Ga naar inhoud

wie met verhoogd FSH heeft goeie ervaringen?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Sen,

Helaas doen ze in het UMCU geen bloedtest en moet ik gewoon weer een thuistest doen maar was er echt niet bang voor dat die niet goed zou zijn en ik heb gelijk de test wordt alleen maar duidelijke.

Vind het trouwens wel erg jammer dat ik geen bloedtest mag doen zou graag mijn waarde willen weten misschien via de huisarts als dat kan.

Straks moet ik bellen met het UMCU voor de eerste echo zal het jullie laten weten wanneer dat wordt.

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve meiden,

Ik ga morgenvroeg weg voor een weekje congres.... en een beetje boarden.

Voor alle meiden die de komende week echo's hebben, Pleun en Bloem, hopelijk gaat alles zoals jullie hopen dat het gaat. Veel mooie follie's voor Bloem en snel weer een cryo TP voor Pleun.

Voor alle anderen uiteraard ook alle goeds! Dit forum begint qua aantal zwangeren aardig op dreef te komen, dus laten we dit voortzetten! Op naar die baby-borrel!!

Tot over een weekje. Dikke kus, Henkie

Geplaatst

heee lieve meiden....

even een kort berichtje van mij want ik heb heel weinig tijd vandaag. Vanmorgen in DD geweest. Er zitten nu 3 eitjes van tussen de 11 en 13 mm....dus die andere 2 lijken mee te groeien, al was de arts wel een beetje bezorgd om de snelheid van de groei. Er zat nu ook nog een heel kleintje maar die zal niet meer mee doen deze ronde, aldus de arts. In principe dus goed nieuws maar ik ben nu wel onzeker omdat ze (het was niet de doc zelf) zorgen uitten of het wel goed gaat met groeien......zucht......waarom niet een keer gewoon ALLEEN maar goed nieuws, elke keer weer die twijfel!!!

Chantal, meid wat fijn dat je zo snel terrecht kan voor die echo.....de verlengde wachtweken zijn begonnen.....Komt vast allemaal helemaal goed want dit wondertje had al een flitsende start!!!!

HP, ik wens je een superfijn congress en dat het maar snel voorbij mag zijn zodat je gauw de echo hebt.

Sen, meid....hoe is het met jou? En met de andere meiden???

Weet dat ik aan jullie denk....ik kom later dit weekend nog effe kijken.

Kus

Geplaatst

yes yes yes ze groeien mee! ik zou me niet teveel zorgen maken over de groei, denk dat dat bij ons "beeld" hoort. Bij mij komen ze ook moeilijk op gang en dan maken ze de laatste dagen opeens een groeispurt. Zal bij jou dan ook wel zo zijn meid. Wij zijn gewoon trage broedkippen :shifty:

vandaag is mn tattoo afgemaakt, wat vinden jullie ervan? alstie nu helemaal is genezen wordt'tie nog 1x bijgewerkt

IMG_2184.jpg

IMG_2182.jpg

Geplaatst

Waaaaaaaaauwwww....Sen, erg erg prachtig! Jouw vriendin weet wel wat ze doet.

Bloem....gelukkig! Er groeien er in ieder geval twee goed mee! Kun je het allemaal nog wel verwerken met die enorme dagelijkse hormoonbommen? Ben je lekker thuis? Niet aan het werk, toch? Neem de tijd voor jezelf(ach, dat weet je zelf ook wel) Kan zo met je meevoelen met de invloed van die hormonenrommel! Hopelijk is alles voor een goed doel...leef erg met je mee.

Geplaatst

Sorry dat ik even bij jullie inbreek. Lees jullie topic altijd wel, ik vind het zo mooi hoe jullie elkaar door dik en dun steunen. Maar nu moet ik even reageren want Sen, je tattoo is GEWELDIG, vind hem echt prachtig.

Succes allemaal, knuf

Geplaatst

Hey meiden,

Ben ik ook weer eens even.... Heb veel gelezen....

Mooie nieuws: Chantal is zwanger! Proficiat en geniet ervan!

Henkiepenkie, ik heb nu pas gelezen dat je neefje is overleden, gecondoleerd! Tjonge jonge wat een moeilijke periode heb je achter de rug zeg, wel heel mooi om te lezen dat je ondanks alles nu toch gaat genieten van dat kleintje in je buik!

Bloem, ik voel me deze ronde ook vreselijk! Ik heb echt veel meer last van de hormonen. Ben echt kribbig, chagarijnig en hel verdrietig en down! En dat terwijl ik nog niet eens met de hormonen ben begonnen waardoor de eitjes mooi gaan groeien..... Dus het kan nog wat worden!....

Ik weet niet precies wie er knallende ruzie had met man-lief, maar dat heb ik dus ook gehad afgelopen week! En inderdaad je relatie komt wel erg onder druk te staan.

Gisteren zei er iemand tegen mij: och, als straks de zon weer gaat schijnen, dan kun je weer lekker naar buiten, terrasje pikken, leuke dingen doen, dan kom je wel weer iets beter in je vel: nou, al schijnt de zon dwars door alles heen, het kan nooit ide leegte, dat verdriet doen verwdijnen die ik nu constant voel! Sommige mensen willen lief zijn, maar hebben totaal geen idee hoe iemand zich voelt die dit proces moet meemaken!!

Pleun, ben jij alweer je ritjes aan het maken naar Eindhoven. Ik mag as vrijdag, de 26e, voor de eerste keer weer. Maar als het goed is heb jij dan de TP, toch?? Succes!!

Sen: wat een prachtige tatoeage! Om jaloers op te worden zeg! Ik wil zoiets op mijn schouder/bovenarm.....maar nu nog even de moed bij elkaar rapen. Hoe gaat het met jou? Ook een moeilijke en verdrietige tijd weer achter de rug? Helaas weet ik ook wat het betekend als één van je ouders komt te overlijden!

Zo, nou even over mezelf..... voel me kloten, down, verdrietig zie het echt soms niet meer zitten! Ben begonnen met het lezen van het boek: als zwanger worden niet vanzelf gaat. En aan de hand hiervan ben ik me gaan richten op voeding, vitamines en therapieen. Heb al een kennismakingsgesprek gehad met een hypnotherapeut. Want ik heb soms het idee dat het hele niet zwanger kunnen worden ook tussen mijn oren zit. Je kunt door angsten te creeeren ook blokkades in je eigen lichaam maken. Maar goed, ik weet niet waar ik het zoeken moet en dus probeer ik maar alles! We hebben besloten nog de 2e poging af te maken, en dan even rust! Alhoewel ik niet weet of ik daar zo goed in ben, maar ben heel erg moe van al dat dokteren. Ik wil mijn leven terug! Ik heb echt het idee dat het leven aan mij voorbij gaat..... ik kan niet meer genieten van dingen, heb weinig zin in dingen, ben maar met 1 ding bezig: zwanger worden en blijven!

Nou meiden, zal misschien iemand vergeten zijn..... daarvoor mijn excuses! Tot snel weer.... liefs, Han

Geplaatst

heee

morgen mag ik weer naar eindhoven en als alles goed is ook weer beginnen aan de bollen

en dan gaan ze donderdag denk ik ontdooien en dan vrijdag komt mijn ukje weer bij mij

Geplaatst

@Sen: suuuuper!! Ziet er echt gaaf uit! Bij wie heb je em laten zetten, als ik vragen mag? (Er komt ooit nog een tattoo.....maar ben er nog niet uit wat en waar....)

@Pleun: leuke week dus! Ik duim voor je morgen.

@Han: jeetje..... weet even niet goed hoe te beginnen. Zal maar beginnen bij een dikke :hugg:

En voor de rest: denk dat een heleboel vrouwen hier snappen wat je bedoelt. Ik overigens ook hoor. Maar: de wereld is nog niet vergaan!! GA lekker genieten van alles. Ik snap dat je heel erg graag een kindje wilt (geloof me: dat snap ik) maar je moet ook van dit leven kunnen genieten hoor! Je mannie...je woef...je werk.... Ik snap ook dat je alles wilt doen om zo goed mogelijk voorbereid te zijn. Dat lezen, voeding, vitamines... Maar je moet er dan wel van genieten, en niet door dit alles je nog meer de put in laten helpen. Ga lekker doen waar je plezier in hebt. Het belangrijkste is: jij moet gezond zijn, in lichaam EN geest. En die balans is aardig zoek, heb ik het idee. Ach...zo kan ik nog wel even doorgaan, maar ik heb geen idee of het helpt, en of je het wel waardeert. ;-) Die leegte, gevoel van machteloosheid? Tja....... ook dat herken ik. Misschien moeten we maar eens beseffen dat we niet altijd alles naar onze hand kunnen zetten (ik moet dat in ieder geval wel: toegeven aan die machteloosheid, en eens rustig van de zijlijn af gaan kijken..... eens kijken waar deze rivier die leven heet ons naar toe leidt....)

In ieder geval: Han, succes! Met alles. Hoop dat je jezelf en de moed gauw weer terug vind. Dikke knuffel,

Angela

Geplaatst

Hoi Lala,

Tja, wat zal ik zeggen.... ik weet ook wel dat dit niet het einde van de wereld is, maar soms voel ik het wel een beetje zo. Ik vind het knap van jou, als jij dat gevoel nooit eens hebt! Maar goed, ik ben het met je eens, dat ik rust moet zoeken tussen mijn lichaam en geest. Ik ben daar mee bezig, weet alleen nu nog niet of ik de goede kant op ga! En dat ik het leven niet naar mijn hand kan zetten, ...... dat weet ik helaas maar al te goed! Je schrijft dat ik moet genieten van mijn vriend, dat doe ik! Ik ben heel erg blij en gelukkig dat hij op mijn pad is gekomen, hij is mij zo dierbaar! Mijn hondje is mijn schatje, daar hebben we heel veel lol en plezier van! Vrienden hebben we helaas wel een aantal "verloren", gaande weg dit traject. Mensen begrijpen het niet, willen het niet begrijpen of maken dan opmerkingen.... Of je dat dan vrienden kunt noemen?? Goede vrienden blijven er dan helaas nog maar weinig over. Mijnn werk is momenteel erg frusterend. (hahaha daar beleef ik weinig lol van!), sta op de nominatie om te mogen "oprotten". Waarschijnlijk gaat mijn contract niet verlengt worden, en daar speelt IVF een grote rol in, ben ik bang.... Dus op zoek naar ander werk, maar dat vergt dus ook veel negatieve energie. Maar goed, ik ga er weer tegen aan.... en probeer mezelf flink op te peppen.... het zal allemaal goed komen!

Groetjes Hanneke

Geplaatst

Han, het valt ook niet altijd mee. Dit proces, de wens, de hormonen, de angst, de onzekerheid en de machteloosheid. Ik begrijp wel dat je er alles aan gedaan wil hebben wat mogelijk is om te zorgen dat je alsnog zwanger raakt. Ik moet zeggen dat ik deze tweede keer ook dingen ter bevordering heb gedaan die ik anders niet voor mogelijk had gehouden. Als het je helpt in de rust en je het vertrouwen geeft die je zoekt is het mooi denk ik. Pas je wel op dat er niet teveel energie in gaat zitten? Want dan streef je je doel voorbij, of niet?

Sterkte!!

Geplaatst

He han,

nee joh, geloof me: heb in de laatste 6 jaar ongeveer 3x gedacht dat mn wereld verging:

1) scheiding.........kerel ging vreemd

2) stopzetten van de emigratie-procedure (wil graag naar canada emigreren........maar nu effe niet)

3) de optelling van meerdere niet gelukte IUI en IVF/ICSI pogingen.

Ja, ik weet er alles van dat je op gegeven moment het niet meer ziet zitten. Waar doe je t toch allemaal voor? Toch? Maar geloof me dan ook: je doet t voor je zelf (en de rest van het "gezin"). Helaas weet ik maar al te goed hoe t is als t lijkt alsof het leven jouw aan het leven/dicteren is, en niet andersom. Weet ook maar al te goed dat dat verdorie ontzettend slecht is voor jezelf (was t voor mij in ieder geval wel).

Het moment dat ik mn leven weer zelf in handen nam, ging alles beter.......ja, ook op t werk. (daar heb ik ook op de nominatie gestaan om "laten we samen ander werk voor je gaan zoeken")

Ik heb zeker mijn dromen nog, en die worden ooit eens waarheid, maar ik zal ze nooit meer zoveel invloed geven dat ze mij kapot maken. Ik leef mijn leven, en zal ooit mijn dromen leven...elke dag een beetje meer ;-)

Wat ik eigenlijk wil zeggen is: maak gebruik van de energie die je hebt, benut die ten gunste van jou. Net als kyra zegt: niet teveel energie ergens instoppen........je hebt maar 1 potje ervan. Als t op is, is t op.......en dan duurt t weer zolang om t bij te vullen.

Hoe dan ook: ik snap je...... doe t rustig aan?

PS: op zoek naar ander werk kan ook betekenen: op zoek naar meer uitdagend werk, of een werkgever die jou wél waardeert...

Geplaatst

hey meiden, hier ben ik weer ff... afgelopen vrijdag was een rotdag want toen was het precies 2 jaar geleden dat mn moeder is overleden en dat heb ik het hele weekend wel gevoeld.. het hele scenario gaat dan nogmaals aan je voorbij. Maar gelukkig had ik zaterdag afleiding toen ik mn tattoeage ging laten afmaken. Hij is gezet door een vriendin van mij, ze is net begonnen een paar maanden geleden bij een tattooshop in Amersfoort. Ik ben zegmaar één van haar proefkonijnen ;)

@Bloem: was dr. S. er zelf afgelopen zaterdag? heb namelijk donderdag al een mail naar hem gestuurd maar krijg geen reaktie

Geplaatst

He lieve meiden,

Hoe is het met jullie allemaal……ik had een erg druk weekend en ben nog steeds helemaal van de kaart door die hormonen-rush van het moment. Ik merk dat alles 3 keer zo hard binnen komt……ook alle mooie berichtjes over zwangerschappen hier. Ik voel niet eens jaloezie maar meer verdriet……het verlangen is zo ontzettend groot en de angst dat het nooit zal lukken dus nog groter. Soms vind ik het daardoor gewoon ook moeilijk om te lezen omdat het me confronteert met de letterlijk en figuurlijke leegte die ik ervaar in dit proces.Ik herken me dus helemaal in het verhaal van Han…..maar misschien is het ook wel doordat we zo stijf staan van al die rommel die we moeten spuiten. Han, meid…..het is gewoon soms ondraaglijk zwaar………en ik geloof er ook in dat je je verdriet ook de ruimte moet geven……anders kun je dat nog eens over 10 jaar gaan verwerken. Lekker af en toe huilen en boos zijn……dat kan ook even opluchten.

De insteek van lala is prachtig…………en knap dat je het nu zo kunt zien (maar ik lees ook dat je door schade en schande wijzer bent geworden, jeetje wat heb je al allemaal achter de rug)……..en ik zou willen dat ik dat al allemaal zou kunnen toepassen zoals jij…..maar helaas ben ik nog in de leer.

Ieder heeft zijn proces te gaan………en als je nog niet zo ver bent kan het aardig ‘donker en bewolkt’ voelen als je even overspoeld wordt door de gedachten dat alles zo moeilijk is……Neem je tijd lieve Han………er komt een dag dat het beter zal gaan en het klopt wat Lala zegt……….waar ergens deuren sluiten….. gaan anderen weer open….ook voor ons…….Hoe dat er dan ook uit mogen zien. Ik denk dat we allemaal wel weten hoe we het anders zouden moeten doen…..en anders zouden moeten denken……maar het toepassen en dan ook echt gaan voelen…….daar zit de les en moeilijkheid in. Hier meid…..een waanzinnig dikke knuffel……speciaal voor jou! Han, meid…..had jij vandaag niet de uitgangsecho??? Hoe was het? Ready for take-off???

Sen, meid………..wat een WAAAAAAANZINNIG mooie tatoo……wow. Zelden zoiets moois en stijlvols gezien. Ikzelf ben iemand die heel gauw verveeld raakt dus dat is de reden waarom ik nooit een tatoo zou durven maar ALS dan zoiets…..bijna kunst!!! Meissie toch….wat moet jij een zwaar weekend gehad hebben…….ik kan me voorstellen dat alles weer langs komt op dat soort data en momenten. Doc was er afgelopen zaterdag niet maar is er vanaf vandaag wel weer. Hij was op congres…..ik hoop dat ie er iets geleerd heeft dat ons helpt he? Hoever in je cyclus ben je nu?? Hoe lang denk je nog te moeten wachten voor jouw volgende ronde begint???

Pleun, en al begonnen met de bollen???…..ik hoop zo dat alles goed gaat en dat jij vrijdag al je moppie aan boord hebt……heeeeeeeel misschien gaan we bijna gelijk op, wie weet?

Ik wens je nu alvast waanzinnig veel succes.

En lieve Kyra…..hoe voel je je nu? Kun je al iets meer genieten van alle moois en neem je nu voldoende rust? Ik denk veel aan je, collega!

HP, meissie……hoe gaat het nu met jou. Jeetje….ook jij hebt een achtbaan van emoties achter de rug? Lukt het je inmiddels ook je aan je voornemen te houden om nu ook te gaan genieten???? Ik hoop het zo voor je….je hebt het zo verdiend na al die ellende….

Chantal, meid…….ik las in je dagboek dat je inmiddels wel je kwaaltjes hebt maar dat je niet zult klagen……….haha…..ik snap dat wel hoor…..zou ik denk ik ook niet doen. Maar om nou glimlachend boven de pot te gaan hangen. Een heel klein beetje klagen mag best hoor……voor de rest hoor ik je alleen maar genieten….en zo hoort het na 7 jaar ellende!!! Ik ben zo blij voor je.

Joske…..hoe was je vakantie….of ben je nog steeds weg? Ik hoop dat het je gewoon gelukt is om zwanger terug te komen….en anders dat de weken snel voorbij vliegen om te mogen starten.

Mia…..meid…….hoe voel jij je inmiddels???? Nog steeds lekker aan het genieten??? Nog nieuwtjes??

Jootje, meid……ik denk aan je.

Ik hoop dat ik nu niemand vergeten ben……

En dan, ikzelf…..morgen de 3e FM……..door doc zelf. Ik ben benieuwd wat er gebeurd is met mijn follies…….het is zo ontzettend spannend allemaal. Vannacht gedroomd dat ik een drieling ging krijgen van die drie follies….eerst blij toen paniek!!!! Haha……In DD plaatsen ze tot max 3 terug als die er zijn…..houdt me wel bezig…..stel je voor……..maarja de kans dat ik EN in alle 3 follies, een eitje zit…en dat die dan ook nog alle 3 bevrucht raken en doordelen………...

IK wordt gek van de spanning, dat kan ik jullie wel vertellen…………..en iedereen weet dat die spanning blijft…..eerst bij de punctie….dan bij de bevruchting, dan bij het doordelen….dan bij de TP, dan de twee wachtweken….en dan de verlengde wachtweken…………laat mij maar slapen en maak me maar wakker als het voorbij is. Gelukkig helpen die hormonen daarbij een handje…..

Dikke kus en tot gauw weer.

Geplaatst

Lala, mooie woorden van iemand die het leven niet kado heeft gekregen.

Sen, gaat het nu weer beter met je?

Geplaatst

hee

ja vandaag begonnen met de bollen en als mijn frummie zin heeft in zomerse temperaturen komt hij/zij donderdag al weer lekker warm bij mij thuis

ik hoop zo dat ie genoeg heeft van antartica temperaturen

dames ik denk aan jullie allemaal

Geplaatst

Heeey meiden,

Even goed nieuws met jullie delen. Ik heb een nieuwe baan!

Een baan als supervisor/behandelcoordinator binnen een team van 6 hulpverleners en therapeuten. Ik doe hierbij nog één gezin zelf als therapeut (dat wilde ik wel erg graag) en de rest van de tijd is voor het superviseren van mijn nieuwe team. Ben er uiteraard erg blij mee. Zeker omdat ik deze kans krijg nu ik zwanger ben. Ben nl gevráágd voor deze baan.

Geplaatst

@Kyra: Te gek!!! Wow, super, en nog meer van die.....hahaha Goed hoor, lekker he, gevraagd worden voor een baan? Ben echt blij voor je, en zo te zien ook een hele leuke baan. Misschien heeft t leven me het niet alles kadoo gegeven, maar er zitten ook een paar hele mooie diamantjes tussen hoor! ;-)

Pleun: Duim voor je! Hoop dat frummie goed groeit, en t geweldig gaat doen als t eenmaal terug bij jou is

@Sen: je tattoo is echt geweldig!! Fijn dat je vriendin hem gezet heeft ook. Voor mij heeft elke tattoo een verhaal, niet zo zeer het plaatje, maar wel een emotioneel verhaal: "welke fase van je leven zit ik"...dat idee. Hoop dat je het verlies van je moeder inmiddels een plaatsje gegeven hebt. Verdriet zal er altijd zijn...... maar daarmee is ze ook altijd bij je... als je snapt wat ik bedoel. Dikke knuffel hoor!

@Han: jij krijgt ook een dikke knuffel.....gewoon, zomaar..... We kunnen t altijd gebruiken.

Bloem: Dit is onze laatste poging. Na deze, gewoon niet meer. Dan zijn we klaar ermee. Dat geeft ook een hoop rust. Raar, maar waar. Die rust is zalig ;-) Misschien dat deze rust er ook voor gezorgd heeft dat ik het nu allemaal al een plaatsje kan geven. En ja, het leven heeft me aardig wat voor mijn kiezen gegooid, maar aan de andere kant: ook een hele hoop mooie dingen! Voor mijn scheiding dacht ik echt dat de wereld verging toen ik hoorde dat mn kerel vreemd was gegaan. Na mijn scheiding dacht ik: F***k it! Ik ga nu doen waar ik zin in heb, ik ga mijn leven leiden zo als ik dat wil, en .... 3 maanden later was ik al verloofd :D En ondanks alle "weet je het wel zeker? Na een relatie van 18 jaar, alweer zo snel een ander en dan ook nog trouwen?" Ja, ik weet het zeker...... Ik heb geleerd dat ik elke dag een mooie dag moet laten zijn, en ja, dat kan ook als ik verdriet heb. Dat verdriet heeft ook een boodschap en een reden. En die moet ik ook onder ogen zien. En je hebt gelijk: ieder moet die weg zelf zoeken en ondergaan.... Ik ben gelukkig. Zelfs op een slechte dag, ben ik gelukkig.

Even wat anders: weet je wanneer dr.S weer op vakantie gaat? Ik moet donderdag er zijn voor mn eerste FM, maar zou t wel zo fijn vinden als dr.S er ook is als de punctie gedaan wordt en terugplaatsing. Enig idee of ie dan op vakantie is? Zo niet: dan vraag ik t em wel even donderdag..... hij zal wel denken: hoe weet zij dat nu? Hahahaha

Bloem? Wat nu als er ook een-eiige tweelingen bij zitten? hihi... een 6-ling?! da's pas schrikken!! (Plaag ik mijn man altijd mee: lief....2 terug betekent: kunnen er ook 4 zijn. hihi en allemaal meiden!! (volgens mij zijn grootste nachtmerrie!! hahahahaaaa))

@HP: ik geloof niet dat ik je al gecondoleerd heb met het verlies van je neefje. Alsnog dan... Trek je t? Doe je t rustig aan? En kan je al genieten van je eigen zwangerschap? Wel doen hoor! Een warme omhelzing van mij.

En gewoon voor iedereen: een dikke knuffel!!

Geplaatst

kyra gefeliciteerd

wat fijn dat het geluk je toe lacht op dit moment geniet er van

lala jij bent een liefie , en een wijze vrouw dat blijkt uit heel veel dingen

en han kop op he, na regen komt zonneschijn

HP alles ok ?

al weer terug van congres ?

andere dames xxxxxxxx

Geplaatst

@Kyra; wow te gek, gefeliciteerd met je nieuwe baan!

@Lala: jij kent dus ook het klappen van de zweep wel zo te lezen... ik begrijp je instelling en het lijkt wel een beetje op de mijne. Ik heb ook meerdere malen gedacht dat mn leven volledig naar de klote was en dat het nooit meer goed zou komen. Steeds als het weer beter ging dan werd ik weer onderuit gehaald door een nieuw drama. Kan er zo een bestseller over schrijven. Het ergste is het verlies van mn moeder en de manier waarop.. zelfmoord. Ik heb haar portret op mijn bovenarm getattoeerd staan. Ze is zeker altijd bij me, ze zit in mijn hart.. mn ziel mn alles. Nu moet ik even een traantje wegpikken....

meiden allemaal een dikke knuffel

Geplaatst

hey meiden...., ik moet ff snel maar ik ben weer terug van een heerlijk weekje weg.

Heerlijk weer gehad en super romantisch.

wel helaas ongi geworden, ook nog 2 dagen te vroeg...,baal.

Chantal wat lees ik nu......????? jeetje meid gefeliciteerd!!!!

ik gun het je zo.

En HP.., tjeetje wat heftig allemaal. Een dikke knuffel voor jou. Ik weet dat het heel dubbel is, verdriet om je neefje en geluk door je ZW.

probeer het een plaatsje te geven.

En bloem..., hoe is het afgelopen met je 3 follikels? ben zo benieuwd!~

Sen ik begrijp dat het moeilijk is als je je moeder verliest, vooral op de manier waarop jij je moeder hebt verloren. Ik heb de mijne ook veels te vroeg verloren door een ziekte.

pleun jammer zeg dat de eerst poging niet is gelukt, maar komt vast goed met jullie.

Han, volhouden hoor! probeer positief te denken. weet dat het soms heel moeilijk is.

succes andere meiden, een andere keer heb ik wat meer tijd!

groetjes joske

Geplaatst

Hoi lieve meiden,

Zit met tranen in mijn ogen te lezen!! Allemaal erg bedankt voor jullie lieve woorden. Ik weet het echt wel hoor, dat IK gelukkig met mijzelf en mijn leven moet zijn. Maar Bloem zegt het mooi: het is soms zo eenzaam en zo verdrietig..... Waarom moeten we dit allemaal meemaken? Het heeft een reden, net als dat alles een reden heeft.... ik weet alleen niet wat de reden is dat ik en jullie zoveel verdriet moeten hebben!!?? Ooit op een dag weten we het.....

Bloem, ik voel me door jou erg begrepen. (door de anderen ook hoor....., maar bij Bloem voelt het vertrouwd.... in de zin van, wij liggen misschien op 1 lijn qua emoties en gevoelens.(bang, onzekerheid, angst, verdriet en wanhoop) Volgens mij is Lala al veel verder in dit stadium. Misschien ook omdat zij nog 1 behandeling gaat doen, en zich er dan bij neerleggen en stoppen. Wij zijn nog niet zo ver.... ik weet niet of ik ooit die beslissing kan nemen..... ik hoop ook niet dat ik die beslissing moet nemen.... Maar Bloem: prachtige woorden..... ik had ze nodig om me minder eenzaam te voelen.... Enne.... dat zou toch wel helemaal lachen gieren brullen zijn..... een 3-ling!!! Ik deed het daar wel voor hoor! Ik ben ooit au-pair geweest in amerika, en heb gezorgd voor een baby-twins van 3 weken oud toen ik kwam, heb in totaal 1/2 jaar mama-tje mogen spelen.... Soms huilden ze allebei zooooo hard, dat ik naar huis belde en riep: als ik zelf ooit een tweeling krijg, wordt ik gek! Echt dat trek ik niet!! Ik hoop nu zo dat dat mijn straf is, dat ik nu moet laten zien dat ik het wel kan..... en dus dat het mij gegunt is een tweeling te mogen dragen, "werpen" en opvoeden..... Wie weet..... we gaan nu in ieder geval, als alles goed goed, voor 2 emmy's.....

Helaas heb ik zelf erg veel meegemaakt. Ik ben op mijn 6e uit huis gehaald, en heb toen 3 jaar in een kindertehuis gewoond. Uiteindelijk mocht ik niet meer terug naar mijn biologische moeder maar ben geplaatst in een pleeggezin. Ik was toen 9 jaar. Na 5 jaar is mijn lieve pleegvader overleden, en toen is mijn leven de verkeerde kant uitgegaan. Mijn pleegmoeder koos voor haar 2 eigen kinderen en uiteindelijk heeft zij mij uitgekotst toen ik 19 jaar was. Ik stond helemaal alleen op de wereld! Gelukkig ben ik goed terecht gekomen, ik weet maar al te goed dat het met mij heel anders had kunnen aflopen. Maar nu ik eindelijk de rust en het geluk heb gevonden was ik toe aan mijn eigen gezinnetje. Ik wil mijn kindjes zo graag geven wat ik als kind zooooo heb gemist: LIEFDE! Maar blijkbaar is het hier nog niet de tijd voor...... Ik ben gelukkig met mijzelf (zover ik nu op dit moment gelukkig met mijzelf kan zijn, aangezien ik nu erg het gevoel heb dat ik tekort schiet en faal omdat het mij niet lukt om kinderen op de wereld te zetten) en ben heel gelukkig met mijn lief! We hebben een prachtig huis, een leuk leven, een lieve hond, geld op de bank...... maar mijn leven voelt niet compleet..... ik mis de gezelligheid en onvoorwaardelijke liefde van een kind. Als ik kinderkleertjes zie smelt ik al helemaal.... En toch ondanks alles is dit mij niet gegunt. En dan denk ik wel eens: ik heb al zoveel slechte dingen meegemaakt (en das echt niet om zielig te doen, want dat ben ik niet.!!) waarom mag er niet gewoon eens 1 ding in mijn leven goed gaan, zonder dat ik eerst bergen moet verzetten..... maar hier krijg ik geen antwword op!

Kyra: gefeliciteerd met je nieuwe baan...... tjonge jonge.... en zwanger en een nieuwe baan, ook heftig! Ik heb vandaag officieel gehoord dat ik per 1 juni geen baan meer heb. Ben ook hier zo boos en teleurgesteld over, maar goed..... ga me ziek melden.... even rust pakken voor de ivf poging.... en vol goede en positieve energie op zoek naar een andere baan! Maar ook dit kon ik er nog wel even bijhebben...... NOT!

Sen: Wat ontzettend erg om te lezen dat je moeder ervoor heeft gekozen zelf niet langer te willen en te kunnen leven. Moeilijk hoor! Heftig! Kan me voorstellen dat je daar mee bezig bent en blijft..... Tja, het is niet helemaal hetzelfde maar mijn zus (biologische) is in '95 overleden. Ze is gevonden op straat en ze heeft waarschijnlijk een overdosis drugs gehad. Ik kan er niet te lang bij nadenken....want dan moet ik huilen.... Ze was mijn alles! Ik draag haar mee in mijn hart, en als we ooit een kindje krijgen wordt hij/zij vernoemt naar haar. Ik heb lange tijd haar foto vast gehouden en met haar gepraat over kindjes krijgen. Zij was 26 jaar, geen kinderen....maar die wilde ze wel.... als ik met haar praat, zeg ik altijd dat ik ook een kindje voor haar krijg...... Ergens hoopte ik dat zij misschien een rol zou spelen en dat zij mij kon helpen met zwanger worden.... maar inmiddels heb ik dat idee laten varen.... Hmmmmm..... tranen.....

Nog even snel.....Pleun: heel veel succes vrijdag met je frikki. Ik zal aan je denken, aangezien ik diezelfde dag, maar dan 'smiddags in diezelfde stoel met mijn benen wijd lig.... hihi

Nou, meiden ga nu eerst maar even weer stoppen, aangezien de tranen alweer rijkelijk vloeien.... hahahaha......allemaal hormonen!!! Heel veel liefs en voor iedereen een hele dikke knuffel!!!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden