Ga naar inhoud

wie met verhoogd FSH heeft goeie ervaringen?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve Mia,

ow meid wat een verschrikking, wat enorm herkenbaar.

echt verschrikkelijk!!! Wat hebben jullie jullie klenie meisje een mooie naam gegeven zeg.

Ik hoop dat jullie het afscheid van jullie meisje op eigen wijze kunnen regeln of hebben geregeld, dat is het laatste wat je kan doen en o zo belangrijk.

Lieve Mia, het is ons ook overkomen en zelfs met onze ervaring weet ik nog niet wat te zeggen, het doet zoveel pijn!!!!

Ik ben blij te lezen dat jullie goed opgevangen worden door jullie naasten en ik mag alleen maar hopen dat dat nog een hele tijd door zal gaan. Ik wens jullie alle kracht van de wereld om met het verlies van jullie meisje om te leren gaan, het is een heel proces. Volg je hart en praat met elkaar.

Heel veel sterkte, en mocht je behoefte hebben om me te benaderen dan mag je dat uiteraard doen!!!

dikke knuffel van Babeth, ook voor je man!!!

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve Mia,

Weet niet zo goed wat te zeggen..... vreselijk!!!

Wens jullie heel veel sterkte toe de komende tijd,

Liefs Lisette

Geplaatst

dames ik wilde niet zomaar voorbij gaan aan het verlies van mia

maar ik wil toch graag delen dat ik graag mee wil doen aan de babyborrel

want ik heb afgelopen vrijdag positief getest

Geplaatst

Pleun, had je al gefeliciteerd in het uitgerekend in februari topic maar bij deze nogmaals! Verdriet en geluk ligt weer eens heel dicht bijelkaar.

Mia, heb al op een aantal andere topics gereageerd en je een pb-je gestuurd. Vind het echt verschrikkelijk voor jullie!

Sen, zie dat jullie 5e poging ook helaas geen zwangerschap heeft opgeleverd. hoe voel je je nu meis? Trek je het nog een beetje allemaal?

Bloem, begrijp ik je banner goed? Ga je binnenkort weer beginnen?

Lieve meiden, denk aan jullie!

Kus, Henkie

Geplaatst

hey meiden, wat een ontwikkelingen weer allemaal he... zo dubbel als wat helaas.

allereerst gefeliciteerd voor de zwangere dames, Pleun, Han, Liesjuh! toppie!

HP: ik denk dat je het verkeerd hebt gelezen meid. De laatste poging was in januari. Dat was de 5e poging met de escape iui's en vervroegde eisprong meegeteld maar eigenlijk de 3e poging en misschien verzekeringstechnisch zelfs de 2e omdat ik onlangs een vragenformulier van de verzekeraar moest invullen en daar vroegen ze hoeveel geslaagde puncties ik had gehad. Nou dat zijn er dus 2 tot nu toe. Per 1 januari zijn de regels aangepast v.w.b. wanneer is een poging een poging. Dus misschien heb ik mazzel en heb ik nog een poging tegoed. Maar heb dus niet, zoals ik uit jouw reaktie concludeer, net een poging achter de rug.

Ondertussen ben ik wel een paar keer voor een echo geweest maar had in maart één grote dominante follikel wat waarschijnlijk een cyste was, dus niet gestart. Daarna rustpauze ivm dhea en stoppen met roken vriend. Nu vorige week weer een uitgangsecho gehad maar had maar 2 follikels, terwijl ik er normaal meestal min. 3 heb. We doen nu volgende maand weer een uitgangsecho. Zo willen we een gunstige cyclus uitkiezen. Ik had dit keer ook een maand vooraf de pil genomen. Ik denk dat dat bij mij teveel plat legt. Heb namelijk ook nauwelijks menstruatie enzo. Dus nu geen pil meer en kijken hoe het loopt. Maar eerst vakantie, heb een last-minute geboekt. Nijlcruise. We vertrekken morgen! effe onze koppies legen en proberen te relaxen. Dat lukt thuis toch niet altijd even goed.

Meiden hou jullie haaks, ik denk aan jullie!

liefs

Sen

Geplaatst

Sen je hebt groot gelijk dat je op een goede maand wacht! daar is het veel te belangrijk voor.

Een hele fijne vakantie jullie twee :icon_farao:!!!!

En kom maar met een rugzak vol motivatie terug :yeswink-1:.

liefs joske

Geplaatst

Hey Sen,

Tja, weet ook niet hoe ik daar dan weer bij kom.... Nou gelukkig is er dan niet een nieuwe poging mislukt maar wachten jullie op het goede moment. Hoop zo dat dat moment binnenkort voor jullie gaat komen na een heerlijk relaxte en ontspannen vakantie. Geniet ervan.

Liefs, Henkie

Geplaatst

MIAAAAAA....NEEEEEEEEEEE!!!!!!

Wat een afschuwelijk drama!

Dit mag niet, dit kan niet waar zijn!!

Oh, mijn hemel wat een ongeloof!!

Mijn hart gaat naar je uit...

Wat een práchtige naam: Phileine en wat heb je het tekort mogen koesteren. Wat een oneerlijkheid, wat een wrede speling van het lot.

Lieve Mia, ik ben er helemaal ontdaan van..

• 2 weken later...
Geplaatst

Het is inderdaad weer rustig hier :)

Ik moet zeggen dat ik ook niet erg veel online ben hoor.

Sen hoe is het met jou?

Ga je nog op vakantie?

Andere dames 'wilde' vakantieplannen :)

Geplaatst

Hey meiden,

Tis hier idd intussen wel erg stil geworden....

Sen, alweer terug van vakantie of hebben jullie de Nijlcruise nog tegoed? Wat een warmte vandaag he, pfff. Kan er normaal gesproken erg goed tegen, maar vind het nu toch wat veel van het goede.

Wanneer gaan jullie een nieuwe poging wagen? Is daarover al wat meer bekend?

En hoe is het met de andere meiden? Liesjuh, Han, Pleun, alles Ok?

Zie je idd niet zoveel meer op het uitgerekend in november topic Kyra..

Gaat het inmiddels wat beter met je?

Bloem, hoe is het met jou meis? Lees je hier nog weleens mee of heb je echt even een time out? Ga zo nog even op je beebie bloezzz kijken og er nieuws is.

Mia meis, hoop dat het goed met je gaat. Dat je het verlies van jullie mooie meisje tzt een plaatsje kunt geven. Zal nog wel een hele tijd duren voor dat het zover is, ze dat ook bij mijn zus, die zich sterk houd, maar ik kijk daar toch wel doorheen. Zou willen dat ik iets voor je kon doen.

Meiden, een dikke knuffel voor allemaal.

XX

Geplaatst

ja arme Mia :( die heeft natuurlijk even helemaal geen behoefte om hier te komen. Die is kei en keihard van de roze wolk gevallen verdomme het is toch zo oneerlijk kan er met de pet niet bij... ik hoop dat ze veel steun krijgt van de mensen om haar heen

@HP: goed om te lezen dat met jou alles goed gaat, wat gaat de tijd toch hard zeg

@Kyra: hoe is het met jou, heb je nog zo'n last van al die zwangerschapskwalen?

@Pleun: en ben je al een beetje gewend aan het feit dat je zwanger bent?

@Han: hoe is het met jou?

@Chantal: jij bent ook alweer ver meid, ik lees zo nu en dan even in je topic mee hoor

@Bloem: lees je mee of nog even off-time?

@Joske: jou volg ik ook nog steeds via andere topics, hoe was je FM?

@Lala: van jou ook alweer een tijd niets meer gehoord, alles goed?

@Liesjuh: jij had toch ook positief getest.. ik hou het niet meer bij al die zwangeren hier :)

hoop dat ik niemand vergeet...

ik zal even een snelle update geven over mezelf: vandaag hebben we een heel goed gesprek gehad met dr. W. van BC Geertgen. Hij had m'n hele dossier gelezen en gaf eerlijk toe dat het niet makkelijk zal zijn, hij schatte de kans op ongeveer 5%, maar dus niet onmogelijk. We hebben besloten daar de volgende behandeling te doen en dat is al zeer binnenkort. Ik wacht nu op mn menstruatie en dan beginnen met (toch weer) decapeptyl, vind hij in mijn geval (verhoogd FSH) beter dan cetrotide en met Menopur (hij schrijft meestal Fostimon voor maar ik heb een ijskast vol met Menopur liggen, vandaar). De dosering gaat weer terug van 450IE naar 300IE omdat hij zegt dat het resultaat niet meer zal zijn bij een dergelijke hoge dosering (ik kreeg er inderdaad niet meer follikels van) dus daar ziet hij het nut niet van in. Gaat wel opeens weer heel erg snel allemaal maar goed het zij zo.

nou meiden allemaal een heel fijn weekend, nog mensen die naar het strand gaan? ikke wel, ligt voor mij letterlijk naast de deur

liefs

Sen

Geplaatst

ha ha Kyra en HP....., wij missen jullie hier gewoon! Alles goed met jullie?Bloem is er niet zoveel meer, en van Mia begrijp ik het heel goed dat ze wat afstand neemt.

tjee Sen, gaat het echt weer een hele andere kant op! lekker in Nederland scheelt wel veel gereis.

Wel een beetje apart dat 300 en 450 IE niet zoveel uitmaakt. nou ja, wat ook een lichtpuntje is dat door de DHEA de kwalitieit van je eicellen alleen maar beter kan zijn geworden!!!

het wordt nu jou beurt om zwanger te worden en te blijven, oke:)

Wat mij betreft,

de FM was goed, er waren ongeveer 6 grote zichtbaar en een aantal kleintjes.

ik weet dat mijn rechtereierstok niet optimaal is, en daar was dus ook maar 1 grote met een aantal kleintjes, de linker zat 5 á 6 met ook kleintjes.

Ze waren tevreden, en ik ook, dus dinsdag weer en waarschijnlijk eind van de week punctie.

groetjes joske

Geplaatst

hey Joske, 6 stuks en nog wat kleintjes, klinkt super! helemaal als die kleintjes ook nog meekomen. Gaat de goede kant op!

oja HP we hebben de nijlcruise net gedaan (vorige week donderdagnacht weer terug in NL). Het was super alleen hebben we wel de "vloek van de farao" opgelopen d.w.z. een maag/darminfectie. We hebben de hele week op de wc pot gezeten man man man wat is dat erg zeg pfffffff

Geplaatst

Hey meiden,

Sen... tja die vloek van de farao, die kennen er meer... Hoop dat het snel weer beter gaat. Klinkt wel alsof jullie een erg eerlijk en duidelijk gesprek hebben gehad met de arts in Geertgen. Hoop dat jullie, misschien dan wel niet zo'n grote kans, maar toch, nu eindelijk eens het gewenste resultaat gaat opleveren. Ga weer heel hard voor je duimen iig.

Joske, mooie follikelmetingen hoor! Dat klinkt iig positief. Moet binnenkort gewoon gaan lukken, daar geloof ik heilig in. Laat je het ons weten als er nieuws is?

Hier alles ok. Begint langzaam aan wel wat zwaarder te worden, maar dat ligt denk ik met name aan het feit dat ik het moeilijk rustiger aan kan doen. Dus mag zeker niet klagen. Voel de jongens ook geregeld schoppen dus dat is een fijn gevoel.

Sen, hoop dat je een plekje op het strand hebt kunnen vinden, pfff met dit weer, gaat iedereen vrees ik. maar als je op de fiets er naar toe kunt is dat geweldig natuurlijk. Wij verhuizen over 3 weekjes ook naar Den Haag :-)

Vanavond de finale! Spannend, heb er zin in!

Liefs, Henkie

Geplaatst

hey Henkie, waarom kan je moeilijk rustiger aan doen. Van jezelf of door omstandigheden? Wel aan jezelf (en je beebs) denken he!

ik hoef trouwens niet op de fiets naar het strand, als ik de deur uitstap is het 5 minuten lopen :glasses1:

Geplaatst

Hey meiden,

hoe is het hier? sorry dat ik zolang niks van mij heb laten horen maar zat na het nieuws van Mia en deze week weer een droevig bericht tehoren gekregen van mijn buurmeisje zij heeft helaas ook haar kindje verloren met 21 weken en dit hakt er hier wel erg in.

@ Mia lieverd ik moet veel aan je denken en hoop dan ook dat je alle steun krijgt die je nodig hebt om het verlies van jullie mooie lieve kleine Philline een plaatje te geven.

@ Sen wat vind ik het fijn om te lezen dat je en goed gesprek hebt gehad met dr W.en dat hij heel eerlijk blijft en jullie een kans wil geven.

Hoe voel jij je nu al bezig met de deca of moet je daar nog even op wachten?

Ik ga je zeker volgen hoor meid jij moet ons nu gewoon gaan volgen hoor we gunnen het je zo allemaal.

Ook ik heb dit antwoord over de menopure gehad en ik snap het alleen niet altijd waarom de een wel z'n hoge dosis doet en de ander daar geen oplossing in ziet maar meis hopelijk heb je toch zeker die 3 follikels met eitjes natuurlijk waar de bevruchting ook goed gaat.

@ Joske 6 follikels mooi man hopelijk zijn er nog een paar bij gekomen en heb je nu je punctie achter de rug ben erg benieuwd laat je het ons nog even weten?

Hopelijk ook voor jou meer geluk deze ronde!

@ lieve Bloem ook ik moet vaak aan jou denken ik hoop dan ook snel nog een keer iets van je te lezen ga zo ook eerst even je blog lezen.

Meis denk ook aan jou!!

@ander meiden hopelijk gaat ook alles goed met jullie?

Hier gaat het verder met de uk helemaal goed en ik kan jullie vertellen dat wij ook een meid gaan krijgen ook al ben ik nog wel voorzichtig met dit nieuws te delen maar wil het jullie niet ontnemen.

met mij gaat het lichaamlijk en geestelijk wat minder heb namelijk ook last van BI maar kan dit nog wel onder controle houden maar wat betreft de geestelijk toestand is het wel een ander verhaal zoals jullie weten heb ik jaren een eetstoornis gehad en heb ik nu dus wat moeite met het groeien van mijn buik ( wil niemand voor het hoofd stoten hoor en we zijn ook heel erg blij) ook heb ik moeite om te genieten denk elke keer als ze maar lang genoeg blijft zitten heb helaas zoveel verdrietige verhalen om me heen gemaakt dat ik het gewoon erg moeilijk vind om dan intens te genieten.

meiden ik hoop gewoon dat het geluk nu ook is een keer aan jullie kant komt te staan ik blijf heel hart voor jullie duimen hoor.

Liefs

Geplaatst

Hoi Chantal, die droevige berichten daar wordt je inderdaad niet vrolijk van en kan begrijpen dat je er ook superangstig van wordt maar meid dat betekent helemaal niet dat het bij jou ook zo gaat lopen. Het gaat goed met de uk en daar gaat het om. Lastig dat je allerlei kwaaltjes hebt en dat van je eetstoornis daar kan ik ook nog wel inkomen. Ik heb ook een eetstoornis gehad dus weet wel zo'n beetje hoe dat denkpatroon gaat. Alleen kan het me op dit moment geen hol schelen dat ik dik wordt als ik zwanger zou zijn.. al kom ik 30 kilo aan, ik heb het ervoor over. Maarja dat zeg ik nu natuurlijk...

Zelf zit ik momenteel met iets heel erg vaags. Ik heb normaal een cyclus van 26 dagen en mijn nod was vorige week zondag, maar ben dus nog steeds niet ongesteld. Vanmorgen maar een test gedaan, negatief :( snap er geen hol meer van.. ben nooit over tijd. Ja één keer 3 jaar geleden toen was ik zwanger en één keer vorig jaar toen werd ik op cyclusdag 30 ongesteld maar verder nog nooit, kan er altijd de klok op gelijk zetten. Nu zit ik vandaag al op cyclusdag 32?!?!?!?! maar een negatieve test dus, snap dat hele gekke lijf van mij niet meer... als ik dan niet zwanger ben waarom wordt ik dan ooknie ongesteld?! argggh kl*telichaam __________________

Geplaatst

hey meiden,

Eindelijk weer online...., kon een paar dagen niet internetten....., dan merk je toch wel dat je verslaafd aan dit forum bent, ha ha.

@Chantal ik snap het ook wel, maar je moet wel positief blijven hoor! Het gaat veel vaker goed dan fout.

@Sen tjee echt vaag idd. Ik kan me voorstellen dat je een testje er tegenaan gooit. Wel balen als het toch negatief is. De hoop is er toch altijd.

Kan het ook met de dhea te maken hebben? of heb je altijd al een cyclus gehad van 26 dagen?

nu hier mijn update dan;

Afgelopen woendag om 23.30 mijn pregnyl gezet, en dus vrijdag de punctie gehad.

De punctie was wel even pijnlijk. Maar had gelukkig helemaal geen napijn en ging in vergelijking met de andere dames "huppelend" de bijkomkamertje uit.

Moest alleen bijna 1 1/2 uur wachten omdat er in het begin iemand onwel was geworden. pfff..., dat is dan lang.

Ik vroeg ook aan de verpleegkundige of dit niet erg was, omdat er niet meer als zoveel uur tussen de pregnyl en de punctie mag zitten.

Maar ze stelde me gerust, en vertelde dat ze een buffer ingecalculeerd hebben. Het mag niet meer als 40 uur zijn.

Ondertussen was de lunch verstreken, en ik dacht dat heb ik weer..., dokters met knorrende magen!

ha ha heb ik dus ook gevraagd of ze honger hadden, waar ze erg om moesten lachen, wat resulteerde in een ontspannen sfeer. Ging eigenlijk harststikke goed, ze vonden me een bikkel, maar misschien zeggen ze dat wel tegen iedereen.

De uitslag was heel goed!! maar liefst 12 eicellen, tjonge voelde me zelfs trots. De zwemmers van mijn man waren ook heel goed, 40 miljoen, wat ook wel eens 6 miljoen is geweest!

En nu maar hopen dat het goed gaat met de bevruchtingen. Als dat zo is dan maandag TP.

Ik moet 3 x pregnyl 5000 zetten, gisteren, zondag en dinsdag,

i.p.v. de bolletjes. Maar misschien doe ik die er ook nog wel extra bij.

hi hi..., zit in de genen dat ik zelf er altijd nog mijn eigen ding er bij doe.

een beetje van mezelf en een beetje van maggi, ha ha.

liefs joske

Geplaatst

heee Joske,

12 eicellen WOW dat is super! en 40mln zaadcellen ook superrrrr dat ziet er prima uit allemaal. Op naar zoveel mogelijk bevruchtingen!

mijn cyclus is altijd 26-28 dagen geweest, niet korter/niet langer. Ja één keertje tussen de kuren door korter en één keer langer maar verder kan ik er echt altijd de klok op gelijk zetten zegmaar. Dus dat ik nu al op cd32 zit is echt heel vaag. Ik verwacht niet dat het door de DHEA komt, dat slik ik nu al 5 maanden en dan had er toch wel eerder een schommeling geweest van een dagje minimaal maar nee ben afgelopen maanden altijd op cd26 ongesteld geworden. Ik heb trouwens wel steeds het idee dat ik ongesteld moet worden: koppijn, druk in mn onderrug. Maar er komt (nog?) niets...

• 1 maand later...
Geplaatst

Lieve meiden!

hoe is het hier???? Heel rustig! We gaan waarschijnlijk weer in september beginnen met het lange protocol, wat spannend weer. Het gaat weer een stukkie beter met ons.

Ben benieuwd hoe het met de FSH girls gaat!

Dikke Kus Mia

Geplaatst

heeee Mia meisje je bent er weer. Goed om te horen dat het wat beter met jullie gaat en dat jullie de draad weer willen oppakken. Hier is het inderdaad heeeeeeeeeel stil. Weet ook niet precies waar dat aan ligt. Er zijn natuurlijk een aantal zwangeren die nu meer in de zwangeren topics aktief zijn en verder tja.. stil denk ik. Effe pauze of geen zin.. kan ook weleens natuurlijk. Zoals je ziet in mijn onderschrift gaat het bij mij ook weer niet zoals het moet.. what else is new *zucht*. Misschien dat er nu weer wat reakties in deze topic komen nu je hem weer omhoog hebt gehaald. Ben benieuwd...

in ieder geval welcome back... voelt wel heel dubbel om dat te zeggen

liefs

Sen

Geplaatst

He Sen,

inderdaad dubbel, maar geeft niet. Het leven overkomt ons gewoon. Je vraagt om dingen en die krijg je niet en sommige krijg je gewoon en die wil je echt niet!!!! Gewoon mee dealen dus, je kent het ook!

Heb je al een idee of en hoe jullie verder gaan?

Kissie Mia

Geplaatst

Hey meiden,

Long time, no see!

Zag het FSH topic er weer staan en dacht meteen eens even kijken hoe het met mijn meissies gaat.

Mia, heb al eerder elders gereageerd, ik vind het echt ontzettend knap van jullie hoe jullie omgaan met het verlies van Phileine. Meedoen aan babyboom en in seotember weer van start. Jullie kijken nu echt vooruit, he. Hoop dat jullie heel snel weer zwanger mogen zijn van een klein broertje of zusje. Mijn zus is gelukkig inmiddels ook weer zwanger en dat maakt dat het verlies van Jim toch iets gemakkelijker een plekje krijgt uiteindelijk...

Sen, het zit jullie ook niet mee he, meis. Kan me voorstellen dat de frustratie bij jullie inmiddels ook hoog zit. Waarom zit het nu niet gewoon een keertje mee? Hoop het zo ontzettend voor jullie. Zijn er nog nieuwe ideeën voor een andere aanpak of is het echt gewoon wachten op de juiste cyclus dat je wel goed reageert op de huidige behandeling?

Hier gaat het inmiddels hard, alweer 29 weken. Heb al bijna geen plaats meer in mijn buik, zo vol... Klinkt misschien stom, maar hoop dat ze wel iets eerder komen dan 40 weken. Kan me niet voorstellen waar ik het anders ga laten. Ben qua postuur niet echt gebouwd voor een tweeling geloof ik. Maar verder mag ik niet klagen hoor. Ik heb het er uiteraard graag voor over.

Hoop dat hier weer wat meer geschreven gaat worden en we gaan nog steeds voor de babyborrel, ok?!

Dikke kus, henkie

Geplaatst

Hee Henkie,

Tjee wat een buik, gaaf!!! Bedankt voor je reacties, iedereen is erg aardig en attent geweest.

Wat heerlijk dat je zus weer zwanger is! Super, wel spannend he. Ik weet her verhaal niet precies meer, was het bij haar een spontane vroeggeboorte? Weten ze de oorzaak?

Ik hoop ook echt dat het bij ons gaat lukken, en dan maar vast houden!

Gaat het nog een beetje met werken?

Kissie Mia

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden