Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ha Manouk,

Ik snap zo wat je schrijft, ben nu 3 jaar met mn huidige partner en ons geluk wat zo overweldigend is willen we zoooo graag nog completer maken met een kindje van ons saampjes.

Mijn ex had helemaal geen kinderwens,terwijl ik altijd diep in mijn hart dit zo graag heb gewild. Nu uiteindelijk deze lieve man en vader in mijn leven is gekomen wil ik niets liever als met elkaar een gezinnetje vormen.

En ach het is jammer genoeg niet gelukt om in mijn 40e levensjaar een kindje te krijgen dat ik nu gelukkig bij mezelf kan denken; leeftijd het is maar een getal!

Liefs

Elies

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ellis en Manouk, Ook voor mij is jullie verhaal herkenbaar!

eigenlijk hetzelfde verhaal. Super gelukkig, met het verschil dat ik al 3 kinderen heb uit een vorilge relatie.

zo gelukkig dat ik het me niet voorstellen kan, dat dit niet bezegeld wordt met een liefdesbeebje.

Elies, Ik was ook vlug zwanger, in de 4e ronde, en ook een missed abortion met 10 weken. Vreselijk was dat. Ik was ook nog alleen omdat mijn mannetje niet vrij kon krijgen. Dan stort je leven echt in.

Ook totaal niet verwacht omdat bij de eerste echo met 7 1/2 week super goed was.

Ik heb echt verwerken moeten een paar maanden.

De 2 keer dat het mis ging, begin mei 2010, kan ik het beter een plaatsje geven.

Maar misschien ook omdat ik nog maar 6 weken was.

Beide zwangerschappen zijn spontaan gekomen, en geloof ook echt dat het nog gaat lukken.

We gaan ervoor meiden!

liefs joske

Geplaatst

Ha Joske,

Ik bewonder je moed en dat na 2 miskramen echt zo dapper! Moet ook zeggen dat onze miskraam dr echt enorm heeft "ingehakt", ben altijd een positief ingesteld persoon en kan heel goed relativeren dat ik "voor hetere vuren"in het leven heb gestaan maar heb zoveel verdrietige momenten gehad de maanden na de miskraam dat ik soms niet begreep waar mn tranen nog vandaan konden komen.

Onlangs nog een collega,krijgt een miskraam met 7 weken,wordt daarna niet ongi maar hup is gelijk weer zwanger...hoe is het toch in godsnaam mogelijk denk ik dan..!

Maar gelukkig hebben wij nog kansen in het vooruitzicht om een kindje te krijgen,worden ook veel mensen weggestuurd in een zhuis waar de boodschap heel anders is!

Hoe is jou intake gesprek verlopen? goed gevoel bij?

Wij wel iig,alles helder en duidelijk uitgelegd en de volgende morgen werd ik al gebeld voor de medicijnen dus keurig geregeld!

Wij gaan eerst maar genieten van vakantie,kan in juni jammergenoeg niet starten komt niet uit met mn cyclus. Jammer! anders hadden we tegelijkertijd gestart!

Fijne avond nog allemaal!

Liefs,

Elies

Geplaatst

Hoi allemaal,

Gisteren het intake-gesprek gehad. Het was een fijne arts die alles nog een keer goed uitlegde en daarna hebben we prikinstucties en het behandelschema van een verpleegkundige gekregen. Omdat we beginnen in de eigen cyclus (scheelt weer aardig wat hormonen heb ik begrepen) moeten we nog 3 weken wachten omdat ik nu net ongesteld ben geweest. Dus rond de 27ste mag ik beginnen met Puregon. Spannend allemaal en zo blij dat het nu duidelijk is wanneer en hoe het allemaal gaat beginnen!

Groetjes en succes/sterkte allemaal!

Geplaatst

Goedemorgen allemaal!

Claus69,fijn dat je ook zo'n goed gevoel bij het intake gesprek hebt gehad.

Nu op naar de eerste spuit hé! Eindelijk actie moeten we maar proberen te denken.

Ik hoop dat ik in juli kan beginnen,of niet....droom nog steeds van zo'n telefoontje dat ik dan kan doen om door te geven dat het allemaal niet meer nodig is omdat ik "gewoon"even zwanger geraakt bent! :sunny:

Liefs,

Elies

Geplaatst

Hi Ladies,

Schrijf al lang op dit forum, kwam pas vandaag deze discussie tegen. Ben zelf 41 en een heleboel maandjes ;-) Bijna 42 en 26 weken zwanger door ICSI. Na 2 IVF pogingen was dit de eerste ICSI. Alles is tiptop in orde voor zover we weten. Wil jullie laten weten dat het echt wel kan gebeuren! Houdt moed en kracht.

Alle ellende van spuiten, wachten, wachten, spuiten, echo's, testen enz... ze zijn snel vergeten weet ik nu uit ervaring.

Iemand stelde de vraag waar je man zich op voor kan bereiden bij de hormonen? Voor mij was dat eigenlijk niets, ik was alleen moe. Dat was echter niets vergeleken bij de moeheid die daarna volgde in de eerste 4 maanden. En wat was ik blij en gelukkig dat ik dat had, ik was immers eindelijk zwanger!

En meiden, trek je niets aan van degenen die ons te 'oud' vinden! Onzin vind ik dat!

Houdt moed en ik duim voor jullie allemaal dat de volgende poging raak is!

Liefs

Cjee

Geplaatst

Cjee,

Dit geeft de burger weer moed! fijn dat je ons dit hebt geschreven.

Vanmorgen belde onze huisarts me "kweet zeker dat jullie over een aantal maanden samen met mij kunnen luisteren naar de harttonen van jullie kindje"

Ook al zo'n positivo! het hangt in de lucht zeker vandaag.

Mag ik vragen hoe jullie in de mmm terecht zijn gekomen? Waren dr aanwijsbare redenen dat een spontane zwangerschap er niet in zat?

Liefs,

Elies

Geplaatst

Hi Elies,

Nee, geen aanwijsbare reden. Alle onderzoeken goed, zowel van mijn man als van mij. Wel vermoeden van endometriose, maar dat hebben ze nooit vastgesteld. Reden waarom, dat maakt niet uit als we IVF gaan doen, want dat stuk van het proces sluiten we kort in het lab. Ze hebben ook nog even gedacht dat een minivleesboompje de boosdoener zou zijn, dat bleek na een operatie ook niet. Dus geen aanwijsbare reden.

Dat is ook de reden dat ze overgestapt zijn op ICSI, er waren wel eitjes na de puncties maar geen of 1 bevruchting. Na de ICSI hadden we 6 bevruchtingen van de 8 eitjes, waarvan er 2 zijn teruggeplaatst en nog 2 zijn ingevroren.

Al met al ben ik mijn artsen zeer dankbaar voor hun doortastende optreden en het bewust kiezen voor maximaliseren van de kansen. Overigens sluit ik me graag aan bij je huisarts. Vind het echt leuk om te zien bij hoeveel mensen het uiteindelijk wel lukt om zwanger te worden en dan is het achteraf bekeken ook eigenlijk allemaal redelijk snel gegaan. Ik vond toen we in het traject zaten de tijd zo lang duren. Elke keer wachten, elke keer weer die teleurstelling het leek een eeuwigheid. Nu achteraf vergeet je dat opeens en vliegen de weken naar de bevalling toe weer voorbij!

Hou vol, het gaat echt lukken!!

Liefs

Cjee

Geplaatst

Ha allemaal!

Even weer wat rustiger op "ons"forum,was even benieuwd Sannie66 wanneer je naar de vk en gyn moet? Ook weer spannend.

Manouk wanneer gaan jullie weer starten juli/augustus ofzo?

Vroeg me nog wat af, als je ivf/icsi poging mislukt en je hebt niets in de vriezer moet je dan eerst een maandje rust houden of mag je gelijk verder?

Tot later maar weer!

Liefs,

Elies

Gast Sannie66
Geplaatst

Hi Elies, idd zoals Caroline al aangeeft: er moet een maand tussen 2 behandelingen zitten om je eierstokken rust te geven.

Hier alles goed hoor: gisteren naar de vk geweest: bloeddruk in orde (120/80), urine in orde (geen spoor van suiker, eiwitten) en de hartslag van onze uk is mooi gelijkmatig en snel ;-).

Vandaag bij de gyn weer even mogen kijken naar 'em en hij ligt mooi op schema qua groei voor bijna 14 weken. Filmpje dat mijn lief heeft gemaakt is jammerlijk mislukt en helaas ook geen foto's. Nu moeten we wachten tot de 20 weken echo... en dat is nog zoooooooooo ver weg,....

Geplaatst

Ik heb in April mijn eerste ivf/icsi poging gehad en deze was dus mislukt en ik ging dus ook uit van een maandje rust ... dus ik dacht dus ... ik moet wachten op mijn menstruatie na de ivf ... en dan in mijn volgende menstruatie cyclus starten we dan weer ( dat was voor mij een maand rust ) maar dat was dus niet zo ... als ik tijdens mijn eerste menstruatie na de ivf geen cystes had gehad dan waren we gelijk weer begonnen met behandelen ....

vandaag trouwens de uitgangsecho gehad en die was helemaal goed dus vandaag de deca en gonal en dinsdag 15 juni ( mijn verjaardag ) de fm.

gr. Nicole

Geplaatst

Goedemorgen!

Ow wat mooi Sannie! ziet dr allemaal uitstekend uit,wat zal dat toch prachtig zijn om jullie kindje zo te zien spartelen!

Nicole,fijn dat jullie ook weer van start mogen!

Moet eerlijk bekennen dat ik het ook wel even heel fijn vind om even geen zhuis bezoeken te doen,merk ook aan mezelf dat ik er dan niet zo mee bezig ben in mn hoofd.

Bedankt weer voor jullie reactie's en laten we dit topic actief houden met elkaar ben zo blij dat er blijkbaar nog voldoende "lotgenoten" zijn dat geeft moed!

Liefs,

Elies

Geplaatst

Heel voorzichtig schuif ik aan bij dit 40+ draadje.... maar ik ben vooralsnog geen IVF-er, maar een IUI-er.

Het gaat beginnen voor ons! 8 maanden na de allereerste uitslag gaat het nu dan toch echt gebeuren.

Straks om 11:30 de uitgangsecho en als dat allemaal goed is dan mogen we vanavond voor het eerst gaan spuiten. Heb er een slapeloze nacht van gehad.......... Durf het niet te zeggen maar ik ben bang voor naalden...niet te kort....

Maar goed, schop onder m'n kont... en gaan!

Geplaatst

Ha Sidney,

Gelukkig weer een 40+sertje die ons komt vergezellen!

Toen we voor het ivf intake gesprek gingen zag ik al als een berg tegen die injectie's op...kan natuurlijk nog niet zeggen hoe het zal gaan als het goed is beginnen we volgende maand. Maar tijdens de prik instructie's in het zhuis werd ik eigenlijk wel gerustgesteld en mn lief ook dus relativeren maar weer dat we voor hetere vuren in ons leven hebben gestaan!

Liefs,

Elies

Geplaatst

De uitgangsecho was goed!! Vond dat toch wel een hele opluchting hoor...stel je voor dat er een cyste zat..dan gaat het hele feest niet door.

Maar gelukkig alles oke, en vanavond dan beginnen.

Geplaatst

Sidney,

Begrijp ik het goed dat je iui wordt ondersteund met hormonen?

Ik heb 3x een iui behandeling gehad met alleen een pregnyl injectie net vóór de inseminatie. Jammer genoeg heeft mn lief niet de allerbeste zwemmers dus was achteraf gezien dit eigenlijk gedoemd tot mislukken bleek uit de uitslagen van het labaratorium.

Maar ja je hebt maar 1 vechtertje nodig om zwanger te raken natuurlijk!

Liefs,

Elies

Geplaatst

Hoi Elies,

Ik krijg inderdaad IUI met hormonen. De zwemmers van manlief waren in eerste instantie niet zo goed maar nu we een aantal maanden verder zijn ziet het er toch goed genoeg uit voor IUI.

Ben wel blij dat er nu in ieder geval een kans is en dat we nu echt voor de behandeling naar het ziekenhuis moeten i.p.v. weer een testje of onderzoek.

De Puregonpen ligt klaar voor gebruik in de koelkast...en mijn man gaat gelukkig de spuiten zetten. Ooit zal ik zelf proberen maar voor nu vind ik het ff fijn als mijn man spuit en ik de andere kant opkijk :ohmy: (over een paar maanden vind ik mezelf een giga aanstelster als ik dit dan teruglees hihihi)

Geplaatst

welkom Sidney,

spannend hoor! vandaag beginnen zie ik, hoeveel hormonen spuit je?

op welke syclusdag begin je met hormonen als je IU doet?

maakt toch niet uit of je ICSI, IVF of IUI doet. Het is gewoon heel fijn dat je met andere meiden boven de 40 mee kunt praten en die met je mee voelen.

ik begin over anderhalve week, eindelijk, met de eerste IVF.

Mijn eerste menstruatie na de MK is eindelijk over. Het duurde langer en veel heftiger als anders. Ik snapte er niets van totdat ik nog 2 stolsels verloor :unsure:. Dat verklaarde dus veel, daarna was het ook over.

liefs joske

Geplaatst

Hoi Joske,

Jij hebt ook al aardig wat voor je kiezen gehad zie ik....pffff....

Ik begin vandaag de derde dag van de cyclus met 75 ie Puregon en dan volgende week woensdag weer naar het ziekenhuis voor een fm. Ben wel benieuwd hoe ik op de hormonen ga reageren.

"t is inderdaad fijn om het te delen met 40+ ers die in hetzelfde schuitje zitten.

Nog een kwartiertje..en dan heb ik het voor vandaag achter de rug lol

Liefs,

sidney

Geplaatst

@Sidney, welkom op dit gezellige forum ... stuk voor stuk hebben we allemaal ons eigen rugzakje inderdaad maar goed we maken er allemaal het beste van en we hopen op een goeie afloop ... als ik jouw handtekening/onderschrift lees dan heb jij ook het één en ander al meegemaakt nu maar hopen dat het voor jou ook goed gaat aflopen. Voor mij is het vandaag ook mijn 3e cd en mag ik voor de 3e keer spuiten ... Decapeptyl en Gonal F 300 .... dinsdag de 15e gaan we voor de follikelmeting dus ik ben reuze benieuwd,

gr. Nicole

Geplaatst

Hoi Coni,

Ja we hebben allemaal genoeg meegemaakt helaas..

en ik heb me gruwelijk aangesteld qua prikken..... de 1e zit er in en stelt dus helemaal niks voor..........:sad1:

Geplaatst

Sidney; zo da's geregeld! gelukkig dat het je mee is gevallen.

Coni; wat je schrijft is zoooo waar,dat rugzakje. Soms is die best te tillen maar er zijn dagen dat hij o zo zwaar is....Maar laten we met elkaar onze wens voor ogen houden en er voor doen wat blijkbaar allemaal nodig is om het in vervulling te laten gaan!

Hebben jullie dat ook....vanaf het moment dat we zwanger aren wisten we eigenlijk al een meisjes en jongensnaam en ondanks dat het voor vele van ons zo verdrietig is afgelopen waaronder ook bij ons blijven die namen nog steeds de mooiste! zucht...

Liefs voor allemaal,

Elies

Geplaatst

Tuurlijk!! "onze" namen zijn de mooiste :notworthy:

Eerlijk gezegd vond ik het echt moeilijk om een leuke naam te bedenken en ik had de naam dan ook echt niet meteen "te pakken" Heeft wel ff geduurd!

Steeds als ik de naam van mijn overleden zoontje ergens hoor..dan gaat er een golf door me heen.. Is zo onlosmakelijk verbonden met mijn mannetje...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden