Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He Elies,

Ik heb 3 TP's gehad en de eerste twee keer moest ik heel nodig plassen, de laatste keer nauwelijks. Als je daar ligt doe je wat je moet doen en je plast heus niet over de dokter heen, don't worry!!

Veel succes!!

Caroline

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goed hoor, niet veel te melden, ik moet wachten tot de evaluatie op 2 september... Zit nu te twijfelen of ik zal proberen om in september al te beginnen, of te wachten tot november. In oktober wil mijn moeder mijn dochter en mij meenemen naar Disneyland Parijs, in de herfstvakantie en aangezien mijn ouders van niks weten... maar november duurt wel erg lang nog.

Succes morgen he!!

Caroline

Geplaatst

Caroline,

Bedankt! het moment komt toch wel stiekum nu dichtbij hoor!

Morgen tussen 09.30 en 09.45 bellen en dan horen we hoe laat de tp is.

Voelt dat daarna hetzelfde als een punctie? soort van spierpijn gevoel in je buik?

Elies

Geplaatst

Nee hoor, je voelt er helemaal niks van... lichamelijk dan, geestelijk is het wel heel bijzonder. Je moet proberen mee te kijken hoe ze het er in laten floepen, je ziet een wit dingetje in je baarmoeder. Dat is een druppel vloeistof waar je embryo in zit, vond ik wel mooi om te zien, hoewel ik het de laatste keer niet goed kon zien, de arts ook niet, dus later, in een irrationele bui, heb ik wel eens gedacht: ze zullen er toch wel goed in gegaan zijn? Maar ze controleren heel goed of ze uit het slangetje zijn dus dat kan eigenlijk niet mis gaan geloof ik.

Caroline

Geplaatst

Hai Elies,

Ik wil je heel veel succes wensen vandaag.

Van die volle blaas voel je niets.

Ik wacht altijd met plassen tot ik weer thuis ben, ben bang dat het er anders weer uitvalt.

Ik heb nu een beetje een naar gevoel over dat ze me aanraden er 2 terug te plaatsen.

Vorige keer wilde ik er 2 en toen raden ze het me af.

Het komt door dat geagregeerd of zoiets (weet niet of ik het goed verstaan heb).

Ze legde me uit dat het in een soort van schulpje zit en het daar een beetje uitgepuild is.

Ze zei een blastocyste (het beste wat je kan hebben) heeft een raportcijfer 10 en die van mij een 9.

Ik probeer mijn vriend alvast een beetje voor te bereiden op misschien nog een poging.

Elies zet hem op vandaag.

Je voelt er verder helemaal niets van.

Rachel

Geplaatst

@Elies,

Toen ik de terugplaatsing had moest ik een half uur van te voren zo verschrikkelijk nodig plassen dat ik het echt niet ging redden om dit vol te houden tot na de terugplaatsing! Ik moest zo nodig dat ik zeker wist dat als ze "daar beneden" iets zouden gaan doen ik op zeker de boel onder zou plassen!!! Haha. Ik ben dus naar het toilet gegaan en heb me helemaal leeg geplast. Toen ben ik als een gek water gaan drinken met het resultaat dat ik een volle maag had maar nog geen volle blaas! Ik heb het gemeld aan de arts maar het was geen probleem. Ze kunnen er gewoon wat beter bij als je blaas vol is maar bij mij ging het zo ook goed gelukkig.

Je vroeg wanneer ik weer moest beginnen, ik moet wachten tot ik ongesteld word (zal ongeveer rond 16 augustus zijn) en dan krijg ik op cyclusdag 2 een echo en mag ik (vriendlief) weer beginnen met Puregon te spuiten.

Nog even en je weet hoe laat de terugplaatsing is! Spannend meid!

Ik heb er echt helemaal niets van gevoeld en ik was blij dat ik daarna gelijk mocht plassen want toen moest ik weer wel erg nodig! Hi hi.

@Rachel, hoe voel jij je nu? Is het een raar idee dat er nu twee teruggeplaatst zijn?

Bij mij zit de twijfel er ook om (als het mogelijk zou zijn) er twee terug te laten plaatsen. Misschien toch meer kans op slagen maar vriendlief wil het echt niet. Vindt de eventuele risico's te groot. Ik weet niet wat ik zou doen als ik het advies zou krijgen voor twee! Moeilijk allemaal hoor!

Groetjes!!!

Geplaatst

Hai Claus,

Ik heb hetzelfde mijn vriend wil het risico niet lopen.

Bij mijn zoontje heb ik er toen ook 2 laten terugplaatsen.

De arts gisteren zei weer dat op onze leeftijd de kans op een tweeling sowieso heel klein is.

Je hebt wel 5 tot 10% meer kans op een zwangerschap.

Het zit me nu wel erg dwars dat de kwaliteit niet helemaal goed was.

Ik heb een beetje zitten google en denk dat ze gefragmenteerd waren.

Nou ja ik kan toch niets anders doen dan afwachten.

Mijn zus heeft er toen stiekum 2 laten terugplaatsen, haar vriend wilde het ook niet.

Gelukkig was ze zwanger van eentje.

Ik hoop dat jij ook snel weer mag beginnen.

Rachel

Geplaatst

De arts gisteren zei weer dat op onze leeftijd de kans op een tweeling sowieso heel klein is.

Je hebt wel 5 tot 10% meer kans op een zwangerschap.

Dat waren bij mij redenen om toch steeds voor een terugplaatsing van 2 te kiezen

Geplaatst

Wij hebben de eerste twee keren er 1 laten terugplaatsen, op advies van de arts, ivm risico's bij tweelingzwangerschap (en mijn vriend wil geen tweeling). De laatste keer wilde ik er toch 2 omdat het de laatste kans was en toen zei de arts: zou ik ook doen als ik jou was! Beetje vreemd, werd niet meer over risico's gepraat maar alleen over zoveel mogelijk kans hebben. Maar goed, uiteindelijk is er helaas niks blijven zitten, maar als we nog een poging gaan doen, kies ik zeker weer voor 2.

Succes met beslissen.

Caroline

Geplaatst

Hallo Dames,

Ik mag met mijn eerste Icsi behandeling beginnen.

we beginnen pas in oktober met spuiten... Infoavond volgt ergens in september...

Het duurt zo lang.

Wij mochten kiezen hoveel embrio`s we willen terug laten plaatsen.

eerste instantie heb ik voor 1 gekozen, maar omdat de kans van zwangerschap iets groter als je er 2 laat plaatsen heb ik toch maar 2 gezegt...

Ik neem de risico omdat de zaad van manlief niet genoeg of nauwlijks beweegt.

als er een tweeling komt dan maar zo... We zien wel wat er uit komt:)

Geplaatst

@T.K. Goed dat jullie mogen beginnen, zijn jullie ook in Dusseldorf onder behandeling? Zo ja dan zou ik voor PICSI gaan dan selecteren ze het beste zaadje en dat brengen ze in (hetzelfde dus als ICSI alleen wordt er nu ook nog eens het beste zaadje geselecteerd).

Als wij de mogelijkheid hebben laten we er 3 terugplaatsen, volgens de arts is de kans klein dat het er dan twee worden laat staan 3. Met een tweeling zouden we erg blij zijn, alhoewel we goed beseffen dat het zwaar gaat worden gezien mijn leeftijd van 43. Maar wij zijn al heeeeel blij als er in ieder geval één blijft zitten.

Rachel jouw wachtweken zijn nu begonnen veel succes en nu maar lekker broeden ...

Elies heb je al telefoon gehad? Waarschijnlijk ben je al onderweg. Ben benieuwd hoe je het ervaren hebt.

Manouk ben jij al ongesteld geworden? Ik hoop dat het van mij snel komt anders lig daar maandag voor de echo met mijn ongi.

Caroline lastig hè dat je niets kunt plannen, kan me voorstellen dat het lastig is, daar heb ik zelf ook altijd last van, stel dat ...

Groeten van Shanna

Geplaatst

Daar kun je geen PICSI laten doen, dat doen ze alleen in duitsland. Vandaar ook de wachtlijst ... daar had ik niet aan gedacht.

Geplaatst

Ha lieve "lotgenoten",

Vanmorgen gebeld en mag me vanmiddag om 14.30 melden dus maar op tijd vertrekken,wacht daar liever nog maar even voordat we daar hijgend van de stress ons melden bij de balie ;-)).

Dus heb jullie geruststellende berichten fijn nog kunnen lezen over nodig moeten plassen en het gevoel in je lijf na de tp hahaha!

Voel nu toch wel een soort van spanning in me opkomen maar ja bedacht me ook vanmorgen ze zullen je maar melden na heel dat hormoon spuit gedoe en punctie dat er geen tp is! da's pas erg!

Wacht in de tussentijd ook nog op een belletje van het zhuis waar mn pa ligt,is vanmorgen om 10.00 weer de ok op gereden,gaan proberen om de open buikwond die hij heeft te dichten. Ze durven hem anders niet vd beademing af te halen,risico dat je moet hoesten en de gevolgen durven ze gelukkig niet aan. Maar ja het is nu alweer 2 uur verder en nog niets gehoord....zucht...

Al met al weer een spannende dag!

Bedankt voor jullie lieve berichten meiden en hoop me vanavond nog even te melden op ons forum.

Liefs,

Elies

Geplaatst

Jemig Elies, alles tegelijk voor jullie.

Heftig van je vader weer, dat geeft je ook geen rust.

Nou in ieder geval heb je een terugplaatsing.

Ik was gisteren ook behoorlijk gespannen.

Heel veel succes.

Ik zal aan je denken om 14.30 uur.

liefs

Rachel

Geplaatst

Elies succes met je terugplaatsing vanmiddag. En wat lastig die onzekerheid maar ik denk dat het ook nog wel vroeg is dat ze bellen, zo snel gaat dat toch allemaal niet? Of hadden ze van te voren daar iets over gezegd. Hopelijk voor je terugplaatsing goed bericht over je vader.

Liefs van Shanna

Geplaatst

Lieve meiden,

Voordat we af gingen reizen naar het zhuis een goed bericht over mn vader,operatie was gelukt en artsen zijn tevreden. Nou ja...hun tevreden wij ook hé! Dus ging met een relaxter gevoel hier de deur uit.

Van de 6 gevonden eicellen heeft er zich 1 netjes gedeeld was de boodschap en moest nog zo aan jullie denken dat ik goed moest opletten op het echo scherm,jawel! daar ging mini zo mn bm in! Natuurlijk op zoek naar het mooiste plekje om daar voorlopig niet meer weg te gaan!

Dus Rachel daar zitten we dan, we houden elkaar stevig vast op deze wachtbank,blijven netjes zitten en gaan dr pas af na een positieve test om dan plaats te maken voor Manouk en Shanna afgesproken??

Nu rap achter het fornuis...en zo weer fijn bij mn vader om een hoekje kijken.

Tot later meiden.

Kus van een opgeluchte Elies

Geplaatst

wat een goede berichten.

Hoe was het met de rest, kunnen die nog worden ingevroren of hoor je dat nog?

Goed idee. Wij blijven lekker zitten.

Heb jij nog dingen die je niet doet, omdat je bang bent dat dat tegenwerkt?

Ik doe acupunctuur erbij en eet en drink momenteel geen koude dingen.

Ook even niet sporten.

Gaan we straks samen naar uitgerekend april ok?

Wanneer mag jij testen?

Fijn weekend vast.

liefs

Rachel

Geplaatst

Hai Elies,

Ik duim met jullie mee hoor meid! Dat het maar een lekker warm plekje mag vinden en daar lekker blijft zitten!

Fijn het goede nieuws over je pa!!! Hopen dat jullie nu even kunnen "relaxen" na al de spanningen.

Liefs

Geplaatst

Dat is mooi Elies, fijn dat je nog op tijd het goede nieuws over je vader hoorde.

Leuk he, dat je het embryo kan zien zitten? Vond ik heel speciaal!

Succes met de komende (soms slopende) wachtweken!

Caroline

Geplaatst

Ha meiden,

Ben ik nog even...euhhhh goeie vraag Rachel denk vandaag over 2 weken maar ofzo,wat ben ik toch ook een sufferd dat ik dat niet heb gevraagd!

Wanneer jij? zouden we het zolang kunnen volhouden vraag ik me af. Tijdens mn iui behandelingen heb ik nooit eerder getest voelde in wk 2 al mn ongi aankomen. Ben benieuwd hoe mn lijf het nu doet met die capsule prut troep.

Thanks weer voor jullie medeleven goh wat fijn toch "ons"forum!

Liefs voor jullie,

Elies

Geplaatst

Elies fijn om te lezen dat het goed is gegaan en nog lekker voor die tijd goed bericht over je vader.

Gezellig dat jullie samen op het wachtbankje zitten.

Voor ons schiet het nu ook een beetje op, vandaag alle spullen bij de apotheek opgehaald en weer genoeg meegekregen, meer dan de vorige keer.

Nu maar hopen dat de uitgangsecho goed is en we dan ook maandag van start kunnen.

Truste voor degene die dit vanavond nog lezen.

Groeten van Shanna

Geplaatst

Elies raar dat het ziekenhuis zelf niet heeft gezegd wanneer je mag testen.

Ik mag 17 augustus al voor een bloedtest.

Maar bij een cryo is het altijd sneller als met een "verse"

Ik ga ook niet eerder testen.

Rachel

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden