Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He Caroline... bij mij hadden ze er ook drie teruggeplaatst. Twee innestelingen (en uiteindelijk toch lege handen, maargoed)

Ze hebben echt nog nooit meegemaakt dat een 40-plusser zwanger van een drie, vier of vijfling raakt.

Ennuh... vanavond, heel ranzig, bij SBS6, de documentaire over "Octomom"

Ik ga toch maar kijken!

X Nine

Ohja, Mineut, in tijdschrift "Jan" staat een artikel over eiceldonatie (met een Russisch ei, deze Nederlandse vrouw is ook een enorme doorzetter, op haar 46e zal ze moeder worden van een dochter!)

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

En Manouk... ik ga ook eens mijn licht opsteken over de poollichaamdiagnostiek.

Wellicht had een dergelijk onderzoek mijn miskraam kunnen voorkomen???

Liefs en nogmaals heel veel succes de komende dagen, ik denk aan je!

X Nine

Geplaatst

Hallo Lady's,

Ben vanmorgen naar het ziekenhuis geweest voor de echo, alles was goed:toppie:.

Morgenavond starten met de Puregon, ik moet 300 eenheden spuiten (dit is wel veel of niet?) Als alles naar wens verloopt gaat de punctie plaatsvinden in week 5. Hebben jullie goede ervaringen met de puntie's.

Geplaatst

@Mineut, dat zal best wel even 'slikken' zijn geweest om dat lage percentage te horen. Wel goed dat je je hierin verder wilt verdiepen. Voor mij zou dat 'een brug te ver' zijn.

@Manouk, wellicht dat je het niet meer leest, maar hoop dat je goed je punctie doorstaat en dat ze goed bevruchten! En dat uiteraard het chromoomonderzoek goed is en een tp kan plaatsvinden.

@Nine, ik kan me gewoon niet voorstellen dat als je al zoveel kinderen hebt (je hebt een groot gezin en dan een onmogelijk GROOT gezin), 6 geloof ik, er nog 1 bij zou willen en dan ook nog eens een meerling! Wat bezielt zo iemand... ga het niet kijken, die mensen zijn niet goed bij hun hoofd! Maar dat is mijn mening..

@Schattie, m.b.t. puncties. Dat kan heel erg verschillen. Niet alleen hoe de meiden het hier hebben ervaren, maar ook de onderlinge puncties en uiteraard de medicatie (of het ontbreken hiervan) die je krijgt toegediend. Ik heb er nog maar 1 achter de rug. Rechtereileider was goed te doen, maar links was zeer pijnlijk daar ze de eileider naar beneden moesten duwen... en 300 eenheden had ik laatst ook. Viel wel mee, want je lost het met minder Solvens op...

Geplaatst

San, als (bijna) psych ben ik altijd geinteresseerd in de vreemde uitwassen van de menselijke psyche.

Ik zou wel willen weten wat dat mens bezield heeft... en haar IVF-arts, the jerk!

Geplaatst
Hallo Lady's,

Ben vanmorgen naar het ziekenhuis geweest voor de echo, alles was goed:toppie:.

Morgenavond starten met de Puregon, ik moet 300 eenheden spuiten (dit is wel veel of niet?) Als alles naar wens verloopt gaat de punctie plaatsvinden in week 5. Hebben jullie goede ervaringen met de puntie's.

Hoi Schattie goed om te horen dat je echo goed was, was dat de uitgangsecho of is dat weer wat anders? nu weer de volgende stap voor je het weet heb je de punctie alweer achter de rug :happy:.

Ik heb nog geen punctie gehad maar in Dusseldorf krijg je een volledige narcose dus dan merk je er niets van. Wat ik wel begrepen heb, wat kan schelen bij de punctie is dat je heel stil blijft liggen tijdens de punctie, dan schijn je er minder last van te hebben.

Groeten van Shanna

Geplaatst

It's the US of A girl..bigger and BIGGER (not better)... nou wens je 'kijkplezier' Nine ...hahaha

Geplaatst

Hoi Nine,

Natuurlijk denk ik bij 3 embryo's terugplaatsen meteen aan jou, ik weet dat je eerder schreef dat ze nog nooit een drieling hebben gehad, maar ik denk niet dat ze dat doen in Rotterdam? Ik heb het nog nooit gehoord in ieder geval.

Over Octomum: ik denk dat ik ook even ga kijken, ik vind het een walgelijk verhaal eigenlijk, maar ben net als jij wel geinteresseerd in de menselijke psyche en wat haar verhaal nou is... (Ben benieuwd of Sannie toch niet even stiekem gaat zappen? San? haha)

Zal morgen wel iemand over schrijven hier verwacht ik!

Caroline

Geplaatst

Kan me heel goed inhouden hoor Caro, wat dat betreft.. enneh, ga toch lekker naar Reiki!

Geplaatst

Het was weer heerlijk ontspannend en M. heeft extra energie gestuurd naar m´n baarmoeder!... :happy4: heb er zo´n zin in...we vertrekken dus zaterdagochtend heel vroeg...Krkonose, here we come!

Geplaatst

Sannie66: In ben onder behandeling in Apeldoorn daar werken ze met decapeptyl, dit moet ik in dezelfde hoeveelheid blijven spuiten naast de puregon. Ik wil je bij deze ook een goede vakantie wensen.

Shanna42: Dit was de echo om te kijken hoe het baarmoederslijmvlies was en of de eierstokken rustig waren, ik weet niet of dat een uitgansecho is?

Ik moet nog een beetje wennen aan hoe het hier allemaal gaat, ben alles nog aan het uitproberen.

Groetjes Schattie

Geplaatst

Thnx Schattie ik ben er zelf ook nog niet zo in thuis, heb alleen IUI gehad. Dit is nieuw voor me, ik krijg een uitgangsecho maar weet niet zo goed wat dat is, ik denk om te zien hoe de stand van zaken is voordat je start.

Groetjes van Shanna

Geplaatst

hoi ladies, een uitgangsecho doen ze meestal op dag 3 van je cyclus. Ze kijken dan of er geen cystes aanwezig zijn (want dan mag je absoluut niet met hormonen starten omdat die daar ook door gaan groeien) en ze kijken naar de hoeveelheid follikels (waarin mogelijk een eitje zit) die klaarliggen en naar de dikte en samenstelling van het baarmoederslijmvlies.

Geplaatst

Thankx Sen1972, dan was het bij mij een uitgangsecho. Was in ieder geval blij dat de echo goed was en dat ik mag starten met Puregon.

Ik zie dat er veel verschillende middelen worden gebruikt, kan iemand mij haar ervaring geven?

Groetjes Schattie

Geplaatst

Sen bedankt voor je antwoord. Bij mij is dat dan niet dag drie van de cyclus. Ik moest gisteren met de pil beginnen en die slikken tot 8 februari, dan krijg ik die uitgangsecho, niet aan gedacht om daar vragen over te stellen, wel kon hij meteen al zeggen dat dan zeer wsl. de punctie op 24-2 plaats gaat vinden, maar hoe het dan verder gaat weet ik eigenlijk niet. Dat is wel fijn van dit forum dat je hier je vragen kwijt kunt, ik heb er al heel veel aan gehad.

Liefs van Shanna

Geplaatst

@schattie:

qua hormonen heb ik gebruikt:

menopur (om de groei vd follikels te stimuleren) + decapeptyl (om voortijdige eisprong tegen te houden) + pregnyl (om de eisprong op te wekken)

gonal-f (voor de groei vd follikels) + Luveris (voor de groei vd follikels en kwaliteit vh baarmoederslijmvlies) + cetrotide (om vroegtijdige eisprong tegen te houden) + pregnyl (eisprong opwekken) + utrogestan bolletjes om vaginaal in te brengen, dat moet je na de terugplaatsing tot aan de testdatum doen.

Bij gonal-f had ik ietsje meer follikels dan bij menopur maar er wordt ook beweerd dat menopur betere kwaliteit eitjes kan opleveren.

Cetrotide vind ik prettiger dan decapeptyl omdat ik van het laatste middel mega koppijn krijg (veel gehoorde klacht bij dit middel) en dat moet je vanaf dag 1 tot aan het opwekken van de eisprong (dus langer) gebruiken. Cetrotide begin je na 5 a 6 dagen hormonen te hebben gebruikt erbij te gebruiken totaan het opwekken vd de eisprong. Hierbij had ik geen klachten.

Ik denk dat de hormonen bij iedereen verschillend aanslaan. Tenslotte hebben we allemaal een ander lichaam. Het is ook vaak een kwestie van uitproberen.

Geplaatst

@Shanna: dan heb jij het lange protocol. Dat heb ik nog nooit gehad. Ik zou niet weten waarom. Misschien door mijn leeftijd? Ik heb wel pas gelezen dat je dan kans hebt op betere kwaliteit eicellen maar de meningen hieromtrent zijn ook weer verdeeld. Ik denk dat ook dat verschilt per vrouw.

Geplaatst

Sen1972

Ik gebruik op het moment decapeptyl en puregon, ik ben alleen wat moe en heb verder nergens last van. Hoe de medijcijnen hun werk doen zullen we vrijdag tijdens de echo wel zien, als de medicijnen niet goed hun werk doen schakelen ze dan over naar andere medicijnen of doen ze dat een volgende poging?

XSchattie

Geplaatst

hoi Schattie, volgens mij switchen ze tijdens een behandeling nooit naar een ander middel, hooguit naar een hogere dosering. Ik hoop dat dit gewoon aanslaat bij je en anders inderdaad de volgende ronde iets anders proberen.. maar daar gaan we natuurlijk niet vanuit dat dat nodig is he! succes en ik blijf je volgen

liefs

Sen

Geplaatst
hoi Schattie, volgens mij switchen ze tijdens een behandeling nooit naar een ander middel, hooguit naar een hogere dosering...

Sen, weet je dit uit ervaring of wel eens gehoord? Want ik wil hier wel een kanttekening bij plaatsen. Ik had deze keer met 300 eenheden Menopur 1 follikel en die was 'dominant' zoals de gyn zei. Ik heb ook gevraagd na de 1e FM of door de dosering te verhogen dit zou veranderen. Maar helaas niet. Heb wel gelezen dat door een trage groei er soms langer doorgespoten moest worden...

Geplaatst

beiden, ik weet het uit ervaring en ik heb erover gehoord. Zelf kreeg ik geen verhoging vd dosering omdat ik al aan het nederlandse max. zat nl. 300IE en ik kreeg ook geen ander middel in plaats van menopur. Van anderen hoor/lees ik vaker dat de dosering wordt opgekrikt als de groei achterblijft. Ik vind het een beetje kort door de bocht als een ziekenhuis zegt dat dat toch niets uithaald want niet geschoten is toch altijd mis?! hebben ze daar een glazen bol ofzo?

Geplaatst

oja wat ik ook nog even wil zeggen: 1 dominante follikel is normaal in een normale cyclus. Bij ivf/icsi is het natuurlijk de bedoeling dat alle follikels gelijkmatig gaan groeien. Als dit niet zo is, dan ben je min of meer een "low responder" d.w.z. dat er niet veel follikels groeien en/of de follikels die er zitten niet allemaal even hard hun best doen. Langer doorspuiten kan inderdaad vaak een beter resultaat geven. Ik heb vorige keer 18 dagen lang gespoten en das best wel lang. Dan kunnen de kleintjes een beetje bijgroeien.

Geplaatst

lees wel mee maar ik ben uit de running ik heb galstenen en moet onder het mes wel balen er erg van daar het weer tijd afsnoept van de ivf behandelingen ik zal blij zijn als ik onder het mes ben geweest want pff is erg pijnlijk de aanvallen die ik er bij heb

dus niet denken dat ik weg ben lees wel mee en zal af en toe reageren lig veel op bed ivm de pijn

gr summer

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden