Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Ik ben zondag pas ongesteld geworden en jij? De afgelopen twee keren en nu ook weer vloei ik veel minder dan voorheen. Ik hoop niet dat dat een slecht teken is. Volgens mijn acupuncturist zegt dat niets, tja, het wordt gewoon weer afwachten.

Manouk

Mijn ongi kwam gisteren pas. Dr. S. heeft er maandag niets over gezegd dat ik nog niet ongesteld was, dus zou wel niets uitmaken. Ik ben ook niet zo heftig ongesteld hoor, 2 dagen en dan is het weer over. En toch spontaan zwanger geworden dus maakt volgens mij niets uit.

Gisteravond was ik zo ontzettend moe, zat half slapend achter mijn laptop, vriendlief heeft me heel vroeg al naar bed gestuurd, pfff wat heb ik geslapen zeg! Maar voel me nog niet helemaal fit, dus vanavond nog maar weer op tijd naar bed. Moet wel uitgerust zijn voor de punctie.

Manouk heb jij al gehoord wanneer je punctie verwacht wordt? Ben wel benieuwd of we tegelijk gaan.

Iemand heeft voor mij een horoscoop gemaakt en noemt daarin de datum 19 en 21 augustus, niet zozeer voor zwanger worden of zo, maar dan staan de sterren goed, dus ben zeer benieuwd of ik dan de punctie en tp heb, het zou mogelijk kunnen zijn.

Elies en Rachel zitten jullie lekker op het bankje? Wat Manouk al zegt, lekker blijven zitten hoor, wij lossen jullie straks wel af.

Groeten van Shan :hello:

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Shanna,

Denk idd even goed aan jezelf hoor,heerlijk te lezen dat je ook zo'n lieverd thuis hebt die je naar je bedje stuurt!

Durf eigenlijk nog niet aan volgende week te denken...probeer mezelf voor te bereiden op een teleurstelling en dat terwijl ik een optimistisch mens ben. Ik heb vorig jaar april een positieve test in mn handen gehad en daarna nooit meer durf niet te geloven dat het nu toch raak zou zijn.

Liefs,

Elies

Geplaatst

Ja wat een lieverd hè. Vandaag werk ik thuis dus kan ik ook wat rustiger aan doen.

Ja die wachtweken zijn altijd het ergst, vooral de laatste. Het blijft altijd spannend omdat de wens zo groot is. Vind je het niet iets makkelijker omdat je doordat je een positieve test hebt gehad je nu weet dat het wel kan, je lichaam is er wel toe in staat. Dat heb ik wel een beetje, eerst wist ik niet of er wel een innestelling kon plaatsvinden, misschien stoot mijn lichaam het wel af, maar nu nadat ik spontaan zwanger was weet ik wel dat het mogelijk is, en dat het een kwestie van geluk is.

Ik hoop alleen dat ik genoeg eitjes aanmaak en dat er na het poollichaamonderzoek nog iets overblijft om terug te plaatsen.

Groeten van Shan

Geplaatst

Hallo dames, vanmorgen ongesteld geworden dus het startsein van de 3e en tevens laatste ICSI poging is gegeven .... vanavond beginnen we weer met de Decapeptyl en morgen komt daar de Gonal F bij ... voor vrijdag heb ik een afspraak staan bij Geertgen voor de uitgangsecho dus we zitten weer in de race .... hopelijk met een mooie en positieve finale,

lfs. Nicole

Geplaatst

Goed zo Nicole, lekker weer van start. Voor ons ook de laatste poging dus extra spannend hè. Voor jullie veel succes gewenst deze laatste ronde.

Groeten van Shanna

Geplaatst

Shanna, ook voor jou heel veel geluk deze ronde, heb jij er ook zo een dubbel gevoel bij ... ik kan even niet omgaan met mijn gevoelens ... ik vind het zo een naar idee dat het hierna voor ons ophoudt ... ik weet wel dat wij nog wel de kans hebben om spontaan zwanger te worden maar die kans is wel klein ... het zaad van mijn man is niet optimaal en mijn leeftijd speelt dus een grote rol mee ... ik hoop gewoon dat deze derde keer zal aanslaan en dat ik deze keer ook wat cryo's over heb die we nog zouden kunnen gebruiken ... we blijven gewoon hopen hopen en hopen ....

lfs. Nicole

Geplaatst

Tja ik ben daar niet zoveel mee bezig. Wij waren natuurlijk al gestopt in maart nadat de poging niet gelukt was, dat hadden we van te voren al besproken, en dat was inderdaad erg moeilijk. Toen nog spontaan zwanger geworden, dus het kan hè, wonderen bestaan. Alleen liep het toen mis met 9 en 1/2 week. Maar om die reden hebben we besloten om nog één keer een poging te doen, met de wetenschap dat het kan. Maar aangezien het naar ons idee toch een kwestie van geluk blijft, doen we ook dit keer maar één poging en daarna is het echt over en uit, want als dit niet goed gaat dan ga ik meteen aan de pil. Hoezeer we er samen ook achterstaan, het blijft natuurlijk altijd een moeilijke beslissing en de twijfel zal misschien best wel eens toeslaan, maar volgens mij bestaat er ook wel een leven zonder kinderen. Een kindje zien wij als een kroon op onze liefde maar zonder kindje zijn wij ook gelukkig en is er genoeg om voor te leven. Met zijn tweeen zijn heeft ook zijn voordelen en dat proberen we dan maar voor ons ogen te houden. (Ik heb trouwens ook een goed boek daarover gelezen).

Maaar wij gaan er gewoon vanuit dat het dit keer goed gaat komen, we blijven lekker positief.

Liefs van Shan

Geplaatst

Ha meiden,

Fijn Nicole dat je weer mag!

Weet je Shanna, niet dat ik mn eerste en enige zwangerschap ben vergeten dat helemaal nooit natuurlijk maar door alle maanden daarna die in dat opzicht teleurstellend waren en de negatieve iui behandelingen heb ik wel moeite om dat in mn hoofd vast te houden dat het wél kan.

Voel me trouwens vandaag toch zo blehhhh heb het gevoel als dr iemand naar me wijst ik in huilen uitbarst.

Beetje alles bij elkaar denk ik,mn pa zo ernstig ziek en zelf in de wachtweken.

Rachel,hoe gaat het met jou?

Manouk ook voor jou de 1e fm zaterdag spannend weer!

Liefs voor jullie,

Elies

Geplaatst

Hai Elies,

Het gaat nog druk worden hier. Gezellig.

Ik voel me ook niet helemaal top.

Begin mijn boobs nu ook licht te voelen.

Beetje steken in mijn buik.

Ook erg emotioneel. In het verkeer kan ik iedereen wel schieten.

Gelukkig een erg drukke dag vandaag.

Mijn nichtje van 3 komt de hele dag en er komt ook nog een vriendin

met 2 kids.

Rachel

Geplaatst

Zo blij dat we elkaar hier hebben! zat trouwens gisteravond nog eens even te lezen op de formulieren die ik mee heb gekregen van het zhuis waar ik de punctie heb gehad. Daar staat dat ik 18 dagen ( mocht ik niet eerder ongesteld worden uiteraard) na de punctie een test moet doen dus dat zou dan voor mij betekenen zaterdag de 21e.

Mocht het zo zijn dan zijn de kids van mn lief dr in dat weekeinde,ach eerst maar es even afwachten allemaal. Zit vandaag in zo'n humeur dat ik denk dat alles fout gaat hoop dat ik me morgen weer mn positieve ik voel!

En die boobs van mij zijn echt mega geworden de afgelopen dagen,kan het anders af met een B cupje maar ben blij dat ik nog 2 bh's met D cup in mn lade had liggen. Ze zijn ook erg gevoelig.

Bij jou eerdere terugplaatsingen werd jij toen redelijk op de "klok"ongesteld?

Liefs,

Elies

Geplaatst

Elies,

Ik had ook van die zere boobies van die bolletjes de vorige keer. Ik moest 4 dagen voordat ik moest testen de laatste bolletjes nemen en daarna ging het zere gevoel al snel weg. Helaas werd ik een dag na de testdag ongesteld!

Hou vol meid!

Jij ook Rachel! Ik vind het zo spannend voor jullie!

Liefs Claus

Geplaatst

inderdaad was ik bij mijn vorige tpen altijd voor de testdatum ongesteld.

Maar na de miskramen was het wel van slag.

Ik ben een paar keer een week overtijd geweest, dus het zegt nog niets mocht het zo zijn.

Manouk, ik gebruik ook kruiden en het 1 keer moxa geprobeerd maar voelde ik me naar bij.

Nicole succes bij je eerste echo.

Shanna jij succes morgen bij de fm.

Elies hoe gaat het bij jou?

Het begint nu toch wel erg spannend te worden.

Ik ga er maar vanuit dat het niet goed gaat, dan kan het alleen maar meevallen.

Gisteren zo druk dat ik er nauwelijks mee bezig was.

Van het weekend gaan we ook veel ondernemen.

Ik merk het als ik zwanger ben, dat ik geen koffie meer lust, maar dat smaakt nog steeds prima helaas.

Het zou onze laatste poging zijn, terwijl ik nog 10 cryo's heb liggen.

Maar ik had het afgesproken met mijn vriend.

Nou ja toch maar even afwachten.

Claus wanneer heb je je echo?

Rachel

Geplaatst

Ha meiden,

Rachel,ja we zijn allebei alweer een week verder na onze tp's. Ik dacht gister ook al wel symptonen in mn lijf te voelen die duiden op ongi. Had het gisteravond ook ontzettend koud da's bij mij meestal ook wel een voorteken. Goh wat klink ik optimistisch!

Bij ons als het mis gaat alles opnieuw,heb jammer genoeg niets in de vriezer.

Zou je dat in je hoofd denk je een plaatsje kunnen geven stoppen met de wetenschap dat er nog 10 cryo's in de vriezer liggen?

Hoe is het met de rest hier? Claus alweer klaar voor de start?

Shanna,Manouk en Nicole hoe gaat het met jullie?

Liefs,

Elies

Geplaatst

Ow meiden wat merk ik die zelfbescherming bij jullie goed! Zo herkenbaar! Er maar van uit gaan dat het niet gaat lukken omdat de teleurstelling dan niet zo groot is terwijl we weten dat de teleurstelling altijd groot is! En dan toch de hoop dat het nu misschien................Mixed emotions!

Ik weet niet of ik dit goed heb hoor wat jullie aangaat maar dat was mijn gevoel en dat herken ik toch ook wel bij jullie.

Ik hoop binnen nu en een paar dagen ongesteld te worden en dan krijg ik op de tweede cyclusdag een echo en mag ik beginnen met stimuleren. Omdat ik vd week die bloeding heb gehad moet ik ook als ik niet ongesteld word naar het ziekehuis voor een echo. Maar ik heb nog steeds zere boobies en dat is bij mij een voorteken dat ik ongesteld ga worden (hoop ik maar!).

Prettig weekend en ik blijf duimen voor jullie hoor!!!

Liefs.

Geplaatst

Claus dat is inderdaad precies zoals ik me voel.

en dan voel ik weer een steekje en dan denk ik zou het dan toch?..........

slopend is het.

Elies ikzelf zou zeker nog wel een poging willen doen als het niet lukt en ik denk dat ik mijn vriend ook wel kan overhalen.

Ik kan me er in ieder geval nog niet bij neerleggen.

Ik begin mijn boobs ook wel behoorlijk te voelen.

ik doe 3 van die vervelende bolletjes per dag. Doe jij er 6 Elies?

nog even volhouden.

Claus fijn dat je in ieder geval een echo krijgt.

Vaak als je ongesteld wilt worden, komt het maar niet.

Geplaatst

Ja die zelfbescherming daar zijn we inmiddels ook kanjers in geworden!

Ik moet inderdaad 3xdaags 2 bolletjes inbrengen,vieze dingen bah!

Ja dat kan ik me zo voorstellen als je dr nog 10 hebt dat je dan niet kan zeggen het is goed zo.

Wij hebben het dr samen ook wel over,Shanna schreef ook eigenlijk laatst heel herkenbaar hierover dat het leven ook mooi en kostbaar moet zijn als dit allemaal niet meer gaat lukken maar ja voorlopig willen we in de "race"blijven natuurlijk.

Mensen vragen wel eens wat is je limiet,weet ik eigenlijk niet denk heel erg in kleine stapjes in dit traject.

Ben wel benieuwd of ik dinsdag de 17e ga testen zoals het www aangeeft of dat ik de datum van het zhuis maar ga raadplegen...mn gevoelens daarin gaan een beetje 2 kanten op.

Bij jou Rachel is dat toch ook super spannend zo'n bloedtest en dan wachten op telefoon wat een zenuwslopende toestand!

Geplaatst

Elies jij gaat toch ook de 17e testen?

Niet wachten hoor.

Ik vind het wel heel ver weg de 22e.

Dit is al slopend genoeg.

Is ook killing wachten op het telefoontje.

Je weet dan wel gelijk hoeveel HCG er is gevonden.

Het is eenvoudiger om te blijven knokken en hoop te hebben dat het nog een keer gaat lukken dan te stoppen en erbij neer te leggen.

Dan is het echt klaar.

Het klinkt ook heel leuk zoveel cryo's maar dan zouden we nog een jaar bezig zijn en dat gaat ons echt te ver.

Geplaatst

Hai hier alles goed hoor, alleen ontzettend moe, denk dat het van de Menopur komt alleen kan ik me van de vorige keer die moeheid niet herinneren, dus slaap veel zodra het kan. Vanochtend ook uitgeslapen, vandaag wat 'thuiswerken' en thuis werken hahaha voor de baas en schoonmaken.

Hebben jullie gisteravond nog de vallende sterren gezien? Ik wel wat mooi zeg en het was hier zo helder, heb meteen maar een wens gedaan ;-)

Blijft altijd lastig hè die wachtweken, vorige keer was ik drie weken vrij inclusief de week van de punctie, toen iedere middag na de bolletjes twee uur op bed gelegen, maar dit keer zit dat er niet in, moet gewoon werken er is bijna niemand aanwezig vanwege de vakantieperiode, wat dit betreft verkeerd gepland maar ja dat weet je van te voren ook niet hè, had niet verwacht alweer zo snel in de race mee te doen.

Dat van die cryo's is wel een goed punt, ik hoop dit keer natuurlijk op veel eitjes zodat er zeker drie goede na het poollichaamonderzoek teruggeplaatst kunnen worden, maar nu jullie het er zo over hebben, bedenk ik me dat we - als - lijkt me sterk - er wat over houden ze niet in moeten laten vriezen dan is die keuze er gewoon niet meer als het mis gaat. Maar ja wat als we dan nog een tweede zouden willen (stel - geen idee) dan is het wel handig als er nog wat in de vriezer liggen. Toch nog maar even met vriendlief over hebben, geen idee of die nog een kindje zou willen, denk het niet, vind ons nu al te oud, maar ja dan heb je er al één hè.

Rachel het is wel waar wat je zegt, je kunt makkelijker doorgaan dan stoppen maar wanneer je voor jezelf bepaalt hebt dat het een keer goed is (wat de reden ook is) geeft dat ook wel lucht, heb jij dat niet? Dan is het ook gewoon klaar, en kun je je op andere dingen gaan richten. Ik laat nu veel dingen voor het geval dat .... en straks is er gewoon duidelijkheid, dat geeft mij wel de rust en vriendlief al helemaal, die heeft er veel moeite mee, vind het zwaar allemaal terwijl hij in principe alleen maar zijn sperma hoeft te leveren.

Elies ik wil nog even zeggen dat ik veel respect voor je hebt, hoe je het allemaal doet, je vader zo ziek, je wachtweken en ook nog werken tussendoor. Probeer wel goed op je zelf te letten hoor! Dat is o zo belangrijk in alle opzichten :icon_king:.

Liefs van Shan

Geplaatst

Heb nog es over dat testen nagedacht,mn gevoel zegt nu maar aankijken volgende week...maar over een halve dag denk ik dr mss weer anders over hahaha!

Ach Shanna we leven op de automatische piloot dat merk ik wel aan mezelf. En mn lieverd let goed op me en stuurt me vaak s avonds op tijd naar bed toe.

Het is net een achtbaan van emotie's de afgelopen 2.5 week.

Claus wat ik me afvroeg toen ik je handtekening zag,heb jij geen iui gehad? maar gelijk een stap verder dus? Wij zijn van't zelfde bouwjaar en ik heb eerst nog 3x iui gehad.

Liefs voor jullie,

Elies

Geplaatst

Hoi, vandaag de uitgangsecho gehad en die zag er helemaal goed uit er was aan beide kanten geen cyste te zien dus dat is mooi. Nu weer een week door spuiten en volgende week ( 20-8 ) de eerste follikelmeting ... ben reuze benieuwd ....

En ja over "zelfbescherming" gesproken .... het klopt helemaal ..... maar als ik dat tegen mijn man zeg dan zegt hij: "tja als je al zo negatief bent dan lukt het helemaal niet hoef je ook niet door te gaan met behandelen"! Heeft hij daar gelijk in????? Ik weet het niet .... je zegt het natuurlijk niet omdat je niet wil dat het niet gaat lukken maar vooral omdat je bang bent dat het niet gaat lukken en als je dan maar van het ergste uitgaat dan kan het alleen maar mee vallen als het anders zal uitpakken .... Tuurlijk hoop ik met elke behandeling dat het raak zal zijn dat hopen we toch allemaal .... maar ja ondertussen kennen we allemaal ons eigen lichaam heel erg goed en weten we ( bijna ) altijd al of het wel of niet raak is voordat je ook maar een test gedaan hebt.

Maar dames "neus naar voren en kin omhoog" .... we proberen met zijn alle toch wel positief te blijven of niet dan????

lfs. Nicole

Geplaatst

Positieve vibes zijn heel belangrijk (vind ik althans).

Wat goed zeg geen cystes, nu kun je lekker door, volgende week al je eerste FM.

Groeten van Shan

Geplaatst

Hey Elies,

In het ziekenhuis hebben ze het helemaal niet over IUI gehad. Het was wat ik van die arts begreep meer zoiets van "geen tijd te verliezen" omdat we "al zo oud waren" toen we gingen proberen om zwanger te worden (ik was toen bijna 40) en verder medisch gezien niets met ons aan de hand was, dus na een jaar proberen gelijk aangemeld voor IVF.

Daarom voel ik me wel eens "schuldig" als ik dan op dit forum lees dat sommige stellen al jaren bezig zijn door allerlei medische redenen en dan eindelijk met IVF kunnen beginnen. En dat wij, medisch gezien alles goed, na 1 jaar al IVF "krijgen"! Puur omdat we er zo laat mee begonnen zijn. Is ook niet onze keus geweest (alletwee al een relatie achter de rug waar de kinderwens niet wederzijds was) maar is toch heel anders als het door medische redenen niet lukt.

Veel zeggen dat ik het zo niet moet zien maar dat is mijn gevoel nu eenmaal!

Ik lees dat je twijfelt over de dag van testen. Ik mocht van het ziekenhuis 15 dagen na de puntie (12 dagen na de terugplaatsing) testen. Dan zou jij toch op dezelfde dag als Rachel mogen testen?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden