Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve dames,

Na enige tijd afwezig geweest te zijn door meerdere oorzaken, heb ik me weer ingelogd op de site en zie tot mijn blijdschap 2 zwangere dames, Sannie en Shanna. Wat geweldig. Ik heb jullie beiden een PB gestuurd.

Inmiddels heb ik net zelf ook weer een poging gehad. Begin mei gestart, eerste FM 3 eitjes, 2e helaas maar 1. Ik stelde voor om IUI te doen maar dr. S zei dat dat op mijn leeftijd geen kans van slagen heeft (begrijp dat niet, als ik nu lees dat Nine juist naar IUI teruggaat). Hij vond het beter om toch een TP te doen, aangezien het maar de volgende keer afwachten zou zijn hoeveel eitjes ik dan zou hebben (1e 2 keren, 3 en 4 eitjes, dus deze ene viel mij dan ook heel erg tegen).De punctie was op 12 mei. Dit keer is Picsi gedaan en gelukkig was het ene eitje bevrucht. Daarna was het wachten op de PLD test. Dit keer door een ander bedrijf aangezien het hemelvaartdag was en er in Bonn geen test op die dag kon worden gedaan. Door onbekende oorzaken waren de poollichamen gaan fragmenteren, waardoor er geen eenduidige uitsluitsel kon worden gegeven. Dr. S zei om gewoon terug te plaatsen, dit hebben we op dag 4 gedaan om te kijken of de celdeling goed was gegaan. Dit was zo, klasse 2, dus voor de eerste keer kreeg ik dan een TP! Een rare gewaarwording om te weten dat je een bevrucht eitje (ons ukkie) ingebracht kreeg op zo'n klinische manier. Hierna durfde ik praktisch niet naar de wc of te lopen, maar ja haha, eens moet het dan toch he. Na TP heb ik het rustig aangedaan, maar had vooral de 1e week erg veel last van krampen. Inderdaad....vooral de 2e wachtweek is killing. Op de 26e (14 dagen na punctie) was ik nog steeds niet ongesteld. Maar helaas kreeg ik de 27e wat last van bloed in afscheiding en de 28e begon ik meer te vloeien. Ik mocht de 29e pas testen maar de hoop was al weg. En ja hoor.....negatieve test. Het afgelopen weekend is een weekend geweest met veel tranen. Helaas is het weer niet gelukt. Ik weet dat ik mijn leeftijd niet mee heb, maar als ik nu dan lees dat Shanna en Sannie in verwachting zijn wil ik de moed niet laten zakken. Deze maand maar weer met de ovulatiesticks aan de gang. Alleen zal het nu moeilijker zijn door de hormonen de eisprong goed te bepalen of weet iemand wanneer dat ong gaat plaatsvinden? Ik weet niet precies wanneer nou mijn menstruatie echt is begonnen, omdat het deels door de utrogestan is tegengehouden?

Heel veel succes allemaal en ik zal vanaf nu weer regelmatiger op de site zijn om te lezen hoe het jullie allemaal vergaat.

Liefs

Manouk

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Manouk,

Goed dat je er weer bent maar wat klote voor jullie dat het weer mislukt is. Ik hoop dat jullie de kracht (en financiën) vinden om door te gaan, zo lang het zinvol is. Je ziet maar weer aan het verhaal van Celine Dion die na 6 x IVF toch zwanger is, dat de aanhouder soms wint!

Sterkte!

Caroline

Geplaatst

Hoi Manouk,

Fijn weer van je te lezen! Het is jammer dat de afgelopen poging mislukt is, maar het is wel tot een TP gekomen. Dat is hoopvol voor de volgende poging!

Tja, dat is eigenlijk raar, he, dat ik waarschijnlijk nog IUI ga doen... op mijn leeftijd. Om eerlijk te zijn is het ook niet het advies van de artsen.

Het advies van de artsen is: ZELF DOEN. Mits het zaad van mijn man goed genoeg is gebleken, bij de volgende opwerktest in juli.

De kans op succes op de natuurlijke manier is dan per maand 2%

De kans op succes met IUI is iets groter. (2.5 a 3%)

De kans op succes met ICSI is ook maar 3%.

En om mij zo min mogelijk meer te belasten (na drie ICSI's met toen nog slecht zaad) is IUI het meest aansprekende alternatief. omdat je dan nog iets meer kunt controleren (eisprong) dan op de natuurlijke manier

Maar het valt of staat echt met de uitslag van de spermaopwerktest van juli... als die slecht is, is een 4e, zelfbetaalde ICSI, in DD, het enige alternatief.

En dat wil ik dus niet meer!

Het kan zijn dat de utrogestan jouw menstruatie tegenhoudt, maar bij was het niet het geval. Wel was mijn cyclus 2 maanden van slag door de ICSI's...

Hou je haaks en ik lees graag weer van je!

Liefs, Nine

Gast Sannie66
Geplaatst

Hi lieve Manouk,

Heb je uitgebreid een antwoord gestuurd.. ben heel benieuwd naar het vervolg...

Liefs,

San

Geplaatst

Hoi dames, ik las wel eens eerder op de site maar eigenlijk bijna nooit ergens op gereageerd. Vond nu het 40+ topic - heb het doorgelezen maar weet nog niet helemaal wie wie is ... was uiteraard wel blij te lezen over de zwangerschappen. Dat geeft weer moed en dat heb ik wel een beetje nodig want ik vind het soms moeilijk nog positief te blijven. Ik heb zelf eergisteren de punctie gehad. 4 eicellen gevonden en dat was voor ons een tegenvaller omdat we tot nu toe altijd meer hadden gehad:-(....Maar weet ook dat het gaat om de kwaliteit en niet om de kwantiteit (tijdens een vorige poging had ik er 24 maar uiteindelijk heeft dat maar tot 1 tp geleid omdat de cryos die waren ingevroren niet goed ontdooiden). Ik vind het leuk dat er meer 40+ers zijn. Ben zelf 42 en heb uit mijn vorige behandelingen 2 kinderen van 3 en 1 jaar. We hebben dus al heel veel geluk gehad met behandelen en dat realiseer ik me maar al te goed. Helaas heb ik daarna 2 miskramen gehad. We blijven hopen op een derde kindje.

Ben van plan om vaker te schrijven en hoop dat het topic een beetje actief blijft. groet, Charlotte

Geplaatst

Hai Charlotte,

Ik ben 43 en heb een zoontje van 3 uit eerdere ivf.

Nu heb ik zojuist al 3 tp gehad waarvan 2 keer een miskraam.

Nu heb ik maar liefst nog 14 cryo's over.

Aangezien ik niet te lang door wil gaan en het ook op een gegeven moment wil afsluiten, heb ik ervoor gekozen nog 2 pogingen te doen.

Ik heb gevraagd om elke keer 7 cryo's te laten ontdooien en dan de beste terug te plaatsen.

Maar het ziekenhuis gaat daar niet meer accoord en wil er nu steeds 2 ontdooien totdat er een topper bij zit.

Dit betekent dat elke keer als er geen topper tussenzit er weer een maand zonder tp voorbij gaat.

MOrgen hoor ik of ze er wel 4 willen ontdooien.

Het lijkt een luxe positie maar met mijn miskramen is het erg zwaar.

Rachel

Geplaatst

Manouk meis..., fijn weer wat van je te horen!

erg hoor dat het niet gelukt is. Maar wie weet de volgende keer wel!

ik ben ook weer even zwanger geweest, maar 6 weken, maar het was wel de 2e keer sinds april vorig jaar.

in de volgende cyclus gaan we ook beginnen met IVF.

Elies welkom hier!! ik ga je volgen hoor! waar doe je de IVF? wij in utrecht.

ik ben net 42 geworden.

Nine.., gebruik je ook hormonen met de IUI? en zoja hoeveel?

liefs joske

Geplaatst

Ha Joske,

Volgens mij, als de IUI's doorgaan, mag het zonder stimulatie, alleen wel met echo's om goed te timen.

Maar het is echt de vraag, hoor, of het doorgaat, de arts wil namelijk dat er minimaal 2 miljoen zaadcellen na opwerking overblijven. Zoniet... dan evt die 4e ICSI. (nee!)

Bij de 3 ICSI die ik vorig jaar heb gehad, spoot ik of 300 eenheden Gonal, of 300 eenheden Menopur. Bij alle pogingen had ik veel follikels en eitjes.

(tussen de 12 en de 23)

Weet jij al wat je gaat spuiten voor de IVF?

Spannend voor je!

Groetjes, Nine

Geplaatst

Ha Joske,

Wij gaan ivf in Rdam doen,in samenwerking met ons streekziekenhuis voor de fm dus da's super geregeld en scheelt een hoop kilometers extra maken.

Had je een goed gevoel bij het intake gesprek? wij wel moet ik zeggen,zag als een berg op tegen het spuiten vd hormonen maar alles werd heel rustig en duidelijk uitgelegd.

Kan in mn volgende cyclus nog niet starten,gaat niet uitkomen met onze vakantie. En eigenlijk ook ff helemaal niet erg,blij om even geen ziekenhuis te bezoeken.

Hoop nog steeds op wederom een spontane zwangerschap...wie weet na 2 weken buitenland!

Gr.

Elies

Gast Sannie66
Geplaatst

Leuk, leuk, leuk dat dit topic weer een beetje naar boven is gehaald...

@Elies, welk zh in Rotterdam? Het Zuider of het EMC? De laatste heb ik mijn tp gehad alsook de vlokkentest gisteren... wel balen dat je cyclus niet helemaal 'samen' loopt met je vakantie...

@Rachel, was jij niet degene waar wat ik wat pb's van had ontvangen begin dit jaar dat je zwanger was? Meid, wat een drama dat je een mk hebt gehad zeg... maar 14 cryo's geeft wel wat mogelijkheden...

Geplaatst

Ha Sannie,

Intake gesprek gehad in het Zuiderzhuis,daar zal ook de punctie plaatsvinden.

Dan moet mn lief met broedstoof naar het EMC rijden om zich te melden bij het lab.

Ook zal de tp daar plaats vinden.

Ik zit hier al te schrijven of we vanaf nu alleen maar goede berichten krijgen....als ik toch de verhalen lees over geen bevruchtingen enz enz dan zijn we dr nog lang niet..

Hoe zijn je ervaringen met het EMC?

Meiden,

Hoe reageren mensen in jullie omgeving op jullie kinderwens? Moet zeggen dat wij alleen maar positieve en lieve mensen om ons heen hebben die het ons meer dan wat dan ook zo gunnen.

Geplaatst

Hoi Elies, ik schrijf niet zo veel op het moment maar omdat we veel raakvlakken hebben (Brabant, 41 en een paar maanden, combi ziekenhuizen) wil ik je toch welkom heten hier!

Ik heb dus ook Zuider en EMC en hoewel het nog geen zwangerschap heeft opgeleverd, bevalt het goed. Het EMC is alleen de TP, dus beetje lopende bandwerk, maar ze zijn wel aardig. In het Zuider kwam ik 2 x in het weekend voor de punctie dus dat was heel relaxed... Aardige mensen ook.

Veel succes en ik ga je volgen!

Caroline

Geplaatst

Bedankt voor het fijne welkom! Heerlijk om met leeftijdsgenoten te kunnen schrijven,ik ken nl. niemand in mijn omgeving die zoals ik 40+ zijn en in deze molen terecht zijn gekomen.

Hoe zij jullie ervaring met de hormoon injectie's? Vroeg aan de doc. wat de meest voorkomende bijwerkingen zijn...opvliegers en stemmingswisselingen jullie daar echt last van gehad?

Gr.

Elies

Geplaatst

Hoi Elies,

Bijwerkingen zijn bij iedereen vaak weer anders... maar ik had vooral last van de decapeptyl, de cyclusonderdrukker, zeg maar.

Ik werd er traag, moe en vergeetachtig van, en somber, en dat vond ik het ergste! (als positivo zijnde :-) )

Van de Gonal en de Menopur had ik geen geestelijke klachten, maar wel zere eierstokken, die heel hard gingen groeien.

Ook namens mij welkom en veel succes!

Groetjes, Nine

Geplaatst

Elies, ik had eigenlijk alleen hoofdpijn, vooral de eerste keer en dat duurde een dag of 5, daarna nergens meer last van gehad, geen opgezet gevoel, geen stemmingswisselingen, dus het kan meevallen hoor! Ik weet nog dat ik daar voordat ik begon ook erg bang voor was, omdat je wel eens hoort dat mensen echt veranderen, maar het kan dus erg meevallen!

Caroline

Geplaatst

Nine,Elinorac, bedankt voor jullie bericht!

Ach ik zie het ook allemaal wel hoor,t'zal gewoon heus niet altijd een pretje zijn maar we staan er samen voor 1000% achter.

Hoorde pas nog iemand zeggen,die hormonen ach het zal allemaal wel de wachtweken is zoveel slopender!

Elinorac mag ik je vragen of je dochter uit een spontane zwangerschap is geboren? of heb je hier ook behandelingen voor moeten ondergaan?

Geplaatst

Hoi Elies,

Mijn dochter is spontaan gekomen en dat duurde niet eens zo lang voordat ik zwanger was... Daarom had ik ook nooit verwacht in de mm terecht te komen, dacht 3 jaar geleden: zo, nu op naar nummer 2. Nou, niet dus. Het zaad van mijn vriend is heel slecht, dus of het nou toen een lucky shot is geweest of dat het verslechterd is? We zullen het nooit weten.

Toen ik aan ICSI begon, dacht ik: als ik eenmaal een embryo in mijn baarmoeder heb, dan lukt het wel, ik ben hartstikke vruchtbaar! Nou het is dus helaas al 2 x niet gelukt. Je kan er niks van zeggen, ik ben er inmiddels van overtuigd dat je een flinke dosis geluk nodig hebt. Dus daar hopen we maar op allemaal!

Caroline

Gast Sannie66
Geplaatst

Hormonen! Wachtweken! Naalden! Allemaal ellende... ;-), maar we gaan er allemaal voor, want we willen maar 1 ding: zwanger worden én blijven... geen garanties helaas...

Hormonen bij mij: 7 kg aangekomen in 3/4 maanden, opvliegend (snauwen, deuren slaan...whahahaha, alsof je al zwanger bent)...hoofdpijn van de cyclus onderdrukker (synarel)..

Wachtweken: killing idd.. en je kunt niet op je lichaam vertrouwen. De symptomen zeggen niets of zeggen alles. De teleurstelling als je ongi wordt is niet te beschrijven..

Naalden: ik heb een fobie en moest heel wat overwinnen...

Nu ben ik zwanger en begint er een heel ander circus van hormonen (net zo erg, maar dan zonder meds), wachten (tot 1e echo, tot 2e echo enz. enz), naalden (zoals een vlokkentest)... gelukkig ben ik over het kritieke punt van 12 weken, maar zal blij zijn als de uitslag van de vlokkentest er is... en dan is nog niets zeker... maar het is heerlijk als ik ons poppetje elke keer weer mag zien op een echo. Gisteren voor het eerst buitenwaards...

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik zit al een tijdje mee te lezen maar heb nog niet gereageerd omdat ik zelf nog niet zoveel te melden heb. Hebben vrijdag het intakegesprek met de IVF-arts en dan hoop ik meer te weten. Vind het zo spannend allemaal. Ik heb hier zo naar uitgekeken en ik ga er maar van uit dat we vrijdag horen wanneer we mogen beginnen!

Ik heb 1 vraagje aan jullie:

hebben jullie ondanks de grote wens ook zoveel onzekerheden wat betreft leeftijd? Ik heb nu al zo lang de tijd gehad om na te denken dat er allerlei "doemscenario's" naar boven komen. Ik wijt het maar aan de onzekerheid wat dit alles met zich meebrengt maar af en toe word ik niet goed van mezelf! Haha.

Groetjes Claus69 en succes allemaal!!!

Gast Sannie66
Geplaatst

@Claus, natuurlijk zijn we onzeker. Maar ik denk een ieder die met haar/zijn verhaal hier op het forum zit. We hebben allemaal 'wat', waardoor we maar niet spontaan (sommigen uitgezonderd) zwanger -kunnen- worden.

Voor wat betreft de buitenwereld: heb hier genoeg negatieve verhalen gelezen dat men raar opkeek dat 'wij' (dames boven de 40) 'nog' aan de kinderen wilden. De nare opmerkingen waren ook niet van de lucht. Ik heb dat persoonlijk -gelukkig- niet mee hoeven maken. En natuurlijk denk je erover na: wat als het kind gaat puberen, dan ben ik wel midden 50. Ja, en? Ben gezegend met een goed (uh, niet altijd hoor) functionerend lijf en heb een goed stel hersens. Dit geldt ook voor mijn partner... dus komt tijd, komt raad.

Mijn omgeving is alleen maar (en gelukkig) positief en zijn super blij voor ons..

Geplaatst

Hoi allemaal, wat een boel nieuwe berichtjes zeg.....rachel, zag ook jouw berichtje. Ben benieuwd wat het ziekenhuis zei. Bij ons vriezen ze (als je 2 embryos terugwilt) juist per 4 in.....en helaas is mijn ervaring dat ze lang niet allemaal goed ontdooien. Maar goed, het is allemaal een ander verhaal dan de 7 die jij wilt.....Kan het me wel voorstellen dat je een grens wilt trekken maar mij lijkt het toch ook heel moeilijk als je er 7 ontdooit en er zijn meer die er goed uitkomen dan je teruggeplaatst wilt/mag krijgen je er toch weg moet gooien maar dat is persoonlijk natuurlijk.

De onzekerheden ook over de leeftijd herken ik wel maar dat is voor mij absoluut geen reden de twijfelen aan mijn wens. Wel vind ik het heel moeilijk dat er zoveel hordes te nemen zijn en ze zoveel zwaarder lijken en zijn als je ouder bent. Vergrote kans op een miskraam als het al raak is....de vlokkentest en de grotere kans op een niet gewenste uitslag etc etc. Nee, fijn is dat allemaal niet. Ik porbeer ook naar de zonnige kant te kijken en te blijven hopen. Er zijn bij mij 2 top-emmies teruggeplaatst en 2 in de vriezer. Oooooooooooooooooh wat hoop ik dat het raak is. Het is poging nummer 4 voor een derde kindje-2 eindigden in een miskraam en soms is het moeilijk positief te blijven...groet, Charlotte

Geplaatst

Het Vu wil er echt maar 2 per keer ontdooien.

Ik ben nu accoord gegaan dat we de normale procedure volgen.

Ze ontdooien 1 rietje (2 cryo's) en indien er 1 goed genoeg is, wordt deze teruggeplaatst.

We doen nog 2 pogingen en dan stoppen we.

Als de eerst poging weer een miskraam is, stoppen we daarna.

De rest mogen ze dan gebruiken voor onderzoeken.

Ik hoop wel dat ik tegen die tijd kan stoppen.

succes allemaal

Rachel

Geplaatst

Goedemorgen allemaal!

Volgens mij begint het 40+ hoekje zich aardig te vullen echt heel fijn!

Caroline; bijzonder blijft het toch hé! je meiske uit een spontane zwangerschap geboren en nu in de mmm. Ik stopte januari 2009 met de pil en deed in april een positieve test echt zo snel ik geloofde mn ogen niet toen ik het zag! Zo verdrietig dat bij de 10 weken echo geen hartactiviteit te zien was en een curretage het gevolg was.

Mijn wekkertje doet het nog heel goed,ben stipt op tijd ongesteld. Ook tijdens alle onderzoeken zoals een kijkoperatie is niets te zien wat zou moeten duiden op de reden dat ik niet meer zwanger ben geworden.

Wel heeft mn lief geen allerbeste zwemmers wat voor ons de reden is dat we eerst met iui zijn begonnen en na 3x een teleurstelling nu in het ivf traject terecht zijn gekomen.

Toch heeft mn vriend uit een eerder huwelijk 2 kergezonde kinderen...hoe kan het toch allemaal..! Ben ook maar gestopt om redenen te zoeken en zelf oorzaken te bedenken het helpt allemaal niets!

Claus; ook welkom!

Sannie; zo'n vlokkentest hoe is dat gegaan?

Fijne dag allemaal, zonnetje schijnt in ieder geval!

Gast Sannie66
Geplaatst

Elies, om je vraag te beantwoorden:

http://www.erasmusmc.nl/klinische_genetica/patientenzorg/prenataal/

Vlokkentest

Om de vruchtzak van het embryo zit vlokachtig weefsel. Hiermee zit de vruchtzak vast aan de baarmoederwand en later groeit dit weefsel aan één zijde uit tot de moederkoek (placenta). De vlokken kunnen via de buikwand of de baarmoedermond afgenomen worden, bij een zwangerschapsduur van 10½ à 13 weken. Via echoscopisch onderzoek wordt de optimale plaats van punktie bepaald en met een dunne naald wordt wat vlokkenweefsel opgezogen. Dit gebeurt onder steriele omstandigheden en voortdurende echoscopische controle.

vlok_afname.gif

Nb. is vergelijkbaar met een vruchtwaterpunctie, deze wordt alleen later in de zwangerschap afgenomen en zoals de naam al doet vermoeden wordt er dan vruchtwater opgezogen voor onderzoek.

Geplaatst

Wat fijn dat het 40+ forum weer zo actief is. Welkom die zich net hebben aangesloten en ik hoop voor jullie dat jullie dit jaar allemaal zwanger mogen worden. Ik houd het voor nu even kort want ben erg aangeslagen van het bericht van Shanna dat er geen hartactiviteit is en dat ze het kindje zal verliezen. Het verdriet van mijn eigen miskraam komt hierdoor even heftig naar boven. Ik heb het zo met haar te doen.

Gelukkig zijn er ook positieve berichten, Sannie die over haar 12 weken grens is...ik duim voor een goede test meis.

Mbt de vraag hoe er vanuit de omgeving wordt gereageerd....bij ons weten het maar een klein groepje mensen. Zij weten wat voor een moeilijke tijd ik gehad heb en hoe gelukkig ik nu ben met mijn huidige partner (inmiddels bijna een jaar getrouwd). Met mijn vorige echtgenoot moest ik mijn kinderwens in de ijskast zetten doordat hij jarenlang ziek is geweest. Het gevoel tussen mijn huidige man en mij is zo goed dat we zo graag samen een kindje willen. De vrienden om ons heen die het weten van de ivf gunnen het ons heel erg. Een paar vrienden moesten met mij mee huilen dat deze keer opnieuw niet gelukt is, dus van de vrienden die het weten hebben we alleen maar steun. En eerlijk gezegd....mochten er mensen zijn die het niet begrijpen of belachelijk vinden op onze leeftijd....het interesseert ons niet. Wij zijn blij met elkaar en willen dat graag bezegelen met een kindje van ons samen. Ik hoop voor jullie dat jullie ook steun van jullie omgeving krijgen, wat dat is in deze fase ook heel erg fijn en nodig.

Liefs

Manouk

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden