Ga naar inhoud

wie met verhoogd FSH heeft goeie ervaringen?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sen, kunnen ze deze poging niet declareren als IUI?

Zolang er nog geen punctie is geweest, valt het nog niet echt onder IVF toch? Ik zou dit navragen in Dusseldorf.

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey lieverds,

Was even druk, maar zie dat ik helaas daardoor een aantal berichtjes heb gemist.

Sen, wat ongelofelijk klote zeg! Hoe kan dit nu weer gebeuren... En waarom dan juist weer bij jou. Wat balen zeg. Maar ik ben het met Jootje eens dat dit toch niet als IVF poging kan worden uitgeboekt, dat zou zo oneerlijk zijn. Sterkte meissie, ik vind het zo rot voor je.

Chantal, 4 is misschien niet het aantal wat je gehoopt had, maar van de andere kant als het 4 goede zijn, heb je er niet zoveel nodig! Als ze maar blijven plakken dan heb je aan 4 meer dan genoeg of ga je voor een elftal? Niet teveel zorgen maken hoor! Jij bent degene die hier ons clubje gaat laten geloven dat het kan, vergeet dat niet!

Jootje, fijn dat jullie een positieve evaluatie gehad hebben. Als ik het goed begrijp betekent dat dat jullie toch nog een keer in alle rust voor een poging van jullie zelf gaan, toch? Wanneer het gaat gebeuren, ga ik zo hard met jullie meeduimen, dat het goed moet komen. Zoveel doorzettingsvermogen moet beloond worden toch!

Ik wens jullie allemaal een heel fijn weekend! Ga nu zelf een beetje uitbrakken van een veel te gezellig MUST feestje gisteren...

Kuzz, Henkie

Geplaatst

Hey meiden,

We hebben net een telefoontje gehad en maandag om 11:30 is de puctie.

Natuurlijk zijn wij heel blij met 4 stuks we hebben er hopelijk maar 1 nodig misschien 2 maar zeker geen elftal henkie zou niet weten waar ik ze moet laten.

lieve meiden een heel fijn weekend en ik zal mij morgen nog even melden.

Kuzz

Geplaatst

nou Chantal je mag er 2 hier brengen hoor, ik zal ze met alle liefde opvoeden!!! no doubt about that!

meiden, ik kan met recht zeggen dat ik me helemaal KLOTE voel. Ik voel zo'n onmacht en dat ik haast niet weet waar ik het zoeken moet. Ben helemaal over de rooie gegaan vanmiddag zo overstuur was ik. Ik vind dit ZO oneerlijk... De arts in DD probeert het nl. op het ziekenhuis die de echo's doet af te schuiven terwijl ze daar al vanaf het begin hebben gezegd dat ze alleen de echo's doen en zich verder nergens mee bemoeien. Zij hoefden nieteens te weten welke medicatie en hoeveel ik gebruik. De volledige regie ligt in DD. Kortom, ze schuiven het op elkaar af en ik ben de pineut. Hoe moet ik dit nou oplossen en de poging behouden? de verzekeraar weet tot nu toe alleen maar van de medicatie. De rekening van de echo's stuurt het ziekenhuis nog naar mij en van DD weten ze alleen maar dat ik een intake heb gehad.

Geplaatst

Hey Meiden,

Sen, wat rot! Ik vind dit echt heel naar, het ging zo goed. Hopelijk kom je er uit met de verzekering. Meid hou je haaks.

Chantal, het gaat opschieten meid! Spannend! Als de kwaliteit maar goed is, toch!

Jootje, ook goed nieuws zeg! nog even rust en dan nog een poging.

Hier alles rustig. Ik heb alle medicijnen binnen voor de ivf poging in Januari. Nu eerst even een weekje ontslakken en mijn lichaam en geest klaarmaken voor de ivf, wat een verwennerij! Lekker met veel massages!

Meisjes een heel fijn weekend voor jullie!!!

Geplaatst

Hey lieve meiden,

Hoe gaat het met jullie kunnen jullie alles nog een beetje vol houden????

@Sen moet veel aan je denken waarom nou dit had het je zo graag anders gegund.

@Bloem meisje denk aan je hoor.

@Mia lekker genieten deze week even een beetje rust en dan in januari knallen.

@ HP al een beetje bij gekomen van het feestje?????

@Jootje wow dat je nu zulke grote beslissingen al hebt genomen geweldig ik hoop echt dat het jullie gaat lukken.

Hier gaat alles zijn gangetje ben erg onrustig ben een beetje bang dat het mis gaat maar zo als mijn hub zegt gewoon door gaan met positief blijven het moet toch een keer lukken.

Ga zo lekker in bad en dan vroeg naar bed zodat het snel maandag is om 8:30 gaan we weg naar utrecht en hopelijk komen we terug met goed nieuws.

Allemaal een fijne avond en tot morgen.

Liefs

Geplaatst

Lieve meiden,

Chantal, veel succes morgen. Hopelijk zitten er 4 of 5 mooie eitjes in!!!

Sen, hoe voel je je? Hoop dat je je een beetje beter voelt. Ben je er al uit of je deze poging als escape IUI kunt declareren? Moet toch kunnen, anders is het zoooo oneerlijk!

Zo mia, ook voortvarend, nu al alles in huis om in januari te kunnen starten dus dat klinkt goed. Nu gewoon even lekker ontspannen en dan straks helemaal fris en opgeladen ervoor gaan. Veel plezier met die lekkere massages!

Bloem, denk nog steeds veel aan je meissie. Hoop dat jullie er samen uitkomen!

Jootje, heeft het een beetje rust gegeven dat jullie een nieuw strijdplan hebben? Hoop dat het gezegde "de aanhouder wint" op jullie van toepassing is.

Ik zelf moet morgen bloedprikken om te kijken of er ergens deze afgelopen week een eisprong is geweest. Betwijfel dit ten zeerste aangezien ik geen positieve ovulatietest gehad heb behalve een een heel vaag 2e streepje, maar dat is volgens de bijsluiter niet positief. Mijn zus zei dat zij ook geen positieve ovulatietesten had dus heb nog een heel klein beetje hoop. Enne zoals Bloem al eens zo mooi heeft gezegd: hoop doet leven!

Nog een fijne zondagavond!

Kuzz, Henkie

Geplaatst

pffff echt een kloteweekend zeg.. voel zoveel onmacht. Maar ga echt proberen dit recht te trekken!!!! maar ben er wel heel het weekend al van over de zenuwen... en dat allemaal door de slordigheid van een ander! ik ben verdrietig en boos tegelijk..

hopelijk gaat het met jullie allemaal beter.. ik ben nu echt helemaal blehhhh

Geplaatst

Sen...!!!! Potjandikkie wat is dat nou meid! Ik kan me voorstellen dat je even helemaal van je apropos bent zeg! Dit is wel ongelooflijk stom hoor! Weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Sterkte meid! Ik hoop in elk geval voor jullie dat het op de e.o.a. manier niet gedeclareerd gaat worden als zijnde een poging!

Geplaatst

He je we zijn terug

Nou de puctie viel niet erg mee de rechte eileider ging goed maar de linker konden ze niet aanprikken deze draaide elke keer weg en dat was erg pijnlijk voor onze donor.

Ik vind echt dat ze het super heeft gedaaan ze is echt onze Kanjer!!!

Nu hebben we dus drie eicellen die nu hun werk moeten doen en hopelijk delen ze allemaal goed door zodat er 2 in de vriezer kunnnen.

Donderdag worden we tussen 10 en 11 gebeld en als het dan goed is hebben we een tp tussen 2 en 4.

Nu maar weer even afwachten.

Kuzz

PS hoe is het met jullie nu meiden??

Geplaatst

Hey Chantal.

Wat vervelend dat de punctie zo lastig was zeg. Jullie donor is idd een kanjer. En 3 eitjes is dan misschien wel geen topscore, maar als ze alle 3 mooi bevruchten dan hebben jullie toch maar 3 mooie kansen. Laten jullie de 1e keer er 2 terugplaatsen of 1? Of laat je dit van de kwaliteit afhangen en de evt kans op cryo's?

Nou, ga hard voor je duimen de komende dagen dat het goed gaat!

Sen, ik kan me zo levendig voorstellen dat je je kut voelt en dat allemaal door zo'n stomme fout van het ziekenhuis en dan mag jij zelf nog eens de rotzooi opruimen door te moeten regelen dat het niet als poging gaat gelden. Echt zooo klote en on eerlijk! Maar laat je er niet door uit het veld slaan hoor. Je was zo goed op weg dus de volgende cyclus weer gewoon door en niet op eigen kosten!!!

Fijne avond verder meiden!

Kus, HP

Geplaatst

Hey Chantal,

Heb je al nieuws of de terugplaatsing morgen doorgaat? Hoeveel embryo's zijn er of hoor je dat morgen pas?

Duim voor je voor 3 mooie emmy's.

Liefs, HP

Geplaatst

Henkie,

Nog steeds niks gehoort ze gaan vandaag tussen 10 en 11 bellen ik zal het jullie zo snel mogelijk laten weten.

Moet wel zeggen dat ik aardig de bibbers heb hoop zo dat er in ieder geval 1 goede tussen zit.

Hoe gaat het met jullie allemaal??????

Geplaatst

Chantal, spannend zeg! Blijf nog even duimen voor je.

Bij mij is er weer verwarring en onzekerheid ontstaan. Moest afgelopen maandag bloedprikken voor het progesteron, maar ben die dag ook gaan menstrueren. Snapte ik al helemaal niks van. Progesteron was 9, maar ja op welk moment is dit nu geprikt dan. Gisteren dus gebeld met de gyn, want snap er niks meer van. Heb ik dan een heel vroege eisprong gehad? De gyn zei dat ik ervan uit moest gaan dat gezien het feit dat de cyclus van slag is en niet zoals normaal 28-30 dagen, er wrschl geen eisprong heeft plaastgevonden en dat ik de clomid moet verhogen. Zei dat ik al meer had gebruikt en toen krabbelde hij een beetje terug.

Verder zei hij ook dat het HSG toch niet helemaal goed was. Iets wat ik zelf ook al zei tegen die assistent gynaecologie maar die werd daar een beetje zenuwachtig van dat ik er teveel van weet. Kortom het cavum van de uterus is teveel Tvormig en mgl is dat dus een aangeboren afwijking. Mijn hubbie zegt dat het wrschl gewoon goed is maar dat door dat het HSG niet helemaal goed uitgevoerd is dit zo zichtbaar is, maar toch, ben al weer helemaal in de stress. Moet nu dus een afspraak maken een hysteroscopie. Is ook weer lekker dan....

Ze gaan me toch niet vertellen dat dat nu ook nog eens niet goed is. Dan kan ik straks helemaal geen kinderen krijgen zelfs niet met ECD. Dit soort dingen gaan dan meteen door mijn hoofd. Weet wel dat ik me niet neteen gek moet laten maken want elke eerste diagnose is tot nu toe steeds weet herroepen, maar ja...

Moest het in ieder geval even kwijt. Ga nu weer opnieuw met Clomid beginnen en iets verhogen. Heb wel met hem afgesproken dat we niet maanden lang gaan aanrotzooien met de clomid maar dat ik anders over wil naar gonadotrofinen en dat was OK.

Hoe is het met de andere meiden???

Kuzz, HP

Geplaatst

Chantal,

Wat super 3 mooie dus!!! Helemaal goed, wat geweldig. Geef jullie donor maar een dikke knuffel! Ga nog harder duimen voor een goed bericht eind van dit jaar...

Kus, Henkie

Geplaatst

@Chantal: ik had al gereageerd in je eigen topic

@HP: jeetje wat een gedoe weer zeg dat is inderdaad stressen en er schieten dan inderdaad weer allerlei scenario's door je hoeft en daar wordt je ook niet vrolijk van, ik ken het. Maar wat is een hyst... nog wat (ben het woord nu alweer vergeten). Ze lopen daar wel te klooien met je he, heb ik zo'n idee...

nou wat mij betreft: Dr. S. verwacht geen problemen met de verzekering. Ik heb wel nogmaals de voorwaarden vd verzekering erbij genomen en wat staat daar: dat een ivf-poging bestaat uit 4 stappen. Geen woord over dat een poging al een poging is bij start van medicatie. Dat is toch wel frappant want als dat echt zo is, ben ik de eerste poging ook niet kwijt (dat was toen er geen eicellen waren gevonden) want toen zijn we maar tot de 2e stap gekomen... klinkt gunstig

hoe is het met de rest hier Mia, Bloem, Jootje?

Geplaatst

Hey dames,

Even een update van deze kant,

Nou ze hebben er gisteren 1 terug geplaats van 8 cellen en de andere twee die de vriezer in gaan zijn ook 8 cellig dus helemaal goed en volgens protocol.

Ik moet zeggen dat ik het emotioneel erg verwarrend vind wat moet ik nu wel doen wat niet het liefst blijf ik lekker op de bank hangen en alles rustig aan doen maar helaas dat gaat niet we hebben het te druk in onze eigen zaak en moet dus gewoon door. ( wel beter om zo die vervelende 14 dagen door te komen).

HP wat balen zeg kan mij erg goed voorstellen dat nu in de stress zit en net wat sen zeg wat is een hysteroscopie?????

Meid hou wel de moed er in hoor en blijven vechten voor je eigen rechten!

Sen dat zou dan volgens mij inderdaad betekenen dat je nog 2 te goed hebt misschien even bellen met de verzekering ze moeten je daar toch uit kunnen leggen wanneer het echt als een poging word gezien.

Ik hoop het zo voor jullie dan geeft dat ietjes meer adem pauze.

Ik blijf voor jullie allemaal heel hard duimen hoor (en natuurlijk ook nog steeds een beetje voor mijzelf)

Geplaatst

Hey meiden,

Chantal, super dat alles goed is gegaan en dus 3 mooie 8 cellige emmy's dus 3 goede kansen! Nu idd de verschrikkelijke wachtweken. Wanneer mag je testen?

Wat betreft die hysteroscopie, dat is een onderzoek waarbij ze in mijn baarmoeder gaan kijken met een scoop. Schijnt gewoon poliklinisch te zijn en volgens de gyn minder erg dan het HSG. Overigens maak ik me daar ook niet zo'n zorgen over, maar over wat er nu weer allemaal mis is. Maar van de nadere kant kan het ook goed zo zijn dat er niks aan de hand is, want ik had ook het idee dat het HSG iet helemaal juist is uitgevoerd. Daar hoop ik dan nog maar even op. Wat een beetje onhandig is, is dat ik het onderzoek in de eerste helft van de cyclus moet plannen maar niet tijdens de menstruatie. Dat is voor mij een beetje lastig aangezien ik geen regelmatige cyclus heb. Maar ja, plan wel gewoon wat en dan zien we wel weer.

Sen, als je nog 2 pogingen zou hebben, zou toch helemaal mooi zijn. En dan is dat door deze aanvankelijke ellende aan het licht gekomen. Komen er toch nog iets goeds van. Hoop het voor je.

De anderen nog nieuws?

Kuzz, HP

Geplaatst

Hallo meiden,

Hier is best veel gebeurd de laatste dagen!

Chantal, wauw ............ 3 embryo's!!! Fijn meid. Hopelijk nestelt die ene nu mooi in. En, mag je nu rond je verjaardag testen? Dat zou een mooi cadeau zijn! Sterkte met wachten!!

Sen, iedere verzekeringsmaatschappij is weer anders. De mijne (menzis) gaat ook uit van die 4 stappen die jij beschrijft en daaronder staat het volgende:

Een IVF-poging die wordt afgebroken in de periode vanaf de hormoonstimulatie tot en met een zwangerschap van maximaal 11 weken, gemeten vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie, wordt door het vaststellen van het aantal pogingen beschouwd als één poging.

Bij mij telt de poging waar geen eitjes zijn gevonden gewoon mee als zijnde een poging omdat er een punctie heeft plaatsgevonden.

Maar ik heb ooit ergens gelezen (misschien wel op dit forum) dat als er nog geen punctie heeft plaatsgevonden, de hormonen als zijnde een IUI poging wordt geregistreerd en niet als IVF. Misschien kun je dat aan Scholtes vragen?

Henkie, wat een onzekerheid weer zeg. Staat het onderzoek nu al gepland, of gaan ze nu eerst weer proberen of de Clomid aanslaat?

Mia, inmiddels al lekker ontslakt? Ben je een hele week naar een kuuroord geweest? Lijkt me wel lekker om lekker ontstpannen aan een poging te beginnen, voor zover je kunt ontspannen dan.

Bij mij is het verder nog rustig. Ik heb nog geen stappen ondernomen voor een volgende poging. Ik ga denk ik volgende week contact opnemen met Dusseldorf. Dus van mijn kant niet echt nieuws.

Liefs,

Jootje

Geplaatst
Sen, iedere verzekeringsmaatschappij is weer anders. De mijne (menzis) gaat ook uit van die 4 stappen die jij beschrijft en daaronder staat het volgende:

Een IVF-poging die wordt afgebroken in de periode vanaf de hormoonstimulatie tot en met een zwangerschap van maximaal 11 weken, gemeten vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie, wordt door het vaststellen van het aantal pogingen beschouwd als één poging.

Bij mij telt de poging waar geen eitjes zijn gevonden gewoon mee als zijnde een poging omdat er een punctie heeft plaatsgevonden.

Maar ik heb ooit ergens gelezen (misschien wel op dit forum) dat als er nog geen punctie heeft plaatsgevonden, de hormonen als zijnde een IUI poging wordt geregistreerd en niet als IVF. Misschien kun je dat aan Scholtes vragen?

Dat een afgebroken poging geldt als een poging heeft mijn verzekeraar niet staan in de voorwaarden. En wat die escape IUI betreft: dr. S. heeft tot nu toe helemaal niets te declareren want zij hebben nog niets gedaan. De echo's zijn namelijk allemaal in Nederland gedaan maar als het goed is, krijg ik daar geen rekening voor, dat heeft hij geregeld.

Geplaatst

Hoi Meiden,

Hoe is het met jullie?

Chantal allereerst, hoe voel je je? Kan je je gedachten een beetje verzetten?18 dec zou je mogen testen toch? Spannend, succes met de wachtweken.

Sen, ga jij nu ook weer direct beginnen deze cyclus of pas in januari? Ik geloog dat de fertiliteitsgeneeskunde zo'n beetje helemaal plat ligt eind december. Bij mij in h te ziekenuis in ieder geval wel helaas.

Mia, meissie helemaal herboren? Was wel een beetje jaloers hoor, toen ik hoorde dat jij dat ging doen. Zooo relaxed met lekkere massages. Helemaal in topvorm voor de poging in januari!

Jootje, bij jou begint het dus ook alweer te kriebelen. Maar eerst gewoon even lekker relaxed de feestdagen door en dan in het nieuwe jaar er weer helemaal voor gaan!

Bloem, ik heb je een kort persoonlijk berichtje gestuurd enhoop dat het goed met je gaat!

Ik zelf had afgelopen avond/nacht even een dipje. Zie het allemaal niet meer zo zitten. Was hier alleen in Leiden want we hadden allebei dienst. Morgen heeft mijn zus haar 20 weken echo en hoe blij ik ook voor haar ben en wil zijn, merk ik toch dat ik op de een of andere manier probeer juist niet teveel contact met haar te zoeken. En daar schaam ik me dan weer voor, maar ik kan er gewoon niks aan doen dat het steeds zoveel pijn doet als ik met een zwangere wordt geconfronteerd en bij mijn zus is dat gevoel gek genoeg alleen maar sterker. Zit inmiddels aan de Clomid 150. Kan me niks schelen. Weet toch al dat het niet gaat werken en zowel laat het dan maar lekker eeen tweeling zijn... Ik wil gewoon snel verder naar gonadotrofinen. Heb pas 7 januari de afspraak voor de hysteroscopie. Ik kon wel over 2 weken maar dan zit ik dus in de 2e helft van deze cyclus en dat mag dan officieel weer niet want dat kan je mogelijk zwanger zijn, maar ja van de andere kant als er nu weer geen eisprong is, baal ik straks dat ik het niet toch gadaan heb, want ik januari moet ik ook nog maat zien hoe het uitkomt met mijn cyclus als ik tenminste weer spontaan ga menstrueren.

Sorrie meiden, zit wel een beetje op het klaagbankje vandaag! heb in ieder gaval lekker een potje lopen janken gisteren en dat is misschien maar goed ook want over het algemeen merkt niemand wat aan me en kan ik me heel goed groot houden, maar dat vreet toch een beetje van binnen.

Ga straks sinterklaas vieren bij de broer van mijn hub die heeft twee kleintjes van 4 en bijna 2 dus dat een feest. Met name de oudste is echt helemaal gek dan. Mooi om te zien hoe die kleintjes daar zo echt in geloven.

Nou meiden, wens jullie nog een fijne zondag! Enne bedankt dat ik weer even hier mocht zeuren.

Kuzz, HP

Geplaatst

Lieve Henkie,

Hoe zo bedankt gewoon lekker je ei hier op schrijven hoor daar zijn we toch ook voor.

Ik kan mij heel goed voorstellen dat je er even helemaal door zit en erg verdrietig bent het is dan ookniet niks als je elke keer weer een terleurstelling moet verwerken en dat je voor je zelf weet dat het gewoon niet gaat lukken op deze manier.

En wat betreft je afspraak dat is toch ook nog een lange tijd voor dat ze dan eindelijk weer iets gaan doen helaas moeten we elke keer weer wachten en nog is wachten dat is gewoon k*t.

Ja dan nog dat gevoel van pijn als je iemand ziet die zwanger is dat blijft aan je vreten heel erg begrijpelijk en dat je bij je zus de meeste pijn voeld dat komt omdat ze dicht bij je staat en ik nem aan dat ze dat toch wel begrijpt???

Nou lieve meid geniet vanmiddag van de kleintjes van je zwager en maak er ondanks alles een leuke middag van.

Wij hebben het gisteren geviert met de familie en ook twee kids van 4 en 1.5 en volgens mij ligt het aan de leeftijd dat ze kompleet door de dolle zijn als ze al die cadeautjes zien.

Hier gaat het zijn gangentje ik weet niet zo goed hoe ik mij moet voelen heb al 2 dagen last van mijn onder buik en ik kom er nu achter hoe nuchter ik ook de ww in ging dat dit volgens mij een van de langste tijd word van dit jaar ( maar ook hier slepen wij ons wel door heen ) ook ik vind dit forum erg fijn om van mij af te schrijven.

Dikke Kuzz

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden