Ga naar inhoud

wie met verhoogd FSH heeft goeie ervaringen?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Henkiepenkie: wat een geweldig nieuws! zo zie je maar weer dat een voorgevoel niet altijd hoeft te kloppen!

@Chantal: wow wat vreselijk goed dat jullie al zo snel kunnen beginnen. Dat is toch wel boven verwachting niet waar?

@Mia: heel veel succes met de inseminatie.. dat er maar genoeg harde zwemmers bijzitten!

@Bloem: ik begrijp jouw standpunt over icsi maar persoonlijk vind ik dat een beetje te ver gezocht. Ik zal het uitleggen waarom: er worden 100% gezonde baby's geboren dmv icsi terwijl er uit zwangerschappen die op de natuurlijke manier zijn ontstaan, soms baby's worden geboren met afwijkingen. Dus de natuur zijn gang laten gaan of iets "forceren", het kan in beide gevallen negatief "aflopen". Hoop dat ik het een beetje duidelijk zeg zo.

oja en wij hebben inderdaag a.s. maandag een evaluatiegesprek in het VU. Dat is dus in principe een eindgesprek werd er gezegd dus ik zei al tegen mijn vriend "dat wordt een gesprekje ontmoedigingsbeleid". Maar we zijn wel benieuwd naar de labuitslagen, bij icsi komen ze nl. meer te weten over de kwaliteit van de eicellen e.d.

@Jootje: hoe is het met jou vandaag?

ik ben toch niemand vergeten he???!

ff een dikke knuffel voor jullie allemaal

*SSSSSSSSSSSSMAKKKKK*

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve lieve meiden…

Sorry dat ik weer eens zo laat ben, maar ik heb wel natuurlijk aan jullie gedacht. Ik was vanavond naar een lezing ‘spoedcursus verlichting’…….errug leuk en boeiend, maar goed.

HENKIEPENKIE, MEID!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! WAT EEN WAANZINNIG GOED NIEUWS……JE HEBT NOG TIG EITJES……..dus alle reden om gewoon weer er van uit te gaan dat je best goeie kansen hebt!!!! En in dat kader is een HSG appeltje/eitje meissie!

Ik ben waanzinnig blij voor je…..wie had dat gedacht? Vooral dat AMH is echt super nieuws……Trek lekker een flessie wijn open.Hoe is het afgelopen met je hub…..nog nieuws over die job???

CHANTAL……..WAT EEN SUPER NIEUWS VANDAAG, OOK VOOR JOU!!!! Wat gaat alles snel he meid? Goed joh! Misschien wordt je inderdaad dit jaar nog zwanger…..ik zei toch dat je het jaar zou afsluiten met een knal???/ wedden??? En lekker tipsy van je privé-feestje met de donor???? Geniet nog maar even want op 31 december mag jij dit jaar niet toasten!!!

Mia meissie…..nog 2 nachtjes slapen en dan is er weer een reële kans op een beebje….of twee!!! We gaan ons suf duimen he meiden? Mia hoe zat het eigenlijk met jouw amh….of heb ik dat al een keer gevraagd?? Dan sorry daarvoor, maar het is ook veel info hier?

Sen, voor jou is maandag een waanzinnig spannende dag…..misschien pakt het wel uit zoals bij HP en gaat het een hele andere kant uit……het is belangrijk dat je AMH wordt vastgesteld. Het fsh is veel te wisselend van beeld om echt op basis daarvan iets vast te kunnen stellen. Zels acute spanning en ziekte is zichtbaar in je fsh! Ik snap wat je zegt over ICSI en soms denk ik ook wel zo, maar aan de andere kant is er nog maar zo weinig bekend over de gevolgen van………

Jootje meid……gaat het een beetje met denken en kiezen??

Tja en hoe is het met mij? Kennen jullie het gevoel dat je het niet goed weet???

Ik ben veel aan het piekeren en zit een beetje vast. Ik blijf in kringetjes denken en bij momenten raak ik volledig in paniek omdat we zo ver verwijderd lijken te raken van ons doel. Alsof je ergens naar toe wilt zwemmen tegen de stroming in. Ik ben even zo moe van alles en vooral erg bang. Zoals ik al schreef…..ik word er zo onrustig van dat er maar 3 pogingen vergoed worden terwijl na 6 pogingen de meesten zwanger zijn…... Ik heb vandaag nog op internet gekeken naar Dusseldorf omdat ik blijf twijfelen, over de mogelijkheid 2 embryo;s te kunnen laten plaatsen……en toen bleek ook nog dat men daar ook weer met nieuwe en verbeterde technieken te werken picsi/imsi………assisted hatching en pooldiagnostiek…….Ik zie soms door de bomen het bos niet meer…..wil zo graag alles uit die kansen halen wat er maar mogelijk is…..en angst bepaalt me daarin zo…..aan de andere kant is er nog steeds het verlangen het zo ‘natuurlijk mogelijk’ te willen laten gebeuren.

Zoals ik al zei….ik weet het even niet meer……….maar het is ook pas 2 dagen geleden ….ik heb nog even om te broeden. Ik hoef pas over 9 dagen ongesteld te worden en met de pil te beginnen……dus…….

Meiden, er zullen een paar onder jullie vannacht hemels slapen en dat is jullie van harte gegund na al die spanningen…….. Anderen wens ik natuuurlijk net zo’n mooie dromen toe.

Slaap lekker meisjes! X bloem

Geplaatst

Hoi Chantal,

Wat goed nieuws ! Fijn dat je al weet wanneer (ongeveer) de punctie is.

Gaat nu allemaal in een stroomversnelling.

Heel veel succes en ik ga voor je duimen.

groetjes Diane

Geplaatst

Lieve meiden,

Beetje late reactie want had een beetje een lange dag en moest nog even een echootje van een zwanger vriendinnetje maken. Echt zo mooi! Alles erop en eraan.

Heb na het verhaal van gisteren nog meer goed nieuws want mijn hubbie is idd aangenomen! Superrelaxed, wat een dag gisteren.

Mia, Klaar voor de IUI morgen. Hoop dat allebei de eitjes mooi gaan springen. In een keer klaar zou ik zeggen, geen enkel probleem, haha. Veel succes morgen en ik duim voor een goed zwemmers.

Bloem, ik herken dat wel van jou. Dat eindeloze gemaal in je hoofd, alle mogelijke scenario's doorlopend en er gek van worden. Dat is helaas het gevolg van alle onzekerheid die we te verduren krijgen en als je dan ook nog eens zo inelkaar zit als wij dan blijf je analyseren en verklaringen zoeken. Enorm frusterend niet? Ik ben het wel met Sen eens dat ICSI in principe toch wel zo lang bestaat en zoveel gedaan wordt met prachtige kinderen als resultaat, dat het m.i. geen probllem moet zijn. Mijn collega heeft 2 prachtige slimme meiden via ICSI en daar is echt helemaal niks mis mee. Wat betreft Dusseldorf lijkt me ook een moeilijke keus met name ondat ze daar wel 2 embryo's willen terugplaatsen. Dat geeft wel iets meer kans. Maar je wil natuurlijk ook weer niet teveel gaan shoppen en wisselen van zh, zeker niet nu je toch verder een positief gevoel hebt over Gent. Je kunt altijd 1x daar proberen en ben je niet tevreden dan alsnog naar Dusseldorf gaan. Je bent wel lekker snel aan de beurt nl....

Chantal, goed feestje gevierd gisteren. Tis zoals Bloem zegt, geniet er nog maar even van want voor je het weet kun je alleen nog maar aan de SPA...

Sen, ik zou ok als ik jou was het AMH laten bepalen hoor. Dat zegt echt iets over de eicelreserve en is ook onafhankelijk van je cyclus. Bij mij het FSH ons in het begin dus echt voor de gek gehouden. Sterkte maandag en zorg dat je snel je dossier hebt en dus een afspraak ik dusseldorf.

Jootje, hoe is het met jou meiss? Al nieuws over de volgende stap die jullie gaan zetten? Moeilijk hoor, dit soort keuzes wil je gewoon niet hoeven te maken...

Diane, voor jou begint de 1e poging al aardig op te schieten. Veel succes!

Nou lieverds, tot snel weer.

Kuzz, HP

Geplaatst

@Henkiepenkie: wat goed dat je man is aangenomen, de dag kon voor jullie dus niet meer stuk! Wat die AMH betreft, dat gaan ze waarschijnlijk wel controleren als we naar Dusseldorf gaan. Mijn FSH was laatst wel gezakt maar die kan idd per cyclus varieëren.

@Bloem: plaatsen ze in Gent ook niet meerdere embryos terug als je ouder dan 36 bent?

hoe is het met de rest van de meiden?

Geplaatst

Lieve meiden,

Het is even rustig hier zie ik. Alles goed met jullie? Hoop dat jullie ook een lekker relaxed weekend hebben. Mia, alles goed gegaan vrijdag met de IUI. Voor jou zijn de wachtweken weer begonnen dus...

Chantal voor jou is het helemaal spannend dat nu alles zo snel gaat beginnen, wie had dat ooit kunnen denken. Ik vind het helemaal te gek voor je.

Bloem, hoe is het met je meissie? Zit je weer even in je grotje? Veel om over na te denken he.... Maar ook voor jou gaat er nu snel wat gebeuren en dat willen we tenslotte toch allemaal.

Sen, heel veel sterkte morgen. Jullie hebben weliswaar al jullie strijdplan klaar, maar kan het me voorstellen dat je toch wel opziet tegen het gesprek. Laat je niet van de wijs brengen hoor, jullie gaan er gewoon nog voor!

Ook van de andere meiden hoor ik graag hoe het met jullie is! Nog een fijne vrije zondag!

Kuzz, HP

Geplaatst

Hallo allemaal,

Hier gaat alles goed. We nemen de tijd om alles op een rijtje te zetten. We zullen dit jaar niet nog een poging wagen. Ik wil even rust aan mijn lijf. En ik ben benieuwd of alles nog weer gewoon op gang komt na de pogingen.

Daarnaast wordt het een drukke periode voor ons, ons zoontje wordt volgende maand 3 jaar, sinterklaas, kerst, oudjaar ....... Laten we hopen dat 2010 het jaar voor ons allen wordt!

@HP; wat een goed bericht zeg!!! Nu hopen op een goed HCG. Weet je al wanneer die gaat plaatsvinden? Ik vond het op zich meevallen, je voelt wel wat maar het is ook zo klaar.

@Mia; sterkte met wachten!

@Sen; sterkte morgen! Heb je al een afspraak in Dusseldorf gepland?

Liefs,

Jootje

Geplaatst

Hey meiden!

Het is even rustig hier, ik had ook even geen zin om iets te schrijven. We zijn vrijdag voor inseminatie geweest. Het zaad was nog slechter dan de vorige keer (mijn liefje is een klein beetje gekrenkt), een volgende iui zal niet meer plaatsvinden.

We moeten nu gaan voor IVF/ICSI in Januari, ligt een beetje aan de feestdagen.

Woensdag hoor ik of het goedgekeurd wordt (lijkt mij wel) en dan moet het balletje gaan rollen. Ze werken samen met het UMCU, daar moet ik heen voor de punctie en terugplaatsing. In December zal ik wel moeten beginnen met prikken. Morgen gaan we naar een voorlichtingsavond. Vind ik wel fijn om andere 'normale mensen' te zien die ook niet zomaar kinderen kunnen krijgen, ha ha! (beetje sneu, he)

Echt een raar idee, dit is dus onze enige mogelijkheid om kinderen te krijgen, als dit niet lukt..... Ik vind het best moeilijk en spannend. Ik hoop dat er eitjes groeien en te puncteren zijn, dat ze bevrucht worden en natuurlijk blijven zitten! Ik hoop zo dat dit voor ons weggelegd is. Meiden jullie kennen het gevoel!

Jootje, jij hebt het allemaal al meegemaakt en Sen ook al een keertje. Meiden, het moet wel een achtbaan geweest zijn.

Sen, heel veel succes morgen, ik denk aan je!

Henkie en Chantal hebben jullie een lekker feestje gevierd dit weekend? Chantal, dinsdag weer naar UMCU? Waarvoor is de deca?

Bloem, hoe gaat het meis?

Fijne avond meisjes!

Kissie Mia

Geplaatst

Hallo Meiden,

Ook ik had dit weekend niet zo veel zin om veel te schrijven op het forum ik voel me door de Deca niet echt optimaal ik heb de hele dag het idee dat ik een brok in mijn keel heb en volgens mij hang ik tegen een griepje aan ( hopen van niet natuurlijk)

Verder gaat alles hier zijn gangetje we hebben inderdaad nog even een feestje gevierd met een paar wijntjes en franse kaasje ik mag van mijzelf na morgen niks hier meer van hebben wil nu vooral zo gezond mogelijk leven.

Mia wat balen dat het zaad van je mannetje nog slechte was al de vorige keer ik kan mij heel goed voorstellen dat hij hier kloten onder voeld ( sorry voor het taal gebruik)

Dus jullie gaan ook naar het UMCU ik heb tot nu toe niks anders dan lof voor dit ziekenhuis ik heb dan ook een hele leuke gyn.

En wat betreft dat je het fijn vind om is onder mensen te zijn die ook niet via de normale weg zwanger kunnen worden kan ik heel goed begrijpen hoor zij zijn toch de gene die alle gevoelens zo goed begrijpen.

Wat betreft de Deca voor mij ik heb het gekregen omdat ik gelijk moet lopen met de donor ik ben dus vrijdag begonnen en mijn donor begint as vrijdag dan op de 20 ste ga ik aan de tabletten en mijn donor begint dan de stimuleren en dan moeten we 27 nov voor de eerste FM en als het dan goed is 3 dec de punctie en 4 dagen later de TP ( wij kunnen het nog steeds niet geloven dat het nog allemaal dit jaar gebeurd)

Oja aanstaande dinsdag om 8:00 al in het UMCU voor prik les van onze donor en een echo voor ons beide.

Lieve Bloem hoe gat het u met jou ku je er nog een beetje uitkomen met je gevoelens?

HP hopelijk ben je lekker aan het genieten van je vrije zondag gaat alles oke met je?

Sen ik wil jou ook nog even heel veel sterkte en succes wensen voor morgen hopelijk komen jullie wat verder.

Dikke knuffel voor jullie allen

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik heb zo jullie verhalen allemaal geprobeerd te volgen en ik wil jullie heel veel succes wensen met alles wat nog komen gaat. Ikzelf ben op dit onderwerp terecht gekomen omdat er 1x bij mij een verhoogd FSH werd gemeten. 2 maanden erna was het 6, dus goed. Ik heb verder niet gevraagd hoe dit kon maar misschien wel inderdaad vanwege eventuele vervroegde overgang? Wie weet... Feit is dat ik nu na 8 ICSI behandelingen wel kan concluderen dat ik elke keer maar weinig eitjes aanmaak. Gelukkig heb ik afgelopen week een punctie gehad waaruit 1 goede eicel kwam en wonder boven wonder is er gister ook een terugplaatsing geweest van een zgn. topembryo. Heel spannend dus. Over 2 weken weet ik meer. Ik heb bij al die behandelingen slechts 1 tot 4 eicellen gehad, vaak matig van kwaliteit, nog nooit een topembryo gehad, soms was er zelfs helemaal niets om terug te plaatsen en ook is er 1 keer geen punctie geweest omdat er helemaal geen follikels groeiden. Ik ben 1x zwanger geweest van een matig embryo en daar is mijn kerngezonde zoon uit geboren! Ik wil maar even zeggen: het hoeft niet zo veel te zeggen allemaal. Ik wil jullie alleen maar heel veel succes wensen en ik hoop op een goede afloop voor jullie allemaal en ga heel erg voor jullie duimen.

Veel lieve groeten van mij,

Marije

Geplaatst

Jeetje Marije!

8x ICSI, je bent wel een doorzetter zeg, ongelooflijk! Hoe oud is je zoon inmiddels?

Het ziekenhuis wilde dus wel met je doorgaan ondanks geringe opbrengst.

Wij gaan binnenkort ook voor IVF/ICSI en ik vind het ongelooflijk spannend of er wel goeie en genoeg eicellen zijn en daar ook embryo's uit komen. We zullen moeten afwachten.

Mag ik vragen hoe oud je bent?

Bedankt voor je verhaal.

Groetjes mia

Geplaatst

Hey Mia,

Kan het me voorstellen dat je hubbie er de balen van heeft. Ik had ook steeds het gevoel dat het allemaal mijn fout is, ook al kan je er niks aan doen. De eerste vreugde heeft inmiddels bij mijn alweer plaats gemaakt voor frustratie over het feit dat het allemaal voor niks zo lang heeft moeten duren. Maar ja, daar is toch niks aan te veranderen dus nu maar hopen dat de clomid aanslaat.

Gelukkig gaan jullie nu ook verder voor IVF/ICSI, want als ik het zo hoor is de kans met IUI wel erg klein op deze manier.

Chantal, heel veel succes morgen!!!

Bloempie, alles OK??? Kom eens uit je schulpje, maak me een beetje zorgen...

Sen, hoe was het bij de gyn vandaag. Heb je de status al meegenomen?

Veel liefs, Henkie

Geplaatst

haai meiden.. ik heb nu effe een mega baalmoment omdat ik net lees dat Univé komend jaar de extra poging eruit gaat halen @!$#@%$#^T%$^

dat is dus zo effe één poging die ons door de neus wordt geboord! En ik al die tijd maar denken dat ik nog 2 pogingen tegoed had.. nou nu nog maar ééntje! Nu wordt de druk nòg groter.... :(

even over vandaag: we zijn dus in het VU geweest voor het evaluatie/eindgesprek. De arts zei dat ze het jammer vond dat de embryo's niet waren ingenesteld maar dat dat waarschijnlijk komt omdat de embryo's een dag achter liepen met delen (4-cellig op dag 3). Hieruit concluderen ze dat mijn eicellen waarschijnlijk niet meer zo goed van kwaliteit zijn en dat hoort bij mijn leeftijd (pas 37 jr. geworden). Volgens hen ziet het er dus slecht uit en de kans op een gezond kind achten ze dus heel erg klein. Nou we waren hier al op voorbereid en ze vroeg hoe wij erover denken. We hebben gezegd dat we (na één keer een tp te hebben meegemaakt) zeker niet willen opgeven maar doorgaan. Ze zei dat we wel realistisch moeten blijven en dat er een kans is dat het niet lukt, kunnen we dit dan aan? vond ik beetje stomme vraag.. je hebt dan immers toch geen keuze? maar goed, dat was blijkbaar het psychologische aspect van het gesprek. Heel goed bedoelt hoor en ze meende het ook eerlijk daar ben ik van overtuigd maar ik heb haar duidelijk gemaakt dat wij pas de handdoek in de ring gooien als WIJ dat willen en niemand anders dan WIJ. Als een ziekenhuis niet meer wil behandelen, dan zoeken we gewoon verder. Ik zei haar dat ik al mijn hele leven heb geknokt en dat doe ik nu dus ook. Ik ben een knokker en ik geef niet zomaar op, dat zit niet in mijn aard. Ik zag een glimlach op haar gezicht verschijnen.. ze was even stil en zei toen "je wilt het echt heel graag hè?!" waarop ik natuurlijk zei "ja heel erg graag.. desnoods met ECD maar ik wil het eerst nog zelf proberen". En dat geldt natuurlijk ook voor mijn vriend, alhoewel het voor hem net even ietsje anders is omdat hij al een dochter heeft uit een vorige relatie. Maar hij wil het ook heel graag en wil er ook voor gaan en natuurlijk telt het mee dat hij weet dat het zo'n grote wens van mij is maar so what?! Anyway, we zeiden haar dat we al aan het orienteren waren en naar Dusseldorf willen gaan. Hierop leek ze een beetje opgelucht want misschien dacht ze dat we gingen smeken om nog een behandeling maar dat waren we nieteens van plan. Ze gaf ons gelijk dat we door moesten gaan als wij dat wilden en wenste ons alle succes en zei ook nog dat ze hoopt ooit een geboortekaartje te ontvangen met als boodschap

"zie je wel dat het gelukt is". Ze meende het echt dat deed wel goed. Morgenochtend bel ik dr. Scholtes voor een afspraak in Dusseldorf.

en wat die poging betreft die ons door Univé door de neus is geboord.. zwaar kl*te maarja dan maar sparen of lenen maakt me niet uit waar ik het vandaan moet halen.

Zo dat was wat langer dan ik van plan was.....

@Marije, welkom.. meid 8x icsi, jeetje wat een doorzetter ben jij! respect! hoe heb je dat gedaan met de verzekering? dan heb je behoorlijk wat zelf moeten betalen toch?

pfff ben een beetje chaotisch in mn hoofd van deze dag....

hoe is het met jullie?

liefs

Sen

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

Zoals jullie gemerkt hebben zit ik idd in het grotje maar zoek ook veel afleiding in en buitens huis als ik me daar even voor voel en zit dan dus niet achter de laptop.

Ik heb gewoon even nergens zin in en pieker me suf. De klap is gewoon zo hard aangekomen en ik ben gewoon erg bang voor alles wat er komen gaat de komende tijd.

Ik ben moe van de afgelopen 2 jaar. De fuik die de MMM heet wordt steeds smaller en soms slaat de paniek toe. En mijn lief en ik gaan anders om met alle nieuws en ook dat heeft de afgelopen week zijn weerslag gehad. Ik wil niet voortdurend klagen bij jullie dus EN het voelt wel alsof ik dat de hele tijd doe nu, dus dan kruip ik maar weer even in mijn grotje omdat ik er gewoon effe doorheen zit, boos, bang en intens verdrietig en moe ben....., en dat terwijl het nog niet eens ECHT begonnen is.

Jullie zijn vaak zo optimistisch maar ik ben het gewoon even kwijt....ik weet ook niet waar het aan ligt.

Maar dat ik even afwezig ben betekent niet dat ik niet aan jullie denk........vergeef me asjeblieft even mijn stilte.....en als jullie zien dat ik er toch ben, dan lees ik even jullie berichtjes op mijn telefoon zodat ik toch een beetje bij jullie ben.....

In de komende dagen ga ik even uitvoeriger proberen te schrijven maar nu lukt het even niet.

Komend weekend moet ik ongi worden en dus met de pil gaan beginnen.

Maandag ga ik voor de zekerheid even Vitamine B12 prikken wantdat moet in orde zijn voor onze eerste Icsi-poging.

Lieve, lieve meid.....ik denk aan jullie allemaal en wil jullie laten weten dat jullie schatten zijn.....

Tot heel gauw, dat beloof ik,

Kus, bloem

Geplaatst

lieve bloem toch.. van mij mag je zoveel klagen als je wilt! als je het maar kwijt bent. Daar is dit forum toch ook voor?! voel je niet bezwaard, wij weten als geen ander wat je meemaakt dus je hoeft je zeker niet te verontschuldigen. Neem de tijd maar probeer jezelf niet gek te piekeren.. dan ben je nog verder van huis. Sta jezelf een bepaalde tijd toe dat je mag sippen en dan moet je jezelf als het ware weer een schop onder je kont geven. Ik ben ervan overtuigd dat dat de beste manier is, anders sla je neerwaarts in een negatieve spiraal naar beneden en dat mag natuurlijk niet gebeuren! Ik hoop dat je hier wat aan hebt.. veel liefs meissie en weet dat je niet alleen bent!

knuff

Sen

Geplaatst

Lieve......

Sen, wat ontzettend klote zeg dat die extra poging bij unive eruit gaat, ben je daar speciaal voor overgestapt of zat je er al bij? Echt super irritant. Nu moeten jullie je verder weer gaan opladen voor de 3e poging in dusseldorf. Voor jullie en heel eind weg niet? Nou ja, als er straks een mooi beepje door gaat komen is niks te ver toch! Hoop dat jullie snel terecht kunnen.

Bloem, meissie toch.. Dacht al dat je er effe doorheen zat, want meestal komen er geregeld berichtjes hier of op je blog. De emotionele achtbaan wordt je gewoon soms een beetje te veel. En nu heb je enerzijds de kans om snel verder te kunnen maar wel via een route die je nog helemaal niet gepland of gedacht had en dat is moeilijk. Dat het binnen je relatie spanningen geeft, herkennen wij denk ik ook alllemaal. Snap dat je af en toe even geen zin hebt om te kletsen of schrijven maar voel je alsjeblieft niet schuldig dat je hier een beetje klaagt. Daar zijn we toch voor, wij begrijpen precies hoe je je voelt in tegenstelling tot veel anderen om je heen, dus hou je niet in, vaak lucht het op! Sterkte lieverd!!!

Chantal, vandaag alles goed gegaan. Jullie konden de dag wel erg vroeg beginnen zeg... Wat ontzettend gaaf dat alles loopt en over een maandje heb jij je terugplaatsing!!!

Mia, succes met de wachtweken, alhoewel ik het idee krijg dat je er min of meer vanuit gaat dat dit een reeds voorbije poging is. Maar gelukkig gaan ook jullie snel over op ICSI dus dat maakt een en ander wat makkelijker te accepteren denk ik.

Lieverds, ik denk en duim voor jullie allemaal. Denk nog steeds dat 2010 ons jaar gaat worden!

Dikke kus en knuf, Henkie

Geplaatst

Hey meiden,

Ik heb zelf eigenlijk weinig nieuws te melden. We hebben in ieder geval besloten om niet dit jaar nog een poging te wagen. Eerst oriënteren op de mogelijkheden, gesprekken voeren en dan een beslissing nemen.

Weer even bijgelezen hoe het met jullie gaat.

Chantal, hoe is het gisteren gegaan?

En Sen, heb jij al een afspraak in Dusseldorf gemaakt?

Liefs,

Jootje

Geplaatst

Hallo Meiden,

Lieve Boem je hoeft echt geen excusses te maken hoor je mag echt zo veel klagen als je wilt, daar zijn wij toch ook voor????

Ik zelf heb de zelfde methode als Sen ik geef mijzelf meestal een dag of 10 en dan moet ik er van mijzelf mee klaar zijn ( geef mij dan ook vaak een trap onder de kont:) )

Als je maar weet dat wij er allemaal voor je zijn. toch meiden?

Sen, dat is echt kloten als je net bent over gestapt naar unive.

Heb je al een afspraak staan in Dusseldorf ( sorry als ik dit gemist heb)

Mia, gaat het nog een beetje????

Jootje, meid je hebt groot gelijk als je even rust wil in deze drukke maanden hopelijk kun je er in januarie weer met volle moed verder.

Henkie, Hoe gaat het eigenlijk met jou???

Ja dan wij hier gaat het wat betreft behandeling erg goed alles zag er goed uit en onze donor heeft haar prikles gehad Nu is het wachten tot de 20 nov dan weer een echo en als dan alles goed is dan begint onze donor te stimuleren.

Nadat wij gisteren in huis zijn gekomen ben ik gelijk mijn bed in gegaan wat ik heb namelijk de griep te pakken en ben hierbij erg benauwt ( asma) nu maar hopen dat man lief hier niks van mee krijgt en al helemaal geen koorst want dan word alles afgeblazen ik slaap dus ook op de andere kamer.

Ga nu weer lekker in mij bedje zal later deze week nog wel even weer hier te vinden zijn.

Geplaatst

ik ben vorig jaar speciaal voor die vierde poging overgestapt naar Univé en heb daar dus een flinke premie voor betaald van bijna 160 euro per maand. Nu blijkt dat dus voor niets te zijn geweest. Ik heb een hele boze email gestuurd waarin ik heb gezet dat ik me ernstig benadeeld voel. Laten ze die regeling invoeren voor de nieuwe klanten en voor de huidige klanten een overgangsregeling treffen. Dat vind ik niet meer dan redelijk.

Maandag had ik dr. Scholtes van de kliniek in Dusseldorf aan de telefoon. Ik wilde een afspraak maken voor een intakegesprek. Hij zei dat hij niet meer in de kliniek was en vroeg of ik de volgende ochtend wilde terugbellen voor een afspraak, dat zou volgens hem wel binnen 3 weken lukken. Maar de volgende ochtend werd mij door het secretariaat gezegd dat we pas 15 december terecht kunnen. Dat viel dus tegen. Het zat me niet lekker en ik heb dus dr. Scholtes gemaild met de vraag of het echt niet eerder kan, als er iemand uitvalt ofzo.. Hij mailde me direct terug met de vraag of ik morgenmiddag rond 17.00 uur even telefonisch contact met hem opneem, dan kijkt hij of hij iets kan regelen. Dus ik hoop goed nieuws morgen.

Chantal: van harte beterschap

Het is verder best wel stil in deze topic.. zit iedereen in zijn grot?

Ik had ook weer wat vanmorgen: mijn collega vertelde me dat ze 9 weken zwanger is. Ze vond het heel rot voor mij en wilde dat ik het als eerste weet. Haar zus is ook al heel lang bezig dus ze maakt het van dichtbij mee. Ik zei haar dat ik niet wist dat ze ook bezig was en vroeg hoelang al en ze zei gelijk de eerste keer raak! ik gun het haar echt van harte maar het is zooooo oneerlijk :sad:

Verder nog een etentje afgezegd met een vriend die ik al een paar maanden niet heb gezien. Vorige week belde hij opeens weer en vroeg of we a.s. zaterdag bij hem en zijn vriendin komen eten. Hij had ook nieuws: zijn vriendin is zwanger. Ze kennen elkaar denk ik net een jaar. Ze zijn natuurlijk helemaal enthousiast, en terecht maar wij willen er op dit moment gewoon even niet mee geconfronteerd worden. We zitten niet te wachten op zwangerschapsverhalen want die komen ongewild toch. Gelukkig respecteert hij dat.

Ik ben ook weer bezig met ovulatietesten omdat ik mijn eisprong weer beter in beeld wil hebben. Gisteravond had ik een vaag tweede streepje, vanmorgen een vette tweede streep en vanavond weer een vaag tweede streepje. Wat kan ik hieruit concluderen? Hoe lang kan zo'n test eigenlijk positief uitvallen? Hebben jullie daar ervaring mee?

Nou dat was weer een heel verhaal geloof ik... vanalles door elkaar maar ben een beetje chaotisch momenteel.

Goed nieuws moet effe onze kant op komen meiden!!! dat hebben we nu wel een keer verdiend toch?!

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

Dank jullie wel voor jullie fijne en betrokken reacties. Dat lucht op en ik voel me idd door jullie niet meer zo alleen. En die trap onder de kont die moet ik mezelf idd dadelijk maar weer eens gaan geven……….maar nu lukt het nog effe niet. Fijn dat jullie er voor me zijn meiden!

Hoewel ik nog overduidelijk in mijn grotje zit (en lig want ik heb een flinke verkoudheid te pakken en lig onder de wol) wil ik toch wat rooksignalen uitzenden naar mijn fellow-girls. Voelt nu haast alsof ik jullie een beetje in de steek gelaten heb en dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.

Hier is echter weinig nieuws. Ik heb gewoon even tijd nodig om alle stappen te verwerken en nu gaat het wel weer een beetje. Mijn ongi zit er alweer aan te komen maar dat was na het nieuws in het ziekenhuis natuurlijk te verwachten. Dan kun je nog zo’n mooi, en nuchtere en kosmo- eieren hebben maar als de zaadjes ze niet kunnen bereiken heb je er natuurlijk niks aan. Gek misschien maar ik er is wel een beetje een kleine last van mijn schouders algevallen dat het niet meer alleen aan mij ligt (ik weet dat het stom is, en ik gun dit mijn hubie ook niet maar het voelt gewoon nu even zo)

Morgen moet ik bij de apotheek de pil op gaan halen. Zal vreemd zijn om die weer te moeten gaan slikken, voelt een beetje tegennatuurlijk in deze omstandigheden. Over 5 weken gaan we starten met onze eerste ICSI-poging want we willen er wel voor gaan. Op vrijdag 13-11 moet mijn lief naar de androloog in Gent om te kijken wat en of er iets scheelt?

Verder ben ik hier bezig met het uitzoeken van de ziektekostenverzekering voor het komende jaar. Ik ga proberen bij de ONVZ er tussen te komen omdat ik nog geen pogingen gehad heb. Niet geprobeerd is altijd mis geschoten . Ik heb vandaag contact gehad en ook zij hebben een contract met Gent (net als CZ). Maar als ik daar wordt toegelaten dan wil ik toch naar dusseldorf overstappen omdat we daar met 2 embryokes zouden kunnen starten maar daar zijn we nog steeds niet helemaal uit. ONVZ vergoedt in het aanvullende pakket 2 keer de marktconforme waarde van de behandeling dus dan wordt Dusseldorf dus ook volledig vergoedt. Het is even spannend allemaal en veel uitzoeken, maar goed, dat houdt me wel bezig. Nu weer genoeg over mij. Wat was er bij jullie veel nieuws zeg!

Henkie, meid, hoe is het met jou? Al helemaal gewend aan al het goede nieuws? En jullie samen-woonplannen al concreter aan het maken? En wat snap ik goed dat je je zo gefrustreerd hebt gevoeld dat alles zo lang heeft moeten duren. Maar gelukkig tikt de klok wel nu wat minder hard bij jou? Hoe voel je je nu?

Chantal….jeetje wat gaat alles snel bij jou, wat een fantastische vooruitzichten!!! Hoe voel je je op dit moment? Nog last van de deca? Ze`zeggen dat je er behoorlijk last van kunt hebben! Hoe voel je je in contact met je donor? En hoe voelt zij zich nu? Ik wens jou heel veel beterschap en niet te veel kusjes geven aan je hubbie nu!!! Want dat kunnen we niet hebben. Jij zou voor ons het jaar spectaculair afsluiten, remember?

En Mia……hoe voel jij je op het moment? En hoe voelt je hubie zich? Het is ook niet niks als het zaad steeds weer slecht is. Ik zie dat bij mijn lief. Het krenkt ze en er komen ook gevoelens van schaamte bij kijken. Volgens de prof is het goed om nader te onderzoeken waarom het zaad slecht is,want er kan soms iets aan gedaan worden waardoor je kansen weer kunnen toenemen. Hoe was de voorlichtingavond? Heb je een goed gevoel/ ben je toe aan de volgende stap?

Sen, al contact gehad met dusseldorf over een datum? Ik heb toen hetzelfde gehad en toen kon ik er ook tussen (maar die afspraak heb ik uiteindelijk weer af moeten zeggen). Ik hoop dat dat bij jou ook zo gelukt is!!! Je vroeg nog of ze in gent niet meerdere embryo’s terug plaatsen als je 36 bent. Dat is dus wel het geval. Vanaf 36 kan er meer.. Tot en met je 35e moet je het doen met 1 embryo bij de eerste poging. Bij de 2e poging mag het alleen als er minimaal een embryo van minder kwaliteit is.

Wat een schandalige actie van Univee Sen! Ik vind ook dat ze eigenlijk een overgangsregeling zouden moeten treffen voor de mensen die al bij hen verzekerd waren. Ik vind dat ze dat niet kunnen maken. Die druk extra helpt ook niet echt….dat die mensen dat nu niet snappen. Ik heb op CZ het plan gezet dat men 6 pogingen in totaal moet gaan vergoeden net als in België………en dat ze van ei-celdonatie een apart verhaal moeten gaan maken. Het is toch te gek voor woorden dat we zo afhankelijk zijn voor onze kinderwens van wat de overheid zich allemaal bedenkt…..ik kan daar zo boos van worden!

En je ovu-testen? Zou het kunnen dat je met ochtend-urine getest hebt? Dat kan namelijk soms een vals positief resultaat geven. Je LH-piek moet ongeveer tussen de 36 en 48 uur zichtbaar zijn. En je moet minimaal 2 uur wachten nadat je de laatste keer geplast hebt om een nieuwe test te doen!!! Wat een ellende he, al die zwangere vrienden……dat doet zo ontzettend zeer altijd! Ik kan me goed voorstellen dat je geen zin hebt in dat soort gezellige aangelegenheden op dit moment. Ik hoop dat je snel in Dusseldorf terrecht kan en dat we dan samen kunnen beginnen half december!!!

En je hebt gelijk meid……….WE HEBBEN NU WEL LANGZAAM ALLEMAAL WEER EENS VET GOED NIEUWS VERDIEND!!!!!

Jootje. Wat goed meis, dat je even je rust neemt nu! Het is ook allemaal veel he?

Dank je wel voor je lieve mail. Deed me goed! Ik ga je gauw terug mailen meis!

Marije…..heel veel sterkte in de wachtweken!!! En wat lief van je dat je je verhaal wilt delen en ons op die manier een hart onder de riem wilt steken!! Dank je wel! Welkom hier in het hoekje!

Zo, dat was het weer even van mijn kant…..meiden….ik denk, zoals altijd, nog altijd en veel aan jullie en we blijven gewoon met zijn allen erin geloven dat 2010 ONS jaar wordt in alle opzichten!

DIKKE KNUFFEL VAN MIJ

BLOEM

Geplaatst

Hey lieve meiden,

Heb ook even niet zoveel te melden gehad dus weinig geschreven.

Bloem, ik kan het me levendig voorstellen dat je liever naar dusseldorf gaat omdat er dan toch weer een hogere kans is met 2 embryo's. Een hoop zoekwerk naar verzekeringen als ik het zo hoor... Sterkte lieverd. je hebt nog even de tijd om bij te komen van de schok dat jullie nu echt voor ICSI gaan.

Sen, ik ben het volledig met je eens dat er een overgangsregeling moet zijn voor jullie. je hebt niet voor niks een jaar zoveel betaald. Hopelijk zijn ze gevoelig voor jouw argumenten en lukt het alsnog. Tja, al die mensen die zomaar zwanger worden rondom je heen, dat doet iedere keer zeer. Heb er ook een hoop in mijn omgeving. Hoop dat je goed nieuws krijgt io t Dusseldorf en dat jullie snel ergens tussendoor kunnen.

Chantal, hoop dat je je een beetje beter voelt. Goed extra vitamientjes eten hoor, want je moet in topconditie zijn voor begin december!

Mia, alles OK?

Jootje, geniet van je rustpauze en bedenk daarna op jullie gemak het nieuwe plan van aanpak.

Nu nog even kort over mezelf. Ik zit momenteel aan de primolut t/m zaterdag en dan moet ik volgende week met clomid beginnen. Ik moet met 50 mg starten. Ben een beetje bang dat deze dosering niet gaat werken en ik heb ook geen afspraak voor echo controle, dus vind het een beetje raar. Ik zit erover te denken om alvast naar 100 mg te gaan. Als ik op internet lees over clomid kant overstimulatie nauwelijks voor, maar van de andere kant durf ik het niet zo goed. Lees ook geregeld dat met clomid wel een eicel groeit maar dat voor de ovulatie een pregnylspuit nodig is en dus vind ik het irritant dat er verder dus niet gecontroleerd wordt. Ik heb wel op cyclusdag 8 een HSG dus ga dit dan nog wel even bespreken. Heb nu al een jaar vertraging zonder een enkele eisprong dus wil gewoon geen tijd meer verspillen. Kennen jullie iemand die ervaring heeft met clomid?

Lieve meiden, ik hoop dat we allemaal weer snel goed nieuws krijgen en dat er in 2010 maar veel mooie beepjes geboren mogen worden!

Kuzz. HP

Geplaatst

hey meiden, ik heb slecht nieuws en goed nieuws.. ik begin met het slechte nieuws: Univé heeft geantwoord dat ze geen 4e poging toezeggen. Het komt erop neer dat ik (en vele anderen )gewoon dikke vette pech heb en een poging kwijt ben.

Het goede nieuws: we kunnen morgenmiddag al terecht in Dusseldorf! Dus dat scheelt even 6 weken. Ben nu wel een beetje nerveus eigenlijk... maarja we laten het maar weer op ons afkomen.

liefs

Sen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden