Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi, gisteren terug gekomen van een heerlijk weekje Oostenrijk ... als het goed is heb ik maandag mijn NOD ... ik heb niet het vermoeden dat ik zwanger zou kunnen zijn dus ik ga er gewoon van uit dat we aankomende week weer gaan starten met de Decapeptyl en Gonal F ... we gaan er weer met frisse moed tegenaan,

lfs. Nicole

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Elies raar dat het ziekenhuis zelf niet heeft gezegd wanneer je mag testen.

Ik mag 17 augustus al voor een bloedtest.

Maar bij een cryo is het altijd sneller als met een "verse"

Ik ga ook niet eerder testen.

Rachel

Hee Elies op deze site kun je zien wanneer je kunt testen

http://www.vruchtbaredagen.nl/index.php?page=wanneer-innesteling

Hee Nicole welkom terug, heb je een leuke vakantie gehad?

Groeten van Shan

Geplaatst

Ha meiden,

Shanna,bedankt voor de link die kon ik nog niet!

Ik lees dat ik dus 17-08 op zn vroegst zou kunnen testen,de dag dat jij je bloedtest laat doen Rachel!

Nicole welkom terug van vakantie en zo te lezen ben je wel weer opgeladen voor een poging,fijn!

Liefs,

Elies

Geplaatst

Ha meiden,

Voel sinds gisteravond een beetje kramperig gevoel in mn buik net of ik ongi moet worden. Herkennen jullie dit na een tp?

Hoe voel jij je Rachel?

Liefs,

Elies

Geplaatst

Hai Elies,

Ik had tot 2 dagen na de terugplaatsing ook een "kramperig" gevoel in mijn buik. Was daarna weer weg. Ik denk dat het komt door de terugplaatsing. Ze hebben toch weer zitten rommelen daar beneden!

Proberen niet te veel zorgen om maken hoor meid! (Makkelijk gezegd van mij nu!!! Toen ik dat had zat ik ook tegen het plafond hoor!).

Groetjes

Geplaatst

Elies hoe gaat het nu?

Ik voel eigenlijk weinig alleen een beetje moe, maar komt van de oetrogstan vermoed ik.

Vorige keer voelde ik van alles en had ik een negatieve test.

Kan jij het een beetje van je afzetten.

Van het weekend hebben we heel veel gedaan en was ik er gelukkig niet zo mee bezig.

Ik ben wel steeds aan het nadenken of bepaalde dingen niet slecht zijn.

Eigenlijk wilde ik gaan zwemmen vanmiddag maar ben bang dat dat slecht is.

liefs

Rachel

Geplaatst

Ha Rachel,

Ik voel me eigenlijk wel oké,vind die capsules wel soort van blehhh en wordt dr ook een beetje zweterig van.

Ook mn boobs hebben een maatje meer gekregen.

Ben dr egenlijk helemaal niet zo mee bezig,mn vader ligt nog steeds ernstig ziek op de ic dus alles om mij heen lijkt zo ver weg.

Heb er na de tp wel rekening mee gehouden dat ik niets tilde ofzo maar dat was het ook eigenlijk wel.

Had van Shanna een link doorgestuurd gekregen en met de juist ingevulde datums stond er dat ik 17 augustus op zn vroegst mag testen.

Manouk,Shanna,Claus en Caroline bij jullie nog nieuws te melden?

Liefs,

Elies

Geplaatst

Hai ja hier wel nieuws. Vanochtend voor de uitgangsecho geweest en die was goed, pfff stap 1, thuis snel spuiten want ik moest eigenlijk vanochtend al een deel menopur spuiten en vanavond dan het tweede deel (samen 450 i.e.).

Door de file waren we een uur en kwartier te laat, terwijl we al een uur voor file hadden gerekend (dus 2 1/2 in de file gestaan).Lang leve de mobiele telefoon en maar even gebeld dat we dat niet gingen halen. Gelukkig wel een parkeerplaats en gauw naar binnen daar wisten ze er al van, wist meteen wie ik was. Snel naar het toilet, en bekertje water gedronken en ik was aan de beurt. Vijf en een half uur onderweg voor hooguit tien minuten. Zaterdagochtend gaan we voor de fm hier in de woonplaats en dan de gegevens doorbellen en dan zaterdag of zondag starten met cetrotide. Ben benieuwd wanneer we de punctie hebben of we goede eitjes voor de terugplaatsing hebben.

Groeten van Shanna

Geplaatst

Hai, ik had vanmorgen ook weer wat! Ik heb vanmorgen een aardige bloeding gehad en dat terwijl ik op cyclusdag 20 zit nu!!! Moet pas volgende week ongesteld worden. Het voelde ook niet als ongesteldheid en ik heb nu ook nog pijn in mijn boobies en dat heb ik normaal niet meer als de ongesteldheid is doorgebroken. Heel vaag dus. Toch het ziekenhuis maar even gebeld om te vragen of ze dit als een menstruatie zien. Dit omdat ik op cyclusdag 2 een echo krijg en moet beginnen met spuiten en dat zou dan morgen zijn. Zo onzeker! Pfff! Maar ze zei dat ik het maar even af moet wachten omdat dit waarschijnlijk geen menstruatie is (omdat het vanmiddag weer over was). Wat het wel kan zijn geweest weet ze ook niet. Dus nu maar hopen dat het volgende week echt doorbreekt!

Hebben jullie dit ook wel eens gehad?

Groetjes!

Geplaatst

Claus wat een vreemd verhaal.

Zelf heb ik het nog nooit gehad.

Net als je weer wilt beginnen.............

Elies meid wat duurt het lang met je vader. Ik had gehoopt dat hij na de operatie van de ic af zou mogen.

Hoe voel je je?

Vannacht werd ik wakker van gerommel in mijn buik.

Ook ben ik een beetje warrig.

Gisteren onderweg naar het strand, was ik mijn bikini vergeten.

Ik ben toch maar niet gaan zwemmen.

liefs

Rachel

Geplaatst

Goedemorgen lieve meiden,

Shanna,fijn dat je mag beginnen! Wat een toestand hé voor 10 minuten ziekenhuis gelukkig voor je dat het vervolg van de metingen dichterbij je woonplaats is.

Claus,

Mmmm dit heb ik nog nooit meegemaakt,vonden ze in het zhuis geen beter plan dat je even ter controle langs kon komen? Snap je onzekerheid!

Rachel,

Met mn pa ging het afgelopen zodag weer heel slecht,gister weer iets beter. Het zal nog een hele lange weg worden. Al weer 2 weken op de ic het is niet te geloven.

Ik krijg elke morgen een enorme zweetaanval gatverdamme! Zit ik net fris gedouched en met mn haren in de coupe aan het ontbijt dan loopt het in één keer in stralen langs mn lichaam af! Zou dat van die bolletjes komen? Voelt als een soort van opvlieger.

Gerommel in je buik Rachel? is het nu weer over?

Liefs,

Elies

Geplaatst

Wat vreemd Elies van die zweetaanvallen.

Zou inderdaad van de bolletjes kunnen komen denk ik.

Ik had het vroeger wel als ik 's ochtends koffie dronk, dat ik begon te zweten.

Drink jij koffie?

Mijn buik is nu weer rustig.

voel me wel een beetje anders.

Ik zit nu op dat 5 en dat zou de nesteldag kunnen zijn.

Geplaatst

Drink zo nu en dan wel een kopje koffie,maar niet zoveel als voorheen probeer daar echt rekening mee te houden.

Heb van die hormooninjectie's mezelf echt niet anders dan anders gevoeld dus vermoed ook idd dat de bolletjes de boosdoener zijn.

Volgende week is het de 17e augustus,onze testdag meid!

Moet jij je dan s'morgens melden in het zhuis voor een bloedtest en dan telefoon afwachten ofzo? Lekkere zenuwslopende toestand...!

Was je bij eerdere pogingen al eerder ongesteld? Ik heb zelf een super regelmatige cyclus dus ben benieuwd wat mn lijf gaat doen,voel mn ongi ook altijd wel een aantal dagen van tevoren aankomen en jij?

Geplaatst

Tot nog toe werd ik altijd ongesteld voordat ik moest testen gelukkig, anders is het wel heel zuur.

Ik voelde het altijd pas een paar uur van te voren, dat ik ongesteld ging worden.

Ik mag tussen 8 en 9 uur bloed laten prikken en word dan in de middag gebeld.

Misschien dat ik anders maandag toch maar even een testje doe, anders is het zo'n teleurstelling.

Eerst nog maar even deze dagen doorkomen.

En jij? je moet zelf testen en dan?

liefs

Geplaatst

Ja moet zelf testen en dan 2 dagen later nogmaals,dan bellen met het zhuis.

Ben je dr veel mee bezig Rachel?

Had vorige week nog zo'n slimme collega die de welbekende opmerking plaatste "t'schijnt als je dr teveel mee bezig bent dat het niet lukt" pfffff ik was dr zo klaar mee. Ik zei tegen 'm wat weet jij daar nou van? bij jullie waren er in no time 2 gezonde kinderen dus praat alsjeblieft niet over dingen waar je geen verstand van hebt! Dat luchte me best op moet ik zeggen hahaha!

Liefs,

Elies

Geplaatst

Goed gezegd!

Snuggere collega.

Het is wel even wat anders als je precies weet wanneer er iets in je lichaam wordt geplaatst.

Ik heb gelukkig genoeg afleiding en de tijd gaat snel.

De eerste week vind ik nooit zo spannend maar op het moment dat je ongesteld zou moeten worden, word ik wel nerveus.

Het is inmiddels mijn 9e terugplaatsing.

Geplaatst

Ja ik dacht je doet het dr maar mee! Toch al zo'n persoon die mijn irritatie grens altijd redelijk snel bereikt. Kwam ook es als een briesend paard ons kantoor binnen en liep te foeteren over het figuur van zn vrouw die bijna 40 weken zwanger was.....ik heb 'm de gehele dag genegeerd.

Ja Rachel voor jou al de 9e terugplaatsing het is toch wat hé! Ik hoop toch zo dat het geluk deze keer aan onze kant is meid!

Zo fijn dat we samen op de wachtbank zitten,we moeten elkaar er maar doorheen helpen hoor!

Liefs,

Elies

Geplaatst

Dag lieve meiden,

We zijn het afgelopen weekend weg geweest naar de caravan van mijn ouders om even bij te komen van alle ellende die we de afgelopen tijd hebben gehad. Vandaar dat ik even een paar dagen niet heb kunnen reageren.

Shanna, ik heb al gelezen in jouw topic dat je uitgangsecho goed is. Daar gaan we dan meid, samen op. Jij ook zaterdag de 1e FM. Spannend he. Ik ben zondag pas ongesteld geworden en jij? De afgelopen twee keren en nu ook weer vloei ik veel minder dan voorheen. Ik hoop niet dat dat een slecht teken is. Volgens mijn acupuncturist zegt dat niets, tja, het wordt gewoon weer afwachten.

Ellies, spannend joh, TP gehad en nu maar afwachten. Ik hoop dat het met je vader, naar omstandigheden beter gaat? Mbt de kramp...ik durfde na de TP niet na de wc, maar dat schijnt een "normale" reactie te zijn. Ik had ook kramp, eigenlijk dagenlang en was dan bang dat het niet goed zou gaan. Maar vervolgens had ik in de 2e week bijna geen kramp en was ik daarover weer nerveus en bang dat het niet goed zou gaan. Een vriendin van ons is bevallen van een kindje via ivf en had ook krampen in de 1e week, en bij haar was het juist een goed teken. Het is killing, maar het kan alles betekenen, probeer jezelf wat af te leiden en jezelf rustig te houden hoe moeilijk het ook is en zeker in jouw situatie met je vader. Ik had trouwens nergens last van bij de utrogestan bolletjes. Wat een botterik die collega van jou. Ik heb die opmerkingen ook al eens gehad. Je zou je bijna schuldig gaan voelen als het niet gelukt zou zijn zeg, belachelijk eigenlijk. Die mensen weten gewoon niet waar ze het over hebben.

Rachel ook ik doe acupunctuur en krijg na de TP chinese kruiden en moet mezelf met moxa behandelen. Dit allemaal om de innestelling te bevorderen. Ook het drinken en eten van warme dingen is belangrijk om je buik (en baarmoeder) warm te houden. Ik heb ook wel eens gelezen dat sommigen een kruik in de rug of op de buik leggen. Maar ik weet niet of dat goed is. Heel veel succes en ik duim dat je blijft zitten totdat Shanna en ik jullie gaan aflossen.

Caroline, balen dat jullie zo lang nog moeten wachten. Sterkte hoor.

Nicole welkom terug van vakantie. Hebben jullie het leuk gehad? Weer opgeladen voor de volgende poging?

Claus, hoe is het met jou na je bloeding? Is het volledig gestopt? Wat raar zeg. Zou het een evt. latere innestellingsbloeding kunnen zijn? Het gevoel van jou mbt de volle blaas voor een TP herken ik ook haha. Ik moest bij aankomst in DD zo nodig dat ik het niet kon volhouden totdat ik aan de beurt was. Dus maar naar het toilet geracet en daarna snel een aantal bekertjes water naar binnen gewerkt. De dokter was echter behoorlijk uitgelopen, waardoor ik vervolgens weer naar het toilet moest. Daarna weer begonnen met water drinken, maar ik werd toen juist opgeroepen. Dr. S zei dat je nooit in 1 keer je blaas kunt legen, dus ik moest me vooral geen zorgen maken. En idd het was voor het terugplaatsen ook geen probleem.

Waarschijnlijk zal het niet gebeuren, maar mochten er bij ons 3 goede emmies zijn, laten we deze alle drie op aanraden van Dr. S terugplaatsen. Hij zegt dat het onwaarschijnlijk is dat op onze leeftijd alle emmies door blijven delen en zich ontwikkelen. Ik heb nu zelf al helaas moeten ondervinden dat mijn eitjes niet meer allemaal goed zijn (PLO test), dus ik ga voor 3 als het ons gegeven is. Ook omdat het maar de vraag is hoeveel eitjes ik een eventuele volgende keer weer zou hebben. Als er maar eentje blijft zitten.........

Liefs en succes allemaal

Manouk

Geplaatst

Hai,

Heb alleen die ochtend een bloeding gehad. Het was s'middags al weer weg, daarna ook niks meer. Heel raar! Vond het echt wel eng hoor. Voor hetzelfde geld krijg ik volgende week geen menstruatie of zeggen ze na de echo dat het deze maand niet meer kan!

Een late innestelingsbloeding lijkt me onwaarschijnlijk omdat ik op cyclusdag 21 zit nu! Jammer weer die onzekerheid! En maar weeeeeeeeeer afwachten wat er volgende week gebeurd.

Meiden, ik hoop voor jullie dat het afwachten het waard is geweest deze keer! Blijf duimen hoor!!!

Geplaatst

Heel vreemd Claus,

Kan je niet een echo laten doen om te kijken of het in orde is.?

Vaak zijn ze daar helaas niet zo makkelijk mee.

Ik hoop maar dat je op tijd ongesteld wordt.

liefs

Rachel

Geplaatst

Ja Rachel, zeker vreemd! Die echo willen ze gewoon volgende week doen omdat het dan 4 weken is na de laatste menstruatiedag. Ik hoop ook dat ik gewoon volgende week maandag of dinsdag ongesteld word want dan kan ik eindelijk beginnen met stimuleren.

Jij veel succes in de laatste wachtweek! Ik weet hoe spannend en onzeker juist die week is!

Liefs!

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Fijn Manouk dat jullie even lekker een paar dagen weg zijn geweest,even je gedachten kunnen verzetten.

Ik zit nog steeds met Rachel op het bankje,volgende week rond deze tijd weten we meer pffff spannend!

Voor jou schiet het ook weer op Claus dat je mag gaan starten,fijn eindelijk weer actie meid!

Ik voel me voor de rest prima,geen kramperige toestanden meer in mn buik wel ongelooflijke zere boobies maar dat herkennen jullie vast met al die hormoon toestanden.

Liefs voor allemaal,

Elies

Geplaatst

Hai Elies,

En nog moeten zweten vanochtend?

Ik had gisteren krampen in mijn buik. Het leken wel een soort van weeen.

Nu las ik net dat het niet goed is als je veel moet hoesten.

Ik had al voor de tp keelpijn dus heb behoorlijk wat gehoest.

Verder voel ik niet veel. Ook geen last van mijn boobs.

Ik ben wel moeier dan normaal.

Claus fijn dat je volgende week dan een echo krijgt.

Rachel

Geplaatst

Rachel,

Nee haha geen zweet toestanden deze morgen gelukkig niet! zit lekker fris achter mn bureau.

Ik werk deze week tot 14.30 zodat ik s'middags naar mn pa kan dus dat is prima geregeld.

Ben benieuwd hoe mn lichaam volgende week aan zal voelen,of ik zoals altijd mn ongi voel aankomen of door alle hormoon toestanden dit anders zal zijn.

Elies

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden