Ga naar inhoud

wie met verhoogd FSH heeft goeie ervaringen?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve Meiden!

Ik wens ons allen een geweldig gelukkig Nieuwjaar, waarin al onze dromen uit mogen komen!!

Ik heb een fijn oud&nieuw gehad, lekker gegeten en gedronken, nu gaan we weer verder met het normale leven. Nou ja, normaal? Lekker spuiten, veel naar het ziekenhuis en hopelijk bevrucht worden!!!!

Nu ben ik al even bezig met de Decapeptyl en vrijdag de 8e begin ik met de Gonal-F voor de stimulatie. De 15e heb ik de eerste FM.

Bloem, ik ben erg benieuwd of er nog follies verder gegroeid zijn. Alle stappen zijn spannend he!

Henkie, hopen dat de menstruatie doorzet, in dezer dagen. Ik ben ook benieuwd wat er uit de hysteroscopie komt.

Chantal, je hebt een lieve donor, dat beloofd veel goeds voor jullie kindje! Ik ben het even kwijt, wanneer mag je nu weer?

Lieve Sen en Jootje ook voor jullie alle goeds, hopelijk gaan jullie ook weer snel aan de slag.

Kissie Mia

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hey meiden, allemaal de beste wensen voor het nieuwe jaar en dat nu maar eens eindelijk onze grootste wens mag uitkomen!!!

vandaag zijn de rode duivels gekomen dus ik heb a.s. woensdag de uitgangsecho en dan gaat het hele circus dus weer beginnen.

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

Vanmorgen echo gehad.....niets bijgekomen. 1 follikel, meer was er niet te vinden. Ik had me er mentaal al op voorbereid. Onze eerste Icsi is dus geen eerste icsi geworden. De arts was het met onze keuze helemaal eens. Men wil graag, ondanks het zaad van mijn hub, een escape-IUI doen omdat, tot nu toe alles verder loopt zoals het moet....eitje groeit, hormoonwaarden kloppen. Ik moet donderdag terug om te kijken of dat nog steeds het geval is.....men verwacht de Inseminatie in het weekend te kunnen doen. Maken we er een gezellig dagje gent van.

Zou een bak zijn als we daar zwanger van zouden worden he?.....ach de wonderen zijn de wereld nog niet uit, dat lees je elke dag hier wel. Ik wil positief blijven, maar het is toch een klap.Ik wilde zo graag zwanger zijn voor mijn 35e en die kans in nu wel erg minimaal want volgende week wordt ik 35. Ach ja.....volgens mijn lief ben ik het hele jaar nog 35.

We gaan dusseldorf bellen......en hopen dat dr scholten wonderen kan verrichten als er dan geen wonder is gebeurd. We hebben onze 3 pogingen nog en dat is wel een fijne gedachte, ook als we toch aangewezen zijn op ECD.

Meiden. Ik wens jullie heel veel succes met dingen die deze week voor jullie nog op het programma staan. De 7e wordt een goeie dag........een geluksgetal voor jullie meiden.

Denk aan jullie,

Liefs bloem

Geplaatst

Lieve meiden,

Bloem, wat een teleurstelling zeg! Gelukkig had je je er al een beetje op ingesteld, al verder gedacht en hebben jullie nu duidelijkheid en nog 3 pogingen over. Het zaad van je hub was bij de vorige controle toch ook al een stuk beter, dus wie weet zitten er wel sterke zwemmers bij deze keer en zou het toch fantastisch zijn als je alsnog zwanger wordt door IUI.

Sen, gelukkig zijn de rode duivels niet te vroeg gekomen en kun je nu weer gaan beginnen. Vanaf woensdag dus als ik het goed begrijp gaat het dus weer van start. Fijn!! Hoe voel je je nu je helemaal van de AD af bent? Gaat het een beetje met je?

Mia, jij gaat ook bijna beginnen met stimuleren, he. Dan gaat het voor iedereen nu zo'n beetje van start. Heb je erg zin in (klinkt misschien een beetje raar, maar voor mij voelt het wel zo...)?

Chantal, jullie hebben ook donderdag weer een afspraak he. Kunnen jullie dan ook meteen weer beginnen? Met zo'n superdonor als jullie hebben, weet je gewoon dat het goed gaat komen!!!

Jootje, ben jij je al aan het opladen? Nog bij de magnetiseur geweest? 4x is scheepsrecht toch!

Ikzelf ga zo even naar het ziekenhuis voor de uitgangsecho, kostte wat moeite om het te regelen, want ze zei natuurlijk, dat donderdag ook prima was, maar nadat ik uitgelegd had dat mijn hub de laatst week van januari er niet is en dat ik hoop een eisprong tevoren te kunnen realiseren, hadden ze er wel begrip voor. Dus ga als het goed is vanavond beginnen met de gonal. Wel een hele lage dosering (37,5) dus verwacht er maar niet meteen teveel van. En dan natuurlijk nog de hysteroscopie donderdag, daar zie ik wel tegenop. Lijkt me geen fijn onderzoek en ben ook een beetje bang voor de uitkomst....

Er staat weer veel te gebeuren deze week, dus zal regelmatig checken of er nieuws is van jullie. Go for it girl!!!

Liefs, Henkie

Geplaatst

hoi meiden, zo nou er staat inderdaad weer veel te gebeuren dus het worden hier weer spannende tijden.

@Bloem: balen meid, heb het zelf ook al 3 x meegemaakt. Dan ben je eindelijk van start gegaan en kan het niet doorgaan. Is altijd weer een grote domper. Met wat en hoeveel heb jij ook alweer gestimuleerd? en wat die IUI betreft, gewoon doen. Niet geschoten is altijd mis. Ook al is het zaad van mindere kwaliteit je weet het maar nooit. Mijn vriendin is na een paar keer icsi uiteindelijk na jaren spontaan zwanger geworden van de 2e terwijl het zaad van haar man practisch nihil was en de kans op een natuurlijke zwangerschap volgens de artsen 0.00000000001% ofzoiets. Dus reken nergens op, maar sluit ook zeker niets uit!

@HP: kan me voorstellen meid dat je de zenuwen hebt voor die hysteroscopie. Dat is toch logisch, hoop dat het allemaal snel achter de rug is en goed uitpakt.

@Chantal: meid wat zal dat een opluchting zijn dat je donor jullie gewoon verder wil helpen. Dat is toch een hele last die weer van je schouders valt. Wat een engel!

@Mia: jij ook weer van start, heel veel succes ook voor jou.

@Jootje: misschien heb je het al een keertje uitgelegd maar wat doet die magnetiseur precies? heb hier niet zoveel verstand van eerlijk gezegd.

Ik ga inderdaad, mits de uitgangsecho goed is, woensdag van start met 450IE gonal-f + 75IE Luveris (en cetrotide om voortijdige eisprong tegen te houden). Het is weer spannend allemaal en ik zie alweer allerlei beren en leeuwen op mijn pad maar probeer dat maar van me af te zetten. Wat die AD betreft, daar ben ik nu dus helemaal mee gestopt en tot nu toe gaat het redelijk. Voel me wel ietsje wankeler dan normaal dat wel.

Nou meiden we gaan er voor! hier allemaal een beetje positieve energie van mij voor jullie

:hugg:

Geplaatst

Hey,

Bloemwat een terleurstelling zeg had zo gehoopt dat dit je gespaart zou blijven. Het is echt een mega domper ( weet hiet helaas ook alles van)

IUI gewoon doen hoor niet geschoten is altijd mis en misschien kunnen juullie dan voor een wonder zorgen zoals meer meiden hier op het forum.

Henkie hoe was het op het ziekenhuis is alles goed????

kan mij ook goed voorstellen dat je zenuwachtig bent zou ik ook zijn, ik hoop dat het allemaal een beetje meevalt.

( ik ben al zenuwachtig voor donderdag en bij ons gebeurd niet eens iets engs)

Sen fijn dat de menstuatie lang genoeg is uitgebleven, hopelijkis alles goed ( je verwacht toch niks vervelends)

Ik hoop dat het deze keer goed gaat het is jullie nu toch echt wel een keertje gegund hoor!

Jootje alles goed? voor jou gaat het ook weer snel beginnen wanneer moet jij weer naar Dusseldorf?( sorry maar ben het even kwijt)

Mia meid alles goed?? hoe gaat het nu met spuiten hebje nog veel last?

Hier gaat het wel goed heb allen heel erg het gevoel dat ik nog even iets moet afvallen dat is alleen maar beter maar ja hoe doe je dat weet een van jullie of jemag lijnen tijdens een TP?

Ben wel erg zenuwachtig voor donderdag heb mijn lijstje al klaar met allerlei vragen hoop niet dat ik iets vergeet:(

Nou meiden voor vanavond slaap lekker en tot snel.

Liefs

Geplaatst

Lieve Henkie,

Ik weet niet of je dit nog leest maar ik wil je even heel veel succes wensen vandaag en hopelijk heb je niet te veel pijn.

Dikke knuffel

Geplaatst

ja inderdaad ik hoop dat alles goed gaat en dat het meevalt allemaal!!!

ik ben gisteren voor een uitgangsecho geweest en heb gisteravond de eerste spuiten gezet. Ik was een beetje teleurgesteld omdat ze maar 3 eitjes zag, rechts 1 en links 2. Terwijl ik de vorige keer er 5 had klaarliggen. Dus ben heel de dag en avond aan het malen geweest van wat zonde van die vorige keer want toen had ik meer eitjes en als die fout nou niet was gemaakt met die cetrotide dan had ik die 5 eitjes kunnen benutten en misschien was dat een veel betere cyclus dan nu want mn menstruatie was ook gisteravond op cyclusdag 3 al bijna weg en das best snel aarghhh word gek van dat gemaal.. :fear2: maarja a.s. maandag weer een FM en kijken wat/hoe het allemaal groeit

hoest verder hier???

Geplaatst

Lieve meiden,

Dank voor jullie lieve woorden. Ben net terug van de hysteroscopie en het viel eerlijk gezegd wel mee. Aan het eind vroeg de gyn of ik tevoren iets van pijnstilling ingenomen had. Ik zei van niet en toen zei hij: "o, normaal gesproken adviseren we altijd wat in te nemen". Waarop ik weer zei dat hij had gezegd dat het onderzoek niet zoveel voorstelde.... Ach, leuk is anders, maar bevallen zal erger zijn, haha.

Er werden geen rare dingen gevonden gelukkig. Mijn baarmoederholte is inderdaad iets meer T-vormig dan normaal, maar hij zei dat dit minimaal was en geen probleem zou moeten zijn voor het zwanger worden. Wel was mijn baarmoederslijmvlies erg dun, en ik menstrueer ook altijd (als ik al menstrueer) heel weinig. Hij zei dat we dat gewoon met de echo in de gaten moeten houden bij de follikelmetingen. Hij was een beetje verbaasd dat ik al begonnen was met spuiten, maar vond het verder allemaal prima en zei dat hij hoopte dat een en ander snel ging lukken. Dus ben weer redelijk positief. Spuit nu wel nog een beetje een placebo dosering gonal voor mijn gevoel, maar ach ik wil ook niet meteen overstimulatie hebben.

Sen, maak je geen zorgen over de korte menstruatie nu, dat betekent gewoon dat je slijmvlies de afgelopen cyclus wat dun was, en dat is niet zo raar aangezien je toen te vroeg een eisprong hebt gehad. Een en ander gaat zich nu weer gewoon opbouwen en ook het aantal follikels dat nog kan gaan groeien kun je volgens mij niet altijd tevoren voorspellen. Je hoort van mensen die uiteindelijk 24 follikels hebben en je gelooft toch niet dat er daar ook 24 bij de uitgangsecho te zien waren. Lieverd, geen zorgen maken hoor. Komt vast goed!!!

Chantal, meissie, als het goed is hebben jullie vandaag de evaluatie van de 1e ronde. Hoop dat je meteen weer door kunt en dat je cyclus daarin een beetje meehelpt. Krijg je een terugplaatsing in je eigen cyclus of heb jij ook geen cyclus en moet je eerst weer medicijnen om het baarmoederslijmvlies te optimaliseren? Ga duimen voor een vlotte procedure en terugplaatsing voor je.

Bloem, hoe is het meis? Gaat de IUI nog door dit weekend? Hope so....

Hebben jullie al een nieuwe afspraak gemaakt in Dusseldorf? Zou mooi zijn als jullie daar snel terecht kunnen.

Jootje en Mia, jullie nog nieuws?

Ik ga zo maar eens even lekker sporten en vanmiddag iets leuks doen met mijn hubbie want die is vanmiddag ook vrij (na dienst).

Dikke kuzz, Henkie

Geplaatst

He Meiden,

wat een hoop actie hier!

Bloem, meis, hoe gaat het nu met je? Ben je al weer een beetje aan de verandering van plannen gewend? Ik vind het wel heel goed dat jullie van te voren goed met elkaar afgesproken hadden wat te doen bij maar ee of twee eitjes. Heel slim. Misschien lukt het wel meis en anders naar Duitsland.

Henkie, fijn dat het mee viel en dat het redelijk goed nieuws heeft opgeleverd, nou ja in ieder geval niks bijzonders!! Wat doe de gonal f met je? De dosering hoeft niet perse te laag te zijn, ik had gewoon wat meer nodig voordat er iets gebeurde. Als je er meer dan twee hebt gaat het feest ook niet door.

Sen, jij bent nu ook met de gonal f begonnen? Ik ga morgen beginnen. Hoe kan het dat je dan al 3 eitjes hebt liggen? Bij mij zit het toch een beetje anders, ik ben op dag 21 begonnen met decapeptyl en twee weken later (met menstruatie tussendoor) begin ik met de Gonal f, morgen dus.

Chantal, meid is dit het moment om je druk te maken over je gewicht? Als het maar geen extra stress voor je geeft, je moet moet nu goed op jezelf letten.

Jootje, ben je er al mee bezig?

Ik moet zeggen dat ik weinig bijwerkingen heb van de decapeptyl, daar ben ik wel heel blij mee. Morgen begin ik dus met stimuleren maar ga ik ook door met de decapeptyl, om spontane eisprong tegen te houden. Elke avond dus twee spuiten.

Ik vind het wel spannend, ik hoop zo dat er genoeg eitjes gaan groeien! En anders wordt het weer een iui.

Lieve meiden, fijne avond,

Dikke kus van mij!!

Geplaatst

Hey meiden,

Hp wat fijn dat het is mee gevallen en dat er niet echt hele gekke dingen naar vorenzijn gekomen.Ik hoop dat de gonal F voldoende voor je is en dat het dan ook echt gaat lukken deze maand.

Sen,meid missien kan mij voorstellen dat je even aan het dubben bent en vreselijk baald dat er 3 eitjes klaar liggen maar vergeet niet dat er misschien nog een paar bijkomen.

Ik duim er voor

Mia fijn dat je nog geen last hebt van de hormonen ik hoop dat het stimuleren ook meevalt en dat je dan ook een mooie opbrengst hebt.

Bloem meissie gaat het nog een beetje,ik denk veel aan je ik hoop zo dat je de iui gaat doen dit weekend.

Jootje vertel ben je er helemaal klaar voor het gaat je lukken hoor!

Hier alles goed wij gaan een cryo tp doen in eigen cycles ik hoef dus helemaal geen hormonen te gebruiken alleen de pregnyl ohh wat is dat lekker zeg en als het goed is hebben we de tp 27 jan alsalles goed gaat natuurlijk.

Mia wat betreft mijn gewicht ik wil graag 3 kilo kwijt voor de tp daarna laat ik het weerlos dat lijnen,mag dan ook niks afvallen.

maar het gaat goedkomen hoor!!!!

liefs

Geplaatst

hey meiden,

Nou wat ik zei over mn menstruatie is vandaag toch weer helemaal anders. Gisteren leek het wel bijna weg maar vandaag was het toch weer redelijk terug, raar hoor.

@Henkie: gelukkig viel het mee en hebben ze geen gekke dingen gezien. Dat is toch weer een opluchting ja toch?!

@Mia: jij hebt dan het lange protocol. Dat heb ik nog nooit gehad. Ik heb het korte protocol waarbij je op cyclusdag 3 begint met gonal-f + luveris en na 5 dagen stimuleren komt daar cetrotide bij om een spontane eisprong tegen te houden. Ik snap alleen niet wat je precies bedoelt met hoe het komt dat ik al(?) 3 eitjes heb klaarliggen want das niet veel hoor?!

@Chantal: wat goed dat je niet meer aan de hormonen hoeft, dat scheelt toch weer, lekker hoor. En wat dat afvallen betreft, dat heb ik ook hoor ik wil ook graag een paar kilootjes kwijt want ik ben er sinds vorig jaar januari, toen ik met de eerste kuur begon, 10 kg. aangekomen!!! Ik heb voor het eerst in mn leven een buik en ik voel me soms net een olifant! bleh dus ik zou dat er graag af willen hebben. Er is maar één iets waarvan ik dik wil worden en dat is van een baby in mijn buik! maar helaas zetten die hormonen direct om in vet dus dat zit er nu voornamelijk...

@Bloem waar zit je meid??? gaat alles nog wel goed met je?

@Jootje, met jou ook alles nog okay?

ben toch niemand vergeten nu he.. ben weer een beetje chaotisch geloof ik :gah:

Geplaatst

Hey Sen,

Raar iets hè die menstuatie, ik ken dat wel hoor ik heb in een normale cycles maar 1 dag bloed dan 1 dagen bijna niks en dan 1 dag wel weer volop.

dat jij drie eitje hebt liggen is echt niet heel veel daarheb je gelijk in maar het kunnen er ook echt minder zijn hoor ik heb altijd maar 1 follikel en helaas is die meestal ook nog eens leeg.

Maar goed dat neemt niet weg dat je baalt en dat is ook wel logies hoor, ook ik zou dat hebben.

Ik duim voor je dat er toch nog een aantal erbij gaan groeien ( heb je dat eigenlijk al wel is gehad?)

Helaas heb ik wel meer overgewicht en mag ik zeker wel 20 kilo kwijt ik heb namelijk jaren een eetstoornis gehad eerst anorexia en later bolimia, nadat mijn vader is overleden 13 jaar geleden ben ik in hele korte tijd( 3.5 maand) meer als 50 kilo aangekomen en hier ben ik gelukkig al 30 van kwijt maar die laatste 20 lukt mij niet zo en ik ben de laatste keer dan ook 6 kilo aan gekomen.

Gelukkig heb ik een arts die niet zo bezig is met dat ik eerst moet afvallen zolang ik maar onder een BMI blijf van 38 en dat zit ik gelukkig dik dus daar maak ik mij dan ook geen zorgen over.

Gisteren heb ik dit probleem ook even aangehaald en heeft ze mij op het hart gedrukt dat ik nu nog een paar kilo mag afvallen maar na de tp echt niet mag dieeten maar wel bewust eten en bewegen.

Meid zet hem op het moet toch een keer goedgaan en nu zijn wij met zijn allen aan de beurd hoor!!!!!!

Ben het wachten een beetje zat ik wil ook zo graag voor ons allen een klein hummetje Bha wat duurd het wachten lang zeg daarop.

Liefs

Geplaatst

Hey meiden,

Allereerst van mij ook nog de beste wensen voor het nieuwe jaar!!

Hopelijk een jaar waarin onze dromen mogen uitkomen.

Oh en die kilo's ............. dat heb ik ook! Ik ben een paar kilootjes zwaarder dan voor de behandelingen.

Er is veel gebeurd zeg de laatste dagen!

Eerst maar even over mezelf. Ik moet 8 februari naar DD voor een echo en het receptje voor de hormonen enzo. Ik heb nog het eea thuis liggen aan hormonen dus dat scheelt al iets. De 8e hebben we tevens een gesprek over hoe de behandeling er dit keer gaat.

Bloem, hoe gaat het met je? Heb je al een afspraak gemaakt in DD? Ik ga toch nog voor je hopen dat dat niet nodig is.

Henkie, fijn dat er geen gekke dingen gezien zijn. Dat is toch prettig om te weten. Nu nog de goede behandelmethode zien te vinden! Succes meid!

Chantal, jij hebt gisteren toch een evaluatiegesprek gehad? Hoe is dat gegaan? Weet je al wanneer je evt. een TP krijgt?

Wat heb je trouwens een ontzettend lieve donor! Fijn voor je om te weten dat het hierna nog niet voorbij is!

Mia en Sen, ik ga ook voor jullie heel hard hopen en duimen!

En tja, wat doet een magnetiseur. Dat is een heel verhaal. In het kort.

Hij voelt/neemt waar. Hij krijgt sterke indrukken die te maken hebben met gevoelens, angsten en je karakter die van invloed zijn op je gezondheid. Hij herstelt de harmonie in jezelf.

In mijn geval, de geboorte van mijn zoontje was een traumatische ervaring. Dit kan mij blokkeren mijn gedachten (onbewust angst voor de gezondheid van het kindje en misschien ook wel mijn eigen gezondheid) en zodoende ook de IVF behandeling. We proberen hier nu door heen te breken.

Nou meiden, ik denk aan jullie!! Ik gun het jullie allen zo ontzettend!

Liefs,

Jootje

Geplaatst

Lieve meiden,

Er is veel lekker veel gekletst zie ik....

Mis alleen een berichtje van Bloem, hoop dat het een beetje gaat met je meisje. Hopelijk snel, vol goede moed naar Dusseldorf.

Sen, fijn voor je dat je menstruatie toch weer wat normaler verloopt. Voorkomt weer een hoop gepieker toch. En ik denk ook dat er nog wel een paar eitjes bij gaan komen, daar ga ik in ieder geval voor duimen.

Mia, voor jou gaat het nu dus ook voor het 'echie'' beginnen. Denk dat het bij jou uiteindelijk vrij gemakkelijk zal gaan, want ook al is je fsh verhoogd, je reageert goed op stimulatie en bij ICSI is het zaad geen probleem en jouw jonge leeftijd is natuurlijk ook een groot voordeel!

Chantal, zou mooi zijn als je een paar kilo's kan afvallen, ook voor je eigen gevoel,maar inderdaad ik denk ook dat dit nu niet het belangrijkst is. Regelmatig sporten en gezond eten veel meer denk ik. Ik hoop overigens niet dat veel in gewicht ga toenemen door de hormonen. Een beetje extra kan ik gelukkig nog wel kwijt, maar zit er niet echt op te wachten... Nu dus een tp in je eigen cyclus, dus eigenlijk echt een eitje. Heerlijk, hoop dat dit een plakkertje wordt.

Jootje, klinkt wel goed die magnetiseur. ik denk ook vaak dat een misschien onbewuste psychische component soms best ook een rol kan spelen. Nog een maandje rust dus en dan begint ook voor jou weer het hele circus.

Ik merk overigens tot nu toe helemaal niks van de hormonen, geen stemmingsveranderingen, pijn, gevoel dat ik mijn eierstokken voel of wat dan ook. Hebben jullie daar wel last van? Ik spuit natuurlijk wel echt veel minder dan jullie, dus dat is ook wel weer logisch.

|Meiden, 2010 gaat echt ons jaar worden hoor!!!

Kuzz, Henkie

Geplaatst

He meiden,

Sen, even over die follikels. Is bij die uitgangs echo 3 follikels gezien? Wanneer is zo'n echo eigenlijk? Aan het begin lijkt mij, voordat je met stimulatie begint. Ik vind het lastig omdat ik een ander protocol heb om het voor te stellen, vandaar. Als ik nu zou gaan dan ligt er waarschijnlijk niks omdat het plat ligt van de deca.

Ik weet dat 3 niet heel veel is hoor! Ik hoop dat het er nog meer kunnen worden voor je!!

Ik ben vanavond begonnen met de stimulatie, over een week heb ik mijn eerste FM, toch spannend, ben erg benieuwd wat mijn lijf doet.

Henkie, fijn dat je zo positief denkt over mijn "casus" Ik heb 1 keer redelijk gereageerd op de Gonal-F en jonge leeftijd hoeft ook niet uit te maken bij een verhoogd fsh. Mijn man is heel positief, ik wil het eerst zien en dan geloven. Ik duim voor een mooie eitjes opbrengst en dan weer naar de volgende stap. Wat is het toch spannend!!!!!

Meiden, het is weer weekend! Heerlijk, geniet er allemaal maar lekker van!

Dikke Kus

Geplaatst

hey meiden,

Kunnen jullie mij helpen ik weet het even niet meer, ik heb vandaag voor het eerst in 8 jaar een positieve ovluatie test op cd 20 en nu is mijn vraag heeft dit ook invloed op mijn menstuatie en zou ik dan nu een langere cyclus hebben?????? normaal tussen cd 26 en cd 30.

Natuurlijk gaan wij gewoon door met klussen want de wonderen zijn de wereld nog niet uit:-))))( al is de kans klein op een spontane zwangerschap volgens de gyn 0.5% zo ongeveer)

liefs Chantal

Geplaatst

He Chantal,

Na de eisprong duurt het 14 dagen voor je gaat menstrueren, dat is bijna altijd zo. Ik zou maar goed aan de klus gaan, wie weet heb je geluk!!!!!!

Kissie Mia

Geplaatst

Lieve Chantal,

Zeker klussen!!! De wonderen zijn inderdaad de wereld nog niet uit en aangezien dit je eerste positieve test is, lijkt het dus hormonaal allemaal erg goed te gaan deze maand. Als er een echte goede eisprong is dan zal een week na je eisprong het progesteron verhoogd moeten zijn (>20). Zo niet dan is er wel luteinisatie geweest, maar geen goede eisprong. Als er een goede eisprong is zal je cyclus dus wat langer duren. Normale luteale fase duurt 14 dagen (vanaf je eisprong). Jij menstrueert toch gewoon min of meer regelmatig? Ik zou er gewoon lekker gebruik van gaan maken en wanneer je inderdaad wat later gaat menstrueren, dan heb je inderdaad iets later de terugplaatsing maar dat zal hooguit een paar dagen zijn. Dus veel succes met "ei"verig klussen, ga voor je duimen op een wonder, net als voor het wonder dat Bloem gaat verrichten met de IUI dit weekend.

Ik ga vanavond weer even oppassen op mijn favoriete kleine draakje van een vriendinnetje van me. Hij is nu zo'n 9 maanden en zo'n leuk jochie, om verliefd op te worden... Zij weten ook van onze problemen om zwanger te worden en laten mij altijd heerlijk misbruik maken van het geknuffel van hem. Zie hem redelijk vaak, dus herkent hij me direct en is het meteen lachen. Zooo lief!

Mia, jouw casus klinkt mij inderdaad positief in de oren (beetje vakdeformatie he). Enn het is nu eenmaal wel zo dat jonge vrouwen makkelijker zwanger worden, dus als jullie veel eitjes met IVF kunnen bervruchten, kan ik het me niet voorstellen dat het niet zou lukken. Snap jouw redenatie ook helemaal. Dat heb ik ook. Ze zeggen nu wel steeds dat ik geen vervroegde overgang heb, maar zolang ik geen eisprong heb gehad, is mij het tegendeel nog niet bewezen... Hoop zo dat er volgende week woensdag een mooie reactie is; heb ik lang genoeg op moeten wachten dacht ik zo.

Bloem, hoop dat de IUI dit weekend gewoon doorgaat en dat je voor een wondertje gaat zorgen zo in het begin van 2010! Geef de moed niet op. Heb je al een afspraak in Dusseldorf?

Ook voor de andere meiden, geniet lekker van je vrije weekend!

Kus, Henkie

Geplaatst

He Henkie,

Je hebt gelijk, ik moet er ook positief over proberen te zijn. Mijn leeftijd is in mijn voordeel. Maar ook ik heb een verhoogd FSH, mijn moeder was 38 toen ze in de overgang kwam mijn oma 30. Ik hoop gewoon dat ik eerder naar de 38 neig dan de 30!!!! Ik hoop dat er genoeg gevulde follikels groeien! Dat zou heel gaaf zijn.

Ik spuit met liefde de Gonal-F in. Voelde me gisteravond wel heel raar, duizelig en last van opvliegers, verder geen rare moodswings ofzo.

Ben je vanaf dinsdag aan het spuiten? Het zou zo fijn zijn al er een mooi eitje voor jullie zou rijpen!

Echt weer voor chocomelk! Ga ik maar even maken, heb ik echt trek in.

Meiden, dikke knuffel van mij.

Geplaatst

Hey Mia,

Hoeveel spuit jij nu? 225 EH of zo? Geloof me maar dat daar mooie eitjes gaan groeien, jij zit gewoon aan die 40 kant van de overgang. Ik spuit inderdaad sinds dinsdag en heb volgende week woensdag weer een echo. Wel een gedoe allemaal hoor. Dit kost me wel een hoop vrije dagen. Gelukkig heb er redelijk veel en nog wat over van vorig jaar. Maar als dit lang gaat duren, moet ik het toch proberen om op een andere manier op te lossen. De wachttijden zijn alleen altijd al zo lang, dat ik het mijn collega's niet aan kan doen om mijn halve programma over te nemen. Ik denk wel dat halve dagen vrij ipv hele dagen bespreekbaar moet zijn.

Jeetje, wat is het inderdaad koud zeg! Toen ik uit de sportschool kwam had ik het niet zo in de gaten, maar net even de stad in, brrrr..... Inderdaad "chocolademelk-weer".

Zit lekker even met mijn rug tegen de verwarming op te warmen. Natuurlijk ligt Max (de kat) helemaal relaxed tegen de verwarming te slapen. Raar beest!

Tot laters!

Geplaatst

hey girls, wat een drukte weer hier he.. het is inderdaad ijskoud vandaag brrrrrr

@Chantal: dan hebben wij nog wat gemeen: ook ik heb anorexia en daarna boulimia gehad. Mijn laagste gewicht was 38kg. en ik zit nu aan mijn topgewicht ooit van +/- 70kg. Ik ben 1.64m. De laatste 10kg. zijn er het snelst aangekomen in het afgelopen jaar.

@Jootje: ik zit ook weleens te overwegen om naar een magnetiseur te gaan want ik heb veel traumatische dingen meegemaakt in mijn leven en ik heb dat wel een plekje gegeven maarja, het zit er wel natuurlijk. Aan de andere kant ben ik nogal nuchter en sceptisch dus ik twijfel dan weer...

@Mia: een uitgangsecho doen ze op dag 3 van je cyclus om te kijken of er geen cystes of iets dergelijks groeien want dan mag je niet beginnen met de hormonen.

@Henkie: wees blij dat je geen last hebt van bijwerkingen meid... dat je uberhaupt al een behandeling moet doen is toch al lastig genoeg. Dus dat is mooi meegenomen

@Bloem: waar zit je meid????

nou ik ga ff opwarmen hoor, kom net thuis van boodschappen doen en ik heb inderdaad een paar pakken melk ingeslagen... vanavond lekker aan de warme chocolademelk, filmpje erbij (heb 2012 gekocht) en heerlijk luieren.

liefs

Sen

Geplaatst

Ik wou eventjes reageren op de originele post met de vraag over verhoogde FSH.

Ik had een FSH van 16,5 en volgens de dokter was dit "borderline". Ik ben na 3 jaar en half toch zwanger geraakt via IVF. Hopelijk blijft het ook 9 maandjes duren deze keer.

Geplaatst

hey Yasmine, gefeliciteerd met je zwangerschap. Mag ik vragen wat en hoeveel je gespoten hebt en hoeveel eicellen je had bij de punctie?

Geplaatst

Hey Henkie,

ik spuit inderdaad 225 EH. Het is inderdaad wel een gedoe met vrij nemen elke keer, tot nu toe heb ik het goed kunnen regelen en werd ik elke keer goed ingedeeld of deed ik late dienst. Ik werk meer dan er in mijn contract staat (ook nog 8,5 uur per dag) dus ik heb genoeg overuren. Mijn rode kater ligt tegenwoordig gewoon op de verwarming! (ik heb hem wel verteld dat het slecht is voor zijn zaad!)

Yasmine, gefeliciteerd met je zwangerschap! Fijn zeg, misschien zijn het er zelfs twee!

Mag ik vragen hoe oud je bent?

Ik ga even lekker een wandeling maken met de hond, dan heb ik daarna weer iets lekker warms verdient!!

Kissie Mia

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden