Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Gast Shanna42
Geplaatst

Hoi Claus is het meegevallen het spuiten? Heb je voor de Puregon een pen gekregen om te spuiten? Hopelijk reageert je lichaam er goed op en maak je veel mooie eitjes aan.

@Me hier gaat het redelijk goed met me. Een weekje rust heeft me goed gedaan, heb ook de rust gevonden. Maandag maar weer eens op kantoor een half dagje proberen.

Fijn weekend allemaal, groeten van Shanna

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Gast Shanna42
Geplaatst

Nicole we hebben elkaar net gekruist met de berichtjes denk ik. Maar goed nieuws hoor, twee mooie embryo's, veel succes maandag met de terugplaatsing.

Groeten van Shan

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

@Nicole,ontzettend fijn dat het je allemaal is meegevallen deze keer! Nu gaan we duimen voor het allermooiste resultaat! En natuurlijk succes voor vandaag. Laat je even weten of het allemaal goed is gegaan?

@Shanna,doe het rustig aan hé! Weer veel te veel mee moeten maken de afgelopen tijd.

Wij nog een weekje werken en dan aankomende zondag op vakantie! Wat een heerlijk vooruitzicht,even weg van alles. Moet zeggen dat de (verplichte) pauze maand juni me stiekum wel heel goed is afgegaan,aankomende vrijdag worden de medicijnen thuis bezorgd. Snel in de koelkast dr mee en hopelijk mogen we dan maandag 19/7 starten.

Mn liefde en ik hadden bedacht om zo rond 22.00 de injectie's te gaan zetten,lijkt ons het meest handige tijdstip.

Hoe gaat het met de rest van jullie??

Liefs,

Elies

Geplaatst

hallo meiden

fijn Nicole dat je 2 embryo's terug geplaatst hebt, vooral na de teleurstelling van de eerste IVF.

Bij mij gaat het spuiten van de deca goed, geen hoofdpijn :), wel een beetje moe.

vandaag moet ik ongesteld worden maar misschien een beetje later door de deca?

nog een vraagje...,

ik vraag me wel af, stel dat ik in de afgelopen maand geen eisprong heb gehad (misschien wel door de MK heb ik niet echt een ei kunnen spotten, althans niet zeker.) En je begint op de 21 ste CD met de Dcaceptyl, wordt je dan wel ongesteld????

liefs joske

Geplaatst

Hoi Joske,

Volgens mij wordt het baarmoederslijmvlies gewoon opgebouwd, ook als er geen eisprong is geweest. (maar die eisprong is er vast wel geweest)

Dus je wordt volgens mij gewoon ongesteld.

Maar bij mij kwam die ook altijd een paar dagen later, door de decapeptyl.

Balen natuurlijk, omdat je zo snel mogelijk met de stimulatie zou willen beginnen!!

Groetjes, Nine

Geplaatst

Hoi hoi, nou het was me het dagje wel hoor .. vanmorgen werden we op gebeld of we een uurtje eerder konden dus half 2 ipv half 3 ... dus ... hop ... om 09.15 uur in de auto want je weet maar nooit wat je onderweg tegen komt ... we waren om 11.45 uur in het zh ... we hebben ons in laten schrijven en toen zijn we even wat gaan drinken ... ik ben wel even naar de wc geweest want ik kon het niet redden tot half 2 met een volle blaas te wachten ... maar na geplast te hebben heb ik maar weer wat gedronken om mijn blaas te vullen. Om 13.00 uur zijn we naar boven gegaan en konden we plaatsnemen in de wachtkamer ... pffffff .......... nou toen was het weer een lange zit en werden we pas om 14.00 uur binnen geroepen en kreeg ik de terugplaatsing om 14.30 uur ... het schijnt dat ze iedereen voor een tp gewoon op 1 tijdstip laten komen en ze dan op die manier afhandelen ... erg handig allemaal ... en om met een volle blaas zo lang te wachten is helemaal geen pretje dat kan ik je wel vertellen ... er zijn dus idd 2 emmy's terug geplaats ... eents leek zich in eerste instantie traag te ontwikkelen maar die had zijn schade vandaag goed ingehaald ... en nu is het dus 14 dagen wachten ... ik ben reuze benieuwd en ik hoop dat we over 2 weken een mooie test zullen hebben ...

lfs. Nicole

Gast Shanna42
Geplaatst

@Nicole dat is handig van ze zeg, niet echt klantvriendelijk, maar ja je bent blij dat je je terugplaatsing krijgt. Wat fijn dat de ene de schade heeft ingehaald. Nu maar weer rustig afwachten. Hopelijk dit keer een succesvolle poging met een goede afloop.

@Elies het werken was me toch een beetje tegengevallen, morgen nog maar een half dagje proberen.

Klinkt goed nog een weekje werken en dan vakantie voor ons met deze week erbij nog drie weken, heb er ook wel zin in, al hebben we nog niets gepland.

22.00 uur is volgens mij ook een hele mooie tijd, had ik ook gedaan hoor!

@Joske fijn dat je geen echte bijwerkingen hebt, moe wordt je van dit weer toch wel hihihi. Op je vraag weet ik geen antwoord maar volgens mij heeft Nine je goed geantwoord op je vraag.

@Michaela hoe is je belafspraak geweest vandaag?

Groetjes voor allemaal, liefs van Shan

Geplaatst

Hai lieve luitjes,

Na mijn laatste teleurstellende poging kregen mijn man en ik net na het trieste nieuws ook nog een ander vervelende gebeurtenis. De dag nadat mijn menstruatie kwam kreeg mijn man een dagvaarding van zijn (h)ex in de bus. Nadat wij getrouwd zijn en zijn samenwonen, dreigt zijn ex met een rechtzaak om meer alimentatie. En in plaats van dat ze na 4 jaar na echtscheiding (niet om mij gelukkig), nu haar leven op pakt, gaat werken en iets van haar leven maakt....heeft ze er een dagtaak van gemaakt zijn leven zuur te maken en zo veel mogelijk geld af te troggelen. Om een lang verhaal kort te maken, hier ging zoveel tijd en energie in zitten (die ik al niet had na de laatste poging), dat ik niet eens de mogelijkheid had de mislukte poging te verwerken. Maar goed. Het is niet anders. Vandaar dat ik weer even niet online ben geweest.

Ik wilde me heel even melden, ik ben jullie niet vergeten hoor. Wij gaan as vrijdag op vakantie en na de vakantie (en de verplichte maand rust), gaan we voor de laatste poging. Eigenlijk had ik juist in de vakantie moeten gaan beginnen met spuiten, maar dat zagen we toch niet zitten, dus we slaan een maandje over en beginnen in augustus. Ik ben benieuwd Shanna wat het antwoord is van de artsen mbt het wel of niet slikken van de pil voorafgaand aan een poging.

Voor degene die nu bezig zijn...heel veel succes en ik hoop zo op een goed TP. Voor wie op vakantie gaat....geniet ervan meiden en daarna gaan we er weer voor. Ik weet niet of ik voor vrijdag (dan gaan we naar La douce France) weer online zal zijn, zo niet, tot over een paar weken.

Liefs

Manouk

Gast Shanna42
Geplaatst

Hee Manouk ik heb even teruggepbt.

Groetjes van Shan

Geplaatst

Hoi allemaal,

Vandaag naar het ziekenhuis geweest voor de eerst fm. Er zaten links 3 follikels (12,13 en 17 mm) en rechts ook 3 maar die zijn nog rond de 10 mm. Nu willen ze kijken of de kleinste nog voldoende willen groeien voordat de grootste uit zijn voegen knalt! Haha. Dus vanavond nog verder met spuiten en dan morgen weer terug voor controle. De arts zei dat maandag of dinsdag de punctie zal zijn. Heel spannend allemaal!

Iedereen weer succes/sterkte!

Groetjes Claus

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Vanmorgen de punctie gehad! Viel me echt reuze mee! Super aardige verpleegkundigen en arts. Alles wat ze gingen doen werd van te voren goed uitgelegd zodat je precies wist waar je aan toe was. Ze stelden me ook super op mijn gemak. (voor zover dat ging want ik was toch aardig nerveus!). Door de pijnstilling heb ik heel weinig van de punctie gevoeld. Van de 6 follikels die er zaten zijn er 5 aangeprikt en in alle 5 zat een goed eitje. Nu maar hopen dat er goede emmies uitkomen! Daar word ik donderdagochtend over gebeld en dan heb ik de eventuele terugplaatsing in de middag! Heel spannend dus.

Ik ga nu ff relaxen. Napijn heb ik nauwelijks maar het heeft er allemaal toch meer "ingehakt" als dat ik had gedacht!

Groetjes!

Geplaatst

Fijn dat de punktie meeviel en 5 eicelen klinkt prima.

We hebben tegelijk een terugplaatsing.

Ik ook donderdag maar dan van een cryo.

suces

rachel

Geplaatst

Spannend voor jullie ook dus!

Vraagje: wat is een cryo? Is dat niet hetzelfde als een embryo? (sorry hoor, nog suf van de pijnbestrijding en blond! Hihi).

Gast Sannie66
Geplaatst

Dus jij hebt je punctie gehad Claus... nou wordt het dus weer spannend...

je vraagje: een cryo is een ingevroren embryo..

Suc6 met wachten tot je tp...

Geplaatst

Hoi,

Vanmorgen telefoontje gehad van het IVF-secretariaat dat er 3 van de 5 eicellen bevrucht waren en ik dus naar het ziekenhuis moest komen voor de terugplaatsing! Wat een opluchting was dat zeg!!! Omdat we gekozen hebben voor 1 terugplaatsing gaan ze nog kijken of de overige 2 goed genoeg zijn om in te vriezen.

Het wachten kan nu dus beginnen..................

Rachel, is het goed gegaan en hoe voel jij je nu?

Groetjes

Geplaatst

Hai Claus,

Bij mij hebben ze weer maar 1 rietje (2 cryo's) ontdooid en er zaten 2 toppers in, de 1 net iets beter.

In eerste instantie wilde ik ze allebei laten terugplaatsen, maar ze hebben het me afgeraden.

Mijn vriend wil namelijk perse geen tweeling.

Ik voel me best wel anders al, maar dat zal wel in mijn hoofd zitten.

Hoe voel jij je?

Ik ben ook wel bang voor wat er komen gaat, na 2 miskramen.

De arts was daarentegen erg positief.

Wanneer mag jij testen?

succes

Rachel

Geplaatst

Hai,

Wij hebben ook om die reden voor 1 terugplaatsing gekozen. Ik zelf had nog wel voor 2 willen gaan omdat de kans er nu is en die wil je dan aangrijpen. Ik ben zo bang dat als het niet zou lukken nu dat ik me dan ga afvragen wat er gebeurd zou zijn als we er 2 hadden laten terugplaatsen. Aan de andere kant begrijp ik heel goed waarom de artsen het afraden en om die reden sta ik ook wel achter onze keuze. Dubbel gevoel, maar ja!

Ik mag 20 juli testen (15 dagen na de punctie) dus ik moet mezelf nog maar even in de hand zien te houden.

Verder voel ik me lichamelijk wel goed. Het is zo spannend allemaal, bij alles wat ik nu voel wat maar een beetje "anders" is denk ik gelijk daaraan terwijl ik er normaal misschien niet eens op zou letten!

Ik kan me goed voorstellen dat jij bang bent voor wat er komen gaat. Zeker na wat je allemaal al hebt meegemaakt! Het lijkt me moeilijk om tegelijkertijd te hopen en ook die angst te hebben. Ik heb dat nu al en voor mij is het nog maar de eerste keer dus dat moet best heftig voor je zijn.

Maar als de artsen positief zijn moeten wij dat ook maar proberen toch?

Wanneer mag jij testen?

Geplaatst

Hai Claus,

Ik mag ook 20 juli voor een bloedtest komen.

Moet jij zelf testen?

Ik ga ook niet eerder zelf testen vind ik veel te eng.

Inmiddels weet ik zo'n beetje wat de symptomen zijn bij mij.

ik voel me ook anders.

Heel veel succes.

Rachel

Geplaatst

Ik ben er gisteren vergeten naar te vragen (niet te geloven he!) maar in de brief staat dat ik of een thuistest kan doen of ochtendurine in het ziekenhuis in moet leveren. Vaag, dus ik bel wel naar het ziekenhuis tegen die tijd (mocht het nodig zijn:duimen draaien:).

Ik vind het ook te eng om zelf eerder te testen en ik durf ook niet te temperaturen! Ik ben veels te bang dat ik het omlaag zie gaan! Brrr.

Ik hoop voor je dat jij het goede voelt nu!!!! Succes!!!

Geplaatst

@Claus & Rachel ... ik zit een beetje in het zelfde schuitje als jullie ... bij mijn 2e IVF/ICSI poging hebben ze uit 6 follikels 4 eitjes gehaald waarvan ze er 2 hebben kunnen injecteren ... daaruit zijn 2 mooie bevruchtingen ontstaan .. het ene embryootje liep in eerste instantie iets achter op de ander maar heeft de schade op de dag van de terugplaatsing goed ingehaald ... ik heb ze alle twee terug laten plaatsen gezien mijn leeftijd ( 43 ) zou de kans op een tweeling toch niet zo groot zijn ... ik heb de tp gehad op 28 juni en mag maandag 12 juli testen ... ik heb helaas dus geen cryo's over ... Vandaag moest ik me inhouden om een vroege test te gaan halen ook bang voor de teleurstelling en de onzekerheid of ik echt niet te vroeg zou hebben getest ... ook durf ik mezelf niet te tempen ook bang om te zien dat mijn temp is gedaald ... mijn lichaam geeft ook nog niet echt duidelijke signalen af dat het wel eens zo zou kunnen zijn dat ik zwanger ben ... ja ik voel af en toe dat mijn borsten iets gevoelig zijn ... mijn man zegt ook dat ze gegroeid zijn ( wat ik zelf absoluut niet zie of voel ) ... ik heb nu wel een test in huis maar die wil ik echt pas maandag gaan doen ... dus ik moet nog even geduld hebben ... maar jullie moeten nog langer geduld hebben lees ik al ... dus dames we zitten allemaal op het beruchte wachtbankje ....

lfs. Nicole

Gast Shanna42
Geplaatst

Hey ladys veel succes met wachten, hopelijk wordt het beloond met een mooie posi test.

Groeten van Shanna

Geplaatst

Hai Nicole,

Voor jou wordt het nou echt spannend.

Ik voelde de eerste keer ook niets, dus dat wil nog niets zeggen.

Ik ben 43 jaar dus had ik verwacht dat het ziekenhuis wel accoord zou gaan met 2 maar toch niet.

Heel veel succes

Rachel

Gast Shanna42
Geplaatst

In Duitsland plaatsen ze er 3 terug. Een drieling komt zelden voor zeggen ze daar. En wij zouden toch erg blij zijn met een tweeling alhoewel die kans ook klein is.

Geplaatst

Wij hadden de keus of we er 1 of 2 wilden laten terugplaatsen (ik ben 41) maar toch geven ze in het ziekenhuis het advies om niet voor 2 te gaan en omdat ook mijn lief erg zenuwachtig wordt bij de gedachte aan een tweeling (ook al is die kans klein) hebben wij er 1 terug laten plaatsen.

Nou meiden,succes en sterkte met wachten!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden