Ga naar inhoud

wie met verhoogd FSH heeft goeie ervaringen?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hee Chantal,

Lekker gedoken of toch maar gewandeld? Hoe voel je je nu?

Ik ben inderdaad aan het spuiten.......voor de eerst icsi.....ik ben nu vanaf maandag deca aan het spuiten en vanaf woensdag de menopur. Ik moet 31-12 terug om te kijken of er iets groeit..............maar ik moet morgen gaan bellen want ik vraag me af of het nog door kan gaan. MIJN LIEF LIGT MET 39C KOORTS IN BED!!!! Net nu! Weten jullie hier iets van? Ik meen dat het dan zo is dat je de poging moet afbreken……zoiets meen ik gezien/gelezen te hebben. Ik kan wel huilen........weten jullie hier iets van? Ik hoop dat ik morgen als ik bel hoor dat het bij icsi niet zo'n probleem hoeft te zijn......

Hoe is het verder met jullie meiden? Hoe zijn jullie de kerstdagen door gekomen?

Sen, meid…..nog even en dan kun je van start. Ik hoop zo dat nu alles gewoon helemaal goed zal gaan. Hoe is het met de afbouw van je medicijnen? Trek je het een beetje?

Chantal meissie…..het is bijna 7 januari en dan kun je evalueren. Ik hoop zo dat de nieuwe ECD niet nodig is en dat die eskimootjes het gaan worden!

Lieve HP, meis, hoe is het met jou? Nog even en je hebt dat onderzoek…….ik hoop zo dat er nu eindelijk wat meer schot in jullie zaak komt. Jee meissie, wat heb jij toch een pech gehad he? Al dat wachten……en nog steeds niks waar je iets mee kan. Vanaf nu gaat gewoon alles als vanzelf, dat heb je verdiend. Die gonal gaat gewoon hartstikke aanslaan en dan treed je in de voetsporen van pientje……

Mia…..meid………hoe is het met jou? En wanneer is je volgende stap? Hopelijk gaat het een beetje met je?

Jootje, hoe is het met jou nu je het vooruitzicht hebt van een nieuwe poging in februari?

Meiden…….we gaan het gewoon maken met zijn allen in 2010!!!!

Ik denk aan jullie, dikke kussss

Bloem

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Bloem,

wat een schrik dat je hub nu koorts heeft, heeft hij er al lang last van?

Ik moet je eerlijk zeggen dat koorst wel invloed heeft op de kwaliteit van het zaad maar in hoeverre kan ik je helaas niks zeggenen ook niet of dit voor ICSI uitmaakt.

Bha wat balen zeg zou ook gelijk in de stress schieten.

Kun je vandaag niet bellen en anders morgen vroeg bellen hoor.

Wij hebben lekker even gelopen mijn hub kreeg namelijk ook last van zijn keel dus hebben we het lot maar niet getart.

Liefs Chantal

Geplaatst

heee meiske,

Het lot moet je idd niet tarten in dit soort gevallen.

Ik heb besloten niet te gaan bellen. Ik wil gewoon wachten tot donderdag. Dan kan ik tenminste zien of er iets groeit. Stel, ze gaan het annuleren, dan weet ik nog niks.....

En dan bespreek ik het donderdag wel. Ik ga er dus wel rekening mee houden dat het niet door zal gaan maar ik ga even donderdag meepikken om wel eindelijk te weten of ik reageer op de menopur. Ik heb ergens gelezen dat 1 dag koorts niet zoveel zal uitmaken....en het is nog niet boven 39 geweest, dus ik ga duimen dat het morgen over is.

Fijne zondag meissie.

Ga je hub maar lekker verwennen zodat ie fit blijft

Liefs bloem:wave:

Geplaatst

Ik duim heel hard mee hoor en je hebt groot gelijk om eert te willen kijken of de stimulatie aanslaat, en afbreken kan altijd nog alshet maar voor de puctie dan is anders wordt het meestal al gezien als een poging en dat zou dan erg jammer zijn.

Jij ook een hele fijne zondag en ook jij goed je mannetje verwennen hoor met een kippesoepje ofzo.

Liefs Chantal

Geplaatst

Hey meiden!

Ook ik wens jullie het allerbeste voor 2010! Laat die wondertjes maar komen!!

Er is hier veel geschreven weer de laatste dagen.

Chantal, het is natuurlijk logisch dat je het even moet verwerken dat het niet is gelukt. Je hoopt toch wat anders. Ik vind het zelf ook altijd fijn om verder te kijken voor als ..... als het niet lukt dan ........ en dan ......

Hopelijk vind je snel weer wat postieve gedachten en gevoelens zodat je in januari met een goed gevoel aan de cryo poging kunt beginnen.

En bloem, het zit niet mee hé. Hopelijk is de koorts inmiddels gezakt en gaat het weer de goede kant op! Ik heb ook wel eens gehoord dat koorts een negatief effect kan hebben. Ik ga duimen dat het gewoon door kan gaan allemaal.

HP, sen en mia, hopelijk vinden jullie ook snel weer wat positieve gevoelens.

Ik probeer mezelf ook weer op te laden voor een nieuwe poging. Ik ben er van overtuigd dat positieve gevoelens een positief effect hebben op de behandeling. Ik ben af en toe een doemdenker en onrustig van binnen. Met hulp van een magnetiseur probeer ik een beetje rust te creeeren, innerlijke rust dan. Daarnaast ga ik deze poging meer rust nemen qua werk en afspraken. Ik neem vakantie vanaf de punctie en ga het dan echt rustig aan doen.

Wie weet kunnen we volgend jaar dit topic sluiten en een nieuw topic maken 'goede ervaring met verhoogd FSH' (of zoiets :-)

Liefs,

Jootje

Geplaatst

ja Jootje dat zou wel heel gaaf zijn als deze topic opeens een hele positieve wending gaat krijgen... you never know. Ik ben nog steeds aan het afbouwen met de AD en sta bijna op nul. Donderdag de laatste dosering. Nou ik voel het wel moet ik zeggen, veel duizelig en daardoor weer misselijk, diep slapen en veel dromen en wisselvallige stemming. Maarja gaat ook wel weer over.

@Bloem wat die koorts betreft: naar mijn weten wordt het zaad, dat op dit moment zou worden geproduceert, 3 maanden eerder aangemaakt in de zaadbal. Dat wil dan volgens mij zeggen dat het erger zou zijn als hij toen koorts zou hebben gehad, nu denk ik niet. Daarbij komt, jullie doen icsi dus dan hoef je zoiezo geen superduperzaad te hebben om het maar zo te zeggen. Bij ivf heb je namelijk hardere zwemmers nodig natuurlijk want dan krijgen ze minder hulp. Ik zou gewoon doorgaan als ik jou was. Sommige verzekeraars (zoals Unive) tellen bij het starten van de medicatie al als een poging dus hou dat in de gaten he!!! anders ben je straks een poging kwijt en dat zou heeeel zonde zijn.

Nou meiden, laten we het afgelopen jaar maar z.s.m. vergeten voor wat betreft dit onderwerp. Dit clubje verdient nu weleens wat voorspoed zou ik zo denken. We gaan ervoor afgesproken?

liefs

Sen

Geplaatst

heee meiden....

dat is inderdaad een hele goeie..............we gooien 2009 symbolisch in de prullenbak en beginnen met een schoon wit vel...........waarop we het komende jaar alleen maar hele mooie dingen te voorschijn zien komen!!!

en dan natuurlijk vooral roze wolken van baby's!!

Dikke knuffff

Geplaatst

Lieve Meiden,

Jeetje, ben ik er even een paar dagen niet en wat is er opeens weer veel geschreven de afgelopen dagen. Gelukkig lees ik bij jullie weer een hoop positiviteit voor het komende jaar! Moet zeggen dat ik zou willen dat ik dat ook zou kunnen opbrengen, maar de feestdagen hebben er toch wel weer een beetje ingehakt...

Teveel zwangere buiken, net geboren baby's , trotse opa's en oma's en kleine neefjes en nichtjes. Weer hard op de feiten gedrukt dus en dus ook maar weer eens een goed potje gejankt. Mijn hubbie heeft er steedsz minder vertrouwen in dat het nog goed gaat komen en heeft ook letterlijk gezegd dat hij zonder kinderen niet gelukkig gaat worden. Nou ben ik het met hem wat dat betreft wel eens. Merk dat ik de laatste tijd niet echt meer blij kan zijn. Natuurlijk kan ik erg goed de schijn ophouden, dus ben gewoon mijn gezellige zelf geweest met de kerst, maar zodra ik thuis ben, kan ik om niks in tranen uitbarsten. Heel irritant. Maar goed, even genoeg over mezelf!

Chantal, meissie, kan het me zo goed voorstellen dat de feestdagen voor jullie helemaal een hel moeten zijn geweest, zo kort na de mislukte poging. Zie dat jullie 7 januari een afspraak hebben voor de volgende ronde. Gaan de duimen voor keihard draaien hoor!!

Bloem,

Meissie,hoop dat je hubbie geen koorts meer heeft. Niet teveel zorgen maken om die koorts hoor. Ben het met Sen eens dat er maar een paar goede zwemmers bij hoeven te zitten voor de ICSI en die zullen ze vast wel vinden. Zou ook zeker doorzetten want dan weet jij tenminste eindelijk wel of en hoeveel er groeit. Eigenlijk wil ik dat ook nog steeds. Soms denk ik wel eens, het zou makkelijker zijn, als het zaad niet goed zou zijn ipv mijn eisprong, want dan gebeurt er tenminste sneller iets. Weet dat ik wel heel erg ongeduldig ben, maar kan er weinig aan doen.... Heb je veel last van de hormonen of valt het wel mee? Wanneer noet je nu ook alweer voor controle? Nog ergens voor het nieuwe jaar toch?

Sen, lieverd, moet moeilijk voor je zijn nu ook nog eens de AD te moeten afbouwen. Het is voor het goede doel, maar dat maakt het nog zomaar makkelijk. Probeer het rustig aan te doen en wat tijd voor jezelf te nemen. Gaan jullie ook weer begin januari starten?

Jootje, Heb bewondering voor jou positiviteit en ga het proberen als inspiratie te gebruiken. Ik ben er nl ook wel van overtuigd dat als ik met de pakken neer ga zitten het dan zeker niet gaat gebeuren. Maar ja, niet altijd even makkelijk. De 4e keer moet toch echt wel scheepsrecht zijn, dat hebben jullie wel verdiend!

Mia, Lang niet gehoord. Zien je vast wel weer terug ergens begin januari wanneer de 1e spuit gezet gaat worden. Als je dit leest, zou je mij dan nog eens willen vertellen hoeveel gonal-f (dat heb jij toch ook gespoten) jij hebt gespoten bij de IUI?

Lieve meiden, ik hoop dat voor ons allemaal 2010 een wondertje mag brengen en dab starten we inderdaad het nieuwe forum: "goede ervaringen met verhoogd FSH". Lijkt me helemaal goed.

Dikke kuzz en knuffel, Henkie :wave:

Geplaatst

Heee meiden,

Het is gelukkig weer eventjes in beweging hier he?

HP, meissie toch………die kerstdagen zijn ook hartstikke confronterend en zeker als je omgeving zo confronterend is…….zij hebben nu alles wat jij zo graag wil en zijn zich vaak niet eens bewust van het cadeau dat ze van het leven gekregen. Eens flink uithuilen is dan het enige en beste wat je kunt doen. Ik kan me zo goed voorstellen dat de moed en geduld soms niet meer op kan brengen als er geen vaart achter zit. Ik denk dat ik misschien langzaamaan een andere richting zou gaan zoeken als ik zo lang moest wachten. Dat is toch om gek van te worden? Is een second opinion elders niet gewoon een goed idee…..just for sure?

Ik hoop dat je heel gauw nieuws krijgt dat als een nieuw baken kan werken om je aan vast te houden en opnieuw je kracht en positiviteit terug te vinden…..je bent zo ontzettend dapper en zo’n doorzetter………..laat je niet kisten meissie. Probeer vertrouwen te houden want het klopt wat jootje zegt………….positief denken heeft wel degelijk effect op je wensen!

We gaan jou gewoon meetrekken in onze flow van het moment en je krijgt gewoon een portie van onze positiviteit (daar waar dat genoeg aanwezig is natuurlijk). Ik denk aan je meid…..kop op….nog een paar dagen en dan gaan we een flitsende nieuwe start maken…dan spuit jij gonal en groeien en bloeien en springen je eitjes als of het een altijd zo geweest is…………….wedden???

Chantal, dank je voor je privé-berichtje. De koorts is inderdaad weg gelukkig en is dus beperkt gebleven tot een paar uur. Ik heb vanmorgen wel contact gehad met Gent voor nieuwe recepten maar ik heb toch NOG niks gezegd van de koorts….ik ga maar een beetje af ons gevoel……en op jullie reacties. Even kijken hoe het vandaag verder gaat met mijn zieke hub.

Ik ben erg benieuwd naar donderdag…..de eerste keer kijken of er iets groeit. Ik ben zo bang……..maar had vannacht gedroomd dat ik heel veel eitjes had en dat ik ze nog aan jou kon geven………maar dat je dan wel meteen naar het ziekenhuis moest komen en ik had je nummer niet en mailde je, maar je reageerde niet……. Gekke droom he? Maar weet je……als je gewoon je eitjes zou kunnen laten invriezen zou ik het echt gewoon zo doen als ik ze over had. Maar ja, die kans is bij een amh van 0,56 erg klein natuurlijk.

Sen, wat goed dat je weer zo positief kunt zijn en dat terwijl je al zo ver afgebouwd hebt. Knap hoor. Je hebt helemaal gelijk over die wending die dit topic gaat krijgen en gewoon omdat we met zijn allen positief blijven denken…..heee, en als die wending er komt, dan beloof ik dat ik jullie hier in het zuiden uitnodig voor een etentje om het te vieren en elkaar kroost te kunnen bewonderen!

Jootje., meid, wat knap inderdaad dat jullie zo durven doorzetten. Gaan jullie weer naar Dusseldorf? Ik vind dat dat alleen al beloond moet worden met een waanzinnige wolk van een baby of 2…..

Mia, meid. Er wordt aan je gedacht……waar je ook bent.

Meiden, nog even een kleine update van deze kant. Geïnspireerd door Chantal ben ik gisteren ook het net op gegaan voor de mogelijkheden voor adoptie. Dat is voor ons wel een erg bedroevende ontdekkingstocht geweest. Omdat mijn hub al 43 is moet ik een alleen-aanvraag doen….een aangezien we niet getrouwd zijn, niet praktiserend Christen zijn en aan nog tig voorwaarden niet voldoen blijven er maar erg weinig landen over om te mogen adopteren. Zambia was een van de weinige mogelijkheden. Er zijn wel nog andere mogelijkheden maar dan moeten we gaan trouwen en dan nog zijn de mogelijkheden zeeeeer beperkt. Onvoorstelbaar……….er zijn zoveel noodlijdende kinderen in de wereld……….hoe kan dit in godsnaam???

Maar goed, nu niet in het negatieve schieten. Mijn lief en ik zullen ons de komende tijd hier ook verder op gaan orienteren. Het is zo jammer dat men alles achter de rug moet hebben vooraleer je de procedure mag starten want los van onze huidige kinderwens zou ik denk ik ook wel een kindje willen adopteren………….

Meiden, dat was het weer even. Ik moet zo douchen en naar een verjaardag waar ik echt geeeeeen zin in heb maar ik zorg dat ik voor 8 uur terug bent want ik moet spuitjes zetten.

By the way….nog een vraag……hebben jullie bij het spuiten van de hormonen ook het gevoel gehad je eierstokken te voelen zitten????? Het doet geen pijn of zo maar ik ze maken me gewoon constant bewust van hun aanwezigheid…..of zou dat weer verbeelding zijn? Verder gaat het sinds het gebruik van de menopur beter met de bijwerkingen van de deca…..mijn moodswings en vermoeidheid buiten beschouwing gelaten.

Ohja….voor de minder nuchtere onder ons….ik heb een erg mooi boek gevonden: het heet ZIELSKINDEREN van Walter Makischen. Ik vind het bijzonder om te lezen. Mensen die niks met esoterie en spiritualiteit hebben moeten dit dus echt niet gaan lezen.

Zo dat was het dan echt………………….ik wens jullie een super fijne avond en als ik jullie niet spreek een geweldige jaarwisseling en alles wat ik jullie al eerder toewenstte voor 2010. :drink:

Tja je kunt het niet vaak genoeg zeggen he? Dikke kus van mij.

Geplaatst

Lieve Bloem,

Dank voor je lieve woorden!! Dit forum doet me goed. Bij jullie heb ik maar een half woord nodig en dat is erg fijn.

Heb afgelopen zaterdag ook via het internet het infopakket adoptie aangevraagd. Bij ons is het ook niet zo gemakkelijk geloof ik. Ook wij zijn niet getrouwd en hebben geen samenlevingscontract, zijn ook zeker niet christelijk, dus moet me er nog maar eens in verdiepen. Maar dacht het maar vast op te starten, want die wachttijden zijn echt belachelijk lang.

Misschien is het feit dat je je eierstokken voelt wel een heel goed teken, nl dat er heel veel eitjes aan het groeien zijn. Ben je meteen met de maximale dosering begonnen? Ga duimen voor je dat je donderdag het jaar 2009 alsnog mooi kunt afsluiten met een groot aantal mooie follikels!!!

By the way; een second opinion heeft niet zoveel zin denk ik. Gaan ze alles weer een keer opnieuw overdoen en dus nog meer tijd verliezen. Bovendien was dit eigenlijk al de second opinion. Maar zit er wel bovenop hoor. Heb de clomid er ook veel sneller doorgeduwd dan eigenlijk mocht door met een hogere dosering te starten. Deze gyn denkt wel mee, daar gaat het niet om. Het is meer de tijd die ik hiervoor ben verloren. Tja, dat de clomid niet werkt daar kan hij weinig aan doen, en dat ik dat gevoel al tevoren had, dat is jammer. Het zou een stukje makkelijker zijn geweest, want nu moet ik wel vaak komen voor controle. Hoop dat 7 januari de hysteroscopie goed gaat zijn en dat dan de gonal eindelijk wel mag aanslaan. Dan hebben we tenminste een keer een kans.

Kuzz, Henkie

Geplaatst

Lieve Meiden!!!

Sorry, ik heb zo lang niks van mij laten horen!

Ik heb wel aan jullie gedacht, maar ik was heel erg bewust bezig met het niet bezig zijn met het maken van babies.

Nu ben ik opeens Kerstavond begonnen met de decapeptyl ipv 31 December, een week eerder omdat ik een vreemd gevoel had over mijn cyclus en ik bang was dat het een week eerder zou komen (eerder gehad op dag 20, rare afscheiding). Mijn gevoel klopte, na bloedonderzoek bleek ik al even na mijn eisprong te zitten. Ben blij dat ik naar mijn lichaam luisterde! Anders zouden we weer een maand verder zitten en dat lijkt me jammer.

Dus nu zit ik er weer midden in,eerder dan gepland. En ik heb jullie een beetje in de steek gelaten en dat terwijl jullie zo lief zijn, nogmaals sorry!!!

Henkie, begin je na je hysteroscopie met de gonal-f? Ik heb de eerste keer gespoten met 75 eenheden, toen had ik gewoon 1 follie, de tweede keer spoot ik met 112,5 eenheden en toen had ik 2 follies.

Bloem, Je bent al lekker bezig met prikken, valt het je mee? Ik heb niet eerst de pil geslikt, ik moest (eigenlijk) op dag 21 beginnen met de deca en na ongeveer twee weken begin ik met de Gonal-f, paar dagen na mijn menstruatie. Is je man weer beter? Hebben jullie de koorts een beetje kunnen onderdrukken met paracetamol?

Ik begrijp je wens voor de grote hoeveelheid follies! Wat zou het heerlijk zijn als je nog wat kleine lieve eskimootjes over zou hebben, dat is stiekem ook mijn wens! Dan zou je toch wat meer kansen hebben en misschien wel voor een broertje of zusje!

Sorry, soms slaat mijn fantasie op hol! Ik heb ook al een jongens en meisjes naam, zo krijgt het een beetje meer vorm voor mij, omdat ik het toch moeilijk vind om mij voor te stellen met een klein mooi babietje.

Sen, ik vind het heel erg knap van je, dat je al zo ver gekomen bent met afbouwen! JE MAG ECHT TROTS ZIJN OP JEZELF!

Chantal, meis gaat het goed met je? Ik zou ook wel stiekem naar adoptie willen kijken, mijn man wil er pas naar kijken als alles is uitgesloten, hij wil er liever niet over praten, hij wil nu hier in geloven.

Jootje,jij bent ook goed met jezelf aan de slag gegaan bij de magnetiseur, doet het wat voor jou? Wanneer gaat jullie circus weer beginnen?

lieve meiden, ben blij dat ik jullie weer gevonden heb! Ik zal nu weer regelmatig meelezen en schrijven!!

Dikke kus van mij

Geplaatst

Hey Mia,

Goed om weer van je te horen en helemaal met dit supernieuws dat je al begonnen bent! Ik heb 7 januari de hysteroscopie en dan doen ze ook meteen de uitgangsecho en kan ik beginnen met de gonal-f. Ik begin echt met een hele lagen dosis 37,5 dacht ik. Dat kont omdat ze er vooralsnog nog steeds vanuit gaan dat het probleem zit in de eisprong en niet in de voorraad. Maar denk dat ik uiteindelijk ook wel meer moet gaan spuiten. Hoop dat ik hier nu eidelijk eens wel goed op ga reageren. Zou een mooi uitgerekend in oktober topic kunnen worden met ons allen, haha.

Bloem, alles nog goed met het spuiten en de koorts van je lief weggebleven?

Sen, meissie ik denk aan je, nu je in de moeilijke tijd van het afbouwen zit in combi met de stress van behandelingen etc.

Jootje, hoe bevalt het bij de magnetiseur? Heb zelf ook wel over iets dergelijks nagedacht, bijv acupunctuur, om een beetje rust terug te kunnen vinden. Ben benieuwd naar je ervaringen.

Chantal, hoe is het met jou? Kun je je al weer opladen voor de nieuwe poging of is dit nog een beetje te vroeg of te kort na het recente verdriet? Ik kan het niet helpen te denken dat het zo moooi zou zijn als we allemaal in januari zwanger zouden worden. En Jootje dan in februari natuurlijk (dan ga je toch weer starten).

Lieve meiden, ik zeg het nog 1 keer: 2010 wordt ons jaar!!!

Kuzz, Henkie

Geplaatst

Hey meiden,

Even snel een berichje van deze kant hier gaat het weer erg goed ik kan mij dankzij onze ENGEL weer opladen voor de Cryo's, Ze heeft gisteren namelijk gezegt dat ze ons nog een keer wil helpen en als dat ook nietgoed ging dan nog wel een keer.

Ze zei heel lief ik wil gewoon dat jij een moeder word, vond dat echt zo lief we hebben dan ook bijde even flink moeten huilen

Wij gaan morgenavond samen proosten op een heel vruchtbaar 2010.

Ik zal starks even bij lezen en reageren maar moet nu eerst nog even een paar uur werken.

Ik denk wel aan jullie hoor!!!!!

Liefs

Geplaatst

Lieve Chantal,

Helemaal super!! Wat een geweldige vriendin is dat! Die moet je koesteren hoor! Geniet er maar lekker van en laten we hopen dat het niet nodig is, maar dat de volgende cryo gewoon blijft plakken.

Kuzz

Geplaatst

hey meiden, nou we hebben de kerst weer overleefd! alles is weer in volle gang in dit topic of gaat binnenkort van start. Zo ook wij als alles goed gaat deze keer want ik zit nog steeds te stressen om die uitgangsecho. Ik ga morgen toch maar even Bronovo bellen om te vragen hoe ik dit het beste kan oplossen en anders bel ik gewoon naar DD, ze zijn dan wel gesloten maar volgens mij staat de telefoon doorgeschakeld naar dr. S. Ik hoop in ieder geval dat cyclusdag 3 niet in het weekend valt! als ik morgen ongesteld word, zou ik zaterdag de echo moeten hebben en dat lukt dus niet in Bronovo en DD is maandag pas weer open. Misschien kunnen ze in Bronovo bij wijze van uitzondering de uitgangsecho op cyclusdag 2 doen. Maarja het liefst heb ik dat die menstruatie pas op zondag ofzo komt dan heb ik dat gestress in ieder geval niet. Nou morgen dus de laatste AD. Heb de laatste tijd veel en hard gejankt zeg pfff en niet alleen om mijn kinderwens, ook veel oud verdriet zegmaar wat ik normaal altijd wegstop. Heb al best een roerig leven achter de rug en dat zit toch in je systeem he. Inmiddels nog een zwangere erbij in de omgeving, dat zet de teller op 9. Als ik mijn hyves open zie ik alleen maar foto's van echo's en dikke buiken. Ik vind het niet leuk meer.

Nou meiden, ik ben zo blij dat ik hier mijn ei kwijt kan. Jullie begrijpen het tenminste en jullie weten precies hoe het voelt. Ik doe voor het nieuwe jaar één wens en dat is dat wij allemaal (inclusief mezelf natuurlijk hehehe) een meer dan gewenst kindje mogen krijgen! daar toast ik morgen op. Doen jullie mee?

liefs

Sen

Geplaatst

Helemaal mee eens! Ook daar drink ik morgen een flesje champagne op!

Bloem, morgen veel succes. Duim voor veel eitjes.

Sen, je mag trots op jezelf zijn dat je ad zo hebt afgebouwd! Enne dat van al die zwangeren in je omgeving, tja... daar heb ik ook nogal last van. Maar we laten ins niet kisten hoor. 2010 wordt ons jaar!!!

Kus voor allemaal!

Geplaatst

Hey Meiden,

Ik doe ook mee hoor de champange staat al klaar heb een hele dure fles gekocht (€ 69.95) dus deze moet wel lekker zijn.

Ook ik hoop dat 2010 voor ons allen een mooi wereldburgertje in petto heeft.

Sen meid wat mag jij trots zijn op je zelf dat je al zo snel hebt afgebouwd en meid dat huilen hoort erbij het is een hele vervelende fase maar wel een goede, Zelf heb ik jaren AD geslikt om ook de vervelde jeugd jaren achter me te laten maar naar veel praten ( therapie) ben ik gelukkig een stuk sterke in mijn schoenen gaan staan en meid dat gebeurd bij jou geloof me.

Ik hoop voor jou dat de menstruatie nog een paar dagen weg blijft en dat je met een rustig gevoel kunt beginnen volgende week.

Henkie hou jij het nog een beetje,voor jou nog een weekje en dan eindelijk dat onderzoek misschien mag jij dan ook gelijk beginnen ( I hope so)

Bloem mijn gevoel zegt dat het wel goed komt met jou en dat er een mooi aantal follikels aan het groeien zijn je voelde immers je eierstokken al.

Meid ik denk aan je en heel veel succes, hoelaat moetje er zijn???

Mia hoe voel jij je, heb je nog veel last van de bijwerkingen en

wanneer begin je met stimuleren?

Nou meissie zet hem ik denk dat jij en bloem de eersten zijn van ons in het nieuwe jaar.

Jootje, met jou ook alles goed, voor jullie gaat dan ook weer beginnen mijn duimen draaien hoor. ( voor ons allemaal)

Met mij gaat het gelukkig weer helemaal goed ik zag door de bomen het bos niet meer maar nu zie ik het zonnentje alweer schijnen. Maar dat is niet zo moelijk hoor om wat positieve te zijn als je z'n engel hebt als vriendin.

Liefs Chantal

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

Wat lief dat jullie aan me gedacht hebben. Jullie zijn schatten.

Ik sluit het jaar af zoals het al het hele jaar was……………niet geweldig.

Er groeit welgeteld tot nu toe, na 8 dagen spuiten, 1 eitje en nog 2 a 3 kleintjes.

Waar ik eerst zo ontzettend positief was barstte ik meteen in huilen uit, nog in de stoel bij de arts. Ze zei dat ik de moed nog niet mag verliezen en dat het vaker voorkomt dat er nog eitjes bijkomen maar dat het zeer zeker geen grote opbrengst zal zijn. En wat wil ik dat onzettend graag……moed houden………………maar nu zit ik er weer helemaal doorheen. Probeer te geloven dat het aan de stress ligt van de afgelopen maand……wil het aan alles wijten behalve aan de echte oorzaak……de vervroegde overgang…..de beperkte eicelvoorraad.

Zo zie je maar weer hoe een mens zichzelf voor de gek kan houden……..ik dacht intuïtief te voelen dat het wel goed zat…..was er haast van overtuigd, zeker na die droom…………

Ik voel me verdrietig en boos en ben echt zo blij dat 2009 over een dikke 12 uur gewoon voorbij is. Ik heb me steeds opnieuw voorgenomen dat 2010 beter zal worden in alle opzichten. Aanstaande maandag moet ik terug om opnieuw te kijken………..dan is het 2010……Zal het dan eindelijk anders worden….ik hoop het zo…..voor mii, voor mijn lief en net zoveel voor jullie. Mijn lief en ik hebben in elk geval besloten dat, mocht het maar 1 eitje blijven we geen punctie zullen laten doen…….we moeten erg zuinig op onze pogingen zijn en willen dan liever in Duitsland verder met nog hogere dosissen.

Jootje en Sen, meiden……hoe hebben jullie dit getrokken………….? Wat onzettend knap dat jullie zo’n doorzetters zijn…………..ik merk dat het er zo hard inhakt dit.

Jootje….ik hoop voor jou dat die magnetiseur wonderen gaat verrichten…..merk je al iets?

Sen, meid. We gaan duimen dat die rode dondersteentjes nu gewoon lekker veel te laat zijn zodat je op een goede manier aan de slag kunt!

Chantal, meid…..wat een super nieuws voor jou!!!! Het is echt een waanzinnige engel die je in je leven hebt!!! Geweldig gewoon. Geniet maar lekker samen van die champagne.

En Mia….heel veel succes meid met prikken! Spannend dat je nu eindelijk hebt kunnen starten!

HP, meid…….wat moet ik zeggen….nog even en ook jij krijgt meer info en zicht op hoe alles verder gaat lopen……en kun je misschien bijna gaan starten.

Vanavond sluiten we 2009 af om samen aan een veeeeel beter 2010 te beginnen.

Dag lieverds, tot heel gauw.

Dikke kus

Bloem

Geplaatst

Lieve Bloem,

Had zo gehoopt dat een goed bericht van jou vandaag 2009 toch nog goed zou doen afsluiten. Kan het me voorstellen dat je er even helemaal doorheen zit. Ontzettend klote gewoon! Als de andere 3 nu ook maar in ieder geval mooie follikels mogen worden , daar ga ik in ieder geval voor duimen. Sterkte meissie, ik denk aan je....

Ik zelf ben er ook gewoon even helemaal klaar mee. Wil het gewoon ook niet meer horen dat er weer iemand zwanger of bevallen is, kan er niet meer tegen. Behalve dan natuurlijk van dit forum, hier kan het niet groen genoeg worden. Ga het vanavond denk ik maar eens op een zuipen zetten, dan hoef ik even deze ellende niet te voelen. En dan me weer opladen voor 2010, want zoals Jootje zegt , geloof ik ook dat positiviteit een heel stuk scheelt! Meiden, als ik iemand een gelukkig 2010 wens zijn jullie dat wel. Mogen al onze dromen uitkomen en dat we allemaal maar voor de 1e of 2e keer mamma mogen worden!!

Lieverds, voor allemaal een hele dikke virtuele nieuwjaarsknuffel:hugg:

Geplaatst

Lieve meiden,

Nog even en dan kunnen we 2009 afsluiten ..............

Een jaar vol hoop, teleurstelling, verdriet en tegenslag op het gebied van kinderwens.

Een nieuw jaar met aan het begin in mijn geval hoop en daarna de afsluiting van onze wens voor een 2e kindje. Of dat nou met een zwangerschap is of niet, in maart weten wij waar wij aan toe zijn.

Lieve lieve bloem, wat had ik gehoopt dat jij vandaag zou beginnen met de positieve berichten. Maar hey, er groeit in ieder geval 1 en zoals ze ook vaak tegn mij zeiden "je hebt maar 1 goede nodig". Laten we hopen dat het bij jou een kanjer is! Ik proost er vanavond in ieder geval één op.

Hoe ik dit trek? Steeds proberen weer verder te kijken, dat houdt mij op de been. Ik leg mij er niet zomaar bij neer, ik wil het gevoel hebben dat ik alles heb geprobeerd en geen vragen hebben 'wat als ......'. Zolang die vraag nog door mijn gedachten speelt blijf ik daar antwoord op zoeken.

Ik ben dit keer nog maar één keer bij de magnetiseur geweest, volgende week heb ik weer een afspraak. Het is misschien een beetje zweverig, maar ik voe me er goed bij. Ik voel me rustiger en niet zo gejaagd. Dus ja, in dat opzicht helpt het voor mij. Accupunctuur heb ik ook geprobeerd, maar dat bleek niet mijn ding. Ik werd gek van nog meer naalden en geprik in mijn lijf, lag onrustig te wachten tot de tijd voorbij was en de naalden eruit mochten. En toen in mijn oor een keer een naaldje verkeerd heeft gezeten (zenuwtje geraakt?) en ik een paar dagen constant steken in mijn oor had, was had voor mij genoeg. Geen accupunctuur meer voor mij.

Nou meiden, ik wens jullie een goed einde van het jaar 2009, een knallend begin van 2010 en verbluffend resultaat in dit hoekje!

Liefs,

Joyce

Geplaatst

Lieve Meiden,

Hebben jullie allemaal een positieve toost uitgebracht voor 2010? Als ik zo het wachtbankje december van afgelopen jaar hebt gevolgd, was er toch ook best wel veel goed nieuws, dus moeten statistisch gezien de kansen er ook voor ons hier komen...

Heb noig even met de EMC gebeld want ik had eigenlijk afgesproken om donderdag de uitgangsecho met de hysteroscopie te combineren maar ik ben a.s. dinsdag ook vrij en dat is dan dag 3 dus wil ik liever dan komen voor echo en meteen beginnen met spuiten. Het is nl is dat mijn hubbie de 21e vertrekt om met een een heleboel kinderen te gaan skieen en dan hoop ik eigenlijk tevoren een eisprong gehad te hebben. Het is redelijk krap, maar als ik als dinsdag begin is de kans groterdat het lukt. Anders is er weer een maand weggegooid. Neem aan dat ze daar niet moeilijk over doen. Op 31 dec was er natuurlijk niemand meer die er verstand van had dus nu wordt ik morgen hierover teruggebeld.

Bloem, al weer een beetje bekomen van de schrik. Het kan nog prima zo zijn dat de andere eitjes meegroeien hoor! Niet teveel zorgen maken maar positief denken!

Mia, wanneer ga jij beginnen met de stimulatie?

Sen, hopelijk zijn de rode duivels niet te vroeg gekomen en kan je gewoon zonder stress aan de volgende poging beginnen.

Chantal, voor jou begint het ook al bijna weer. Spannend de kans op succes wordt steeds groter!

Jootje, ben benieuwd of de magnetiseur de rust kan gaan brengen die je nodig hebt om helemaal ontspannen de volgende poging in te gaan.

Dames, vanaf nu gaan de duimen weer draaien voor het nieuwe jaar, hopelijk hebben we snel allemaal succes!

Kuzz, Henkie

Geplaatst

Hallo ladies,

Als allereerste officieel en wel: een heel gelukkig, gezond en vooral vruchtbaar en bevrucht jaar!!!

Ik heb het jaar afgesloten met flink wat traantjes. Wat was het ellendig afgelopen jaar voor ons allemaal. We hebben nu een schone lei en die gaan we lekker volkalken met mooie berichten in 2010. Ik heb er op getoast henkie…..als of het een lieve lust was. Al heb ik maar een slok alcohol gedronken omdat het op de een of andere manier niet goed voelt als je aan het spuiten bent voor eitjes. Zal wel gewoon het idee zijn, maar toch.

HP, wat goed dat je die hysteroscopie misschien dinsdag kunt doen, dat zou echt helemaal geweldig zijn want dan zou je zomaar heel snel kunnen beginnen. Zorg wel dat je je medicijnen dan in huis hebt want soms duurt het een dag of 2 voordat je ze hebt.

En als je dinsdag kunt starten, dan is het de 5e, zit de kans erin dat het lukt voor de 21e.

En anders ga je je Hub gewoon toch achterna. Dan kan hij na het skiën lekker ontspannen met jou! Wat zou dat een waanzinnig mooi verhaal zijn als je dan zwanger zou raken!!!! Ik ga heel hard duimen dat het allemaal zo gaat lopen…………..

Tja, hoe is het met mij? Ik ben nog steeds een beetje down van het nieuws maar probeer positief te blijven. Ik wil en kan de moed nog niet opgeven, maar ik ben wel erg bang.

Binnen nu en 21 uur weten we meer. Mijn lief en ik hebben besloten, als het er maar eentje is, niet voor een punctie te gaan. We willen dan in Gent stoppen en alsnog naar Dusseldorf gaan omdat ze daar nog hogere dosissen spuiten en als er 2 eitjes vrij mochten komen, we ze allebei kunnen laten terug plaatsen. Het voelt een beetje wrang dat, als er maandag in Gent, met pijn en moeite wel 2 eitjes zouden zijn, je er maar eentje terug mag plaatsen en dat je die andere misschien wel weg moet gooien als die niet goed genoeg is om in te vriezen. Ik heb maar nog zo weinig eitjes en dan wil je van alle kansen gebruik maken. We weten gewoon niet wat wijsheid is maar dit voelt als de beste keuze op dit moment. Ook zal mijn Hub nu heel snel een nieuwe afspraak maken bij een androloog want als zijn zaad goed zou zijn dan hebben we ook gewoon nog kans met mijn maandelijkse eisprong.

Sen, meid……zijn de duivels weggebleven????

Mia, meid……al begonnen met spuiten? Hoe voel je je nu?

Chantal, meid……..hoe was oud-op-nieuw samen met je lieve donor…..nog een ritueeltje gedaan voor een heleboel geluk? Kan er niet over uit hoe super ik het voor jullie vind dat ze dit voor jullie wil doen. Maar laten we hopen dat het niet nodig is……

Jootje, meid………..wat een doorzetter ben je toch.

Ik ben benieuwd wat die magnetiseur met je gaat doen. Hebben jullie die topic gelezen van ‘boer Jan’ uit hasselt die mensen met een kinderwens helpt? Ik denk dat ik er toch langs ga…..meer dan 50 euro hebben we niet te verliezen.

Meiden, de komende week is het een spannende week voor bijna allemaal…….ik wens jullie allemaal alle succes wat jullie te wachten staat. Dat wordt duimen, kaarsjes aanmaken,gebedjes zeggen, affirmeren en alles andere wat zou kunnen helpen.We houden elkaar op de hoogte…….

Dit is een zoet, maar wel bemoedigend liedje voor jullie:

[YT]

Veel liefs van bloem

Geplaatst

Hey Meiden,

Als eerste allemaal een heel mooi jaar toe gewenst en dat al onze dromen maar uit mogen komen.

Ook wij hebben het jaar afgesloten met tranen maar ook met een lach, Ik moet dan ook zeggen dat er meer mensen bij waren en die weten niet dat mijn vriendin de donor is zij denken dat het een anonieme donor is ( om vergelijkingen tegen te gaan)

Wij en onze donor en man natuurlijk zijn er van overtuigt dat 2010 maar is ons jaar moet worden.

Lieve bloem, goed dat je nadenkt over het wel op nietvan een punctie doen bij een eicel,maar denk wel we hebben er een nodig hè ( is mij hier ook wel is verteld) maar meerdere eicellen is altijd beter en fijner. Ik blijf duimen dat er nog een paar bijkomen en dat jullie morgen gewoon geweldig nieuws hier kunnen melden. het kaarsje zal ik morgen ook weer aan doen voor ons allen hier.

HP, ik hoop dat jij dinsdag je onderzoek hebt en dat het dan gaat lukken voor je mannetje weg gaat anders net als wat bloem zegt gewoon achter hem aangaan hoor is nog eens een leuke ontspanning voor jullie beiden. Laat je het ons morgen weten.

Sen, hoe is het bij jou zijn de rode duivels lang genoeg weggebleven?????

Mia, hoe is het bij jou gaat alles goed???

Jootje, net wat bloem zegt jij bent een kanjer dat je het nog een keer gaat proberen en ik hoop zo dat er bij jullie nog een bruisje komt.

Nou hier gaat het wel iets beter voel mij nog niet optimaal heb erg veel moeite om mijn eetstoornis (die ik heb gehad) goed onedr controle te houden en niet terug te vallen in verkeerde gewoontes door de stress en al die onzekerheid.

Wij zijn het nieuwe jaar alleen niet zo goed begonnen wat betreft de band met mijn moeder en ik moet zeggen dat ik er nu helemaal klaar mee ben en dat het volgende contact niet meer van mij komt.

Ze heeft namelijk mijn schoonzus ( die ook met ECD hebben geprobeerd een kindje te krijgen en helaas niet gelukt is) gebeld en haar met allemaal verwijten gemaakt dat wij mijn moeder niks ghadden gezegt en dat het bij ons toch niet zou lukken. Ben nog nooit zo boos en terleurgesteld geweest.

Mijn schoonzes heeft mijn moeder de waarheid gezegt maarja dat help toch niet.

Meiden zet hem op deze week het gaat ons gewoon lukken.

Liefs

Geplaatst

Hey lieve meiden,

Heel ven een kort berichtje van mij, ben nl aan het werk.

Bloem, ik geef je groot gelijk dat je als er maar 1 of 2 groeien dat je dan niet voor de punctie wil gaan maat door wil naar dusseldorf. Je moet zuinig zijn met je pogingen toch?! En een eitje weggooien omdat ze er geen 2 terug willen plaatsen is natuurlijk absurd. Hopelijk heb je uiteindelijk gewoon een stuk of 5 mooie eitjes...

Chantal,

Wat rot van die situatie met je moeder. Ik vind het altijd zo moeilijk als mensen die dichtbij je staan zo raar reageren. Ik moet zeggen dat zijn ouders meeleven maar op de een of andere manier heb ik soms met mijn moeder ook een beetje het " ik krijg de kriebels van je" gevoel. Maar bij ons ligt dat denk ik nu gewoon meer aan mijzelf dat ik niet zo lekker in me vel zit. Hopelijk trekt je moeder weer bij, want het is en bkijft natuurlijk toch je moeder hoe cliche dat ook mag klinken. En ik weet zeker dat jij haar ongelijk gaat bewijzen.

Ik ga niet dinsdag al voor de hysteroscopie hoor, dat blijft gewoon donderdag, maar misschien wel voor de uitgangsecho om te kunnen beginnen met de gonal. Dat zou eigenlijk op dag 3 zijn normaal gesproken, maar dan moet ik vandaag nog wel ongesteld worden en vooralsnog geen spoor te bekennen. Nou ja, amders toch maar gewoon combineren met de donderdag en hopen dat de stimulatie een beetje snel gaat. Helaas kan ik lijn hub niet achter na reizen. Hij gaat als begeleider mee met een kinderskilamp voor kinderen met kanker en die veelal daardoor maar 1 been hebben. Supermooi natuurlijk maar daar kan ik niet aan komen. Bovendien heb ik die week dienst. Ach, ik zie het wel. Druk maken doe ik me pas als het stimuleren niet lukt, of de hysteroscopie niet goed is, heb ik besloten.

Nou, ga hier zo maar eens afronden en hopen dat ze het veredr zonder me af kunnen vanavond en vannacht.

Kuzz, Henkie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden