Ga naar inhoud

wie met verhoogd FSH heeft goeie ervaringen?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo meiden,

Hier nog een lotgenoot! Ik zag dat ik al een kleine introductie heb gehad J.

Ik zal me even voorstellen: Ik ben jootje, 34 jaar en kom vervroegd in de overgang. Op dit moment heb ik nog een regelmatige cyclus, maar mijn FSH is verhoogd en mijn AMH tamelijk laag. In december 2006 is mijn zoontje geboren en toen hij 1 jaar was werd de wens voor nog een kindje erg groot. Inmiddels zijn we twee jaar en 3 IVF pogingen verder.

1e poging MST Enschede (lang protocol): 4 follikels, 3 eitjes, 2 embryo’s (matige kwaliteit), niet zwanger.

2e poging MST Enschede (kort protocol): 3 follikels, geen eitjes.

3e poging Dusseldorf: 5 eitjes, 1 embryo’s, niet zwanger (vorige week ongesteld geworden).

En nu?? Het mislukken van de 3e poging is nog vers en we moeten dit nog een plekje geven, maar wij zien voor ons drie opties:

• zelf nog een poging wagen

• eiceldonatie

• stoppen

We willen eerst een evaluatiegesprek met de arts in Dusseldorf over de 3e poging, daarna gaan we verder kijken.

Oh ja, op de natuurlijke manier zwanger worden zal bij ons zeer waarschijnlijk niet lukken omdat mijn eileiders niet toegankelijk zijn (niet operabel).

Nou meiden, als jullie nog vragen hebben lees ik het wel!

Liefs,

Jootje

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve meiden,

Jootje, welkom op dit kletshoekje. Wat klote zeg dat je 3e poging in dusseldorf is mislukt. Toen Bloem mij vertelde op dit forum dat je daar 5 eitjes had, werd ik weer een beetje positief. Ik krijg woe te horen of ze een proefstimulatie willen proberen. Ik heb geen regelmatige cyclus na het stoppen van de pil, dus heb er een hard hoofd in...

Bloem, het is inmiddels 20.15 uur en zit vol spanning te wachten op een berichtje van jou. Maar ben wrschl te ongeduldig want je moet dat hele pokke eind rijden natuurlijk. Blijf dus nog maar even duimen voor je.

Mia, alles goed meid? Last van bijwerkingen van de hogere dosering hormonen of valt het mee? Hoop voor je dat je eind van de week een IUI gaat krijgen! Nieuwe ronde, nieuwe kansen...

Chantal, morgen is D-day! Gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker. Denk soms ook weleens misschien moet ik maar meteen naar ECD overgaan, dan ben ik wrschl eerder zwanger dan op deze manier... Succes lieverd!

Sen, Hoe is het met je? Een te vroege menstruatie is natuurlijk klote, maar je moet maar zo denken dat het beter is dan niet meer, alhoewel dat klinkt een beetje raar. Ik bedoel te zeggen beter dan niet meer wanneer je geen cyclus meer hebt, maar natuurlijk niet als het zou uitblijven door een zwangerschap. Snap je um nog...

Meiden voor allemaal en dikke knuffel!

Liefs, Henkie

Geplaatst

hehehe.. jaja ik snap hem nog.. maar ik zat me opeens te bedenken he.. dit is weer de eerste menstruatie na een "normale" cyclus. Vorige maand was natuurlijk na de icsi poging. Ik werd toen iets van 3 à 4 dagen later dan mijn NOD ongesteld (waarschijnlijk door de utrogestan). Dus ik ben nu eigenlijk niet een week te vroeg ongesteld want ik moet die 4 dagen er dan af halen... toch?! dus dan is het maar 3 a 4 dagen te vroeg. Waar maak je je druk om zou je zeggen. Tja, ik weet het ook nie hoor. Ga overal geloof ik een punt van maken. Die lui in het ziekenhuis jagen je de stuipen op het lijf met dat gezeik over vervroegde overgang. Ik heb gelezen dat een verhoogde FSH-waarde helemaal niet per definitie op een vervroegde overgang hoeft te wijzen. Maarja wat het ook is, goed is het niet! das duidelijk. En wat jij denkt Henkie, van kan net zo goed gelijk ECD doen, dan verspil je misschien niet meer onnodig behandelingen tijd etc. dat denk ik ook weleens maar toch... liefst wil je gewoon je eigen eitjes ja toch?! owwww waarom moet het allemaal toch zo moeilijk gaan hè meiden, waar verdienen we dit toch aan. Gelukkig hebben we elkaar, anderen begrijpen het toch niet.. niet helemaal althans.

nou bloem, rij eens door.. ik ben ook benieuwd hoe het is gegaan :waiting:

Geplaatst

Ja Sen, ik vraag me ook geregeld af waarom dit ons moet overkomen. Waarom kunnen we niet gewoon zoals iedereen om ons heen zwanger worden en kleine beepjes krijgen. Wil natuurlijk het liefst een kleintje van mezelf en daarom wil ik ook in ieder geval 1x IVF proberen. Lukt de stimulatie niet goed dan kan ik pas beslissen over ECD.

Bloem..... Dacht je heel even kort op dit forum gezien te hebben maar nog geen bericht. Toch wel alles goed zeker?????

Liefs, Henkie

Geplaatst

Jullie zitten dus ook al met spanning op bloem te wachten!

De gyn. heeft tegen mij gezegd dat gezien mijn verhoogd FSH ze kunnen zien dat ik vervroegd in de overgang kom, maar dit kan volgend jaar zijn maar ook over 5 jaar en kan zelfs nog wel langer duren.

Feit blijft dat ik door het verhoogde FSH moeilijk te stimuleren ben. De laatste IVF poging heb ik de hoogste dosis hormonen gehad en toen zijn er inderdaad 5 eitjes gevonden. Gisteren heb ik met iemand van het lab gesproken, van die 5 eitjes waren er 3 rijp. Waarom er maar 1 bevrucht is weten ze niet. Voor een eventuele volgende keer raden ze ICSI aan omdat ze dan ook meer zien van de eitjes. In Dusseldorf zien ze kansen zolang er eitjes groeien tijdens het stimuleren.

Geplaatst

He Bloem blijf je nou????????

Alles is toch wel goed?

Jootje leuk dat je je bij ons aansluit erg gezellig ik wist natuurlijk al hoe het met je ging dus ik ben erg blij dat je je nu ook echt bij ons aansluit.

henkie ik hoop dat je morgen een goedkeuring krijgt voor een proefstimulatie en dat je dan maar heel veel in iedergeval genoeg eicellen mag gaan aanmaken.

Mia hoe jij het nog een beetje vol.

Hier zijn we erg zenuwachtig kunnen ieder moment gebeld worden ik dacht dat ze pas na 9 uur zou bellen maar ik heb een belafspraak om 8.30 dus nog een paar minutten en dan weten we het.

Gisteren heb ik vreselijke hoofdpijn gehad en lag ik al om 7 uur in mijn bed zal vast door de spanning komen

Laat jullie straks weten wat de uitslag is.

Liefs

Geplaatst

YES YES YES de goedkeuring is binnen.

Oh meiden wat zijn we blij hier.

om 8.45 werden we gebeld door een assisent omdat de gyn ziek is hebben wij natuurlijk weer met het nieuws dat de commissie het had goed gekeurt.

Ik natuurlijk gelijk vragen wanneer we konden beginnen omdat de gyn dat ook had gezegt dat ze ons dat dan gelijk wou vertellen en ja je voeld het al aan komen dat wist ze dus niet maar zij kon ons wel vertellen dat zij de mensen uitnodigde en dat het waarschijnlijk nog dit jaar zou kunnen maar ze moest even overleggen en ze zou mij dan morgen terug bellen met de uitslag .

Oh ik hoop zo dat wij al in nov kunnen beginnen kan nu echt niet meer wachten

Ik laat jullie het zo snel mogelijk weten morgen.

Kuzz

Geplaatst

Hey Chantal, wat een super goed nieuws. Maakte me ook niet echt zorgen hoor! Enne nu maar hopen dat jullie zo snel mogelijk mogen gaan beginnen!! Geniet ervan.

Bloem, waar blijf je nou? Begin me een beetje zorgen te maken....

Jootje, fijn dat ze het in dusseldorf gewoon proberen en elke "geval"apart bekijken en dus echt een persoonlijk behandelplan opstellen.

Liefs, Henkie

Geplaatst

Hoi Chantal,

Goed nieuws zeg ! eindelijk dus beginnen!

heel veel succes.

groetjes Diane

Geplaatst

:bye2: Heee lieve meiden,:bye2:

Sorry dat ik jullie in spanning heb gelaten….ik moest het even zelf een plekje geven en kwam gisteravond laat, met barstende koppijn thuis. Ik heb alleen op mijn telefoon nog even naar het forum gekeken en dan log ik automatisch in, maar het is te lastig om via sms een bericht te sturen, zeker als je hoofdpijn hebt, haha….dan zijn de lettertjes nog kleiner..

Voor alle nieuws wil ik verwijzen naar mijn blog want daar heb ik uitgebreid verslag gedaan. Er was slecht en er was goed nieuws.

Ik hoop wel dat de dingen die er bij mij zijn gebeurd jullie wakker houden/maken……..jeetje wat hebben wij een pech gehad in ons ziekenhuis met onze artsen.

Ik vond het superlief van jullie dat jullie me zo steunden. Ik ben trouwens alleen naar Gent geweest. Kreeg vlak van tevoren een geweldige aanvaring met mijn hubbie omdat ik, toen ik in wilde stappen een sigaret op de grond zag liggen in zijn auto terwijl hij zegt niet meer te roken ivm de behandelingen. Ik ben me lam geschrokken (hij heeft namelijk al eens eerder gelogen over het roken). Hij blijft bij hoog en laag volhouden dat hij niet gerookt/gelogen heeft maar dat hij niet weet hoe die sigaret daar komt. Hij zegt dat hij denkt dat een cliënt die heeft laten vallen (yaeh right). Als ik de uitslag zie van zijn zaad, vraag ik me dat af. Maar goed, het was wel erg heftig allemaal dus gisteren. Ik voel me nu helemaal leeg en erg down. Ik heb veel aan jullie gedacht.

Genoeg over mij. Hoe is het met jullie meiden?

Henki, nog 1 dag wachten meid. Ik hoop zo dat ze met je gaan werken en wel gauw! Je bent een lieffie trouwens……zo betrokken…......maak je om mij maar geen zorgen…..ik red me wel, alleen als ik me zo voel dan kruip ik in mijn grotje…..sorry sorry, sorry.

Mia, meid, hoe is het met jou? Hoe staat het met je eitjes? Al iets meer zicht op een IUI?

En dan vooral Chantal………….meissie………….GEFELICITEERD MEID!!!!! WAT EEN MEGA-FANTASTISCH NIEUWS!!!! 2010 wordt jouw jaar, let maar op. Eh neeeeee…..je sluit 2009 gewoon met een knal af!!!

Jootje…..welkom in ons hoekje……….Fijn dat je er bent…..hebben we nog meer steun aan elkaar he?.Heb je al een gesprek gehad in dusseldorf? Wat een dilemma’s he? Vind het ook zo heftig allemaal. Ik hoop zo dat je nog een keer kunt proberen. Wanneer moet je stoppen he, moeilijk punt!!!

Sen, meid, wat kan ik me je gevoel goed voorstellen dat je je soms afvraagt…..waarom ik? Waarom wij? Het is ook niet eerlijk allemaal. Hebben ze bij jou wel al het AMH gemeten….dat schijnt veel meer te zeggen over de eicel-voorraad dan het FSH en is ook een veel constanter gegeven. De prof zei tegen mij dat het de overgang tussen de 2 en 8 jaar echt in zal zetten met al haar verschijnselen bij een dergelijke AMH-waarde.

Diane….wat leuk dat je ook eens komt kijken.

Meiden, zoals altijd denk ik aan jullie en duim voor jullie,

Dikke kus en veel liefs bloem

Geplaatst

he Bloem,

Wat een elende zeg heb net even je blog gelezen en ik snap heel goed dat je nu met heel veel vragen zit en natuurlijk ook met het waarom gevoel.

Maar wat snel als alles goed gaat in dec al icsi word dan 2010 voor ons allen een geweldig jaar? I Hope so

Ik ga heel hard voor je duimen dat het goed komt.

Liefs Chantal

Geplaatst

@Chantal: jeeeeej dat is goed nieuws meid! eindelijk komt er schot in de zaak! hopelijk kan je snel beginnen met de behandeling.

@Bloem: oh oh wat een verhaal weer en wat naar dat je helemaal alleen naar Gent moest. Al die spanningen zijn natuurlijk ook niet echt bevordelijk voor je relatie. Wij hebben dat ook hoor. Mijn vriend rookt ook nog steeds, wel stukken minder maar toch. Heb hem in een gefrustreerde bui al meerdere malen naar zijn hoofd gesmeten dat hij het zeker niet belangrijk genoeg vindt. Wat het gesprek betreft: eigenlijk heb je niet echt nieuwe dingen te horen gekregen toch? behalve dan de morfologie van het zaad, hadden ze dat echt nog nooit eerder onderzocht???! Wat die verhoogde FSH betreft: hier is het gewoon zo dat ze het constateren en that's it, daar komt het op neer. Ze doen er nieteens verder onderzoek naar, belachelijk toch. Maar meid, ze hebben gezegd dat de kwaliteit van onze eicellen niet minder hoeft te zijn dus daar houden we ons gewoon aan vast! wel raar dat ze niet meer dan één embryo willen terugplaatsen, hoe kan dat?

oja en bij mij is nog nooit AMH gemeten

@jootje: welkom, volgens mij kende ik jou al ja toch?

Geplaatst

@sen: we kennen elkaar van jouw topic betreffende behandelingen in het buitenland. Ik heb onlangs een IVF poging in Dusseldorf gehad.

@bloem: ik heb gisteren iemand gesproken van het lab. in Dusseldorf. Er waren 3 goede eitjes waarvan er maar 1 bevrucht is. Een oorzaak kunnen ze niet zeggen, bij IVF kijken ze pas na 24 uur naar het resultaat. Bij ICSI kunnen ze meer zien mbt het eitje en de persoon die ik aan de telefoon had zei dat we een volgende keer misschien beter ICSI kunnen proberen.

En tja, wanneer moet je stoppen?? Dat is volgens mij een gevoel en een financiële kwestie. Als ik zou weten dat poging 10 raak zou zijn, dan zou ik nog 7x vol goede moed verder gaan. Maar helaas geen garanties.

Ik weet niet waar mijn grens ligt ........

Geplaatst

ok dan ken ik je daarvan. Wat jammer dat het onlangs is mislukt in Dusseldorf. Hebben jullie niet overwogen om icsi te doen dan? In het VU konden wij kiezen, dat kan meestal bij wisselende zaadkwaliteit. We hebben voor icsi gekozen mede omdat ze dan ook meer te weten komen over de kwaliteit van de eicellen. A.s. maandag gaan we naar het VU voor een evaluatiegesprek. Wij willen ook naar Dusseldorf, hoe snel konden jullie daar terecht? misschien vraag ik dingen die ik al heb gevraagd maar dan weet ik dat niet meer, sorry daarvoor.

Geplaatst

Hey lieve meiden,

Bloem, wat heftig allemaal. Nu gaan sommige dingen dus heel snel. rot dat het bij die andere ziekenhuizen zo gegaan is, hier moet je het nu mee doen.

Mijn lievelings oom en tante hebben een zeer slimme, mooie, lieve puberdochter die via ics op de wereld is gekomen. 10 jaar lang hebben ze gedacht dat ze geen kinderen konden krijgen omdat het zaad elke keer weer zo slecht was, dat ivf niet eens een optie was. Toen kwam icsi! Dit was hun enige kans.

Mijn man heeft ook een spatader (varicocele) en redelijk slecht zaad (was vorige keer eigenlijk ook te weinig voor de iui), vroeger werd dit altijd geopereerd (ik werk op de ok) nu is dat de vraag of dat er zo nauw mee samen hangt, de ideeën wisselen daar nogal over. Maar als het zo slecht is, je weet het natuurlijk niet.

Ik weet niet of je wat aan mijn verhaaltjes hebt, ik denk aan je, het is nu een achtbaan waar je in terecht bent gekomen, je hebt geen tijd om uit te stappen je moet bijna wel doorgaan. Het is misschien wel nu of nooit!

Wees lief voor elkaar meis, jullie hebben elkaar hard nodig.

Chantal, ik ben echt heel blij voor je, te gek. 2010 moet wel een te gek jaar worden! Hebben jullie de champagne opengetrokken? Nu kan het nog!

Henkie, hoe gaat het met jou, nog even wachten he, tot je weer meer weet. Wat zijn we geduldig he!

He sen, Ben je weer wat positiever, wat goed, het is ook niet niks z on ivf behandeling. Een verhoogd fsh zegt wel iets over een vervroegde overgang maar dat kan ook pas over 10 jaar zijn (wat nog steeds vervroegd is).

Jootje, welkom, je bent al een hele ervaringsdeskundige! Heftig hoor. Lastig, wat nu verder.

Ik heb gister weer een follikelmeting gehad. Links zat niks, rechts zaten er twee van 14 en 15 mm. Vandaag bloed geprikt, geen lh piek, morgen weer prikken en dan wordt het donderdag of vrijdag. Ben er redelijk neutraal onder, heb niet het idee dat dit de oplossing is. Het is wel goed om te zien hoe ik op de hormonen reageer. Twee follikels op een redelijk lage dosering, best fijn voelt dat!

Lieve meisjes, het is heel fijn om met jullie te kletsen!

Dikke kus, Mia

Geplaatst

Lieve meiden,

Even snel een kort berichtje van mij, kom net thuis van het werk na een lange dag dus morgen meer OK.

Bloem, wat een dag heb je gisteren gehad.... Snap dat je met een hoop vragen zit, maar van de andere kant is er ook veel duidelijk geworden en zoals ik het zie dus een en ander wel in een stroomversnelling gekomen... Het eigenlijke plan was IUI en pas in febr evt IVF. Dat was dus zinloos geweest als ik je verhaal zo begrijp. Zit er voor jou trouwens zoveel verschil gevoelsmatig tussen IVF en ICSI? Wat mij betreft is het hetzelfde: een manier om zwanger te kunnen worden aangezien het op de "normale "manier niet gaat, dus ik zou daar geen probleem mee hebben, maar uiteraard ligt alles persoonlijk voor iedereen anders. Betekent dat ook dat je bijv. niet zou kiezen voor ECD of ligt dat anders. Gewoon benieuwd...

Wel super dat jullie er nu ergens tussen kunnen en dus al snel kunnen beginnen. Wat betreft je hubbie moet je hem maar niet te hard aanpakken denk ik. Ook voor hem is het allemaal niet makkelijk en ik ben altijd van mening dat je ook niet je hele leven on hold kan zetten en dat je ook af en toe gewoon lekker moet kunnen zondigen. Aaan die ene sigaret zal het niet liggen denk ik... Enne stress tussen jullie beiden is zeker ook niet bevorderlijk toch?

Chantal: al het goede nieuws gevierd???

Meiden morgen wat uitgebreidere reactie op de anderen OK?

Nu maar hopen dat ik morgenmiddag ook eens wat positiefs te melden heb (15.15 uur afspraak).

Liefs, HP

Geplaatst

Lieve meiden….

Wat een lieve reacties allemaal.

Voordat ik verder ga wil ik eerst even stil staan bij HP……meissie…….ik wens jou voor morgen alle alle alle goeds. Ik ga heel hard duimen. Hoe laat moet je er zijn? Hou je ons op de hoogte? Spannend allemaal…..ook omdat je de komende tijd keuzes gaat maken hoe het nu verder gaat…….

Chantal……hebben jullie samen met de donor chocolade gegeten en heel veel wijn om dit heuglijke feit te vieren? Ik ga voor jou hopen dat je morgen hoort dat je overmorgen kunt beginnen…..

Sen meissie……..heb ik het goed dat jij maandag een gesprek hebt? Hoe voel je je daarover? En heb je al een idee wat je verder wilt? Ga je naar Dusseldorf of….? Het is wel belangrijk meis dat je AMH gemeten wordt zodat je een beetje meer weet waar je aan toe bent. Als het misschien nog redelijk is, zit je nog in het hele prille begin. Tja. Waarom maar een TP?? Dat is de Belgische wet…….ze mogen bij de eerste poging maar 1 TP doen. Zie het schema hieronder…..Ik vind het ook erg jammer, maar ja, voor het zelfde geld zit ik me nu druk te maken om iets terwijl ik misschien niet eens zoveel eitjes heb om te kiezen……..wie weet.

Vrouwen

1ste poging

--»

single embryo transfer (SET)

2de poging

--»

single embryo transfer (SET) tenzij er geen topembryo is

--»

transfer van 2 embryo's indien er geen topembryo is

3de - 6de poging

--»

terugplaatsing van maximum twee embryo's

Vrouwen > 35 en

1ste en 2de poging

--»

terugplaatsing van maximum twee embryo's

3de - 6de poging

--»

terugplaatsing van maximum drie embryo's

Vrouwen > 39

1ste - 6de poging

--»

geen beperking wat betreft aantal embryo's dat mag worden teruggeplaatst

Mia meid…..way to go girl!!!! Wat goed dat je 2 eitjes hebt, dat belooft veel goeds! Ik zend je veel positieve gedachten zodat je een mooie IUI krijgt en tegen al jouw verwachtingen in een mooi resultaat. Hoeveel spuit je ook alweer nu? Ik vond het erg fijn je verhaal te lezen…..het is idd een achtbaan he? Ik ben benieuwd wat er uit die onderzoeken van de androloog komt. Is jouw hubbie er aan geopereerd? Of overwegen jullie dat nog? Natuurlijk moet mijn hubie dat kiezen maar als het aan mij zou liggen zou ik het in elk geval proberen dan hebben we tenminste nog een kans op een verbetering en dus ook op IUI’s als ICSI niet zou lukken.

Jootje….ik had je nog een mail gestuurd en zie nu dat ik je weer vragen heb gesteld waar je in jouw mail al antwoord op had gegeven. Ik met mijn enthousiasme ook. Ik snap zo goed de worsteling met alle keuzes. Weet je wat ik het allerergste ervan vind…..dat het ook heel veel met geld te maken heeft. Ik word daar zo moedeloos van. We hebben het beslist niet slecht maar kunnen ook al dat geld niet ophoesten. Eigenlijk zou er bij ECD nieuwe kansen moeten komen omdat het een andere situatie betreft. Ik kan daar zo boos van worden (maar ach, dat ben ik wel vaker sinds ik in de mmm zit). En je hebt gelijk…..de grens ligt volgens mij idd in de beurs. Als ik een ton op de bank zou hebben zou ik me een stuk relaxten voelen dan nu. Meid, als ik de jackpot win dan krijg je van mij 3 pogingen extra! Dat beloof ik je…….

Tja…..de behandelingen en de relatie, wat een combi he? Mannen zijn zo verschillend van vrouwen als het gaat om het verwerken en omgaan met de situatie. We zijn vandaag op oorlogspad geweest. Het is ons blijkbaar allebei even te veel. Het hakt er voor ons beiden in maar soms kunnen we dan helemaal niks met elkaar. Ik heb hem nog niet eens veel kunnen vertellen over wat ons in december te wachten staat. Hij voelde zich alleen maar boos vandaag…..en ik was de dichtstbijzijnde ‘boksbal’. Onmogelijk was die……….als ik niet beter zou weten zou ik denken dat hij ongesteld moest worden. Grrrrr. Maar jullie hebben gelijk….stress is ook niet bevorderlijk en eigenlijk zouden we lief voor elkaar moeten zijn, morgen nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Mijn gevoel bij ICSI is dat ik bang ben dat er nog onvoldoende bekend is over de gevolgen. Het bestaat nog niet zo lang en er zijn vermoedens dat de jongetjes die er uit geboren worden een verhoogde kans hebben op verminderde of on-vruchtbaarheid. Ik vind dat nogal wat of maak ik het nu te groot? En kiezen voor een meisje om die reden kan helaas niet…….Ik ben zo bang dat ik me schuldig ga voelen als mijn zoon zou worstelen met zijn kinderwens……misschien denk ik ook wel te ver en te veel na. Ik weet nie.

Verder is het ook een soort gevoel van dat de natuur dan helemaal door de mens geregeld wordt en dat vind ik een gek idee. Ben ik de enige die deze gevoelens heeft? Ik zou zo graag liever willen dat er een van de 100. 000 zaadcellen zo sterk en dapper zal zijn om zijn weg te vinden…………….. dan………… dat een laborant een willekeurig zaadje een mep op zijn staartje geeft waardoor die versuft raakt (werd getoond op een dvd die we van gent kregen) en dan –misschien wel tegen wil en dank- in dat eitje geprikt wordt. Sorry dat ik het zo plastisch schrijf maar dat is een beetje zoals ik SOMS denk. Het voelt zo nog meer tegen natuurlijk dan IVF…….Ik wil niemand kwetsen en wil er ook zeker voor gaan en vind het ook super dat het kan maar toch moet ik nog aan het idee wennen. Aan de andere kant als ik lees dat ICSI ook veel meer kans geeft om meer zicht te krijgen op de eicellen, vind ik dat toch ook wel weer een fijne gedachte. Ach….ik weet het toch ook allemaal niet…..het ene moment voel ik dit en het volgende kan het weer heel anders voelen en vind ik het stom wat ik eerder voelde of dacht. Ik zou zeer zeker voor ECD kiezen als dat mijn enige optie nog is. Ik ben blij en dankbaar dat die optie bestaat en dat ik ook 2 vriendinnen heb die het serieus aangeboden hebben………maar ook voor mij geldt dat ik eerst een poging wil proberen om te kijken hoe ik reageer op de stimulatie.

Meiden, het is al laat. Ik kan weer eens niet slapen van alle indrukken van de laatste 2 dagen. Ik wil jullie laten weten dat er morgen heel veel positieve gedachten uitgaan naar jullie.

Ik wens jullie heel veel mooie beebie-dromen toe die uit komen.

Dikke kus, bloem

Geplaatst

Lieve meiden,

Even een kort berichtje van mij. Voel me een beetje vreemd...

Zenuwachtig aan de ene kant en aan de andere kant ook weer niet. Weet bijna zeker dat ik een negatief bericht ga krijgen vandaag dus bereid ik me daar maar alvast psychisch een beetje op voor. Klinkt negatief, ik weet het, maar het gevoel is gewoon niet anders. Mijn schatje heeft het ook. We hebben allebei het gevoel dat we weer 2 maanden voor nop gewacht hebben...

Het irritante is ook nog dat mijn lief vanavond een laatste ronde sollicitatie heeft en ik het zo klote vind dat hij straks dan ook nog daar superpositief, gezellig, leuk etc moet gaan zitten doen, nadat we weer een tegenslag te verwerken hebben gekregen... Het is voor ons ook nog eens superbelangrijk want aangezien wij allebei hetzelfde beroep hebben en er op dit moment heel weinig vacatures zijn en hij ook nog eens in dezelfde regio moet solliciteren omdat we anders niet samen kunnen wonen en een huis kopen. Als dit niet lukt moeten we maar weet afwachten of er een vacature komt en hij is begin volgend jaar klaar met z´n opleiding dus komt erg dichtbij. We willen ook zo graag eindelijk samen een huis kopen en echt samenwonen. Nu wonen we ook wel min of meer samen. We zitten vrijwel elke dag bij elkaar, maar hebben nog wel allebei een huis. De reisafstand is nu nog te groot,maar we hopen dat het einde in zicht komt.

Sorrie meiden, ben een beetje negatief vandaag dus reageer effe niet op jullie want wil dat op een positieve manier doen. Dus to laters.

Kuzz

P.S. 15.15 uur is het zover.....

Geplaatst

Lieve HP, meissie toch.......wat een ellende.....ik denk aan je en zal straks een kaarsje aanmaken voor jou en je hubbie. Niet alleen voor het gesprek vanmiddag maar ook voor die sollicitatie want jullie moeten zo snel mogelijk lekker bij elkaar gaan wonen, zeker in deze tijden!

Dikke TROOST- en BEMOEDIGINGSKNUFFEL van mij,

bloem

Geplaatst

He Henkie toch!

Ik denk ook aan jullie hoor! Misschien valt het mee en anders heb je ook nog een back-up afspraak! Je weet in mijn ziekenhuis willen ze met iedereen een ivf proberen dus waarom zou dat ergens anders ook niet kunnen. Heel veel sterkte, ik ga in heel hard voor je duimen!

Bloem, hoe gaat het, iets minder in de war?

Dikke kus Mia

Geplaatst

Lieve Meiden,

Even een update van vandaag....

Ik ben een beetje flabbergasted en helemaal hyper.

We hadden om 15.15 uur een afspraak. Mijn hubbie moest om half 5 de trein hebben voor zijn sollicitatie. Om 15.55 uur werden we binnen geroepen, ik al bijna met tranen in mijn ogen want ik wist dat hij dus na 5 minuten weer weg zou moeten en ik dus alleen de hele shit zou kunnen gaan verwerken.

Maar........ Tegen alle verwachting in bleken alle bloedwaarden nu volledig normaal. FSH normaal, AMH van 8,6!!!!!!! Dus geen reden om te denken aan verminderde eicelreserve! Ook de echo was normaal en nu denken ze toch meer aan een soort PCOS. Hij wil gaan proberen mijn cyclus ovulatoir te krijgen met Clomid. Zelf heb ik nog wel aangedrongen op een HSG want ik wil dan dus ook wel weten of alle voorwaarden verder goed zijn. Dus dat gaat ook nog gebeuren, al zie ik hier wel een beetje tegenop.

Dus vooralsnog even de hele wereld op z'n kop.

Nu nog even duimen dat de het gesprek met de raad van bestuur goed gaat voor min hubbie en dat we lekker op huizenjacht kunnen gaan!

Genoeg over mij....

Bloem, hoe is het? Je gedachten weer een beetje geordend en met je lief bijgepraat? Gaat allemaal in een stroomversnelling he. Hoop dat je je een beetje beter voelt.

Mia, wanneer gaat het gebeuren morgen of vrijdag? Dubbele kansen dus we gaan er weer voor toch!

Chantal, hebben jullie een klein feestje na jullie positieve gesprek in Utrecht? Is er al duidelijk wanneer jullie mogen gaan starten? Ben benieuwd.

Jootje, moeilijk he al die gedachten te ordenen en kon je maar in de toekomst kijken. Als je wist dat je morgen zwanger zou zij met ECD is de keus is stuk makkelijker maar ja. Een eigen brusje is natuurlijk wel heel erg mooi...

Sen, hoop dat jullie snel in dusseldorf terecht kunnen. Als ik jouw verhaal zo lees denk ik dat het toch gewoon een keer moet kunnen lukken. Dus snap dat je niet op wilt geven. Jootje had ook 5 eitjes daar dus wie weet.

Lieverds, ik ben zo blij dat jullie er zijn en dank voor jullie steun.

Dikke knuffel van Henkie

Geplaatst

Meiden,

Oh ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen ik snap er ook echt nog helemaal niks van.

Wij hebben echt z'n geweldig nieuws gehad, Wij beginnen vrijdag al met de Deca en moeten as dinsdag voor een echo en prikles donor om 8:15 in Utrecht zijn dat wil dus zeggen om 5.00 weg en dan nu het alle mooiste de punctie staat dan al voor 2.3 of 4 dec dus dat wil zeggen dat wij misschien dit jaar nog zwanger zijn.

Oh kan het echt nog niet geloven.

Henkie, Wat geweldig jij je AMH op 8.6 dat had je zeker niet verwacht.

Fijn dat het gesprek verder goed is gegaan en ik kan mij ook voorstellen dat je nog in een achtbaan zit met je gevoelens maar meid dit is toch een geweldig nieuws!!

En lieverd het gesprek voor je hub gaat ook vast goed daar gaan we voor!

Bloem, Hoe gaat het nu met jou al weer een beetje tot rust gekomen?

Ga nu naar de donor om even een feestje te maken met een paar wijntjes. zal vanavond nog even op het forum zijn.

Kuzz

Geplaatst

Meiden!

Wat een goed nieuws allemaal! Henkie , helemaal te gek!!! Er is zeker nog hoop! Volgend jaar kan het maar zo gebeuren! Wat een fijn gevoel he! Het hsg is niet fijn maar duurt maar even, dat lukt je wel!

Chantal, weer goed nieuws voor jou, het gaat nu echt super snel!

Ik moet vanavond pregnyl spuiten en vrijdag voor inseminatie. Dan horen we ook weer hoe het er voor staat met de zaadjes, is het weer weinig, dan is dit zeker de laatste inseminatie.

Meiden fijne avond! Ik drink een borrel op jullie!

Kissie Mia

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden