Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ha Rachel,

Toestand nog slecht bij mn vader,ligt nog aan alle toeters en bellen op de ic. Lief dat je dr naar vraagt Rachel!

Ja was eigenlijk best tevreden met het aantal eiblaasjes,na verhoging van de dosis toch 5 stuks blaasjes extra gegroeid.

Jij weet nog geen datum? wel fijn dat we gelijk lopen hoor!

Liefs,

Elies

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He Elies, goed nieuws! Succes morgen met de punctie!!

En sterkte verder met je vader natuurlijk, blijft een dubbel gevoel geven deze poging kan ik me zo voorstellen.

Caroline

Geplaatst

Ha Rachel,

Punktie viel me eigenlijk mee,werd alleen heel beroerd van het spuitje kalmeringsmiddel wat ik heb gekregen lag drijfnat vh zweet op de "bijkom"kamer.

Maar even een doekje met een goedje onder mn neus en toen was ik dr wel weer bij.

Voel nu alleen een drukkend gevoel in mn buik maar neem even mn rust en het gaat eigenlijk wel.

Hoe ging het bij jou? Moet vrijdag tussen 09.30 en 09.45 bellen hoe laat op die dag de hopelijke terugplaatsing is. Waren trouwens 7 aangeprikt en 6 eicellen gevonden.

Claus bedankt voor je medeleven!

Liefs,

Elies

Geplaatst

Hai Elies,

6 dat is een mooie opbrengst.

Hoe is het nou met je vader?

Ik moet morgenochtend bellen en heb in de middag de terugplaatsing.

Rachel

Geplaatst

Ha Rachel,

Ja was eigenlijk best tevreden met 6,bij manlief was de opbrengst voor ivf ook ruim voldoende dus ook alvast een geruststelling.

Laat jij trouwens 1 cryo terugplaatsen morgen?

In de eerste instantie zeiden wij 2 maar toch maar besloten voor 1.

Mn vader ligt nu inmiddels al 1 week op de ic,toestand nog heel zorgelijk is afgelopen maandag weer geopereerd hebben een stuk darm weggehaald en een stoma gegeven.

Hij ligt aan zoveel apparatuur het is ongelooflijk,hebben ook nog een nier dyalise apparaat aangesloten.

Ik mag van mn werkgever gewoon alle tijd die nodig is thuis blijven om bij mn vader te zijn dus dat is echt heel fijn geregeld allemaal.

Net weer een ritje in de auto gehad,dat voelt voor mn lijf niet zo fijn dus nu maar ff een uurtje rust en dan weer naar het zhuis om op bezoek te gaan.

Laat je me weten hoe het gaat morgen? Denk aan je en leef met je mee!

Liefs,

Elies

Geplaatst

Hai Elies,

Ik hoopte dat je vader inmiddels stabiel zou zijn, maar helaas.

Fijn dat je werkgever zo soepel is.

Ik laat er maar 1 terugplaatsen omdat ik al een zoontje heb.

Zelf zou ik er wel 2 willen maar mijn vriend perse niet.

Vorige keer waren het 2 toppers maar het ziekenhuis raadde het af.

Ik laat je morgen weten hoe het gegaan is.

rustig aan

liefs

Rachel

Geplaatst

Ha die Rachel en Elies allebei heel veel succes gewenst deze ronde, hopelijk de laatste keer en over negen maanden een mooi eindresultaat.

Elies wat erg van je vader zeg hopelijk mag hij toch weer snel van de IC af en gaat het snel weer beter met hem. En wat fijn dat je van je werkgever alle ruimte krijgt (let wel op - bij ons zijn ze ook makkelijk wat dat betreft maar het kost je achteraf wel al je vrije dagen of je moet onbetaald verlof nemen dus wees alert daarop).

Liefs van Shanna

Geplaatst

Hallo meiskes,

Spannend Rachel en Elies deze tijd, ik duim voor jullie. Elies ook heel veel sterkte met je vader.

Wij zijn weer terug van vakantie. Tijdens de vakantie werd de tante van mijn man (soort tweede moeder) opgenomen in een hospice en anderhalve week nadat wij terugkwamen is ze overleden. Afgelopen vrijdag is de begrafenis geweest. Het is dus helaas geen uitrustvakantie geworden. We hebben eigenlijk al niet eens meer het gevoel dat we weg geweest zijn.

Zaterdag stond de beginecho in Duitsland gepland, dus dat hebben we door laten gaan. Op mijn leeftijd telt elke maand. Alles is goed, as. maandag begin ik weer met spuiten......

Hoop voor die tijd nog een beetje bij te kunnen tanken want ben doodmoe. Slaap slecht en rust dus niet uit. Alles spanning van de afgelopen weken komt er uit denk ik.

Maar goed....we gaat er weer voor en hopen dat we nu wel geluk hebben. Ik houd jullie op de hoogte.

Liefs

Manouk

Geplaatst

@Manouk wat verdrietig van de tante van je man. Ik kan me voorstellen dat je moe bent, het is ook niet niks wat je allemaal hebt meegemaakt, zo alles bij elkaar. Hopelijk komt het er allemaal uit en kun je goed met je laatste poging gaan starten.

Goed van je dat je voor de startecho bent geweest, het gevoel van iedere maand telt kennen wij heel goed. Gisteren 43 geworden! Vandaag gebeld om een afspraak te maken voor de uitgangsecho maar krijg iemand anders aan de telefoon en wordt nog teruggebeld voor een afspraak.

We gaan dan samen voor de allerlaatste ronde. Ben jij ook al aan de pil of loopt dat bij jou anders? Moet alleen even goed navragen hoe dat met de recepten gaat, maar als ik het bij jou lees duurt het nog even voordat je start met de medicatie. Bij mij was het de vorige keer volgens mij zo dat toen de uitgangsecho goed was, ik de volgende dag met de pil kon stoppen en dat was dan CD 1 en op CD 3 kon beginnen met spuiten. Maar eens even terug gaan zoeken ...

Groeten van Shan

Geplaatst

Hai San,

Ja allemaal heel verdrietig de afgelopen tijd. Als ik zo nog eens terug denk hebben we wel een heel heftig jaar achter de rug met alles wat er is gebeurd. Jij ook, maar we zijn taai he San, en laten ons er niet onder krijgen.

Ik was tijdens de vakantie al begonnen met de pil, want ik moest de pil eerst slikken en in de 3 week pilgebruik de uitgangsecho laten maken, dus dat was zaterdag. Morgen worden de medicijnen gebracht en dan begin ik maandag met spuiten, voor zaterdag de 14 staat de 1e echo gepland. Hopelijk begin jij nu ook binnenkort, wellich gaan we dan wel samen op!

Liefs

Manouk

Geplaatst

Dan hebben we het nu allebei verdient om dit alles af te sluiten met een mooie punctie/tp, positieve zw.test, een mooie zwangerschap met een gezond eindresultaat ... niet dan!

Ik ben ook met de pil gestart, zonder overleg, ik moest eerst ongi worden na de miskraam maar dat gebeurde heel netjes op cd 27 en toen dacht ik de vorige keer in DD moest ik toen starten met de pil, dus heb dat maar gedaan. Doordat onze vakantie en die van dr. S. er tussen zat niet eerder gebeld, wilde overigens eerst ook de nacontrole van de mk bij de gyn. hier gedaan hebben en dat was allemaal goed vandaar dat ik nu gebeld heb voor een afspraak. Hopelijk gaat dat dan goed met de uitgangsecho, zit vandaag aan de laatste pil van de strip, en hoop eigenlijk dat we zaterdag of volgende week zaterdag voor de uitgangsecho terecht kunnen.

Ben je nu alwel gestopt met de pil of van het weekend pas omdat je maandag begint met spuiten? Hopelijk gaan we een beetje gelijk op het is altijd fijn om gelijk met iemand op te gaan vind ik.

Liefs van Shan

Geplaatst

Nee, ik heb vandaag mijn laatste pilletje geslikt en op de 5e dag na pil stop moet ik beginnen met spuiten. Is dat bij jou anders? Als jij stopt met de pil nu en pas daarna een beginecho gaat krijgen, moet je dan weer opnieuw met de pil beginnen? Ik moest elke keer nl voorafgaand aan een poging beginnen met de pil, na de 2e week pil slikken de beginecho en 5 dagen na de laatste pildag beginnen met spuiten. Eigenlijk moet ik morgen ook nog de pil slikken, maar omdat ik dan de echo op zondag zou hebben, wat natuurlijk niet kan, moest ik 1 dag minder de pil slikken. Hoop dat je zaterdag de echo kunt krijgen en hopelijk gelijk met mij starten. Ga je vandaag Irma bellen voor een afspraak?

Hoor het wel, zou wel fijn zijn om samen op te gaan, dan kunnen we elkaar steunen. Had je trouwens al eerder vanochtend een pb gestuurd.

Liefs

Manouk

Geplaatst

ps, las net ergens dat je gisteren jarig bent geweest.....Van harte gefeliciteerd hoor. En dit wordt jouw jaar.....

Liefs

Manouk

Geplaatst

De pbtjes en de berichten hier kruissen elkaar .....

Ik heb vanochtend naar het nummer van I. gebeld maar er nam een andere vrouw en ze zegt dat ik teruggebeld wordt, dus nog geen afspraak en geen belletje nog!

Ik hou nu geen stopweek en ga gewoon door met een nieuwe strip anders moet ik wsl weer een maand wachten, vraag het wel even als ze bellen hoe dat gaat. Van de vorige poging weet ik niet meer in welke week ik terugmoest voor de uitgangsecho, wel weet ik nog dat ik op maandag de uitgangsecho had, die was toen goed, toen moest ik savonds nog de pil slikken en de dag erna was CD 1 en op CD3 moest ik starten met spuiten.

Laat nog wel even weten wanneer we de uitgangsecho hebben.

Groeten van Shan

Geplaatst

Ha San,

Nog even een vraagje: je schrijft dat je op cd 3 bent begonnen met spuiten (3e dag na laatste pilinname toch?) weet je waarom dat bij jou op cd3 is? Ik moet nl op cd 5 beginnen. Heb dr. S al een mailtje gestuurd om te vragen of dit is ivm lengte cyclus of zo. Hoop dat hij uiterlijk morgen een berichtje terugstuurt, want anders moet ik de pil nog even doorslikken zodat de echo op 14 aug kan blijven staan.

Liefs

Manouk

Geplaatst

Hai Manouk,

Geen idee waarom dat was, maar ik heb net I aan de telefoon gehad, ze was niet zo blij dat ik zo laat pas belde maar ik moet dus vanavond de laatste pil nemen (dag 21) en maandagochtend voor de echo en dan meteen dezelfde dag starten met spuiten en dat is dan volgens mij ook dag 5, gaan we toch gelijk op hè, mits mijn uitgangsecho goed is.

Als ik dan ook op zaterdag de 14e mijn echo krijg zou dat super zijn, misschien doe ik die dan toch in DD. Heb je al enig idee wanneer je dan de punctie zou hebben?

Liefs van Shan

Geplaatst

Hai Rachel,

Succes morgen met de terugplaatsing! Ow ik hoop zo voor je dat deze het fijn bij je vindt en lekker gaat nestelen!

Spannend,spannend,spannend!!!

Ik duim voor je hoor!

Liefs Claus.

Geplaatst

Ha lieve meiden,

Fijn dat er weer zo actief wordt geschreven op "ons"topic!

Wat een nare tijd Manouk heb je nu weer door te maken,het is allemaal zo dubbel soms in het leven hé wij bezig met een nieuw leven en dan net zoals bij jullie weer zo verdrietig om iemand waar je zoveel van houd weg te moeten brengen.

Maar zoals jullie schrijven we zijn taaie meiden en laten ons dr niet onder krijgen!

Shanna ook voor jou weer een start in het vooruitzicht,hartstikke dapper weer na alles wat jullie hebben mee moeten maken.

Zou wel mooi zijn hoor,ik gelijk met Rachel en Manouk en Shanna ook een setje!

Ik heb vannacht zo'n mooie droom gehad...zag mezelf knuffelen met een lief klein blond mannetje met felblauwe kijkertjes...als dat toch het voorteken mag zijn!

Wanneer mag jij weer starten Claus?

Volgens mij schrijf ik een beetje onsamenhangend...ach dat vergeven jullie mij vast.

Hoop dat jullie nog online zijn om nog wat heen en weer te kunnen schrijven?

Anders lieve Rachel ik duim voor je en denk aan je dat morgen de kleine schat in wording lekker een warm plekje gaat zoeken bij je en daar de aankomende 9 maanden blijft zitten gezond en wel!

Dikke kus voor jullie!

Elies

Geplaatst

Hai Elies,

Hoe gaat het met je? In afwachting van je terugplaatsing, spannend he! Rachel ik duim voor je meiske. Hopelijk blijft de kleine 9 maanden in je warme buik zitten.

Shanna en ik gaan gezellig samen op, wel lekker om het traject samen met iemand te volgen.

Ik houd jullie natuurlijk weer op de hoogte.

Liefs

Manouk

Geplaatst

Hee Elies jammer dat er gister niemand online was. Ik zag straks bij toeval dat je ook kunt chatten hier, dat is ook wel makkelijk. Soms duurt het wel even voordat ik hier een berichtje zie en dan is de ander vaak al weer offline.

Leuk dat we setjes zijn hihihi. Spannend voor jullie nog eventjes en dan lekker op het wachtbankje gaan zitten. Zijn jullie beide vrij na de terugplaatsing? De vorige keer had ik 3 weken vakantie genomen, week van de punctie en twee weken erna, dit keer gaat me dat niet lukken door de vakantieperiode, mijn naaste collega's zijn dan weg, maar eens zien hoe ik dat ga oplossen.

En Ellies wat een mooie droom heb jij gehad zeg. Kan soms zo echt zijn hè, misschien toch een voorspellende droom geweest. Zo heb ik dat jaren geleden eens gehad, dat ik mezelf met een baby op de arm in bed zag, ik was toen met een andere partner en het gekke is dat er wel iemand naast me zat maar ik die persoon niet kon zien, dat zou dan goed kunnen omdat ik nu met iemand anders ben die ik toen nog niet kende - als ik goed kon tekenen dan kan ik de baby zo natekenen -

Liefs van Shanna

Geplaatst

wat een hectische ochtend.

Eerst om 10 uur nog een sollicitatie gesprek en werd onderweg door mijn vriend gebeld dat om 11 uur de tp was.

Dat ging ik dus nooit redden en moest zo snel mogelijk na het gesprek naar het Vu.

Ik was om half 12 in het ziekenhuis en om 12 uur was de tp.

Op advies van het ziekenhuis toch maar 2 laten terugplaatsen.

Het waren 2 blastocystes maar licht geagregeerd en daardoor adviseerden ze er 2 te doen.

Elies heel veel succes morgen.

Manouk en Shanna ik zal jullie volgen en wens jullie ook veel succes.

liefs

Rachel

Geplaatst

Ha lieve meiden,

Even weer een berichtje van mij.

Rachel ow ow geen goede start meid om zo je terugplaatsing in te gaan,maar ja het is zoals het is soms hé. Gelukkig alles nog wel kunnen laten gebeuren.

Excuseer mn domme vraag maar je schrijft; 2 blastocystes maar licht geagregeerd wat moet ik me daar bij voorstellen?

Shanna ik heb natuurlijk zo'n rare week,ben deze hele week al thuis ivm de toestanden met mn vader. Moet zeggen dat ik me 2 dagen na de punctie wel weer het wijffie voel en heb natuurlijk morgen de tp en aansluitend weekeinde dus kan dan ook wel gas terug nemen. En mn man is zo lief voor me die zorgt dr hoe dan ook voor dat ik mn gemakkie kan houden.

Ben zo raar deze 1e poging in gegaan dat ik me niet kan voorstellen dat er morgen iets bevrucht en wel in mij wordt geplaatst.

Wat is jullie ervaring met volle blaas enz tijdens de tp? ik heb nl al het zweet op mn rug als ik ze hoor zeggen pers maar even mee voor het plaatsen vd eendenbek..:misc_expressions-wh

Manouk jou eerste fm schiet ook alweer op!

Laten we toch hopen dat deze ronde voor ons allemaal heel goed mag aflopen en we over een aantal weken kunnen beppen over de kwaaltjes!

Log vanavond na het zhuis bezoek nog even in.

Liefs,

Elies

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden