Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Elies: Sorry dat ik dit zo vraag en waarschijnlijk onnozel overkom maar ik lees dat je op cyclusdag 5 moet beginnen met de Deca. Wat is Deca? Ik moet op cyclusdag 2 beginnen met Purgon en ik heb niks mee gekregen over Deca.

Mijn vriend heeft de Puregon(en ook de Orgalutran in bovenbeen)injecties iedere dag in mijn buik geinjecteerd en ik heb er al die tijd geen last van gehad. Geen blauwe plekken, niks niet. En ik heb lichamelijk ook totaal geen bijwerkingen gemerkt. Ik heb dus ook totaal niks gevoeld van wat voor verandereringen dan ook. Volgens vriendlief werd ik opeens wel schoonmakeriger op de gekste tijden maar dat was niet echt nadelig denk ik! haha.

Jij ook succes!

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi lieve claus

weet hoe t voelt meisje, hier al net zo, vorige week vrijdag op dag 13 bloedtest na ivf, helaas negatief...t is zo super oneerlijk!!! en t doet zo,n pijn!

elke keer weer zo ontzettend zwaar, moeilijk...gelukkig hebben we elkaar hier..

sterkte xx gibelomo

Geplaatst

Ha Claus,

Ik moet vanaf cd1 spuiten met decapeptyl en op cd3 komt daar nog de Gonal (225) bij en je bent heus niet onnozel hoor haha!

Heb dan natuurlijk ook nog de pregnyl in de koelkast liggen en voor na de ( hopelijke) terugplaatsing de capsules voor 2 weken 3 maal daags 2 stuks.

Gister schreef ik nog dat ik dr niks van merk lichamelijk gezien maar voel nu toch wel mn rechter eierstok wakker worden. Ben echt zo benieuwd hoe de fm dr aanstaande woensdag uitziet wat er daar van binnen toch allemaal gebeurd is.

Gibelomo ook jij natuurlijk sterkte gewenst! Bah wat een teleurstellingen toch allemaal maar wat je schrijft "ons"forum is er gelukkig om het met elkaar te delen!

Liefs,

Elies

Geplaatst

he, Claus wat jammer dat het niet gelukt is. (ik zat even op een andere plek op het forum). En wat positief dat je alweer een nieuwe planning hebt. Het blijft een teleurstelling en zo'n gevoel inderdaad tussen hoop en verdriet. Ik zal voor je duimen dat het nu wel gaat lukken. En jij trouwens ook, Gibelomo. (wat een aparte naam trouwens???)

Nicole, waarom ga je niet ook naar Dusseldorf? Natuurlijk moet je ergens een grens trekken op een gegeven moment, maar zolang je eerst nog bezig bent met een poging focus je daar toch eerst op? En geef het zo een kans. Wij vrouwen hebben zo de neiging om tien stappen vooruit te denken. Zoals je zelf zegt 'niet op de feiten vooruit lopen'. Ik doe er trouwens ook acupunctuur bij en krijg er ook kruiden bij om extra follikels te helpen ontwikkelen. Dus waarom niet alles op alles zetten? In Dusseldorf kun je trouwens ook acupunctuur doen voor de terugplaatsing (het openen) en na de terugplaatsing (het binnen houden/ sluiten). Hoe oud ben je nu dan? Wij slikken nog omega 3 van Orthica (1200mg) en extra vitamine ook van orthica Prenafem. Ik heb ook niet veel tijd meer en zoals we nu hebben ervaren had het ons op de natuurlijke manier nooit meer gelukt.

In DD heb je nauwelijks wachtlijsten en kun je zo terecht?

Zelf ga ik morgen beginnen met iets nieuws en dan dinsdag menopur 225 erbij. Alleen denk ik dat hij en foutje heeft gemaakt in het schema want hij wil me pas op dag 10 voor een eerste FM zien? Lijkt mij een beetje laat? Wat is jullie ervaring? Ik ga maandag bellen en dan hoor ik het wel.

Nou succes iedereen weer, hou vol allemaal...

Geplaatst

Hai, ben even benieuwd hoe het met jullie gaat.

@Elies, hoe ging de follikelmeting? Zijn er al veel aan het groeien?

@Michaela, succes met de meting vrijdag!!!

@ Rachel, hoe is het met jou? Ook alles weer een beetje op de rit en met volle hoop in afwachting op de komende tijd? Wordt weer spannend!

Geplaatst

Claus: Ja, gaat goed hier. Ik ben wel een beetje oenig met die spuiten hoor. Vanochtend brak ik een ampul verkeerd waardoor ik mezelf in mijn duim sneed...Met een nieuwe verder gegaan. Toen lukte het wel. Ik heb wel last van hoofdpijnen en migraine. Dat is een beetje jammer. Voor de rest voel ik gek genoeg ook mijn rechter eierstok trekken. Doet die linker dan niet mee, zou je bijna zeggen?

Ben benieuwd hoe het vrijdag zal gaan. We hebben weer een hotel erbij geboekt. Kunnen we er nog een leuke dag van maken...

Rachel jij moet ook vrijdag. Zit je ook in DD eigenlijk? (ben het even kwijt). Jij ook succes vrijdag.

Elies, hoe was het vandaag? Ben je tevreden?

Succes allemaal....

Geplaatst
Claus: Ja, gaat goed hier. Ik ben wel een beetje oenig met die spuiten hoor. Vanochtend brak ik een ampul verkeerd waardoor ik mezelf in mijn duim sneed...Met een nieuwe verder gegaan. Toen lukte het wel. Ik heb wel last van hoofdpijnen en migraine. Dat is een beetje jammer. Voor de rest voel ik gek genoeg ook mijn rechter eierstok trekken. Doet die linker dan niet mee, zou je bijna zeggen?

Ben benieuwd hoe het vrijdag zal gaan. We hebben weer een hotel erbij geboekt. Kunnen we er nog een leuke dag van maken...

Rachel jij moet ook vrijdag. Zit je ook in DD eigenlijk? (ben het even kwijt). Jij ook succes vrijdag.

Elies, hoe was het vandaag? Ben je tevreden?

Succes allemaal....

Hoi, ik heb een heel makkelijk rubberdopje bij de ampullen gekregen ... zo snij je je nooit in je duim of vingers,

gr. Nicole

Geplaatst

INderdaad ik heb ook vrijdag mijn eerste fm.

Ik ben heel benieuwd wanneer de tp zal zijn.

Helaas zit ik niet in DD want ik hoor daar goede verhalen over.

groeten

Rachel

Geplaatst

Ha meiden,

Ons leven staat even op zn kop,mn allerliefste paps is gister met de 112 afgevoerd naar het zhuis en ligt nu in kritieke toestand op de intensive care. Hopen dat het allemaal goed af mag lopen.

Maar goed dat wist ik allemaal nog niet toen ik voor mn 1e fm naar het zhuis ging. Er waren maar 3 eieren te zien...nou dat weer dacht ik...afmetingen zo'n 12 a 13 mm.

Te weinig voor ivf was de boodschap dus vanaf gisteravond de Gonal moeten verhogen van 225 naar 300.

Morgenochtend 08.30 weer een fm dus ben benieuwd. Weet niet meer wat ik moet voelen het is allemaal zo raar. Mn hoofd is als een doos watten en mn eierstokken rammelen dat het een lieve lust is.

Wat is jullie ervaring met dit aantal follikels? Wilde er nog een google actie op loslaten maar het is allemaal even andere koek nu.

Heb zelfs nog de gedachte gehad nu mn pa zo ziek is om alles af te blazen maar ja toch maar niet gedaan.

Liefs voor jullie allemaal,

Elies

Geplaatst

Hoi Elies, jeetje wat vervelend van je vader. Hoop, dat alles goed met hem komt. En ja, je zult wel teleurgesteld zijn over de eitjes, maar je hoeft deze ronde dus nog niet te stoppen maar je krijgt alleen een hogere dosering. Hoe lang moet je die dan weer spuiten? Je krijgt toch op een gegeven moment weer een eisprong. Hoe lang kunnen ze die dan tegenhouden?

Hoop dat je morgen meer te zien krijgt. Succes, ik zal voor je duimen.

Nicole: nou onze apotheek wilde me de menopur en overige zelfs zonder naalden meegeven... laat staan dat ze er een rubberen dopje bij leveren...ik vond het erg knullig. Gebruik je ook menopur? Het duurt ontzettend lang voor dat ik alle drie ampullen in de spuit heb gekregen. Maar ja het is dan ook niet onze dagelijkse bezigheid...

Rachel: succes vrijdag met de fm.

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Vanmorgen de 2e fm gehad,links 1 van 16 mm en rechts 2 kleintjes van minder dan 10mm,1 van 14,1 van 16 en 1 van 17mm.

Al met al niet ontevreden,zondag naar het Maasstad voor meting nummer 3 en begreep dinsdag of mss woensdag de punctie.

Ben dr door alles wat er gebeurd met mn vader helemaal niet mee bezig,nooit gedacht dat poging 1 op deze manier zou verlopen dat mn gedachte bij hele andere dingen zijn als bij injecties en een punctie in't vooruitzicht.

Rachel hoe is jou eerste fm gegaan?

Liefs voor allemaal,

Elies

Geplaatst

Sorry Rachel!!

En jou eerste meting natuurlijk! ben dr ff niet helemaal bij geloof ik.

Liefs,

Elies

Geplaatst

Hai Elies,

Logisch dat je in de war bent.

Wat is er precies aan de hand met je vader?

Ik hoop dat het snel goed komt met hem.

Mijn folikel was erg groot namelijk 21 mm.

Ik heb een urine test moeten doen om te kijken of ik nu mijn eisprong al had.

Dan zou ik geen pregnyl hoeven te spuiten, maar de test was negatief.

Nu heb ik donderdag de terugplaatsing.

Rachel

Geplaatst

Hai Chablis,

Ik hoor vanmiddag of ik nog pregnyl moet spuiten.

Ik vermoed van wel en ik hoop vandaag want morgen zit ik op een camping.

Hoe is het met jou?

Is het bloeden nou gestopt?

Hoe voel je je?

Ik ga vanavond weer naar Sigrid en ga vragen of ik ook kruiden mag gebruiken.

liefs

Rachel

Geplaatst

Hoi Rachel,

Mn vader is afgelopen woensdagmorgen getroffen door een Aneurysma in de buikslagader. Ligt nu dus op de intensive care,net weer even bij hem wezen kijken en is redelijk stabiel zoals de verpleegkundige zojuist weer meldde.

Nu weer even op mn werk en straks weer even om het hoekje kijken bij hem.

Intussentijd afspraak geregeld voor zondagmorgen voor de 3e fm en moet gewoon blijven doorspuiten met de Gonal 300 en de decaptepyl natuurlijk.

Dank voor jullie lieve medeleven meiden!

Liefs,

Elies

Geplaatst

Hoi Elies,

Ik wil je veel sterkte wensen met je vader! Dat is schrikken zeg! En dan ben je nog met een behandeling bezig... Helaas komen vaak veel dingen tegelijk, proberen rustig te blijven en te vertrouwen dat het allemaal goed komt!

Hoop dat ze goed doorgroeien en je binnenkort de punctie hebt!

Caroline

Geplaatst

Caroline,

Bedankt voor je medeleven en berichtje.

Heb zelfs nog een moment gedacht om deze behandeling te stoppen maar ja was al op dag 10 toen dit allemaal gebeurde. Voelt nu ook wel goed om verder te gaan hoor.

Hoe gaat het met jou? weet je al hoe verder?

Liefs,

Elies

Geplaatst

Ik heb in mijn topic geschreven wat de plannen zijn, in het kort: ik ga een afspraak maken voor de evaluatie en bespreken of het zin heeft om nog verder te gaan. Gelukkig heeft een paar dagen geleden mijn vriend gezegd dat hij het prima vindt om door te gaan, mits het zin heeft volgens de arts en we het kunnen betalen. Dat laatste is niet makkelijk, maar ja, wat is geld als je eventueel een kind kunt krijgen? Ik geef er weinig om in ieder geval...

Dus als het goed is starten we dan weer in september of oktober.

Caroline

Geplaatst

Caroline,

Spannend weer wat dan de prognoses zijn. Nu dus even een pauze,hoop dat je dat ook eigenlijk wel even prettig vind.

Mijn pauze van een aantal weken is me iig wel goed bevallen,uitgerust en fit aan een volgende poging beginnen.

En idd wat is geld,handig om te hebben maar dat is het dan ook, ik hecht ook meer waarde aan andere dingen in het leven.

Liefs,

Elies

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Gister de 3e fm gehad,was een goed resultaat te zien van 8 stuks eiblaasjes.

Gisteravond de pregnyl gespoten en dinsdag is om 09.00 de punctie.

De dokter vond het een prima resultaat, het bms netjes 8.6 dus we gaan dr morgen maar voor.

Liefs voor allemaal,

Elies

Geplaatst

Hai Elies,

Hoe is het nu met je vader?

Goed resultaat dus bij jou.

Dan zullen we bijna gelijk de terugplaatsing hebben vermoed ik.

Sterkte bij de punktie.

Rachel

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden