Ga naar inhoud

wie met verhoogd FSH heeft goeie ervaringen?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve Mia,

Wat vervelend dat je zoveel last hebt van de hormonen hopelijk blijft het bij een dag en gaat het vandaag alweer een stuk beter.

Meid mijn duimen draaien als een gek dat er voor jullie maar een mooi aantal mag groeien.

Geplaatst

Bloem meis,

Wat een mooi gedicht ook ik moest een traantje wegpinken.

Hoe gaat het nu met jou???

Hier alles rustig we zitten te wachten op de menstuatie en dan kunnnen we bellen voor de echo op dag 10 dus vanaf hier niet zo heel veel te vertellen.

Geplaatst

Lieve meiden,

Wat een complimentjes allemaal. Dank jullie wel…….ik ga ervan blozen.

HP…..ik vond het super nieuws dat er 2 follies groeiden met die minimale hoeveelheid hormonen. Nu dat BMS nog……… Goed ook dat je geen last hebt van die hormonen en dat het zaad goed genoeg is om geen IUI te doen. Ik gun je zo dat je nu wat meer goed nieuws krijgt zodat je wat meer vertrouwen krijgt. En dat je nu even lekker van je vrijheid en tijd voor jezelf kunt genieten!!!! Neem het er lekker van………saunaatje of zo???

Mia, meid, wat vervelend om te horen dat je je zo ellendig voelde. Hoe is het vandaag? Ikzelf had waanzinnig veel last van die deca. Ik heb al die dagen dat ik gespoten heb hoofdpijn gehad en de eerste dag dat ik klaar was, was er idd niets meer aan de hand. Hormonen zijn gewoon heel heftig voor je lijf en je emoties, maar ja……we kunnen helaas niet zonder.

Toen bij mij niet veel groeide kreeg ik de spuiten ook veel moeilijker gezet…..gek, hoe dat werkt. Alsof je, als je zoveel last ervan hebt, je eigen lijf je tegen houdt iets tot je te nemen wat niet goed voor je is. Het deed ook elke dag meer pijn die spuit te zetten. Onthoudt meid dat het voor een goed doel is…….en dat wij aan je denken. En een potje janken en daarna lekkere chocolade is idd een van de beste remedies. Dat lucht op en troost een beetje. Ik ben benieuwd naar je meting….Nog 1 nachtjes slapen en misschien dat er dan een heel dozijntje eitjes gegroeid is. We duimen voor je.

Sen meid, ik hoop dat je het nog op tijd leest……………….GO GIRLLLLLLL!!!

Chantal meid……aan het wachten…..wachten wachten………….afschuwelijk he….soms zou je de tijd wat vooruit willen duwen he? Maar heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel misschien ben je wel aan het wachten voor iets anders dan het starten met je je eerste Cryo-poging. Dat zou nog mooier zijn. We duimen en helpen je wachten.

Jootje, Tis een beetje stil bij je, maar logisch ook want ook jij bent aan het wachten tot de volgende stap. Weet dat er aan je gedacht wordt en dat het nog minder dan een maand is voordat het zover is.

Tja, en hoe is het met mij? Het gaat goed hier. Ik ga vanaf maandag weer rustig mijn werk opbouwen en daar heb ik veel zin in. Ik ben bijna een jaar ziek thuis geweest met een flinke depressie/overspannenheid en daar ben ik nu langzaam bovenop aan het raken. Het begon met thuis zitten van veel en veel te hard werken (soms wel 80 uur pw) en daarna werd het erger en erger door alle slechte nieuws mbt kinderwens en andere zaken (zie blog)

Ik heb laatst (in november) een flinke aanvaring gehad met mijn bedrijfsarts die zei dat ik prioriteiten moest gaan stellen. Wat vond ik belangrijker….mijn baan of mijn kinderwens? Ik vond dat een onmogelijke keuze die ook niks met elkaar te maken had., Ze was koud, ahrd en heel zakelijk. Toen ik naar buiten liep zei ze nog dat ik me moest realiseren dat ik straks misschien EN geen kind EN geen baan meer had als ik zo door zou gaan. Ik heb gejankt……..en was zo ontzettend kwaad en kon haar levend villen, echt waar, maar later……en ik vind het moeilijk om dat toe te geven, vond ik wel dat ze punt had. Ik heb mijn hele leven on-hold gezet sinds het slechte nieuws…..alles draait om mijn kinderwens, maar ondertussen gaat het leven te veel aan mij voorbij daardoor. Ik wil nu echt gaan proberen om te leren het hele kinderwensverhaal meer een onderdeel van mijn leven te laten zijn. Ik wil leren hoe ik mijn leven kan vorm geven naast alle behandelingen, teleurstellingen, wachten enzovoorts, al vind ik dat erg moeilijk. Mijn werk weer oppakken zal me in elk geval gaan helpen, al zal ik never nooit meer 80 uur per week werken en gelukkig is dat sinds een reorganisatie ook niet meer aan de orde. Hoe doen jullie dat eigenlijk….ik bedoel……..worden jullie ook zo in beslag genomen of is het voor jullie iets wat er speelt, naast alle andere dingen in jullie leven?

En met die nieuwe visie en wijsheid probeer ik niet al te veel bezig te zijn met de wachtweken al lukt me dat heel slecht. Mijn inzicht is ook natuurlijk nog heel vers, haha.

Ik denk er dus gewoon wel veel aan, maar probeer ondertussen wel mijn ding gewoon te doen. Het is vandaag de dag dat het eventuele bevruchte eitje zou moeten landen……..innestelingsdag……………..en ik ben dan ook, ook al wil ik dat niet, de hele tijd aan het voelen of ik wat voel en of ik iets rose zie bij het afvegen. Het is natuurlijk om te gillen, maar I can’t help myself.

Het lijkt alsof de dagen voorbij kruipen…………..het is na al die dagen NOG 10 dagen wachten…………alhoewel….meestal krijg ik een week van te voren al bruine slijm dus ik wacht vol smart komende zaterdag af. Al zegt dat ook niet zoveel……………….pfffffffffff. ik ben blij dat ik jullie heb meiden want eh………..dit is killing.

Meiden, ik wens jullie veel succes met alles…………..ik denk natuurlijk weer heel veel aan jullie.:happydance:

:icon_flower:Dikke kus van mij :icon_flower:

Geplaatst

ey girls, ff vanaf mn werk: vanmorgen echo gehad en bloed geprikt. Links: 1x 14mm en 1x 13mm en rechts: 1x13mm, 1x12mm en 1x8mm. Volgens mij heb ik ze nog nooit allemaal zo gelijkmatig groeiend gehad en das wel positief. BMSV is nu 11mm dus das ook goed. Hormoonwaardes zeggen mij niet zo heel erg veel, heb de uitslag wel gegoogled maar kom er niet helemaal uit. Maar we hebben voor a.s. zaterdag een afspraak voor een echo in DD bij Dr. S. zelf dus dan horen we meer. Ik kom vanavond nog even teruglezen hier

liefs

Sen

Geplaatst

Oh Sen, wat een goed nieuws ik denk dat ze dus mooi allemaal mee gaan doen.

Hopelijk zaterdag bericht van wanneer de punctie.

Wat zal jij opgelucht zijn geweest vanmorgen!!

Liefs Chantal

Geplaatst

Sen, wat fijn! toch wel spannend allemaal hè! je bent er nu zo intensief mee bezig. morgen ga ik voor mijn eerste fm, ben benieuwd! je loopt een stukje voor op mij. hoe voel jij je? heb je er vertrouwen in? Ik was in de buurt van een babywinkel, ik kon het niet laten om even achter een kinderwagen te gaan staan! voelde heel vreemd, maar wel goed! ik wil een baby! Alle meisjes van het fsh forum verdienen een baby!!!!!!!!!!!

Dikke kus Mia

Geplaatst

:toppie::toppie::toppie::toppie::toppie::toppie::toppie::toppie::toppie::toppie::toppie::toppie::toppie::toppie::toppie::clap2::clap2::clap2::clap2::clap2::clap2::clap2::clap2::clap2::clap2::clap2::clap2::clap2::clap2::clap2::clap2::happydance::happydance::happydance::happydance::happydance::happydance::happydance::happydance::happydance::happydance::happydance::happydance::happydance::happydance::happydance::happydance::happydance::happydance::happydance:

SEN MEISSIE, WAT GOOOOOOEEEED!!!!!

Ik ben zo blij voor je..........

Een goed begin van 2010!!!

Mia.....en jij doet Sen gewoon na morgen!!!

Kuzzzz

Geplaatst

Mia, net wat bloem zeg jij moet sen gewoon na gaan morgen dat mag/kan gewoon niet anders.

En wat betreft een wandelwagen gaan staan dat heb ik laatst ook een keer gedaan en bij mij voelde dat ook een beetje vreemd.

ik ga er ook voor hoor in 2010 alle FSH meiden een baby.

Zet hem op morgen.

Geplaatst

eyy girls daar ben ik weer. Ja het ziet er vooralsnog goed uit he.. maar ik zeg vooralsnog want ik heb al zoveel gekke dingen meegemaakt die je van te voren totaal niet verwacht dat ik echt nergens meer van opkijk. Ik weet dat positief blijven heel belangrijk is en dat probeer ik ook maar ergens zit ook dat duiveltje dat hele andere dingen roept. Maar goed, ik neem mezelf in bescherming om het maar zo te zeggen.

@Bloem: wat een mooi stukje heb je geschreven en wat een mooi gedicht! zelfs ik had tranen over mn wangen en ik ben best een stoere bikkel.

@Mia: meid die emotionele buien horen er nou eenmaal bij en dat mag best eens hoor. Dus lekker aan de chocolade maar, heb ik ook gedaan vandeweek

@HP: waar zit jij nu ook alweer in je cyclus? ben het even kwijt sorry. De dikte van het BMSV is wel van belang. In het VU zeiden ze tegen mij dat ze minimaal 5,5 willen zien maar liever dikker. Te dik is trouwens ook niet goed, wist ik helemaal niet. Ik dacht hoe dikker hoe beter maar zo werkt het niet. Misschien is Luveris iets voor jou? Sinds ik dat erbij gebruikt heb ik opeens veel dikker BMSV dan anders.

@Chantal: laat die rode duivels maar komen zou ik zeggen zodat jouw eskimootje straks lekker kan innestelen!!!

@Jootje: ff time-out volgens mij?

meiden nog een fijne avond

liefs

Sen

Geplaatst

Hoi meiden,

Lief dat jullie aan me denken. Daarom even een korte update van mij.

Ik had een ontsteking in het wortelkanaal van een hoektand, de tandarts kon dit niet wegkrijgen en daarom heb ik afgelopen week een wortelpuntoperatie gehad. De kaakchirurg heeft de ontsteking eruit gesneden. Mijn linkerkant van mijn gezicht is nu helemaal gezwollen, mijn oog zit zelfs half dicht.

Daarom wat stilte van mijn kant! Maar ik denk wel aan jullie en probeer af en toe een beetje bij te lezen.

Liefs,

Jootje

Geplaatst

AHHHH wat pijnlijk Jootje, hoe kom je daar nu weer aan???

hebben ze nog gezegt hoelang die zwelling zou blijven?

Heel veel beterschap.

Dikke Knuffel

Geplaatst

Hey meiden,

Gisteren lag het internet eruit, dus vandaar een wat late reactie van mijn kant.

Jootje, wat akelig. Ik heb ook een keer een wortelkanaalontsteking gehad maar dat kon de tandarts zelf oplossen. Jeetje, als de kaakchirurg er aan te pas moest komen, zal het wel heftig zijn. Hoop dat je snel weer een beetje opknapt.

Sen, goed nieuws man, 5 mooie gelijk op groeiende follikels. Dat belooft wat!!! Succes morgen in Dusseldorf. Fijn dat jullie op zaterdag een afspraak hebben, dat is tcch wat relaxter dan door de week gezien de afstand, of niet? Ik heb morgen ook weer een afspraak voor een echo en dat is dag 15 van mijn cyclus. Ik ga morgen ook nog even navragen over dat baarmoederslijmvlies want ze kunnen dan wel zeggen dat ze mensen met 4 mm zwanger hebben zien worden, ik heb het liever wat dikker. Dan moeten ze er maar wat voor geven. Ben nu toch in die medische molen, dan ook maar helemaal ook.

Bloem, wat een akelige bedrijfsarts zeg. Om dat op die manier te zeggen, vind ik echt niet kunnen. Ook al zit er misschien een heeeeel klein kerntje van waarheid in, dan hoef je dat nog zo te brengen. Ik merk ook wel dat mijn leven een beetje on hold staat. Ik probeer wel zoveel mogelijk normaal te doen als altijd, maar je bent er toch continue mee bezig. Vrije dagen plannen, afspraken maken, prikken,etc. Het hakt er inderdaad wel in. We gaan vanavond een hapje eten met vrienden en ik zei al tegen mijn hubbie, zul je zien is zij ook zwanger. Dat zou zo'n beetje de laatste zijn in onze vriendengroep, de rest is al zwanger.... Ik vind het wel goed van je dat je gaat proberen weer te genieten van de andere dingen in het leven, soms vergeten we dat een beetje door deze ellende, maar als je geniet, zit je lekkerder in je vel en dat is ook weer belangrijk voor hoe je de MMM ingaat. Dus go girl!!

Mia, al voor echo geweest? Er zaten vast een heleboel follikeltjes, toch??!! Hope so. Duim voor je. Voel je je al weer iets beter of is je lichaam nog van slag van al die hormonentroep. Tis voor een goed doel zullen we maar zeggen!! Zodat je maar snel echt achter die wandelwagen kan gaan staan...

Chantal, hoe is ie? Ik moet nog steeds denken aan die positieve ovulatietest, laat het toch eens waar zijn, dat je spontaan zwanger zou zijn... En dan Bloem natuurlijk ook nog van de "romantische IUI". Dat zou nog eens een boost voor dit forum zijn. Keeping my fingers crossed. En als het niet zo mag zijn, dan gelukkig snel door naar een cryo. Dat is toch ook een mooi vooruitzicht!

Ben gisteren even langs mijn ouders geweest, die waren aan het oppassen bij de hondjes van mijn zus en d'r vriend. Dat zijn echt twee gekke beesten maar wel erg leuk. Lekker een eind mee gewandeld door de sneeuw. Heb ook het kinderkamertje voor het eerst gezien, toch weer een beetje een jaloers momentje in mijn buik, maar van de andere kant krijg ik wel een mooi neefje (waarschijnlijk, de gyn en daarna de verloskundige durfde het niet met zekerheid te zeggen, want hij lag er niet goed voor, nu al een dwarsligger, haha) en dat is ook wat waard.

Bloem, sauna klinkt goed. Ben ik pas geleden ook nog een dagje met een vriendinnetje geweest. Heerlijk relaxed.

Dikke kus voor allemaal!

Geplaatst

Sen, hij gaat lekkerrrrrrrrrrrrrrrrr zeg!!!:clap2:

Ik heb er zelf wel een goed gevoel over, want anders zou het toch niet zo gelijkmatig opgaan allemaal?(In de zin van of er lege folikels tussen zouden zitten)

Ik duim nog lekker voor je door hoor!!

Geplaatst

He meisjes,

Helaas gebeurde er nog niet zoveel in mijn stokjes, er waren maar 2 blaasjes te zien rechts, de dosering is nu opgeschroefd naar 300 EH Gonal-f. Ik was dus wel teleurgesteld, echt k....!

De Ferti arts zij dat het nog alle kanten op kon. Als het er drie worden wil ze ivf doen. We zullen het zien, woensdag moet ik weer terug voor een fm.

Henkie en Sen veel succes morgen met de echo!

Dikke Kus Mia

Geplaatst

heel effe snel........

Mia,

ach meissie toch............ik voel me je mee en ga nog harder duimen dat er idd van alles gaat gebeuren...........hou moed!!!

Sen, meid, succes morgen!!!

liefs

Geplaatst

Ahh Shit Mia dit had je niet willen horen bij de eerste FM hopelijk doet de hoge dosering het wat beter en komt er nog zeker een folikel meer bij. Meis wij voelen allemaal heel erg met je mee en de duimen gaan nu echt overuren maken.

Sen, HP heel veel succes vandaag hopelijk komen jullie met goed nieuws vandaag.

Jootje hoe gaat het met jou vandaag?????

Liefs Chantal

Geplaatst

Lieve bloem,

Las net je blog maar een beetje een vies prutje op dag 6 klint mij wel een beetje positief in mijn oren.

MOED HOUDEN HOOR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Meid jij bent gewoon de eerste met geweldig nieuws!!!

Liefs

Geplaatst

Hey lieve meiden,

Mia, wat klote zeg! Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat helemaal niet verwacht had. Ik dacht bij jou gaat het vast allemaal hard groeien. Geef de moed nog niet op meissie, er kan nog vanalles gebeuren op de hogere dosering. Ga heel hard voor je duimen in ieder geval.

Bloem, spannende wachtweken voor jou! Ik hoop zo dat jullie droom op deze mooie manier mag uitkomen!!

Chantal, hoe is het met jou?? Hoe is je gevoel over deze "eerste" echte spontane kans in 8 jaar?

Sen, hoop dat je vandaag met goed nieuws uit Düsseldorf terugkomt!!! Dat er maar 5 mooie eitjes gaan zijn, die allemaal bevrucht gaan worden.

Jootje, weer een beetje opgeknapt? Is de zwelling een beetje aan het afnemen?

Sterkte in ieder geval.

Nou, meiden, even wat positief nieuws vandaag! De ovitrelle is gezet! Er was een mooi doorgegroeide follikel van 19 mm en het baarmoederslijmvlies was ook goed genoeg, zei ze. En het komt qua planning helemaal goed uit, want mijn hub gaat maandagochtend voor 2 dagen naar Hamburg en vanaf do naar Oostenrijk. Wij gaan dus vandaag en morgen "ei" verig aan de slag, zoals bloem het zo mooi kan zeggen! Eindelijk een eerste kansje in het vooruitzicht!!!

Fijn weekend en een dikke kus voor allemaal.

Geplaatst

Henkie, geweldig nieuws, nu gezellig klussen met je hunk en dan komt het hopelijk helemaal goed.

Sen, waar ben je????

Ben zo benieuwd hoe het met je gaat en wanneer de punctie is laat je het ons nog even weten????

Hier gaat alles zijn gangetje moet ook zeggen dat ik nu niet zo goed weet hoe ik mij moet voelen........

Ik hoop dat onze eerste echte kans op een spontane zwangerschap mij wel bang maakt hoor, mijn hub en ik gaan nergens van uit omdat onze kant kleine zou zijn 0.00001 % kans op spontaan.

Wel ben ikook ergonrustig weet niet zo goed wanneer de rode duivels zullen komen nu morgen is cd 28 en normaal ben ik dan altijd aan beurt maar heb nu nog nergens last van.

ik weet het dus nu niet meer en moet maar gewoon afwachten van hoe en wat......

ga zo oppassen op mijn lieve mannetjes ( van onze donor) en ik zal vanavond nog even kijken of en nieuws is.

Oja.... wij hebben besloten als ik maandag geen rode duivels heb te gaan testen dus dan weten we meer.

iedereen een hele fijne en gezellige avond.

liefs

Geplaatst

Oeii Chantal, spannend!!! Had niet in de gaten dat je alweer zover in de cyclus bent. Geen tekenen van een naderende menstruatie klinkt positief, maar ik kan het me voorstellen dat je gezien de wel erg kleine kans jezelf ook niet gek wilt maken en dus pas testen wanneer je ruim over tijd bent. Het zou wel echt een mooie bak zijn....

Sen, ben ook benieuwd????

Kus, Henkie

Geplaatst

hier ben ik... wel helemaal gaar nog van de rit. Vooral omdat je bijna 3 uur in de auto zit, ff een echo en dan weer 3 uur in de auto. Maar goed heb dus een echo gehad en alle 5 de follikels zaten er gelukkig nog! moet eerlijk zeggen dat ik het doodeng vind iedere keer sinds die voortijdige eisprong van vorige keer. 3 stuks zijn al rijp genoeg en dan zijn er nog 2 die ietsje kleiner zijn maar hopelijk groeien die vandaag en morgen nog en kunnen a.s. maandagmiddag om 14.00 uur mee met de punctie. Dat wordt spannend dus...

@Mia: balen meid, maar hopelijk komt er nog wat bij dat kan altijd hoor! hoe is het met het bmsv?

@HP: is ovitrelle net zoiets als pregnyl? waarschijnlijk wel, nou meid jij weet wat je te doen staat dit weekend :happy8:

@Jootje: aiaiai dat klinkt pijnlijk meid... ik moet er echt niet aan denken. Hoe gaat het nu? kan je wel kauwen of zit je aan de soepjes en shakjes?

@Bloem: nog steeds spannend bij jou he... nou ook ik ben aan het duimen voor je hoor! neem jij a.u.b. ff het voortouw en kom eens snel met heel goed nieuws! wij zullen je gewillig volgen

@Chantal: ook voor jij is er nog gewoon een spontane kans meid, ook al is die 0,000001 het kan absoluut. Ik heb het van dichtbij meegemaakt.

nou meiden nog een fijn weekend!!!

liefs

Sen

Geplaatst

Hoi Sen,

Ik had in het andere topic al gereageerd, maar we gaan dus gelijk op! Weet niet of ik je tegenkom maandag maar in ieder geval heel veel succes! liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden