Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Toen ik zwanger was van Nikkie* hadden we inderdaad al wel namen zeker voor een meisje stond de naam al zo goed als vast voor een jongetje nog niet ... maar toen Nikkie* als mini meisje geboren werd vond ik die naam die we hadden veel te "groot" voor haar ... daarbij komt dat het voor de gyn nog niet duidelijk was of het en meisje of een jongetje was en toen hadden we dus besloten voor Nikkie* als het een meisje zou zijn en Nicky* als het een jongetje zou zijn ... je spreekt het het zelfde uit alleen schrijf je het anders,

gr. Nicole

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

We hebben idd. allemaal wel een rugzakje. Maar we kunnen daardoor ook iemand steunen, en zelf troost zoeken bij iemand die weet hoe het is.

Een rugzakje is dus niet alleen maar een zak vol verdrietige dingen, maar ook een zak vol met ervaring, levenswijsheid.

Ellies, ik had dat juist niet wat die namen betreft, ik denk dat het zelfbescherming is. Eerst maar die onzekere 3 maanden achter de rug zien te krijgen.

Nicole, ik hoop dat het nu een keer goed gaat, dat er veel eitjes komen, en de punctie mee zal vallen.

had jij ook hoofdpijn van de deca? dat lees ik hier best wel veel.

Sidney, ik dacht eerst wat weinig 75 IE, Maar ik vergat dat je IUI doet.

en waarschijnlijk willen ze dan niet dat je meer dan 3 follikels hebt, denk ik?

als je teveel hebt, stoppen ze dan de behandeling?

liefs joske

Geplaatst

@Joske

Klopt ik doe IUI en dan is de hoeveelheid 75 ie inderdaad. De artsen zien het liefst twee follikels rijpen, zijn het er bijv drie of meer dan wordt de behandeling stop gezet en vindt er geen inseminatie plaats. Ik hoop dus dat er keurig netjes twee follikels groeien.

Geplaatst

Ellies, ik had dat juist niet wat die namen betreft, ik denk dat het zelfbescherming is. Eerst maar die onzekere 3 maanden achter de rug zien te krijgen.

Ik vond wel dat ik een naam moest hebben voor het kindje maar daarintegen heb ik gedurende de zwangerschap van mijn zoon niets durven aanschaffen. Dus toen hij geboren was had ik he-le-maal niets..geen kamertje geen kinderwagen, geen kleertjes etc... ik durfde echt niet. Voelde aan als de "goden" verzoeken omdat ik bij zijn broertje wel al spulletjes had gekocht en dat ging toen mis met 22 weken.

Geplaatst

Tja de hoofdpijn komt mij heel bekent voor vooral de eerste dagen maar nu zit ik op de 5e dag en nu valt het reuze mee,

lfs. Nicole

Geplaatst

Hoi, hoi,

Wat fijn dat er een forum is voor 40+ ers met (nog) een kinderwens. Ik ben 44 jaar en ben vlak voor mijn 40ste voor de eerste keer moeder geworden van een zoon. Twee jaar later heb ik een miskraam gehad en vanaf toen bleef het stil en leeg. We wilden dan toch een laatste poging wagen middels IVF voordat de biologische klok echt op is. Dus komende woensdag gaan wij voor een intake naar dr. Scholtes in Düsseldorf. Ik ben heel benieuwd hoe dat zal gaan. Hij gaat eerst een hormoontest doen. Dus maar hopen dat die klok inderdaad nog tikt.

Shanna, ik heb je hele verhaal gelezen over Düsseldorf. En wat super geweldig dat je daarna vanzelf zwanger geworden bent. Gefeliciteerd! Zo zie je maar, gebeurt het toch op een moment dat je het niet meer verwacht en dat is zo vaak zo in het leven.

Bij mijn eerste zwangerschap heb ik wel een prenatale test laten doen, maar inderdaad deze geven alleen de indicaties weer. De combinatietest en nekplooi waren goed en ik durfde toen niet voor de punctie te gaan omdat ik bang was voor een miskraam. Wat ik wel had, was een gevoel dat het wel goed zat. Wat voor gevoel heb jij bij je kindje? Dat hoor ik tenminste wel eens vaker, maar ook dat is niet echt een garantie natuurlijk. Blijft een vreselijke periode. Die onzekerheid over die uitslagen. De bladzijden in mijn dagboek waren toen leeg. Sommigen zeiden ook 'er worden altijd nog meer gezonde kinderen geboren'. Schrale troost... Heb je al een datum voor de vruchtwaterpunctie?

Mochten jullie nog tips hebben voor mijn eerste intake in Düsseldorf dan hou ik me aanbevolen.

Heel veel succes allemaal,

Michaela

Geplaatst

Ha meiden,

Terwijl mn lief net zn 2 kids naar hun moeder brengt dacht ik..es even kijken of er nog wat is geschreven op "ons"forum,maar gelukkig weer genoeg te lezen.

Aangrijpend zoals jullie hebben geschreven over de namen van de helaas te vroeg geboren schatjes,bedankt voor jullie bekentenissen!

Hier alles rustig,genoten met mn "lease"dochter van een gezellig dagje shoppen afgelopen zaterdag. Zo'n lieffie, nooit geen acceptatie moeilijkheden mee gehad bij dr broertje duurde dat wel een poosje maar de tijd heeft zn werk gedaan en als ze bij ons zijn hebben we het altijd fijn en gezellig.

Hoe gaat dat bij jullie ( als dr "lease"kids zijn)? Moet altijd wel denken aan een goede vriendin van mij die met een gescheiden man met 2 kids ging samenwonen en toen gelukkig samen nog een kindje kregen die zei altijd dat ze dacht dat ze van dr stiefkinderen net zoveel zou houden als van een "eigen"kind. Toen die dr eenmaal was moest ze hier op terugkomen...toch de bloedband die de liefde voor een kind onvoorwaardelijk maakt was haar conclusie.

Michaela welkom! Super dat jullie dr voor gaan om een broertje of zusje voor jullie zoon te krijgen!

Fijne zondagavond nog allemaal.

Liefs,

Elies

Gast Sannie66
Geplaatst

@Michaela, bij Shanna is intussen bij haar laatste echo geen hartaktie geconstateerd. Zij wacht nu op de miskraam....

Geplaatst

Jeetje, wat vervelend voor je, Shanna. Sorry, ik heb dat bericht niet gelezen dat het hartje niet meer klopte. Heel veel sterkte er mee. Het is emotioneel ingrijpend. Het is toch even bij je geweest en heeft contact met je gemaakt. Ik heb de miskraam toen opgevangen en begraven en er een plant bovenop geplant. Dat was ons ritueel waardoor ik er op een gegeven moment weer verder mee kon en er niet telkens meer om hoefde te huilen. Sterkte!

groetjes, Michaela

Geplaatst

Hoi, vanmiddag voor de FM geweest ... ik zit nu op cd 8 en ben dus ook 8 dagen al aan het spuiten ... deca en gonal F ... helaas waren de follikels nog te klein om er iets mee te doen dus we moeten even doorspuiten en maandag weer terug komen en als het dan goed is wordt de punctie ook gepland ... dus we hebben nog een weekje om te spuiten .. ik had nu wel zowel links als rechts follikels zitten en dat had ik de vorige keer niet ... hij had er ongeveer 6 kunnen tellen in totaal maar het was allemaal zo klein dat het best kon zijn dat er meer zaten maar dat zien we maandag wel weer ...

gr. Nicole

Gast Shanna42
Geplaatst
Jeetje, wat vervelend voor je, Shanna. Sorry, ik heb dat bericht niet gelezen dat het hartje niet meer klopte. Heel veel sterkte er mee. Het is emotioneel ingrijpend. Het is toch even bij je geweest en heeft contact met je gemaakt. Ik heb de miskraam toen opgevangen en begraven en er een plant bovenop geplant. Dat was ons ritueel waardoor ik er op een gegeven moment weer verder mee kon en er niet telkens meer om hoefde te huilen. Sterkte!

groetjes, Michaela

Hoi geeft niet hoor. Zit nog steeds op de miskraam te wachten alleen wat bruine afscheiding verder niets. Maar vrijdag wordt deze opgewekt met pillen, moet ze 's ochtends vroeg thuis inbrengen, licht ontbijtje en dan om half negen in het ziekenhuis zijn, daar wordt ik dan "opgenomen" en is het wachten of de miskraam doorzet, als dit niet goed gaat of niet lukt dan sta ik 's middags op de planning voor een curettage.

Voel me verder wel goed, emotioneel gaat het wel redelijk, de tranen zijn weer gedroogd. Wat scheelt is dat we besloten hebben om toch nog één keer naar Dusseldorf te gaan, a.s. woensdag hebben we een gesprek met de arts en de bioloog, om de innestelling te bespreken, vorige keer met twee dagen na tp het eitje al verloren. Het besluit dat we toch nog één keer een poging gaan wagen geeft rust.

Ga eens even alle berichtjes teruglezen, er is veel geschreven de laatste tijd.

Liefs van Shan

Geplaatst

Heeee Shanna,

Morgen naar ziekenhuis begrijp ik. Hoop dat alles goed gaat.

Ik heb toen voor curretage gekozen en dat is mij goed bevallen (voor zover dat kan natuurlijk). Mocht dat zover voor je komen, maak je daar niet druk over hoor, is een fluitje van een cent, tenminste dat vond ik. maar k heb ook nergens last van gehad, geen pijn en alleen op de dag van behandeling heb ik wat gevloeid daarna niets meer. Precies 5 weken na curretage werd ik weer ongesteld dut was was ook helemaal goed. Meis, ik denk aan je!

Enne o ja, vind het top dat je toch nog een poging waagd! Ben zeer benieuwd hoe het gesprek verloopt!!!!

Kussie

Gast Shanna42
Geplaatst

Hee Marion hoe gaat dat dan zo een curettage? Ga je dan echt naar de ok of is dat net zoals in DD bij de punctie een roesje, en kun je gewoon je bovenkleding, en lenzen e.d. aanhouden?

LiefS

Geplaatst

@Shanna, ik hoop dat je het niet erg vind dat ik ook een antwoord geef op jouw vraag, ik heb namelijk 6x een curretage na een mk gehad en ik ben inderdaad na de OK gegaan onder een algehele kortdurende narcose ... ik vond dat het prettigst ik wilde er niets van mee krijgen en dat is me op die manier dan ook gelukt ... napijn heb ik eigenlijk helemaal niet gehad en het vloeien valt ook ontzettend mee ... mijn cyclus kwam altijd na 4 weken gelijk weer op gang dus dat vond ik wel prettig .... ik wil je veel succes wensen ...

lfs. Nicole

Geplaatst

Hoi Shanna,

Nou veel sterkte morgen...ga je nog iets doen met het vruchtje, zeg maar? Of laat je hem achter?

Wat goed dat jullie nog een poging doen in DD. Blijkbaar kan het dus nog, dat je zwanger kunt worden. Notabene spontaan. Dr. Scholtes zei ook tegen mij: Ik maak gezien mijn leeftijd al veel minder kans maar doordat ik op mijn 40ste moeder ben geworden en twee jaar later nog een zwangerschap heb gehad, is dat toch weer wat gunstiger. Bij jou dus ook.

Ja, er is inderdaad heel veel geschreven... maar soms raak je ook een beetje de draad kwijt, hoor en duizelt het een beetje. Maar beetje bij beetje kom ik er wel in.

Sterkte morgen en succes woensdag met jullie gesprek.

Gast Shanna42
Geplaatst

Vind het wel fijn hoor om al die berichtjes te krijgen, valt me ook dat er zovelen een miskraam hebben gehad, en sommige zelfs meerdere, nooit geweten dat het zo vaak voorkomt.

Ik weet niet of ik het vruchtje meekrijg, of als het "spontaan" komt door de pillen of ik het op kan vangen of zo. Eerlijk gezegd had ik gehoopt dat het door de wc zou spoelen en ik het niet op kon vangen. Dan kon ik er ook niets mee. Om het zo in het ziekenhuis achter te laten dat kan ik niet, dan neem ik het mee en begraaf het thuis en plant er een boompje op, zodat het in de boom opgenomen kan worden. Hopelijk krijg ik er dan geen moeite mee als ik ooit verhuis en het boompje - misschien dan wel boom niet mee kan.

Hoe hebben jullie dat gedaan?

XS

Geplaatst

Lieve Shanna,

Wil je veel sterkte en rust wensen.

Sluit me aan bij Marion zoals zij het lichamelijk heeft ervaren is het bij mij precies hetzelfde gegaan.

Wilde eigenlijk alleen maar zo snel mogelijk naar huis,samen met mn lief zijn en niet teveel drukte aan mn hoofd.

Nogmaals veel sterkte en kracht en dan samen weer proberen naar de toekomst te kijken en nog een poging te wagen!

Veel liefs,

Elies

Geplaatst

Lieve Shanna,

Wat een rot bericht om hier te lezen dus bij deze ook heel veel succes en hopelijk een snel herstel en een positieve streep in de nabije toekomst.

Groetjes,

Mineut

Gast Shanna42
Geplaatst

Hoi alles goed hier. Gisteren een lange zware dag gehad maar nu is alles goed.

Om half zeven had ik de pillen ingebracht en we hebben ons om half negen in het zkhs gemeld, daar een intake en een vochtinfuus gekregen. Om kwart voor elf moest ik nog 2 pillen inbrengen maar nog steeds geen krampen nog geen druppel bloedverlies, dus verwachtte wel de curettage. Maar om kwart voor twaalf begonnen de krampen (niet zo heel pijnlijk) en om kwart voor een begon ik te vloeien. Om één uur naar de wc en daar toen al het vruchtje en een groot rood stuk verloren (moest wel telkens op de po zodat ze konden zien wat ik kwijtraakte) gebeld en het leek erop dat het het vruchtje was, toen is de gyn gebeld en die kwam rond twee uur, het was idd het vruchtje maar op de echo bleek dat toch niet alles weg was, dus als nog een curettage. Om 3 uur mocht ik naar boven voor de ok, narcose gehad en om half vijf was ik weer terug op de kamer. Daar brood gegeten en thee gedronken, wat kan een kopje thee dan lekker zijn zeg na de hele dag nuchter te zijn geweest.

Na geplast te hebben mocht ik om kwart voor zeven naar huis. Vanacht als een blok geslapen, nu heel licht in mijn hoofd en trillerig maar geen buikpijn of zo. Dus daar ben ik wel blij om. We hebben het vruchtje na die tijd nog gezien maar ze hadden er aangezeten dus zag er al anders uit als in de po. We hebben het daar gelaten. Thuis kreeg ik van mijn vriend heel lief een kadootje, een bedel voor aan mijn pandora, een zilver ringetje met een gouden sterretje eraan, heel eg mooi en symbolisch daar ben ik erg blij mee.

Ben toch heel blij dat ik voor de pillen ben gegaan en het toch zelf naar buiten heb gewerkt, dat voelt goed ook al kreeg ik daarna toch nog de curettage had die stap niet over willen slaan.

Lig nu wel weer even in bed met de laptop, vriendlief is bij een kameraad voetbal kijken even rust. Vanochtend wel heel lief mijn schoonzusje op bezoek gehad met een mooie bos bloemen, aan haar heb ik erg veel steun, ben blij dat ik haar als schoonzusje heb.

LiefS

Geplaatst

hey meissie, wat fijn dat je zoveel steun krijgt! Dat is zo belangrijk.

Je moet het zelf doen, maar steun uit je omgeving is zo belangrijk.

ik heb ook een super lieve man, die me enorm gesteund heeft. We hebben onze verdriet echt samen gedeeld.

Ik hoop dat je het een beetje verwerken kan.

liefs joske

Geplaatst

Nou meid, neem je rust en neem de tijd om dit verlies te leren dragen ... want verwerken doe je dit niet want je draagt het je hele leven met je mee ... en een plekje geven dat kan ook niet want een meubelstuk geef je een plekje maar niet het verlies van zoiets dierbaars als je "kindje in wording" .... ik denk aan je ... lfs. Nicole

Geplaatst

Hoi allemaal,

Vanavond de eerste spuit Puregon gezet! Ik ben heel benieuwd wat er gaat komen de aankomende tijd. Hoe ga ik me voelen, hoe gaat mijn lichaam reageren enz! Heel spannend allemaal!

Groetjes Claus69

Geplaatst

Hoi, vanmorgen naar België gebeld voor de uitslag van de punctie ... uit de 6 follikels die er zijn aangeprikt hebben ze 4 eicellen gevonden waarvan er 2 rijp waren die hebben ze geïnjecteerd en daar zijn 2 mooie bevruchtingen uit ontstaan ... Maandag 28 juni krijgen we om 14.30 uur de terugplaatsing ... er zijn jammer genoeg dus geen cryo's dus ik hoop dat het deze 2e poging raak zal zijn ... Aan de ene kant was ik wel teleurgesteld dat er geen cryo's zijn maar vergeleken met de eerste poging is dit natuurlijk voor ons wel fantastisch ... maandag dus gezellig naar België toe ... ruim 2 uur rijden voor 5 minuten werk .. laten we hopen dat we het resultaat bereiken wat we willen en dat het allemaal niet voor niets is geweest,

lfs. Nicole

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden