen vallen ook die onderzoeken allemaal onder dat ene DBC. Ik heb dit nog nooit eerder gehoord en weet dat, toen ik verleden jaar in Gent was, elk onderzoek vergoed werd, en de icsi zelf apart werd gezien, als een behandeling op die dag?

Ben ik nou gek………….of vergis ik me nu zo erg???

Alsof je niet al genoeg aan je hoofd hebt.

Hebben jullie enig idee, ervaringen…..want als dit klopt dan kan ik het gewoon allemaal echt niet meer gaan betalen. Dat zou betekenen dat ik elke keer 1500 euro moet bijbetalen…..Nu moest ik minder betalen omdat het niet tot bevruchting en tp terug is gekomen, maar stel dat dat wel zo was geweest……..dan had me dat dus echt 1500 euro extra gekost.

Nog andere meiden in DD die dit ervaren?

Ik kan wel janken.

liefs bloem

Geplaatst

Lieve meiden......

Bloem zei dat het wel weer eens tijd is voor goed nieuws..... nou die heb ik. Ik ben zwanger!!! :wav:

Heb vanmorgen al heel vroeg 2 testen achter elkaar gedaan, 1tje van clear bleu en die gaf aan zwanger, en een goedkope sensi-test, en die gaf meteen een hele dikke vette positieve streep aan....

Ik kan het niet geloven.... het is heel onwerkelijk allemaal. Hier heb ik zolang naartoe geleefd, en nu het eenmaal zo is, voelt het heel vreemd. Nu maar hopen dat onze ukkie gewoon lekker blijft zitten.... 17 mei hebben we onze 1e echo! Spannend!

Lieve meiden, ik weet dat het voor sommige mensen moeilijk is om zulk goed nieuws te lezen.... maar ik wil het wel van de daken afschreeuwen!

Geplaatst

lieve han....

ik had al zo'n voorgevoel meid: en schreeuw het maar van de daken, je hebt het verdiend en dat zou ik ook doen.

VAN HARTE GEFELICITEEEEEEEEEERD MEID@!!!:bf_new:

Geniet van dit moois

liefs :toothy4:

Geplaatst

Meiden......jullie woorden doen me goed. Ik hou het bijna niet meer van de spanning kan ik zeggen.....

Han......super!!!!! Gefeliciteerd!!!! Waaauuww....dit forum was wel weer toe aan goed nieuws. Supersupersuperrrrr!!!!!

En toch, wil ik dan ook stil staan bij de dames die al zo lang aan het vechten en hopen zijn. Hoe dubbel is zulk nieuws toch steeds....

Geplaatst

Bloem....kun je niet een rechts- en wetswinkel bellen over hoe de voorwaarden geinterpreteerd kunnen worden?

Kun je bij CZ ook naar iemand anders vragen (opnieuw bellen en een andere miep? hogerop spelen en bv leidinggevende vragen?)

Dit is toch te gek voor woorden!?!?!?!?!?!!!

Dat mag toch niet zo zijn!!

Hier heb je toch helemaal geen zin in? Maar ook geen recht op, vind ik.

En een negatieve test...wat blijft de hoop toch altijd stiekem in een hoekje aanwezig he? Een kleine kans is ten slotte ook een kans...En Geertgen las ik? Sta je open voor eiceldonatie?

Alle liefs, lieve Bloem...

Geplaatst

Hai bloem,

Wat een rottige mededeling is dat he? Vervroegd in de overgang klinkt ook zo heftig. Bij mij is dat ook geconstateerd. Mijn FSH was 1 keer 17 en 1 keer 10 en meteen aan de IVf gegaan. Kreeg te horen dat ik niet zoveel keus had dus afwachten maar. Dit was bij het Westeinde in Den Haag. Nou is het zo dat FSH waardes kunnen verschillen per maand en als je onder een bepaalde waarde zit ze toch willen beginnen met behandelen. Ik hoop in ieder geval met je mee. iemand zei mij een maand geleden: hee vervroegd in de overgang, jij denkt dat je oud word? Maar in feite ben je gewoon vroeg wijs. Een wijze vrouw dus. Nou ik wens je heel veel wijsheid en sterkte toe.

Liefs

Manon

Geplaatst

Lieve lieve lieve meiden...

Net een telefoontje gekregen van het zh en alles is goed!!!

Ben er nog steeds helemaal van in verwarring!

En ik ben ineens zo ontzettend moe!!!!!!!!!

Bedankt voor jullie steun en lieve woorden...

Geplaatst

Kyra :wav: gefeliciteerd!!

Han:wav: gefeliciteerd!!!

Bloem, jeetje, ben blij dat ik weggegaan ben bij CZ. Ik weet even niet wat je verder nog kunt.....

Liefs,

Angela

Geplaatst

Lieve kyra meid!!

Wat een ontzettende opluchting.... Meis... Ga lekker genieten nu en rust maar uit van al dat spannends!

Het is een mooie dag vandaag... Eerst jan met goed nieuws en nu jij!!!

Jullie mogen uitgebreid feest vieren morgen!

Liefs bloem

Geplaatst

och meis wat HEERLIJK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik moest de hele dag aan je denken. Heb vaak gekeken of er al nieuws was.

kaarsje toch geholpen:) geniet ervan!

liefs joske

Geplaatst

Lieve Kyra,

Gelukkig zeg, wat een opluchting! Geweldig.....nou, nu kun je echt helemaal genieten van je zwangerschap! Ben heel blij voor jullie!

Bloem; ik weet niet hoe en wat met de verzekering. Ik heb zelf gewerkt bij CZ (ben dus nu thuis, maar officieel nog tot 1 juni in dienst) Ik neem dus aan dat je zorg in het buitenland hebt aangevraagd?? (ivf in buitenland moet vooraf aangevraagd worden bij een niet gecontracteerd z'huis) Dan heb je wel of geen toestemming gekregen.... hierop kun je dus altijd terug vallen.... Ik heb zelf geïnformeerd voor ivf behandelingen in duitsland, en ik moest dit dus aanvragen en dan krijg je schriftelijk bericht over de vergoeding. Het is wel altijd zo, bij alle zorgverz. , dat je altijd het marktcomforme tarief vergoed krijgt. Dus wat de behandeling in Ned. kost, dat krijg je verg. Omdat ze in Duitsland de techniek ass. hatc. gebruiken en dit niet toegepast wordt in Ned. wordt dit niet (of gdeeltelijk??) verg. Daarbij ligt het aan het ziekenhuis hoe hun declareren. Dus ik zou, als ik jou was, ook even contact opnemen met het ziekenhuis en je probleem bij hun voorleggen. Wanneer zijn gaan corrigeren, krijg jij ook een correctie-nota van CZ en dan zou dus de verg. hoger uit kunnen vallen..... maar goed, misschien spreek ik nu voor mijn beurt. En je kunt altijd een klachtenbrief schrijven..... Ik weet niet of ik het verhaal hierboven helemaal correct heb hoor.... ik ben klantenadviseur en dan weet je er wel veel van af, maar voor specifieke vragen moest ik ook altijd even bellen naar de desbetreffenede afd. Ik hoop dat je er iets aan hebt??? (misschien wel helemaal niets!?)

Geplaatst

@Kyra: GEWELDIG NIEUWS!!! waaaaaaat een opluchting zeg *fiuuuu* Kan begrijpen dat je doodmoe bent. Je bent op van de zenuwen geweest!!! nu kan je echt genieten!!!

@Han: :wav: proficiat!!!!

@Bloem: wat een klerelijers zijn het toch he die verzekeraars. Ik zit nu al 3(!) maanden op mijn vergoeding te wachten. Belachelijk hè. Ik heb al een klacht ingediend. Bellen begin ik nieteens aan want daar schiet ik geen hol mee op en word ik alleen maar nijdiger van. Met alle respect voor Han maar wat een prutsers zitten er meestal aan de telefoon bij de klantenservice, 9 van de 10 weten nieteens waar ze het over hebben. Ik heb er zelf ook al aan gedacht dat ze de eerdere nota's (intake en bloedonderzoek) van het totaalbedrag afhalen. Als ze dat flikken ga ik zeker weer een klacht indienen. Ik betaal mezelf jarenlang scheel aan premie en dan gaan zij een beetje zitten mierenneuken. Ik heb trouwens nog rekeningen liggen voor eigen bijdrage tandartskosten maar ze krijgen geen cent van me zolang ik mn vergoeding niet heb ontvangen!

Geplaatst

Lieve meiden,

Jaaaa, weer een zwangere hier!!! Han, onwijs gefeliciteerd!! Helemaal super.

Kyra, had ook al in ons andere topic gereageerd maar ben zooo blij voor je. Had er ook wel een goed gevoel over steeds hoor! Nu genieten!

Bloem, wat een ellende allemaal weer met de verzekeringen. Het lijkt soms wel of alles doen om maar niet te hoeven betalen. Heb helaas zelf geen ervaring met behandelingen in het buitenland en hoe het daar werkt .... He advies van Sen om toch zoveel mogelijk in Nederland evt via de huisarts te laten doen, klinkt plausibel en kan denk ik veel problemen voorkomen. Hoop dat je het toch nog voor elkaar krijgt om het vergoed te krijgen, alleen wel erg jammer dat je daar dus nu weer energie in moet steken.

Sen, ook voor jou komt het allemaal weer een beetje dichterbij.

Pleun, jij gaat ons ook snel volgen hoor!

Moet zeggen dat er inmiddels toch al een hoop zwangeren zijn hier en de babyborrel langzaam dichterbij komt! Meiden, hou vol, want we gaan er nog steeds voor hoor!

Kuzz, Henkie

Geplaatst
Hai bloem,

Wat een rottige mededeling is dat he? Vervroegd in de overgang klinkt ook zo heftig. Bij mij is dat ook geconstateerd. Mijn FSH was 1 keer 17 en 1 keer 10 en meteen aan de IVf gegaan. Kreeg te horen dat ik niet zoveel keus had dus afwachten maar. Dit was bij het Westeinde in Den Haag. Nou is het zo dat FSH waardes kunnen verschillen per maand en als je onder een bepaalde waarde zit ze toch willen beginnen met behandelen. Ik hoop in ieder geval met je mee. iemand zei mij een maand geleden: hee vervroegd in de overgang, jij denkt dat je oud word? Maar in feite ben je gewoon vroeg wijs. Een wijze vrouw dus. Nou ik wens je heel veel wijsheid en sterkte toe.

Liefs

Manon

Hoi Manon, welkom. Wij hebben de allereerste onderzoeken ook in het Westeinde MCH gehad maar daar waren we snel weer weg. We vonden het daar maar een rommeltje op die afdeling. We zaten bij elke afspraak minimaal 3 kwartier te wachten tot we aan de beurt waren en werden dan binnen 10 minuten weer naar buiten gestuurd. Zelfs toen ze ons vertelden dat we waarschijnlijk alleen via ivf/icsi zwanger konden worden, wat op dat moment best een shock is natuurlijk. De dokter drukte ons een paar foldertjes in de hand en zei ga dit maar lezen... en binnen een paar minuten stonden we dus weer buiten. We zijn toen naar Voorburg gegaan, daarna naar het VU en nu zitten we in Dusseldorf.

Bij een FSH waarde van 10 of 17 ben je nog niet vervroegd in de overgang hoor. Dan moet'tie > 40 zijn + je moet minimaal een half jaar niet meer menstrueren. Dus laat je niet zomaar vanalles wijsmaken door die artsen. Daar ben ik wel achtergekomen zo onderhand. Als je hier een tijdje meeloopt, kom je daar vanzelf wel achter :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden