Ga naar inhoud

wie met verhoogd FSH heeft goeie ervaringen?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Sen,

Veel succes vandaag bij de uitgangsecho. Hopelijk is alles goed en kun je meteen starten. Goed advies van die apotheek, want iderdaad is soms niet alles op voorraad en dat levert dan weer een hoop stress op.

Ik ben zelf ook 1x geweest bij medisch cemtrum balans maar toen was die gynaecologe er niet en dus bij ee collega. Vond het een beetje te zweverig toen, maar kan ook aan mij liggen. Die chinese kruiden liggen nog steeds ergens in de kast. Ben nu eenmaal niet het type en heb er overigens ook geen tijd voor om een uur bezig te zijn met thee trekken. Dus pillen zou voor mij beter geschikt zijn denk ik. Ga denk ik een keer naat Hoogvliet en anders kan ik het misschien toch nog eens in Den Haag proberen maar dan bij die andere arts.

Nogmaals succes vandaag!

Liefs, Henkie

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

heee meiden, nou de eerste spuiten zitten erin hoor! gonal-f 450IE en Luveris 75IE. De uitgangsecho was okay, in die zin dat er geen cystes o.i.d. zijn. Links zat 1 follikel van 12mm, 1 van 9mm en 2 kleintjes. Rechts zei ze dat ze niets zag maar op het briefje dat ik meekreeg stond rechts

Geplaatst

Hoi Sen,

Ik ben even snel op mijn werk aan het bijlezen, daarom een korte reactie van mij.

Voordat ik begon met de behandeling in DD heb ik goedkeuring aangevraagd bij mijn zorgverzekering (menzis). Wij hebben toen de gok genomen om voor de goedkeuring te beginnen met de behandeling omdat we het toch wilden proberen in DD.

Tijdens de behandeling hebben wij de goedkeuring ontvangen.

We moesten wel zelf eerst alle rekeningen van DD zelf betalen en daarna een declaratie indienen. Wij hebben alle rekeningen eerst verzameld en voldaan en daarna een declaratie ingediend. Binnen 3 weken hadden wij het geld terug van menzis.

Kortom, wij hebben ook eerst alles zelf betaald.

Succes met de behandeling!! Ik ga heel hard voor je duimen dat de follikels gaan groeien.

Liefs,

jootje

Geplaatst

Hallo Lieve meiden,

Hier ben ik dan weer is een keertje ik moet zeggen at ik wel mee lees hoor maar gewoon dom weg weinig tijd heb om te reageren.

Lieve Sen fijn dat je nu begonnen bent en het ziet er toch best positief uit in iedergeval meer als 1 follikel ik hoop zo dat ze allemaal goet mee groeien.

Wanner heb jij je eerste FM? ( sorry als ik dit gemist heb)

Mia, hoe gaat het met jou? Ik las dat je dit zie als een pauze en in januari voor IVF?

Nu straks lekker even bijkomen en lekker gezond doen ( ik ging zo met je mee als wij nog niet begonnen waren)

Wel genieten hè!!!

Henkie, Hoe gaat het nu met jou?

Ik heb ook de chineese kruiden in tablet vorm gehad en ik moet zeggen dat dat mij ook beter bevalt ook ik kan slecht van die drankje drinken bha moet er niet aan denken.

Jootje, hoe gaat het met jou en met je al je emoties? Het is erg lastig hè al die zwangeren om je heen ik hebt het zelfde op dit momend hoor alleen staan ze hier op dit momend allemaal op springen en hoor ik alleen maar de vervelende kwaaltjes en vergeten e hoe moeilijk dit voor ons allemaal is.

Morgen moeten wij weer naar Utrecht en dan krijg ik hopelijk te horen dat ik ontvangst klaar ben en dat de donor kan beginnen met stimuleren.

Ik ga morgen mee als zij de echo heeft ik ben zo benieuwd hoeveel follikels zij klaar heeft liggen.

Onze donor zegt elke keer ik hoop dat ik een stuk of 12 voor jullie kan produceren en dat ze dan ook allemaal mogen bevruchten. Wij hopen heel hard met haar mee al heeft ze al wel gezegt dat als het deze keer niet voldoende is dan wil ze ons nog wel een keer helpen ( ik hoop dat ze dit ook zegt naar de puctie)

Verder gaat hier alles de goede kant op ik heb wel veel last van bijwerkingen maar ik zeg elke keer kan ik mooi vast wennen voor straks als het lukt ik heb namelijk last van misselijkheid, moe, hoofdpijn en veel last van de darmen.

Ga nu weer aan het werk moet nog een aantal dingen doen en dan even de tank van de auto vol gooien.

Allemaal een hele fijne avond en ik laat jullie morgen weten hoe het ons is vergaan.

KUZZ

Geplaatst

Hey Chantal,

Heel veel succes morgen. Klaar voor ontvangst, klinkt mooi zeg. Nog maar twee weekjes en dan is het zover! Ben wel een beetje jaloers hoor, haha. Zou willen dat het bij mij ook een beetje ging opschieten. Test nu elke dag met ovulatietesten maar heb er weinig vertrouwen in. Verder druk aan het klussen voor het geval dat het toch werkt.... Waarom duurt alles zo lang. Tijd begint voor mijn gevoel echt te dringen.

Sen, lekker gestart en een prima uitgangsecho mi. Sterkte met de hormonenboost!

Liefs, Henkie

Geplaatst

heee girlfriends, alles goed met jullie?

@Chantal: veel succes vandaag, hoop dat je ontvangstklaar bent en dat jullie donor maar veel mooie eitjes heeft klaarliggen. Ben benieuwd

@Jootje: wij zijn inderdaad ook maar gestart want als we op Univé moeten wachten... Ik heb nog steeds geen reaktie van hen gehad. In ieder geval gaan ze gewoon vergoeden, de vraag is alleen hoeveel. Ze hebben namelijk in hun voorwaarden staan dat je voor een poliklinische behandeling geen machtiging hoeft aan te vragen.

@Henkiepenkie: erg hè dat wachten wachten en nog eens wachten... ik weet precies wat je bedoelt. Hopelijk wordt ons geduld een keertje beloond.

ik moet steeds aan Bloem denken, hoop dat ze het nog een beetje trekt...

Geplaatst

Ook ik denk de hele dag aan onze Bloem, Hoop zo datze het allemaal een beetje trekt.

Nou wij zijn goedgekeurd mijn BMS is 12mm en drie laags dus dat was erg goed.

Maar voor onze donor was het iets vervelende ze konden de rechte eierstok niet vinden en naar lang te hebben geprobeert en nog een keer plassen hebben ze hem dan toch gevonden en ook bij haar is alles goed dus we kunnen nu echt beginnen.

ga straks nog even lezen e natuurlijk schrijven maar ga nu even iets eten.

Tot zo

Geplaatst

He Meiden!

Ik heb de blog van bloem gelezen en ik schrok enorm! Ik heb volgens mij ook een bericht van bloem gekregen maar die kan ik niet openen?

Ik denk wel veel aan haar, dit is zo rot!

Chantal, goed bms!!!!

Meisjes fijn weekend!!

Kissie Mia

Geplaatst

Hey Mia,

Ik dacht ook eerst dat ik het bericht van Bloem niet kon lezen, maar als je op de . klikt dan lukt het wel. Niet op Bloem klikken....

Chantal, goed nieuws! Had ook niet anders verwacht! Er moet toch nog wel iemand hier zwanger worden in 2009 hoor!

Sen, hoe gaat het? Veel last van de hormonen of valt het mee? Wannee heb je weer een afspraak?

De anderen nog nieuws? Ik wacht nog steeds (tegen beter weten in) op die eerste positieve ovulatietest, grrrr.... Wordt er moedeloos van. Zo ga effe lekker sporten en genieten van het weekend.

Meiden, allemaal een heel fijn weekend!

Kuzz, Henkie

Geplaatst

Hè Henkie,

Ik kan mij heel goed voorstellen dat je er een beetje moedeloos van word van al dat wachten dat zal ik ook hebben hoor.

Ja zal toch een bak zijn dat ik dit jaar nog zwanger uit zal gaan ( blijf vooral mee duimen hoor)

Liefs Chantal

Geplaatst

hey girls, ik heb a.s. maandag weer een FM. Heb nog niet echt last van de hormonen. Ben wel moe en weinig energie maar ik denk eerder dat dat komt door deze stressweek en door het afbouwen van de antidepressiva. Heb last van duizelingen, raar gevoel in mn hoofd alsof ik een kater heb en soms beetje hartkloppingen maarjaaaa gaat vanzelf weer over.

Allemaal een fijn weekend!

liefs

Sen

Geplaatst

hoihoi, het baarmoederslijmvlies zag er netjes uit, 11 mm. Links zitten 4 follikels 1x 16mm, 1x 11mm, 1x 10mm en 1 x7mm. Rechts zit 1x 5mm dus die moet wel hard groeien denk ik om nog mee te kunnen doen maar you never know. Dus vooralsnog ziet het er best redelijk goed uit. Morgenochtend weer een FM.

Hoe is het met jullie, al wat van Bloem gehoord????!

liefs

Sen

Geplaatst

Sen, klinkt goed man! 4, misschien wel 5 stuks, dus volop kansen zou ik zeggen!!

Ik zit nu op dag 16, gisteren en vandaag zo'n heel vaag 2e streepje op de ovulatietest, maar dat is volgens de test negatief. Geloog ook niet dat het nog anders gaat worden, maar ja toch nog maar even doortesten en klussen, haha.

Heb een hele analyse waarom de clomid niet zou werken. Want ik heb nl eerst steeds een laag oestrogeen gehad, toen het fsh hoog was. Clomid is een anti-oestigeen en bedoeld om bij een hoger oestrogeen de receptoren te blokkeren en zo het terugkoppelingsmechanisme te ontregelen zodat het fsh hoger door kan stijgen. Dat mijn lichaam dit kan heeft het dus al bewezen eerder, maar ook toen geen eisprong, dus zie ik het nut er niet van in. Aangezien ik die gyn in Rotterdam pas weer ergens in december te spreken krijg, ga ik deze hypothese even voorleggen aan een van de gynaecologen bij mij in het ziekenhuis. Dan kan ik meteen vragen of zij evt meteen willen doorgaan met hormooninjecties ipv nog een keer clomid.

Hoop zo dat ik het bij het verkeerde eind heb en als nog een eisprong ga krijgen een dezer dagen, maar vrees dat het wachten gewoon weer doorgaat zonder enige kans op succes. Zo frusterend. Zou er als het ware voor willen kiezen om meteen maar IVF te doen dan schiet het tenminste een beetje op, maar snap ook wel dat dat nu een beetje te snel is.

Mia, meissie hoe is het met jou?

Chantal, gaat het goed met de stimulatie van de donor??

Kuzz, HP

Geplaatst

Hey Sen wat goed 4 misschien 5 follikels go for it girl!!!!

HP, Moed houden hoor duim voor je dat die 2e streep er staks is en dat je dan toch nog dit jaar goed af kunt sluiten.

Hier alles goed de donor heeft nog nergens last van terwijl ze van de deca vreselijke hoofdpijn had is dat nu ook verdwenen.

Vrijdag moeten we weer op een onmenselijk tijdstip weg om 05:00 al we moeten namelijk om 7:45 al in het UMC zijn en dan weten we meer, moet zeggen ben zo zenuwachtig dat ik er misselijk van ben.

Kuzz

Geplaatst

He lieve meiden,

dank jullie voor jullie lieve mails. Jullie zijn zo'n schatten! Hier in het onrustig. Ik wil jullie laten weten dat ik in gedachten veel bij jullie ben. Ik ga snel iets uitvoeriger reageren!!

Meiden.... Waanzinnig veel succes met alle dingen waar jullie mee bezig zijn!!!

Ik duim voor jullie!

Dikke knuffel, bloem

ps: ook ik had de afwijzing binnen van de onvz.

Xxxx

Geplaatst

Hey lieve meiden,

Hoe is het met jullie?

Lieve Bloem, fijn dat je er weer even was vandaag. Denk veel aan je en hoop dat je het allemaal een beetje trekt.

Sem, hoe was het bij de follikelmeting vandaag? Is de 5e nog mee gaan groeien? Hope so!

Chantal, kan me je zenuwen goed voorstellen, spannend man, het komt nu allemaal echt dichtbij. Succes vrijdag. Hoop dat de punctie snel gepland gaat worden.

Dikke kus, Henkie

Geplaatst

hoi meiden, vandaag weer een FM gehad.. ze waren ietsiepietsie gegroeid maar niet superveel. Zat ook nog maar een dagje tussen natuurlijk en ik ben een trage broedkip hehehe.. het beste is als die grootste zich nog effe koest houden zodat die kleintjes bij kunnen groeien. Die ene kleine rechts was nog steeds vrij klein maar je weet maar nooit. Vorige poging duurde het wel 2 weken voordat ze groot waren en echt gingen groeien dus het gaat al beter want ik zit nu op cd 10. En vorige poging had ik de laatste dagen opeens een extra follikel rechts erbij gekregen en die hebben ze toch aangeprikt bij de punctie en daar zat ook een eitje in. Het bmsv was nu 12mm en ik heb alles doorgemaild naar DD dus ik wacht nog op verdere instructies. Oja en er is ook bloedgeprikt, mn oestradiol was 709 das geloof ik wel redelijk?

@Bloem: ben blij even wat van je te "horen" hoop dat je het allemaal nog een beetje trekt en dat het snel weer beter gaat.

@HP: erg he dat geduld wat je maar moet blijven opbrengen en helemaal als je het gevoel hebt dat waar je mee bezig bent niet opschiet. Hopelijk wordt ook jouw geduld snel beloond.

@Chantal: jeetje mina zo vroeg al op pad.. mijn God. Dat is midden in de nacht! maarja je doet er alles voor he.. als moest je de avond tevoren al gaan rijden... hoeveel follikels heeft je donor nu? trekt ze het allemaal nog wel en ziet ze op tegen de punctie?

@Mia: met jou ook alles goed?

liefs

Sen

Geplaatst

Ha Sen,

Gewoon een beetje geduld hebben dus, ahum, daar zijn we niet zo goed meer in he. Maar ja, er gebeurt in ieder geval iets en dan maken die paar daagjes ook niet uit. Dat er nog maar een paar extra follikeltjes hun best mogen doen en hard gaan groeien dan.... Enne CD 10 is idd nog wel vroeg. Klinkt idd allemaal nog steeds positief.

Keep up the good work, girl!

Liefs, Henkie

Geplaatst

slecht nieuws hier... ze hebben me afgelopen maandag niet verteld dat ik met de cetrotide moest beginnen (om eisprong tegen te houden) dus ben er te laat (woensdagavond) pas mee begonnen. Vanmorgen tijdens de FM bleek dat de grootste follikels al zijn gesprongen... poging voorbij :crybaby2::crybaby2::crybaby2:ik baal als een stekker. Heb in de auto keihard zitten janken... wat een pech weer. Nu maar hopen dat ik verzekeringstechnisch een oplossing kan bedenken want dit was de derde poging...

Geplaatst

Ah nee Sen wat vreselijk kan me helemaal voorstellen dat je erg verdrietig bent.

Hier ook een beetje tegenstrijdig nieuws

de donor heeft maar 4 grote follikels en 5 kleinere en deze gaan waarschijnlijk niet meedoen.

Nu het betere nieuws wij hebben maandag een punctie en dan woensdag een TP morgen horen wij meer tijd enz.

Ga nu naar marco borsato en alan clark besloten concert heb er erg veel zin in

kom morgen nog even buurten.

Dikke Kuzz

Geplaatst

Hallo meiden,

Wij hebben afgelopen week een gesprek gehad betreffende eiceldonatie.

N.a.v. dit gesprek hebben wij besloten om in ieder geval niet voor anonieme donatie te gaan.

Diegene waar wij het gesprek mee hadden gaf aan dat de pogingen (m.u.v. de 2e) eigenlijk nog niet zo heel slecht zijn gegaan en dat er wat dat betreft nog wel een kans is voor ons.

We zijn dus een klein stapje verder.

Op korte termijn zullen we zeker nog niets ondernemen want als we nog een poging gaan wagen wil ik die in alle rust doen waaronder ook verlof opnemen van mijn werk. December is een drukke maand hier thuis en januari is een drukke maand op mijn werk en dan is het al weer februari.

@Chantal: misschien had je op meer gehoopt, maar 4 is toch al heel mooi. En wie weet groeien die andere 5 de komende dagen toch nog mooi mee.

En Sen, meid, ik weet gewoon niets anders te zeggen dan *&())!!

Wat ontzettend balen zeg!! Ik vind het echt zo ontzettend rot voor je, het leek zo goed te gaan. Sterkte!

Liefs,

Jootje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden