Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Ja ik ben zelf ook onder behandeling in het VU en ik ben wel tevreden over hen.

Onder het kopje 'ziekenhuis' is ook een topic over het VU te vinden.

Hoi Chablis,

Ik heb je advies ter harte genomen: op de site gelezen over het VU. Rotterdam is ook een optie, maar aangezien we beide in Amsterdam werken is het VU misschien minder stressvol. Meteen mijn zorg verzekering gebeld of ik kon overstappen. Geen probleem. Verwijzing bij huisarts geregeld en morgen ochtend meteen bellen.

De gyn inmiddels gesproken: moet stoppen met medicatie...duh!, evaluatiegesprek met spoed gewenst, wil nog 1x maar dan met een dosis van 600 mg menopur aan de slag, dat is 150 mg boven wat er maximaal gegeven mag worden. Ik vroeg hem opnieuw of het niet lag aan de decapeptyl en of dat dan niet anders kon. Nee, hij bleef bij zijn standpunt, want hij moest wel realistisch zijn: het zag er niet hoopvol voor me uit. Ik heb op internet gelezen dat er ook andere remmers zijn en ook dat deca korter gespoten kan worden ipv 14 dagen.

Mijn gevoel zegt, nou schreeuwt eerder, dat dit met 600 mg onzin is en ook nog gevaarlijk. Grrrrr! Ja, ik ben geen 30, maar zonder hormonen spuiten doet alles het nog redelijk normaal bij mij.

Anyway...VU it'll be.

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Hoi Chablis,

Ik heb je advies ter harte genomen: op de site gelezen over het VU. Rotterdam is ook een optie, maar aangezien we beide in Amsterdam werken is het VU misschien minder stressvol. Meteen mijn zorg verzekering gebeld of ik kon overstappen. Geen probleem. Verwijzing bij huisarts geregeld en morgen ochtend meteen bellen.

De gyn inmiddels gesproken: moet stoppen met medicatie...duh!, evaluatiegesprek met spoed gewenst, wil nog 1x maar dan met een dosis van 600 mg menopur aan de slag, dat is 150 mg boven wat er maximaal gegeven mag worden. Ik vroeg hem opnieuw of het niet lag aan de decapeptyl en of dat dan niet anders kon. Nee, hij bleef bij zijn standpunt, want hij moest wel realistisch zijn: het zag er niet hoopvol voor me uit. Ik heb op internet gelezen dat er ook andere remmers zijn en ook dat deca korter gespoten kan worden ipv 14 dagen.

Mijn gevoel zegt, nou schreeuwt eerder, dat dit met 600 mg onzin is en ook nog gevaarlijk. Grrrrr! Ja, ik ben geen 30, maar zonder hormonen spuiten doet alles het nog redelijk normaal bij mij.

Anyway...VU it'll be.

1 van de argumenten voor onze keus voor het VU was ook dat we in Amsterdam werkten. Mede ook omdat ik zeer zeker niet naar het polderziekenhuis in onze woonplaats wilde.

Als je sowieso in Amsterdam werkt is het erg handig als je even voor een gesprekje, echo of wat dan ook tussendoor naar het VU moet. Het kost je dan ook veel minder uren die je dan mist op je werk.

Wat bedoel je met het stukje? "wil nog 1x maar dan met een dosis van 600 mg menopur aan de slag, dat is 150 mg boven wat er maximaal gegeven mag worden."

Geplaatst

Hallo meiskes,

Sorry dat ik even afwezig geweest ben, maar ik had even tijd nodig voor mezelf na de negatieve afloop van januari. Even niet bezig met IVF enzo, maar nu gaat het toch weer kriebelen en zo ik vandaag al weer willen beginnen, maar helaas. Wel net deze dagen in de ovulatietesten gedoken en samen ons best gedaan, dus wie weet.....(wishfull thinking waarschijnlijk, maar je weet het niet hè).

Inmiddels ook met mijn eigen arts kontakt gehad nu en hij raadt weer Icsi aan ipv de Picsi die zijn collega aanraadde in het gesprek van 4 februari. En om geen blastocystentransfer te doen maar weer PLD (chromosomenonderzoek). Hier snappen we dus niets van, dus we hebben besloten dat als ik terug moet komen voor de uitgangsecho in maart, we een gesprek aanvragen met beide artsen tegelijk. Hoezo iemand aan het twijfelen brengen zeg! Maar goed, ik probeer het voor nu los te laten, alhoewel ik het liefst nu al wil weten wat er gaat gebeuren.

Reetsj, wat een groot aantal menopur 600 zeg. Ik zit in Düsseldorf en had begrepen dat ze in NL niet verder gaan dan 325 (ik kreeg 450) en nu krijg jij 600! Heb je wel eens overwogen om in Düsseldorf te proberen? Er zijn meerdere onder ons die daar heen gaan en erg tevreden zijn.

Brenda, hoe gaat het in de wachtweken? Heel veel succes, ik duim voor je!

Nine, ik had je bij een ander topic al gevraagd wanneer je naar Dld gaat, maar ik lees nu 27 maart. Je bent een sterke vrouw hoor dat je na je verlies het wellicht toch weer gaat proberen. Net weer gehoord van iemand van 43 die met IVF een zoontje heeft gekregen.

Chablis, hoe is je TP verlopen? Nu maar afwachten he....sterkte hoor!

Sannie, wanneer ga jij in maart beginnen? Wellicht starten we gelijk?! Wel lekker even een rustmaand om er even niet mee bezig te zijn. Moest erg lachen om de reactie van jouw arts. Prima zo'n antwoord haha.

Shanna, ik had je al gemaild in het andere 40+ topic, maar ik vroeg me af hoeveel eitjes je had bij je IUI pogingen? Werd je toen ook hormonaal gestimuleerd? Staat er in de polisvoorwaarden van je verzekering ook een leeftijdsgrens vermeld? Anders kunnen ze je niet op grond van je leeftijd afwijzen. En als bij de IUI pogingen is gebleken dat je wel hormonaal te stimuleren bent (en ook al zijn het er maar 1 of 2, dat maakt niet uit) is dat je bewijs dat het wel zinvol is. Dr. S zal ook zeggen, je hebt er maar 1 nodig om zwanger te worden. Laat je niet kisten hoor en ga tegen de beslissing van je verzekering in. Heb ik ook gedaan en krijg het nu wel vergoed. Het is te gek voor worden dat ze het alleen maar zouden vergoeden als je zwanger zou raken!?!

Trouwens je hebt ook recht op vergoeding van de medicijnen, op doktersadvies wordt je hormonaal gestimuleerd en dat krijg je vergoed volgens de richtlijnen (laat Dld het recept naar Nederlandse apotheek faxen waarmee zij samenwerken, dan gaat dat helemaal goed).

Succes allemaal. Liefs Manouk

Geplaatst

Hallo Manouk,

Af en toe heb je het nodig om even afstand van het traject te nemen. Dit natuurlijk ook erg van belang om jezelf weer op te peppen voor de volgende poging.

Bij mij zijn afgelopen zaterdag 2 embryo's teruggeplaatst. En ik zit nu op het wachtbankje. Afwachten dus maar weer.

Geplaatst

Super Chablis, 2 nog wel. Wat spannend. Heel veel sterkte op het wachtbankje en er niet afvallen hoor!

Liefs

Manouk

Geplaatst

Hoi, hallo,

@ Manouk: Zo'n tussenperiode heb je dan echt even nodig, he. Even opladen om de volgende behandeling aan te kunnen....en hopelijk krijg je ook een verduidelijking van wat het nu gaat worden.

Wat de menopur betreft: Het mag maximaal 450, zei de gyn. Die heb ik dus gehad en nu wil hij dat ik 600 ga nemen. Alles in mij schreeuwt: NEE!En Dusseldorf? Hoe doet iedereen dat die daar in behandeling is, zeg? Echo's, bloedcontrole, etc?

@Chablis: Volgens de bijsluiter van menopur, volgens de richtlijnen in Europa (zei de gyn) mag het niet meer zijn dan 450mg menopur per dag. Nu wil hij nog een laatste poging gaan doen met ons, maar dan wil hij 600 mg gaan laten spuiten. Dus 150 mg meer dan de toegestane maximale hoeveelheid. En ik denk dan: ipv dat je nu die remmer gaat aanpassen, dus antagonisten gaat voorschrijven of de deca verminderd of zo, ipv onverantwoordelijk veel menopur laten spuiten.....De gyn is bang dat antagonisten niet de eitjes zullen tegenhouden te springen :jump_rope:...ik denk dan: laten er alsjeblieft eitjes zijn, zodat er uberhaubt wat kan springen.

Grtjs en tot lezens, Reetsj

Geplaatst
... en had begrepen dat ze in NL niet verder gaan dan 325 (ik kreeg 450) en nu krijg jij 600! ..

Ik krijg ook een verhoging naar 450 eenheden, dus dat klopt niet helemaal dat ze in NL niet verder gaan dan 325...

Geplaatst

@Reetsj, je gevoel schreeuwt al nee, dus ik zou toch zwaar overwegen om over te stappen hoor. Zeker als de richtlijnen max. 450 eenheden zijn!

En voor wat betreft de echo's e.d. in DD; ik heb gelezen dat je deze gewoon in je 'eigen' zh kunnen laten doen. Die afspraak kun je met DD maken.

Suc6 met je keuze...

Geplaatst

@Reetsj

Als ik jouw tekst zo lees dan krijg ik de indruk dat je je nu helemaal kunt vinden in wat de arts aangeeft. Naar mijn idee moet je jezelf (en samen met je partner natuurlijk) afvragen of je wel met een arts/ziekenhuis door wilt gaan waar je je niet echt prettig meer voelt. Wat voor 'aanbod' hij ook heeft.

Wat is de kans op overstimulatie als hij met 600 wil gaan spuiten?

Geplaatst

Hoi Chablis,

Nou, wij kunnen ons juist helemaal niet vinden in wat de gyn vindt! Misschien heb ik me te voorzichtig uitgedrukt in mijn vorige berichten...? Alles schreeuwt in me: zoals de gyn het voorstelt klopt het niet en dit wil ik ook niet.

Wij zijn serieus aan het overwegen naar een ander ziekenhuis te gaan. Maar hoe dan ook wil ik wel weten wat mijn huidige gyn te zeggen heeft aankomende donderdag.

Verwijsbrief voor 2nd opinion is geregeld vandaag bij de huisarts, morgenochtend bel ik naar VU, kon niet meer vanmiddag (en ook maar het AMC omdat mijn gewone gyn daar ook werkt).

Dank je wel ook Sannie voor het meedenken. Ik voel me wel gesteund. Prettig.

Ik ga maar eens wat eten klaarmaken. Eet smakelijk voor nu of straks!

Grtjs, Reetsj

Geplaatst

ja, dat heb ik gezien op de site. Maar iig bedankt.

We hebben al een registratienummer, omdat het ziekenhuis waar we nu in behandeling zijn samenwerkt met het VU. Alleen als je geen registratienummer hebt kun je je via het online formulier je aanmelden. Ik moet er dus gewoon voor bellen.

Geplaatst

Zo wat is hier veel geschreven zeg :happy:.

@Chablis, sterkte met wachten de komende twee weken.

@Reetsj wat vervelend zeg dat je je niet prettig voelt in het ziekenhuis waar je nu bent, goed om eens om je heen te kijken. Ik heb de IUI hier in nederland gehad en was daar op dat moment zeer tevreden, nu zijn we in Dusseldorf voor ICSI en op de periode in nl. terugkijkend denk ik dat ze veel meer hadden kunnen onderzoeken, en ze hadden ons veel eerder door moeten sturen, ik baal daar nu ontzettend van, er is niets meer aan te doen, dus goed van je om er goed over na te denken, zodat je achteraf geen spijt krijgt dat je toch niet geswitched bent.

@Manouk lastig hè als je er zelf zo weinig van kan zeggen, je bent en blijft afhankelijk van je arts. Goed dat je het probeert los te laten, hoe moeilijk dat ook is. Ik moet maandag weer voor de echo en als het goed is krijg ik dan te horen hoe verder, ik zal ook eens vragen hoe het zit met Picsi en Icsi en wij willen ook graag dat PLO laten doen, ben benieuwd naar wat hij er over te vertellen heeft.

Ik heb je in het andere topic al geantwoord maar ik had best wel veel eitjes bij de IUI na stimulatie met Puregon en Clomid, 2x 1 eitje, 2x 2, 1x 3 en 1x 4. Die polisvoorwaarden zitten lekker in elkaar, in de basisverzekering staat bij IVF niets over de leeftijd, dus ik dacht mooi ik heb ze, staat er in een kadertje dat er uitzonderingen zijn m.b.t.leeftijd en omstandigheden dus daar kan ik niet op terugvallen. Maar ik vraag dr. S. om een brief te schrijven, dat raadde de klantenservice van de IZZ ook aan om te doen, Dr. S. heeft toen bij het invullen van de machtingsaanvraag ook al gezegd dat het vergoedt moet worden en dat hij anders een aanvulling zou maken, dus ik ga er een beetje van uit dat het allemaal wel goed komt.

@Nine, zeker goed van je dat je half maart alweer gaat beginnen, knap hoor.

Liefs van Shanna

Geplaatst

@Reetsj wat vervelend zeg dat je je niet prettig voelt in het ziekenhuis waar je nu bent, goed om eens om je heen te kijken.

Hoi Shanna, Chablis en Sannie,

Jullie reacties heeft me enorm gesterkt! Dank, dank, dank.:coolthumb: Inmiddels heb ik in de eerste week van april een afspraak in het VU voor 2nd opinion. We krijgen meteen een gesprek van een uur met de gyn en een uur met de verpleegkundige. Dat op zich geeft me al moed!

VU doet ook wel interessante onderzoeken, zag ik op hun site. AMC ook wel, maar meer op een wat ander gebied.

Fijne avond!

Grtjs, Reetsj

Geplaatst

@Reetsj hoe is je gesprek met de gyn gegaan afgelopen donderdag?

Groeten van Shanna

Geplaatst

tjonge het is een beetje stil hier...,

Shanna succes maandag met de FM, ik hoop dat de cyste weg is. Mag je dan weer verder met de behandeling?

Ik zie in je onderschrift dat je een laag AMH waarde hebt.

Ik weet mijn AMH waarde niet, wel mijn FSH. Zijn die onlosmakend met elkaar verbonden? Bv als je een FSH van 7 hebt, dat je dan een AMH waarde van .... hebt?

liefs Joske :blowkisses:

Geplaatst

Hai Joske,

Het is zeker stil hier, ik heb me ook maar bij een ander topic aangesloten.

Lief dat je me succes wenst voor maandag. Ik hoop ook dat die cyste weg is. Ik ben nog helemaal niet begonnen maar hoop dan maandag de spuitinstructie te krijgen en horen hoe of wat.

Je AMH waarde is de hoeveelheid eitjes die je nog hebt, en je FSH is je hormoon waaraan ze kunnen zien of je in de overgang bent of gaat. Of het bij elkaar hoort weet ik niet, want je eivoorraad krijg je bij de geboorte al, maar of de FSH zich daar op aanpast ... geen idee.

Hoe is het bij jou? Alles goed?

Liefs van Shanna

Geplaatst

Yes de cyste is weg, vanavond de laatste pil en dan zaterdag starten met 450 i.e Menopur.

Groeten van Shanna

Geplaatst

Hey Marion, wij doen het poollichaamonderzoek, daar zit assisted hatching bij in omdat ze de schil moeten openen om te kunnen onderzoeken (twee voor de prijs van één).

Hoe is het met jou dan? Ben je al begonnen met spuiten?

Groeten van Shanna

Geplaatst

ja helemaal goed hier, gisteren begonnen met spuiten op cyclusdag 3. Spuit Menopur 375 eh, dus 2 x per dag. Die van vanavond zit er net in. Vrijdag voor de 1e echo! oooo spannend he. Wij doen alles in Dusseldorf ook dus de echo's, tis wel op en neer rijden maar ja. Hoop zooooo dat het lukt, 'made in Germany" zou toch fantastisch zijn.

Geplaatst

Ooh zeker spannend, vrijdag de echo. Omdat dr. S. al aangaf dat we twee echos moeten laten maken heb ik (ondanks dat ik er eerst anders over dacht) voor de eerste echo de afspraak hier in nederland, ze bellen dan de uitslag door, de tweede afspraak in DD is al gemaakt en afhankelijk van de uitslag gaat die wel of niet door. Ik vind het wel prettig om de echo voor de punctie in DD te laten doen, op die eerste is wsl. nog niet zo heel veel te zien, vandaar (en de lange reistijd) toch maar 1x hier in het ziekenhuis.

Groeten van Shan

Geplaatst

Ja dat klopt, jij ook? Ik heb dat nog nergens gelezen dus vond het wel een beetje raar maar als dat bij jou ook zo is, dan doet ie dat wel vaker op deze manier. Mijn AMH waarde is te laag, vandaar dat ik het maximum moet spuiten, maar jij spuit ook wel aardig veel of valt dat wel mee?

Heb jij je recept hier in nl. opgehaald? Ik ben vanmiddag meteen bij de apo in het ziekenhuis hier geweest, maar daar hadden ze moeite met het recept lezen, uiteindelijk heeft ze voor me naar DD gebeld en zijn ze eruit gekomen, er stonden verpakkingseenheden bij dat snapte ze hier niet, nu wordt het besteld en bellen ze als ik het op kan halen (bij de anticonceptiepil hadden ze ook al moeite).

@Brenda thnx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden