Ga naar inhoud

wie met verhoogd FSH heeft goeie ervaringen?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo meiden,

Mia, Jaaaa….ik word gek van mijn laptop. De accu is kapot en laadt niet meer op en heeft ook nog een los contactje waardoor dat ding vaak gewoon ineens uitgaat. Dan heb ik van alles getypt en dat raak ik dan soms gewoon kwijt als ik weer vergeten ben het op te slaan. Lief dat je me een beetje mist. Ik heb dat ook andersom maar zit hier ook wel dubbel in. Soms vind ik ook nog eens gewoon de tijd niet OF voel ik zelfs een beetje weerstand om te gaan schrijven. Herkennen jullie dat niet? Ik mis het contact dan wel, maar dan wil ik er gewoon even niet mee bezig zijn. Even weer gewoon zoals iedereen zijn……..klinkt misschien dom, maar zo voel ik het dan. Terwijl mijn gedachten wel steeds naar jullie uit gaan en ik er zelfs gewoon helemaal stuk van kan zijn als er weer slecht nieuws is, zoals bijvoorbeeld bij Sen of bij HP.

Je krijgt toch een band op deze manier he? Lief en leed delen………

Hoe is het met je buik meisje? Ik vind het tot nu toe allemaal goeie tekens….geen rood bloed, geeft moed he? En ik hoor zo vaak van vrouwen die dachten ongesteld te worden maar gewoon zwanger bleken…….Nog 3 dagen…………….we tellen af en duimen en bidden ons te pletter voor je……..laat het plies plies plies meteen gewoon lekker raak zijn zodat jij lekker kunt gaan genieten van je toppertje!!!!. Ik heb er een goed gevoel over, maar ja…..wie ben ik? Gek wel dat je zolang moet wachten….ik zou denken dat je dat nu al kunt. Wil je niet stiekem toch testen? Whaaaa, ik zou oooooook gek worden.

En, by the way……….ook als het deze keer niet raak zou zijn………..we gaan er gewoon voor dat je niet meer dan 3 nodig hebt omdat je dan gewoon al lekker zwanger bent…..niet aan meer dan 3 denken want alles waar je aandacht aan geeft wordt groter, zegt men wel eens………dus positief blijven.!!!!

Chantal meid. Hoe voel je je meid………..al weer wat gerustgesteld na je telefoontje aan het ziekenhuis? Ik denk dat het idd het niets zegt over het wel of niet gelukt zijn van deze poging. Alles is natuurlijk goed doorbloed en opgebouwd en dat kan het natuurlijk ook gevoelig en kwetsbaar maken….En nu dat verschrikkelijke wachten………

Ik hoop zo dat je je eskimootje lekker aan boord houdt………thinking of you!

Heeeee…..doe voor de zekerheid wel een dik kussen tussen je schoot en de laptop…..misschien is het iets van mij, maar ik doe dat steeds als ik aan het wachten ben………omdat ik bang ben dat ik er iets fout mee doe….straling en warmte en zo…..misschien paranoia, maar toch?

HP, wat ontzettend jammer dat er zo weinig gaande is down-under. Meid, meid, meid, wat gun ik jou dat er eindelijk weer eens wat gebeurd en dat men een manier vindt om dat te doen wat nodig is voor jou om een reële kans op zwangerschap te krijgen. Ik kan me zo goed voorstellen dat je geen zin meer hebt om door te gaan met dit geklooi en eigenlijk gewoon door wilt gaan met IVF. Aan de andere kant…………als er een laagdrempeligere manier is om zwanger te raken heeft dat natuurlijk de voorkeur. Aaaaarrgh het is zo moeilijk allemaal. Als ik me goed herinner moet je morgen weer een kijkje gaan nemen……ik hoop zo dat er veel leven in de brouwerij is morgen (vergeef me me mijn woordkeuze……we zitten midden in het carnaval-gebeuren hier in het zuiden………….). ik zal voor je duimen meissie.

Sen, meid…..heb je een beetje van Rome kunnen genieten en kunnen bedenken of je nog een poging gaat wagen? Of ga je nu rust nemen. Ik denk veel aan je……….en zoals je merkt ben ik niet de enige. Neem de rust en de tijd om dit goed te verwerken……….alles komt natuurlijk ook nu heel hard binnen omdat je ook nog eens die AD niet neemt. Ik stuur je bij deze nog maar eens een dikke troostknuffel……….HIER!!!!!

Heeee, lieve Jootje……..wat onzettend jammer dat die Cyste er zit………dat is zo balen. Je wil eigenlijk gewoon kunnen beginnen he? Ik hoop zo dat die cyste gauw dr biezen pakt nu ze weet dat ze anders ook weggejaagd wordt…….

Wie weet komen we elkaar echt wel tegen in maart in DD……..Ik zelf zou vandaag door Doc gebeld worden om 12.50 uur maar ik heb tevergeefs gewacht. Ik heb toen maar zelf gebeld en men zei dat ik nog gebeld zou worden….want ik was ineens onzeker of ik niet toch zelf had moeten bellen. Na 2 uur nog een keer gebeld, kreeg ik weer hetzelfde verhaal……………maar tot nu niks vernomen. Ik voel me daar niet goed bij. Je bent zenuwachtig en wil horen hoe het nu verder gaat en dan hoor je helemaal niks. Ik vind dat men dat eigenlijk niet kan maken. Het hele IVF-gebeuren gaat alleen maar om wachten en je leeft er elk moment naar toe dat er weer een stap gezet wordt……grrrrr……….. Ik heb maar weer een mail gestuurd………hopelijk hoor ik morgen iets.

Hallo Kyra,

Wij hebben nog niet kennis gemaakt, maar ik wil je van harte welkom heten in ons warme hoekje……….hoe meer zielen hoe meer vreugde en hoe meer we elkaar tot steun kunnen zijn. (Ik moest lachen om Mia’s opmerking dat je hier je ei wel kwijt kan……hahahaah…….dat willen we natuurlijk niet…..die eitjes wat we hebben houden we lekker bij ons, Mia…….)

Wat onzettend goed dat jij zoveel eitjes aanmaakt joh!!!!! Dat geeft de burger moed! Welke hormonen spuit je en hoeveel……………WIJ WILLEN OOOOOK!!!!

Je hebt gelijk dat je je zelf in de tijd van de IVF centraal stelt want ook al is het niet bewezen….ik geloof zeker dat stress een negatieve uitwerking heeft op alles….rustig aan doen is dan ook erg belangrijk voor mij. Woensdag de punctie…..wow meid…..wat goed….ik hoop dat je een goeie oogst hebt. Niet bang zijn…………lekker veel medicijnen vragen….en denk maar eraan dat wij in gedachten gewoon bij je zijn en er kaarsjes voor je branden…….en dat het het straks allemaal de moeite waard is geweest als je een kleine babybuik mag kussen!!!!

Tja, meiden, dat was weer even een heel relaas van mij…..hier is weinig nieuws. Ik ben alleen erg moe omdat ik mijn werk, na een jaar ziekte weer rustig aan het opbouwen ben. Op het ICSI-gebied is het wachten op DD……….ben benieuwd hoe mijn amh nu is….Doc wilde weten of het bij mij hard achteruit gaat of dat het rustig aan gaat? En ik ben benieuwd met wat voor plan hij komt. Afgelopen zondag was het een week geleden dat we een eisprong hadden (tenminste dat denken we) en dus actief daarvoor geklust hebben. Ik zit dus ook in de wachtweken, al voelt dat niet zo omdat het zo’n kleine kans is. Er gebeurd down-under nog niks……de vorige keer had ik na een week al bruin….nu nog niks. Komende zondag of maandag moet ik ongi worden. Ik wil me deze keer er eens niet door laten bepalen. Normaal durfde ik vanaf dag 1 van de wachtweken niks meer….geen medicijnen, geen alcohol, geen laptop op schoot niks…..deze keer heb ik tot afgelopen zaterdag gewoon mijn ding gedaan………..Ik ben er gewoon zo moe van. Nog geen een echte IVF of ICSI gehad en er nu al moe van……………ik heb al hormonen genomen voor 10 pogingen en elke keer gaat het gewoon mis….kwam ik maar eens tot een heuse poging, dat zou al fijn zijn.

Ik heb wel nog een vraagje aan jullie. Ik heb sinds ik de menopur gespoten heb last van rode droge en trekkerige vlekken in mijn nek en gezicht (nog nooit last van gehad), lijkt wel ecseem of zoiets. Ik ben met vette baby-creme aan het smeren en dat verlicht wel wat, maar zou dat idd, zoals ik denk, van die hormonen kunnen komen? Hebben jullie ervaringen hier mee?

Nou meiden, ik wens jullie allemaal heeeel veel succes met alles wat er bij jullie op dit moment speelt. Ook al ben ik er soms wat minder, ik denk niet minder aan jullie.

Dikke grote knuffel van mij

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Bloem...

Bedankt voor je warme welkom!

Ik begrijp nu dat Chantal je mist, wát een opbeurende en postitieve vibes stuur jij over het net!

Morgen idd de punctie en zoals het er nu naar uit ziet (1 f van 22 cm en 3 van 18+) De rest kleintjes en aan de rechterkant blijft het een echoputje. Vannacht niet kunnen slapen van de angst, maak het inmiddels al weer zo veel groter dan het is....

De arts zei tegen me: weetje nog dat je de eerste keer zei dat het wel meeviel? Haha, slimme vrouw: ik kan het me helemaal niet herinneren zo plat gespoten was ik. Neem daarnaast mijn giga opgelaten gevoel omdat ik het die mensen zo moeilijk heb gemaakt, mezelf kennende wilde ik gewoon wat aardigs zeggen :)))))

Wat ik gebruik: decapeptyl en gonal-f (300 eenheden) Deze gonal zou evt opgehoogd mogen worden, maar dat bleek niet nodig.

Ik ben heeeel erg benieuwd naar de kwaliteit.

De vorige x had ik een oogst van 11 waarvan 1 top en 2 b-kwaliteit, rest minder. De b mocht in de vriezer.

Ik herken wel wat je zegt. Toen ik me 'inschreef' op deze site heb ik een maal gereageerd en daarna niet meer. Omdat ik me nog afzijdig wilde houden van het hele ivf-gedoe..Weet ook niet of ik in de wachtweken zoveel hier zal zijn (of juist elke dag:)

Tjeee..wat waardeloos dat zij zich niet aan hun afspraak houden! Het is allemaal al moeilijk en spannend genoeg. Heel veel succes!

Wat betreft je vraag: ik gebruik geen menpur en heb ook geen vlekken in mijn nek. Mijn vlekken en plekjes (die na mijn 30e kwamen) zijn juist verdwenen..

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

Ik plak mijn blog van vandaag maar even hier zo........dat zegt genoeg. Voor mij bad news uit DD.........wanneer houdt het nu eindelijk eens op...........sorry hoor.....nu even geen positieve vibes van bloem.....

Knuffel, bloem

In de box-ring.

De telefoon gaat. Ik slaap nog. Dr scholtes aan de lijn uit Dusseldorf. Hij begint te vertellen maar ik voel al dat het niet okee is aan de manier waarop hij zijn stem gebruikt. Hij gebruikt allerlei termen die ik inmiddels wel ken maar waar ik een ontzettende hekel aan heb.

Mijn AMH is 0,07 inmiddels, zegt hij. Het gaat dus bizar hard achteruit (of men gebruikt in België andere meetmethodes??? Laat dat Please, Please, Please zo zijn, who am I kidding?). Het goede nieuws is, volgens hem, dat een ander hormoon in mijn bloed laat zien dat ik normale eisprong heb. Hij zegt dat het niet zinvol is om te stimuleren en zegt dat mijn behandeling eruit gaat bestaan de punctie in een normale cyclus met dat ene eitje te doen. Of ik zaterdag de 20e me dan wil melden in DD voor de eerste echo?. Ik laat alles over me heen komen…….deels versuft nog van de slaap……….deels omdat ik niet kan vatten dat doc Dusseldorf niet met me wil proberen om meer eitjes te laten groeien omdat hij denkt dat dat geen enkele zin heeft. En dat was nu juist de reden waarom ik naar Duitsland ging…….meer hormonen, meer kans op meer eitjes…..en kans op een eventuele terugplaatsing van 2.

Dat gaat dus niet gebeuren. Ik moet huilen. Ik word gek van dit hele gebeuren………Als ik 800 euro moet bijbetalen om in mijn normale cyclus met een eitje te gaan werken kan ik dat plan net zo goed in Gent uitvoeren want dan kost het me niks. En heb ik tenminste nog kans om wonder bij wonder in een goeie cyclus misschien ooit een eitje mee te hebben…..en……als dat er echt niet in zit……….door te gaan met ei-celdonatie.

Het voelt alsof ik in de boksring sta……..klappen krijg ik………..van het leven….van de natuur. Ik voel me weer een klein stukje minder vrouw………en ik weet dat ik dat maar heel even mag laten duren want dat is natuurlijk niet zo. Maar zo voelt het verdomme nu gewoon even. Schaamte…….boos op mijn lijf………….verdriet, machteloosheid. Dit is zo’n godvergeten nachtmerrie. Dit doet zo onbeschrijfelijk veel pijn………ik ben zo bang voor alles wat er nog gaat komen.

Dan maar terug naar Belgie……….nog een keer proberen…..IK ben wat ze noemen nu een ‘shopper’……maar het zal me even een zorg zijn. Ik wil verdorie een kindje………..dat baby-buikje om te kussen……….

En die adoptie-papieren die gaan deze week ook echt de deur uit.

Verdomme.

Geplaatst

och bloem wat erg dat je dit nu weer moet door staan

ik vindt het ecjht heel erg voor je

het is gewoon niet eerlijk

nou sturen wij es gewoon positive vibes jou kant ophoor

kisses.gif

het MOET gewoon goed komen zodat jij dat babybuikje kan kussen

Geplaatst

Lieve lieve Bloem,

Toen ik je verhaal net las heb ik even heel hard gehuild,voel zo met je mee en weet zo en dat goed hoe jij je voeld en ik weet hoe moeilijk het is omdat te voelen en om je daar om tegaan.

Ik had zo gehoop op goed nieuws voor jou en dat ze jou zouden kunnen helpen in DD.

Maar even een vraag moet je dan ook zoveel betalen als ze dat met je eigen eitje gaan doen je hebt immers geen medicijnen nodig en misschien valt dit dan wel helemaal niet onder een voledige behandeling.( ik weet het niet hoor)

Meis laat alles even landen en praat goed over je gevoelens met je hub het is immer niet niks wat je nu weer moet verwerken.

Heel veel sterkte in denk aan je.

Dikke :hugg:

Geplaatst

Lieve Bloem,

wat een tegenvaller meis, ik vind het zo onwijs rot voor jullie.

Heel veel sterkte!

Dikke Kus Mia

Geplaatst

hoi meiden, hier ben ik weer. Gisteravond teruggekomen uit Rome. Ondanks de grote teleurstelling van vorige week hebben we het toch nog naar ons zin gehad. Het was zegmaar een goede afleiding en goed om er even uit te zijn. Rome is echt een prachtige en vooral indrukwekkende stad met veel historie en ik raadt iedereen aan daar een keer heen te gaan. Nu willen we z.s.m. weer verder gaan met de volgende poging want we willen geen tijd verspillen en de eicelvoorraad wordt er natuurlijk ook niet beter van naar gelang de tijd verstrijkt. We hebben voor a.s. donderdag een telefonische afspraak staan met DD over hoe we het nu gaan aanpakken.

@Bloem: meid, ik schrok gewoon toen ik je berichtje las over je AMH. Kan dat zo snel achteruit gaan?!?!?! wanneer was de vorige meting precies geweest? en wat raar dat dr. S. ivf in eigen cyclus voorstelt. Ik snap er werkelijk helemaal niets meer van. Mijn AMH was in november 0,09 gemeten en ik kreeg een heel ander advies. Moest gewoon gaan beginnen met 450IE gonal-F. Waar ligt dat dan aan? Als ik jou was zou ik gewoon zeggen dat je geen ivf in eigen cyclus wilt maar eerst een poging wil wagen met de max. dosis hormonen. Want wat heeft het nou voor nut om helemaal naar DD te gaan om ivf in eigen cyclus te doen en dan ook nog eens een berg geld uit eigen zak bij te moeten betalen. Jeetje meid, wat een domper is dit weer. Een hele dikke knuffel voor jou!

@Mia: jeetje mina wat spannend, tergend.. alles tegelijk. Ik weet PRECIES wat je bedoelt met die neiging om te willen testen omdat je geen teleurstelling wilt als je op je werk bent. Aan de andere kant wil je het niet weten als het negatief is, je wilt het alleen maar weten als het positief is. Wat is dit toch killing he... en het enige wat je kan doen is wachten en proberen je hoofd koel te houden maar dat valt niet mee want door dat piekeren slaat je hele kop op hol! Nog even meid, de laatste loodjes wegen het zwaarst.. Nu moet jij toch echt de eerste zijn met goed nieuws hoor! aan jou de eer... mijn duimen draaien overuren!!! er zit toch al eelt genoeg op zou ik maar zeggen. Hou nog ff vol meid!!!

@Chantal: wat goed dat de emmie goed ik ontdooit en gelijk weer is gaan doordelen. Wat dat bloedverlies betreft: daar zal ik me niet al teveel zorgen om maken. Er zitten daarbinnen ontiegelijk veel hele kleine bloedvaatjes en die kunnen ze weleens raken. Weet je nog bij mijn vorige poging in het VU toen ik die keer een nogal pijnlijke follikelmeting had gehad omdat ze mn linker eierstok niet in beeld kregen, nou toen heb ik echt 4 dagen lang last gehad van bloedverlies en behoorlijk ook, leek bijna menstruatie. Daarna stopte het en was het helemaal weg. Dus maak je geen zorgen en laat dit nou a.u.b. een plakker zijn. Dus ook voor jou duim ik me rot!

@HP: dat bmsv dat wil wat he. En dan die tegenstrijdige verhalen altijd. Te dun is niet goed, te dik is niet goed. Ik geloof dat tussen de 6 - 12 mm ideaal is. Bij jou mag het nou ook wel eens een keertje meezitten meid.

@Jootje: wat vervelend nou weer dat je een cyste hebt. Denk je te kunnen beginnen, moet je WEER wachten. Maar wel de kans dat je mij dan ook gaat tegenkomen in DD. Niet dat je daar nou op zit te wachten maar toch :) Ow en volgens mij moet je na de 3e poging alles zelf betalen hoor, ook de hormonen.

@Kyra: welkom in ons draadje. We zijn in een korte tijd best wel een hecht ploegje geworden als ik het zo mag zeggen. Je maakt ook zulke heftige dingen mee met elkaar. Wat goed dat je ondanks je hoge FSH nog best wel wat eitjes produceert. Goedzo, laat ze maar versteld staan die artsen! want die statistieken van hen daar word ik ZO moe van en wij zijn geen nummers! Heel veel succes met je punctie morgen en ik hoop dat het meevalt.

Nou meiden, veel liefs en nog een fijne avond

Sen

Geplaatst

Lieve meiden,

Wat een hoop is er weer geschreven...

@ lieve bloem, wat een ontzettend naar bericht over ja amh waarde. Snap net als Sen alleen ook niet zo goed waarom ze niet nog een keer willen proberen te stimuleren met de maximale dosering. Lieverd, gun je dat babybuikje om te kussen zo graag. Ik ga heel hard duimen dat je de medische wereld versteld gaat doen staan door over een paar daagjes positief testen. Nog geen bruin, dus een ander cyclusverloop dan anders en dus hoop op een goede afloop. Een hele dikke knuffel voor jou!

Mia, hoe is ie? Bijna testsag en nog geen bloed, dat klinkt enorm positief. Ik denk dat je nu al positief zou kunnen testen hoor! Ben zoo benieuwd!!! Sterkte met de laatste loodjes.

Chantal, alles weer een beetje rustig geworden? Goed voor jezelf en je Emmy zorgen hoor! Deze wordt ook jouw gelukseskimootje!

Kyra, sterkte morgen met de punctie. Ga hard duimen voor veel goede eitjes en mooie bevruchtingen!

Jootje, die cyste niet gewoon vanzelf weggaan hoor! Zal toch niet hardnekkige zijn zeker... Dat willen er alleen bij de emmy' 's hoor, van die plakkers :-)

effe denken, hen ik nu iedereen gehad? Ik typ op mijn iPhone dus heb niet zo' n goed overzicht dan. Nou lieve meiden, fijne avond en blijf geloven in onze droom

!!!

Geplaatst

Toch nog het beste paard van de stal vergeten....

Sen, meissie, blij dat jullie genoten hebben van Rome. Is idd een erg mooie stad! Fijn dat jullie snel weer een afspraak hebben in DD. Zolang je Emmy's produceert zijn er kansen, dus geef nog niet op lieverd! Er zijn genoeg verhalen hier te lezen van mensen due een 5e of 6e poging pad zwanger werden!

Ga er vanuit dat dit voor jou ook nog goed gaat komen dus.

Kus, Henkie

Geplaatst

Hey Kyra,

Ikm denk niet dat je dit nog leest maar heel veel succes vandaag en ik hoop op een mooie oost voor jou.

Zet hem op meid!!!!!!

Lfs

Geplaatst

Mia,

Kun je het nog een beetje volhouden of heb je vanmorgen al getest, ik hoop zo dat jij de eerste groene regel hier brengt.......

Mijn duimen draaien overuren.

Denk aan je meis!

Lfs

Geplaatst

Sen,

Wat fijn om te lezen dat jullie genoten hebben in Rome en dat julie weer hebben besloten om door te gaan.

Dus morgen bellen met DD oh meis ik hoop zo dat je weer snel kunt beginnen.

Lfs

Geplaatst

Hey Chantal,

Alles goed? Hoe voel je je nu? Denk dat je eskimootje zooo blij is dat ie lekker warm bij jou zit, dat ie daar niet meer uit wil de komende 9 maanden!!

Kus, Henkie

Geplaatst

Mia,

Hoe hou je het vol meissie, ik had al lang stiekem een test gedaan denk ik. Maar dit wordt nu allemaal wel heel erg hoopvol moet ik zeggen. Jij wordt de eerste zwangere hier!! Yeh!!! Geef ons dat goede nieuws, please....

Kus, henkie

Geplaatst

Bloem,

Hoe voel je je lieverd? Een beetje bekomen van de schrik van je FSH waarde. Ik zie het bij jou niet zo somber in hoor. Jij hebt tenminste elke maand een normale eisprong, dus dan kunnen al die bloedwaarden wel afwijkend zijn, zolang jouw lichaam dat elke maand gewoon blijft doen zijn er kansen, alleen moet dat zaadje wel bij dat eitje kunnen komen en dus is ICSI in een eigen cyclus nog helemaal niet zo slecht. Ik vraag me allleen af of dit dan ook echt als een ICSI gerekend wordt. In ieder geval scheelt het bij meerdere pogingen, als je zelf zou moeten gaan betalen een hoop geld aan hormonen. Maar ben het ook met je eens dat ze een keer met de maximale dosering moeten stimuleren om te kijken wat er gebeurt. Ik leef zo met je mee meissie, wou dat ik wat voor je kon doen. Maar je kunt het ook positief zien, jij hebt tenminste een eisprong, en ook al zijn mijn bloedwaardes positiever , bij mij gebeurt er maar weinig....

Laat het even allemaal bezinken en dan nog maar eens praten in DD en in Belgie en dan verder beslissen toch. Denk aan je.

Kus, Henkie

Geplaatst

Sen,

Op naar de volgende ronde, nieuwe kansen, daar geloof ik in. Een emmy is een emmy en daar moet een keer een plakkertje bij zitten!! Geef de moed niet op meissie!

Kus, Henkie

Geplaatst

O ja, bijna vergeten...

Net voor follikelmeting geweest, was wel een beetje meer reactie dan de vorige keer , maar nog steeds maar maximaal 12mm. Zaten nu wel ook nog 2 van 9 a 10 mm.

Moet a.s. zaterdag weer terug. Heb besloten 75 te gaan spuiten, in dat ziekenhuis zijn ze zo fucking voorzichtig. Had de afgelopen 2 dagen nl ook al 75 gespoten. Anders gebeurt er helemaal niks. Volg em zelf wel op de echo en al het te snel of te veel wordt dan ga ik wel terug. Baarmoerderslijmvlies was nu 5 mm en wel toegenomen, dus hopelijk neemt dat ook nog toe naar zaterdag. Weet het, ben een beetje erg eigenwijs, maar kan er gewoon niet tegen dat ik niet zelf het heft in eigen hand heb. Ken mijn lichaam wel een beetje en dit voelt gewoon beter....

Liefs, Henkie

Geplaatst

HP, heel veel succes met de dingen die je doet en onderzoekt.

Sen, wat fijn wat van je tehoren, voelde toch het meeleven van de anderen naar jou erg goed.

Bloem,zit hier met tranen je verhaal te lezen...wat zul jij je slecht hebben gevoeld en zeker niet het nieuws waarop je had gehoopt. Ik ben benieuwd wat je volgende keuze zal zijn.

Vanmorgen heb ik mijn punctie gehad(bedankt dat jullie er aan dachten, daar werd ik erg warm van.

De punctie is goed gegaan!! Ik was heeeeeeeeeel bang, maar het was niet te vergelijken met de eerste keer.. Er zijn 7 eiblaasjes gevonden. Mindere oogst dan de vorige keer, maar 7 is nog erg erg erg mooi.

Vrijdag horen we of er wat in zat en hoeveel en of het bevrucht is. Hoewel ik het vertrouwen heb dat er 2 goed genoeg zijn, vind ik het toch wel heeeeel spannend! En ik tel af naar vrijdag!

Geplaatst

Hey meiden!

Sen, wat fijn dat je het zo heerlijk heb gehad! Ik wil dit jaar ook heel graag naar Rome, staat al zo lang op mijn verlanglijstje! Lijkt me prachtig. Ik kan me voorstellen dat je snel weer verder wil, je weet nooit hoeveel tijd wij fsh meiden hebben, tijd voor actie.

Henkie, Toch niet slecht die score van jou, je bms ook een stukkie beter, ik had dit keer ook veel langer nodig om te stimuleren. Je hebt er ook drie, ook fijn. Wie weet. Spoot je eerst de helft? Niks mis met eigenwijze meiden, je moet opkomen voor jezelf!

Kyra, ik vind het een hele goeie score!!! Je bent het goed doorgekomen. Hoe voel jij je nu? Ben je nu even vrij? Spannende tijd nu he, wachten op het verlossende woord, zijn er embryoos? Succes met wachten meis.

Chantal, ook lekker aan het wachten! Nu is het nog even relaxed, volgende week zit je net zo in de zenuwen als ik!!

Bloem, liefje, hoe gaat het. Hebben jullie al besloten wat te gaan doen, of laten jullie het even bezinken?

Jootje, voor jou ook nog even geduld, hopelijk verdwijnt de cyste vanzelf, dat zou mooi zijn he!

Nou bij ons is het ook onwijs gezellig! We zitten tussen hoop en vrees. Ik heb al sinds zaterdag buikpijn (ongi kramp) maar tot net geen bloed. Zo vreemd allemaal. Mijn hobby is deze dagen broekloeren, hoe word je gek? Ik weet het wel hoor!

Morgen zou ik mogen testen, maar ik wacht denk ik nog een dagje, dan ben ik lekker vrij (als het dan nog niet zo ver is). Het neemt bijna je hele dag in beslag, dat wil ik niet maar het gebeurt toch, ik herken mezelf niet meer terug!

Ik heb zo een vergadering, ik hou jullie op de hoogte.

Kissie Mia

Geplaatst

Mia......spannend!! Dat het je hele dag en denken inneemt herken ik ten zeerste. Kan me ook voorstellen dat je een dag wacht, zodat je alle emoties voor jezelf mag houden...S U C C E S !!

Ik voel me redelijk moet ik zeggen, heb niet zo veel pijn als de eerste keer. Nu alleen een 'strak' gevoel. Mijn borsten voelen minder strak, dus dat is ook wel heel erg fijn.

Wachten op vrijdag.........spannend..

Geplaatst

heee lieve lieve meiden.....wat zijn jullie toch schatten. Dank jullie wel voor jullie steun en betrokkenheid……………..wat moest ik nou zonder jullie???

Ik voel eigenlijk alleen maar stilte in mezelf, verslagenheid en weet het gewoon even niet. Ik denk dat we maar even gewoon de tijd moeten nemen om dit weer te verwerken en te bekijken wat er nu nog kan…..Elke keer die f....-fuik die steeds smaller wordt.........wel is het toch een beetje een bijzondere dag vandaag....10-2-2010.........en we hebben de papieren voor de adoptie-procedure de deur uit gedaan. Zelfs al zouden we nog zelf een kindje krijgen......we willen er voor gaan.

Mia, meid......R-E-S-P-E-C-T voor je discipline om nog niet te testen.....ik had het waarschijnlijk al lang gedaan. Ik vind het er allemaal goed uit zien dat er nog geen ietsiepietsie teken is.............we gaan gewoon hard voor je duimen lieverd en een virtueel feestje geven hier in ons hoekje als het gelukt is.....en dan neem ik de chocolade mee voor het feestje. beloofd!!!

Chantal, meid....hoe voel jij je nu? Al leuke signs ontdekt….voor jou begint het ook al een heel klein beetje op te schieten richting testdag….nog even meid……..volhouden!!! Ik heb wel behoefte aan een feestje of 2!!!

Sen, wat ben jij, net als jootje een ongelooflijke doorzetter en een bikkel.........vallen, knietjes afvegen en weer door.....ik zou willen dat ik wat meer van jou had. Ik laat me er echt onder krijgen als zo'n nieuws binnenkomt. Ik vind het super dat je hebt kunnen genieten......en ik hoop echt dat de aanhouders vooral hier zullen winnen.

HP, meid…..eigenwijs dondersteentje……we lijken op elkaar. Ik heb ook wel eens stiekem verhoogd maar helaas zonder resultaat…… Goed dat er eindelijk actie is. Het is goed dat er nu 3 zitten…..en allemaal een beetje gelijke grote. Maak ons happy en zorg gewoon voor een heuse 3-ling………of durf je niet als er zoveel zitten? Toch handig dat je zelf steeds kunt kijken….....kun jij ook zelf bloed laten prikken?/??

Wat een lieve en bemoedigende woorden HP, dank je wel. De volgende keer heb je gewoon 3 mooie blaasjes van een mm of 18…………..daar duim ik persoonlijk heel hard voor.

Kyra meid……is de punctie je meegevallen. Wat een geweldig resultaat…..nu duimen op dat dat resultaat ook het eindresultaat zal zijn….gewoon 7 emmies………we kunnen er natuurlijk altijd een gebedje voor zeggen he? Nog een paar dagen en je hebt een potentieel-mini-mensdingetje-in-wording-wondertje aan boord!!!! En dan begint het wachten weer….wij slepen je er wel door heen meid…..Nu eerst nog wachten tot vrijdag!!! Succes meid!

Pleun, meissie…..dank je voor je positieve vibes….verloopt je stimulatie volgens plan?

Nog even en dan heb je de punctie!!!

Jootje, meis, ik duim heel hard dat die cyste met de noorderzon vertrokken is en dat je zonder zorgen gauw aan een nieuwe poging gaat beginnen!!! Ik denk aan je

Zo lieve meiden……ik ga lekker bankhangen…..ben doodmoe. ……Ik denk aan jullie allemaal………….jullie zijn zo lief………..soms zou je wensen dat je bij elkaar om de hoek woonde en even een bakkie kon doen samen.

Dikke knuffel voor jullie allemaal en ik wens jullie de allermooiste dromen….over babybuikjes en zo.

Kuzzz

Geplaatst

hey,

Ik heb even een vraag ( voel mij zo dom op het momend) weten jullie wanneer weer ongesteld zou moeten worden ( hoop de eerste 9 maanden van niet).

Ik heb zondag 31 jan mijn pregnyl gezet en heb verder gebruik ik geen medicijnen,ik weet het echt even niet meer maar volgens mij zal dat aanstaande zondag zijn of niet??????

Bloem meis fijn om iets van je te horen, ik hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt voor je zelf van hoe nu verder.

En meis wat goed dat jullie de papieren voor adoptie de deur uit hebben gedaan, maar ik hoop natuurlijk dat je eerst een eigen babybuikje krijgt om op te kussen.

Mia , wat maak jij het spannend zeg had zo gehoopt op goed bericht vanmorgen maar ja feesjes zijn altijd leuker als je er lang naar uit heb moeten kijken.

Ik neem de drank mee ( voor de dames die dat dan mogen hebben) en voor ons een sapje.........

HP..... 3 follikels zou wel een bak zijn als jij zwanger zou raken van een drieling hahaha.

Ik heb gisteren nog een verhaal gehoord van een drieling die met ivf zijn geboren 17 jaar geleden ( wel erg druk hoor) maar wel leuk!!!!

Hier gaat het eigenlijk wel goed ik moet zeggen dat ik wat positieve ben geworden, heb nog wel wat buikpijn maar geen (oud)bloed verlies meer gehad en ik moet zeggen de buikpijn voeld ook niet aan als ongi pijn.

Verder heb ik eigenlijk nog nergens echt las van,ik heb af en toe echt een brok in mijn keel maar niet misselijk en af en toe een paar steken in mijn tepels maar we zien wel het zal vast een keer goed komen en daar gaan we voor.

meiden een hele fijne dag vandaag

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden